Sivu: 3 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 1326:sta
  1. #61
    jeeee lisääää. tää vastaa jo melkein hd miehen seikkailuja
    rakentaja Rane
  2. #62
    Ei tästä tule mitään kun The Legend:ltä puuttuu side support eli Mickey.automotive.
    Tutto sotto controllo.
  3. #63
    Tää alkaa olla parasta viihdettä, Aku Ankka joutaa nurkkaan. Jatkakaa olkaa hyvät !!!!
    Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
    www.cbr.fi
  4. #64
    Odottakaa vaan kun tämä vetomies-projekti on valmis niin menee tuo 1835 alta minuutin... Jatkakaa...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  5. #65
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Luulen ymmärtäväni mitä Legend yrittää sanoa.

    Tuota tietä on tullut kelattua autollla ja pyörällä useampaankin kertaan. Molemmilla vekottimilla ainakin meikäläisen oma rajoittaja hakkaa pääkopassa ennen kun pyörä/auton rajat tulevat vastaan. Sokeat kurvit ja nyppylät aiheuttaa mulle luontaisia pelkotiloja ja sen lisäksi tiellä kumminkin liikkuu aika paljon traktoreita ja kännisiä maajusseja joita pitää väistellä.

    Näin ollen liikenteessä on yleensä aika sama kummalla tuuppaa menemään reikä päässä, sillä autosta loppuu ensin ominaisuudet, mutta ainakaan minä en uskalla viedä pyörää niin pidon rajoille kuin autoa.

    Sitä en tajunnut että millä lihaksilla aletaan vääntämään autoa nopeammaksi radalla. Tottakai niitäkin katuautoja löytynee Suomesta muutama jotka esim. nopeusajossa tai jopa radalla voi tonnisen pyörän kepittää, mutta ihan eri asia on se, että mikä niissä on ollut hankintahinta ja mistä saadaan rattimies sitä ajamaan. Esimerkkinä vaikka eräs 911 Turbo johon on vielä lyöty n 100ke edestä viripalikkaa kiinni. kyseinen auto on muuten vieläkin päivittäisessä työjaossa vaikka esim. Joensuussa ajoi kesällä toiseksi kovimmat nopeudet tauluun.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  6. #66
    Lainaa (Proffa @ Syys. 08 2008,17:06) kirjoitti
    Mitä vitun väliä on sillä, kuinka kovaa joku kaveri on joskus ajanut tien numero 1835?? Touhu on laittoman lisäksi ihan saatanan vaarallista...*Herätyskellohymiö*

    Samalla lailla se kaveri ottais Jukalta pataan radalla, vaikka jantterille annettais hiukan viritettykin mondeo. Se on vaan faktaa (mitä Legend ei käsitä)
    Ja ennen kuin keskustelu laventuu sektorille, jossa pohditaan kuvittelenko olevani maailman tai edes Suomen taitavin motoristi, niin voin kertoa etten kuvittele. En ollut koskaan ajanut oikeaa kilpa-autoa vastaan ja kun nyt tilaisuus tuli, niin piti kokeilla.

    Helanto lupasi aikoinaan pieksää omalla autollaan pyöräkuskin, oli puikossa kuka vain kunhan on vakiokuntoinen pyörä. No, nyt oli pienempi pyörä mitä tuo vaatimus pitää sisällään, kuskina kaikkea muuta kuin taitavimman pään kuski. Autosta en osaa sanoa onko verrattain paljon hitaampi kuin tuo Helannon ihmeellinen Skyline, mutta kuski ainakin tulosten perusteella Helantoa menestyneempi.

    Edelleenkin odottaisin, että herra Legend tulisi ja näyttäisi oman osaamisensa tai sitten pistäisi jonkinlaista luotettavaa lähdeaineistoa. Kysymys kuuluu: Miksi Legend et tulisi paikalle ja näyttäisi mistä kana pissii? Sanoillesi tulisi edes vähän katetta.

    Jukka
  7. #67
    Männä vuonna koitin päästä mutkaisella asvalttitiellä tavoittamastani Hondan TypeR:stä ohi. Mun 122 jarruhevosta ei riitänyt lyhyillä suorilla ja mutkiin en uskaltanut jarruttaa, kun kaveri leikkasi autolla sisäpuolen renkaat soralla. Mutta tulppana se Honda oli. Itse olisin ajanut tuota autoa kovempaa, ei ollut mikään häävi rattimies. Joku joka osaa ajaa minua paremmin moottoripyörää olisi ajanut tuolta kaverilta kyllä karkuun, mutta että takaa ohi, niin semmosia ei ole elossa montaakaan.
  8. #68
    Lainaa (Juutana @ Syys. 08 2008,17:41) kirjoitti
    Luulen ymmärtäväni mitä Legend yrittää sanoa.
    Juu, niin minäkin. Tosin voin olla väärässä.

    Eli tässä ketjussa oli alunperin vertailu 600 cc vakiopyörän ja rata-ajoon tarkoitetun auton välillä. Jälkimmäinen sai osaavissakin käsissä turpiinsa radalla. Legend sotkee asiaan tieliikenteen, jossa puhutaankin sitten jo eri muuttujista eli halusta ottaa riskiä pimeissä mutkissa tuntematta tien pintaa ja niin edelleen, ja ehkä ns. vetomiehen näkökulmasta. Näin olen päätellyt Legendin aiempien kirjoitusten perusteella. Voin tosin olla väärässä päätelmineni. Moni radalla kovaa ajava ei edes lähtisi kokeilemaan yleisillä teillä. Radalla nyt kuitenkin kävi näin eikä siinä pitäisi olla mitään epäselvää.

    Asiaa sivuten Fifth Gear testasi joskus 125 cc skootteria Suzukin Swiftia vastaan radalla. Aikas lailla tasan meni. Swift jäi lähdössä kuin seisomaan, mutta kuroi sitten kierroksella eroa umpeen. Vähän tehokkaampi skootteri ja tilanne olisi ollut toinen.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  9. #69
    Lainaa (NOx @ Syys. 08 2008,16:20) kirjoitti
    Sitä vaan ihmettelen, että miksi aina väännetään kumpi on nopeampi auto vai mp. Tietääkseni kumpikaan ei liiku ilman kuljettajaa.

    Mielenkiintoisempi vertailu on itse kullekin, että kummalla kalustolla itse kykenee ajamaan nopeampia aikoja. Radalla, tiellä tai missä sitten ikinä ajetaankin.

    Jos vertaillaan nopeimpia aikoja osaavilla kuskeilla, niin moottoripyörä vie voiton ja vielä selvemmin jos puhutaan tavallisesta kadulla liikkuvasta kalustosta. Keskimäärin vaikka randomina tuhannen kuskin otoksella...enpä tiedä miten sitten käy.
    Perskohtaisia kokemuksia sekä Kemorasta että Botniaringiltä...

    Olin omalla 600 cm3 Fasulla reilusti nopeampi/kierros kuin omilla autoilla. Botnialla alla oli 325 -07 BMW (218 hv, urheilualusta jne.) Kemoralla alla oli Alfa 156 1.8 -04 (146 hv, urheilualustalla jne.)

    Eli oman empiirisentutkimuksen perusteella pyörällä mennään reilusti kovempaa. Ja itseäni pidän enempi automiehenä Aikoja en viitsi laittaa kun eivät ole kehuttavia, ei kahdella eikä neljällä pyörällä
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
  10. #70
    Lainaa (MopoTomppa @ Syys. 08 2008,17:16) kirjoitti
    Ei tästä tule mitään kun The Legend:ltä puuttuu side support eli Mickey.automotive.
    Eivätkös Mr Helistin ja Mikkimouse olleet aluksi kovia frendejä keskenään, kunnes Mikki hermostui Helistimen jahkailuihin ja peruuttamisiin kyseisen auto vs moto -koitoksen tiimoilta.
    Taisi Mikki ruveta repimään söhmissä leukoja siihen malliin, että päätyivät lopulta rosikseen asti?
    Mikähän oli lopputulos, onko tietoa?
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  11. #71
    Lainaa (Juutana @ Syys. 08 2008,17:41) kirjoitti
    Tottakai niitäkin katuautoja löytynee Suomesta muutama jotka esim. nopeusajossa tai jopa radalla voi tonnisen pyörän kepittää, mutta ihan eri asia on se, että mikä niissä on ollut hankintahinta ja mistä saadaan rattimies sitä ajamaan. Esimerkkinä vaikka eräs 911 Turbo johon on vielä lyöty n 100ke edestä viripalikkaa kiinni. kyseinen auto on muuten vieläkin päivittäisessä työjaossa vaikka esim. Joensuussa ajoi kesällä toiseksi kovimmat nopeudet tauluun.
    No, sanotaanko, että kiinnostaa nähdä tuollainen katuauto joka pyörää vie radalla. Huippunopeudet on oma sektorinsa, niistä ei ole kokemusta ja jollakin rahamiehellä voi olla tallissaan auto joka kulkee + 400 km/h. Mutta katukäytössä oleva auto, jolla suomalaisella moottoriradalla pesee pyörän, enpä usko.

    Tero kertoi ajaneensa nopeimman ajan puhtaasti kilpakäyttöön rakennetulla Porschella. Lyhyttä lenkkiä 1:18. Joku toinen oli 1:17 täräyttänyt. Siihen tuo lisälenkin tuoma sekuntimäärä lisää, niin ollaan lukemissa 1:22-1:24 ja siihen pääsee jo B-sarjan kuskit kun SM-sarjassa tyrkkivät 1:19 aikoja. Ero pyörän hyväksi 3-5 sek. Ja kyseinen Porsche ei katukäytössä ja kuskina alan ammattilaiset.

    Auton on kerrottu menevän mutkissa pyörää nopeammin. Olen kokeillut ja väitän toisin. Jeesuksen on kerrottu saapuvan ja meidän tulisi valmistautua. Vielä vähän hiljaista on ollut sillä rintamalla. Jahka partasuu tulee pihaan ja taikoo yhdestä nakista koko bileporukalle särpimet, uskon mitä huuhaahan mitä meille koulussa tuputettiin. Jahka sellainen ihmeauto saapuu radalle joka pieksää minut vähintään 10 sekunnilla per kierros, niin uskon vasta sitten, että katuauto osaajan käsissä menee pyörää kovemmin. Tuo 10 sek. erottaa minut rataennätysten haltijoista pyöräpuolella. Nyt tuo kilpa-auto kilpakuskin ajamana hävisi. Vuosia on odotettu, vielä ei ole kuulunut. Saa soittaa vaikka yöllä kun se ihmemies löytyy joka kilvissä olevalla ja kadulla kulkevalla autolla tulee ja lyö meidät

    Jukka
  12. #72
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 08 2008,18:03) kirjoitti
    Auton on kerrottu menevän mutkissa pyörää nopeammin. Olen kokeillut ja väitän toisin. Jeesuksen on kerrottu saapuvan ja meidän tulisi valmistautua.

    Jukka
    Jätetään lyödyille tuning-miehille sen verran mahdollisuuksia, että auto menee oikeasti hiukan nopeammin pitkässä yksittäisessä mutkassa, eli silloin jos ajetaan ympyrärataa (esim Englannissa ja jenkeissä harrastettu R100 ympyrä jossa päästään yli 1g sivuttaiskiihtyvyyteen).
    Sen sijaan jos mutkia on useita ja ne ovat eri suuntaan, voi prätkällä sen kapeuden vuoksi oikoa todella paljon. Ääriesimerkki olisi pujottelu keilojen välistä, jossa millään autolla ei olisi mitään mahdollisuuksia.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #73
    Lainaa (vetomies @ Syys. 08 2008,18:20) kirjoitti
    Jätetään lyödyille tuning-miehille sen verran mahdollisuuksia, että auto menee oikeasti hiukan nopeammin pitkässä yksittäisessä mutkassa, eli silloin jos ajetaan ympyrärataa (esim Englannissa ja jenkeissä harrastettu R100 ympyrä jossa päästään yli 1g sivuttaiskiihtyvyyteen).
    Sen sijaan jos mutkia on useita ja ne ovat eri suuntaan, voi prätkällä sen kapeuden vuoksi oikoa todella paljon. Ääriesimerkki olisi pujottelu keilojen välistä, jossa millään autolla ei olisi mitään mahdollisuuksia.
    En lähtisikään esim. liikenneympyrään kokeilemaan kuka sen kiertää nopeammin. Tuon kokemukseni perusteella ei ainakaan eilen auto mennyt mutkassa kovempaa, ellei kahta nopeaa mutkaa lasketa jossa minulta loppui vain pää kesken.

    Toivottavasti tuo Legend nyt laittaa hetkeksi vetomies-projektinsa hyllylle ja tulee näyttämään mallia oikeasta ajosta. Sen topicin luin ja tuli mieleen, ettei taida poikien jutut ihan maan pinnalla aina pysyä ja ehkä sekin osittain selittää tämän topicin annin. Ehkä tästäkin tulee sellainen monen vuoden vääntö josta sitten parhaat vääntäjät menevät keskenään käräjöimään. Tässä tosin ei ole vielä lähellekään niitä vanhan hyvän ajan rönsyjä jossa välillä ollaan jo menossa ultimate-kisoihin. Toivottavasti tämä pysyy suurin piirtein tontilla eikä tarvitse laajentaa moniotteluihin joissa vedetään leukaa, syödään kilpaa jacky makupaloja ja kokeillaan kenen pää kestää eniten viinaa.

    Legend nyt vaan radalle ja näyttämään millainen multilahjakkuus siellä onkaan...

    Jukka
  14. #74
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    No nii, tulihan niille poppareille käyttöö. Ja ei, en puhu muusikoista.

    Heitetään nyt vielä sen verran omaa kokemusta soppaan, että ajelin Ahvenistolla koulutusryhmässä videon mukaan huimia 2min pintaan olevia aikoja. Tämä siis käytännössä ilman jarruja, ja yhdellä vaihteella ajettuna. Kaveri ajoi samaisella radalla joitakin viikkoja aiemmin Seat Leon Cupralla kierroksen 1:50 pintaan. Molemmat meistä oli elämänsä ensimmäistä kertaa radalla. Ja mitä tämä todistaa? Vastaus: Ei yhtään mitään, itse olin opettelemassa kaarreajoa ja ajolinjoja, kaveri kokeili kuinka kovaa tuolla autolla pääsee.

    edit. Turha quote pois.



    Superbike #7
  15. #75
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 08 2008,18:03) kirjoitti
    No, sanotaanko, että kiinnostaa nähdä tuollainen katuauto joka pyörää vie radalla. Huippunopeudet on oma sektorinsa, niistä ei ole kokemusta ja jollakin rahamiehellä voi olla tallissaan auto joka kulkee + 400 km/h. Mutta katukäytössä oleva auto, jolla suomalaisella moottoriradalla pesee pyörän, enpä usko.

    Tero kertoi ajaneensa nopeimman ajan puhtaasti kilpakäyttöön rakennetulla Porschella. Lyhyttä lenkkiä 1:18. Joku toinen oli 1:17 täräyttänyt. Siihen tuo lisälenkin tuoma sekuntimäärä lisää, niin ollaan lukemissa 1:22-1:24 ja siihen pääsee jo B-sarjan kuskit kun SM-sarjassa tyrkkivät 1:19 aikoja. Ero pyörän hyväksi 3-5 sek. Ja kyseinen Porsche ei katukäytössä ja kuskina alan ammattilaiset.
    Joo, kieltämättä kiinnostaisi nähdä ko. face off itsekin. Oishan se ainakin komeeta ajamista, jos ei muuta.

    Mikä muuten oli rengastus autolla ja pyörällä? Molemmilla ratakumit vai tieliikennekumit alla?
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  16. #76
    Lainaa (Juutana @ Syys. 08 2008,18:48) kirjoitti
    Joo, kieltämättä kiinnostaisi nähdä ko. face off itsekin. Oishan se ainakin komeeta ajamista, jos ei muuta.

    Mikä muuten oli rengastus autolla ja pyörällä? Molemmilla ratakumit vai tieliikennekumit alla?
    Pyörässä 5-6 ratapäivää ajatut katulailliset renkaat, Pirelli Diablo Supercorsa. Edessä 120/70-17 SC1 ja takana 190/55-17 SC2.

    Autossa alla slicksit, merkistä ja seoksista ei tietoa. Ilmeisen hyvä pito kun ei sutinut juurikaan lähdössä vaikka lähes pärjäsi pyörälle kiihdytyksessä.
  17. #77
    Kuinkas tien täydeltä sinä menit pyörällä. Ainaskin toi Audi kuski ajeli jo reunoilla, mutta paljonko sulla jäi pelivaraa "ojaan putoamiselta".
  18. #78
    Lainaa (The Legend @ Syys. 08 2008,15:22) kirjoitti
    Kävin muuten äsken katsomassa tuolta Alastaron radalta näitä rataennätyksiä ja Ruohorinne on näköjään näyttänyt jengille hieman mallia miten Audi Quattrolla rata vedetään lävitse aikaan 1:17.057...

    Jukan aika oli vastaavasti 1:28, joka tarkoittaa todella pehmoista menoa ja keskinopeuskin jää 110km/h. Ja ihan muistutukseksi, että tiellä 1835 keskinopeus oli 135km/h ja ajettu 150hp vakioautolla ilman sen suurempaa reuhaamista / muiden vaarantamista.
    Mikä osa-alue on heikko, tilastotiede, luku- ja kirjoitustaito vai matematiikka?

    1:28 aika ainakin minun matematiikalla tekee tuntinopeudeksi n. 117 km/h.

    Lahdesta Helsinkiin on tultu lähemmäs 300 km/h keskituntinopeudella. Olen itse ajanut samalla pyörällä, tosin en tuota väliä. Aika taisi olla n. 18 minuuttia. Itse olen ajanut tuon välin maastoautolla kovemmalla keskituntinopeudella kuin mitä Alastarolla pyörälläni. Olen siis luultavasti rattimiehiä. En saanut edes sakkoja, vaikka ajoin poliisiautostakin ohi. Propsit varmaan siitäkin ropisee.

    Jukka
  19. #79
    Lainaa (Fabe @ Syys. 08 2008,17:37) kirjoitti
    Odottakaa vaan kun tämä vetomies-projekti on valmis niin menee tuo 1835 alta minuutin... * *Jatkakaa...


    Repesin, mistä näitä sikiää
  20. #80
    Lainaa (raisio.offroad @ Syys. 08 2008,19:07) kirjoitti
    Kuinkas tien täydeltä sinä menit pyörällä. Ainaskin toi Audi kuski ajeli jo reunoilla, mutta paljonko sulla jäi pelivaraa "ojaan putoamiselta".
    Ihan normaaleja ajolinjoja. Tuosta voi katsella ajolinjoja joita käytän ko radalla: http://www.mp-foorumi.com/forum....&fpage=

    Tuossa alkuun mennään 1:31 pintaan olevia vauhteja, viimeinen kierros vauhdilla 1:29.4. Auton kanssa leikkiessäni vauhti oli 1:28.1, eli vähän oli tullut lisää vauhtia tässä 1,5 kk aikana. Marginaalia vielä kohtuullisesti näillä vauhdeilla, eli ojaan ei oltu matkalla. Parissa kohti auto käy kankaan puolella ja se lisää hieman jännitystä kun ei tiedä minkä verran sieltä soraa tulee silmille jarrupaikkoihin (esim. juuri jarrupaikan kohdalla Lemminkäisessä auto täräyttää tavaraa tontille).

    Jukka
  21. #81
    Lainaa (Juutana @ Syys. 08 2008,17:41) kirjoitti
    Luulen ymmärtäväni mitä Legend yrittää sanoa.

    Tuota tietä on tullut kelattua autollla ja pyörällä useampaankin kertaan. Molemmilla vekottimilla ainakin meikäläisen oma rajoittaja hakkaa pääkopassa ennen kun pyörä/auton rajat tulevat vastaan. Sokeat kurvit ja nyppylät aiheuttaa mulle luontaisia pelkotiloja ja sen lisäksi tiellä kumminkin liikkuu aika paljon traktoreita ja kännisiä maajusseja joita pitää väistellä.
    Juuri näin. Aina löytyy joku, joka voittaakseen on valmis kovempaan riskinottoon, joka sitten päättyy jossain kohtaa todella murheellisesti. Eikä tämä neljän minsan aika ole tosiaankaan sellainen, etteikö siitä voisi vielä pois ottaa, vaikka kuinka, kunhan vaan leikkaa entistäkin rohkeammin.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  22. #82
    Meidänkin iskä on ajanut sm-tasolla kilpaa ja minäkin olen ihan hullu. Kohta 30 vuotta roikkunut peesissä...Aina on menty samaa matkaa.
    Olen ajanut pidolla ja pidon ulkona. Mulla on nissan. Se on SPORT. En aja sillä radalla ku se on homojen hommaa, silti vedän sillä lujempaa ku kukaan. Tuo mun gixxeri on ihan luumu. Silläkin pesen silti kaikki, sillä tunnen pidon rajan.
    Ajetaanko kilpaa?
    Supermoto
  23. #83
    Lainaa (The Legend @ Syys. 08 2008,19:38) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Syys. 08 2008,17:41) kirjoitti
    Luulen ymmärtäväni mitä Legend yrittää sanoa.

    Tuota tietä on tullut kelattua autollla ja pyörällä useampaankin kertaan. Molemmilla vekottimilla ainakin meikäläisen oma rajoittaja hakkaa pääkopassa ennen kun pyörä/auton rajat tulevat vastaan. Sokeat kurvit ja nyppylät aiheuttaa mulle luontaisia pelkotiloja ja sen lisäksi tiellä kumminkin liikkuu aika paljon traktoreita ja kännisiä maajusseja joita pitää väistellä.
    Juuri näin. Aina löytyy joku, joka voittaakseen on valmis kovempaan riskinottoon, joka sitten päättyy jossain kohtaa todella murheellisesti. Eikä tämä neljän minsan aika ole tosiaankaan sellainen, etteikö siitä voisi vielä pois ottaa, vaikka kuinka, kunhan vaan leikkaa entistäkin rohkeammin.
    Audikuskin olisi kannattanut leikata pari mutkaa kokonaan tuolla Alastarolla, niin olisi kenties voittanut. Tietty vaikkapa Mondeolla voi leikata vielä paljon enemmän, varsinkin jos laittaa kunnon off-road renkaat alle.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  24. #84
    Tämmöiset aiheet, ovat tavallaan aika turhia, mutta helvetin mielenkiintoisia. Mieluummin tätä telkkaan, kuin jotain helvetin BB:tä

    Näissä kisoissa on niin monta tekijää, jotka vaikuttavat lopputulokseen.
    Kuskin taito. Ajopelien viritysaste ym ym....

    Mutta jos otetaan ns: tavis auto, ja tavis pyörä, niin kyllä se on pyörä mikä vie.

    Itse tiedän olevani vielä toistakseksi radalla varmasti nopeampi autolla, kuin pyörällä. Tähän tosin tulisi kohtuu nopeasti muutosta, jos kävisi pyörällä rataa ajamassa.

    Mutta jatkakaa. Mielenkiinnolla varmasti kaikki odottavat jatkoa.

    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  25. #85
    Lainaa (Proffa @ Syys. 08 2008,17:06) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Syys. 08 2008,16:22) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 08 2008,15:54) kirjoitti
    Vahva, mutun ja empirian sekoituksesta kumpuava ennusteeni on, ettei Legend saavu radalle näyttämään osaamistaan sen enempää autolla kuin pyörälläkään vaikka vastapelurina olisi näinkin pehmoisia aikoja ajeleva kuski.
    Missä ja koska väitin peseväni sut pyörällä, tai haluavani edes kisata sun kanssa radalla? Sanoin vain, että tie 1835 on ajettu alle neljän minuutin ja sen eteen saat mennä pirun kovaa. Voit halutessasi kokeilla miten paljon nopeammin olet rannassa, mutta veikkaampa, että sitä ennen alkaa selitys juuri siitä aiheesta, jonka takia sanoin sen olevan kova aika.

    Mitä vitun väliä on sillä, kuinka kovaa joku kaveri on joskus ajanut tien numero 1835?? Touhu on laittoman lisäksi ihan saatanan vaarallista...*Herätyskellohymiö*

    Samalla lailla se kaveri ottais Jukalta pataan radalla, vaikka jantterille annettais hiukan viritettykin mondeo. Se on vaan faktaa (mitä Legend ei käsitä)
    Kaiken lisäksi aika suoraa pätkäähän tuo kyseinen tie on. Siitä se kova keskinopeus *

    Tosin pikkupojat siinä tien reunassa polkupyörineen ovat omiaan lisäämään sitä nopeutta.



    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  26. #86
    Lainaa (The Legend @ Syys. 08 2008,19:38) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Syys. 08 2008,17:41) kirjoitti
    Luulen ymmärtäväni mitä Legend yrittää sanoa.

    Tuota tietä on tullut kelattua autollla ja pyörällä useampaankin kertaan. Molemmilla vekottimilla ainakin meikäläisen oma rajoittaja hakkaa pääkopassa ennen kun pyörä/auton rajat tulevat vastaan. Sokeat kurvit ja nyppylät aiheuttaa mulle luontaisia pelkotiloja ja sen lisäksi tiellä kumminkin liikkuu aika paljon traktoreita ja kännisiä maajusseja joita pitää väistellä.
    Juuri näin. Aina löytyy joku, joka voittaakseen on valmis kovempaan riskinottoon, joka sitten päättyy jossain kohtaa todella murheellisesti. Eikä tämä neljän minsan aika ole tosiaankaan sellainen, etteikö siitä voisi vielä pois ottaa, vaikka kuinka, kunhan vaan leikkaa entistäkin rohkeammin.
    HItto, pitääpä muistaa ensi kerralla kun on ajelemassa että leikkaamalla lisää ajat lyhenee. Ilmankos se jukkakin ajoi niin (miettii mikä se legen sana olikaan) hiljaa. Sun tarttee lähtä sille treenariks kun sulla nuo vauhdit on itsellä SM tasolla ja jukka raukka ei osaa leikata.

    EDIT ja minä voin vuorostani Legen haastaa kadulla joko mopolla tai autolla. Eli nyt on mahdollisuus sulla Lege tulla näyttää että kuin vetomies ajaa joko Jukan kanssa radalla tai minun kanssa radalla. Tai varmasti me molemmat voidaan hävitä jos et osaa valita kumman haluat nöyryyttää



    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  27. #87
    Kertakaikkiaan mielenkiintoinen keskustelu *En lainkaan epäile etteikö vähänkään osaavissa käsissä mp:llä saa kyykytettyä radalla kadulle tarkoitetut kotilot, mutta sellainen tuli mieleen, että kuinkahan kellon kanssa menisi jos tavallinen tallaaja (vaikka minä ) joka ei ole radalla saatika sitten kilpaa koskaan ajanut. Autolla hurjat kilometrit normaalissa liikenteessä. Mp:lla vain murto-osan siitä. Tässä oletuksessa tämä tallaaja saisi vaikka nyt sitten alastarossa vakiokuntoiset vehkeet vaikka kilokyykyn ja nopeaksi tunnetun katuauton porsche, ferrari tai lambo ja kummallakin päivän aikaa harjoitella tasapuolisissa olosuhteissa radalla. *Kummalla saisi nopeamman kierrosajan ? Ainakin näin minun perspektiivistä asiaa miettiessä uskaltaisin "rajojani" kokeilla autolla huomattavasti helpommin.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  28. #88
    Lainaa (JJJ @ Syys. 08 2008,20:25) kirjoitti
    Kertakaikkiaan mielenkiintoinen keskustelu *En lainkaan epäile etteikö vähänkään osaavissa käsissä mp:llä saa kyykytettyä radalla kadulle tarkoitetut kotilot, mutta sellainen tuli mieleen, että kuinkahan kellon kanssa menisi jos tavallinen tallaaja (vaikka minä ) joka ei ole radalla saatika sitten kilpaa koskaan ajanut. Autolla hurjat kilometrit normaalissa liikenteessä. Mp:lla vain murto-osan siitä. Tässä oletuksessa tämä tallaaja saisi vaikka nyt sitten alastarossa vakiokuntoiset vehkeet vaikka kilokyykyn ja nopeaksi tunnetun katuauton porsche, ferrari tai lambo ja kummallakin päivän aikaa harjoitella tasapuolisissa olosuhteissa radalla. *Kummalla saisi nopeamman kierrosajan ? Ainakin näin minun perspektiivistä asiaa miettiessä uskaltaisin "rajojani" kokeilla autolla huomattavasti helpommin.
    Mielenkiintoinen skenaario. Harjoittelun laatu vaikuttanee lopputulokseen oleellisesti, onko "kouluttajia"? Mikäli on ja oma päänuppi kestää noin lähtökohtaisesti hieman riskinottoa, veikkaisin noillakin lähtökohdilla pyörää nopeammaksi kulkuneuvoksi.
    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  29. #89

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Onkohan Mikki ja Henkka yhdistyneet yhdeksi persoonaksi?
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  30.  
  31. #90
    Lainaa (The Legend @ Syys. 08 2008,19:38) kirjoitti
    Juuri näin. Aina löytyy joku, joka voittaakseen on valmis kovempaan riskinottoon, joka sitten päättyy jossain kohtaa todella murheellisesti. Eikä tämä neljän minsan aika ole tosiaankaan sellainen, etteikö siitä voisi vielä pois ottaa, vaikka kuinka, kunhan vaan leikkaa entistäkin rohkeammin.
    Kiitos tuosta informaatiosta. Kaipaisin kuitenkin vastauksia noihin kysymyksiin joita esitin, mutta laitetaanpa uusintana.

    1. Kerrotkos miten olet määritellyt oman nopeutesi moottoripyörällä?
    2. Tuletko näyttämään miten se pyörä ja/tai auto radalla menisi? Kyllä sorarännienkin taitajat helposti asfaltilla meidät tavikset kyykyttävät.

    Eli jos nyt alkuun noihin saisi vastaukset. Sen jälkeen voit vaikka analysoida tuon videon perusteella mitkä olivat Alastarolla pahimmat virheeni, tuosta kun pitäisi vielä sellaiset 10 sekuntia napsia pois.

    Jukka
Sivu: 3 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen