Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 165:een 165:sta
  1. #151
    Jo vain Kroatiaa olisi kyllä nähtävä.
    Miten olis kun ajattelin mennä 14.6 Hansalla Travemundeen ja valua sieltä rauhassa etelää päin-löytyiskö ajoseuraa ?



    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT
  2. #152
    tuossa kattelin pikaisesti.
    näyttäisi olevan ihan kohtuullisesti vielä saatavilla talojakin tuosta keski-dalmatiasta.Lähinnä Trogirin seutuvilta.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  3. #153
    Ohi meni...
    Durty Nelly's Boys
  4. #154
    Hyvä idea. Itse olen ollut Kroatiassa viimeksi vuonna 2006.Reitti oli Hki-rosctok-tsekki-slovakia-unkari-slovenia-krotia-bosnia ja kroatian kaunista rannikkoa takaisin.Kevät paras aika,ei ruuhkia eikä majoitus ongelmia.Makarska ja dubrovnik Kroatian helmiä,mutta mikään ei voita Tsekkiä ja kaunista chesky krumlovia.Olen lähdössä sinnepäin tänä kesänä,jos matkaseuraa löytyy.
  5. #155
    Jotenkin tää ajatus alkoi kiehtomaan.. Tuo viikon jumitus kroatiassa, vaikka se varmasti upea paikka onkin, tuntuu kuitenkin aika turhalta. Itseäni kiehtoisi kiertää aika vapaalla tahdilla tuota itäblokkia laajemmin.

    Mielenkiintonen reitti olis Valkovenäjän läpi Ukrainaan kattomaan Tshernobylin aluetta ja siitä mustan meren rannalle. Sieltä Romaniaan, Bulgariaan, Makedoniaan, Albaniaan ja rannikoa jotenkin vaikkapa rannikkoa pitkin kroatiaan jne? Takasin voi sitten tulla tiukempaakin tahtia, kun ei siinä Via Balticalla oo oikeesti mitään nähtävää.
    premier

    emeritus
  6. #156
    minäkin olisin viel kiinostunutolis kiva tietää kuinka paljon raha pitäisi anoa hallitukselta että riittäis!!
    hornet vm 04
    cbr vm 00
    ninja 6r vm 04
    ninja 6r vm 06
    vtr vm 05
    hayabusa vm 05
    hayabusa 08 yoshimura full system!!
    faster faster i am speed disaster<<<<<<<
  7. #157
    Lainaa (premier @ Maalis. 17 2009,19:36) kirjoitti
    Jotenkin tää ajatus alkoi kiehtomaan.. Tuo viikon jumitus kroatiassa, vaikka se varmasti upea paikka onkin, tuntuu kuitenkin aika turhalta. Itseäni kiehtoisi kiertää aika vapaalla tahdilla tuota itäblokkia laajemmin.

    Mielenkiintonen reitti olis Valkovenäjän läpi Ukrainaan kattomaan Tshernobylin aluetta ja siitä mustan meren rannalle. Sieltä Romaniaan, Bulgariaan, Makedoniaan, Albaniaan ja rannikoa jotenkin vaikkapa rannikkoa pitkin kroatiaan jne? Takasin voi sitten tulla tiukempaakin tahtia, kun ei siinä Via Balticalla oo oikeesti mitään nähtävää.
    Oho, jopas alkaa kuulostaa jonnin verran extremeltä tuo reittivalinta (joskin erittäin mielenkiintoiselta). Tuleekohan tuolla itäblokin maissa (erityisesti Valko-Venäjä, Ukraina, Romania ja sit ehkä myös Albania) ongelmia turvallisuuden kanssa? Ja toinen juttu on, että vaatiikohan sikäläinen tieverkosto alle jotain enduron tapaista kapinetta?

    Minua kiinnostaisi myös kovasti muidenkin maiden kiertely, kun tuonne asti kerran lähdetään. Itse olin ajatellut lähinnä noita Kroatian lähimaita (Bosnia ja Herzegovina, Serbia, Kosovo ja Makedonia), joissa pitäisi käsitykseni mukaan olla jo ihan turvallista liikkua porukalla. Yksin en lähtisi varmaan mihinkään noista (johtuu osittain siitä, että itselläni ei ole omakohtaisia kokemuksia ko. maista). Kroatiassa uskaltaisin kokemuksieni perusteella liikkua ihan yksinkin (toki porukassa on varmasti mukavampaa).

    Tosiaan yksin en lähde tuollaisia kierroksia tekemään, mutta jos joukossa on muitakin aiheesta kiinnostuneita, niin olen aika herkästi mukana. Kaikkien Kroatiaan lähtevienhän ei tarvitse välttämättä kulkea koko ajan samaa matkaa - osa porukasta voi jäädä Kroatiaan nauttimaan olosta ja osa voi pyöriä sillä välin muita seutuja tms. Ainakin tältä minusta tuntuisi.
    Ei riemulla rajaa, kun Banditilla ajaa.
  8. #158
    Jeps, itseäkin kiinnostais enempi nuo Adrianmeren seudut ihan itsekkäästi siitä syystä että viime suvena tuo Ukraina ja Romania tuli jo halki ajettua ja V-Venäjä käsittääkseni vaatisi viisumin, eikä se liene moporeittimielessä turhankin tasaista (tai oikeastaan aika epätasaista ) Ukrainaa kummempi ole), eli Kroatia, Montenegro, Bosnia, Serbia (viisumi?), mitälie..

    Lisäksi Tsekki on jotenkin jäänyt aiemmilla matkoilla aina väliin, joten se mielellään ainakin toiseen suuntaan (esim. Cesky Krumlov, Karlovy Vary, Ceske Budejovice ja/tai miksei se Kutna Horan pääkallokappelikin (siis tämä)).

    Jä vähintään toiseen suuntaan kiinnostais henk.koht. matkustaa laivalla. Via Baltica on todellakin jo nähty.. Periaatteessa etelä-ruåttissakaan en ole mopolla käynyt, mutta eipä siellä taida ihmeitä ollakaan?



    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  9. #159
    idea pysyy siis hengissä ja hyvä niin.

    rivaldo tuossa mietti et mimmoinen budjetti tuohon retkeen tarvittais.

    Edelleenkin sitä mieltä et jos reitti mennen tullen via balttia niin tommosella 100 ekee per matkapäivä pärjää jo. sisältäen bensat, safkat, majoitukset yms. normaalin elämisen..taivashan on kattona sitten ylöspäin.

    tuossa oli ylempänä toiveina yhdistää romaniaa ja mustaamerta samaan retkeen.

    yleisin virhe mitä tehdään niin on jotta yritetään nähdä koko eurooppa kerralla..ei onnistu eikä edes itäeurooppaakaan kahdessa viikossa. toki melkoisen lenkin kiertää kahdessaviikossakin, mutta menee helposti pelkäksi pääteitäpitkin ajamiseksi.

    mietitään asiaa ja katsotaan kuinka edistyy.

    peukut pystys, vaikka tässä allekirjoittaneellakin on isohko peikko luuraamassa taustalla..
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  10. #160
    Ehdottomasti olen Tuppervaarin kanssa samoilla linjoilla, että liikaa ei pidä ahnehtia. Menee äkkiä työksi koko reissaaminen, kun pitäisi päästellä pitkiä päivämatkoja, eikä ehdi pysähdellä katsomaan kiinnostavia paikkoja. Muutenkin pääteiltä käsin jää ne usein hienoimmat paikat näkemättä. Siirtymät Suomesta etelään ja takaisin tietävät joka tapauksessa muutaman päivän kovahkoa ajamista, joten loput päivät olisi kiva viettää vähän rennommalla otteella.

    Mutta tosiaan Kroatian naapurissa on useita hienoja maita, joihin pääsisi tutustumaan muutaman päivän keikalla ilman hurjia päiväkohtaisia kilometrejä. Jos nyt laitetaan Trogir lähtöpaikaksi, niin alle 1800 kilsan keikalla käy helposti Bosnia ja Herzegovinassa, Serbiassa, Kosovossa, Makedoniassa, Albaniassa ja Montenegrossa. Ja jos majapaikaksi Kroatian puolella vaihdetaan Dubrovnikin seutu, niin saman pyörähdyksen kilsat vähenevät jo 1400:aan. Ei olisi enää liikaa ajamista, jos jakaisi vaikka neljälle-viidelle päivälle. Jäisi aikaa katsella paikkoja noissa maissa ja lisäksi jäisi muutama päivä ihan vaan Kroatiassa löhöilyyn. Esim. tällainen pyörähdys olisi aika helppo toteuttaa (ei mikään lopullinen ehdotus, vaan lähinnä esimerkki - en katsonut vielä kunnolla nähtävyyksiä yms.) Tuossa pyörähdyksessä meikäläistä mietityttää hiukan tuo Albania, joka on ilmeisesti muihin lähimaihin nähden liikennekulttuuriltaan takapajula. Mutta Albanian ohittaminen ei liene mahdotonta sekään, jos siltä tuntuu.

    Kommentoikaa ihmeessä, kiinnostaisiko tehdä tuon tapaista pyörähdystä ja nähdä seutua rennolla aikataululla, jota toki muokataan ihan mielihalujen mukaan. Meikäläisellä ajohalut ovat tällä hetkellä kovasti nousussa, kun prätkiä alkaa näkyä jo liikenteessä. Ehkäpä sitä lähipäivinä voisi käydä hakemassa omankin esille.
    Ei riemulla rajaa, kun Banditilla ajaa.
  11. #161
    ^vallan mainio vaihtoehto toteutettavaksi..
    ja mikä parasta..tommosen retken pysytyis tekeen pikkasen pienemmällä kamamäärällä.

    Ja ilmeisesti tuol Presevon seuduillakin on ollut melkoisen rauhallista viimeaikoina.



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  12. #162
    Terve Tuppervaari.Olen lähdössä toukokuun lopulla tai kesäkuun alussa euroopan kierrokselle.Vakio reissu kaverini ei pääse matkaan,joten olen matka kaveria vaille.Katsoin juuri netistä Finnlinesin sivuilta tarjouksen.Keäkuun 15 päivään asti Helsinki-Trawemunde 99 euroa sivu.Viimeksi kävin mopolla Kroatiassa v.2007.Tällä reissulla ajattelin pyöriä Tsekki -Slovakia-Slovenia akselilla,mutta kaikki käy.
  13. #163
    Luettuani tätä matkaporukan kokoamista,ajattelin näin.Jos lähtee alku kesästä matkaan,ei mitään järkeä varata majoitusta etukäteen.Olen käynyt vuosina 05-07 kolmesti kroatiassa ja ympäristössä mopolla,ja majoitus löytyy ja on tosi edullista.Laiva reissu helsingistä saksaan on paras ja EDULLISIN aloitus matkaan (99 euroa sivu sis.mopon) Olen maksanut kyseisinä vuosina jopa yli 500 euroa,nyt tarjous kesäkuun 15 saakka.Olen aina startannut tokokuussa,ja voin kokemuksesta kertoa että paras aika.Lämmintä on ja ei liikaa turisteja.Sunnuntai päivä näyttäisi hyvältä startata,lähtö klo.15.00 Trawemundessa tiistaina klo.07.00.Joten aamulla pääsisi Saksan puolella jo kauas,tai eka yö lähellä Tsekin rajaa.Jos joku on kiinnostunut matkaan lähdöstä,niin ilmoittele.
  14. #164
    Juu, tuo 99e Travemundeen kieltämättä houkuttelee! Itselle ensimmäinen millään mahdollinen aika lähteä tosin olisi vasta tiistai 2.6. (ensimmäinen mahdollinen sunnuntai siis 7.6.).
    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  15.  
  16. #165
    Ei muuta ku järjestelet vapaat kohdalleen,niin startataan.Luin aiemmista jutuistasi,että et ole käynyt Tsekeissä.Itse olen käynyt mainitsemasi paikat mm.Tsecky Krumlov ja jos matka jatkuu Kroatiaan niin kauniita paikkoja ja tuttuja moto-hotellin pitäjiä Makarska-Sibenik.
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456