Eli käsitin siis kuitenkin hieman väärin viestisi, pahoittelut siitä. Varttimailia en ole ajanut ja minun lähettämistaidoillani varmasti sinulle jäisin - myös 0-100kmh kiihdytykset ovat yhtä tyhjän kanssa katurenkailla kun tuo ajokki on kyseessä. Empiiristen 100-250kmh vetojen perusteella näitä väitöksiä kuitenkin esitän kun ystävieni pyöriä vastaan on tullut vedeltyä öisellä moottoritiellä. Mopoja heillä on kuitenkin laidasta laitaan. Tehoja autosta on kuitenkin mitattu ja ne jymähtävät sinne 600-700hp välimaastoon. Tarkan lukeman voin privalla kertoa mikäli se on tärkeä, mutta tuskin.(mjtee @ Syys. 14 2008,10:32) kirjoitti
Tässä syksyllä meinaan taas uudehkon gsxr600:n ostaa ja ihmettelen jos siitä joku auto ohi suoralla tulee vaikka vauhtia olisikin valmiiksi. Tiedostan kuitenkin, että tällaisiakin autoja on, muuten sillä ei niin väliä olekkaan. Mopolla ajaminen tarjoaa muutakin. Minäkin kuulun niihin jotka App:lle ja hänen gtr:lle häviää rata-ajossa, vaikka alla on autoa 15v uudempi moottoripyörä. Tähän olisi kiva saada muutos ja aloittaa mutkaharjoittelu radalla.
Niin, jos sulla ois turbobusa ja mulla primera niin sitten verrattais niihin, mutta nyt sattuu olemaan nämä ajokit. Niihin verrataan millä itse ajellaan, muilla ei liene niin väliä.kirjoitti
Pointit lienee kuitenkin ymmärretty puolin ja toisin. Joskus näinkin.![]()
-Suzuki GSX-R1000 K9 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K8 *MYYTY*
-Suzuki GSX-R600 K6 *MYYTY*
[QUOTE= (wekkuli @ Syys. 14 2008,11:46)]Ja pyörä on katulaillinen-karppa-,Syys. 14 2008,08:54 kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1100
... Eilen oli aivan älyttömän kylmää, tiedä miten noi pitoonsa fanaattisesti "uskovat" sai edes pysymään renkaansa lämpiminä. Tolpissa ei ollu tarpeeksi kaikille virtaa ja lämppäri tehot ei riittäneet ja jos riitti niin asfaltti imi ainakin mun kumesta lämmöt ja paineet aina nopsaan.. takanen suli pinnasta. .. mutkiin ei kantti riittänyt mennä kunnolla, ilmotteli jo irtoomisesta molemmista päistä pari kertaa muutenkin. (eihän noi tosi-kuskeja hidasta .. *(Tylyttäjä @ Syys. 13 2008,16:44) kirjoitti
kuten nähtiin! *
)
Niin mäkin "näkisin" mutta .. *(Tylyttäjä @ Syys. 13 2008,18:34) kirjoitti
Sunnuntai-motoristi ei näköjään millään pääse -90-luvun legenaarisiin alle neljänkympin aikoihin, vielä jäi 0.45sec. päähän, vaikka "ennätys" paranikin 0.99sec.
Keskiryhmässä ajelin, keulilta sai mennä rauhassa mutta joka ehjässä setissä pääsi meneen 1:45-1:50 porukoista-letkoista ohi .. Omat lämppäri-kierr. jotain 1:45-1:50, mediaanit 1:42-1:45. Nopeassa katoin kun jonku "nopein" kilvellinen (saatto olla nopeampiakin) meni 1:40 pintaan ...
Et näin me sunnuntai-motoristit vakio tonnisilla muutaman kesän jälkeen päästään.. nuoremmat ja kyvykkäämmät pääsee muutamalla treenillä 1:33-1:35 tasolle (aina luotettavien varikkopuheiden mukaan) ... siitä 1:30 "kastiin" pääseminen tai "kaatuminen" on monelle jo tavoite sinänsä ..
Skylellä pärjäis mun käsittääkseni useille muttei kaikille YCC-jokkis B-kuskeille ja suurelle osalle ellei lähes jokaiselle keskiryhmän harrastajalle. YCC-A on jo niin kovaa pyörän käsittely ja rata-osaamista, vaikkei niin vielä kokemusta vaativa, että niille kuskeille on autolla hyvin haastavaa ruveta radalla pärjäämään. Montakohan niitä nyt tänään sitten indeksiin A:ssa mahtuu? No, toi EI todista muuta kuin että Yokkiss ON oikeasti kova luokka - lähes/täysin "vertailukelpoinen" SM-kahinoihin vaikka hajonta on luokkahengessä laajaa, vähän niiko Mestistä?.
/z
Myös tehokkailla (ja tehottomillakin) autoilla ajelee sunnuntai-kuskeja siinä missä moottoripyörilläkin. Ei tästä ole kuin pari viikkoa, kun joku tässä ihan kotikulmilla päätti näyttää miten Focus ST lähtee valoista. Kai sillä oli idea näyttää, että valoista jos heti käännytään vasemmalle, niin ei ole moottoripyörällä jakoa tai jotain. Hyvinhän se meni, ensin suditus paikallaan, kaasu pois, niiaus, pito löytyi ja taas hanaa ja heti valojen jälkeen oikealle rotvallin reunaan. Lippikset vaan heilahti.(kiivi3 @ Syys. 14 2008,00:40) kirjoitti
![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Paikalla tuli käytyä ja molempien herrojen App:n ja Jukkan kanssa jutusteltua. Herrasmiehiä, viksuja ja leikkimielellä mukana molemmat. Kiitos ja syvä kumarrus molemmille.
Näin ensikertaa paikalla käyneelle oli päivä kaikin puolin miellyttävä ja positiivinen kokemus. Järjestely toimi hienosti ja itseään ei tuntenut laikaan ulopuoliseksi. Ensivuonna myös minut nähtäneen pyöräni kanssa sohlaamassa hitaan ryhmän mukana.
Kiitos kaikille teille joihin tutustuin. Erityisesti näytösajon toteuttaneille.
Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
www.cbr.fi
Kun tuo oma nykyinen kikotin on parhaimmillaan jossain ihan muualla kuin moottoriradalla, tuli mieleen seuraavanlainen ajatus: onko kukaan tullut koskaan kokeilleeksi miten mp pärjää autolle esim. jääradalla tai rallicross-tyyppisellä alustalla (supermotosysteemit, vai mitä ne nyt oli)? Nythän vertailua on puitu lähinnä mp:n optimiolosuhteissa. Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi autopuolen edustajaksi jos tällainen koe pystytään järjestämään. Kuskina olen aivan paska, joten tasoitusta tulee ainakin siltä rintamalta
![]()
Eikö tuossa pari sivua just ollut juttua Vehniäisestä jääradalla? Rallicross-radasta ei vielä ole löytynyt tietoutta.
Edit: ja vielä taaempana oli WRC vs Supermoto asfaltilla.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Tossa vielä jääratalinkki uudestaan.
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Tuossa suoraa tulospalvelua Mikolta: http://www.mp-foorumi.com/forum....382b15b(zeromark @ Syys. 14 2008,12:35) kirjoitti
A:n aika-ajo todella rikkinäinen useiden kaatojen johdosta, joten alle 1:30 ei menty. Omaan aika-ajotulokseen tyytyväinen, 1:36.0. Siitä rapiat 0,1 sek pois ja ollaan omassa ennätyksessä ja karvan yli sekunti ja kauden tavoitteessa.
Karulta tuntuu, että vaikka saa sekunnin joka vuosi pois, siitä huolimatta oma sijoitus tippuu. Arvioni omasta keskikastiin kuulumisesta pitää kutinsa. 52 aika-ajossa ja olen sijalla 27.
Kärki siis meni 1:30.7 ja peräpää 1:45 (1:47 jos Twinit lasketaan mukaan). Eli hyvä kisa on tulossa myös B-lähtöön, joka lähempänä sitä Jokamiesluokan alkuperäistä ideaa ja ajatusta. Seitsemän kuskia 1:39 alkuisia ajamassa, joten varmasti B:ssä nähdään hyvää taistelua eikä mitään tylsää yksinäistä kaartelua.
Jukka
Noin teoretisoidusti viisastellen:
Jääradalta oli löytynyt näyttöä siitä että mp pieksee auton. Samoin asfaltilta. Eli sekä paras, että huonoin mahdollinen pito on molemmilla kokeiltu ja mp nopeammaksi nähty, eiköhän ne muutkin pito-olosuhteet mene ihan saman kaavan mukaan.
Vitsi lienee kuitenkin siinä, että pyörä yleensä aavistuksen voittaa pidossa pienemmän massansa vuoksi, vaikka teoriassa kitkavoima olisikin sama. Samoin uutena oivalluksena (ainakin mulle) tuli tuo ajolinja. Kapeutensa vuoksi mp pystyy aina ottamaan loivemmat ajolinjat. Ihan looginen juttuhan tuokin.
Näinollen veikkaisin että supermoto / rallicross -yhdistelmän veisi myös pyörä. Mikäli molemmat pilotit olisivat asiansa osaavia.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Jokunen vuosi... No joo joskus 90 -luvulla... BIKE -lehti ajatti vastakkain motocross pyörää ja ralliautoa hiekkatiellä. Pyörä voitti. Mutta tekstissäkin todettin se, että jos siihen pikataipaleelle olisi jätetty lopussa oleva pitkä suora, niin auto olisi vienyt potin, kiitos pidempien välitysten. Siinä myöskin tuli ilmi se, että pyörän kuljettaja pystyi ottamaan ajolinjat huomattavasti paremmin ja kykeni käyttämään esim. penkkoja hyväkseen, verrattuna autoon joka oli huomattavasti tarkempi ajolinjoista.(nokonzok @ Syys. 14 2008,13:12) kirjoitti
En muista oliko kyseessä oleva auto 2 -vetoinen vai nelikko. Pyörä taisi olla 250. Jos jollain lehti löytyy, niin hakekoon speksit.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Tos olis pari pätkää miten katepyörällä pääsee jäällä:
http://www.youtube.com/watch?v=o6gdw...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=AJJn3...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KBwpN...eature=related
Hurjan näköistä touhua *
Lisätään vielä sitä reikäpäistä katuvetoa 90 luvun pyörällä:
http://www.youtube.com/watch?v=8n6z_...eature=related
Siis tämä. Helvetin hyvännäköistä touhua!(tidnab @ Syys. 14 2008,13:21) kirjoitti
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Itse muistelin ihan samaa juttua, taisin itse olla silloin vielä piikki-ikänen eli veikkaisin että vuosi oli -89 tai -90.(Heksa @ Syys. 14 2008,13:37) kirjoitti
Ja pyörä oli 250cc 2-tahti, auto oli ihan kovinta silloista rallikalustoa (4-veto jne), ellen väärin muista niin taisi olla Lancia.
Samat kommentit muistan kuin sinäkin. Lisäksi lopussa spekuloitiin mahdollisuudella 500cc vs. Silloin jo kielletty b-ryhmäläinen.
Mulla jossin se lehti saattaa vielä ollakin. Jos löytyy niin skannailen juttua.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6
Jep, minäkin muistan tuon jutun..(Vkaks @ Syys. 14 2008,14:14) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
[QUOTE= (-karppa- @ Syys. 14 2008,12:28)]Yhtäpaljon katulaillinen kun 11s auto.(wekkuli @ Syys. 14 2008,11:46) kirjoitti
Jos kaikki säädökset vaaditaan sormienläpi katsomatta, niin en usko että ne läpäisevä auto sellaisessa kunnossa pamauttaa tauluun matalaa 11s aikaa. Harvemmin noita aikoja esimerkiksi ilman slicksejä mielestäni ajellaan.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Olihan tuossa joku sivu sitten linkki jossa enska-Yammu (450) luuttusi Subarun STI:n vaimikäsenytoli aika kirkkaasti vaimitensenytoli.... Tosin ei mitään kuvaa autokuskin tasosta.. Loeb vaimikäsenyton ei ollut kyseessä.
BTW, olin katselemassa ennen Jyskälää tuossa vieressä kun Loeb haki säätöjä pikkutiellä autoonsa ja tuli siinä katsellessa mieleen että nyt taitaa olla auto/kuski/alusta ettei ole ainakaan tutuissa kaveria jolla olisi eväitä tuohon vauhtiin pyörällä. Mutta kyllä sekin varmaan joskus koetetaan jossain päin maailmaa.
No nyt oli tekemisen meininkiä.. Taisi olla tuttu rata molemmille.(TPM @ Syys. 14 2008,14:14) kirjoitti
Tämmönen löyty tuolta juutuupista, ei ole mielestäni vielä ollut linkkiä ainakaan tässä ketjussa.
1098 vs Viper
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6
N-ryhmä ja WRC on eri asia. Subbe oli ännäläinen. Mut hyvä pätkä kyl. Kertoo hienosti kuinka paljon paremmin prätkällä voi käyttää tien hyväksi.(olli99 @ Syys. 14 2008,14:53) kirjoitti
N-ryhmäläinen ei ole lähelläkään WRC-autoa. Yhtäkaikki, voittajasta ei tässä tapauksessa ollut epäselvyyttä.(TPM @ Syys. 14 2008,14:14) kirjoitti
Lisätään tähän vielä vielä nämä Jukan kaipaamat Radicalit (rata-auto busan koneella). Ajat samalta Karlskogan viikonlopulta kuin Teemunkin laittamat ajat.(texup @ Syys. 14 2008,00:41) kirjoitti
Satuin olemaan paikalla katsomassa kisoja samana viikonloppuna, kun talli naapuri lähti ajamaan yhden Carrera Cupin kisan. Sama kaveri ajaa 997 Porche GT3 Alastaron 1.17,XX (lyhyt lenkki) mutta Karlskogan hitaalla ja teknisellä radalla 1.07,XX
Radicalit näyttää menevän Alastarolla 1.13,XX
Radical Karskoga 8/2008
1 7 Tommi Anttila
JFG Motorsport Radical 1300 Prosport 1:03.759
2 2 Christian Kronegård
M&W Radical Motorspor Radical 1300 Prosport 1:03.798
3 4 Andreas Ebbesson
Ebbesson Motorsport Radical 1300 Prosport 1:03.936
4 6 Christofer Karlsson
M&W Radical Motorsport Radical 1300 Prosport 1:04.250
5 40 Audun Njös
Radical 1300 Prosport 1:04.496
6 3 Rory Penttinen
JFG Motorsport Radical 1300 Prosport 1:04.557
17 45 Mattias Nordenström
Simons Metallindustri & For Radical 1300 Prosport 1:06.377
<ot; kuulus otsikkoon "jokkisluokan budjetin kasailua">(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 14 2008,15:28) kirjoitti
Hyvän näkösia aikoja B:ssä, kärki matala 1:37! Aika hyvät tohinat, Hanskin sitten löysi cliparin jostain kun vielä eilen sanoi, että se meni harkoissa poikki kahvilanmutkassa ja siitä hiekalle. Hienointa oli kattoo kierroksista miten Minna.L paransi lentoaan 11sec kisan aikana (paransi ja paransi, pääsi omiinsa lopulta *). Siunasin, lähtöharjoituksia seuratessa, että onpa onni etten ole kisaamassa ja pelkkää tulospalvelua seuraamalla on jännää. Mediaani aikojen perusteella siihen ei olis edelleenkään mitään syytä, ilman jossittelua.. ja kemorassakin olin sekunti kaupalla Hanskia hitaampi kun se näytti linjoja..
.. /z
Edit: ei p***kle se on kuljetuskalusto, motorhome ja kisapeli (tai vähintää välitykset vaihdettava ja punosletkut ja voimakomennus ja kokoKortonki ja jousivakiot pittää saaha omalle painolle) ensi kesäksi hommattava - tuolla vakiolla pitää vähintään alle kolmen viiden pelimiesten päästä menneehän se kusiainenkin (näin olen nähnyt ja antanyt kertoa itselleni. Oma kisaraja on ollut 1:37, mediaani 1:40, mutta ehkä siitä vois urheiluhengessä tinkiä ja lähteä vain osallistumaan kisamatkalle turistina, joskus jokupäivä ellei ole siskon serkun häitä samassa kuussa .. ettei pelkästään jää "legenda" elämään)? Tuliskohan tästä peruskoulun mustikkasoppa hiihtojen jälkeen ensimmäinen laji jossa on pakko numerolapun kanssa ruveta vetämään. --- kyl läppä menee taas ulostulosta leveeksii ja täytyy löysätä ettei iske jännäkakka .. ja tule jarrumerkkiä valkopyykkiin.
</ot>
Missä?(nokonzok @ Syys. 13 2008,21:18) kirjoitti
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Omissa fantasioissa(Hannu59 @ Syys. 14 2008,16:57) kirjoitti
Missäspäin tämä Evo-kuski vaikuttaa? Jos pk-seudulla, niin laita privaa, jos haluat vielä tässä syksyllä käydä kokeilemassa..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kadulla. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että prätkän puikoissa on aika usein kaikkea muuta kuin Valentino Kallio? Vaikken itsekään mikään Keke Räikkönen ole, niin kyllä se autolla on tuo kisailu aika paljon helpompaa. Todellisissa tilanteissa aika monta skabaa voitettu. Aika monta on myös hävitty, kyllä sen myönnän. Eli kummasti sitä vaan tuntui pärjäävän.(Tylyttäjä @ Syys. 14 2008,17:04) kirjoitti
Ko. autoa en enää omista, nykyinen jää hieman noista tehoista. Pk-seudulla vaikutan ja ihan mielellään ilmestyn paikan päälle spekuloimaan naamat vastakkain. Paikaltaan lähtöjä en suostu ottamaan, koska kytkin on aika valmis![]()
Juu, onhan se totta, että yllättävän suuri osa kuskeista ei osaa edes sitä suoralla kiihdyttämistä kunnolla, vaikka se ei vaikeaa olekaan. Mutta silloin vertaillaan kuskeja, ei kalustoa.(nokonzok @ Syys. 14 2008,17:11) kirjoitti
Laita tosissaan privaa jos haluat, niin käydään vielä jossain tässä syksyllä kokeilemassa![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ja mikä saa sut ajattelemaan että valentino kalliot on tosissaan ottaneet?(nokonzok @ Syys. 14 2008,17:11) kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Seuraavalla huoltsikalla käyny kysymässä; "ajoikkonää tosissas iha?"
"Ihan su-ajelulla..."
voi voi..![]()
636 -> 998