Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Mitäs mieltä raati on rungon korjaamisesta?
    Löyty pieni murtuma rungosta ja se vie nyt yöunet.
    Löytyykö jostain hitsari joka korjaa hyväks vai miten tollasen kanssa tulisi menetellä.
    Kyseessä äffä suzuki vm 93

    edit:
    typoja vähemmäks

    Ps
    Tampereen alueelta saa suositella hitsaajaa



  2. #2
    Lainaa (lammas @ Huhti. 24 2009,18:50) kirjoitti
    Mitäs mieltä raati on rungon korjaamisesta?
    Löyty pieni purtuma rungosta ja se vie nyt yöunet.
    Löytyykö jostain hitsari joka korjaa hyväks vai miten tollasen kanssa tulisi menetellä.
    Kyseessä äffä suzuki vm 93
    Purtuma? eli purtu murtuma... no ei vaiskaan ;) tee sit niin ettei huomaa, tosin onhan noita juotosvermeitäkin, mutta tigillä saa sulatettua varmaan aika kivasti...
    F = dp / dt
  3. #3
  4. #4
    Voi olla etteivät viranomaiset ole kovin hyvillään, jos runkoa hitsaillaan? *Luulisin, että pitää olla ainakin hitsarin "luokat kunnossa"
    Raatikainen Viialan vanhalla nahkatehtaalla hitsaa melkein mitä vain (päteväksi useiden toimesta todettu), mutta kannattanee selvittää ensin viranomaisten kanta, varmuuden vuoksi.
    "Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
    Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
  5. #5
    Lainaa (timppa60 @ Huhti. 24 2009,20:20) kirjoitti
    Voi olla etteivät viranomaiset ole kovin hyvillään, jos runkoa hitsaillaan? *Luulisin, että pitää olla ainakin hitsarin "luokat kunnossa"
    Raatikainen Viialan vanhalla nahkatehtaalla hitsaa melkein mitä vain (päteväksi useiden toimesta todettu), mutta kannattanee selvittää ensin viranomaisten kanta, varmuuden vuoksi.
    Mutuilu pois ja asiaa tilalle. Runkomuutosten teon tai rungon korjaamisen saa suorittaa periaatteessa kuka tahansa. Tarvitaessa katsastusmies voi vaatia todistuksen käytetyistä menetelmistä, miten runkoa on muutettu/korjattu. Jotkut vaatii ja jotkut ei. Tosin jos ei itse omaa mielestään riittävää kokemusta hitsaustöistä tai ei ole ihan varma mitä pitäisi tehdä, kannattaa homma jättää ammatti-ihmisille. Lisää tietoa näistä asioista löytää helpoiten näppäilemällä selaimeensa www.mmaf.fi. Sieltä löytyy usein parempi tieto kuin normaalilta katsastusasemalta.



  6. #6
    parempi se on korjattuna kuin korjaamattomana.

    kangasalalla on joku petkos hitsaus, kysy sieltä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Äffän runko on ihan normi rakenneterästä eli ns patarautaa ja hitsaamalla se on siellä tehtaallakin koottu. Eikä muuten edes erikoisen näteillä saumoilla. Eli hitsarille vaan. Alurungot on *sitten erikseen...

    Mistä muuten murtui?

    Omastani hitsasin erään lomareissun jälkeen takavilkkujen korvakkeet. Givin laukkuteline kun tuli niihin kiinni, eikä ne olleet tehtaan jäljiltä runkoputkessa kuin parilla hepillä.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  8. #8
    Jostain metallipajasta käyt kysymässä, siellä on hitsausosaajia. Ei ne luokatkaan kaikkea kerro.
    KTM 690SM
  9. #9
    Lainaa (Hsippe @ Huhti. 24 2009,21:22) kirjoitti
    Mistä muuten murtui?

    Omastani hitsasin erään lomareissun jälkeen takavilkkujen korvakkeet. Givin laukkuteline kun tuli niihin kiinni, eikä ne olleet tehtaan jäljiltä runkoputkessa kuin parilla hepillä.
    Murtuma on tankin alla vasemmmalla puolella lähellä ohjausputkea.
    Edellinen remonttireiska oli muutenkin kasannut vähän hutiloiden.
    Ne lisätuet jotka ovat pulteilla kiinni niin oli lähes pyhällä hengellä kiinni. Jos pultteja ei puuttunut niin sitten ne oli poikki ja pelkkä pultti ilman kantaa reiässä.
  10.  
  11. #10
    Lainaa (Calypso @ Huhti. 24 2009,22:15) kirjoitti
    Jostain metallipajasta käyt kysymässä, siellä on hitsausosaajia. Ei ne luokatkaan kaikkea kerro.
    Eikä luokilla ole mitään merkitystä, ellei hitsattavasta kohteesta ole virallista hitsausohjetta (wps) ja sen vaatiman paperin omaavaa hitsaria.

    Näin epäoleellisena sivukommenttina..

    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100