Kateudesta vihreenä. Meillä täällä kaakkoissuomessa on vielä lunta vaikka kuinka. Tietysti sitä voisi kärrätä pyörän johonkin päätien varteen ja...(Anu2009 @ Maalis. 26 2010,07:47) kirjoitti
Lupasi kyllä viikonlopuksi lämpimämpiä kelejä että ehkä se siitä.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Nonii, koeajo suoritettu. 250 kilsaa einiinlämpimässä kelissä(hondapena @ Maalis. 26 2010,10:53) kirjoitti
Pyörä oli mielettömän hyvä, ehkä jopa paree kuin odotin. Vääntöähän mä lähdinkin tolla vaihdolla hakemaan ja sitä löytyy. Mä oon vähä rakastunu ny
Satula oli jo matalimmassa asennossa, ei riittänyt. Joten ensiavuksi otettiin takajousesta esijännitys veke, jolloin se nytkähtää just sen verran alas kun päälle istuu että melkeen saa päkiät maahanKun ei oo jaettu tota pituutta tukkumitalla, vaan ainoastaan 160 cm (täyttä laatua, tietysti) niin melkeen kaikki on liian korkeeta tai leveetä. Vien varmaan prätkäpajalle laitettavaks jossain vaiheessa, tai sitten ajelen noin. Ei mulla kuormaa juuri tuu, itte painan ehkä 60 ajokamojen kanssa niin hyvin se pelitti noinkin. Ja huomenna lisää
Sori Pete.....
![]()
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Takapään pudottaminen taitaa olla vähän hankalampaa kuin pyörissä, joissa on ns, koiranluut. Etupäätä saa alas hiukan kun nostaa liukuputkia kolmioissa.
Onnittelut uudesta pyörästä. Ensivaikutelmaan vaikuttaa pienetkin asiat. Vännön lisäksi myos herkkä kaasu on mukava. Ei väsy käsi pitkilläkään matkoilla eikä tarvi mitään " apukaasu renkejä" tai Trotlemeistereitä. Esim FJR:ssä on niin jäykkä kaasu ettei pysy ainakaan meikäläisen hanskassa väsymättä.
cb350 * fz6s * cbf1000
Joo ei se ihan halpa homma taida olla toi pudottaminen, mutta jos pidän parikin kautta tän pyörän niin se kannattaa kun se vaikuttaa niin oleellisesti mukavuuteen ja varmuuteen. Prätkäpaja niitä kuulemma tekee oikeen paljonkin täällä Hesan suunnalla, kyselen ens vkolla miten se onnistuis.
Toinen mitä mulla oli ikävä oli nestekytkin, siinä 600:ssa kun on vaijeri. Toi oli sitten kevyt, meinas heti eka kaasusta sammua kun en muistanut koko asiaaJa tosiaan kaasu ON herkkä kun nyt sanoit asiasta vaikken siihen juuri kiinnittänyt huomioo eilen. On mulla se semmonen ranneläpykkäkin mutta kattoo ny.
Samoin kauppaan sovittiin mukaan Oxfordin kahvanlämppärit. Loistava tuote, eilen oli aika kylmä ja ne tuli kyllä tarpeeseen
Mies osti muuten FJR:n kans tossa joulun hujakoilla. Täytyypi sanoo tosta kaasun jäykkyydestä sillekin, vaikka kyllä se sen ens viikolla huomaa kun hakee pyöränsä
Jaaha, pitännee lähteä lenkille tänäänkin kun nyt jo 3 plussa-astetta![]()
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Alkuperäiset rattaat erikseen ostettuina onkin yleensä kalliita, mutta alkuperäiset ketjurataspaketit taas voi olla ihan kilpailukykyisiä tarvikkeisiin verrattuna.(Pete2 @ Maalis. 08 2010,15:21) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kiitos vinkistä. Täytyy pitää mielessä, kun tulee tuo ketju vaihtokuntoon.(pecha @ Maalis. 27 2010,09:16) kirjoitti
Minäkin mietin että mitenkähän mahtaa onnistua. Löytyi kuitenkin heti pari linkkiä:(presto358 @ Maalis. 27 2010,08:47) kirjoitti
StreetFighters, Hyperpro.
Sivutukea pitää varmaan lyhentää ettei pyörä tule liian pystyyn.
Mä olen jotenkin ymmärtänyt että ne siellä Prätkäpajalla tekee itte kaiken niinko alusta asti tarvittaessa ja lyhentävät tietty myös sitä sivutukee? Tai näin mulle mainostettiin... Mä en kyllä nyt tiijä, rupesin epäileen, oon täysi tollo tekniikassa. Mie kerron kuin kävi kun sinne ens viikolla kyselyn heitän. Jos sitä ei pysty laskee apaut 5 senttii niin sit lähtee hyvä pyörä ja halvalla![]()
Mopovapaa vuosi
Madalluksesta tuli mieleen vielä yksi konsti: matalaprofiilisempi rengas. Tällöin puhutaan kuitenkin lähinnä milleistä kuin senteistä.![]()
cb350 * fz6s * cbf1000
Nonni, alustava tarjous madalluksesta pyörää näkemättä 350-500 euroo, jousi vaihetaan jäykempään ja lyhempään, etupää vedetään kolmiosta läpi ja sivujalkaa lyhennetään (nää tiedot kopioitu suurinpiirtein sähköpostista). Jousi maksaa 130 euroo. Töitä n. 4 tuntii. Tällä saadaan laskettuu 3 senttii joka ei kuulosta paljolta mutta kuulemma on ja vielä riittäis maavaraa. Sitten jos nää ei riitä niin satulan modaus ja ohjaustangon alle jotkut raiserit niin saa pari senttiä lisää poijes. No, kaikki tää ihan hepreaa mulle mutta sou not, eipä mun tarttekaan ymmärtää
En tiedä onko tämä paljon vai vähän rahaa moisesta työstä (tai siis, mun periaate on se että ammattilaiselle pitää maksaa kunnon työstä) ja kyllä mä vakavasti tätä harkitsen, menen ainakin näyttämään mopon sinne. Ja se mistä tykkäsin niin vastaus tuli tunnin sisään. Vihaan odotella tarjouksia seuraavaan päivään
Että tälleen![]()
Mopovapaa vuosi
Hinta kuulostaa ihan kohtuulliselta. Jousitus tulee takaa vähän kovemmaksi, mutta ei varmaan vielä ole paha ongelma.(Anu2009 @ Maalis. 29 2010,11:26) kirjoitti
Jotenkin tuntuu ettei menisi ihan neljääkään tuntia, jos yrittää selvitä ilman etukatteen purkua. Takaiskari on kiinni kahdella pultilla, joihin pääset käsiksi kun irroitat satulan. Etupään pudotus on neljän pultin löysäys ja kiristys (uskoisin että etukatetta ei tarvitse purkaa).
Juu, no ei tarvii purkaa etukatteita kun etuiskareita räplää. Itse just vaihdoin noi jämäkämmät etuvieterit, ja koko putket tuli alakautta nätisti pois ilman katteiden purkua... Joten tuo etupään "säätö" vie aikaa maks. puol tuntia....(Pete2 @ Maalis. 29 2010,13:47) kirjoitti
Aprilia Dorsoduro 750
Ai mahroton, kiitos, tämähän on hyvä tietääMeinaan mulla on semmonen kutina että sanoivat että niitä katteita pitäs... En oo kyllä nyt varma asiasta. Mutta luultavasti se lasku on siellä lähempänä 500 ku 350... Vaan ei auta, tällä mennään eteenpäin, mä kerron sitte mitä se lasku loppupeleissä oli ja miksi. Pari viikkoo mennään eteenpäin ainakin ennenkuin osa on saapuvilla ja voidaan aikaa varailla sen tarkemmin. Kiitos infosta
Sen aikaa ajellaan näillä mitä on, eli varpaat maahan ja toivotaan ettei tuulenpuuska kaada
ps Pete täällä Helsingin päässä on mitä mainioin ajokeli![]()
![]()
Eik se niin menny notta vahingonilo on paras ilo
Mopovapaa vuosi
Tällaiseen takaisinkutsuun törmäsin, koskee takajarrun kiinnityspultteja. Onko jo vanhaa informatiota tällä foorumilla?
rear brake may become inoperative on CB600F, CBF600, CB1000R, CB1000RA & CBF1000
Taidan sadepäivän ratoksi mennä tarkistamaan pultit. Kahtena edellisenä kertyi mittariin 270km. Hyvä pyörä. *![]()
hooondaaa
Nyt se tuli kesä tännekin(Anu2009 @ Maalis. 30 2010,16:22) kirjoitti
. Jo pari pientä testilenkkiä tehty (ainakin sain pyörän kurattua).
Onneks olkoon! Kyllä se vaan on sitte niiiiin hienooMulla on apaut 1500 kilsaa selän takana tässä vaiheessa. Toistaseks en ole vielä löytäny mitään mistä en Bifferissä tykkäis, paitti se takajousi ON aika löysä kun siit on se esijännitys otettu poijes ja menee mutkille vähän reippaampaa tahtia. Mut sehän korjaantuu kun mopo madalletaan, kait... Ans kattoo ny...
Mopovapaa vuosi
Eilen ajon jälkeen huomasin toisen etupumpun hiukan vuotavan. Oli tehnyt saman tempun viime vuonna Saksasta auton lavalla matkatessaan, silloin vaimenninöljyä oli jarruja myöden. Kumminkin syksyn ajelut oli pysynyt kuivana.
Onko kenelläkään kokemusta millainen temppu on tiivisteet & öljyt vaihtaa ja mihin pitää kiinnittää huomiota?
hooondaaa
Kanattaisiko kysäistä myyjältä / maahantuojalta josko sais takuuseen? Ymmärtääkseni pumppujen pölysuojat ei kuulu 4 v. takuun piiriin mutta kaiketikkin varsinaiset stefat pitäis sen takuun kattaa. Muutamat liikkeethän antavat 5 v. takuunkin.(MrEre @ Huhti. 08 2010,08:06) kirjoitti
cb350 * fz6s * cbf1000
Jotenkin tuntuu siltä, että en viitsi Saksalaisen kauppiaan kanssa asiasta alkaa vääntämään ja kotimaisten Honda-huoltojen takuupalvelut tuskin koskee näitä tuontivehkeitä. Vai onko Hondalla joku universaali takuumenettely?(presto358 @ Huhti. 09 2010,08:39) kirjoitti
hooondaaa
Yleensähän näissä vehkeissä on laitteenvalmistajan takuu sekä maahantuojan mahdolliset lisäykset. Eli jonkinlainen takuu on myös noilla itse maahantuoduille/ulkomailta ostetuilla vehkeillä. Kannattaa kysellä maahantuojan/jälleenmyyjän kautta.(MrEre @ Huhti. 09 2010,10:00) kirjoitti
Valmistajan takuu ekat 2 v. seuraavat 2 v. maahantuojan takuu ja seuraava 1 v. mahdollinen kauppiaan lisätakuu. Ko. lisätakuu todennäköisimmin voimassa vain jos huollettu myyjäliikkeessä tai myyjän luvalla muussa vastaavassa huollossa.(MrEre @ Huhti. 09 2010,10:00) kirjoitti
cb350 * fz6s * cbf1000
Yleisesti ottaen tuollaiset lausekkeet eivät ole enää juridisesti päteviä. Riittää kun voi osoittaa että huollot ovat asianmukaisesti huollettu. Yleensä näistä pääsee maahantuojan kanssa sopimukseen ettei tarvitse enempää vääntämään..(presto358 @ Huhti. 09 2010,08:39) kirjoitti
Taitaa tässä tapauksessa mennä täysin omaani, eli maahantuojan piikkiin. Pyörä on vm. 2007. *(presto358 @ Huhti. 09 2010,08:39) kirjoitti
Mutta, onko kenelläkään kokemusta millainen temppu on etupumppujen tiivisteet & öljyt vaihtaa bifferiin ja mihin pitää kiinnittää huomiota?
hooondaaa
Lisätakuulla tarkoitin tuota liikkeen tarjoamaa viidennen vuoden takuuta. Maahantuojan kahden vuoden lisätakuu on selviö jos asianmukaiset huolot tehty ohjelman mukaan.(Pete2 @ Huhti. 10 2010,09:23) kirjoitti
cb350 * fz6s * cbf1000
En ole tehnyt, mutta manuaalin mukaan vaikuttaisi aika suoraviivaiselta hommalta. Manuaalihan löytyi täältä.(MrEre @ Huhti. 10 2010,12:25) kirjoitti
Moi
Oletteko vaihtaneet pyöriinne pelkät äänenvaimentimet vai koko putkiston? Itselläni tekisi mieli saada vähän miehekkäämmät äänet ja olen ajatellut vaihtaa vaimentimet. Onko siitä hyötyä tai haittaa jos ei tee muuta. Sitten on vielä ollut hirveä arpominen minkä merkkiset ne pitäisi olla. Olen ajatellut Laseria tai Leo Vinceä.
Honda CB1000RA
Yamaha FJR1300A
Honda CB1000R
Honda CBF 1000
Itse vaihdoin pelkät LeoVincen pöntöt. Mukava matala ääni muttei liian kova. Paino pieneni ehkä 5kg. Ajettiin penkissä ja tuli 2 hv lisää ja monttu 4500 kierroksen kohdalta hävisi. Seokset säilyivät mittarin mukaan oikealla alueella. Seoksia rikastamalla olisi ehkä saanut vielä 2 hv lisää(?), mutta olisi vaatinut Power Commanderin.(Riku77 @ Huhti. 11 2010,10:41) kirjoitti
Menikö noi vaimentimet "heittämällä" paikalleen? Työkaveri osti sen pyörään (CBR 600rr) Leovincen äänenvaimentimen. Se sano, että joutu käyttää rälläkkää että sai sen paikalle. Ja kuulema vuotaa liitoksesta, ei ollut tullut mitään tiivistettä mukana ja vakio tiiviste ei käynnyt.(Pete2 @ Huhti. 11 2010,17:04) kirjoitti
Honda CB1000RA
Yamaha FJR1300A
Honda CB1000R
Honda CBF 1000
Ei minkäänlaista ongelmaa. Samaa olen kuullut että joissakin malleissa on ollut ongelmia. Yritin valinta sellaisen että olisi helppo asentaa.(Riku77 @ Huhti. 12 2010,14:31) kirjoitti
Juu, Motonetissä näkyi olevan a' 149,- "yleismalli". Sovite 54 mm putkelle. Eli vähän joutuisi rälläköimään tai paremminkin laittamaan soviterenkaita tilkkeeksi.(Pete2 @ Huhti. 12 2010,14:41) kirjoitti
cb350 * fz6s * cbf1000