Sivu: 11 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011
Tulokset 301:stä 307:een 307:sta
  1. #301
    Lainaa ruoste kirjoitti Katso viesti
    Hiukan tekis mieli kokeilla Streetfighteria seuraavaksi pyöräksi. Saatavuus näyttää vaan olevan aika heikkoa ja hintataso ehkä tuostakin johtuen yliampuvaa muihin malleihin verrattuna. Iso S olisi särmikkäämpi vaihtoehto, mutta pienempi lienee käytettävyydeltään parempi. Ovatko nuo ulkoisilta mitoiltaan samanlaisia ja ovatko minkälaisia ajettavia 190 senttiselle kuljettajalle? Kokemusta on kyllä R1 ja Fireblade tyylistä eli tiiviiseenkin asentoon tottuu
    Käsittääkseni ovat ulkoisilta mitoiltaan suurinpiirtein identtisiä. Mitä ajoasentoon tulee, niin se on omien kokemusten perusteella huomattavasti rennompi ja väjempi kuin japseissa. Särmää tuossa 848:ssa on kyllä ihan riittävästi. Tarjontaa ei tosiaan kauheasti ole, mutta tuo minun moponi olisi ainakin kaupan .
    Yamaha TZR 125 -90
    Ducati S 750 HF -01
    Triumph Daytona 675 -08
    BMW F 800 R Chris Pfeiffer edition -10
    Triumph Daytona 675 -07
    Ducati Streetfighter 848 -12
  2. #302
    Taitaa olla kelien puolesta ajelut ajeltu ja pitäisi motivoitua tekemään iso huolto. Autotallia jo siivosin.

    Pitäisi:

    Hihnat
    venttiilivälykset
    tulpat (NGK)
    öljyt (Shell)
    pakkasnesteet (Comma)
    jarrunesteet (Brembo)
    etustefat ja öljyt (athena+Motul)
    ohjauslaakerin rasvaus
    jarrupalat ehkä
    kytkimen voisi käyttää auki tai ei kun pelaa ihan hyvin

    Tarvikkeita on haalittu sieltä täältä. Alkuperäiset hihnat ja tulpat Englannista reilusti Suomea halvemmalla. Loput käytännössä Motonetista. Athenan stefatkin puolet mopoliikkeen hinnoista.

    Stongakin pitää vaihtaa vähän korkeampaan. Tuolla jo hyllyssä pötköttää. Vauhdikkaassa ajossa orkkis on ihan hyvä, mutta alle satasen vauhdissa minulle liian kyykky.

    Pyörä tuntuu koko ajan paremmalta ja paremmalta kun siihen nyt on tottunut parin kesän aikana. Ulkonäkö etenkin sangen eroottinen. Samoin ajofiilis.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  3. #303
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti

    Tarvikkeita on haalittu sieltä täältä. Alkuperäiset hihnat ja tulpat Englannista reilusti Suomea halvemmalla. Loput käytännössä Motonetista. Athenan stefatkin puolet mopoliikkeen hinnoista.
    Etustefat on semmoinen tapaus, että suosittelen ihan alkuperäistä tuotetta.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  4. #304
    No onhan nuo Athenat sentään italialaiset Ässän Öhlionseihin laittavat jotain Suzukin stefoja, kun alkuperäiset race-mallit ovat vuotoherkkiä.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  5. #305
    Olipa kerran honda ja keulastefojen vaihto.
    Siihen laitettiin tarvikestefat ja keulaputket alkoi vuotamaan muutaman tuahhen kilometrin jälkeen.
    Kun asiaa tutkittiin, niin huomattiin, että tarvikestefa ei juurikaan jousta.
    Etupumppu ruuvipenkkiin ja kevyt vääntö liukuputkesta.
    Kuinka ollakkaan ei tarvinnut paljoa vääntää, kun alkoi jo taskulampun valo näkymään stefan ja liukuputken välistä.
    Alkuperäisellä stefalla sama homma ja liukuputkea sai vääntää paljon enemmän ennen kuin valo alkoi loistamaan.

    Joten se alkuperäinen stefa mukautui ja tiivisti paljon suuremman liikkeen kuin tarvikestefa.
    Keulaputket ei liiku ainoastaan ylös- ja alaspäin.

    Kun vehkeet on levällään, niin tämmöinen testi on helppo ja nopea tehdä.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  6. #306
    Mopo kasassa ja jäi talviteloille. Keväälle jäi vielä uusien pakkasnesteiden laitto, öljyt ja jarrunesteet.

    Todella simppeli pyörä ropata, helppo purkaa ja koota. Kaikki lähtee kun irrottaa ruuvit ja nostaa osan pois. Mitään ei ole haudattuna hirveän romu- tai johtokasan alle. Vähän tulee joku crossi/enduro mieleen. Putkirungosta on helppo nostaa ylös ketjutaljalla ja liinoilla.

    Venttiileistä suurin osa oli ihan uuden koneen toleranssissa ja loputkin kirkkaasti säätörajan sisällä. Välysten tarkastus on ihan vain venakoppa auki ja liuskalla välykset. Ei ahtaita rakoja tms. Tulpat ovat pienet kuin tulitikut ja piti ostaa vartavasten 14mm tulppahylsy kun niin pientä ei ennen ole vastaan tullut. Hihnatkin menevät ilman mitään erikoistyökaluja. Löysää kiristimet ja vaihtaa remmit.

    Keulaan vaihdoin öljyt ja toiseen pumppuun stefan. Sakemannit ilmeisesti ovat jotain sätöstäneet toiseen putkeen. Se oli ollut auki ennenkin, mutta toinen ilmeisesti tehtaan jäljiltä. Ohjauslaakerin rasvasin ja on yksinkertaisin rakenne, mitä olen koskaan nähnyt. Tangon vaihdoin korkeampaan (rizoma 008). Ajoasento on nyt tutunoloinen nakypyörien mittapuulla ja aikalailla sama kuin esim Speed Triplessä. Kaasuvaijereiden kanssa teki aika tiukkaa ja kaikki piuhat ja letkut piti siirtää keskeltä etukatteen reunoille. Mikä tuossa on ärsyttänyt eniten viimeaikoina, on liian kyykky ajoasento. Vasta satasen jälkeen alkaa sen verran keventää, että rönöttäminen ei ole tuskallista. Kaupungissa suorastaan ikävän tuntuista.

    Saa nähä vieläkö starttaa keväällä.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  7.  
  8. #307
    Tietääkö joku tietäjä, käyvätkö 1098 streetfighteriin ja 1098 superbikeen samat keulan tiivisteet ja puslat? Showan haarukka, ei Öhlins. Melko varmaan käyvät,*stefat ainakin samaa kokoa.

    https://www.ebay.com/itm/Ducati-1098...FXx5Jy&vxp=mtr

    Asiakaspalvelun tädillä ei ollut hajuakaan mistä edes puhun. Toisessa putkessa on hiukan välystä puslissa, mutta toinen kovasti napakka.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

Sivu: 11 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011