Sivu: 14 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 446:sta
  1. #391
    R-nokat , koneteho. Pakokanava menee tukkoon, eli isompaa venaa ja kanavnaporttailua ensi talvena. Jos jollain löytyy RS nokat, tai tietää jonkun jolla olis, niin vinkkiä tulemaan.
  2. #392
    B919C27C-7F33-46D4-96E3-099E22421031.jpg
    Tässä on vertailun vuoksi minun 1098R käyrä 186hv 171Nm optimistisella penkillä mitattu ja yllättävän korkea on vääntölukema. Ei kai voi olla totta. Piti olla renkaalta, mutta eiköhän se ole ennemmin konelukemia. Pyörässä on koko Termignoni ja erilaiset imutorvet, jotka vei ihan alhaalta väännön, mutta lisäsi muistaakseni 13 hv.
    Viimeksi muokannut: mikkoyli; 28.05.2021 klo 01:04.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  3. #393
    7C72F18A-B234-4B4E-B85D-C326047DABC1.jpg
    Tässä on minun Superduken käyrä 162hv 138Nm ei-optimistisessa penkissä mitattuna renkaalta. Tässä on koko Akra ja Rottweilerin stage 4 kitti hyvin säädettynä. Huipputehoa on selvästi vähemmän kuin 1098R:ssä takapuolituntumalla.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  4. #394
    Ei voi pitää paikkaansa tuo 171Nm, edes konevääntöä. Joku glitch.

    Mutta, mikä on optimistinen penkki ja mikä pessimistinen , miten se määrittyy

    Mä olen vaan käynyt vittaniemen penkissä, niin numeraaliset arvot on vertailukelpoisia... mutta ilm. kukaan markkinanumeroita hakeva ei käy samin penkissä . Mulla tää on enempi experimentaalista testailua, että mitkä modaukset vaikuttaa mihin ja mikä aiheuttaa saturaation.
    Viimeksi muokannut: 1198RSF; 01.06.2021 klo 09:28.
  5. #395
    Lainaa 1198RSF kirjoitti Katso viesti
    Mutta, mikä on optimistinen penkki ja mikä pessimistinen , miten se määrittyy
    Optimistinen näyttää enemmän kuin todellisuudessa on ja pessimistinen näyttää todellisen tai vähemmän. Teho on yksinkertaistettuna vääntö x pyörimisnopeus. Kumpikin on helppo mitata. Noissa penkeissä on erilaisia mittaustapoja ja korjauskertoimia, joilla sitten saa näyttämään jotakin.

    kaupallisessa mielessä kadunmiehelle on ehkä parempi olla vähän optimistinen mittaus. silla saa asiakkaalle paremman mielen ja ehkä jopa lisää asiakkaita. Sitten jos oikeasti kehitetään moottoria, pitäisi mittauksen näyttää oikein. Silloin pitää tietää, onko moottori oikeasti hyvä vai ei. Jos alkaa vaparista tulla hurjia lukemia Nm/litra, alkaa olla syytä epäillä mittausta.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #396
    Se oli sarkasmia 😅 , anyway ve tuossa nyt 118 eli ilmeisen hyvää tasoa.
  7. #397
    Semmottis.... vähän hintavampi runkolaakerin vaihto

    IMG_1518.jpg
  8. #398
    Näyttää hintavalta. Meneekö kaikki uusiksi vai mikä on tuomio koneen osalta?
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  9. #399
    No huh. Täytynee itte tyytyä näihin matalavireisiin...
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #400
    Motorsporttia. Tuo Ducatin V2 on vähän heppoinen virityskohde. Tunnit tulevat täyteen aikanaan kovassa käytössä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  11. #401
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 1198RSF kirjoitti Katso viesti
    Semmottis.... vähän hintavampi runkolaakerin vaihto

    IMG_1518.jpg
    Hetkinen... vaikutatko Salossa päin? Jonkinlainen muistikuva olis, että Dynosipin kanssa aiheesta on lyhyesti sivulauseessa keskusteltu, kun tässä itse topui alkukesästä lohkon murtumasta.

    Osanottoni.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #402
    En vaikuta Salossa päin, mutta Salossa aikanaan ex-998 viritys dynottiin (samalla kaavalla tehtiin kuin tätäkin valioyksilöä)

    Ja ei, ei tullut kampuralle tunnit täyteen, runkolaakerin kuulakehä antautui (= olis pitänyt olla viksu ja vaihtaa jo kun oli yläkerta viime talvena auki... eli pietään ne vanhat laakerit uusina, tai vaihdetaan säännöllisesti). mutta joo, ilmeisesti tämän konekonstruktion 'heikko' kohta.

