Sivu: 1 / 10:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 287:sta
  1. #1
    Mielipiteitä kyseisestä pyörästä?Onko kokemuksia korkeammasta pleksistä vähentääkö häiritsevää pyörrettä kypärän edessä?
  2. #2
    Kokeile laittaa vaikka 5mm kumiprikat ja pidemmät pleksin ruuvit. Näin ilmaa pääsee myös pelksin takaa enemmän ja tuo oire vähenee. Halpa kokeilu ainakin.
  3. #3
    Vaihdettu alkuperäisen tilalle MRA touring pleksi, joka vain n. 5 cm pidempi. Muoto on kaarevampi ja keskiosassa läpivirtausaukot. Mielestäni alkuperäistä parempi myös ulkonäöltään. *

    MRA pleksi


    Jotkut laittaneet tosi isoja varsinaisia touring pleksejä. Yksi kuski valitteli helteellä epämukavaksi.



    cb350 * fz6s * cbf1000
  4. #4
    Ermaxin säädettävällä spoilerilla ainakin teki ajosta mukavampaa, mutta tulee sitä pyörrettä silläkin. Mä käytin silikonitulppia, kuulee silti mitä ympärillä tapahtuu mutta suodattaa tehokkaasti tuulen äänen. Apteekissa vitosen luokkaa, muovisessa säilytysrasiassa.
    ---
    KTM RC8, TGB 525 Target
    Ex: Honda CBF-1000, TGB 425 Blade
  5. #5
    Onko kukaan laittanut pyörään sivukatteita?Netissä näytää olevan kuvia,mielestäni parantas ulkonäköä.
  6. #6
    Laitoin sellasen Ermaxin pienen alakatteen. Sopii hyvin.
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08
  7. #7
    Ehdottomasti hienoin kate tuohon löytyy Bodystyleltä.
    Kate on ABS muovia kuten kaikki alkuperäisetkin, eikä mitään halkeilevaa lasikuitua.
  8. #8
    Googlen kuvahaulla Honda cbf 1000 joitain sivuja löytyy!
  9. #9
    Minä laitoin nuo Bodystyle katteet omaan.
    Ostin nuo Louisilta. Näitä saa myös esim Pololta. Ovat täysin samat katteet kuin Ermaxin. Nämä myydään vaan Saksassa Bodystyle nimellä. Paketissa oli itse asiassa Ermaxin tarrat.
    Istuvuus todella hyvä ja hopea värikin on ihan alkuperäistä vastaava. Noitahan saa myös muitakin värejä ja myös maalaamattomana jos joku haluaa.
    Aprilia Dorsoduro 750
  10. #10
    Itsellä kans mopottimen hankinta edessä ja juuri tuota tonnista CBF:ää olen katsellut. MP-messuilla kyselin tarjousta ja sain kyllä niin kelvottoman tarjouksen että pitäkööt tunkkinsa prkl!! Kyllä suoraostohinta pitää olla lähempänä 11 kuin 12k€. Siis perusmalli ilman ABS:ia. Tietty on EE ja joku muu josta saa. No en masennu vaan jatkan myyjien pommittamista...
    Mikäs putki tuossa vikan kuvan cbf:sä on? Alkuperäinen putki kahdella vaimentimella PAINAA viittä vaille helvetisti. Aiempi menopelini oli 900 hornet ja tuo tonninen on kyllä hyvin saman tuntuinen paitsi että tuossa on katetta suojaamassa hieman paremmin tuulelta ja miinuspuolena tonninen tuntui aika paljon painavammalta, siis hornettiin verrattuna. Onko kukaan asentanut sliponeja + powercommanderia CBF:ään? Mikä oli vaikutus? Mistä olette ottaneet virran naville? Katteeseen reikä ja venemallinen pistoke kiinni vai?
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  11. #11
    Itse otin naville virransyötön suoraan akulta. Sulake heti akunnavan jälkeen. Jatkuva virta ainakin omalle naville hyvä koska navin akku tyhjenee joskus aika yllättäen. Suojaläpällä varustettu virtapistorasia katepaneelissa. Pistorasian pohjaan porattu vielä varmuuden vuoksi vedenpoistoreikä.

    CBF ei taida olla kovin otollinen kohde"virittelylle" ts. powercommandereille yms. Halvemmalla taitaa hevosia saada kun vaihtaa pyörää.
    Ko mallin hauskuus perustuu kai enemmän mukavuuteen ja alakierrosvääntöön.
    Äänethän on tietysti aina asia erikseen...
    cb350 * fz6s * cbf1000
  12. #12
    Minä laitoin virta-pistokkeen vänkärin penkin alle, sinne syvennykseen, eli käytännössä kuskin penkin alle, mutta vänkärin penkin alta saa siis työnnettyä pistokkeen kiinni. On säältä suojassa eikä tartte puhkoa katteita. Riippuu varmaan tietty käyttötarkoituksesta mihin tuota tosiaan sit tarvii.
    Muistaakseni tämä nimimerkki Kamis laittoi omaansa CBF:ään putket ja commanderin ja säädätti sen. Ei muistaakseni tehoja hirveästi tuonut, mutta varmaan seokset kohdallaan. Kannatta varmaan kysellä kyseiseltä hemmola lisää, niin en sotke asioita, tai sitten katsoa itse tuolta: www.cbf1000.com foorumilta. Tuntuu että aika laihalla pyörii vakiona tämä cbf ja minulla ainakin kun on nuo sliparit laitettu, niin commanderin melkein tarviis, että sais seokset kohdalleen, ei niinkään tehojen takia.
    Eihän tällaista pyörää tosiaan kannata hommata, jos haluaa paljon tehoja. Itsellä on muut asiat vähän tärkeämpiä, kuten hyvä ajoasento ja käytettävyys yleensä. Tottakai tehoja saa olla, eikä niitä ole koskaan liikaa, mutta kyllä tälläkin kortistaan pääsee jos niin haluaa... suosittelen!
    Aprilia Dorsoduro 750
  13. #13
    Nyt on CBF ostettu, odottaa vielä liikkeessä luovutushuoltoa. Ainakin keskiseisontatuen asentavat, kannattaako takalokarin asennus? Ihan tyylikkään näköinen varuste olisi? Edellinen omistaja on laittanut pyörään Giwin telineen takalaukulle joka on aika tökerön näköinen. SW-Motech on huomattavasti tyylikkäämpi. Tuossa on juuri sama teline. Joku osaa varmaan sanoa tarpeelliset/puuttuvat osat jos tuon telineen heittää pois ja palauttaa originaaliksi.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  14. #14
    Lainaa (sik @ Maalis. 03 2009,00:15) kirjoitti
    Nyt on CBF ostettu, odottaa vielä liikkeessä luovutushuoltoa. Ainakin keskiseisontatuen asentavat, kannattaako takalokarin asennus? Ihan tyylikkään näköinen varuste olisi? Edellinen omistaja on laittanut pyörään Giwin telineen takalaukulle joka on aika tökerön näköinen. SW-Motech on huomattavasti tyylikkäämpi. Tuossa on juuri sama teline. Joku osaa varmaan sanoa tarpeelliset/puuttuvat osat jos tuon telineen heittää pois ja palauttaa originaaliksi.
    kannattaako takalokarin asennus?

    Suojaahan huggeri ( takalokari ) toki ainakin takajousta ja jonkin verran estää kuran lentämistä muutenkin etupuolelle.
    Varsinkin keväällä tuota hiekkaa kun on runsaasti asfaltillakin.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  15. #15
    Lainaa (sik @ Maalis. 03 2009,00:15) kirjoitti
    Nyt on CBF ostettu, odottaa vielä liikkeessä luovutushuoltoa. Ainakin keskiseisontatuen asentavat, kannattaako takalokarin asennus? Ihan tyylikkään näköinen varuste olisi? Edellinen omistaja on laittanut pyörään Giwin telineen takalaukulle joka on aika tökerön näköinen. SW-Motech on huomattavasti tyylikkäämpi. Tuossa on juuri sama teline. Joku osaa varmaan sanoa tarpeelliset/puuttuvat osat jos tuon telineen heittää pois ja palauttaa originaaliksi.
    Noniin! Onnittelut hienosta valinnasta!
    Kyllä tuo huggeri kannattaa laittaa, suojaa ainakin tuota takaiskaria... Mutta älä laita Hondan alkuperäistä. Minulla on tuo alkuperäinen ja mielestäni liian lyhyt, suojaahan tuokin jotain, mutta saisi olla pidempi. Esim Ermaxilla on pidempi tuo huggeri ja jos laatu on samaa kuin noiden alakatteiden osalta, niin ei orggista häpeä.
    Minäkin laitoin SW-motechin telineen, kun nuo muut oli tosiaan aika karmivan näköisiä...
    Aprilia Dorsoduro 750
  16. #16
    Tuli näköjään ostettua sama yksilö joka on testattu uusimmassa Bikessä s.41. Vikalistakin on valmiina, pitää varmistaa että huoltaavat. Vaan eipä tuossa suurempia ole.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  17. #17
    Heh, tuli tossa ruoan haku reissulla prismassa selattua tuota biken extra numeroa, missä oli tuo samainen cbf. Pisti pikkasen silmään teksti, "Cbf1000:sta Honda suunnitteli Blackbirdin korvaajaa, mutta ainakaan vielä se ei ole ollut yhtä suosittu, sääli!". Siis mitä, eihän CBF:ää ja bläkkäriä voi verrata edes eri päivinä toisiinsa... Kyllä on jotenkin ihme kuvitelmat Hondalla... No, jokainen tyylillään. Ei ihme, kun ei ole XX:n korvaajaa saapunut markkinoille....(tai siis onhan se Hondan mielestä(kuiskaten sanottu...))....
    Aprilia Dorsoduro 750
  18. #18
    Lainaa (sik @ Helmi. 22 2009,23:28) kirjoitti
    Onko kukaan asentanut sliponeja + powercommanderia CBF:ään? Mikä oli vaikutus ?
    Se alkuperäinen vaimennin todella tekee tehtävänsä, vaimentaa kaiken äänen. Mua ärsytti suuresti se joten slipari piti vaihtaa. Samalla se Power Commanderi tuli laitettua, sai pyörän toimimaan uuden sliparin kanssa varmasti. Ajoin vakiona sisään sen ja ekassa tonnin huollossa laitettiin palikat. Sai tuntumaa vakiona sekä laitettuna. Commanderi säädettiin dynossa, sai samalla käyrät ennen ja jälkeen. Niissä seoksissa on melkoista mutkaa vakiona. Selvimmin sen huomaa n. 2000rpm kohdalla kun ajaa 2 päällä, hieman puutuu lähdössä. Dynolappu kertoi että n.6 hp ja 6nm oli muuttuneet tehot, aaltoileva seoskäyrä oli melko viivasuora. Voi kai saada pari heppaa enempi jos seossuhteesta on valmis joustamaan. Slipari ilman noise killeriä takas myös että se alunperin vaivannut äänen puuttuminen todella korjaantui. Ratapyöräksi siitä ei taida olla, se alusta on tehty enempi matka-ajoon.

    Hyvää kevättä ja turvallisia kilometrejä kaikille, kohta se kausi alkaa *
    ---
    KTM RC8, TGB 525 Target
    Ex: Honda CBF-1000, TGB 425 Blade
  19. #19
    Lainaa (Tonppa Tuunaaja @ Maalis. 05 2009,21:46) kirjoitti
    Heh, tuli tossa ruoan haku reissulla prismassa selattua tuota biken extra numeroa, missä oli tuo samainen cbf. Pisti pikkasen silmään teksti, "Cbf1000:sta Honda suunnitteli Blackbirdin korvaajaa, mutta ainakaan vielä se ei ole ollut yhtä suosittu, sääli!". Siis mitä, eihän CBF:ää ja bläkkäriä voi verrata edes eri päivinä toisiinsa... Kyllä on jotenkin ihme kuvitelmat Hondalla... No, jokainen tyylillään. Ei ihme, kun ei ole XX:n korvaajaa saapunut markkinoille....(tai siis onhan se Hondan mielestä(kuiskaten sanottu...))....
    Niin, tai artikkelin kirjoittajalla...
    Honda CBF600S
  20. #20
    Itse ajattelin tuota slipari asiaa lähinnä painonsäästön kannalta. Aikoinaan tuli vaihdettua 600 Hornettiin Devilin hiilarivaimennin ja se alkuperäinen painoi aivan älyttömästi, arvioisin 8-10kg. Tuossahan noita on kaksin kappalein, joten putkenvaihtaminen 4-2-1 tyyppiseksi toisi painonsäästöä todella paljon ja sen tuntee ajossa. powercommanderilla saisi seokset optimoitua ja vääntöä hieman lisättyä joka on pelkkää plussaa sekin.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  21. #21
    Nojoo, ilman muuta paino tippuu ihan älyttömästi... En ole itse tutkinut löytyykö CBF:ään yhden putken settiä, mutta vertailin noita omia slipareita(2kpl) orggis pönttöjen painoon ja säästöä tulee todella paljon ihan noin niinkuin näppituntumalta....
    Ja onhan ne äänetkin tietty ihan eri...
    Aprilia Dorsoduro 750
  22. #22
    Minkä hintaisia on nuo sivukatteet?Mistä sais halvimmalla?Ja onko järkeä laittaa.Onko asennus kuinka isotöinen?
  23. #23
    ^Stormin kataloogi sanoo Ermax sivukatteiden ovh hinnaksi 309€. Näyttää olevan prikulleen sama kuin tuolla aiemmin kuvassa oleva.



    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  24. #24
    Mahtaako noilla sivukatteilla olla vaikutusta koneen alapään jäähdytykseen? Muilla foorumeilla on ilmennyt että joistakin alkusarjan myllyistä olisi laturi palanut ehkä juuri ylikuumenemisen vuoksi. Yleisempää ehkä lämpimillä leveysasteilla, eli tuskin Suomessa kovin todennäköistä.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  25. #25
    Minäkin tässä odottelen että pääsis ajelemaan, niin näkis että onko noilla katteilla vaikutusta lämpöihin.... Pitäs vaan hommata lämpömittari tuohon mopottimeen, että vois seurailla....

    Noita katteitahan saa tosiaan Suomessa Stormilta ja myös Oitraconilta.

    Tuo 309 euroa Stormilla on maalaamattomien katteiden hinta.

    Ulkomailta sitten esim Pololta tai Louisilta. Minä ostin Louisilta nuo katteet ja ne maksoi maalattuna jotain 400 sillon. Tässä vielä linkkejä noihin...

    <a href="http://www.polo-motorrad.de/shop/Technik-Umbau-Styling-Verkleidung-Scheiben-Verkleidungen-Bodystyle-Unterverkleidung--CBF-1
    000/group/7265/product/272330/dmc_mb3_search_pi1.num/12/dmc_mb3_search_pi1.page/5/dmc_mb3_search_pi1.filter.MODEL.0/CBF+1000/dmc_mb3_search_pi1.filter.MANUFACTURER.0/Honda/Produktdetail.productdetails.0.html" target="_blank">http://www.polo-motorrad.de/shop.....0.html</a>

    http://www.louis.de/_10ffdb....zeige=0

    http://www.oitracon.fi/ermax/esittely.html
    Aprilia Dorsoduro 750
  26. #26
    Nostetaanpas tätä keskustelua ylös. Onko joku toinenkin CBF kuski todennut etujousituksen löysäksi? Ainakin lehdissä asiasta on mainittu. Omat kokemukseni noin tuhannen kilometrin matkalta ovat samansuuntaisia, keula on liian löysä. Mitäs tuolle sitten voi tehdä? Onko missään myytävänä jäykempiä jousia keulaputkiin? Öljymäärää ja öljyn viskositeettia muuttamalla on todennäköisesti vaikutusta asiaan. Kokemuksia aiheesta kaivataan.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  27. #27
    Lainaa (sik @ Touko. 06 2009,22:01) kirjoitti
    Nostetaanpas tätä keskustelua ylös. Onko joku toinenkin CBF kuski todennut etujousituksen löysäksi? Ainakin lehdissä asiasta on mainittu. Omat kokemukseni noin tuhannen kilometrin matkalta ovat samansuuntaisia, keula on liian löysä. Mitäs tuolle sitten voi tehdä? Onko missään myytävänä jäykempiä jousia keulaputkiin? Öljymäärää ja öljyn viskositeettia muuttamalla on todennäköisesti vaikutusta asiaan. Kokemuksia aiheesta kaivataan.
    Edellisessä pyörässäni oli vielä löysempi ( jarrutuksessa niiasi todella syvään ) että sen vuoksi en ehkä ole etupäätä osannut löysänä pitää. Ehkä tämmöiseen kruisailupyörään on haluttu tehdä yleismukava jousitus joka tuntuisi hyvältä epätasaisemmallakin pinnalla.
    Itseäni haittaa enemmän löysähkö takajousi kaksipällä ajettaessa. Takapää painuu turhan alas vaikka esijännitys on tiukimmillaan.
    Jäykempi öljy etupäässä vaikuttaa tietysti iskunvaimennuksen tiukkuuteen.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  28. #28
    Hieman on pyörän vaihto ollut mielessä. Tuollainen CBF1000 kyllä kiinnostaisi. Yleiskäyttöön pyörä tulisi, mutta yksi pitkä ( Alppi tms ) reissu vuodessa ja muutama 1 - 2 tkm reissu tulisi, joten matkaajo-ominaisuudet ovat minulle tärkeitä.
    Oletteko ajellut pitkää matkaa tuollaisilla ? Minkälaisia kokemuksia ? Minkälaiset huoltovälit noissa on ?
    Kertokaapas jotain aiheesta epätietoiselle.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  29. #29
    No mikä on pitkä matka, sitä en osaa sanoa. Viikonloppuna kävin Lapissa pikavisiitillä (n.1500 km alle vuorokaudessa). Ajoasento on erittäin hyvä, jaksaa istua pari tankillista ilman pidempiä pysähdyksiä. satula on ylimmässa ja pleksi alimmassa asennossa ja on miellyttävä vielä 140 nopeudessa. Pleksi yläasennossa aiheuttaa enemmän haitallista pyörrettä kypärään. Edelleen moitin löysää etujousitusta, huoltomies lupasi korjata asian seuraavassa huollossa. Kahvanlämppärit on muuten huippuvaruste. Moottori on miellyttävä, ei mikään tykki mutta vääntävä.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (veekaks @ Touko. 18 2009,07:47) kirjoitti
    Hieman on pyörän vaihto ollut mielessä. Tuollainen CBF1000 kyllä kiinnostaisi. Yleiskäyttöön pyörä tulisi, mutta yksi pitkä ( Alppi tms ) reissu vuodessa ja muutama 1 - 2 tkm reissu tulisi, joten matkaajo-ominaisuudet ovat minulle tärkeitä.
    Oletteko ajellut pitkää matkaa tuollaisilla ? Minkälaisia kokemuksia ? Minkälaiset huoltovälit noissa on ?
    Kertokaapas jotain aiheesta epätietoiselle.
    Huoltotahti on Hondan tapaan 6tkm.
    Tässä koko Huoltotaulukko
Sivu: 1 / 10:sta 123 ... ViimeinenViimeinen