Pitäisikö sitä nyt noin vuoden ja liki 30 000 km käyttökokemuksella tehdä jotain yhteenvetoa.
+ Pinlock-visiiri on loistava
+ keulaporttimekanismi toimii vaivattomammin kuin C2:ssa
+ nakupyörällä hiljainen
+ aurinkovisiiri
+ hihnan lukko joka on helppo käyttää mutta tulee aina oikeaan kireyteen kuten tupla-D
- kestävyys; sekä "päävisiirin" että aurinkovisiirin mekanismit rikkoutuivat, puoli kautta on täytynyt ajaa ilman aurinkovisiiriä koska en kesken kautta halunnut lähettää Saksaan hoitoon
- katteen/pleksin turbulenssit nostavat melutasoa niin paljon että korvatulpat ovat kuitenkin tarpeen
- aurinkovisiirin mekanismi vähemmän luonteva kuin C2:ssa (minusta)
- edestä ahdas leukavalle partaukolle
Lähinnä noiden rikkoutumisten takia en ole järin tyytyväinen hintalaatusuhteeseen. Muuten sitä voisi pitää jokseenkin asiallisena, paitsi että tuo legendaarinen(?) Schuberthin hiljaisuus on kuitenkin loppupeleissä vähän niin ja näin. Muilta ominaisuuksiltaan kypärä on hyvä.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
No kilsoja ei ole kuin vajaa 10000, mutta haluaisin silti sanoa seuraavaa:(Tympeysmies @ Syys. 26 2009,20:04) kirjoitti
Pinlock on loistava, mutta alle 15 asteessa yrittää huurtua jostain syystä, Shoei ei sitä tehnyt.
Keulaportti ja visiiri toimii moitteetta.
Suupertti unohti mainita, että varttikatepyörällä tää kuuppa ei oo maailman hiljaisin, päin vastoin.
Aurinkovisiiri on loistava.
Hihnan lukko on hyvä.
Kaikki osat on kestänyt ehjänä.
Melutaso katetussa pyörässä infernaalinen.
Kyykkypyörällä ei näe eteenpäin kuin niskat nurin väännettynä.
Kokonaisuutena ylimainostettu ja kallis, mutta ei kuitenkaan liian huono.
Taidan ensi kesäksi ostaa jonkun toisen kypärän, onko mainosmiehillä ehdotuksia.
Avattava sen kuitenkin pitäisi olla, että kankkusaamuna olisi helpompi oksentaa.![]()
No nyt siihen saa jonkin tuollaisen yliteknisen oloisen sinihammassysteemin, Schuberth® Rider Communications System (SRCS).
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Kake10:n kysymykseen liittyen, valikoima vaihtoehdoista käy vähiin jos haluaa tuon aurinkovisiirin, joka ainakin mun mielestä yliveto.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Jos kyse on siitä, että aurinkovisiirin vipu ei vedä jompaankumpaan suuntaan visiiriä ja vipu ei tunnu menevän laitaan asti, niin pienellä voiman käytöllä saat visiirin mekanismin takaisin paikalleen painamalla vipua siihen laitaan, johon se ei halua mennä. Kuuluu napsahdus ja visiiri toimii sen jälkeen normaalisti. Jos kyse on jostain muusta, niin sitten en tiedä.(Tympeysmies @ Syys. 26 2009,20:04) kirjoitti
Päävisiirin lukitusnastatko katkenneet jommalta kummalta puolelta? Visiiri menee tuolloin takuuseen. Jos taas sivulevy pettänyt niin sitten se vaihtoon. Jälleen menee takuuseen.
Samaa mieltä siitä, että hiljaisin avattava kypärä on edelleen selkeästi C2 eikä C3. Mutta muuten ihan hyvä kehitysversio lukuunottamatta noita leukaverhojen sivukiinnityksiä, jotka on tosiaan pienissä kypärissä liian isot ja irtoavat helposti. Epäkohta toivottavasti korjattanee tehtaalla tuleviin valmistuseriin.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Vioista oli kuvia tuolla aikaisemmin ketjussa jos kiinnostaa.
Korjataan joo takuuseen kun lähettää Saksaan. Elikkäs kauden päättymistä odotellessa... Siis puoli kesää ilman aurinkovisiiriä.
Olisi tuossa jo uusikin kypärä odottamassa mutta ajattelin että jos korkkaisi sen vasta uuden kauden kunniaksi keväällä.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Onko mitään käsitystä tuleekohan tuo myöhemmin myös saataville S1 malliin?(Tympeysmies @ Loka. 21 2009,18:50) kirjoitti
Mattamusta C3 pamahti pukin konttiin juuri tänään. Pitää muistaa olla nyt kiltisti jouluun asti. Kärkkäiseltä 400 euroa, joten Sulo Vilén ei voinut sitä jättää kauppaan, kun noin halvalla sai.
- Heim0
Mahtaakohan löytyä kaikilta kärkkäisiltä noita ?(b71360 @ Marras. 20 2009,11:40) kirjoitti
Nettisivut ei tunnu tuntevan kypäriä...
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Kiitosta vinkistä,,,
Niin joutu Sipoosta lähtee Vaimon kaa Joulu-ostoksille Lahteen Kärkkäiselle ja mukaan tarttu kiiltävän musta C3:n hintaan 385€
![]()
![]()
-pete-
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
ai saakuri nyt kirpaisi Suloa ja kipeästi. Tosin tuo 400 oli Ylivieskan hinta..
- Heim0
oli muuten näppärää tuo C3:sen talvipesut, pehmusteet pois vaan ja pesuun... ja kasattuakin sain vielä![]()
![]()
***
Päädyin yhdellä työreissulla HANXin putiikkiin Humppilaan. Sieltä jäi päähän SHARK EVO.(kake10 @ Syys. 26 2009,20:46) kirjoitti
Sattui vielä olemaan kampanjahinnat ....
Näkyy edelleen olevan joulutarjouksena 276 €.
Alkuun tuntui, ettei XL ollutkaan riittävän iso, mutta nyt se on jo muotoutunut päänupin kokoiseksi. Äänekkäämpi, kuin concept, joka mulla oli Humppilaan saakka päässä. Kaula jää avoimemmaksi kuin suupertissa, koskapa keulaportin saa halutessaan takaraivolle piiloon. Aurinkovisiiri toimii hyvin, kesti vaan hetken tottua käyttövipuun, joka on kypärän päällä, keskilinjalla.
Suosittelen.
K1200RS
Hinta on kyllä hyvä. FC-Motosta katselin eilen ja he huutelee tarjouksena 445e + postikulut. Kerrankin on Suomessakin jku halpaa. Saa nähdä mikä hinta on keväällä nettikaupoissa.(FJR -07 @ Marras. 20 2009,21:28) kirjoitti
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
myyvät tietysti vanhaa varastoa pois halvemmalla, mutta silti mielestäni ihan kelpo tarjous.
- Heim0
Eipä onneks C3:sta ny nii vanhaa varastoo voi viel olla...
Kun kyselin Lahesta ni meinas siel että kun saavat kaikki myytyä ni lisää ei oo tulossa...
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Schuberth sivujen mukaan mallit C3.n, C2.n ja Consept kypäriin.(AimoPamaus @ Loka. 22 2009,18:27) kirjoitti
Mukava kuulla kokemuksia ko. laitteesta. Taitaa olla ensimmäinen kypäräpuhelin joka on integroitu kypärän rakenteeseen (ainakin melkein).
Mää vaan
Yamaha FJR -09
Honda CB 750 Four -72
Honda Monkey Z50 -76
No niin. Takuuhuolto toimii sittenkin, ainakin Louisin kautta nimittäin.
Lähetin vihdoin C3:n korjattavaksi (se aurinkovisiirin kiinnitys joka hajosi elokuussa) 1.12.
Tänään tuli takaisin, ja lähetyskulutkin on näköjään jo hyvitetty luottokortille. Reilut 2,5 viikkoa siis peräti meni *
Joku jossain ketjussa taisi juuri valittaa että virallisen maahantuojan kautta kesti neljä kuukautta. Itsekin kun edellisen (C2) jouduin käyttämään silloin vielä Tokimoton kautta niin meni kaksi kuukautta.
Eli kuten tällä foorumilla aina muistetaan teroittaa, kannattaa ostaa kotimaasta että takuu pelaa. Eiku...
Tämä ei toki vähennä tyytymättömyyttäni C3:n kestävyyteen.
Kaapissa odottaa uusi Arai, jonka on tarkoitus toimia ykköskypäränä ensi kaudella. Sitten jos se hajoaa ennen juhannusta, onpahan tuo Schuberth varalla *![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
On sulla ollut huonoa kokemusta kypäristä, kaikki on mennyt takuukorjauksiin merkistä riippumatta, jos äkkiseltään oikein asian tulkitsin. Mulla on kaikki ruukut kestäneet kasassa, eivät kai ole olleet maanantaikappaleita, tai sit vaan olen pitänyt niitä päässä ajaessa, enkä ole jumpannut mitään muuta. C3 toimii siis edelleen hyvin, on vaan ylimainostettu ruukku muiden joukossa mielestäni.(Tympeysmies @ Joulu. 18 2009,18:28) kirjoitti
sain tänään kuulla että pukki tuo mulle C3:sen vaikka itse sen jouduin kyllä maksamaan.vähän se leuka suoja jännittää kun testiversiossa Heinolla se repsotti aika pahasti ei saatu siinä korjattua täytyy varmaan kehitellä uus tyyli sulkemiseen. kokokin vaihtui pienempään kuin C2 :ssa
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Moro!
Kokemuksia C3:sta verrattuna Nolanin N102:een? Mulla on tuo 102 ja kummasti kiinnostais päivittää se Schuberthiin. Kannattaako? Nolani on palvellut ihan hyvin (ajelen nakupyörää Finfonicin -15 dB tulpilla) mutta painoa tuntuu olevan liikaa...
K12R ´08
F800R ´09
Tiger Aqua´93
......ei tää hassummalle päässä tunnu, sohvalla! *
RC8
Itellä oli ennen N102 ja se tuli "vaihdettua" C3:een. En ehtiny enää kauden päätteeksi ajaa kuin kerran tolla C3:lla, mutta N102:een verrattuna plussina ainakin:(180279 @ Tammi. 06 2010,22:25) kirjoitti
+hiukan kevyempi
+mun päähän sopivamman mallinen
+selvästi hiljaisempi
+aurinkovisiirisysteemi tuntui näppärämmältä
Yllättäen toi keulaportti tuntuu jotenkin huterammalta, toivottavasti siihenkin tottuu...
KTM 1290 Super Duke R '14
Moro,
onkos kellään kokemuksia/vertailua C3 vs S1 Pro kypäristä. Lähinnä kiinnostaisi melu, ilmastoinnin yms. erot.
Eihän niissä nyt varmaan suuria eroja ole, mutta S1 pro olisi ehkä hieman siistimpi.
Tällä hetkellä kypäränä on C3, mutta se on menossa ensi kesänä isälle niin olisi uuden kypärän hankinta edessä, ja vaihtoehtoina on toinen C3 tai sitten S1 pro. Toki muillakin kypärämerkeillä on hyviä, esim. Shoei multitec olisi tosi hyvä, mutta kun kaikista tahtoo puuttua tuo aurinkovisiiri. Se on itselle ainakin ihan MUST.![]()
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Kevät lähestyy ja pitäis jostakin pistää C3 tilaukseen. Hopeanvärinen ois suosikki, mutta mattamustakin menis varmaan. FC-Motossa olisi mustat ja valkoinen 475e + 10e postit ja hopeinen parikymppiä kalliimpi. EMC:llä olisi mustat 459e ja toimituskulut varmaan sen kympin luokkaa ja tuo hopeinen 489e + postit. Onko kenelläkään sattunut silmään parempia tarjouksia?
Ajossa lainapyörä Yamaha FZS-1000, oman etsiminen käynnissä...
...näyttää hintaero olevan sellanen, että taian ostaa tuyosta paikallisesta: parin kympin takia en ala tillailemhan, ainakhan ulkomailta. EMC taitaa olla edullisin tällä hetkellä.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
...ja ostinkin paikallisesta, sen verran pitää olla kotiseuturakas(toimeve @ Maalis. 24 2010,20:27) kirjoitti
Onko vinkkejä Scala Rider Q2:n asentamisesta tuohon, miten onnistuisi parhaiten? Kannattaako purkaa jostain auki, vai meneekö vähän paikkoja raottelemalla?
(en siis ole vielä yrittäny, kuhan kysyn etukätteen mahollisesten kikkakakkosten varalta...)
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Onko vinkkejä Scala Rider Q2:n asentamisesta tuohon, miten onnistuisi parhaiten? Kannattaako purkaa jostain auki, vai meneekö vähän paikkoja raottelemalla?
(en siis ole vielä yrittäny, kuhan kysyn etukätteen mahollisesten kikkakakkosten varalta...)
Jostain olin löytäväni maininnan jotta pitää/ kannattaa laittaa Q2:n tarralla kiinni.
Mutta kun tilaa C3:een lisävarusteen, niin sekin ongelma on pois. *Tosin en tiedä, jos matkustajalla on Q2, onnistuuko parittelu näiden välillä. *
![]()
http://xxmeeting.fi/
IBA suoritukset: 5xSS1000, 3xSS1600K, SS2000K, BB1500Finland, SS2000Finland.
Itse laitoin Q2:n kiinni telineen omalla tarralla; on pysynyt kiinni ainakin yhden kauden, ja tuntuu pysyvän edelleen.
Manuaalin mukaan SRC:n pitäisi pariutua nätisti Q2:n kanssa; tosielämäkokemuksia minulla ei siitä itse ole.
R1200GSA '11
...täytynee tuota iltasella mallailla noin...ja kiitos vaan tuosta "kauluri"-vinkistä, mutta justiinsa ehin hommata Q2:n joten en sitä ihan heti vaihtoon laita...kuitenki tuon kaulurin hinta oli se euron vajaa kolmesataa, joten ei-kiitos-sille tähän hättään(PapaSmurf @ Maalis. 31 2010,13:08) kirjoitti
![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla