Eli jos olisit ostamassa mp:tä "sijoittajana" niin minkä ostaisit?
Itselleni tuli heti mieleen Suzuki 1400 GSX ja V-Strom 1000 (mutta jotkut pitävät minua "jälkiviisaana")!
Mitä muita pyöriä on tarjolla OK hintaa ?![]()
Kaikkihan on suhteellista ja riipuu mitä ominaisuuksia pyörältä hakee.
Mut GSX 1400 on ehdottomasti kyllä yksi parhaista ja monipuolisimmista laitteista joita saa haitarilla 6,5k -10k
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kerrankin saa kehua hyvällä omallatunnolla omaansaEli GSF 1200 Bandit on kyllä hinnan ja laadun vaikean yhdistelmän varsinainen taidonnäyte. Luultavasti myös nykyinen 1250 jatkaa samaa perinnettä.
-hh-
V-Strom 1000 cc:tä ei tuoda enää uutena maahan...ainakaan virallisen kanavan kautta...
Busa on paras!![]()
![]()
![]()
Pakko todeta,että ketjun aloittaja ja ensimmäinen vastaaja on oikeassa![]()
V-Strom 1000
Uusista pyöristä minäkin sanoisin että Bandit 1250 on varmasti yksi eniten rahalle vastinetta antava pyörä.(harmaahukka @ Tammi. 10 2009,10:05) kirjoitti
Käytetyistä hyvin hintansa pitävä ja todella luotettava pyörä on Blackbird *![]()
//CBF600SA -11
Jep jep, nuo tulivat minunkin mieleeni. Sitten varmaan joku museopeli olisi seuraavaksi paras? Tietty käyttöominaisuuksia ei ehkä ihan samalla tavalla löytyisi.(SPL @ Tammi. 10 2009,10:20) kirjoitti
Jälleen suzukisti
Riippunee etsiikö uutta vai käytettyä...
Uusista rahalleen hyvän vastineen antaa Bandit, Busa ja pikku Triple.
Totta että UUSISTA bandit antaa yhden parhaimmista hinta/laattu suhteen.(SPL @ Tammi. 10 2009,10:20) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
+1(Köpi @ Tammi. 10 2009,11:25) kirjoitti
Liv to Raid! Raid to liv!
Hinta on yksiselitteinen juttu, mutta mitä se laatu on? Jonkun määritelmän mukaan se on tuotteen sopivuus käyttötarkoitukseen.
Eli jos ostan pyörän rata-ajoa varten niin ehkä silloin paras hinta-laatusuhde on jossain kireässä kusiaisessa. Jos taas suunnitelmissa on ajaa matkaa niin se voi olla joku muu.
Väittäisin, että kaikissa pyörissä on tiettyyn tarkoitukseen paras hinta-laatusuhde. Eihän niitä muuten myytäisi!
Ei koske ainakaan jotain kiinan-ihmeitä, jotka ovat kylläkin epäilemättä halpoja, ja niitä vissiin myydäänkin jonkin verran. Mutta laadusta ei parane juuri puhua, suuren osan komponenteista ollessa kuin juustosta tehtyjä. Täysin luokattoman laatuista ei kannattaisi ostaa edes halvalla, koska siitä saatava ilo jää varsin lyhyeksi.(Gorilla @ Tammi. 10 2009,12:41) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ei tuo välttämättä ole ihan noinkaan. Toki kyseessä on joskus hyvinkin makuasia, mutta jossain määrin voi löytää myös, jos aivan niin ainakin viittä vaille, objektiivisia totuuksia.(Gorilla @ Tammi. 10 2009,12:41) kirjoitti
Kyllä valtava massa moottoripyöriä saadaan kaupaksi mielikuvilla, mainonnalla ja joitakin yksittäisiä ominaisuuksia, jopa ulkonäköä, painottamalla. Sen sijaan kokonaisuus on perseestä tai sitten merkki tankin kyljessä muodostaa puolet laitteen myyntihinnasta.
Saattaa olla esimerkiksi vääntävä kone, joka rikkoo saman tien kytkimen; saattaa olla loistava runko ja alusta, mutta heti kiinni leikkaava kone; saattaa olla turvoksissa kalliita erillisosia, jotka eivät pelitä yhteen; saattaa olla liian kalliita ja hienoja yksityiskohtia suhteessa koko pakettiin; jne jne.
Sikäli olet oikeassa, että tarkoitukseenhan näitä tosiaan myydään. Jos pelkkä tarra on tärkeä, on siitä valmis myös pulittamaan parin uuden henkilöauton verran. Ja mikäs siinä, omiapa (kai) ovat rahansa. Jos joku tietty ominaisuus himotuttaa, niin onhan se hyvä, että saa omansa.
Tälläistä mopojaaritteluahan tämä - ei mikään universumin oleellisin ydinkysymys ja sodan aihe kyseessä
-hh-
PS. Aika useinhan se fiksuin ratkaisu onkin ostaa pelkkä järkevä laadukas aihio ja sitten värkätä sen ympärille itselle toimiva ajopeli.
Niin, paras "sijoitus" olisi varmaan se, mistä vielä muutaman vuoden päästä saisi omansa pois ja miksei enemmänkin. Näinhän se muuten joku vuosi sitten menikin, ennen kuin saksan tuonnit "pilasivat" käytettyjen markkinat.
Huonoimpia sijoituksia em. mielessä ovat varmaan vähemmän tunnetut merkit ja tunnettujenkin merkkien vähemmän suosiota saavuttaneet mallit. Myös Italianpyöristä olen kuullut väitettävän, että arvo laskee nopeasti ja paljon. Enkä usko itänaapurin Uralinkaan kovin hyvin hintaansa pitävän, Kiinantuonneista puhumattakaan.
Paras pyörä sijoitusmielessä olis varmaan joku harvinainen museopyörä.. Siis sellainen helmi, jonka onnistuisi hankkimaan kohtuuhintaan.
2002 mallisella, 60 tkm ajetulla K 1200 RS:llä sain viime keväänä aika tarkkaan 50% siitä hinnasta, minkä uutena pyörästä maksoin.
Kuusi vuotta, arvon laski luokkaa 2000 € / vuosi. Ei hyvä, muttei ihan pahakaan.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Niin paras hinta/laatusuhde on siinä mitä tarvitsee ja mistä tykkää...Itse tykkään sporttisista pyöristä ja olen huomannut, että Suzuki GSXR tonnissa on ainakin itselleni kaikki kohdallaan...
Katotaan miten se kestää, kun sillä ei ole vielä ajettu yhtään...
![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Mites vaikka Bayliksen Ducati? Hintaa se 50 000eMielestäni parhaan hinta-laatusuhteen antaa sellainen, jolla voi ajaa kaikki ajot, eikä olla sorapyörää erikseen ja matkaa voi ajaa jne. Ja hintakin tietenkin siedettävä
Nii ja varmasti se Bayliksen ducati hyvä, mutta aika tyyris
E: typo nimessä
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Otsikossa puhutaan hinta/laatu-suhteesta ja aloitusviestissä sijoituksesta?
Jos puhutaan sijoituksesta että minkä arvo säilyy parhaiten niin sillä taas ei ole tekemistä laadun kanssa, jos laadulla tarkoitetaan sitä miten pyörä toimii
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
+1(jukkamv @ Tammi. 10 2009,11:37) kirjoitti
Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
Bläkkäri, saa halvalla, kulkee kohtalaisesti, varma tekniikka, hyvää ajaa pitempääkin reissua, hyvä ajaa 2.s päällä, toimii myös nurkka-ajossa![]()
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Jos sijoitusmielessä olisin ostamassa, niin joku tulevaisuuden klassikko joka on nyt halpa. Mutta kun en omaa ennustajan vikaa, niin en tiedä mikä se vois olla.
Jos puhutaan arvon säilyttävästä pyörästä niin HD ilman muuta. Tosin esim. Dyna-mallien hinta käytettynä on tippunut, mutta ei vielä niin paljoo kuin useimpien japsipyörien. Hinta ja laatu eivät ehkä Harrikoissa kohtaa, mutta tekniikaltaan luotettava laite uus (tai vaikka vähän vanhempikin) HD on.![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Paras hinta-laatusuhde on pyörässä, joka on niin halpa että sen raskii ostaa ja niin kiva ajaa ettei sitä tarvitse heti vaihtaa.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Itse väittäisin, että intruder 1400. Tänä päivänä hintapyynnit isompia mitä pyörä edes ikinä ´80- 90 luvun alussa maksanut.
Ja tuskin pyörä ikinä on mikään sijoitus, paitsi ehkä joku keräilyharvinaisuus.
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
Heh. Paras hintalaatusuhde on jossain vanhassa halvassa ehjässä pyörässä. Kulkee ja hinta ei laske enää juurikaan.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Oikein, ja vielä kun myynnissä saa sen mitä maksoi itse, on peli kasassa.(Hannu59 @ Tammi. 10 2009,17:17) kirjoitti
Ja Athene tuossa ylhäällä on asian ytimessä.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Kuussatkuja jos kaipaatte niin Trumpalta löytyy pari hinta-latusuhteeltaan mainiota, itsenikin omistamani Speed Four oli jo uutena vallan mainio hinta-laatusuhteeltaan, ja nyt niitä tuntuu saavan käytettynä puoli-ilmaiseksi, niin halvalla menee ettei raaski kyl omaa myydä. Vastaavasta vessasta katettu versio TT600 on vieläkin halvempi. Väittäisin, että parempia pyöriä ei samaan rahaan saa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Vuoden tai pari vanhat italialaiset (aprilia, ducati lähinnä)! Yleensä hyvillä herkuilla ja löytyy ajamisen iloa koko rahan edestä
(mutta kaikilla on mielipide... tämä on vain oma ja toimivaksi havaittu)
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Kyll bläkkäri on 1 varteenotettava vaihtoehto....
Civis Pacum, Para bellum
Hinta/laatu suhde on vaikea käsite kun jokainen käsittää laadun erilailla, myös hinta voi olla kallis tai halpa riippuu katsanto kuilmasta, Toinen
pitää uutta aina kalliina, toinen taas ei.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Jos ei mitään jälleenmyyntiarvoja katsella, niin kyllä se aloituksen V-strommi 1000 monipuolisuudessaan ja luotettavuudessaan ja kauneudessaan ja kaikenpuolisessa etevämmyydessään uutena ostettuna ja loppuunajettuna on järkimiehen ostos. ... mutta nytkö sitä ei sitten saa .. ei kansalle voi antaa hyvää liikaa... ovat ilmeisesti huomaneet.
-3 ehdottomasti.(leeman @ Tammi. 10 2009,16:42) kirjoitti
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11