Jos sulla on kypärä osto vaiheessa päässä, heilutat päätäs rivakasti oikealta vasemmalle niin kypärä ei saa heilua/"hölskyä" missään vaiheessa. Todella tiukka pitää olla silloin. Se muotoutuu ajan myötä pääsi muotoihin.(lunastar @ Tammi. 03 2009,21:59) kirjoitti
Honda VT 125cc Shadow
Toi kyseinen kypärä oli X-Lite 601 ja itse asiassa liian pieni mulle. Puristi liian paljon etuotsasta, mutta poskien kohdalta oli liian löysä. Isompia poskipalojakaan ei voinut laittaa, kun sitten se ei olis enää menny päähän kunnolla. Pelkän tiukkuden perusteella ei välttämättä onnistu ostamaan hyvän kokoista kypärää, pään mallikin vaikuttaa asiaan. No, onneks nykyinen Shoei XR-1000 sopii mulle ja mun takaraivolle.(^^Anzku @ Tammi. 09 2009,17:38) kirjoitti
Lähinnä pohdin tossa sitä, että jos on vain kyytiläisenä, niin ei välttämättä tule ajateltua varustepuolen turvallisuutta ja toimivuutta. Siellä selän takana ei tarvi samalla tavalla ottaa vastaan tuulta tai sadetta ja voi vain luottaa kuskin taitoihin, että mitään ei satu.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Ja jos on vain kyytilaisena, ei valttamatta tajuakaan varusteiden merkitysta. Mielestani kuskin pitaa ajatella asiaa myos.(JGo @ Tammi. 09 2009,20:27) kirjoitti
Taalla nakee aika paljon kundeja, joilla on kaikki varusteet viimeisen paalle, ja tyttoystava istuu takana farkuissa, tennareissa ja collegepaidassa, liian iso kypara paassaan, eika hanskoista jalkeakaan. Ollaan onneksi sen verran rohkeita taalla, etta siita helposti huomautetaan kuskille, joka sitten nolona yrittaa selitella, ettei ole viela ehtinyt ostaa tytolle varusteita. Tytto ei aina edes ymmarra, miten potentiaalisesti vaarallista tama harrastus on ja millaisia jalkia asfaltilla surffaamisesta tulee. Siina kuskilla on ehdottomasti velvollisuus huolehtia siita, etta kyytilainen on asianmukaisesti pukeutunut.
Tai ainakin vähintään tuoda selkeästi ilmi, mitä seuraamuksia siitä aiheutuu jos ei ole kunnon varusteet päällä ja tulee kaaduttua. Hienoahan olisi, jos kuski ei ota kyytiin, jos kunnon varusteita ei ole, mutta eivätpä kaikki raski sanoa ei (tahi halua sitten sanoa ei)..(Gecko @ Tammi. 09 2009,23:02) kirjoitti
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Oli ihan pakko viimein rekisteröityä tänne ihan vaan tämän keskustelun takia. Onko kellään kokemusta noista Superbikersin naisten vaatteiden kooista, eli vastaako koko 46 suomalaista 46:sta, ja minkähän kokoisia mahtaa olla esim. koon XL housut? Jo siis olet sattunut hankkimaan esim. XL-koon vaatteita tuolta, niin minkä kokoisia vaatteita käytät "siviilissä"? Itsellä kun on noita muotoja ja kiloja, niin tarpeeksi isoja releitä ei tahdo löytyä millään, ja ajovarusteissa usein esim. koko 46 osoittautuu vastaamaan lähinnä kokoa 40... En asu pääkaupunkiseudun lähettyvillä, niin en pääse paikan päälle testailemaan ainakaan ihan heti.
Minen uskalla ainakaan ostaa mitään ajovarusteetta sovittamatta.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
En osaa sanoa miten Superbikersin edustamien merkkien koot menee, enkä ole sieltä itse ajovarusteita ostanut, mutta eiköhän liikkeen omistaja Memmu osaa neuvoa tuossa jos lähetät meiliä tai soitat Superbikersiin. Palvelu liikkeessä on ensiluokkaista ja ystävällistä.
Verkkokaupasta ostettaessahan on 2 viikon palautusoikeus, eli ei maksa kuin hieman vaivaa jos tuote osoittautuukin epäsopivaksi.
Esim. italialaisissa varusteissa tuo koko menee juurikin niinkuin Delia totesi, suomalainen koko on -6 italian kokomerkinnästä.
-nomen est omen-
Tuota tuli vaan mieleeni että onko byysien ja rotsin aivan pakko olla erilliset ?
Ymmärrän toki että esim. vessan käyttö on varmaankin vaivalloisempaa ja 1-osaisen puvun yläosan viikkailu vaatii ennemminkin henkselimallisen selkäsuojan kuin puvussa taskussa olevan mutta toisaalta 1-osaisen kisapuvun suojatkin ovat kertalukuja parempia kuin touring hilppeissä.
1-osaisten kuten Dainese Yu Lady tai Spidi Lady Lizard jne. luulisi toimivan, Dainese myös käsittääkseni muuttaa mittoja tehdastilauksesta.
Taikka (tällä hetkellä heikot) punnat jonoon ja tilaa vaikka Crowtreeltä mittapuvun CE-hyväksytyillä suojilla.
Tämä tuli vaan mieleeni kun hankin ensimmäisen nahkapuvun 2-osaisena ja monia vuosia myöhemmin tajusin että olin avannut vyötärövetskarit ja ottanut osat erilleen vain ja ainoastaan levitellessä nahanhoitoainetta pukuun.
Jos tuntuu että 1-osaisessa puvussa ei kulje tarpeelliset hilkkeet taskussa voi sen päällä pitää rotsia tai liiviä.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Jos radalla on enemmänkin satunnaista huvia, kuin jatkuvaa iloa, niin kyllä tuo kaksiosainen puku on käytännöllisempi naisilla "katuajossa". Tai ainakin kuvittelisin, kun miettii että kaffella kiva heittää takki pois eikä sitten tarvitse tapella vessassa ihan niin paljoa kuin yksiosaisen kanssa. Mutta sit taas toisaalta nämäkin varmasti paljolti maku- ja tottumuskysymyksiä. Ja riippuu tietysti myös siitä, kuinka tiukka tuo ajopuku on (kuinka helppo/nihkeä riisua/laittaa päälle).
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Tuosta syystä kanssa suosin kaksiosasta![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Varusteet pitäisi olla sopivat ja kunnolla suojattu, ellei halua näytellä mtn esim naiset muotojaanKunnon varusteet kannattaa, ne voi pelastaa henkesi. Sinulla ei ole muuta henkivakuutusta kuin varusteesi, jos joudut onnettomuuteen. Autossa on sentään metallikuori ympärillään, turvavyöt ja turvatynyt, ei toki kaikissa oo tyynyi.
Minä en koskaan suunnitellut hankkivani yksi osaista. Kaksi osainen on paljon käytännöllisempi kuten moni on jo edellä maininnut. Minulla on yksi pari housuja ja takkeja, mutta ne ovat vuorelliset. Sen vuoren saa pois siitä mutta se ei hengitä kunnolla. Pitäisi ostaa sellainen kevyempi takki, jolla kärsii ajella myös kuumalla kelillä. Housutkin pitäisi ostaa uudet kun sisältä alkaa saumat rappeutua.
Minullakin on varusteet kunnolliset ja on jo pitempään ollut suunnitteilla tyttöystävälle kanssa varusteet. Kerran meinattiin jo mennä mutta ei sit lähdettykkää... Kohta kuitenkin mennään ostamaan ne niin ei tarvii pelätä toista osapuolta.... Olen minä muutenkin antanut hänelle lisää vaatetta suojaks jos katson hänellä olevan heikot suojat. Suojia siis hänellä ei ole mutta annan hänelle lisähanskat ja takin.
Honda VT 125cc Shadow
Miten tässä nyt paistaa pieni ristiriita(^^Anzku @ Tammi. 13 2009,19:36) kirjoitti
Mutta onneksi nykyisin varustevalmistajat valmistavat varusteita, jotka ovat suunniteltu naisen kropalle - joten kyllä niitä naisellisia muotoja pääsee turvallisten varusteidenkin alta näyttelemään. Toki ei nyt bikineille vedä vertoja kurvien esittelyssä, mutta kuitenkin. Valikoimaan vain valitettavasti liian vähän ja kropan mallejakin niin useanlaisia, että kaikki eivät taas kaikille sovi...
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Ja voihan sitä turhamaista puolta ja omia muotoja esitellä vasta sitten, kun nousee pyörän päältä pois, ja ottaa sen kypärän pois ja ottaa kypärähupun pois ja ottaa korvatulpat pois ni sitten.. sitten on oikee hetki loistaa![]()
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Joo, tätä ole itsekin ihmetellyt että miksi naisten malleja ei tehdä samoin ominaisuuksin kuin miesten ajokamppeita. Gore-tex puvuissa tähän on kohtuullisen hyvin päästy mutta nahkavermeissä on vielä tuollainen ärsyttävä ero. Viime vuonna etsin kaksiosaista nahkapukua mallia "ratakurvailuun sopiva". Ja kun minulle ei mene nämä unisex-mallit tai miesten mallit niin piti olla naisten leikkauksella. Yhdellä valmistajalla oli vaikka miten koreita väreja mutta miesten mallissa asialliset kyynärsuojat, naisten vastaavassa rinnakkaismallissa jotakin telttapatjan tapaista. Joillakin valmistajilla ei ollut edes mp-messuilla naisten malleja hiplattavaksi ja toiset tekee sellaisia hyvin hoikkasille ja pitkäraajaisille tarkoitettuja. Kriteerit täyttävä löytyi sitten Arlen Nessin mallistosta. Se sitten on todellakin kunnon polvi ja kyynärsuojilla varustettu. Ja lonkistakin löytyy suojaa. Kyllähän se vähän ulkoista olemusta leventää mutta kuulunee asiaan jos haluaa kunnollisen. Normiajossa sitten tuo on kyllä sen verran jäykkä kokonaisuus ja viileällä kelillä turhankin kylmä kun on reikänahkaa ja kangaspaneelit takissa ja housuissa istuvuuden takaamiseksi, että yleensä tulee ajeltua nahkahousuissa (toki knoxin polvisuojat on) ja sille kaveriksi Cloverin nahkatakki. Jos ei-ratavermeitä hakee niin Cloverilla on aika naisellisille muodoille leikattu takki, kohtuupaksua nahkaa, lämpövuorilla ja asiallisilla kyynärsuojilla. Tuon kun liittää vetoketjulla housuihin (jos tahtoo) ja laittaa alle kunnon selkäsuojan niin luulisi olevan riittävän asiallinen. Minulla on parikin nahkatakkia ratapuvun takin ja goretakin lisäksi ja jokaisen kanssa pidän Forcefieldin lady-mallin selkäsuojaa. Se vain pitää muistaa että jos käyttää erillistä selkäsuojaa niin ostaessa sovittaa sen kanssa... Tuohon erilliseen selkäsuojaan päädyin kun takeissa ei yleensä ole kovin kummoset suojat noihin irtosuojiin verrattaessa.
Minulle suuri ongelma on myös hanskat. Sen verran pieni käsi on että yleensä pitää olla naisten koko ja monesti nekin ovat sitten liian pitkäsormisille. Tai sitten ne ovat sellaisia paksuja tumppuja joilla ei saa kunnon tuntumaa moposta. Kyllähän noita naisten hanskoja kunnon rystysuojilla tehdään mutta niiden löytäminen on hankalaa... Joten hanskoja tulee ostettua jemmaan kun sopivia löytyy.
Mutta kyllä kehitys kehittyy. Nykyään sentään tehdään naisten malleja ja pikkuhiljaa myös muitakin kuin touring-osaston kamppeita. Tuohon matkustajakysymykseen minulla on sellainen kanta että satunnainen takapenkkiläinen ei välttämättä itse ymmärrä varusteiden merkitystä mutta kuskin kyllä pitää ymmärtää. Jos ei ole riittäviä varusteita niin sitten ei oteta kyytiin.
Niin, turvallinen vai trendikäs? Tyhmä kysymyskin, mutta kumma kyllä vaihtoehdoista ovat valmistajat juuri naisten kohdalla kumma kyllä - kysynnästäkö tosiaan johtuen - valinneet tuon jälkimmäisen ihan liian usein.
Itse olen koittanut viime aikoina etsiä uusia housuja, enkä voi kuin ihmetellä sitä, kenen peffaa ja ristiselkää tukevat ja lämmittävät nuo farkkumuodin mukaiset matalalantioiset housut.... **Siitä kun kumartuu vähänkään ajoasentoa mallaamaan niin pöksyn takareuna ammottaa "auki"...
Myyjät vain kohottelevat hartioitaan ja selittelevät että "kun nää seurailee muotia"...
No - ikivanhat ja hyvin vieläkin palvelevat Shoei-merkkiset unisex-malliset housuni kaikkine suojineen ovat tuossakin suhteessa täydelliset - kunpa semmosia jostain vielä saisi ! Olen tuohon ongelmaani todennut, että pitää löytää vyöllinen malli, tai sitten kuten noissa vanhoissa housuissani - vyöntapainen kiristysmahdollisuus kummallakin sivulla.
Henkselimalli ei käy, koska käytän Forcefield-selkäsuojaa - tulee liikaa sträpsejä... *Messuilla pitää sitten kartoittaa tarjonta oikein kunnolla !
Kunpa valmistajat tosiaan viitsisivät satsata malliston suunnitteluun enemmän se mielessä, että kaikki moottoripyörien päällä liikkuvat naiset eivät ehkä *hae päälleen jotain ensisijaisesti blonditrendikästä ja että naisten osuus mp-kuluttajista suhteessa ehkä kasvaa.
...
No tuo selkä paljaana ongelma taitaa koskea myös miehiä jos on liian matala housunkaulus ja lyhyt takki... Halvarssonin nahkafarkku mallisissa housuissa housunkaulus tulee kohtuullisen ylös ja Cloverin takki puolestaan on leikattu niin että helma tulee kohtuullisen alas takapuolen päälle ajoasennossakin (vaikka ei olekaan mikään pitkähelmainen takki,jollaistaa kurpataan vyöllä vyötäröltä tiukemmalle) , joten ei ole ollut ongelmaa kylmyyden kanssa kun tuo selkäsuoja jää täysin takin sisäpuolelle eikä vinkka pääse kylmentämään selkää. Sitten kun on tosiaan kylmää niin suosiolla goret ja henkselilliset korkealle nousevat housut. Eipä nuo housujen ja selkäsuojan henkselit siinä paljoa haittaa jos on vain lämmin ajopuku...
Niin kuin sanoin pitäisi olla kunnon suojat mut ei ole vielä tullut hommattua hänellekkään(lunastar @ Tammi. 13 2009,19:40) kirjoitti
Sekin tulee keväällä sitten eteen. Minä en ihan sillee ajattele että jos kyytiläisellä ei ole kunnon suojia, ei oteta myöskään kyytiin. Vähänhän se harmittaa kun ei ole kunnon suojia, mutta sille ei voi mtn. Ihan hyvin tähän mennessä on pärjätty, mutta aina se parempi olisi jos on kunnon suojat.
Honda VT 125cc Shadow
Jos kyytiläinen 100% varmasti ymmärtää riskit siitä, että hyppää kyytiin ilman kunnon varusteita, niin ei se silloin kuskin ongelma ole. Itsekin kun tullut kyydissä oltua niin, että käytännössä ainoa turvallinen ajovaruste on ollut kypärä. Tämä siis viime syksynä.(^^Anzku @ Tammi. 17 2009,14:25) kirjoitti
Mutta ongelma tuleekin siinä, että jos kyytiläinen ei tätä riskiä ymmärrä 100%. Jos te kaadutte 100km/h vauhdista, niin siitä tulee aika varmasti rumaa jälkeä. Oikeanlaisilla varusteilla sitä rumuuden astetta pyritään pienentämään. Ja tämä ei tarkoita sitä, että sinun ajovirheestä kaatuisitte - se puusilmä autoilija voi yhtäkkiä tulla risteyksissä eteen, kun ei havaitse teitä ja silloin helposti kolisee.
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Niin toi on myös yksi hyvä esimerkki. Hän luottaa minuun mikä on hyvä, mutta ei sitä koskaan tiedä jos se joku muu töppäilee.
Honda VT 125cc Shadow
Näis ajoon, liittyvissä asioissa miene luota kehenkään, en edes itteeni... Ainut asia itelle on ollut se minkä isä joskus sanoi, että niin kauan kun sulla on renkaat maata kohti ja jotain pitoa, niin silloin on vielä jotain mahdollisuuksia. Tätä ohjenuoraa olen käyttänyt ja vittumaisista tilanteista selvinny. Joskus ite mielessään ajatellut, jotta VITTU, NYT SITTEN ÄMMÄ AJAT...Hirveen riemukkaasti ei lähisukulaiset ole tästä harrastukseta hyvillään, mutta iteppä opettivat *
Suurin syy miksi ite käytän varusteita ja kiinnitän niihin huomiota on lähinnä pikku lippoihin, jos mä vedän +300km/h tiiliseinään tai johonkin kiinteeseen esteeseen, niin musta ei ole jäljellä kuin märkä rätti. +40km/h vauhti parhaimmillaan riittää siihen.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Haa! Vihdoinkin ketju naisten vermeistä. Miulla on nimittäin viime kesästä asti ollu hakusessa jonkinsortin nahkahousut. Samoin ku uudet hanskatkin alkais olla tarpeelliset.
Mie oon tässä vähän pallotellu parin housuvaihtoehon välillä. Alpinestarsin Stella Bat Pants tai saman valmistajan Stella Apex Pants. Takki ku on Alpinen, ni housujenki taitaa melkein pakko olla samaa merkkiä jos ne haluaa yhteen liittää. Kumpaa noista ennemmin suosittelisitte, jos kellään on omakohtasta kokemusta em. pöksyistä? Tavallaan miulle kyllä riittäis ihan ne Bat Pantsitkin, koska ei tule käytyä radalla ku ehkä kerran kesässä, mut toisaalta jos sitä jossain vaiheessa innostuu lajista enemmän ja kehittyy taidoissaan, ni sit alkas olla tarvetta jo polvipaloillekin...
Mut tiiä sit onko nuo ees sopivat, ku vartalon malliks on suotu persevä ja reitevä, mut samalla pitkäkinttunen. Muutamaa nimenomaan naisten mallia mitä on tullu kokeiltua, niin kaikissa niissä oli liian lyhyet lahkeet. Ja sitten ku tuputettiin miesten mallia pitempien lahkeiden toivossa, niin sit ne ei enää istunu sitäkään vähää miun päällä. Lahkeet kyllä oli sopivat, mut perseen kohalla saumat lähestulkoon soivat ja vyötärön kohalle olis voinu piilottaa koripallon.
Ja mitä taas tuohon ulkonäkökysymykseen tulee, niin siitä vaan, antaa tehä paksumman näköseks. Lähtökohat on jo niin kauheet, että ei sitä yksillä ekstratoppauksilla enää kovin paljoa voi pahentaa. *![]()
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
***
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Ihan siistit molemmat pöksyt ovat. Jos toisessa on paljon reikänahkaa ja kangaspaneelia, niin vähänkään viileämmällä säällä ne voi olla sitten vilpoiset. Jos taas on enemmän nahkaa ja vähemmän kangasta niin on vähän lämpimämpi. Mutta tuota ei oikein hyvin noista kuvista näe ainakaan toisten housujen osalta miten ne on tehty. Kokemus on osoittanut, että vain sovittamalla löytyy hyvät. Ja toisinaan saa sovitella melko monia. Molemmissa menee lahkeet kengän sisään, joten otettava huomioon jos on kovin vähän säätövaraa kengässä tai sattuu olemaan paksut pohkeet...
Kengissä on varaa, ja kintutkin on säärestä sen verran kapeaa sorttia, että useimmat saappaat ovat jopa liian väljät nilkoista ja pohkeista. Sitä mie aina oonkin nauranu, että navasta polviin mie oon suomalaista mitoitusta ja polvista alaspäin italialaista... *
Tiiättekö millaset suojat nuissa edellisessä viestissäni mainihtemissa housuissa mahtaa olla? Ainakin tuossa nahkatakissani, joka sekin on Alpinestarsin, on aika pätevän oloiset kyynär- ja olkasuojat. Selkäsuoja nyt oli sitä samaa telttapatja-vaahtomuovia, mitä lähes kaikissa kohtaamissani takeissa, mut silläpä ei nyt niin suurta merkitystä ole kun on tuo Forcefield muutenkin käytössä.
Sen mie tosiaan oon huomannu, että pitemmän päälle nuo nahat tuppaa olemaan melko viileet. Ainakin tähän Suomen kuuluisaan lyhyeen ja vähälumiseen kesään. Siks olis hakusessa myös jotain Wind Stopper -tyylistä välikerrastoa, joka ihan oikeesti pitäis sen tuulen. Varsinkin yläosan osalta olis tärkeetä et sitä suojaa olis myös käsivarsissa hauiksien tienoilla, eikä pelkästään rintakehälle. Suositelkaa ihmeessä, jos tiiätte jotain hinta - laatu suhteeltaan hyvää mallia!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
***
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Rukalla on muistaakseni erinomaisen hyvä wind stopperi välivaate siis hiihtoon suunniteltu, ainakin ollut. Suojaa löytyy rintakehän ja käsien sekä alavatsan ja reisien alueelle. Löytynee Partioaitasta tms... Mutten nyt ole varma ostinko herrain vai rouvain kerraston... *![]()
Messuilla käydessä pisti silmään, että ainakin Spykellä löytyy ihan naisille tarkoitettua yksi osaista nahkapukua, sen luulis ainakin olevan turvallinen.
Tosiaan, nyt mesuilla käydessä selkeä muutos ajokamojen suhteen. Löytyy syndiä ja jotain muutakin kuin hempeitä värejä![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
No joo, onhan tuo valikoima hieman kasvanut. Hanskat on edelleen sellainen artikkeli, joita saa metsästää. Pitäis olla naisten mallia kun muutoin pienetkin koot (jos yleensä löytyy) ovat liian leveitä vaikka sormissa olisi sopiva pituus. Ja jos yhtälöön lisätään, että pitää olla nahkaiset haskat, joissa on kunnon suojat (saa olla ihan rystysuojat mielellään), hyvä ajotuntuma pyörään ja sopiva koko, eli "istuu kuin hansikas", ei pienikätisen ole enää helppoa löytää niitä haluamiaan. Yleensä kun mennään naisten hanskoihin niin löytyy tix-tex-sadetumppuja tai sitten touring-hanskoja, siis sellaisia pehmeitä perushanskoja. Mutta eiköhän tuo valikoima tälläkin saralla laajene...
Oli tuossa aikaisemmin puhetta noista kypärien sisuksista, en muista merkeistä tiedä mutta Shoeilla myös tarjolla erikokoisia poskipaloja ainakin. Tuli ostettua Multitec joka oli aavistuksen väljä juurikin etuosasta, pienempi koko olisi taas ollut jo vähän turhan tiukka. Tilasin vähän paksummat palat niin nyt istuu juuri sopivasti... *Kauniimmalla puoliskolla taas vähän vastakkainen ongelma, nykyinen puristaa poskia vähän turhankin jämäkästi, isompi koko taas olisi ollut väljä joka suuntaan. Hänelle pitäisi käydä hakemassa taas kokoa tai kahta pienemmät palat niin istuu juuri oikein (eri malli, sama merkki). Vähän hifistelyn makuahan tuossa on mutta kun muuten istuu päähän ja tuntuu hyvältä niin minkäs teet
Mitä ajokamoihin muuten tulee, tuntuu että naisten tarjonta on kyllä vähän retuperällä turhan monessa myymälässä (tai ainakin oli kun emännälle etsittiin kamoja vuosi sitten). Niitä kivoja nahkatakkeja löytyy missä näyttää hyvälle takapenkillä, suojaus vaan on jääny sen kuskin vaatteisiin *Onneksi tuntuu yhä enemmän naiset ajavan itselleen kortteja niin samalla on vissiin lisääntyny kiinnostus myöskin kunnollisiin varusteisiin = alkaa kunnon varusteita löytymään pikkuhiljaa
2004 Kawasaki Z750
ex. 1997 Suzuki 600S Bandit