Sivu: 6 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 325:sta
  1. #151
    Lainaa (tosikko @ Huhti. 01 2009,21:12) kirjoitti
    Onko joku jo käytännössä havainnut C3:sen hiljaisemmaksi kuin C2?
    Tuota minäkin vähän kaipaisin eli vertailua C2:een. Jos on tullut jostain muusta merkista Suuperttiin, vois tietysti tuntua kovinkin hyvältä...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  2. #152
    Minulla on nyt ollut muutaman päivän käytössä C3 ja tässä muutama huomioni jotka olen pannut merkille;

    -aurinkovisiiri pysyy hyvin ylhäällä ja on äänetön. optisesti se on huippuhyvä
    -kiinnityksen "hammashihna" voisi olla noin 1cm pitempi koska kylmällä kypärähuppua ja kauluria käytettäessä kaulan alue on normaalia paksumpi joten ainakin minulle hihna on kireähkö löysimmilläänkin
    -kiinnityshihnoissa kiinniolevat jonkin sortin lisähihnat kypärän takareunaan varmistavat kaiketi kypärän pysymisen päässä kolaritilanteessa mutta samalla ne tuntuvat rajoittavan pään kääntämistä sivuille katsottaessa
    -visiiri pysyy hyvin kirkkaana suljettunakin pinlockin ansiosta mutta silmälasit huurtuvat välittömästi jos niitä käyttää eli kannattaa laittaa piilarit peliin
    -visiiri on niin raskaanoloinen että tien töyssyt joskus heilauttavat päätä sen verran että välillä visiiri "tipahtaa" melkein kiinni asti
    -mikrofonin ja kuulokkeiden asentaminen kypärään oli erittäin helppoa ja radio kuuluu hyvin koska kypärä on hiljainen
    -kypärä painaa selkeästi enemmän kuin Shoei XR-1000
    -visiiri kannattaa irroittaa niin että kääntää lukituksen avausvipuja samanaikaisesti molemmin puolin niin se irtoaa helposti

    Toivottavasti näistä on apua niille jotka harkitsevat kypärän ostoa. Väriksi halusin valkoisen pelkästään sen hyvän näkyvyyden vuoksi ja aika näyttää miten hyvin sen saa pidettyä puhtaana.
    R1250RT, R1200GS, G650X
  3. #153
    Lainaa (tilhestäjä @ Huhti. 02 2009,22:51) kirjoitti
    Tänään kokeilin ajossa C3:sta ja pettymys oli suuri!
    Melu oli selvästi suurempi kuin entisessä C2:ssa, tuulen
    suhina oli häiritsevää ja 30 km ajon jälkeen huminaa korvissa.
    Luulin syyn olevan plexissä ja otin sen pois, ei auttanut
    paljoakaan. Käsittämätöntä! Tämänhän piti olla tosi hiljainen,
    menipä rahat hukkaan
    Kaikki näyttäisi olevan kunnossa, visiiri on kunnolla kiinni ja
    kaikki toimii, otampa huomenna yhteyttä maahantuojaan
    Samaa mieltä. 20 kilsaa takana, ja eka vaikutelma oli, että olisi pitänyt koeajaa kypärä ensin.Olisi jäänyt ostamatta.Vanha Shoei Syncrotech 2 on hiljaisempi.Aurinkovisiiri on hyvä ja toimii moitteetta ensikokeilujen perusteella. Mutta kuten sanottu, pettymys oli.
    Jos vika onkin pyörässä?
  4. #154
    Oottako pitänyt sitä irrallista leukapalaa paikallaan? Se auttaa jonkun verran noissa katettujen aiheuttamissa pyörteissä.

    Mulla ei ole vertailukohtaa C2 vs C3 mutta ohan tuo hiljaisempi kuin Shoei

    Muutenkin noita on hankala vertailla jos talven jälkeen vaihtaa kypärää eikä kokeile niitä peräjälkeen vertailemalla ajossa. Omasta muistista turha on itkeä jos toisen potan kokemukset on puolen vuoden takaa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  5. #155
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 11 2009,01:46) kirjoitti
    Mulla ei ole vertailukohtaa C2 vs C3 mutta ohan tuo hiljaisempi kuin Shoei

    Muutenkin noita on hankala vertailla jos talven jälkeen vaihtaa kypärää eikä kokeile niitä peräjälkeen vertailemalla ajossa. Omasta muistista turha on itkeä jos toisen potan kokemukset on puolen vuoden takaa.
    Asiahan on helppo testata, kun tuo Shoeikin on tuossa hyllyllä.
    Palaan asiaan.
  6. #156
    Muutama huomio C3:sta parin viikon käytön jälkeen:

    - Pinlock toimii kuin junan vessa; huomaa siitä että visiiriin tulee huurtumaa alalaidassa/sivuissa, siis siinä kohtaa missä ei ole Pinlockia

    - Puhtaassa ilmassa se on hiljainen, mutta jos plexi aiheuttaa pyörteitä (pieniäkin, jopa sellaisia jotka eivät päässä tunnu), niin tuntuu että se on äänekkäämpi kuin vanha HJC SyMaxini. J1 tuntuu myös em. olosuhteissa C3:sta hiljaisemmalta.Testasin asian mottoritienopeuksilla säätämällä / poistamalla plexin.

    - Q2:n asennus on toiminut hyvin; tarralevy pitää, kuulokkeiden säätäminen paikalleen on helppoa, ja XL-telineen puomi täysin riittävän pitkä jotta saa mikin oikeaan paikkaan

    - Aurinkovisiirin mekanismissa ei tässä yksilössä ole puutetta; varsinainen visiiri kylläkin on aika herkkä putoamaan yläasennosta alas. Tuntuu, että kun nopeus nousee yli 80 km/h ei tarvita kuin pieni sivutuulenvire, ja johan on taas visirii nenillä, jos sitä on yläasenossa pitänyt. Voi olla yksilöongelma; pitää tutkailla jos visiirimekanismia pystyisi jotenkin kiristämään.
    R1200GSA '11
  7. #157
    Pikkasen lisää testailua. Humina alkaa ~60 vauhdissa, mutta ei huomattavasti voimistu, kokeiltu ~140 nopeuteen asti. Shoein Syncrotecissä melun voimistuminen on kovempaa. C3 on vakaampi kuin Shoei kovissa nopeuksissa, jälkimmäinen tärisee voimakkaasti ja pyrkii housemaan ylöspäin. Kokeilin ajaa puhtaassa ilmassa seisomalla tapeilla, ei huomattavaa vaikutusta. Mulla on pyörässä Autocomin Kit300 puhelinsarja, ja siinä oleva taustamelumikrofooni on hyvä mittaamaan kypärän sisäistä melua.Se pyrkii voimistamaan äänenvoimakkuutta C3:ssa noin 80 vauhdissa. Hieman jos kääntää päätä sivulle, ääni voimistuu jo alhaisemmissakin nopeuksissa. C3:n pinlokki toimii vähintään yhtä hyvin, kuin Shoeissa.
  8. #158
    Nyt sain pienemmän C3:n ja totta on se, että kokoa pienempi sopii paremmin. ( Verrattuna C2:een)
    Edelleen oon sitä mieltä, että entinen C2 oli hiljaisempi.
    Istuvuus ainakin minun päähäni on C3:ssa selvästi parempi.
    Joudun siis käyttämään tulppia korvissa mutta muuten kypärä
    vaikuttaa tosi hyvältä.
    <p>B 1 abc</p>
  9. #159
    Tuli sitten ostettua musta C3, mutta vielä ei ole ajokokemusta. Päässä tuntuu kuitenkin tosi hyvältä.
    Sen verran itsekin huomasin, että kun kypärähupun laittaa päähän niin hihna tuntuu hieman liian lyhyeltä, mutta onneksi sitä pystyi jatkamaan (onneksi tuli luettua ohjekirja).

    Nyt ei kun vaan odotellaan ajojen alkua.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  10. #160
    Onko hinnat taas noussut viime kuusta, vai enkö vaan osaa?
    Koitin Louissilta ja Virosta etsiä, mutta tuntui halvin olla 450€ Louis.
    BMW R1150R -04, Tunturi sport -74, Ex. Honda CBR1100xx -05 Honda CB 1300F -04
    Ei sovi. Ei mahdu. Rouva saa rahat takaisin.
  11. #161
    Viron / Tallinnan Motomarketin hinta on LÄHTÖHINTA, et sieltä kannatta kysyä TARJOUSTA, joka mun tapauksessa oli 399€ ja 15€ postia päälle suomeen... Tai sitten vaan tajusin ostaa sopivaan aikaan, jos on hinnat nousseet ylös takaisin...
  12. #162
    Mulla on C2 sekä C3 ja täytyy sanoo että C3 on hiljaisempi, ilmeisesti noi käyttäjien erot johtuu omien pyörin katteista!
    C3 mahtuu huomattavasti paremmin autocomin kuulokkeet!
    Olen tyytyväinen ostoon.
  13. #163
    yritin eilen saada c3sta pyörän kypärälukkoon kiinni mutta yritykseksi jäi kun ei ole hihnassa pituutta tarpeeksi eikä säätö auta.eikä ole D lenkkejä kun ei niitä muuten tarvii.
    miten muut lukitsevat kypärän pyörään ettei pitkäkyntiset pääse käsiksi? onko pidettävä vaijerilukko mukana
    rakentaja Rane
  14. #164
    Lainaa (juha66 @ Huhti. 24 2009,18:57) kirjoitti
    onko pidettävä vaijerilukko mukana *
    vaijerilukolla ite olen aina pitänyt, ellei ole boxi mukana.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  15. #165
    Kuuluuko C3:stasi voimakasta pähinää, vaikka sen piti olla hiljainen? Minulla ainakin kuuluu.
    Pähinän aiheuttajaksi osoittautui edessä oleva ilmanottoaukko, vaikka se oli kiinni.
    Ja tämä on fakta, testattu tieteellisesti sormi/hanska yhdistelmällä. *
    Varsinkin sen alaosassa oleva rako aiheuttaa ylim. ääntä, mikä varmaan vielä korostuu pleksin aiheuttamien pyörteiden takia.

    Rako tukittu ja nyt testaamaan.
  16. #166
    Kysyin Motomarketista tarjouksen ja se oli 390€!! He lupasivat lähettää sen, mutta ehdin peruuttaa lähetyksen kun kuulin että kaveri lähtee autolla Tallinnaan ja lupasi hakea sen.



    BMW R1150R -04, Tunturi sport -74, Ex. Honda CBR1100xx -05 Honda CB 1300F -04
    Ei sovi. Ei mahdu. Rouva saa rahat takaisin.
  17. #167
    Moro,

    ostin C3:n samalla kun muitakin varusteita. Ongelmana on hihna, joka hankaa ja kiristää tuota "aataminomenaa" ja en sää säädettyä hihnaa mitenkään ettei vaiva poistuisi. Muuten kypärä ok, suhisee kylläkin ajossa, mutta onko hiljaisempi kuin vaikea sanoa.

    Onko muilla samanlaista ongelmaa, vai olenko ainoa jolla ko. ongelma. Kypärähuppu oli kyllä päässä, ehkä vaiva poistuu kun ajaa ilman huppu ja on väljempää. Mutta hankalaan paikkaa tuo hihna osuu.

    Että tämmöistä.
  18. #168
    Homma hoidossa, kypärämerkki vaihdettu
  19. #169
    Tota samaa vaivaa valittelin aiemmin tässä topikissa. Kyllä siihen tottuu mutta perseestä toi lukitus systeemi on.

    Jos vanhaan Raid II tota vertaa niin tuuletus on todella paljon paremmin toteutettu ja on myös hiljaisempi. Visiiriä ei tahdo city-asennosta saada millään loksahtamaan kiinni yhdellä kädellä vaan pitää molemmista ulokkeista painaa samaan aikaan.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  20. #170
    Samaa mieltä leukaremmistä, turhaa kikkailua. DD toimisi parhaiten.
    Lukitusta saa herkennettyä ottamalla vähän (kork. 1mm) muovia pois siitä mustasta vastakappaleesta.
    Ihan vaan se terävä nokka, mutta varovasti ja omalla vastuulla.



  21. #171
    No nyt se hajosi



    Irrotin visiirin puhdistusta varten varovasti ja ohjeiden mukaan, ja tuo osa ropisi lattialle.

    "Hauska" nähdä mitä Louisin asiakaspalvelusta sanotaan. Selväähän on, ettei sitä voi lähettää kuukausiksi Saksaan korjattavaksi heti kauden aluksi - tilalle olisi kuitenkin ostettava uusi potta. Toivottavasti lähettävät kitisemättä korjausosaa. Tai saa edes rahalla kotimaan maahantuojalta.

    Onnena onnettomuudessa äkkiseltään osa ei vaikuta kovin tärkeältä, visiiri näyttäisi pysyvän kyllä paikallaan ilmankin...

    Noin muuten nyt jo muutaman tuhannen kilometrin käyttökokemuksen perusteella pari havaintoa.

    Epäilen että C3 on edeltäjäänsä arempi katteiden ja pleksien aiheuttamille pyörteille ja sen sellaisille. Vaikea sanoa varmasti, mutta voi olla että ne aiheuttavat enemmän melua C3:ssa kuin C2:ssa. Kun nousen seisomaan tapeille niin että potta on vapaassa ilmavirrassa, se on kyllä erittäin hiljainen.
    Vasemmalla puolella melua on enemmän ja se tuntuu aiheutuvan visiirin hantaakista. Kun nostaa sormen sen kohdalle, humina lakkaa.

    Hihnan lukitussysteemi painaa minullakin ikävästi aataminomenaa.

    Pinlock on mainio ja kypärä sopii päähäni paremmin kuin nimellisesti saman kokonumeron C2.

    Kaiken kaikkiaan kokemukset ovat kuitenkin niin ristiriitaiset että kokonaistulos on kallistumassa vähän pettymyksen puolelle, etenkin hinnan huomioon ottaen.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  22. #172
    olen samaa mieltä tympeysmiehen kanssa. hiljaisempi sais olla ton hintaluokan kypäräksi.ja lukitus tsydeemi on kyllä kätevä mutta hankaa.ylimainostettu?
    rakentaja Rane
  23. #173
    Myös samaa mieltä tympeysmiehen kanssa. Kypärä sopii päähäni erinomaisesti, mutta sen mainostettuun äänettömyyteen en ole tyytyväinen.
    Tämähän suhisee jo selvästi jo 50 km/h nopeudesta lähtien ja
    nimenomaan vasemmalta puolen enemmän.
    Yhteenvetona edelleen sitä mieltä, että vanha C2 oli selvästi
    hiljaisempi, muilta ominaisuudeltaan huonompi.
    Olen ajellut C3:lla jo 1500 km ja joudun käyttää lisänä
    korvatulppia.
    Millähän konstilla ne db-lukemat( 84 ) on saavutettu?
    <p>B 1 abc</p>
  24. #174
    Just joo. Potta pitäisi lähettää Louisille, jotta he lähettäisivät sen Schuberthille. En nyt viitsi tässä osiossa kirjoittaa minkä voivat vetää päähänsä, tiedätte kyllä. Ei paljon lämmitä että lupaavat korvata postikulut jos kypärä on vähintään viikkoja ulkomailla ajokauden aikana yhden osan takia.
    No, ehkä tuo nippeli löytyy kotimaasta, tai tulen sitten toimeen ilman.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  25. #175
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 29 2009,21:44) kirjoitti
    Tota samaa vaivaa valittelin aiemmin tässä topikissa. Kyllä siihen tottuu mutta perseestä toi lukitus systeemi on.

    Jos vanhaan Raid II tota vertaa niin tuuletus on todella paljon paremmin toteutettu ja on myös hiljaisempi. Visiiriä ei tahdo city-asennosta saada millään loksahtamaan kiinni yhdellä kädellä vaan pitää molemmista ulokkeista painaa samaan aikaan.
    oli itselläkin sama onkelma saada visiiri kiinni muuten kuin kahdella kädellä mutta sit hokasin hyvän otteen = vasurilla peukalo keulaportin alareunaan ja neljä muuta sormea visiiriin,sit vaan painattaa niitä neljää sormea alaspäin ja avot,sehän naksahtaa kiinni.tiukka se on, mutta puristaa vaan niin ainakin mulla menee kiinni.
    rakentaja Rane
  26. #176
    Jep, "pirunmerkkiä näyttäen" minulla ylettää pikkusormi ja etusormi sopivasti visiirin ulokkeisiin, ja peukalolla kun ottaa samalla leukaosasta vastaan niin se napsahtaa ihan Perkeleen helposti kiinni.

    Eli näin, mutta päätä ei oikein voi heiluttaa samalla

    Vielä kun sen saisi korjatuksi niin olisi kivampaa



    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  27. #177
    No, ehkä tuo nippeli löytyy kotimaasta, tai tulen sitten toimeen ilman. (lainaus)

    Kyl se löytyy, eikä maksa "mansikoita". Suomen Maahantuojalla tämmöisiä pikkuosia on, muutaman euron hintaan.
  28. #178
    Lainaa (Tympeysmies @ Touko. 12 2009,20:13) kirjoitti
    Jep, "pirunmerkkiä näyttäen" minulla ylettää pikkusormi ja etusormi sopivasti visiirin ulokkeisiin, ja peukalolla kun ottaa samalla leukaosasta vastaan niin se napsahtaa ihan Perkeleen helposti kiinni. *

    Eli näin, mutta päätä ei oikein voi heiluttaa samalla

    Vielä kun sen saisi korjatuksi niin olisi kivampaa *
    Joo hokasin itsekin että noinhan sen saa


    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  29. #179
    Do dii, kirjoitin Louis-sedälle että kamoon hei, ihan aikuisten oikeesti en lähetä pottaa kesken kauden mihinkään Saksaan.
    Torstaina lupasivat lähettää varaosan postissa ja tänään oli postilaatikossa.
    Voinee siis jatkossakin suosia kyseistä putiikkia.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  30.  
  31. #180
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 29 2009,21:44) kirjoitti
    Tota samaa vaivaa valittelin aiemmin tässä topikissa. Kyllä siihen tottuu mutta perseestä toi lukitus systeemi on.

    Jos vanhaan Raid II tota vertaa niin tuuletus on todella paljon paremmin toteutettu ja on myös hiljaisempi. Visiiriä ei tahdo city-asennosta saada millään loksahtamaan kiinni yhdellä kädellä vaan pitää molemmista ulokkeista painaa samaan aikaan.
    Onkohan nuo kypärät tässäkin hieman yksilöitä.

    Mun potassa ainakin menee helposti pohjaan asti ihan vain etusormen ja peukalon yhteistyöllä. (etusormi visiirin levennyksessä ja peukalo potan alareunassa)

    Tosin huomasin, että kun painaa hieman alavasemmalle vinoon, niin menee helpoiten kiinni.

    Eikä ole mitenkään löysä, eli riittävää voimaa saa käyttää kun lukituksesta visiirin avaa.

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
Sivu: 6 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen