Sivu: 13 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 1326:sta
  1. #361
    Lainaa (kawabata @ Syys. 10 2008,15:18) kirjoitti
    voidaan siis ajaa lumella, jäällä, soralla, speedwayradalla, asfalttiradalla, mutkatiellä, ruuhkassa, moottoritiellä, kaupungissa jne. ja aina prätkä on nopeampi mitään katulaillista jopa viritettyä autoa.
    Nooh, tuskimpa asia ihan näin totaalisen yksioikoinen on. Varmasti löytyy poikkeuksia.
    ZX-10R
  2. #362
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,13:23) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Syys. 09 2008,17:24) kirjoitti
    Tässä tulee tarjous josta Legendsi ei pysty kieltäytymään: Saat mun R1:sen käyttöösi Motoparkissa ensi sunnuntaina (kisan jälkeen), kun ajat kisan Jukkaa vastaan. Tehdään sopimus minkä mukaan korvaat vauriot (jos niitä nyt noin taitavalle kuskille voi tulla) ja saat allesi pyörän jolla pitäisi mennä 1:27 vallan helposti (pyörä menee, mä en). Ja vie varmasti noita sunkin läsk..eiku rimmattua roppaas taatusti riittävällä kiireellä. Eikä tarte alkaa pulttaamaan Jukalle lisärekvisiittaa ku saat jo riittävän tehoeron ja alustan mikä kestää vertailun jopa Jukan R6R:n vakioalustaan.

    Tämä ihan vain siksi kun eihän kukaan malta odottaa tätä kohtaamista koko talvea ja toisekseen voisin jo vaihtaa pyörääkin ni täystuhokaan ei haittaa. Maksu vain etukäteen ettei tartte perikunnan kanssa alkaa vääntämään.

    Tää on tietty pettymys sulle kun ei oo Moto GP -pyörä, mutta älä käytä tätä korttia ja loukkaa mun herkkiä tunteita, ethän. Kaikki jotka tuntee mun mopon TIETÄÄ * että sillä ei voi hävitä kusiaiselle, joten varmasti paras tarjous sulle tähän asti.
    Lämmin kiitos tarjouksesta. Harkitsin asiaa yön yli ja tätä pyöräasiaa lukuunottamatta (pyörä kelpaa) pysyn edelleen vaatimuksissani siitä, että kisa/ajanotto suoritetaan kesällä Alastarolla, saan mahdollisuuden tututustua rataan ja pyörääsi veloituksetta kahden päivän ajan sekä käyttöön annetaan samat vermeet kuin huippukuskeilla (ajopuku + varaosat + tiimin tuki + kasko).

    Jukan tilanne on silleen avoin, että hän ei ilmeisesti halua ottaa niitä 'merkityksettömiä' neljänkymmenen kilon lisäpainoja mukaansa, joten pitäydytään sitten siinä, että yritän tuon Jukan 1:28 ajan alittamista ja Jukka itse voi toimia tuon ajan makkaranmyyjänä. Pelkästään ratamaksuja tarvitsette yli 4000 euron arvosta, joka kyllä pitäisi onnistua runsaan lipunmyynnin yms. oheistoiminnan ansiosta.

    Ja viimeinen reilunpelin ehto tässä on se, että sinä tai joku muu kaveri ajatte tuolla pyörällä ennen harjoittelun alkamista taululle ajan 1:21 tai paremman, jotta voin varmistua sen olevan sellaisessa vireessä, jolla kisaa oikeasti ajetaan.

    Mikäli teille ei ole mitään sitä vastaan, ehdotan harjoitteluajaksi 10-11.7.2009 klo 09:00-21:00 ja itse ajanottoon lauantaita 12.7 klo 12:00-13:00. Ja, jos nyt kävisi niin onnettomasti, että ajanottohetkellä sataa/rata on märkä, niin harjoittelun aikana tehty paras aika kelpaa. Edelleen, mikäli aikani on Jukkaa huonompi, voidaan katsoa todistetun, että; "Prätkä on maantiellä kaikissa olosuhteissa autoa nopeampi." ja päinvastoin; "Auto on maantiellä joissain olosuhteissa prätkää nopeampi.".

    Älkääkä nyt turhaan luulko, että aion jänistää tästä hommasta, vaan ilmestyn Alastaron radalle 10.07.2009 klo 09:00 katsomaan mitä olette saaneet aikaan. Teitä on niin monta, että kyllä te siinä onnistutte.
    Mitähän tähän sanoisi *? Kuinka moni olisi voinut vastustaa tällaista mahdollisuutta? Siellä jo olikin muutama vapaaehtoinen, jolle tilaisuus olisi kelvannut ihan tällaisena *, mutta arvaattekin että tarjous koski vain Mr. Legendaa. Tää on kyllä ahneuden ja ties minkä huippu että pyydät veloituksetta pyörän vielä usean päivän testiin ja kaikki vermeetkin. Olisiko vielä pitänyt opettaa ajamaan? Mun ajopuku sulle ei sovi, varaosia ei ole itselläkään, tiimin tuki löytyy (taputetaan kun ajat ohi *) vaan että kaskokin pitäisi olla. Eikö sulla ole omat vermeet jos kerran moponkin omistat, vai meinaatko että vauhti asuu ajopuvun kyttyrässä *? Voi se olla. Mitä suurempi kyttyrä sitä kovempi jätkä *

    Sä ilmeisesti olet tosiaan taustatyösi tehnyt, kun osasit tuon 1:21 ajan määritellä. Mun tuskin tarvitsee kertoa kuinka tiukassa se on. Tosin Wehnän viimevuoden ajoista voi katsoa mihin toi mopo pystyy osaavissa käsissä. Mä tuskin pääsen vielä ensivuonna 1:21 aikaan, mutta se vei mut 1:23 parhaillaan ja mulla oli alla kolme päivää treeniä Alastarolla. Älä siis ole huolissasi pyörästä

    Nyt tietenkin nähtisiin Alastarolla yksi ahkera treenaaja koko loppu syksyn ja alkukauden, mikä olisi tietenkin ratayhtiölle mieleen, mutta eihän sun tarvitse lähteä sellaiseen pelleilyyn. Tietenkin sä puhuit nykykunnostasi, kun mollasit Jukkaa hitaaksi ja kehuit olevasi suhteellisen nopea kuski, eikö vain? Tarjoukseni on edelleen voimassa Motoparkin osalta. Nyt syksyllä saan vielä pyörän tilalle jos niin sattuisi että mopo heittäsi kuskin selästään ja rikkoisi itsensä. Kesken kilpailukauden kukaan vieras ei tule hiplaamaan mun pyörää tai * . Noh, ei koske katsastusta *.
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  3. #363
    KnightOfNi:n kritiikki vahvaan yleistykseen on mielestäni varsin aiheellinen.

    Tuo soratiellä vaikuttaa aika optimistiselle. On jotenkin vaikea kuvitella, että joku olisi ajanut pyörällä vanhaa Ouninpohjaa vaikkapa WRC-Grönholmia nopeammin. Voisin taas uskoa, että jossain hitaammassa ja mutkaisemmassa pikataipaleessa pyörällä voitaisiin ajaa jopa kovempia aikoja.

    Näkökulmat ovat toisaalta varsin ymmärrettäviä, koska täällä harrastajien piireissä omien välineiden arviointi hipoo uskonnon kaltaista rationalisuutta.

    Ps. Sana AINA on erityisen vaarallinen ja saa useimmat poistamaan varmistimen...
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  4. #364
    Lainaa (app @ Syys. 10 2008,14:56) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Syys. 10 2008,09:20) kirjoitti
    Lainaa (app @ Syys. 10 2008,00:35) kirjoitti
    Kyllä mä lähden omalla autollani kokeilemaan prätkää vastaan samoilla säännöillä mitä topicin alkupäässä oli. Oon ihan tavallinen jamppa joka on joskus kokeillut kilpaa ajamista autolla ja omaan noin 15ke arvoisen auton joka on Suomen kilvissä. Auton viritysastetta voi verrata tehdasprätkään johon on laitettu slipari.

    Luultavasti otan pleksiin mutta se ei ole pointti. Haluan tehdä sen tieteen nimissä.
    Minkälaisella kalustolla olet liikkeellä? Viikonloppuna sitten vaan Motoparkkiin!
    Houkutteleva tarjous.

    Kalustona olisi jo moneen kertaan tässäkin topicissa puhuttu Skyline. Auto on tosiaan putkivireinen ja alusta on rata-ajoon sopiva. Ei missään nimessä niin nopea kuin jo kilpailtu Audi mutta lähinnä se voisi antaa hieman osviittaa kuinka paljon se prätkälle sitten oikein jää. Loppuu jossittelut molempiin suuntiin eikä kenenkään tarvitse enään tarjota auto vs. MP taisteluihin Skyline korttia kun homma olisi testattu. Mä tiedän et tulee kuonoon mutta kiinnostaa itseänikin kuinka paljon.

    Jos sopii niin harkitsen vielä hetken, että ehdinkö huoltaa auton ratakuntoon ennen viikonloppua. Renkaat on sileet, jarrunesteet ja öljyt pitäisi vaihtaa. Kiinnostaa silti kyllä. Minä päivänä ajo suoritettaisiin ja tuleeko mulle vedosta kuluja?

    Valitettavasti en ole koskaan Motoparkissa ajanut joten tasoitusta tulee sitä(kin) kautta, Alastarolla kykenisin tasaisempiin kierrosaikoihin.

    Hyvä meininki! Lupaavaa sikäli, että auto on oikeasti olemassa. Nyt vaan pikaisesti Jukan kanssa sopimaan aikataulua. Kansa huutaa sirkushuveja!
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #365
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Anatooli @ Syys. 10 2008,15:36) kirjoitti
    KnightOfNi:n kritiikki vahvaan yleistykseen on mielestäni varsin aiheellinen.

    Tuo soratiellä vaikuttaa aika optimistiselle. On jotenkin vaikea kuvitella, että joku olisi ajanut pyörällä vanhaa Ouninpohjaa vaikkapa WRC-Grönholmia nopeammin. Voisin taas uskoa, että jossain hitaammassa ja mutkaisemmassa pikataipaleessa pyörällä voitaisiin ajaa jopa kovempia aikoja.

    Näkökulmat ovat toisaalta varsin ymmärrettäviä, koska täällä harrastajien piireissä omien välineiden arviointi hipoo uskonnon kaltaista rationalisuutta.

    Ps. Sana AINA on erityisen vaarallinen ja saa useimmat poistamaan varmistimen...
    Paljon muuten oli enkat keskinopeudessa Ouninpohjassa? Rupesin vaan funtsimaan, että siellä voi ruveta enskapyörästä loppumaan välit kesken suorilla. Aavikkovälitystä varmaan vaatis.



    Superbike #7
  6. #366
    Itse en olis kovinkaan yllättynyt, vaikka moottoripyörä jonkun enskakuskin käsissä ja oikeillä välityksillä kilpailis hyvinkin tasapäisesti Ouninphjan voitosta WRC auton kanssa

    Edit: Ouninohja lienee yx nopeimmista sorapätkistä. Jos otetaan joku keskinopee sorapätkä, oon lähes varma, että kevyt ja tehokas Nelaricrossi/enska varustettuna kunnon soragummeilla, pyyhkii persettä WRC autolla *



    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  7. #367
    Lainaa (KnightOfNi @ Syys. 10 2008,13:23) kirjoitti
    Ei nyt lähdetä tolle linjalle. Kyllä suomestakin löytyy arvokkaita autoja liikenteessä. Perseaukisillehan ne vaan on kallliita.
    Lähdetäänpäs.

    Löytyy löytyy, mutta on tuossa silti melkoinen ero. Rykkösiä, giksuja ja bleidejä näkee koko ajan. Autoja, joilla pärjäisi edes teoriassa, näkee harvakseltaan. Niillä vähilläkin ajellaan kuten arvokkaalla autolla kuuluukin. Hitaasti ja varmasti, harva edes käy radalla. Hyvätuloisellekin on hieman eri asia romuttaa 200000 € kippo kuin 10000 € mopo.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  8. #368
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kun tässä nyt on otettu esille myös erilaiset tienpinnat, niin olisi ehkä mielenkiintoista tehdä myös vertailu erilaisilla alustoilla, sama pyörä vs. sama auto kaikilla pinnoilla. Tämä ainakin tasoittaisi tilannetta auton hyväksi jonkin verran. Tietenkin renkaan/vanteiden vaihto olisi sallittua. Voisi tulla mielenkiintoinen kisa kun ajettaisiin asvaltilla, soralla ja lumella/jäällä. Tässäkin tosin supermoto voisi olla aika vahvoilla. Autofanit voi keksiä tuolle supermotolle vastuksen.

    Edit: Yritän optela kirjoitman.



    Superbike #7
  9. #369
    Lainaa (NOx @ Syys. 10 2008,15:48) kirjoitti
    Lainaa (KnightOfNi @ Syys. 10 2008,13:23) kirjoitti
    Ei nyt lähdetä tolle linjalle. Kyllä suomestakin löytyy arvokkaita autoja liikenteessä. Perseaukisillehan ne vaan on kallliita.
    Lähdetäänpäs.

    Löytyy löytyy, mutta on tuossa silti melkoinen ero. Rykkösiä, giksuja ja bleidejä näkee koko ajan. Autoja, joilla pärjäisi edes teoriassa, näkee harvakseltaan. Niillä vähilläkin ajellaan kuten arvokkaalla autolla kuuluukin. Hitaasti ja varmasti, harva edes käy radalla. Hyvätuloisellekin on hieman eri asia romuttaa 200000 € kippo kuin 10000 € mopo.
    Ei kannata unohtaa niitä Westfieldin mikroautoja; hinta on uutenakin vain tavallisen perheauton luokkaa. Tosin h:tin huonoja ajaa missään muualla kuin sileällä asfaltilla, eikä niitä taida edes Suomessa olla (paitsi pari Lotus7-jäljitelmää).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #370
    Lainaa (KnightOfNi @ Syys. 10 2008,15:26) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Syys. 10 2008,15:18) kirjoitti
    voidaan siis ajaa lumella, jäällä, soralla, speedwayradalla, asfalttiradalla, mutkatiellä, ruuhkassa, moottoritiellä, kaupungissa jne. ja aina prätkä on nopeampi mitään katulaillista jopa viritettyä autoa.
    Nooh, tuskimpa asia ihan näin totaalisen yksioikoinen on. Varmasti löytyy poikkeuksia.
    aina vaan. poikkeuksia en ole nähnyt tämän ketjun linkeissä, enkä jutuissa. aina kunnes tulee poikkeus. prätkä on Aina nopeampi autoa. voidaan sanoa, että kuskien tulisi olla kuitenkin likimain samantasoisia. kuten sanottu, niin jääradalla kesärenkaisen busan en usko olevan nopeampi piikkirenkaista jäärata-autoa sentään. subaru impreza wrx jäi yamahan supermotolle asalttirallipätkällä tuossa jp445:n linkissä, jos olette sen katsoneet. samoin Vehniäinen veti enskalla lujempaa lumella kuin SM-tason yksikään ralliauto-ilija.
    heebor1 veti alastarolla lujempaa vakiokusiaisella kuin kilpuriksi rakennettu voittaja audi.

    ei ole kahta sanaa, etteikö prätkä olisi aina nopeampi.

    no suoraan ajettaessa 400 metriä, 8000 hv dragsterauto vs. 1000 hv prätkädragster, auto on helpompi ja jonkin verran nopeampi, itseasiassa ko. lajissa sekunti on valtavan pitkä aika. mutta senkaltaisia pelejä ei saa valmiina kaupasta, eikä niillä voi ajaa kadulla, saati mutkaan.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  11. #371
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 10 2008,14:33) kirjoitti
    Nyt vaadit jo samaa mitä huippukuskeilla. Huippukuskeilla (Rossi jne) on paikalla tavaraa ja henkilökuntaa enemmän kuin mitä meidän toimintamme vuosibudjetti (koko kilpailuorganisaatio) antaa jälkeen. Itselläni ei ole vielä näiden vuosien aikana näkynyt mekaanikkoja saati muuta tiimiä. Omilla on menty ja tultu.
    Miksi en vaatisi? Mulla ei ole sinusta poiketen mitään harhaluuloja siitä miten paljon radan ja kaluston tunteminen antaa etua, puhumattakaan, että olisin lähtenyt sinne kokonaispainoltaan 40kg painavammalla Triumph/meikäläinen yhdistelmällä.

    Lainaa kirjoitti
    Olet näppäränä pikku googlettajana löytänyt tiedon siitä, että radan aukioloajat ovat 10-20, joten voit nyt vetäytyä koska et pääsekään harjoittelemaan 9-21. Varmuudeksi olet vielä laittanut harjoittelupäiväksesi lauantain, jolloin paikalle on kaavailtu SM-kisaa (uuvatti varmaan ajattelee, että nyt sitä päivääkin siirretään Speed Triple-miehen kunniaksi).
    Jos se on tuosta kiinni, niin klo 10-20 on ok ja päivät voivat olla vaikkapa ke 09.07 - pe 11.07

    Lainaa kirjoitti
    Toisin kuin Partanen mainitsi, kisapyörään saa kaskon. Valitettavasti se on vain ns. osakasko, eli ns. palo-, hirvi- ja varkausvakuutus. Toki sellainen siihen saadaan, mutta todennäkököisyys, että se kaatosi jälkeen varastetaan tai että törmäät siinä yhteydessä hirveen, on aika pieni. Omia mokiasi se ei valitettavasti korvaa.
    Luuletko todella, että mua kiinnostaa kuulla millaiset reunaehdot teillä on siellä radalla? Mut on haastettu ajamaan kilpaa ja en todellakaan halua sellaista jarrua mukaani, joka sulla on selvästi matkassa.

    Lainaa kirjoitti
    Älä poika lässytä enää. Sinulle tarjottiin nyt tilaisuus. Sinä et tarttunut siihen.
    Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus. Ihan oikea tarjous tulee siinä, kun kaiken tämän vittuilun jälkeen keräätte tarvittavat rahat kokoon ja saan rauhassa tutustua pyörään/rataan sellaisissa olosuhteissa, jossa kaikki on mahdollista.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  12. #372

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:01) kirjoitti
    Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus.
    Tuon sinä kyllä ihan itse tilasit!
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  13. #373
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:01) kirjoitti
    Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus. Ihan oikea tarjous tulee siinä, kun kaiken tämän vittuilun jälkeen keräätte tarvittavat rahat kokoon ja saan rauhassa tutustua pyörään/rataan sellaisissa olosuhteissa, jossa kaikki on mahdollista.
    Minun mielestä sulle on tarjottu loistava tilaisuus osoittaa tuolla radalla, että Jukka on helvetin hidas.
    Älä nyt hyvä mies jätä käyttämättä tilaisuutta, ei se ainakaan moposta kiinni ole.
  14. #374
    Lainaa (jarrarit @ Syys. 10 2008,13:39) kirjoitti
    Legu heräsi uniltaan entistäkin hurjempana

    Sipsikulhot esille
    Eiköhän tuossa alkanut vaan taas uusi uni.
    Ziisys, mitä ehtoja.
    Hauska mies, suorastaan naurettava.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  15. #375
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:01) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Älä poika lässytä enää. Sinulle tarjottiin nyt tilaisuus. Sinä et tarttunut siihen.
    Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus. Ihan oikea tarjous tulee siinä, kun kaiken tämän vittuilun jälkeen keräätte tarvittavat rahat kokoon ja saan rauhassa tutustua pyörään/rataan sellaisissa olosuhteissa, jossa kaikki on mahdollista.
    Jäkä jäkä.

    Miehelle luvataan veloituksetta pyörä käyttöön, mutta heti aletaan vaatimaan kaikkea älytöntä. Kohta varmaan alat vaatimaan punaista mattoa varikolla kävelyyn ja Kuubalaisten naisten rintojensa välissä käärimiä sikareita ajon jälkeen poltettavaksi.

    Sanos nyt vielä, mihin tuota rahaa pitää kerätä? Sulla olisi pyörä, rata ilmaiseksi, jne. Rahapalkintoonko?

    Millaiset olosuhteet radalla pitäisi olla? Vetoaisitko väärällä hetkellä pilveen menneeseen aurinkoon, jos et pärjäisi?

    Mutta tunnustusta on annettava taustatöistä ja mielikuvituksesta noiden ehtojesi suhteen
  16. #376
    Lainaa (TeroT @ Syys. 10 2008,16:05) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:01) kirjoitti
    Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus.
    Tuon sinä kyllä ihan itse tilasit!
    Joskus saa mitä tilaa ja joskus taas ei. Tällä kertaa pelle sai roolinsa, mutta jäi sitten ilman haluamaansa maksutonta kilpailuviikonloppua. Joku raja kerjätessäkin.

    Jos kisaan ensi kaudella mieli tekee, niin ahkeraa treenausta, niin ei tarvitse valitetella ylipainoaan ja vielä ahkerampaa työn tekoa, niin ei tarvitse julkisesti kerjätä.

    Toivottavasti Skyline-kuski saa itsensä radalle. Se on paljon mielenkiintoisempaa kuin jonkun onnettoman nettiuhoajan räpellyksen katsominen. Niitä olen sadoittain nähnyt näiden vuosien ajan ja uutta ei olisi luvassa.

    Jukka
  17. #377
    Lainaa (TeroT @ Syys. 10 2008,16:05) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:01) kirjoitti
    Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus.
    Tuon sinä kyllä ihan itse tilasit!
    Ja ansaitsit... Valitettavasti... Mullekkaan ei tule mieleen alkaa nyt kitisemään että olen noin vain nopeampi vaikka saisin SB kilpurin alle ja ajamaan.... Ei vaikka olen vain noin sekan Jukkaa perässä Kemoran radalla... Jotenkin tiedän että kaksi vajavaista kautta takana vaikuttaa ajamiseen todella paljon. Mutta kuten tässä ketjussa on monesti todettu niin sulle on tarjottu mahdollisuus käydä kokeilemassa asiaa perustuen sinun väittämääsi että Jukka ajaa pehmeitä kierroksia ja että sinulla on "tieto" miten paljon moottoripyörällä voi kiihdyttää enemmän ennenkuin luisto alkaa viemään mopoa väärään suuntaan.... Voin rehellisesti kertoa ettei se ole ihan niin yksioikoinen asia... Joitakin kertoja on tullut ajettua pienessä luisussa kaarteita ja ei se todellakaan ole ihan noin tehtävä juttu ja ei aina päättyy kivuttomalla tavalla.
  18. #378
    Tämä on nyt jo aivan OT, mutta jotenkin tuli tuosta Legendistä mieleen.

    Vuonna 1998 Cityssä oli ilmoitus, jossa eräs neiti etsi miestä. Vaatimukset olivat aika hurjia. Miehen täytyy olla akateeminen, hyvin toimeentuleva, mieluiten rikas. Pitkä ja komea. Hyvä asunto ja mieluiten italialainen urheiluauto. Loppua litaniasta en muista, mutta pitkä se oli.

    Tarjolla olisi mykistävän kaunis parikymppinen glaumourmalli. Sivistynyt ja mukava, kansainvälinenkin, omillaan toimeentuleva.

    Oli pakko vastata ja yllätyksekseni treffeille pääsin. Treffipaikaksi tämä glamourmalli halusi Helsingin keskustan Sokoksen alakerrassa olevan Mäkkärin, romanttinen tapaamispaikka toki. Sinne sitten menin ja hänet tapasin. En ole koskaan syönyt juustohampurilaista niin nopeasti. Kiire ei ollut jatkoille, kiire oli pois.

    Vuodet eivät ole juurikaan häntä muuttaneet. Oliskohan sukua Legendille?

    Mikä kauheinta. Tämä tarina on tosi

    http://lyhytlinkki.net/?vwn76qn4

    P.S. Toivoisin, ettei kumpikaan (L tai J) lähettäisi minulle tekstiviestejä. Skyline-mies voi laittaa. Legend myös jos on sunnuntaiksi tulossa, muutoin juna meni ja hei hei...
  19. #379
    Lainaa (Jycce12R @ Syys. 10 2008,15:36) kirjoitti
    Mitähän tähän sanoisi ? Kuinka moni olisi voinut vastustaa tällaista mahdollisuutta? Siellä jo olikin muutama vapaaehtoinen, jolle tilaisuus olisi kelvannut ihan tällaisena , mutta arvaattekin että tarjous koski vain Mr. Legendaa. Tää on kyllä ahneuden ja ties minkä huippu että pyydät veloituksetta pyörän vielä usean päivän testiin ja kaikki vermeetkin. Olisiko vielä pitänyt opettaa ajamaan? Mun ajopuku sulle ei sovi, varaosia ei ole itselläkään, tiimin tuki löytyy (taputetaan kun ajat ohi ) vaan että kaskokin pitäisi olla. Eikö sulla ole omat vermeet jos kerran moponkin omistat, vai meinaatko että vauhti asuu ajopuvun kyttyrässä ? Voi se olla. Mitä suurempi kyttyrä sitä kovempi jätkä

    Sä ilmeisesti olet tosiaan taustatyösi tehnyt, kun osasit tuon 1:21 ajan määritellä. Mun tuskin tarvitsee kertoa kuinka tiukassa se on. Tosin Wehnän viimevuoden ajoista voi katsoa mihin toi mopo pystyy osaavissa käsissä. Mä tuskin pääsen vielä ensivuonna 1:21 aikaan, mutta se vei mut 1:23 parhaillaan ja mulla oli alla kolme päivää treeniä Alastarolla. Älä siis ole huolissasi pyörästä

    Nyt tietenkin nähtisiin Alastarolla yksi ahkera treenaaja koko loppu syksyn ja alkukauden, mikä olisi tietenkin ratayhtiölle mieleen, mutta eihän sun tarvitse lähteä sellaiseen pelleilyyn. Tietenkin sä puhuit nykykunnostasi, kun mollasit Jukkaa hitaaksi ja kehuit olevasi suhteellisen nopea kuski, eikö vain? Tarjoukseni on edelleen voimassa Motoparkin osalta. Nyt syksyllä saan vielä pyörän tilalle jos niin sattuisi että mopo heittäsi kuskin selästään ja rikkoisi itsensä. Kesken kilpailukauden kukaan vieras ei tule hiplaamaan mun pyörää tai . Noh, ei koske katsastusta .
    Ei, kyllä tässä on puhtaasti kyse siitä, että ajamista enemmän vihaan häviämistä ja uskon todellakin, että tällä sun pyörällä pystyy kahden päivän jälkeen rikkomaan tuon Jukan ajan. Ja kasko + kunnon ajovermeet + varaosia ihan siitä syystä, että varmasti nuppaan ainakin kerran.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  20. #380
    Kaskoa ei tollaseen pyörään saa, joten joudut ottamaan itsellesi vapaa-ajan vakuutuksen.

    Osia on varmaan nuppienkin varalta, mutta muistutan, että nupit joudut maksamaan itse - joten elä nuppaa

    Edit * viestien määrä on Aku Ankka *



    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  21. #381
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:01) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Toisin kuin Partanen mainitsi, kisapyörään saa kaskon. Valitettavasti se on vain ns. osakasko, eli ns. palo-, hirvi- ja varkausvakuutus. Toki sellainen siihen saadaan, mutta todennäkököisyys, että se kaatosi jälkeen varastetaan tai että törmäät siinä yhteydessä hirveen, on aika pieni. Omia mokiasi se ei valitettavasti korvaa.
    Luuletko todella, että mua kiinnostaa kuulla millaiset reunaehdot teillä on siellä radalla? Mut on haastettu ajamaan kilpaa ja en todellakaan halua sellaista jarrua mukaani, joka sulla on selvästi matkassa.
    Ööööh... vakuutusyhtiö ei myönnä kolarikaskoa Jyken (eikä kenenkään muunkaan, edes MotoGP) ratapyörään, ihan omalla riskillä siellä kaikki ajetaan. Ei se rahan menetyksen pelko ratapyörällä ajavaa jarruta, itsesuojeluvaisto sen sijaan saattaa, mutta siihen ei edes kasko auttaisi.

    Ensin sä olit mun mielestä huvittava absurdissa vänkäyksessäsi, nyt olet vain ärsyttävän tyhmä.

    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:01) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Älä poika lässytä enää. Sinulle tarjottiin nyt tilaisuus. Sinä et tarttunut siihen.
    Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus. Ihan oikea tarjous tulee siinä, kun kaiken tämän vittuilun jälkeen keräätte tarvittavat rahat kokoon ja saan rauhassa tutustua pyörään/rataan sellaisissa olosuhteissa, jossa kaikki on mahdollista.
    Kuvitteletko, että meitä oikeasti kiinnostaa niin paljon nähdä sun häviö, että maksetaan 2-3 päivän Alastaron ratavuokra + varaudutaan korvaamaan Jykelle sen pannutettu pyörä....

    Dream on, Pelle.
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  22. #382
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 10 2008,16:30) kirjoitti
    Joskus saa mitä tilaa ja joskus taas ei. Tällä kertaa pelle sai roolinsa, mutta jäi sitten ilman haluamaansa maksutonta kilpailuviikonloppua. Joku raja kerjätessäkin.

    Jos kisaan ensi kaudella mieli tekee, niin ahkeraa treenausta, niin ei tarvitse valitetella ylipainoaan ja vielä ahkerampaa työn tekoa, niin ei tarvitse julkisesti kerjätä.

    Toivottavasti Skyline-kuski saa itsensä radalle. Se on paljon mielenkiintoisempaa kuin jonkun onnettoman nettiuhoajan räpellyksen katsominen. Niitä olen sadoittain nähnyt näiden vuosien ajan ja uutta ei olisi luvassa.

    Jukka
    Jaahas ja nyt Skyline-kuski. Mikset haasta joskus jotain sellaista jota vastaan olet oletusarvoisesti alakynnessä? Niin miehet tekee.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  23. #383
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:51) kirjoitti
    Ei, kyllä tässä on puhtaasti kyse siitä, että ajamista enemmän vihaan häviämistä ja uskon todellakin, että tällä sun pyörällä pystyy kahden päivän jälkeen rikkomaan tuon Jukan ajan. Ja kasko + kunnon ajovermeet + varaosia ihan siitä syystä, että varmasti nuppaan ainakin kerran.
    Voi pieni poika parka. Herää!!!!
    Väitteesi omasta nopeudestasi esim. Jukkaan verrattuna ei ole saanut uskoa osakseen edes sen vertaa, että kellään olisi herännyt pienintäkään epäilystä kisan lopputuloksesta. Älä siis edes unissasi kuvittele, että muut alkaisivat toteuttaa noita sun "tähtiesiintyjä"-toiveitasi. Luulet itsestäsi liikoja.

    Jos Jukka on, kuten kirjoitat, surkean hidas ja sinä suhteellisen nopea, niin tule ja näytä se tai tuki suusi. Punaisia mattoja levitellään todella paljon suuremmille persoonille.

    Pellen paikka on täällä aina vapaana ja aina sinne myös löytyy vapaaehtoisia, kuten sinä. Juttu pysyy tosin yleensä komedian puolella, mutta nyt tuo kerjäämisesi muuttaa sävyä tragediaksi.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  24. #384
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:51) kirjoitti
    Ei, kyllä tässä on puhtaasti kyse siitä, että ajamista enemmän vihaan häviämistä ja uskon todellakin, että tällä sun pyörällä pystyy kahden päivän jälkeen rikkomaan tuon Jukan ajan. Ja kasko + kunnon ajovermeet + varaosia ihan siitä syystä, että varmasti nuppaan ainakin kerran.
    Kun nyt olet hävinnyt tämän keskustelun, kuinka ajattelit purkaa vihasi ja olisiko joku meistä ehkä sen kohde. Olet hävinnyt, 6-0. Fakta.

    Minä saatan olla hidas radalla, sinä tunnut olevan elämässä yleensä vähän hidas. Ilmeisesti tietoisuuteesi ei ole valunut sitä, että Jyrkin pyörä on puhdas kilpavehje. Sellaiseen ei saa vakuutusta Suomessa, joka korjaa jonkun töpökäden nuuppailut. Lloydsilta saa, omavastuu tosin luokkaa pyörän hinnan verran, joten järkeä ei liene ja hintakin sitä luokkaa, että persaukista huimaa.

    Mene nyt ihan oikeasti jo nukkumaan. Sinä kerroit olevasi suhteeellisen nopea, minä taas onnettoman hidas. Olisit saanut selvästi minun pyörää paremman laitteen allesi, mutta ei, et uskonut itseesi. Kokeile mennä vaikka illalla baariin ja uhoa pystyväsi juomaan 15 snapsia tulematta humalaan. Ehkä joku uskoo ja tarjoaa ja voit sitten ovelana juoda ilmaiseksi ja sitten kolmen jälkeen tehdä cola-ollit ja todeta "liian hapokasta". Nyt oli tämä juttu sulle vähän liian hapokasta ja sait itsestäsi pellen, jota tultiin eri foorumeilta katsomaan siinä missä Cola-Olliakin. Kohta kukaan ei enää sinua muista, hei hei ja hyvää yötä.

    Jukka
  25. #385
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,17:03) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 10 2008,16:30) kirjoitti
    Joskus saa mitä tilaa ja joskus taas ei. Tällä kertaa pelle sai roolinsa, mutta jäi sitten ilman haluamaansa maksutonta kilpailuviikonloppua. Joku raja kerjätessäkin.

    Jos kisaan ensi kaudella mieli tekee, niin ahkeraa treenausta, niin ei tarvitse valitetella ylipainoaan ja vielä ahkerampaa työn tekoa, niin ei tarvitse julkisesti kerjätä.

    Toivottavasti Skyline-kuski saa itsensä radalle. Se on paljon mielenkiintoisempaa kuin jonkun onnettoman nettiuhoajan räpellyksen katsominen. Niitä olen sadoittain nähnyt näiden vuosien ajan ja uutta ei olisi luvassa.

    Jukka
    Jaahas ja nyt Skyline-kuski. Mikset haasta joskus jotain sellaista jota vastaan olet oletusarvoisesti alakynnessä? Niin miehet tekee.
    Nyt oli pakko puuttua peliin.

    Jukka haastoi sinut ja omien sanojesi mukaan olet häntä nopeampi kuski. Ainakin keskustelun alkuvaiheessa sanoit olevasi aika nopea ja Jukka olevan hidas.



    Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
    www.cbr.fi
  26. #386
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,17:03) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 10 2008,16:30) kirjoitti
    Joskus saa mitä tilaa ja joskus taas ei. Tällä kertaa pelle sai roolinsa, mutta jäi sitten ilman haluamaansa maksutonta kilpailuviikonloppua. Joku raja kerjätessäkin.

    Jos kisaan ensi kaudella mieli tekee, niin ahkeraa treenausta, niin ei tarvitse valitetella ylipainoaan ja vielä ahkerampaa työn tekoa, niin ei tarvitse julkisesti kerjätä.

    Toivottavasti Skyline-kuski saa itsensä radalle. Se on paljon mielenkiintoisempaa kuin jonkun onnettoman nettiuhoajan räpellyksen katsominen. Niitä olen sadoittain nähnyt näiden vuosien ajan ja uutta ei olisi luvassa.

    Jukka
    Jaahas ja nyt Skyline-kuski. Mikset haasta joskus jotain sellaista jota vastaan olet oletusarvoisesti alakynnessä? Niin miehet tekee.
    Jukkahan haastaa joka ainut kerta kun menee cuppi kisoja ajamaan... Jukan ei vain tarvii sitä täällä foorumilla toitottaa. Toisaalta Skylleri mies itse tarjoutui tulemaan kokeilemaan asiaa ja Jukka kohteliaasti kertoi miten se on mahdollista ja missä. Tietääkseeni ei mistään haastamisesta ollut kyse. Jos nyt vain ottaisit sen sen lusikan käteen ja lusikoisit keittämäsi puuron suihisi ja vastaisit sinulle tarjottuun tilaisuuteen todistaa taitosi ja tietosi siitä miten hyvin tunnet moottoripyörän pidon rajat ja olisit todella nopea paikassa jossa et vaaranna ulkopuolisia.
  27. #387
    Voi voi Legend,näissä pyöräpiireissä on totuttu siihen että kun haasteen heittää niin siihen pitää olla valmis vastaamaan.Noilla tarjotuilla ehdoilla Sinulla olisi ollut pelimiehenä kaikki eväät pistää Jukka tosi tiukille. Ja jos ja kun tappio tulee sen saa reilussa pelissä kuitattua kolmella sanalla; Olin väärässä,sorry. Muut olisi pitäny sua edelleen pelimiehenä,nyt menetit syystä tai syyttä maineesi. Pitää vaan tiedostaa se että aina joku on nopeampi,taitavampi tai parempi jossain asiassa. Ei se sen ihmeellisempää ole.Tämä maailma on vaan sellainen että kun puhuu suurella suulla niin joku takuuvarmasti nappaa siitä kiinni. Puolet tästä org,in porukasta olisi kiljuen ottanut tilaisuudesta vaarin,tarjottu laite olisi ollut sellainen ettei me päästä ikinä vetämään edes rännin väliä sellaisella.
  28. #388
    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,17:03) kirjoitti
    Jaahas ja nyt Skyline-kuski. Mikset haasta joskus jotain sellaista jota vastaan olet oletusarvoisesti alakynnessä? Niin miehet tekee.
    Taas ymmärryksessä ja muistissa vikaa? Skyline-kuskia en haastanut, hän ilmoittautui itse. Lue, jos et osaa, pyydä jotain apuun.

    Ja sinuun nähden minä olen alakynnessä. Itsehän olet kertonut minun olevan onnettoman hitaan ja myönsin sen ja sinä taas suhteellisen nopea. Vielä tarjottiin paljon parempi pyörä kuin omani. Eikös tuo nyt sitten tarkoita sitä, että olen selvästi alakynnessä?

    Nyt olisi pikku commoduksen aika mennä tihrustamaan jonnekin muualle. Sinä et kiinnosta minua. Olen nähnyt kaltaisiasi jo niin paljon. Skylinea kanssa ajelu kiinnostaa, koska pääsin tuon leikin makuun sunnuntaina. Tuo autokaan ei oletusarvoisesti kovin altavastaaja. SM-tason kuski ruorissa ja ennätys 1:19 tuolla radalla.

    Jukka
  29. #389
    Lainaa (anna @ Syys. 10 2008,16:58) kirjoitti
    Ööööh... vakuutusyhtiö ei myönnä kolarikaskoa Jyken (eikä kenenkään muunkaan, edes MotoGP) ratapyörään, ihan omalla riskillä siellä kaikki ajetaan. Ei se rahan menetyksen pelko ratapyörällä ajavaa jarruta, itsesuojeluvaisto sen sijaan saattaa, mutta siihen ei edes kasko auttaisi.

    Ensin sä olit mun mielestä huvittava absurdissa vänkäyksessäsi, nyt olet vain ärsyttävän tyhmä.

    Lainaa (The Legend @ Syys. 10 2008,16:01) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Älä poika lässytä enää. Sinulle tarjottiin nyt tilaisuus. Sinä et tarttunut siihen.
    Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus. Ihan oikea tarjous tulee siinä, kun kaiken tämän vittuilun jälkeen keräätte tarvittavat rahat kokoon ja saan rauhassa tutustua pyörään/rataan sellaisissa olosuhteissa, jossa kaikki on mahdollista.
    Kuvitteletko, että meitä oikeasti kiinnostaa niin paljon nähdä sun häviö, että maksetaan 2-3 päivän Alastaron ratavuokra + varaudutaan korvaamaan Jykelle sen pannutettu pyörä....

    Dream on, Pelle.
    Juu juu, tiedän miten se menee, mutta jos mut haastetaan ajamaan kilpaa ja tiedän nuppaavani ainakin kerran, niin parempi jättää sitten, vaikka ajamatta. Jukka voi mun puolestani ajaa 460 ratapäivää kaatumatta, mutta se myös näkyy hänen vauhdistaan. Opettelisi ressukka edes jarruttamaan.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  30.  
  31. #390
    Lainaa (rellonen @ Syys. 10 2008,17:13) kirjoitti
    Voi voi Legend,näissä pyöräpiireissä on totuttu siihen että kun haasteen heittää niin siihen pitää olla valmis vastaamaan.Noilla tarjotuilla ehdoilla Sinulla olisi ollut pelimiehenä kaikki eväät pistää Jukka tosi tiukille. Ja jos ja kun tappio tulee sen saa reilussa pelissä kuitattua kolmella sanalla; Olin väärässä,sorry. Muut olisi pitäny sua edelleen pelimiehenä,nyt menetit syystä tai syyttä maineesi. Pitää vaan tiedostaa se että aina joku on nopeampi,taitavampi tai parempi jossain asiassa. Ei se sen ihmeellisempää ole.Tämä maailma on vaan sellainen että kun puhuu suurella suulla niin joku takuuvarmasti nappaa siitä kiinni. Puolet tästä org,in porukasta olisi kiljuen ottanut tilaisuudesta vaarin,tarjottu laite olisi ollut sellainen ettei me päästä ikinä vetämään edes rännin väliä sellaisella.
    Ei se nyt kuitenkaan niin mene, että hyppäät vieraan pyörän/pyörätyypin selkään ja ajat täysin tuntemattomalla radalla suht kokenutta kaveria päihin. Tai, jos se on jengin käsitys reilusta pelistä, ni sit on kyl aika outo käsitys.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Sivu: 13 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen