Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 115:sta
  1. #31
    Lainaa (JaZZo @ Tammi. 05 2009,13:22) kirjoitti
    mulle ei oo semmosta sattunu kertaakaan että joku seriffi olisi tienpäällä alkanut lakia lukemaan jostain kilven kulmasta tai näkyvyydestä..
    Amen!
    <p>Vanha patu..</p>
  2. #32
    Kukin voi rebelöidä asiasta fiiliksiensä mukaan. Sama se mulle. Mutta tässä kait oli kysymys lakipykälistä. Pääkaupunkiseudulla tuntuvat (ainakin juttujen mukaan) polliisit olevan hanakampia puuttumaan asiaan kuin syrjäkylillä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  3. #33
    Kyllä ainakin Helsinki Bike Show:n yhteydessä poliiseja on kovastikin kiinnostanut mm. rekisterikilpien kulmat.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  4. #34
    ^ luin aikaa sitten eräästä suomalaisesta prätkälehdestä jutun kun silloinen päätoimittaja oli kyllästynyt virkavallan kilpitakavarikkoon ja siihen konttorilta kilven käyntiin jne. joten jättipä kilven kesäksi himaan ja teki chopperilla onnistuneen reissun. ei takavarikkoa, vain pari sakkoa. kirjoittipa vielä että hyväkin puoli tässä on että edesauttaa terveempää elämäntapaa sakkojen takia, pari baarikäyntiä jäänee väliin.. noin siis 90-luvulla.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  5. #35
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 05 2009,14:00) kirjoitti
    Kukin voi rebelöidä asiasta fiiliksiensä mukaan. Sama se mulle. Mutta tässä kait oli kysymys lakipykälistä. Pääkaupunkiseudulla tuntuvat (ainakin juttujen mukaan) polliisit olevan hanakampia puuttumaan asiaan kuin syrjäkylillä.
    Ja kilin kellit!

    Ajoin pää-asiassa päkaupunkiseudulla sivukilpitelineen kanssa.

    Tuo Suomalainen rekisterikilpi on isompi, kuin normaali kipsilevy.

    jopa Ray Charles olis nähnyt sen, oli kulma mikä hyvänsä.



    <p>Vanha patu..</p>
  6. #36
  7. #37
    Lainaa (barfly @ Tammi. 05 2009,17:00) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 05 2009,14:00) kirjoitti
    Kukin voi rebelöidä asiasta fiiliksiensä mukaan. Sama se mulle. Mutta tässä kait oli kysymys lakipykälistä. Pääkaupunkiseudulla tuntuvat (ainakin juttujen mukaan) polliisit olevan hanakampia puuttumaan asiaan kuin syrjäkylillä.
    Ja kilin kellit!

    Ajoin pää-asiassa päkaupunkiseudulla sivukilpitelineen kanssa.

    Tuo Suomalainen rekisterikilpi on isompi, kuin normaali kipsilevy.

    jopa Ray Charles olis nähnyt sen, oli kulma mikä hyvänsä.
    No jospa tuossa täyttyy lain kirjain niin, ettei huomautettavaa ole. Tai sitte vallesmanni ei kertaakaan ajanut sun takana.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  8. #38
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 05 2009,11:13) kirjoitti
    Lainaa (fxdb2007 @ Tammi. 05 2009,08:56) kirjoitti
    Moi

    Millä maalilla maalasit vaimentimet että kestää lämpöä. Itse olen kuullut että joku Molotow kestäiis hyvin lämpöä. Mitenkä olet käsitellyt alumiini osat ja mitenkä olet poistanut kromin ennen maalausta ?
    Itselläni myös alkamassa Bob:n muuttaminen mattamustaksi.

    K TMa
    Mulla on Bobin putki maalattu mustaksi kaverin toimesta maalaamossa, joka värjää käsittääkseni esim. Valmetin traktoreittein hormeja... Helkkarin kestävä maali mekaanista kulutusta vastaan ja lievästi röpölipintaisena hienon näköinenkin.Mun St Bob.

    Joitakin pieniä kromiosia olen itse maalannut kilikali-pulloilla. Hioin ensin vaan vesihionnalla pinnan "rikki" ja sitte pohjamaali päälle ja siihen sitte musta maali. Kovin kestävä ei pinnasta tule (naarmuuntuu herkästi), mutta muuten ihan ok.
    Etu alaputki vielä mustaks, niin se olis siinä.

    Toki, makuasia.

    Hieno peli, totta tosiaan.
    <p>Vanha patu..</p>
  9. #39
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 05 2009,17:16) kirjoitti
    Lainaa (barfly @ Tammi. 05 2009,17:00) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 05 2009,14:00) kirjoitti
    Kukin voi rebelöidä asiasta fiiliksiensä mukaan. Sama se mulle. Mutta tässä kait oli kysymys lakipykälistä. Pääkaupunkiseudulla tuntuvat (ainakin juttujen mukaan) polliisit olevan hanakampia puuttumaan asiaan kuin syrjäkylillä.
    Ja kilin kellit!

    Ajoin pää-asiassa päkaupunkiseudulla sivukilpitelineen kanssa.

    Tuo Suomalainen rekisterikilpi on isompi, kuin normaali kipsilevy.

    jopa Ray Charles olis nähnyt sen, oli kulma mikä hyvänsä.
    No jospa tuossa täyttyy lain kirjain niin, ettei huomautettavaa ole. Tai sitte vallesmanni ei kertaakaan ajanut sun takana.
    Tai takanani ajavat vallesmannit eivät puutu sivuseikkoihin, koska kilpi näkyy ja komeesti.

    Lisäksi kilpivalo on sivusta erikseen tuleva, joten valaistus ei ole pelkästään ajovalon hoidossa.



    <p>Vanha patu..</p>
  10. #40
    Lainaa (barfly @ Tammi. 05 2009,17:16) kirjoitti
    Etu alaputki vielä mustaks, niin se olis siinä.

    Toki, makuasia.

    Hieno peli, totta tosiaan.
    Kiitos kiitos. Oon tosiaan harkinnut etuhaarukan alaputkien maalaamista sekä myös vannekehien vaihtoa/maalaamista. Uudessa 2009 Bobissa on vannekehät mustat, mutta moottori jätetty jostain syystä harmaaksi. Samoin uudessa Bobissa on strutsien kromatut koristepellit jätetty pois. Jätin nuo edelliskesänä omastakin talliin, mutta viimekesäksi maalasin pellit mustiksi ja laitoin paikalleen.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  11. #41
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 05 2009,17:22) kirjoitti
    Lainaa (barfly @ Tammi. 05 2009,17:16) kirjoitti
    Etu alaputki vielä mustaks, niin se olis siinä.

    Toki, makuasia.

    Hieno peli, totta tosiaan.
    Kiitos kiitos. Oon tosiaan harkinnut etuhaarukan alaputkien maalaamista sekä myös vannekehien vaihtoa/maalaamista. Uudessa 2009 Bobissa on vannekehät mustat, mutta moottori jätetty jostain syystä harmaaksi. Samoin uudessa Bobissa on strutsien kromatut koristepellit jätetty pois. Jätin nuo edelliskesänä omastakin talliin, mutta viimekesäksi maalasin pellit mustiksi ja laitoin paikalleen.
    Ei se paskempi se vannekehienkään mustaksimaalaminen ole.

    Nighstereissa sen näkee.

    Omaa silmääni miellytti ko mopossa just nuo muutamat seikat, mm: mustat vanteet pinnoilla.
    <p>Vanha patu..</p>
  12. #42
    Hyvin tehtynä tuo kehien mustaksi värjääminen on aika suurtöinen homma. Ja kun itseä kutkuttaa myös pyörän vaihto takaraivossa, niin olen jättänyt tekemättä...toistaiseksi.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  13. #43
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 05 2009,17:38) kirjoitti
    Hyvin tehtynä tuo kehien mustaksi värjääminen on aika suurtöinen homma. Ja kun itseä kutkuttaa myös pyörän vaihto takaraivossa, niin olen jättänyt tekemättä...toistaiseksi.
    Ymmärrän.

    Kun mullakin olis ollu pikkuisen yli 5000€ lisää, olisin hommannut sen Fat Bobin.

    Mutta HD:llä on liika raaka hinnoittelu.

    Tosin, tulevaisuuden suunnitelmilssa on keulakulman muutos (maksaa ihan kipeesti).

    Varsinkin, kun se kulma pitää olla nykymallista puoli renkaanmitallista eteenpäin.

    Eli ulkokehän ja keskiön välinen muutos.

    Lisäksi haluaisin tuplalevyt eteen ja isomman tankin.

    Alkaa eräs toinen haave ajaa ton ohi, joka tulee vielä halvemmaks.

    Eka autoni oli C-kapi ooppeli pitkällä kepillä.

    ja hommaan vielä semmoisen.
    <p>Vanha patu..</p>
  14. #44
    Antaa ton HD:n hautua.

    Ajellaan tolla tatsilla ja katellaan.

    koko elämä on aikaa muutoksiin.

    Ps, tietäsikö kukaan,mistä sais Keltaisia H4 valoja?

    Sopis mustaan HD:hen ku nenä perseseen.
    <p>Vanha patu..</p>
  15. #45
    Vähän off-topiiccia lisää... Mulla oli joskus 1968 Opel Rekord Coupe. Jos ois tilaa(ja rahaa) ni hommaisin samanmoisen tai Commodore Coupen.

    Nyt on haaveissa kuitenkin vanhan Softailin hankkiminen Dynan rinnalle tai sitte ameriikasta Road King ja Sportster. Sportista ois kiva väsätä joku cafe-racer-tyylinen laite alu-tankilla, virikoneella, kunnon jarruilla jne... Ehkä joskus vielä. Tai sit ei. Mulla kun tuppaa noi haaveet muuttumaan ainakin kuukausittain...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  16. #46
    Lainaa (barfly @ Tammi. 05 2009,17:55) kirjoitti
    Ps, tietäsikö kukaan,mistä sais Keltaisia H4 valoja?
    Bilteemasta
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  17. #47
    Mulla on keltanen H4 Bobissa. Piilteemasta hain.

    edit. Jazzo oli saiiirrraaan nopee...



    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  18. #48
    Nyt alkais olemaan valmista perän osalta.
    Sain penkin eilen vihdoin valmiiksi.





    H-D XL1200N Nightster
  19. #49
    Lainaa (fxdb2007 @ Tammi. 05 2009,08:56) kirjoitti
    Millä maalilla maalasit vaimentimet että kestää lämpöä. Itse olen kuullut että joku Molotow kestäiis hyvin lämpöä. Mitenkä olet käsitellyt alumiini osat ja mitenkä olet poistanut kromin ennen maalausta ?
    Itselläni myös alkamassa Bob:n muuttaminen mattamustaksi.
    Osan osista ovat muut maalanneet enkä ole alan ammattilainen, mutta maali lämpösuojissa VHT:n mattamusta, joka suunniteltu korkeille lämpötiloille. Samaa maalia ei kannata käyttää ei-lämpeneville ja kulutukselle alttiille osille, ei nimittäin kestä kulutusta yhtä hyvin. Normaalit maalit parempia muihin osiin.

    Kromipinta pois lasikuula/hiekka/tms. hionnalla ja
    spriillä tms. putsaus. Alumiinille käsittely oli aikalailla sama mutta kevyempi hionta/pinnan rikkominen ja sitten putsaus. En käsitellyt mitenkään erityisesti alumiiniakaan, mutta ainakin minulla on toiminut ja väri hyvin pysynyt ja kestänyt... Kannattaa vain puhdistaa pinnat huolella, ettei jää rasvaa yms. maalin alle.

    Ammattilaiset voivat korjata jos prosessissa on parantamisen varaa... *
  20. #50
    yarzaxxx:n avatar
    Liittyi Nov 2007
    A. Hulsinki, B. Hilsinki, C. Helsinki, D. Halsinki
    [QUOTE= (SenioRR @ Tammi. 05 2009,12:53)]
    Lainaa (JPI666 @ Tammi. 05 2009,10:06) kirjoitti
    Lainaa (Wolff @ Tammi. 02 2009,20:01) kirjoitti
    Lainaa (JPI666 @ Tammi. 02 2009,16:49) kirjoitti
    Lainaa knightster,Joulu. 30 2008,20:37 kirjoitti
    Laki sanoo, että kilpi pitää olla takavalon alapuolella, joten Nightsterissä mikään pykälä ei kiellä sivukilpitelineen käyttöä, kun on noi takavalot ja vilkut samassa paketissa. Jenkkikilpiteline on kiellety sen takia että se on mahdollisuus kääntää sivuun.
    Missäs kohtaa laissa tuollainen määritelmä on? En muista nähneeni. Perusportissa kilpi on takavalon yläpuolella ja tuskin sentään kaikki Suomessa myydyt sportit ovat laittomia?
    Sorry, kirjoitin vähän epäselvästi. Pointti oli, että kilpi ja takavalo pitää olla samassa linjassa.
    Ei tarvii kilven ja takavalon olla samalla linjalla. Takavalon tulee olla symmetrisesti pyörään nähden(pyörän keskilinjalla tai kaks valoa yhtä pitkän etäisyyden päästä keskilinjasta). Rekisterikilven tulee olla valaistu ja sen pitää näkyä 30astetta molemmille sivuille. Eli kilven voi asentaa myös sivulle kunhan se näkyy kummallekin puolelle pyörää riittävästi.
    Juuri näin Takavalo keskellä ja sivukilpi kilpivalolla varustettuna on ok ihan pykälienkin mukaan.

    Mikäli sulla on pyörässä takavalollinen sivukilpi ja pikku vilkut esim. takaloksussa kiinni, niin pimeällä saattaa olla et näytät kääntyvän oikealle takavaloon nähden, vaikka olisitkin kääntymässä vasempaan. Ja autoilija kun perässä ajaa ja lähtee ohittamaan sinua vasemmalta, niin ei kysyttävää...



  21. #51
    Lainaa (JPI666 @ Tammi. 07 2009,11:14) kirjoitti
    Pitäsköhän vilkuille tehdä jotain?
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  22. #52
    Lainaa (maRk1 @ Tammi. 11 2009,20:47) kirjoitti
    Lainaa (JPI666 @ Tammi. 07 2009,11:14) kirjoitti
    Pitäsköhän vilkuille tehdä jotain? *
    Ei mun mielestä muuta kuin siirtää vähän lähemmäs lokaria tai vaikka maalata kuoret ja varsi mustiksi, niin ikään kuin "häviävät" muuhun pyörään. Noihan on just siks erikoisen hienot, että niissä on takavalot kans. Perhana kun maksavat nii saatanasti! Muuten virittäisin Bobbiin tommoset.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  23. #53
    Nuo lamputhan on hienot ja persoonalliset.
    Dixi et animam levavi
  24. #54
    Kyllä niiden vilkkujen kuoret ja varret on mustat. Mä ajattelin et lyhennän niiden varsia tai otan ne kokonaan pois. Tietääkö kukaan, onko joku pykälä siihen kuinka etäällä vilkut on oltava toisistaan?
    H-D XL1200N Nightster
  25. #55
    Lainaa (JPI666 @ Tammi. 12 2009,11:02) kirjoitti
    Kyllä niiden vilkkujen kuoret ja varret on mustat. Mä ajattelin et lyhennän niiden varsia tai otan ne kokonaan pois. Tietääkö kukaan, onko joku pykälä siihen kuinka etäällä vilkut on oltava toisistaan?
    No enpä oo hoksannutkaan että ovat nuo varret jo tehtaalla värjätty mustiksi...

    Takavilkkujen etäisyys toisistaan pitää olla vähintään 180mm vilkkujen sisäreunasta mitattuna. Täältä löytyy varsin hyvää tietoa esim. just pyörän valaisimista, mutta myös muista pyörää koskevista lakipykälistä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  26. #56
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 12 2009,11:30) kirjoitti
    Lainaa (JPI666 @ Tammi. 12 2009,11:02) kirjoitti
    Kyllä niiden vilkkujen kuoret ja varret on mustat. Mä ajattelin et lyhennän niiden varsia tai otan ne kokonaan pois. Tietääkö kukaan, onko joku pykälä siihen kuinka etäällä vilkut on oltava toisistaan?
    No enpä oo hoksannutkaan että ovat nuo varret jo tehtaalla värjätty mustiksi...

    Takavilkkujen etäisyys toisistaan pitää olla vähintään 180mm vilkkujen sisäreunasta mitattuna. Täältä löytyy varsin hyvää tietoa esim. just pyörän valaisimista, mutta myös muista pyörää koskevista lakipykälistä.
    Kiitos tiedosta. Täytyy katsoa jos ne sais jotenkin järkevästi laitettua minimileveydelle.
    H-D XL1200N Nightster
  27. #57
    http://www.youtube.com/user/dassuppenkraut
    Helvetin hienoksi rakennettu Nightster!
    H-D XL1200N Nightster
  28. #58
    Lainaa (JPI666 @ Tammi. 16 2009,15:29) kirjoitti
    http://www.youtube.com/user/dassuppenkraut
    Helvetin hienoksi rakennettu Nightster!
    Täältä löytyy muutama threadi, jossa seurataan ko. pyörän rakentamista:

    http://xlforum.net/vbportal/forums/s...d.php?t=390929
    http://xlforum.net/vbportal/forums/s...d.php?t=400037

    Tässä muutama muu omaa silmää miellyttävä bobber-tyylinen nightster:

    http://xlforum.net/vbportal/forums/s...d.php?t=388753
    http://www.xlforum.net/photopo....r=23896
    http://xlforum.net/vbportal/forums/s...d.php?t=349657
    http://xlforum.net/vbportal/forums/s...d.php?t=335651

    Onhan näitä...täältä löytyy enemmän ;-)
    http://xlforum.net/vbportal/forums/s...d.php?t=342719

    PS. xlforumin sivut ovat hitaanpuoleisia päivittymään
  29. #59
    Lainaa (JPI666 @ Tammi. 07 2009,11:14) kirjoitti

    kyllä tuolla kehtais ajella itsekin.. komia on.
    -Lonely rider-
  30.  
  31. #60
    Tänään tuli jenkeistä 11" mustat Progressiven takaiskarit perille. Katotaan josko viikonloppuna kerkeisi laittamaan paikoilleen.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen