Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 60:sta
  1. #1
    Minulla olisi hankinnan alla Hondan Valkyrie merkkinen moottoripyörä. Onko kellään aiempaa kokemusta ks. pyörästä, millainen ajettava, ajoasento, sen ongelma kohdat (jos löytyy)?
    Honda VT 125cc Shadow
  2. #2


    mielipiteeni .... viime vuoden kesällä löysin oman lehmäni ... nyt 15t km..... päivääkään tai kilometriäkään en antais pois ... emäntäkin tykkää istua kyydissä enemmän kuin edellisessä XJ-900:ssa

    tyyppivikoja ei tiedossa ( sama perustekniikka kuin wingissä)... ainoa ikävä puoli on se ettei enää ole mitään tavoitetta mihin vaihtais....

    kaikenlaista koristetta/tilpehööriä löytyy edullisesti jenkeistä vaikka kuinka paljon

    lisää tietoa ja kommentteja ( lue kehuja ) saat minulta tai tuolta...
    http://www.vrccfinland.com/
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  3. #3


    ai niin.... varsinaisiin kysymyksiin.....

    ajettavuus erittäin hyvä... mutkaisilla teillä jopa parempi kuin jammun XJ-900... aivan kävelyvauhdissa painonsa takia hieman erilainen käsitellä kuin joku kevyt kyykky... muttei mikään hankala..

    ajoasento ainakin minulle ( pit. 190 ) todella hyvä... selkäsuorassa... kädet rennosti hieman koukussa... jalat kuin "tuolilla" istuen.... aivan mahtava siis... jenkeistä sitten löytyy monenlaista... korkeampaa ja matalampaa penkkiä selkänojin tai ilman, jollei vakiopenkki ole hyvä....

    todella mahtava MATKAmopo....

    joten siitä vaan ostamaan ja
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  4. #4
    nainenkin on parhaimmillaan tyydyttävä.

    kiinalaisten, näin olympiahengessä, sananlaskun mukaan ihminen on onnellisimmillaan silloin kun on siihen tämänhetkiseen tyytyväinen haikailematta tulevaa, miettimättä murehtimatta mennyttä.

    mulla on samantapainen olo zx12r kawan kanssa. mikään muu vastaava ei tuntuisi tuovan mitään lisäarvoa tai veisi huonompaan suuntaan ja maksaisi hirveän paljon enemmän.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  5. #5
    Lainaa (kawabata @ Elo. 19 2008,19:11) kirjoitti
    mulla on samantapainen olo zx12r kawan kanssa. mikään muu vastaava ei tuntuisi tuovan mitään lisäarvoa tai veisi huonompaan suuntaan ja maksaisi hirveän paljon enemmän.
    oletko kokeillu isoa lehmää

    kaverini (vannoutunut kyykkymestari ) kokeili lehmääni.... sillä seurauksella että kykky myynnissä ja lehmä ostoslistalla..
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  6. #6
    Frankilla 'myyntilissä' ois hyvä yksilö myynnissä, jonka historia tiedossa. Kannattaa kysellä jos tollaista on ostamassa/kiinnostaa. On se aika lehmä tosiaan. Ei vaan itselle herättänyt mitään tuntemuksia - vielä, toistaiseksi vai miten se meni.



    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  7. #7
    lisää "puolueetonta faktaa" tämän mopottimen historiasta löytyy tuolta....

    http://www.motorauma.fi/arkistokuvat...e_hondaf6c.htm

    käykääpä lukaisemassa...
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  8. #8
    Vai että Valkyrie...

    ASIAA! * * * * *

    Kokemusta on kertynyt neljä vuotta ja 53 tkm.

    Fat Lady on lajissaan aivan omaa luokkaansa. Se on olemukseltaan kuin custom, mutta suorituskyvyltään kuin sportti. Se on pitkä - ehkä jopa markkinoiden pisin (vakio) pyörä. Matka-ajossa se tuo vakautta menoon. Sillä kärsii pitää matkanopeutena autobahnalla +160 * kaksi päällä täydessä reissukuormassa. Tosin, kuusi 28mm kaasaria aiheuttaa lievää pyörteilyä polttoainesäiliössä... *

    Valkky toimii niin matka- kuin ilta-ajossakin. Erityisesti mainittakoon kakspäällä ajaessa. Olen itse 189cm pitkä. Emännän mukanaolon huomaa, kun peileistä näkyy repsikan hihat. Ajoasentoa ei tarvitse muuttaa, kun ottaa kyytiläisen. Toisin oli Shadow 1100 ACE 2:sen kanssa...

    Kyselit ongelmakohdista. Minulla on meni laturi noin 25tkm kohdalla, käämistä lanka poikki.

    Jossain noin 35tkm meni kardaani. Syynä oli rasvan puute. Pyörän ostettuani kuvittelin, että perän öljyt (jotka vaihdettiin) voitelevat myös kardaanin takapäätä. Mutta eipä olekaan asia niin. * Kardaani tulee svingin sisällä kuivassa tilassa perään. Huolto-ohjeessa ei kehoiteta tekemään sille mitään. Sinänsä pikkujuttu: takarenkaan vaihdon yhteydessä perä irti svingistä. Perässä olevan kuppin, johon kardaani tulee, laitat rasvaten. Johan toimii. *

    Vika on sikäli inhottava, että kuiva kardaani ei oireile mitenkään. Jonain kauniina päivä kytkintä päästäessäsi nousevat vain kierrokset, mutta nopeus ei. Gold Wingissä on kuulemma samat jutut. Rakennehan on pitkälti sama.

    Todettakoon tässä samalla, että Wingin ja Valkyn kardaanit eivät ole vaihtokelpoisia keskenään. Ne ovat eri pituiset.

    Siinäpä ne murheet sitten olivatkin. Omassani on nyt 62 tkm puntarissa. Fat Lady on oiva matkakumppani joka jaksaa viedä päivän aikana pitkällekin. Sillä myös jaksaa ajaa. Meidän perheemme "vauvaa" on varusteltu vuosien varrella omaan tyyliin sopivaksi. Kuten Pahali kirjoitti, kilkkeitä saa kivuttomasti USA:sta.

    Suomen kerhon sivuilta www.vrccfinland.com saat kontakti- yms. lisätietoa.

    Ride Safe!



    *L*

    ***********
    El Presidenté
    VRCC Finland
  9. #9
    http://www.nettimoto.com/viewVehicle...bike=648638&PN[0]=your_favorite&PL[0]=listFavoriteVehicle.php

    Minulla ois tollainen tiedossa. Olen alkanut jo kosiskelemaan noita myyjiä vaikka aion melko varmasti ostaakkin sen lähempänä ensi kesää. Tiedossa on jo ollut että kardaanissa öljyt laitetaan sinne itseensä missä on se "tanko". Joku sano et vaihdattaa kardaanissa öljyt 6000 km välein. Itse olen 186 pitkä vaikka lähempänä oon pentua kuin aikuista
    Honda VT 125cc Shadow
  10. #10
    Hola!

    (Ei ole em. pyörästä mitään kokemusta.)

    Täytyy kuitenkin sanoa, että on krväkkään näkönen peli! Ja kutosmosa! Sopivilla putkilla siitä lähtisi varmaan ylimakeet soundit!
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  11. #11
    Lainaa (Anatooli @ Elo. 20 2008,18:50) kirjoitti
    Sopivilla putkilla siitä lähtisi varmaan ylimakeet soundit!
    ainakin 6-6 tyhjillä putkilla.... liiankin kovat...
    you tubesta hakusanalla "honda f6c valkyrie" löytyy videopätkiä joissa kuulee ko. metelit
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  12. #12
    Lainaa (^^Anzku @ Elo. 20 2008,18:44) kirjoitti
    http://www.nettimoto.com/viewVehicle...bike=648638&PN[0]=your_favorite&PL[0]=listFavoriteVehicle.php

    Minulla ois tollainen tiedossa. Olen alkanut jo kosiskelemaan noita myyjiä vaikka aion melko varmasti ostaakkin sen lähempänä ensi kesää. Tiedossa on jo ollut että kardaanissa öljyt laitetaan sinne itseensä missä on se "tanko". Joku sano et vaihdattaa kardaanissa öljyt 6000 km välein. Itse olen 186 pitkä vaikka lähempänä oon pentua kuin aikuista *
    Jenkki versio, muista pyytää varustelemaan se Suomessa hyväksytyksi malliksi... Miksiköhän puuttuu tankin merkit?

    Se kardaanin akselin pääty joka ruostuu jolloin koneistus katoaa, niin se ei kuulu todellakaan huolto-ohjelmaan. Usein kyseinen osa lähtee ruostumaan, kun stefan läpi sinne pääsee kosteutta... Eli painepesun tulosta. Ei ole ainoa pyörämalli jossa sama ongelma. Kuten todettukkin, niin se kannattaisi välillä rasvata. 6000 km välin tapahtuva peräöljyn vaihto kuullostaa hätävarjelulta, etenkin, kun se ei vaikuta tuohon vaurioituvaan kohteeseen mitenkään. Tosin jos aikaa ja vaivaa haluaa nähdä, niin siitä vaan, ei se vaihto kumminkaan mitään raketti tiedettä ole.

    Mutta kaikenkaikkiaan lättäkutonen on hyvä pyörä, osta pois.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  13. #13
    kuis monesti sit teidän ammattilaisten mielestä tarvittaisiin öljytä se kardaani?
    Honda VT 125cc Shadow
  14. #14
    Lainaa (^^Anzku @ Elo. 21 2008,12:38) kirjoitti
    kuis monesti sit teidän ammattilaisten mielestä tarvittaisiin öljytä se kardaani?
    Kuten Lassekin totesi, niin kardaanin perän voi rasvata vaikkapa renkaan vaihdon yhteydessä.
    Teoriassa, huom teoriassa, sen pitäisi kestää pyörän eliniän, koska se ei ole huolto-ohjelmassa, vaan suljetussa tilassa, jonne ei veden pitäis päästä eikä minkään muunkaan.
    Peräöljyn vaihto on 36 tkm välein ja tarkastus 12 tkm välein.
    Joten karkealla laskutoimituksella takana olisi menossa sopivasti 3 rengas vaihtoon juurikin 36 tkm aikoihin, joten siinä huollossa voi vaihtaa kumin ja nykäistä kardaanin perän auki ja laittaa sinne uudet vaseliinit, samalla tietysti vaihtaa tiivisteet ja muutenkin uudet peräöljyt huolto-ohjelman mukaan.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  15. #15
    kuis tämä tarkastus sitten tehdään?

    Ja kuis paljon ks. pyörä kuluttaa satasella?



    Honda VT 125cc Shadow
  16. #16
    Lainaa (^^Anzku @ Elo. 21 2008,18:37) kirjoitti
    kuis tämä tarkastus sitten tehdään?

    Ja kuis paljon ks. pyörä kuluttaa satasella?
    Määräaikaishuollossa tehdään tarkastukset. Se on helpointa.
    Rehellisesti sanottuna, jos tarvii kysyä, niin ei itse kannata tehdä. Haynesiltä löytyy manuaali TI -miehille.

    Oman kulutus 5-16 litraa sadalle, siihen väliin saa mahtumaan montaa tyyliä ja vauhtia ajoa. Kaiken se vie, mitä tankkiin laittaa... Iso kone, 6 kaasutinta, kulutus nousee kaasukäden ukaan helposti.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  17. #17
    Lainaa (Heksa @ Elo. 21 2008,20:43) kirjoitti
    Oman kulutus 5-16 litraa sadalle, siihen väliin saa mahtumaan montaa tyyliä ja vauhtia ajoa. Kaiken se vie, mitä tankkiin laittaa... Iso kone, 6 kaasutinta, kulutus nousee kaasukäden ukaan helposti.
    olisin eri mieltä kulutuksesta

    n 15t km ajossa kulutus lukemat ovat olleet 4,99 - 6,54 l/100km

    vaikka kuinka olen "rankaitussut" lehmääni ei kulutus ole ollut tuon suurempi..

    lieventävänä asianhaarana voi tietysti olla se että olen itse huoltanut ja "säätänyt" mopottimen säädöt kohdalleen....
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  18. #18
    Miten niin tuohon mun laittamaan haarukkaanhan sunkin kulutus menee.

    Juu ja et ole näköjään liian kovaa lehmää rankaissut, sille meinaan soppa maistuu, kun on avoin baana edessä ja kierrokset/vauhti kohdallaan. Ja kunnon mutkapätkällä rupeaa pyörrettä tulemaan tankkiin, kun pitää vetovaihteen päällä.

    Kyllähän se maltillisesti polttoainetta syö kun pitää tasaisen matkavauhdin yllä tylsällä maantiella, mutta kun ajo muuttuu mutkapätkällä "repivämmäksi", niin rupeaa tankki tyhjenemään suht rivakkaa tahtia.

    Tosin kaikki on kiinni ajotyylistä.
    Ja italiasta saa pidennetyn vaihteistovälityksen 4 ja 5 -vaihteille. Kierrokset tippuvat noin tonnin satasen vauhdissa... Ja samalla kulutus pienenee merkittävästi.



    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  19. #19
    Etsisin mieluummin sellaista pyörää joka ei kuluttaisi saman verran mitä auto kuluttaisi. 4-5 litraa on ihan siedettävä mut 6 litraaki jo alkaa hieman hirvittämään vaikka sen ymmärtääkin, iso kone niiku sanoitkin jo * :kääk: kyllä tuon silti kukkarokin vielä kestää.



    Honda VT 125cc Shadow
  20. #20
    Nostellaas vähän vanhaa aihetta.

    Heräsi innostus vaihtaa isoon lehmään.. mutta paljonkos näillä koneilla kurvaillaan kun vaihdokissa olisi jo karvan yli 100tkm ajettuna? Meneekö mukisematta toiset 100tkm jos kerran on ajallaan huollettu, vai alkaako olla siellä sun täällä sen verran kulumaa että saa touhuta tallissa kun ajamaan tekis mieli??

    Ja mihin kannattaa koeajossa kiinnittää huomiota? Pitäisi olla hiljanen ja tärinätön peli että kuulee kyllä jos jotain on pielessä.
    Tubla Äksä 2001.. menemene katsoo kuvia! http://s11.photobucket.com/albums/a186/Ksalmi/blackbird
  21. #21
    Pikkasen polttelee Valkyrie. Kiikarissa olisi yksi hyvinkin siistin oloinen Tourer-versio vuodelta 1998. Kilometrejä on ajettuna suunnilleen 80.000.

    Aikalailla ikiliikkujiahan nuo on, mutta löytyykö lättäkutosen omistavilta/omistaneilta vinkkiä, onko näissä jotain sellaista tyyppiongelmaa, johon olisi syytä kiinnittää huomiota?

    Netistä löytyvien koeajojen ja kommenttien perusteella pyörä lienee koostaan ja massastaan huolimatta varsin helppo pyöriteltävä myös pienissä nopeuksissa.
  22. #22
    Ei näissä mitään ihmeellisiä vikoja ole. Minulla -98 malli jolla ajettu 14 tkm. Ikä vaikuttaa kumiosiin.. itse vaihdoin alipaineohjattuun bensahanaan kalvot varmuuden vuoksi.. . ja alkuperäiset renkaat uusiin .
    Nokkaremmit kannattaa katsoa milloin vaihdettu. Pitäisi kestää 160.000 km . Matala satulakorkeus on hyvä tällaiselle pieneen nahkaa syntyneelle. Hyvä ajaa kaksistaankin.

    MR
  23. #23
    Itseäkin alkanut viime aikoina Valkyrie kiinnostaa, nykyinen pyörä on Magna ja ilmeisesti nämä kaksi ovat hyvin samantyyliset.

    Usein näissä näkee Cobran putkia, eivät liene e-hyväksyttyjä?
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  24. #24
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    Itseäkin alkanut viime aikoina Valkyrie kiinnostaa, nykyinen pyörä on Magna ja ilmeisesti nämä kaksi ovat hyvin samantyyliset.

    Usein näissä näkee Cobran putkia, eivät liene e-hyväksyttyjä?
    Ei ole hyväksytty... maksaa Suomessa noin 1000 €, mutta kun pyörä on tehty USA:ssa , niin sieltä löytyy mitä vaan Valkyyn sopivaa edullisemmin.. Minulla vakiot ja tosi hiljaiset, eli alle hyväksyttyjen desibelien.


    Mr
  25. #25
    Tänään tein kaupat Valkyriesta! Jos nyt jotain saisi pukilta toivoa niin oikein varhaista kevättä...

    Paljon näyttää löytyvän Saksastakin osia ja työtarpeita, mm. Cobran putkia: http://www.valkyrieparts.de/en_GB
  26. #26
    Lainaa J_E_N kirjoitti Katso viesti
    Tänään tein kaupat Valkyriesta! Jos nyt jotain saisi pukilta toivoa niin oikein varhaista kevättä...

    Paljon näyttää löytyvän Saksastakin osia ja työtarpeita, mm. Cobran putkia: http://www.valkyrieparts.de/en_GB
    Asmaa! Joululahja etukäteen
    Jospa joskus vielä itsellekin moinen siunaantuisi. Vanhempaa Valkyrieta en ole koskaan lähempää nähnyt joten tänään ihan piruuttani kävin kylmäistumassa moisen, kyllä lyhyellä testi-istuskelulla vallan mainion asennon sai ja en kyllä keksinyt yhtäkään pätevää syytä miksei joskus moista koeajaisi tai jopa hankkisi. Joku Rocket III:nenkin siinä kävi persiin alla vaan eipä tuo samalla tavalla sytyttänyt.

    Pienenä kuriositeettina, kyseisen firman myyjä mainitsi että tällä päivämäärällä joku oli heillä jollain toisella vehkeellä koeajollakin käynyt Suomen kesä, pitkä ja vähäluminen..
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  27. #27
    Lainaa J_E_N kirjoitti Katso viesti
    Tänään tein kaupat Valkyriesta! Jos nyt jotain saisi pukilta toivoa niin oikein varhaista kevättä...

    Paljon näyttää löytyvän Saksastakin osia ja työtarpeita, mm. Cobran putkia: http://www.valkyrieparts.de/en_GB
    Onneksi olkoon hyvästä valinnasta

    MR
  28. #28
    Noniin,
    sitten osui nätti Valkyrie minunkin haaviin, tuli samalla avattua ajokausi kun kävin hakemassa pois. Aivan älyttömän mahtava peli
    Cobran putkista lähtee aika räyhäkkäät murinat

    Siellä se tallissa Magnan vieressä möllöttää, hurjat poltot olis päästä ajelemaan lisää. Vaan taitaa olla seuraavana ajovuorossa Magna että saa vietyä kotio ja myyntiin.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  29. #29
    9000 mailia takana tälle kaudelle ja alkaa olla aika pistää talviteloille ja aloittaa huoltokausi.

    Onko ideaa mistä seuraava vika mahtaisi johtua?
    Harvakseltaan startti alkoi tehdä sellaista että lähtee pyörittämään konetta mutta sitten tekee täyden stopin eikä pyöritä enää. Virtaa on ja valot palaa. Starttia kun painelee niin kyllä se yrittää pyörittää mutta ei vaan lähde. Jos starttinappulaa lyhyesti naputtelee kymmenisen kertaa niin jumi lähtee ja kone pyörii taas. Tai jos isolla vaihteella pyörää liikuttaa niin että kone pyörähtää muutaman kerran, silloin startti lähtee kanssa suoraan mukisematta pyörimään.

    Ilmojen viiletessä syksyä kohti on tuota alkanut tehdä useammin eikä lämpimänä tuota tee koskaan. Elokuun huitteilla jos seisoi pihassa 2-3 päivää niin saattoi tuon tehdä ja nyt lokakuussa riittää että päivän seisoo ja saa taas kikkailla käyntiin.

    Ideoita?
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  30.  
  31. #30
    Oireet viittaisi huonoon kontaktiin akkukaapeleissa tai sitten akku on tiensä päässä. Valot saa palamaan kyllä huonollakin akulla mutta startti vaan ei onnistu. Syksyn kosteat kelit pahentaa kaapeleiden huonoa kontaktia (hapettumat).
    -MK-
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen