Triumphilla on mielestäni ainakin hyvännäköisiä ja laadukkaita vaatteita myös naisille. Tietääkseni niissä on myös samat suojat mutta en ole ihan varma. Tampereen alueelta saa niitä Mototownista.
Itelle kävi nyt niin, että miesten mallistosta ostin ne Dainesen nahkahousut, kun naisten mallit ei vaan istu. Hyvä juttu on se, että nyt löytyy lonkkasuojatkin, niitä kun ei naisten housuissa ole. Säärestä ne on ihan hiukan liian pitkät, mutta onneks tunnen yhen, kenellä on ammattitaitoa fiksata noita nahkavaatteitakin.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Itse olen pienikokoinen ja kovasti tykästynyt Dainesen varusteisiin. Minulla on nahkahousut ja -takki joissa on ihan hyvät suojat polvissa, kyynärpäissä, kyynärvarsissa ja olkapäissä ja selkätaskussa sitten vielä irtosuoja (kova sellainen). Lonkkasuojia ei ole mutta kaikki muu siis löytyy. Daineselta löytyy myös pieniä nahkahanskoja, minulla on Hellfire Evot joissa on myös nuo Zwumpin kaipailemat rystyssuojat ja todella hyvä istuvuus. Eivät olleet edes pienintä kokoa vaikka minulla on varsin pikkuruiset kädet.
Itselleni ukko ostatti kunnon kamppeet että kyytiläisellä on ainakin yhtä hyvät suojat kun sillä.
Olin netistä etsinyt jo valmiiksi hanskoja ennen ostoksille lähtöä ja löytyi vain naisten pehmeitä hanskoja. Se vaihtoehto tyrmättiin heti ja hyllystä löytyikin tuommoiset Richan hanskat:
Rystyssuojat on ja vedenkestävät.. Tuuli tunki ranteen kohdasta läpi, mutta vähän nahka-askartelua ja eipä tuule enää..
Takki ja housut on Sweepiltä, ne ainakin tuntuu toimivan hyvin, selkään ei tuule tms. Ja suojia riittävästi (ne peffanlevennyssuojatkin housuissa *) mutta nuo polvisuojat mietityttää, onkohan ne oikeassa kohdassa ollenkaan. Mistä mihin suojan pitäisi yltää kun istuu pyörän selässä? Muuten sain hyvää palvelua liikeessä, mutta jälkeenpäin jäi mietityttämään että housujen kanssa ei oikeastaan tarkisteltu mitään.
"On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
* * * *
Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
Nuo Dainesen Hellfire Evo -hanskat minäkin näin paikallisessa liikkeessä ja sen verran hyvän tuntuiset oli, että piti tehdä heti hankinta... Eli alkaa löytymään näiltäkin nurkilta kunnollisia naisten kamppeita. Johtuisikohan tuo parantunut valikoima siitä, että joissakin liikkeissä on myyjinä moottoripyöräileviä naisia...
Jepulis... Tulipa tänään käytyä Kuopiossa suurin odotuksin sovittamassa niitä Alpinestarsin Stella Bat Pantseja, ja vielä suuremman petymyksen ja nöyryytyksen kera kotia. Oli oikein varta vasten tilattu kokeiltavaks koot 42, 44 sekä 46. Nooh, 42:set toppas jo puolessa reidessä, mut pohkeista ja nilkoista olivat just passelit. Siirryin suoraan 46:n kimppuun, ja ne sain just ja just mahtumaan päälle, mut ei puhettakaan, että vetskaria olis saanu kiinni ja lahkeissa olikin vastaavasti taas senttitolkulla ylimäärästä. Olis niistä vielä olemassa 48 kokokin, mut mitä se tilannetta parantaa, lahkeissa olis entistä enemmän väljää. *Kierrettiin sit samalla vaivalla kaikki muutkin seudun mp-liikkeet läpi, mut niissä oli tilanne vielä huonompi. Lähes pelkkää ei oota nahkahousuille ylipäätään.
Kertokaa hyvät immeiset mistä ihmeestä tällanen rimppakinttunen laardiperse löytäis sopivat nahkahousut?!? *Mittatilauksella tietysti sais, mut se vaihtoehto alkaa mennä pikkusen liian kalliiks miun kukkarolle. Jotkut tällaset rata-henkiset housut siis olis hakusessa (niissä kun yleensä riittävän hyvät suojat, mut polvipalat ei miun käytössä välttämättömät). Viikon sisällä olis tarkotus mennä käymään Tampereella, joten jos joku tietää, niin kertokoon missä liikkeissä sillä suunnalla kannattais pyörähtää.
Tai sitten ei kohta auta muu ku ruveta niin p*rkeleen ankaralle laihutuskuurille...![]()
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Mamma osti Jonku Sweepin core puvun! Oli meinaa paremmat suojat ku mun sinisalossa!!
Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
Mä ajelen rukan releissä koko ajan kun ei löydy yhtä hyvin istuvia vaihtoehtoja. Samalla mitotuksella ja suojilla kun löytäisi jostain kaupasta nahat.
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
Taalla onnistuu juuri tuossa Girlsbike2-putiikissa. Franchise-periaatteella toimii, eli kaupan manageri on sen omistaja, joten ei ole varaa antaa huonoa asiakaspalvelua. Omistajaksi ei paase, ellei ole naismotoristi, joten tietavat meidan ongelmamme.(Sara @ Tammi. 13 2009,13:59) kirjoitti
Tunnen monia kavereita, jotka ovat tytoille soittaneet/lahettaneet sahkopostia esim valokuvien ja mittojen kanssa, ja kysyneet, missa koossa joku tietty niiden verkkosivuilla oleva rotsi/byysat kannattaisi ostaa. Ne saa vaihtaa, jos on vaara koko tai tyyli. Itse ostin bootsit sielta kokeilematta, kun naisten bootseja ei loytynyt edes kokeiltavaksi, ja hyvin toimi kun kerroin jalan normaalikoon ja cm-pituuden, niin mittasivat mahdunko 37 vai 38iin.
Ajovarusteissa taitaa olla laajimmat valikoimat Bike Worldissa ja Stormissa.(Jetamio @ Heinä. 01 2009,21:58) kirjoitti
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Mulla on mp-asun naisten goretex-takki jossa on ihan kunnon suojat, sekä housut miesten mallistosta.
Haaveissa kyllä nahka-asu ja Iconin kamoja oon katellut - tosin niitä ei kovin hyvin näytä olevan myynnissä Suomessa. Onko kellään näistä kokemusta?
Ducati Monster 600
mulla on tos naapurissa tosi hyvännäkönen tyttönen jolla on joku scottin nahkatakki ja jotkut tekstiili camo housutsuojista en tiiä mut hyvältä se näyttää niissä kamppeissakin
meillä on tämmönen motoristi keskittymä tääl ku molemmilla seinä naapureilla on pärrät
toinen on kyl ruma parrakas ukko joka ajaa shadowilla
![]()
YZF1000R
Muutama täällä on maininnut omistavansa/hankkivansa sen Forcefieldin naisten selkäsuojan. Selkäsuojaa olisin hankkimassa ja tuota olen ajatellut, kokeilemaan vaan pitäisi vielä päästä. Oletteko olleet tyytyväisiä? Onko tuossa naistenmallissa se ero miestenmalliin huomattava kun on päällä =parempi päällä? Entä miten se koko, jostain luin että sitä on vain yhtä kokoa, ei liene kuitenkaan mikään kamalan pieni tai on säädettävissä?
Ex CBR 600F
Ducati Monster 620
Koittakaapas hommata motocrossiin tyttöjen releitä, vielä hankalampaa kuin kadulle.
Yhden suojapaidan löysin jossa on tyttöjen muotoilu ja värikin oli pinkki. Hintaa oli yli 2x vastaavaan miesten malliin verrattuna ja ainut ero oli tosiaan tuo rintojen kohdalle tulevan suojan muotoilu.
Meitin tytöt päättivät itse että ottavat mielummin pojille tarkoitetut suojapaidat.
Kyllä tässä tyttöjen/naisten varustepuolessa olisi erittäin hyvä markkinarako jos valmistajat vain tajuaisivat asian.
Jo siinäkin mielessä, että miehille menee yksi relesetti ja naisille kaksi. Toinen käyttöä ja toinen näyttöä varten![]()
Muistaakseni Forcefieldin naisten malli oli pituuden puolesta miesten S kokoa vastaava. Itselleni suoja ei riittänyt pituuden puolesta eikä muutenkaan sopinut, vaikka miestenkin mallia sovittelin.
Muuten kaikki ajovarusteeni on miesten mallistosta, koska naisethan eivät kasva yli 176 senttisiksi...ja mallit ovat sen mukaisia. Tai lahkeissa ja hihoissa on loppunut kankaat kesken **
![]()
FZ1-S Varsinainen Suomi
Kannattaa miettiä tuota varusteiden kirjoa myös valmistajan näkökulmasta. Mitenköhän menee %-jakaumat miesten ja naisten välillä esim. motocrossin harrastajissa? Luulen että ollaan lähellä 95/5 suhdetta.(wolvie @ Maalis. 25 2010,11:19) kirjoitti
Esim. Alpinestarsilta löytyy naisille tarkoitetut vermeet (varmaan juuri tuo tarkoittamasi suojapaita, pinkki väriltään) sekä lilansävyiset paita/housut. Valmistus ei varmasti sinänsä maksa enempää kuin äijien mallit, mutta pieni valmistusmäärä nostaa kustannuksia.
Jetamio:
Sweepin kautta on mahdollista teettää mittojen mukaan vermeitä. Hinnat ei ole niin pahoja kun saattaa kuvitella, kannattaa ehkä tiedustella mitä maksais. Kysyminen ei ainakaan maksa mitäänAlpinestarsin nahkavaatteet on yleisesti aika niukkoja kokoja, italiaanojen rungolle tehtyjä... Joten ei kannata huolestua kokopolitiikasta, eivät sovi kovin monelle muullekaan suomalaiselle.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
GSX-R 1000 K3 Chameleon Fighter/Sport
Naisten mallissa on käsittääkseni se vyö on eri korkeudella mahdollisesti leveämmästä lantiosta johtuen. Ei purista lantioluita niin pahasti toi naisten malli- ainakaan mulla..(Tepis @ Maalis. 25 2010,11:06) kirjoitti
Kohti ääretöntä - ja sen yli!
edit: henkseleiden pituutta/kireyttä voi säätää ja lannevyön voi laittaa tottakai niin tiukalle ku hauista riittää.(Millamus @ Huhti. 19 2010,16:16) kirjoitti
Ja naisten vyö on pituudeltaan matalampi ku miesten =lyhyempiselkäsille.
Kohti ääretöntä - ja sen yli!
Hei
katsokaapa www.nahkanikkari.fi webbisivulta, sivut on mitä on mutta tuotteet hyviä ja saa juuri mitä haluaa.
tietääkseni on tehnyt jos jonkinmoista nahka ym pukua motoristeille ja muillekin, myös kevlarista olen myös nähnyt pukuja tehtävän speedway käyttöön. Suojienkin laitto varmaan onnistuu juuri sinne minne haluaa on ne sitten etumuksessa tai takamuksessa![]()
-- Julius K -- R1200R & XL700v --