    RS kampura Coloradosta hommattu, tasapainotetaan ämeriikässä uusiksi Carrillo + Pistal 1098R HC mäntien kanssa. Uudet sylinterisleevet hommattu, ja nokan välitysratas pitää vielä hommata. Ei muuta damagea.
    Ehkä samalla vois teettää Ferrealla millin isommat pakovenat ja vähän kanavia hipistellä. WSBK pakonokat Saksassa tarjolla. Olisko mitää
  13. #403
    Kohtuu joulu - ei oo kauhean montaa globaalisti aftermarketissa, edes stock MTS1200/1198 tms, joista tuo edellinen koneistettiin Carrillopaketin kanssa

    image1.jpg
  14. #404
    Hello!

    Tuli hommattua 2010 SF1098S ja tässä opetellaan yhteiseloa.
    Ihan joka päivä ei homma vielä suju

    Muutama tuuninkijuttu noussut esille. Ehkä täällä joku jo tehnyt vastaavia omaansa.
    Erityisesti kaupungissa ajaminen on aika rasittavaa.

    Satula - hiton liukas -> yrittänyt ettiä ducatin omia comfort/race mutten ole löytänyt.
    En tartte pehmustetta lisää, mutta muoto vois olla erilainen (edestä vähän ylös) ja ennen kaikkea nihkeämpi.
    Onko joku tehnyt fiksiä tähän?

    Tanko - vähän voisi olla ylempänä ja lähempänä. Onko suosituksia malleista, jotka saisi suht vähän vaivalla käymään? Ilman letkujen jatkamista.

    Moottori - käynti alle 4k on tosi nykivää. Tärinät ei haittaa, mutta nytkytys alkaa vit...
    Mulla on pyörään jotkin aftermarket änkkärit ja niillä vaiva vaan paheni.
    Selvästi pehmeämpi kun laittaa orkkikset, mutta näilläkin olisi kyllä parantamisen varaa.
    Lienee kokemuksia, miten paljon käytöstä saa sivistyneemmäksi moottorin ohjausta muuttamalla?
    Ja onko suosituksia kuka tähän paras tekijä.

    Kiitokset jo etukäteen. Paljon oli kaikenlaista
    R1200GSA LC
  15. #405
    Omastani ajoasento parani kun kiersin tankoa. Kädensijat nousi ylemmäs. Poistin tangosta lukitusnastat niin että sai kahvat yms releet hyvään asentoon.

    Rytkytys väheni todella paljon kun nokka-akselien ajoitus säädettiin tarkasti, näissähän on säädettävät nokkapyörät.

    Eteen laitoin piikkiä pienemmän ketjupyörän, sen kanssa ykkönen ei ole enää niin järjettömän pitkä. Tosin huippunopeus putosi 239:ään, mut kai sekin nakulle riittää...

    Sitten Shellin V-Power bensiinillä kone käy selvästi nätimmin etenkin alle 4000 kiekan.

    Jousitusta piti säätää, esijännitystä oli aivan liikaa ja vaimennus mallia kivireki. Sag 3-4 senttiin ja vaimennusta pehmeemmäks, jos alkaa vaaputtaa kaarteesta poistuttaessa niin pari naksua vaimennusta lisää. Näillä eväin mulla putos motoparkin kierrosajasta 15s, ja pyörään löytyi aivan erilainen luotto ja tuntuma rataan.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16. #406
  17. #407
    6v tee-se-itse kokemuksella heitän oman lusikkani soppaan. Ducatin kanssa tiet erosivat keväällä, kun autoliike välttämättä halusi ostaa sen. Vieläkin näkyy olevan myynnissä. Koistve onkin jo tutustunut joihinkin ominaisuuksiin.

    Tanko on ihan hirveä. Liian matala ja ranteet omituisessa asennossa. Tangon kierto auttoi jonkin verran. Suosittuja hyvän mallisia tankoja ovat Rizoma ma005 ja 008. 008 on noista korkeampi ja sillä ajoasennosta tulee normaali nakupyörän ajoasento. Minulla oli 008 kiinakopio.

    Vakiosatulalla en ole ikinä ajanut. Omassa oli vakion päällä Luimoton säämiskäpäällinen ja minusta perstuntumalla oikein hyvä. Ei todellakaan liukas. Perse ei puudu pidemmässäkään matkassa.

    Jalkatapit ovat lyhyet ja liukkaat nysät, joilta sporttisaapas lipsuu koko ajan. Pidemmät ja karheammat pakko laittaa.

    Ruiskukartta on vakiona ihan karmea paska. Rykii, nykii ja rytkyttää alle 4000 kierroksen. Rexxerin karttoja laitattavat. Toimii, mutta maksaa muutamia satasia. Toinen halvempi vaihtoehto on ostaa TuneEcu Androidiin ja ladata tuneecun sivuilta ”ducati performance” niminen kartta. Sillä toimi niin hyvin, että en vaivautunut säätämään sen kummemmin. Keskialueelle tulee reippaasti lisää ruttua ja ei rytkytä enää niin. Tämähän ei oikein tykkää käydä liian pienillä kierroksilla. Se on korkeapuristeinen twini kevyillä sisuskaluilla. Kaupungissa todellakin tosi rasittava ja todella huono pyörä ajaa. Ykkösellä 3000 kierroksella on vauhtia 30 ja sen alle ei käytännössä pysty ajamaan.

    Pyörä on hieno ja räyhäkkä villiori, mutta noita muutamia juttuja kun tekee, elämä muuttuu tosi paljon miellyttävämmäksi. Itse tulin lopulta siihen tulokseen, että tuo on vähän liian race nykyisille teille ja ikääntyvään mielenlaatuun. Moottori ja alusta alkavat toimia jostakin 120 vauhdista. Sen kanssa menee todellakin tovi, että pääsee pyörän ja ominaisuuksien kanssa sinuiksi. Asiallisella ruiskun säädöllä se keskialueen ranteita venyttävä runttu on kyllä koukuttavaa.

    Minulla on joutavana ecu, tuneecun kaapelit, jarrupalat, öljynsuodatin, takagummi ja ehkä jotain hilua jos ketä kiinostaa.
    Viimeksi muokannut: B12; 02.08.2022 klo 21:28.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #408
    Heh. Ihan samat havainnot tein aika nopsaan.

    Tankoa jo katselinkin ja samaan päädyin. Nyt vastaava taitaa olla Rizoman MA009.

    Tunecu löytyy jo, kun Trumppaan sillä latailin softia.
    Täytyy tämä testata.

    Laitan yv:ä noista kamoista. Ainakin osa kiinnostaa.

    t. V
    R1200GSA LC
  19. #409
    Mä ajoin 9v imunokka 2 astetta aikaisemmalla, pakonokka stock.
    Ihan ookoo 3krpm kohdillakin ja vetääpuhtaasti, toki mun kombo hieman erilainen.
    Microtectillä ajellaan, eihän se mikään superhuippumoderni ole, mutta saa sillä kartan säädettyä

    aftermarket tanko, merkkiä en muista mutta ei Rizoma. reilusti leveämpi kuin stock, ja kahvat vaakatasossa. Toki en ole 170cm, niin mulle stuuki kohillaan.
    Toi Luimoton 'säämiskä' /suedenahka mikälie on hyvä. Niittipysyllä kiristää stock pinnan päälle.

    Hyllyssä ylimääräinen täysralliputki ala Remus jos haluaa alkaa hifistelee.
  20. #410
  21. #411
    Oman mopon oli edellinen omistaja tuottanut Saksasta tarkoilla spekseillä ja tarkoitus oli käyttää sitä Kaivarin kahvireissuilla. Äkkiä oli huomannut, että ei se oikein kaupunkicruiseri ole. Pyörä on mielestäni älyttömän hieno, tosi kevyt, tehokas, hyvä alusta ja mahtavat jarrut. Se haluaa laukata ja hiljaa ajaminen on tosiaankin tuskallista kuskille sekä pyörälle. Vähän kuin ostaisi Ferrarin ratamanuaalilaatikolla ja sintterikytkimellä kaupunkiajoon. Kääntää päitä ja pitää meteliä, mutta hiljaa ajo yhtä tuskaa. Sitten kun pääsee laukkaamaan, on todella mahtava peli ajaa. Monessa aikansa vertailutestissä oli eniten, mutta monen testaaja mielestä ehkä vähän extreme arkiajoon. Olen samaa mieltä.

    Jotenkin se uhkuu laatua ja hienoja yksityiskohtia. Ei mitään halvan näköistä. Italialaiset jotenkin vaan osaavat estetiikan. Tuo rouvan vespakin on hyvin viimeistellyn oloinen muoviskoottereihin verrattuna.
    Viimeksi muokannut: B12; 05.08.2022 klo 20:37.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #412
    Itse en ole ajanut Ducateilla alle neljän tonnin kuin käyvät paljon paljon nätimmin vaikka jotenkin toimisivatkin alemmilla kierroksilla. Kun käyttää nahkavermeitä niin ei ole liukkautta. Satuloita olen joutunut kaikissa pyörissä muokkaamaan muista kuin liukkaussyistä. SFV4:ssa on ensimmäinen satula joka vakiona sopii itselle.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  23. #413
    Tuli tilattua oikke hifipökälettä mopediin... alkaa omapaino olla 15x kg puolella, kevyempi työnnellä parkkipaikalla

    WhatsApp Image 2022-08-12 at 5.30.19 PM.jpg
  24. #414
    Juuri näin tulee toimia.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  25. #415
    Lainaa 1198RSF kirjoitti Katso viesti
    Tuli tilattua oikke hifipökälettä mopediin... alkaa omapaino olla 15x kg puolella, kevyempi työnnellä parkkipaikalla

    WhatsApp Image 2022-08-12 at 5.30.19 PM.jpg
    Taitaa olla hiilikuitua(?). Kerro ihmeessä miten vaikuttaa ajoon. Tulee tietty ketterämpi mutkissa, mutta onko miten herkkä tuo ohjaus?
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  26. #416
    ThyssenKruppin carbonit kyllä....Aikoinaan ämeriikän vuosina oli 12Rssä alla Dymagin magnesiumit, oli kyllä yö-päivä ero heitellä serpentiinimutkiin vs stock aluvanteet
  27. #417
    Luultavasti muotoilutan satulan ja vaihdan samalla myös pintamateriaalin.

    Muuten alkaa pyörä olla itelle mieluinen.
    Termin sliparit kiinni ja Ducati performance softa sisällä (TuneEculla).
    Samalla ruksasin lambdat pois käytöstä.

    Tangon vaihdoin korkeampaan (Rizoma 009 tms).
    Muutos oli kyllä huomattava. Paransi asentoa erityisesti kaupungissa.
    Muutenkin on nyt omaan makuun parempi ajella, kun tuntuu normi nakupyörältä.

    Samalle vaihdoin eteen orkkisrattaan (15). Oli vaihdettu yhtä pienempi.
    Tämäkin muutos oli mun ajotyyliin parannus.
    R1200GSA LC
  28. #418
    Siitä se muotoutuu.

    Joskus 20v sitten tein lasikuidusta Banditiin yhdenistuttavan faitterisatulan. Muoto oli varmaan aika lähelle tuota Ducatin satulaa. Kangaskaupassa opastivat ostamaan ”satulakeinonahkaa”. Se on paksua, joustavaa, vähän viruvaa ja nahkeaa. Viruvana ja joustavana tosi helppo pingottaa tuollaisen lätyn päälle. Minusta ducatin satula oli ihan hyvän mallinen, mutta mikä sopii kellekin. Jos haluaa askarrella, ottaa vanhan pinnan pois, muokkaa pehmusteet mieleiseksi ja vetäisee tuon keinonahan päälle. Se luimoton säämiskäpäällinen oli muuten hyvä, kallis ja leson näköinen, mutta imee vettä kuin säämiskä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  29. #419
    Lainaa 1198RSF kirjoitti Katso viesti
    Tuli tilattua oikke hifipökälettä mopediin... alkaa omapaino olla 15x kg puolella, kevyempi työnnellä parkkipaikalla

    WhatsApp Image 2022-08-12 at 5.30.19 PM.jpg
    Tuo vanha faitteri on kyllä uskomattoman kevyen tuntuinen. Kuin satapiikkiä työntäisi talliin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
  31. #420
    Nopeesti laskien;
    Vanteet - 4,5kg
    Putkisto - 5-6kg
    kone - 2,5kg

    eli dry weight vois olla jossain 155-157kg paikkeilla
Sivu: 14 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415 ViimeinenViimeinen