Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Jos täysikänen jälkikasvu ajaa mun ajoneuvoa ja kolhii naapurin ajoneuvoa , niin mistäs vakuutuksesta korvaus menee ??

    Eli naapurin vahingot => mun liikennevakuutus vai mun kotivakuutus ??

    Oman pelin vahingot => mun liikennevakuutus vai autovakuutus vai kotivakuutus ??

    Juu juu , normaalisti syyttömän osapuolen vahingot menee syyllisen liikennevakuutuksesta mut nyt on mun vakuutukset ja kuski en ollu minä , joten ?

    Ja bonukset menee

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  2. #2
    Liikenne-/autovakuutus.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  3. #3
    Tota mä vähän pelkäänkin.

    Kotivakuutus ois ollu paras , ei menis bonukset.

    No , huomenna pitää soitella vakuutusyhtiöön ja kysellä.

    Naapuri ei vielä tiiä mut jätin sen tuulilasin alle puhelinnumeron jos hää vaikka soittelis mulle.

    Ei taija ilahtua...

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  4. #4
    Kannattaa kokeilla matkatavaravakuutuksesta. Se todennäköisesti korvaa.

    Ei vaan.. Vieras auto liikenteestä, oma auto kaskon kolariturvasta (jos on). Bonukset menee molemmista ja lisäksi kaskosta omavastuu. Kandee vinkua rahallinen tappio vahingon aiheuttajalta takaisin eli kuskilta.

    Voit toki vielä varmistuksen (ja tarkemmat perustelut) kysyä omasta yhtiöstäsi.
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  5. #5
    Kyllä se ihan omista liikennevakuutuksista menee ja bonukset laskee tietysti samalla. On kokemusta.
  6. #6
    Lainaa (Wasserschwein @ Elo. 10 2008,20:40) kirjoitti
    Kyllä se ihan omista liikennevakuutuksista menee ja bonukset laskee tietysti samalla. On kokemusta.
    Jep... kuin myös. Faijan bonukset tuhosin ko ite ajoin faijan auton pas*aksi. Oma auto seiso pihalla (bensat loppu) ja eipä onnistunu siirtää niitä menetyksiä omasta autosta. Maksoin faijalle työlläni menetetyt bonarit.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  7. #7
    Lainaa (Ropaaja @ Elo. 10 2008,16:16) kirjoitti
    Naapuri ei vielä tiiä mut jätin sen tuulilasin alle puhelinnumeron jos hää vaikka soittelis mulle.
    Veikkaan että soittaa kyl *
  8. #8
    Kävin tyän jälkeen vakuutusyhtiössä.

    Ystävällisesti hän mulle laski kustannusten rajat , missäkohti kannattaa käyttää vakuutusta ja missä maksaa suoraan lompakosta. (bonusmenetys)

    Sain naapurin kiinni aamusella. Ihan mukavilta ja asiallisilta vaikuttivatten.

    Miettivätten nyt että haluaako rahaa suoraan ja hoitaa korjauksen ite vai hoitaako vakuutus.

    Eikun odotellen.

    Näin se homma etenee.

    Ai niin , kysäsin vakuutuksen voimassaoloa radalla.

    Lueskeli mulle paperista että jos koulutusta ja kouluttajat EAK-kouluttajia tai öö.. mikäsenytolisetoinen... no kyl te varmaan tiiätte , niin vakuutukset voimassa , eikä omavastuun korotusta (Pohjola)

    Sunnuntaina radalle
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  9. #9
    Lainaa (Ropaaja @ Elo. 11 2008,18:06) kirjoitti
    Miettivätten nyt että haluaako rahaa suoraan ja hoitaa korjauksen ite vai hoitaako vakuutus.
    Voit myös tarvittaessa hoitaa suoraan vakuutuksen kautta ja miettiä sitten miten kannattaa tehdä. Jos korjauskulut ovatkin alhaiset (eli vakuutusta ei kannata käyttää) niin sulla on vuosi aikaa maksaa ko. summat takaisin vakuutusyhtiölle, jolloin bonukset nousee vahinkoa edeltäneeseen tilanteeseen.

    Koskee niin liikennettä kuin kaskoa.

    Niin ja noita ratakouluttajista. Pitää olla EAK-kouluttajia ja niiden todellakin pitää kouluttaa ko. hetkellä. Ei riitä, että radalla sattui olemaan mukana myös EAKin omaava henkilö.



    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  10. #10
    Mä olenkin menossa koulutusryhmään

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  11. #11
    Lainaa (lunastar @ Elo. 11 2008,19:25) kirjoitti
    Lainaa (Ropaaja @ Elo. 11 2008,18:06) kirjoitti
    Miettivätten nyt että haluaako rahaa suoraan ja hoitaa korjauksen ite vai hoitaako vakuutus.
    Voit myös tarvittaessa hoitaa suoraan vakuutuksen kautta ja miettiä sitten miten kannattaa tehdä. Jos korjauskulut ovatkin alhaiset (eli vakuutusta ei kannata käyttää) niin sulla on vuosi aikaa maksaa ko. summat takaisin vakuutusyhtiölle, jolloin bonukset nousee vahinkoa edeltäneeseen tilanteeseen.

    Koskee niin liikennettä kuin kaskoa.

    Niin ja noita ratakouluttajista. Pitää olla EAK-kouluttajia ja niiden todellakin pitää kouluttaa ko. hetkellä. Ei riitä, että radalla sattui olemaan mukana myös EAKin omaava henkilö.
    siis ymmärsinkö oikein??eli jos esim pyörä menny lunastukseen kaskosta ja ajovarusteet liikenteestä niin jos maksan ajovarusteista maksetun summan takaisin vakuutusyhtiölle saan liikenteen bonukset takaisin?
    entäs jos olen vaihtanut vakuutusyhtiötä välissä?maksanko ajovarusteiden summan vanhaan yhtiöön??
    CBR pc25 91/96
  12. #12
    Lainaa (veikke @ Elo. 12 2008,17:36) kirjoitti
    Lainaa (lunastar @ Elo. 11 2008,19:25) kirjoitti
    Lainaa (Ropaaja @ Elo. 11 2008,18:06) kirjoitti
    Miettivätten nyt että haluaako rahaa suoraan ja hoitaa korjauksen ite vai hoitaako vakuutus.
    Voit myös tarvittaessa hoitaa suoraan vakuutuksen kautta ja miettiä sitten miten kannattaa tehdä. Jos korjauskulut ovatkin alhaiset (eli vakuutusta ei kannata käyttää) niin sulla on vuosi aikaa maksaa ko. summat takaisin vakuutusyhtiölle, jolloin bonukset nousee vahinkoa edeltäneeseen tilanteeseen.

    Koskee niin liikennettä kuin kaskoa.

    Niin ja noita ratakouluttajista. Pitää olla EAK-kouluttajia ja niiden todellakin pitää kouluttaa ko. hetkellä. Ei riitä, että radalla sattui olemaan mukana myös EAKin omaava henkilö.
    siis ymmärsinkö oikein??eli jos esim pyörä menny lunastukseen kaskosta ja ajovarusteet liikenteestä niin jos maksan ajovarusteista maksetun summan takaisin vakuutusyhtiölle saan liikenteen bonukset takaisin?
    entäs jos olen vaihtanut vakuutusyhtiötä välissä?maksanko ajovarusteiden summan vanhaan yhtiöön??
    No jos sitä liikennevakuutusta ei ole käytetty muuhun kuin ajovarusteisiin niin periaatteessa kai joo. Kannattaa tietty tarkistaa vielä omasta vakuutusyhtiöstä miten toi menee. Jos se menee noin, niin tosiaan sillon sitten korvaukset palautetaan siihen yhtiöön, mistä ne on maksettu. Eli pirauttelehan sinne yhtiöön, joka sulle aikanaan on ne rahat maksanut. Osaavat sit kertoa et pystyykö sen "perumaan" vielä

    Ajovarusteethan muuten kannattaa hakea koti-irtaimistovakuutuksen puolelta, jos liikennevakuutuksesta ei muita kuluja tulee (vastapuolen ajoneuvon tms. korjaus, sairaalakäyntejä) -> ei tipu liikennevakuutuksen bonarit turhaan. Jos kyseessä kyytiläisen ajovarusteet niin kyytiläinen voi hakea ne omasta koti-irtaimistovakuutuksestaan. Tokihan voi olla joskus niin, että niitä kotari ei korvaa, jos liikennevakuutus olisi ensisijainen korvaaja. Mut näistäkin kannattaa aina kysyä omasta vakuutusyhtiöstä miten menee.

    Kun en mä näistä ny sen tarkemmin kuitenkaan tiedä. Mut luulisin tietäväni jotain... ehkä... tai sit en



    E: Niin siitä en sit tiedä miten se yhtiön vaihto vaikuttaa, sen tiimoilta sit (kun toi vanhan yhtiön korvausjuttu selvät et sen sais tarvittaessa peruttua) niin soitto nyk. vakuutusyhtiöön ja kysyä saako bonarit korkeammiksi.



    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  13. #13
    Lainaa (lunastar @ Elo. 12 2008,23:09) kirjoitti
    Lainaa (veikke @ Elo. 12 2008,17:36) kirjoitti
    Lainaa (lunastar @ Elo. 11 2008,19:25) kirjoitti
    Lainaa (Ropaaja @ Elo. 11 2008,18:06) kirjoitti
    Miettivätten nyt että haluaako rahaa suoraan ja hoitaa korjauksen ite vai hoitaako vakuutus.
    Voit myös tarvittaessa hoitaa suoraan vakuutuksen kautta ja miettiä sitten miten kannattaa tehdä. Jos korjauskulut ovatkin alhaiset (eli vakuutusta ei kannata käyttää) niin sulla on vuosi aikaa maksaa ko. summat takaisin vakuutusyhtiölle, jolloin bonukset nousee vahinkoa edeltäneeseen tilanteeseen.

    Koskee niin liikennettä kuin kaskoa.

    Niin ja noita ratakouluttajista. Pitää olla EAK-kouluttajia ja niiden todellakin pitää kouluttaa ko. hetkellä. Ei riitä, että radalla sattui olemaan mukana myös EAKin omaava henkilö.
    siis ymmärsinkö oikein??eli jos esim pyörä menny lunastukseen kaskosta ja ajovarusteet liikenteestä niin jos maksan ajovarusteista maksetun summan takaisin vakuutusyhtiölle saan liikenteen bonukset takaisin?
    entäs jos olen vaihtanut vakuutusyhtiötä välissä?maksanko ajovarusteiden summan vanhaan yhtiöön??
    No jos sitä liikennevakuutusta ei ole käytetty muuhun kuin ajovarusteisiin niin periaatteessa kai joo. Kannattaa tietty tarkistaa vielä omasta vakuutusyhtiöstä miten toi menee. Jos se menee noin, niin tosiaan sillon sitten korvaukset palautetaan siihen yhtiöön, mistä ne on maksettu. Eli pirauttelehan sinne yhtiöön, joka sulle aikanaan on ne rahat maksanut. Osaavat sit kertoa et pystyykö sen "perumaan" vielä

    Ajovarusteethan muuten kannattaa hakea koti-irtaimistovakuutuksen puolelta, jos liikennevakuutuksesta ei muita kuluja tulee (vastapuolen ajoneuvon tms. korjaus, sairaalakäyntejä) -> ei tipu liikennevakuutuksen bonarit turhaan. Jos kyseessä kyytiläisen ajovarusteet niin kyytiläinen voi hakea ne omasta koti-irtaimistovakuutuksestaan. Tokihan voi olla joskus niin, että niitä kotari ei korvaa, jos liikennevakuutus olisi ensisijainen korvaaja. Mut näistäkin kannattaa aina kysyä omasta vakuutusyhtiöstä miten menee.

    Kun en mä näistä ny sen tarkemmin kuitenkaan tiedä. Mut luulisin tietäväni jotain... ehkä... tai sit en



    E: Niin siitä en sit tiedä miten se yhtiön vaihto vaikuttaa, sen tiimoilta sit (kun toi vanhan yhtiön korvausjuttu selvät et sen sais tarvittaessa peruttua) niin soitto nyk. vakuutusyhtiöön ja kysyä saako bonarit korkeammiksi.
    joo soittelin vakuutusyhtiöihin (edellinen pohjola ja nykyisin if) ja tosiaan tuossa on vuosi aikaa maksaa vahinko takasin(siis ainakin pohjolassa) ja saada bonukset entiselleen... maksun jälkeen yhteyttä ifiin ja nostavat bonukset tuon 20% mitä tippuivat...

    ja itellä tosiaan kyse liikennevakuutuksesta jonka aion maksaa takasin,oli korvattu pelkkä polikäynti+röntgenkuvat 167euroa.
    laskin että kannattaa maksaa takasin tuo summa jolloin siis bonukset nousevat sen 20%
    CBR pc25 91/96
  14.  
  15. #14
    Noniih , päätös tällekkin asialle.

    Eli naapurin auto korjattu aikapäivää sitten.
    Tänään tuli vakuutusyhtiöltä kirje jossa ilmoittavatten korvanneensa 960€.

    Eli menee yli siitä rajasta jossa kannattas maksaa ite.
    Joten käytän vakuutusta ja bonukset tippuu.

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty