Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 113:sta
  1. #1
    Noniin. Kevyen selailun jälkeen ja testailujen perusteella pienimuotoinen kysymys:
    Eli sattuuko kenelläkään kanssapyöräilijällä olemaan kokemusta millä ihmeen keinolla saa silmälasit pysymään huurteettomina?

    Fairy ei tunnu toimivan. Autovaha sitäkin vähemmän. Viissateesta sun muut olen jättänyt kokeilematta. Ennenkuin tässä nyt lähden metsästämään mitään hifihifi ja kallista huurtenestoainetta niin kysynkin onko kenelläkään mitään jippoa tiedossa tähän?

    Visiirin huurtumiseen auttaa mahtavan pätevästi tuo fairy, mutta kiitos näiden rillien ei sekään auta kun kakkulat vetävät hetkessä läpinäkymättömän sumun silmien eteen ja pysyvät auki edes osittain ainoastaan visiiriä raottamalla. Ja vaikka se kuinka kasvattaa luonnetta niin kyllä siinä vilu tulee moottoritiellä huidellessa kun nämä jo etelä-suomeakin koettelevat 0-5 lämpöastetta painavat visiirin raosta nenälle *
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  2. #2
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,02:32) kirjoitti
    Visiirin huurtumiseen auttaa mahtavan pätevästi tuo fairy, mutta kiitos näiden rillien ei sekään auta kun kakkulat vetävät hetkessä läpinäkymättömän sumun silmien eteen ja pysyvät auki edes osittain ainoastaan visiiriä raottamalla.
    Oma ratkaisuni on Pinlock.

    Juu juu, tiedän ettei se rilleihin liity, mutta kun on Pinlock silikonieristyksellä, niin kypärän ihan normi tuuletus (kun se on maksimiasennossa) riittää pitämään myös rillit huurteettomana.

    Ajoin vuonna 2007 uudenvuoden aaton aattoon asti, että sikäli kuvittelen tietäväni rilleistä ja huurtumisesta jotain..
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  3. #3
    On tuota Pinlockia tullut harkittua muutenkin. Tiedä sitten häntä auttaako se itsessään tarpeeksi. Vois ehkä yrittää parannella tuota kypärän ilmanvaihtoakin jos sillä saisi avitusta orastavaan ongelmaan.
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  4. #4
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,02:50) kirjoitti
    On tuota Pinlockia tullut harkittua muutenkin. Tiedä sitten häntä auttaako se itsessään tarpeeksi. Vois ehkä yrittää parannella tuota kypärän ilmanvaihtoakin jos sillä saisi avitusta orastavaan ongelmaan. *
    Liikennevaloissa joudun pitämään visiiriä auki, mutta muuten en. Nolanin avattavalla potalla ajan, ja kaikki ilmanvaihtoaukot täysin auki koleilla keleillä.

    En tuota ruukkua kenellekään suosittele...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  5. #5
    Tuo oma mikälie merkitön taiwanin ihme nyt onkaan ei muutenkaan oma mitään kovinkaan hyviä ilmanvaihtoaukkoja. Mutta kun tosiaan tuntuu siltä että toisinaan vaikka ajaisi visiiri raollaan niin ei riitä ajoviima puhaltamaan huurretta omista laseista pois. Tiedä sitten auttaisiko tähän se Pinlock mitään kun visiiri ei tunnu huurtuvan kiitos tuon fairykäsittelyn muutenkaan.
    Tällä vähän ajattelinkin kysäistä jos jollakulla sattuisi olemaan mitään vinkkejä. Katsotaan nyt miten käy.
    Keväällä kyllä ajattelin ostella Schubertia kuupan suojaksi. Sen verran paljon tekee mieli avattavaa pottaa ja tuosta nyt on kuullut oikeastaan pelkästää hyvää niin täytyy sitä ehkä sitten semmoista kokeilla.
    Elämä on haasteita täynnä, oli ne sitten kuinka pieniä tahansa
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  6. #6
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,03:20) kirjoitti
    Keväällä kyllä ajattelin ostella Schubertia kuupan suojaksi. Sen verran paljon tekee mieli avattavaa pottaa ja tuosta nyt on kuullut oikeastaan pelkästää hyvää niin täytyy sitä ehkä sitten semmoista kokeilla.
    Kävin koeajamassa Schuberthin avattavaa huippumallia (nimi ei muistu tässä mieleen).

    Oli muuten tosi jees, ja erityisesti motarilla 180 plus nopeuksissa ilmavirran hallinta aivan suurenmoista, mutta meikäläisen läskinaamasta toi leuka ei mahtunut sinne sisään. Muuten olisin ostanut.

    Suosittelen tuota maahantuojan mestaa Tuupakantiellä, sieltä saa minkä tahansa mallin koeajoon, hyvä putiikki.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  7. #7
    Nonni, mahtavaa infoa jo heti kysymättäkin. Tuupakka kun on tuossa ihan vieressä *
    Täytyy käydä noita testailemassa tuossa keväämmällä varmaankin. Meikäläisen pallo on vaan niin hiton mielenkiintoisen muotoinen ettei tahtonut löytyä parin liikkeen valikoimista sopivaa kokoa melkeinpä miltään merkiltä. Tietysti nämä kalleimmat loistivat poissaolollaan, juurikin Schubertit ja Arait sun muut jäi kokeilematta kuinka hyvin ne sopivat. Mutta sen näkee sitten.
    Kiitän näistä tiedoista jo näin etukäteen

    EDIT: opetellaan lukemaan paikannimet oikein...



    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  8. #8
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,03:31) kirjoitti
    Meikäläisen pallo on vaan niin hiton mielenkiintoisen muotoinen ettei tahtonut löytyä...
    Mun naama on taas ihan mallikaliiberia...


    Hevosleikit sikseen, toi Schuberth olis ollu tosi jees, mutta leuka ei mallannut. Taasen Shoein Multitec (jos nyt muistan nimen oikein, kuitenkin se uusin huippumalli) oli sopiva tähän Anttilan kuvastopärstään.


    Mutta hemmetti kun muisti palailee pätkittäin, niin tuota Tokimotoa ei enää ole, vaan siinä taitaa olla Italo. Eli maahantuoja on lopettanut toimintansa - tai ainakin muuttanut:
    LINKKI
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  9. #9
    Jaa juu Tokimotohan on tosiaan ilmeisesti lopettanu palvelemisen kokonaan. Eli se on sit jälleenmyyjien suuntaan käännyttävä siinäkin. Noh, eiköhän niitäkin löydy hyviä paikkoja kun alkaa aika olemaan oikea tuon kypärän shoppailuun. Eiköhän sitä jostain saa koeajoon kypäriä halutessaan Jos noita nyt löytyy semmoisia jotka päähän mahtuis edes.
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  10. #10
    Toi Italo on siis tämä heppu.

    Suosittelen. Vaikka on businessäijä, niin tosi asiallinen.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  11. #11
    Itseasiassa just olin selailemassa .org!:in shoppia kun muistelin että sielläkin Schubertia olis ollu. Täytynee sinne tarjoutua muutenkin kattelemaan mitäkaikkea muuta kivaa keksii pankkitilin tyhjennykseen
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  12. #12
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,03:53) kirjoitti
    ... keksii pankkitilin tyhjennykseen...
    Vaikka Italolla on ihan asialliset hinnat, niin äijä ymmärtää myös tinkimisen päälle.

    Muotoilisin näin: jos olen ostanut Suomesta jotain prätkäkamaa, niin aina olen antanut Italolle mahdollisuuden, ja lähes aina Italo on ollut se lopullinen ostomesta...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  13. #13
    Aina vaan paranee
    Tosin siinä on se huono puoli kun saa jotain hyvään hintaan ja ehkä mahdollisesti tingattuakin vielä niin jää niin hyvä mieli että tulee ne säästetyt rahat käytettyä samaan paikkaan ja ylikin sitten johonkin muuhun enemmän tai vähemmän tarpeelliseen

    No mutta, eihän se harrastus eikä mikään ole jossei siihen saa kaikkia rahoja tuhlattua.

    Muutamaa muutakin tavaraa olen tuolta katsellut joten eiköhän tässä jo lähiaikoina eksy sitten Italoa moikkaamaan ja katselemaan mitä kaikkea mukavaa sieltä löydy.
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  14. #14
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,04:03) kirjoitti
    Muutamaa muutakin tavaraa olen tuolta katsellut joten eiköhän tässä jo lähiaikoina eksy sitten Italoa moikkaamaan ja katselemaan mitä kaikkea mukavaa sieltä löydy.
    Joo, saas nähdä miten Italo pystyy hintatasonsa säilyttämään. Aiemmin kun myi printterin ja kirjanpito-ohjelmiston välistä toimistosta, johon ei asiakkaat olisi osanneet suunnistaa ilman renkaista tullutta kumintuoksua...

    Toivotaan että pystyy säilyttämään hintaetunsa.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  15. #15
    Toivotaan jotta pystyy säilyttämään. Todennäkösesti tulee saamaan meikäläisestä ainakin jonkin näköisen vakioasiakkaan. Siltä kun tuntuu löytyvän kaikki tarpeellinen yleisimpiin huoltoihin ja kaikkea muuta pientä mukavaa jota saattaa tarvita ennemmin tai myöhemmin. Pitää käydä paikan päällä sitten katselemassa ja juttelemassa hankinnoista kun alkaa olla aika hankkia taas kaikkea mukavaa.
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  16. #16
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,02:32) kirjoitti
    Noniin. Kevyen selailun jälkeen ja testailujen perusteella pienimuotoinen kysymys:
    Eli sattuuko kenelläkään kanssapyöräilijällä olemaan kokemusta millä ihmeen keinolla saa silmälasit pysymään huurteettomina?

    Fairy ei tunnu toimivan. Autovaha sitäkin vähemmän. Viissateesta sun muut olen jättänyt kokeilematta. Ennenkuin tässä nyt lähden metsästämään mitään hifihifi ja kallista huurtenestoainetta niin kysynkin onko kenelläkään mitään jippoa tiedossa tähän?
    Ei mitään varsinaista jippoa, mutta optikolta kävin hakemassa 50 ml pullon Opti-Cleaner -nimistä rilleille ja linsseille tarkoitettua huurteenesto- ja puhdistusainetta. Hintaa en tarkalleen muista, muutta mielikuva on sellainen että kun vitosella maksoi, takaisin tuli vielä euro tai pari -- se voi olla hifistelyä, mutta ainakin se on halpaa hifistelyä. Helppokäyttöistä on, ruiskautetaan vain linsseille ja kuivataan kankaalla tai talouspaperilla. Kohtuullisen riittoisaakin; keväällä ostettu purnukka on vielä yli puolillaan, vaikka se käsittely pitääkin uusia nyt joka aamu jos aikoo näillä keleillä mopolla töihin mennä.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  17. #17
    Tosta Opti-Cleanerista sen verran että, tänä aamuna kun käsittelin sillä linssit ja lähdin liikenteeseen niin ei siitä kyllä ollut mitään hyötyä.
    Honda CBF600S '06 -> Yamaha FZS-1000 '04 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '12
  18. #18
    Ei tuohon äärikelien huurtumisen tunnu löytyvän mitään kikkaa. Jos on +2 C ja kosteus% yli 95, minulla huurtuu väistämättä jokin pinta (6 kpl), jos meinaa olla palelematta. Kaulasuojuksen pudottaminen alas tai visiirin raottaminen auttaa, mutta sitten jonkin verran vilu kapajaa. Sama juttu ilmeni taas eilis- ja toissailtana ajellessa.

    Vähän siinä huulet alkoivat kohmetua, kun oli pakko ajaa pinlockista huolimatta visiiri puoli senttiä auki, mutta eipä tuo ihan kuolemaksi ollut. Kaulan windstopperin pidin kyllä tiukasti kypärän aukon ja kaulan välissä, ylös leuan päälle asti nostettuna (aika paljon auttaa, jos pudottaa sen leauan alle, jolloin suun kohdalla ilma vaihtuu alakautta paremmin). Shoein Raid II:sen molemmat tuuletusakot olivat auki.

    Oiskohan tässä jo jotakin eurosyndroomaa? Eikös koskaan saisi palella ja kaiken pitäisi olla aina ah niin hienosti ja mukavaa? Tuntuu vaan, että alkanut välillä kitistä turhista pikkujutuista.

    Moottorikelkkahemmot muuten saattaisivat tietää hyviä kikkoja tuohon. Siinähän hommassa välillä läähätetään tiiviin potan sisällä kuin astmaattiset bernharndilaiset, ainakin jos kisaa ajetaan. Mitenkähän saavat rillit, pinlockit ja visiirit pysymään huurtumattomina?

    -hh-
  19. #19
    Lainaa (marquz @ Loka. 09 2008,09:18) kirjoitti
    Tosta Opti-Cleanerista sen verran että, tänä aamuna kun käsittelin sillä linssit ja lähdin liikenteeseen niin ei siitä kyllä ollut mitään hyötyä.
    Ai? Tulin tiistai- ja keskiviikkoaamuina mopolla töihin ennen kahdeksaa. Tiistaina unohdin käsittelyn, keskiviikkona muistin sen tehdä. Päässä oli avattava potta. Keskiviikkoaamuna ei ollut liikennevaloissa seistessä huurtumisongelmia (tosin yksissä pitkissä punaisissa näki kyllä, että linssin pintaan tulee kosteutta), tiistaina piti aina pysähtyessä nostaa Shoein kasvosuojus ylös että näkisi kun valot vaihtuu.

    Ei tuo litku tietysti ihmeisiin pysty, mutta ero käsitellyn ja käsittelemättömän linssin välillä on minusta ollut aika huomattava.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  20. #20
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 09 2008,09:36) kirjoitti
    Vähän siinä huulet alkoivat kohmetua, kun oli pakko ajaa pinlockista huolimatta visiiri puoli senttiä auki, mutta eipä tuo ihan kuolemaksi ollut. Kaulan windstopperin pidin kyllä tiukasti kypärän aukon ja kaulan välissä, ylös leuan päälle asti nostettuna (aika paljon auttaa, jos pudottaa sen leauan alle, jolloin suun kohdalla ilma vaihtuu alakautta paremmin). Shoein Raid II:sen molemmat tuuletusakot olivat auki.
    Itsellä on tuo sama potta. Ihan jees kypärä hyvissä oloissa, mutta vesikelillä ja kylmällä toivoton kaikinpuolin. Tuuletusta on, mutta jotenkin se ei vaan ole kohdillaan. Kylmällä ilmalla silmistä valuu vesi ja kuitenkin vetää huuruun. Pinlockin ansiosta visiiri pysyy jotensakin auki, vaikka ei ihan kokonaan (ja on tarkistettu tuhannen kertaa, että kalvo on oikein paikallaan).

    Ärsyttää, kun Raid II:sta joutuu koko ajan näpläämään, visiirin asentoa tai leuan räppänää. Tällaiset asiat ei selviä kaupassa eikä lyhyellä koeajolenkillä hyvällä kesäkelillä.

    Melkoinen ero edelliseen Araihin, sillä pystyi ajelemaan visiiri kiinni vastaavissa oloissa eikä ollut pelkoa huurtumisesta tai ylenpalttisesta silmiä haittaavasta vedosta. Harmi, itse rikoin sen enkä ymmärtänyt ostaa jo hyväksi kokemaani tilalle. Jatkossa kokeilen kypärät syksyllä vesisateessa.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  21. #21
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Piilarit. Ei huurru.
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  22. #22
    samaa miekin et piilarit on varmasti aika ykkösjuttu
    Honda CBF 600S
  23. #23
    Lainaa (MsNobody @ Loka. 09 2008,12:47) kirjoitti
    samaa miekin et piilarit on varmasti aika ykkösjuttu *
    +1
  24. #24
    Lainaa (babuuni @ Loka. 09 2008,13:21) kirjoitti
    Lainaa (MsNobody @ Loka. 09 2008,12:47) kirjoitti
    samaa miekin et piilarit on varmasti aika ykkösjuttu *
    +1
    Muuton +1 mutta kun ne ei käy kaikille, itsellekkin parin päivän käytöstä varma silmätulehdus.
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  25. #25
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Hapsu @ Loka. 09 2008,13:27) kirjoitti
    Lainaa (babuuni @ Loka. 09 2008,13:21) kirjoitti
    Lainaa (MsNobody @ Loka. 09 2008,12:47) kirjoitti
    samaa miekin et piilarit on varmasti aika ykkösjuttu *
    +1
    Muuton +1 mutta kun ne ei käy kaikille, itsellekkin parin päivän käytöstä varma silmätulehdus.
    Kohta 10 vuotta kertiksiä käytetty satunnaisesti, eikä yhtään silmätulehdusta. Niitä käsiä voi myös pestä
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  26. #26
    Täytynee ehkä käydä kokeilemassa pullollinen tuota optikkojen ainetta.
    Piilareitakin olen miettinyt ja myöskin ajamista ilman laseja kun ei näitä korttiin ole merkitty että pitäisi käyttää * Tosin teiden nimiä jos pitäis lukea tai jossain vähän tuntemattomammalla reitillä ajella niin sillon olis ehkä ihan hyvä pitää näönkorjaimet käytössä *

    Eihän se nyt lyhyillä matkoilla niin hirveästi häiritsekään että joutuu ajamaan visiiri raollaan ja viima vähän nipistelee naamasta, mutta veikkaisin äkkisilteen jotta jo jollain 100-200km lenkillä näissä 0-keleissä alkaisi pikkuhiljaa jo ärsyttämään tunnoton naama ja vuotavat silmät. Ja näistäkin on kuultu että on saatu kiitettävän pahoja paleltumavammoja naaman seudulle talvisäällä visiiri auki *

    Tai sitten tässähän olis hyvä sauma tehdä pienimuotoinen oma tutkimus asiasta. Ottaa koekäyttöön ideoita ja hieman vertailla mikä toimii ja mikä ei. Juurikin fairyt ja optikkojen nesteet ja mikäjottei visiirille tarkotetut litkut, Pinlock ja mitänyt kaikkea muutakin tulee mieleen. Lätkiä sitten tuloksia tänne sitämukaa kun saa jotain aikaseks. Tietysti verrokiksi pitäis saada ensin sitten tulosta aikaseks millaista huurtumista tulee ilman mitään apuaineita.
    Tietysti hommaa vaikeuttaa se ettei ole mitenkäänpäin mahdollista vaikuttaa sääolosuhteisiin jotta saisi jokaiselle eri tavalle tasan samanlaisen sään ja näkisi mahdollisimman samankaltaisissa olosuhteissa erot, mutta kuitenkin. Jotain käyttökokemukseen perustuvaa eroa silti *

    Tuleeko mieleen mitäkaikkia ehkä visiirissäkin käytettyjä aineita/jippoja nyt näiden lisäksi joita vois soveltaa lähinnä silmälaseihin ja mikäjottei visiiriinkiin? Täytyy käydä Italolta kattelemassa myös mitä putelia hältä sattuis löytymään.
    Nyt siis listalla
    -Fairy
    -Optikon pesu ja huurteenpoistoaine
    -Pinlock (visiiriin ei laseihin) *
    -Autovaha? joku joskus sanonut jotta saattaa auttaa
    -Viissateesta tjsp käsittelyaine
    -Rain-X (mahdollisesti sponsored by Tympeysmies)
    -Uimalasien huurteenestoaine (Speedo tjsp)

    Piilareita ei taideta lisätä tähän testiin, ne kun vähän nollaavat koko testin tarkoituksen *
    Jos tässä nyt talven aikana sais testattua sitten mahdollisimman monta vaihtoehtoa kun on noita "huurrekelejä" oikein nätisti niin saataisiin jotain tulosta aikaiseksi.



    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  27. #27
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,17:32) kirjoitti
    -Autovaha? joku joskus sanonut jotta saattaa auttaa
    En ole rilleihin kokeillut, mutta juuri molemmilta puolilta vahattu mopon tuulisuojapleksi on kyllä ollut eräinäkin viileinä, kasteisina aamuina erinomaisen tukevasti huurteessa.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  28. #28
    Joo, ehdottomasti piilarit = *Ei ehkä halvin, mutta ainoa hyvä ja toimiva sekä mukava ratkaisu !


    Pari kertaa tunkenut rillinsankoja kypärään ja lopulta jotenkin saanutkin ne korvien taa. Ja sitten tuuletellut kypärää kun ne pirun linssit huurustuu.
    Huom: käsittääkseni piilolinssit ovat kovasti kehitettyjä nykypäivänä, verrattuna vuosien takaisiin.
    Kertakäyttöiset ovat hygieenisiä (tosiaan: kun pesee ne kädet ensin) ja kuulemma linssin "hengittävyys" on nykyään ihan eri luokkaa, eli silmä sietää niitä paljon paremmin kuin ennen. Ovat myös tosi ohuita. *Optikot asentavat ilmatteeksi semmoiset testiajoon, eli kandee ainakin kokeilla.

    Ja jos on nuuka, voihan niitä sitten käyttää sadekelillä, tai kylmemmillä vaan kun huurustuminen on pahempaa?

    ööööö..... mikä olikaan topikki * *ei piilarit vaan rillit !!
    Siispä alkusanojen jälkeen asiaan *piti sanomani: *ihmettelen tota "5-sateesta" käyttöä, kun lueskelin sitä kerran ja sitä valmistaja näyttää suosittelevan vain LASILLE. Moni tuntuu käyttävän sitä pleksiin ja visiiriin jopa.

    ("5-itikoista" kyljessä lukee nimenomaan että: *"voi käyttää kaikille materiaaleille, ei sisällä hiovia ainesosia" mutta hups, sehän meni OT... )
    ...
  29. #29
    No tätähän ei sitten saa sanoa ääneen että silmälasit joissa on lasilinssit. Vaaralliset jos hajoaa päähän. Mutta muovilinsseihin verrattuna pysyy paaljon paremmin kirkkaana. Johtunee ilmeisesti siitä että lasi varastoi lämpöä paremmin kuin muovi ja kun kostea ilma seisahtuu tuulikaapissa lämmin linssi huurtuu hankalammin. Toki valoissa seisoessa kun hönkäsee visiiri kiinni niin vetää nekin huurteeseen. Avattavat kypärät helpottaa tässäkohden elämää kovasti.

    Mutta en suosittele lasilinssejä kenellekään. Ikinä.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Urkki @ Loka. 09 2008,17:46) kirjoitti
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,17:32) kirjoitti
    -Autovaha? joku joskus sanonut jotta saattaa auttaa
    En ole rilleihin kokeillut, mutta juuri molemmilta puolilta vahattu mopon tuulisuojapleksi on kyllä ollut eräinäkin viileinä, kasteisina aamuina erinomaisen tukevasti huurteessa.
    Eli autovaha otetaan mukaan takuuvarmasti *

    Nämä 5-sateesta/5-itikoista autoon tarkoitetut systeemit niin täytynee käydä paikallisessa motonetissä kurkkimassa mitäkaikkea sieltä löytyisi näitä hienoja systeemejä todennäköisesti autoon tarkoitettuja ja huvikseen kokeilla mitä löytyy.

    Ja sitten täytyy tuolla .ORG!-shopissa käydä kurkkimassa ihan visiirien huurtumiseen tarkoitettuja muutamia erilaisia, mahdollisesti jostain muualtakin.

    Tässä nyt koko talvi on aikaa kokeilla ja testailla kaikkia erilaisia systeemejä, pitää alkaa kasaamaan eri vaihtoehtoja ja tutkailemaan mitä kaikkea markkinoilta löytyy, katsotaan kuinka laaja testi saadaan aikaiseksi. Täytyy myös kantaa kameraa mukana niin saa otettua kuvatodisteita eri aineista tien päällä.
    Mitäs mieltä olette mitä kaikkea tässä nyt sitten pitäisi arvioida?
    -Käytettävyys
    *-Kuinka selkeät käyttöohjeet
    *-Kuinka helppo käyttää
    *-Kuinka sotkevaa
    -Hinta/saatavuus
    *-Mahdollisesti tavaran riittävyys
    -Kestävyys
    *-Kuinka pitkään yksi käsittely auttaa
    -Huurteenesto kyky
    *-Kuinka hyvin pitää huurteen poissa
    *-Kuinka hyvin vähentää huurteen muodostumista
    *-Kuinka paljon auttaa huurteen poistumista
    -Vedensietokyky
    *-Kuinka paljon sadetta käsittely kestää
    -Putsaus
    *-Kestääkö käsittely kuinka hyvin silmälasien normaalia puhdistamista
    *-Auttaako käsittely pitämään rillit puhtaana

    Tuossa nyt pikaisesti ainakin muutamia kohtia joita vois tarkkailla.
    Jos tehdään jotain niin tehdään sitten kerralla kunnolla prkl *

    Heitelkää nyt sitten muita ideoita sitämukaan kun mieleen tulee. Jos tässä nyt tämän kuun aikana alkais hankkimaan pikkuhiljaa testattavia tavaroita ja potkaisis testin käyntiin tuossa kuun vaihteessa kun todennäköisesti alkaa silloin viimeistään nämä "huurteiset kelit" oikein kunnolla. Ja who knows, ehkä sitten kesällä vedetään toinen testi *
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen