Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 02 2008,12:01) kirjoitti
    P.S. Sen verran tuohon jonkun esittämään väitteeseen, että ratarenkaat olisivat poikkeuksellisen liukkaat kadulla syksyllä, esitän vastaväitteen. Ainoa rengas, jonka olen huomannut olleen selvästi liukkaampi kylmällä ilmalla kadulla, oli muinainen Pilot Race Micheliniltä (vuosi taisi olla 2003). Sen jälkeen ajettu pakkasellakin niin Racetecillä, Rennsportilla, uudemmilla Pilot Raceilla, Supercorsilla jne ja ihan hyvin ovat pitäneet. Tietenkään kylmällä renkaan pito ei ole läheskään sama kuin mitä se on optimaalisissa olosuhteissa. Absoluuttinen pitoero ei ole kovinkaan suuri katurengas vs. ratarengas, mutta sitten ero siihen miten rengas toimii optimaalisissa olosuhteissa ja sitten surkeissa, on suuri. Katurenkaassa on kohtuullinen pito radalla ja kohtuullinen kylmällä kadulla. Ratarenkaalla on helvetin hyvä pito radalla kuumana ja kohtuullinen taas kylmänä kadulla. Eli ei siis kannata ajella limiitillä joulukuussa ramppeja pitkin, siinä voi kaiteet tulla tutuiksi siinä missä Töölö, Laakso tai Peijaskin.
    Joo, kyllä ratakumikin pitää pinnan lämmettyään (jo parin kilsan ajon jälkeen), mutta itse havainnut kylmillä ilmoilla, että mutkissa tapahtuu ikävää "sortamista" vaikka kokeilin erillaisilla paineilla.
    Se täytyy tosin myöntää, että nuo kumit oli jo radalla ajettu "loppuun" sivuilta (avauskohdassa 1-2mm), eli paremmilla pito voisi olla johdonmukaisempi. vähemmän ajetuilla ratarenkailla en sitten koskaan ehtinyt kadulle kokeilemaan.

    Suoralla tiellä pito on riittävä vaikka nollakeleilläkin sateessa. Rauhallinen kiihdytys väänsi hytin taivaalle kunhan oli edes muutaman kilometrin ajellut, toki kaasulla repäsemällä pito irtosi. supercorsat talvella
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  2. #32
    Lainaa (zeromark @ Syys. 02 2008,10:26) kirjoitti
    Lainaa (Miq @ Syys. 02 2008,11:39) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Elo. 30 2008,21:58) kirjoitti
    Michelin Pilot Power 2CT on yllättävän hyvä rengas myös. Reunoilla pehmeämpi seos, keskellä kovempi. Suosittelen.
    Eikös tämä ole radalle vähän probleemi, kun reunat häviää nopsaan ja keskusta renkaasta jää käyttämättä?
    Ei se renkaan kantti kai ihan heti kellään ensimmäisenä lopu? Se "poski"/sivu kuluu mulla ainakin aina ensimmäisenä avauksista loppuun ja pito rupee ilmoittelemaan että rengas on pian vainaa.
    Totta, ei lopu, mutta siitä reunan ja keskusta ~puolesta välistä tuppaa häviämään pinta takaa vähän liian nopeasti (menee oikeastaan vähän montulle siitä kohti). Varmaankin juuri avaus kohta.

    Lainaa (zeromark @ Syys. 02 2008,10:38) kirjoitti
    Lainaa (Miq @ Syys. 02 2008,12:00) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 30 2008,21:12) kirjoitti
    Pirelli Diablo Supercorsa. Helvetin hyvä rengas radalla ja kadullakin menee kunhan ei kaatosateessa aja.
    Paljonkos tuollainen Pirelli Diablo Supercorsa kestää suurinpiirtein takana ilman lämppäreitä radan ja kadun sekoitusta?

    Itse ajelen noin 1/3 radalla (ilman lämppäreitä) 2/3 tiellä (siirtymää radalle+muutaman pitemmän iltalenkin kesällä). Katurenkaan pito radalla on vähän alkanut arveluttaa, joten voisi kokeilla ensikaudella jotain asiaan kuuluvaa rengastusta, jos se kestäisi nyt vaikka yhden kauden (~3000-5000km).
    Mulla kesti joku 7000-8000km ihan seka käytössä, (eli riesaksi asti) lämppäreillä ja ilman, tonnin verran rataa. Kunnollinen ratapito oli menyttä jonku 5-6 päivän jälkeen ja neljä ehkä kesti ilman että tarvi ajatella asiaa sen kummemmin, kunhan katto että kumi toimii. Ihan loppuun kävin ne radalla ajamassa, mutta olikin se rinkula todella pehmeä runkoa myöten kun sain pois vanteelta ja paineli sitä ts. se rengas on ratakäytössä "kypsä" paljon ennen kuin siitä kulutuspinta loppuu!

    jos meinaa ajaa paljon kilometrejä ratarenkaalla niin kannattaa kiinnittää rungon kovuuteen myös huomiota. Contissa ja Dunlopissa (jota en ole vielä itse kokeillut) on mun tiedon mukaan tiukemmat rungot kuin Pirelli/Metzeler
    Kuullostaa ihan siltä että siirryn ensi kesänä ratakumeihin, kun nuo kerran riittäisi suurinpiirtein meikäläisen kaudelle. Tarvii vaan ajoittaa vaihto sopivasti, jotta pääsee uudella kumilla tavoittelemaan parempia kierrosaikoja

    Mielenkiitoista tuo että renkaan runko menisi noin nopsaa piloille: eikös ratanakeissa pitäisi olla jämäkämpi runko kun katunakeissa?
    Tuosta Dunlopista pari pointtia:
    - ensi asennus renkaana oli dunloppi kawassa (katurengas) ja se oli niin paska rengas ettei toista Dunlopin ratarenkaat taitaa olla kuitenkin ihan passeleita?
    - oliko tuo dunlop jotenkin ronkeli alustan säätöjen suhteen? Silloin tuossa tulee ongelmia ainakin meikäläiselle, kun en ole oikein saannut alustaa säädettyä (ei oo tieto taitoa). Kunhan olen korjaillut jotain säätöä, jos on jotain ihan selkeesti poskellaan, mutta tiedä noista onko edes oikeeseen suuntaan (esmes tuon "Feel The Track | Tire Wear" kuva sarjan perusteella meikäläisellä on jotain pielessä reboundissa)

    Pito kyllä selkeästi heikkenee katurenkaassakin jo muutamien ratapäivien jälkeen. Mahtaako jotenkin kovettua kumiseos lämmitessään ja jäähtyessää meinaan, kun tuollaisella radalla rääkätyllä renkaalla pääsee mielestäni pitemmälle kadulla kuin pelkästään kadulla ajetulla.
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  3. #33
    Lainaa (Miq @ Syys. 02 2008,15:43) kirjoitti
    Mielenkiitoista tuo että renkaan runko menisi noin nopsaa piloille: eikös ratanakeissa pitäisi olla jämäkämpi runko kun katunakeissa?
    Kyllähän ne saakin sikaa pikkasen toisella tavalla?

    Lainaa (Miq @ Syys. 02 2008,15:43) kirjoitti
    - oliko tuo dunlop jotenkin ronkeli alustan säätöjen suhteen? Silloin tuossa tulee ongelmia ainakin meikäläiselle, kun en ole oikein saannut alustaa säädettyä (ei oo tieto taitoa).
    Siltä se mustakin kuulostaa -- saapa nähdä..
    Pistin YZF-R6 alusta säätö thrediin koko käsitykseni aiheesta | amatöörin nyrkkisäännöt alustan vääntelystä. *

    /z



  4. #34
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 02 2008,12:01) kirjoitti
    Lainaa (Miq @ Syys. 02 2008,10:00) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Elo. 30 2008,21:12) kirjoitti
    Pirelli Diablo Supercorsa. Helvetin hyvä rengas radalla ja kadullakin menee kunhan ei kaatosateessa aja.
    Paljonkos tuollainen Pirelli Diablo Supercorsa kestää suurinpiirtein takana ilman lämppäreitä radan ja kadun sekoitusta?
    Noilla spekseillä mitä kerroit, täysin mahdoton antaa mitään järkevää vastausta.

    Raaka, mutta suurinpiirtein hehtaarilla oleva kaava menee niin...
    Kyllähä tuosta näkyi tyhjentävä vastaus irtoavan puutteellisillakin spekseillä, kiitosia vaan Tostahan näkee hyvin minkä pääsee radalla (ja mätsää muuten meikäläisen yhden ratakauden kokemukseen katunrenkaalla).
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  5. #35
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 02 2008,14:01) kirjoitti
    Ensikertalainen M. Mossa taas ajelee 1:26 alkuisia aikoja ja samat renkaat lämppäreillä tai ilman kestänevät kyseisellä vauhdilla ja ajotyylillä n. 60-120 km (n. 15-30 kierrosta). Jälkimmäiselle otin ajajatutkinnon vastaan Alastarolla alkukesästä ja ratakokemus aika tasan nollassa. Nyt sitten sunnuntaina mentiin alle 2 vuotta sitten ajetun rataennätyksen. Lienee ehkä vähän harvinaisempi tapaus.
    <ot>BTW:: Olis kiva tietää (täytyy selvitellä) paljonko Mossa on ajellut rataa ylipäätään.
    Mossa Group kuva-galleria kertoo sentäs, että -07 on käyty kuitenkin harjoittelemassa. Eipä tuo uutterakaan harjoittelu himmennä mossa-komeetan säihkettä ja lentoa mitenkään jota hän neitsyt kaudellaan SuperBikeB:ssä näytti - päinvastoin! Sen minkä olen varikolla joskus nähnyt niin Monkeyn takasella näyttää lisäksi hyvin pysyvän. Mossa voi muuten olla niitä harvoja joihin sponsorit ottavat tosiaan itse sähköpostilla yhteyttä kuten kehotetaan hänen sivuillaa, jos olis vähänkään muuta kuin lounas-kahvilippuja tarjota niin tunkisin oitis jonoon etummaiseksi tarjoomaan "tehdas-sopimusta" Yammahhhallla! * Oisko nimittäin niin, että antaa vielä 2sec. kalustolla tasotusta? Kehuhan se y-centterin Kallekin SRRA:n leirillä koeajajille, että Rytkönen on helpoin ajettava noista kilosista, en uskonut - mut nyt "uskon"! *</ot>

    /z



  6. #36
    Lainaa (zeromark @ Syys. 02 2008,14:01) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 02 2008,14:01) kirjoitti
    Ensikertalainen M. Mossa taas ajelee 1:26 alkuisia aikoja ja samat renkaat lämppäreillä tai ilman kestänevät kyseisellä vauhdilla ja ajotyylillä n. 60-120 km (n. 15-30 kierrosta). Jälkimmäiselle otin ajajatutkinnon vastaan Alastarolla alkukesästä ja ratakokemus aika tasan nollassa. Nyt sitten sunnuntaina mentiin alle 2 vuotta sitten ajetun rataennätyksen. Lienee ehkä vähän harvinaisempi tapaus.
    <ot>BTW:: Olis kiva tietää (täytyy selvitellä) paljonko Mossa on ajellut rataa ylipäätään.
    Mossa Group kuva-galleria kertoo sentäs, että -07 on käyty kuitenkin harjoittelemassa. Eipä tuo uutterakaan harjoittelu himmennä mossa-komeetan säihkettä ja lentoa mitenkään jota hän neitsyt kaudellaan SuperBikeB:ssä näytti - päinvastoin! Sen minkä olen varikolla joskus nähnyt niin Monkeyn takasella näyttää lisäksi hyvin pysyvän. Mossa voi muuten olla niitä harvoja joihin sponsorit ottavat tosiaan itse sähköpostilla yhteyttä kuten kehotetaan hänen sivuillaa, jos olis vähänkään muuta kuin lounas-kahvilippuja tarjota niin tunkisin oitis jonoon etummaiseksi tarjoomaan "tehdas-sopimusta" Yammahhhallla! * Oisko nimittäin niin, että antaa vielä 2sec. kalustolla tasotusta? Kehuhan se y-centterin Kallekin SRRA:n leirillä koeajajille, että Rytkönen on helpoin ajettava noista kilosista, en uskonut - mut nyt "uskon"! *</ot>

    /z
    Vuosikausia, jopa kymmeniä olen miettinyt ja etsinyt omaa lajia missä pääsisin loistamaan. Kokeiltu on niin paikallaan olevaan tauluun kuin liikkuviin ampumista, judoa, karatea, uintia (jäi ensimmäiseen kisaan 80-luvun alussa, sen jälkeen en ole altaaseen kahta poikkeusta lukuun ottamatta mennyt), hiihtoa, gladiaattoreita ja vaikka mitä, esim. RR:iä. Mutta talvella luulin löytäneeni. Ensimmäistä kertaa sitten yläasteen (josta jo lähemmäs viisi vuotta aikaa) menin keilaamaan. Paikkana Tapiolan keilahalli. Vanhat gubbet ottivat kantaa keilailuasuuni (farkut jotka käärin ylös kun meinasin kompastua niihin) ja collegepaitaan joka repsotti. Toisella heittovuorolla tuli seitsemän kaatoa peräkkäin, sitten meni hermot eikä loput edes paikkoina. Olisi pitänyt lopettaa siihen seitsemänteen, todeta, että tylsä laji ja jättää patut haukkomaan henkeään. Lopputulokseksi 221 pistettä. Valitettavasti ura keilailun superlahjakkuutena kaatui ailahtelevuuteen. Sen jälkeen olen käynyt ehkä 10 kertaa keilaamassa ja saanut vain kolmesti 7 kaatoa kierroksen aikana ja kolmesti tuon 200 pistettä rikki. Keilahallin ennätys on 10 kaatoa = 300 pistettä kisassa ja jostain vuodelta 70-jotakin. Eli enpä sitten tehnyt edes mossia ja jatkan harhailua ja oman lajini löytämistä. Helsingin yliopiston vahtimestari on sitä mieltä, että jätkänshakki se voisi olla, koska viimeisen 15 vuoden aikana olen pari kertaa pelannut 9-1, muulloin 10-0 häntä vastaan. No, ei sekään ole lajini, parempani olen siinäkin kohdannut, mutta ei kerrota vahtimestarille, sillä mestareita mielellään olemme, toinen ammatiltaankin.

    Maksamaton mainos loppuun. La-su on sitten Alastarossa kauden viimeiset ajomme ja viikkoa myöhemmin pe-su Motoparkissa. Kausi sitten siinä, tervetuloa ihmettelemään ketä kiinnostaa loppukauden ajot.

    Jukka
  7. #37
    Lainaa (zeromark @ Syys. 02 2008,12:53) kirjoitti
    Jukka-Sedän laskuoppi pitää tismalleen prikunsa mun kohdalla. +5sec. hänen ajoistaa ja kumi kestää radalla osapuilleen juuri sanotun verran siten, että se on vielä jotenkin tarkotukseensa käyttökelpoinen. DiabloSuperCorsat otin 7-8t km kohdalla pois koska ne meni "sakko" kuntoon oikealta poskelta ja liki keskeltä ts. ennen kankaita olis hyvinkin vedellyt vielä monta tonnia niillä mutta minkä ihmeen takia, kun ne alko radalla olla vaaralliset? /z

    ps. forza la M.Mossa - viva la SM nro. uno 20**!

    edit1: en mäkään tiedä et ratarengas olis liukkaampi kylmänä kuin katurengas, mutta kylmä ratarengas on "liukas" sekä kadulla että radalla, jos sitä ei vähänkään lämmitä edes ajamalla (pari kertaa muuten kesällä huvikseni autotallista lämppäreiltä lähtenyt katuajoon ramppeja kiertämään!). En mä muuta syytä tiedä miksi etu-perä liukuu nätisti ekassa ramppiin käännössä, jos on huolimaton ja kanttaa sen enempiä ajattelematta "tavanomaisesti".
    Taitaa isoin ero ajossa olla katu- ja ratarenkaan välillä näin kylmillä ilmoilla se, että katurenkaan saa pitäväksi jo ihan normi kortteli pyörityksessä. Kyllä ratarengas vaatii vähän enemmän "lämmittelyä" ku kaupungin ulkopuolelle menee niitä ramppeja luisteleen. Lämpösemmällä kelillä ei samanlaista eroa. Esim. M1 tai pilot-power oli aika hyvin pidolla jo ihan taajamaa ajossa näillä keleillä. Nykyinen contirace on kyllä aika liukas ennenkuin "lämmittää" kunnolla.
    Melkein tekisi mieli sanoa, että näille syyskeleille on kyllä katurengas parempi ku ratarengas... Mutta vain kadulla
    Supermoto
  8. #38
    Lainaa (jaulis @ Syys. 05 2008,00:19) kirjoitti
    katurengas parempi ku ratarengas...
    Juu näin on - siksihän ne on olemassa.

    Aika "reino" pito tihkusateen kastelemalle likaisella asfaltilla, kuten tänä aamuna taitaa olla melkein renkaalla kuin renkaalla?

    En kyllä tarvii "katurenkaan" parempaa pitoa korttelipyörityksessä mihinkään (kopKop), sen verran vähän ja sekin sukkasillaan menen joka tapauksessa. Sen olen huomannut, että medium ratarengas sopii mutkapätkille ja ramppien pyöritykseen softia tms. paremmin, koska se ei kerää kaikkea töhnää matkaansa. Ottaa just sen verran lämpöö itteensä normi "lenkkeilyssäkin", että toimii jo jotenkin kunhan edes vähän laskee paineita. Edellinen EI tarkoita sitä etteikö hyvä katurengas toimis paremmin mutka-ramppilenkillä, vaan päinvastoin - mutta kuka piru sitä kaksia vanteita sen takia pitäs - niitä sais silloin olla saman tien kolmannet sateisia varten.

    /z
  9. #39
    Pirellin Supercorsat muistuttelivat taas moottoripyöräilyn alkeista ja mitä tapahtuu kun kylmillä renkailla vähän lipsahtaa. Pysyin kuitenkin pystyssä, vaikka aika rajulta se hetken ajan tuntui. Nyt sitten molemmissa pohkeissa pienet hiertymät/mustelmat, kun pyörä vähän vispasi jalkoja vasten. No omaa hölmöyttä, joten mitäs tuosta.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  10. #40
    Millaisia kokemuksia porukalla on kyseisistä SB takarenkaista, Dunlop KR108 NTEC Slick, Pirelli Diablo Superbike Slick ja Bridgestone Battlax Racing Slick V02 R. Viimeksi mainuttu on ainakin hintansa puolesta varteenotettava vaihtoehto, vai onko se tässäkin, et halpa ja hyvä, niin kaks eri rengasta.
  11. #41
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Millaisia kokemuksia porukalla on kyseisistä SB takarenkaista, Dunlop KR108 NTEC Slick, Pirelli Diablo Superbike Slick ja Bridgestone Battlax Racing Slick V02 R. Viimeksi mainuttu on ainakin hintansa puolesta varteenotettava vaihtoehto, vai onko se tässäkin, et halpa ja hyvä, niin kaks eri rengasta.
    Ite ajanu noista viime vuosina vain Pirellilla ja Dunlopilla. Kierrosajallisesti molemmat ovat käytännössä yhtä hyviä. Pirelli on ollut hankintahinnaltaan ainakin aiemmin hieman Dunloppia halvempi, mutta Dunlop on kestänyt paremmin kierroksia. Euroa per kierros kustannus on siis hyvin lähellä samaa molemmilla, Dunlop karvan edullisempi jos ajaa ihan kaljuksi. Jos Dunloppiin päädyt niin MS3 seos eteen ja MS2 tai MS4 taakse. Ite ajan käytänössä aina ja kaikkialla MS3/MS2 kombolla. Kylmällä botnialla kakkonen saattaa repiä, joten sinne MS4 turvallisempi valinta.

    Bridgellä olen viimeksi ajanut kusiaisen kuviorenkailla viitisen vuotta sitten. Silloin ne ei oikein pitäny ja kulu nopeesti. Rättö kai noilla bridgeillä on viimesimmäksi ajanut Superbikessa, kannattaa siltä kysellä.

    P.S. jos joku ihan vaan reenikumeja tarttee niin mulla olis tallilla nelisen settiä puolikuntosia Dunlopin sliksejä. Joku pari kymppiä kipale, kun noista maksaa niin saa viedä pois.
    Superbike #7
  12. #42
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    P.S. jos joku ihan vaan reenikumeja tarttee niin mulla olis tallilla nelisen settiä puolikuntosia Dunlopin sliksejä. Joku pari kymppiä kipale, kun noista maksaa niin saa viedä pois.
    Paas jemmaten yks setti mulle, niin pääsen ensi kesänä slicksin makuun... Tiedä vaikka mies ja bimmeri tykkäis.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  13. #43
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Paas jemmaten yks setti mulle, niin pääsen ensi kesänä slicksin makuun... Tiedä vaikka mies ja bimmeri tykkäis.
    Pitää kantaa ne tohon sun varastoon niin saan tallille tilaa. 😁
    Superbike #7
  14. #44
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Pitää kantaa ne tohon sun varastoon niin saan tallille tilaa. 
    Vie sinne taloyhtiön kellariin, jossa on jo ne yhdet Bridgen S20Evo:t (kajakin päälle/viereen). Oven vieressä oleva varasto menee pakkasen puolelle
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  15. #45
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ite ajanu noista viime vuosina vain Pirellilla ja Dunlopilla. Kierrosajallisesti molemmat ovat käytännössä yhtä hyviä. Pirelli on ollut hankintahinnaltaan ainakin aiemmin hieman Dunloppia halvempi, mutta Dunlop on kestänyt paremmin kierroksia. Euroa per kierros kustannus on siis hyvin lähellä samaa molemmilla, Dunlop karvan edullisempi jos ajaa ihan kaljuksi. Jos Dunloppiin päädyt niin MS3 seos eteen ja MS2 tai MS4 taakse. Ite ajan käytänössä aina ja kaikkialla MS3/MS2 kombolla. Kylmällä botnialla kakkonen saattaa repiä, joten sinne MS4 turvallisempi valinta.

    Bridgellä olen viimeksi ajanut kusiaisen kuviorenkailla viitisen vuotta sitten. Silloin ne ei oikein pitäny ja kulu nopeesti. Rättö kai noilla bridgeillä on viimesimmäksi ajanut Superbikessa, kannattaa siltä kysellä.

    P.S. jos joku ihan vaan reenikumeja tarttee niin mulla olis tallilla nelisen settiä puolikuntosia Dunlopin sliksejä. Joku pari kymppiä kipale, kun noista maksaa niin saa viedä pois.
    Joo sen olen kyl huomannut, et dunlopilla pystyy ajaan vielä omia enkkoja, vaikka kulutusmerkit ovat jo hävineet, pirerelli tuntuu luistelevan lopussa. Etenkin tämä Bridgestone kiinnostaa.
  16. #46
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Joo sen olen kyl huomannut, et dunlopilla pystyy ajaan vielä omia enkkoja, vaikka kulutusmerkit ovat jo hävineet, pirerelli tuntuu luistelevan lopussa. Etenkin tämä Bridgestone kiinnostaa.
    Sen osaan sanoo bridgestä, että vaatii vähän jumppaa mopon geometrian kanssa, että saa toimimaan, mutta kuinka paljon ja mihin suuntaan, on vähän epäselvää.
    Superbike #7
  17.  
  18. #47
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Millaisia kokemuksia porukalla on kyseisistä SB takarenkaista, Dunlop KR108 NTEC Slick, Pirelli Diablo Superbike Slick ja Bridgestone Battlax Racing Slick V02 R. Viimeksi mainuttu on ainakin hintansa puolesta varteenotettava vaihtoehto, vai onko se tässäkin, et halpa ja hyvä, niin kaks eri rengasta.
    Kausilta 2017 ja 2018 mulla on kokemusta vain dunlopeista bimmerin alla (200 ja 190/195? leveistä). Jos alustan säädöt on kohillaan, kaasukäsi hellä ja valitsee asfaltin pintalämpöön sopivan seoksen, niin dunlopin takanen (ihan sama mikä seos) kestää ja kestää (kaikkia on tullu kokeiltua; MS0-MS5), vaikka vauhtia on nopean ryhmän nopeimpien verran (kovin moni ei oo tullu ratapäivillä ohi).

    Edessä on useimmiten ollut MS3 joka tuntuu toimivan kuin tauti radasta ja radan lämmöstä välittämättä. Meikäläisellä on aika kova jarru/ mutkaan sisään ajaminen vs keskiverto rataharrastelija, ett siihen nähden olen ollut erittäin tyytyväinen MS3:n pitoon vs siihen että se kestää kierroksia paljon, ja pitää vielä siinäkin vaiheessa kun renkaasta on kulutusmerkit hävinny. Etusen kanssa yksi iso tekijä ollee myöskin se että mulla etusen profiili säilyy pyöreenä loppuun asti, koska ajan mutkaan semmosella tekniikalla. MS4 ja MS2-1 etusten kanssa oon pelannu niin vähän että niiden sielunmaisemaan en oo päässy syventymään riittävästi.

    Mun mielestä dunlopin takasten suurin etu on se että jos systeemit on kohillaan, niin niiden pito ja käytös on hyvin tasalaatunen ihan loppuun asti. Eli missään vaiheessa (kulumista) ei tuu mitään ihmeellistä muutosta renkaan käytöksessä, eli pito vähenee hyvin lineaarisesti. Ja jos haluaa viimeset rippeet kumista irti, niin siinä vaiheessa kun kulutusmerkit on häipyny, niin tiputtaa painetta kympin tai pari, ja antaa rungon hoitaa.
    Ja koska kyseessä on matalapainerengas, niin pidon raja on hyvin pehmeä. Eli jos vaan alusta toimii, niin perä ei karkaile yhtään mihinkään, jos haluaa ajaa kaasulla itse määräten. Mä olen ulkoistanut ton pidon hallinnan DTC:lle ja minkäännäkösiä perän lipsumisen ongelmia ei ole ollut, vaan on voinut ihan rauhassa keskittyä ajotekniikan kehittämiseen. Ja availla kaasulla sen verran mitä osaa.

    Kusiaisella kun ajelin, niin ajelin lähinnä Pirellin Supercorsilla. Niihin verrattuna väittäisin että pito säilyy kuluneessa (taka)renkaassa paremmin. Eli hintaan nähden, jos hakee kestoa, Dunlop on parempi valinta. Jos taasen hakee uuden renkaan pitoa, niin Pirelli parempi koska Pirelli halvempi.

    Ja noin muutoin mun seikkailusta dunlop-maailmassa voi lueskella tuosta lähtien:
    http://www.mprata.fi/index.php?topic...38221#msg38221
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12