Onkos joku löytänyt sellaisen sopivan kokoisen öljynsuodattimen "avaimen" jostain biltema/motonet -tasoisista liikkeistä... Koitin tuossa käsin kiristellä filsua kiinni, mutta hiukka se tihkuu öljyä koneen käydessä sieltä tiivisteen välistä... Avaimeen tarvii siis huomenna(?) käydä investoimassa. Mutta mistä?
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Ite tilasin siis kuitenkin Sumekolta (HSPitkäseltä) siihen suolaiseen hintaan. En ebaysta löytänyt yhtään puljua, josta olisi saanut kohtuu hintaan. Noissa amerikan puljuissa tahtoo muodostua näin pienissä tilauksissa liian suureksi postikulut.(Tuppervaari @ Huhti. 10 2009,14:49) kirjoitti
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Kyllä minä lämpimäksi olen käytellyt pariin otteeseen. Jo synkatessa tuli huudatettua ihan vaan huudattamisen ilosta. Pyörä kuitenkin toistaiseksi vielä huoltopukeilla pystyasennossa, niin se ei pääse nojaamaan sinne vasemmalle sivujalalle, jolloin se vuoto tulee läpi.(TeeVee @ Huhti. 10 2009,15:25) kirjoitti
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Tässä pyörässä suodatin on niin hyvässä paikassa, että senhän saa melkein millä vain avaimella paikalleen ja pois.(TeeVee @ Huhti. 10 2009,15:51) kirjoitti
Ite en jaksanut kuitenkaan edes etsiä mitään halpa-avainta. Viime kesänä pyysin pyöräkauppojen yhteydessä mukaan sen kawan oman avaimen, ei tartte tuskailla yhtään, senkun asentelee. Osanumero 57001-1249.
Sen suodattimen momentti on 31Nm. Kuinka moni jaksaa käsin vääntää ?
Ihan varoituksen sanana joillekkin vääntäjille: En jaksa tästä asiasta kaikenmaailman "tietäjien" kanssa vääntää, laittakaa käsin jos ei vuoda.
Yks vaihtoehtohan on myös ostaa suodatin, missä on paikka räikälle, esim K&N:
![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
vaseliini on muuten parempaa tohon tiivisteeseen kuin öljy. ja voimakkaasti käsin kiristettynä pitäs riittää ettei vuoda.(TeeVee @ Huhti. 10 2009,15:51) kirjoitti
oiken pätevän suodatinavaimen saa kun halkaisee esim. 16mm ja noin 75mm pitkän pultin kulmahiomakoneella siten et kanta jää ehjäx. tohon uraan sitte vaikka turvavyönpätkä kaksinkerroin ja suodatin siihen vyönväliin *ja sitte vain ruuvaten ni johan aukee ja kiristyy.
aikas huonosti selitetty, mut toivottavasti idea selkis.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Huoltokuluja matkan varrelta '06-mallille, sisältää huolto-ohjelman mukaiset kulutusosat ellei toisin ole mainittu. Työtunnin hinta huiteli keskimäärin 63 € pinnassa.
1000 km: 130 € + 90 € lisätyöveloituksia virransyötön järjestämisestä gepsille ja intercomille,
6000 km: 190 €, sis. takarenkaan vaihdon mutta ei itse rengasta, ylimääräinen öljynvaihto,
12000 km: 270 €, tulppia ei vaihdettu (vaihdettiin vasta 24 tkm kohdalla ja tulppien kunnon perusteella turhan aikaisin sekin),
18000 km: 320 € sis. ylimääräinen öljynvaihto ja uudet orkkis etujarrupalat,
24000 km: 400 €, tulpat ei sisälly tuohon hintaan (maksoi n. 60 €/8 kpl RockAuto.com'ista tilattuna), ohjauslaakerin rasvaukseen ei lähdetty.
-------------------
Yht. 1300 € eli n. 5 €/100 km.
Seuraava eli 30 tkm huolto olisi pikkuhuolto, missä ei vaihdeta ohjelman mukaan mitään eikä konetta avata. Venttiilinvalykset katsotaan 42 tkm:n kohdalla, eli ainakaan sitä ennen ei tule kalliita pommeja huolloista. En tiedä, mitä välysten tarkistaminen maksaa.
Matkan varrella kulahti 3 kierrosta renkaita (joista yksi etunen meni 100 km kohdalla vaihtoon viillon vuoksi), Metzeler Sportec M3 oli hyvä kumi tässä pyörässä, paras kesto takasena 13 tkm. Ainoa edes melkein viaksi luettava tapaus oli etukulma- ja takavalojen sulakkeen kontaktihäikkä, korjaantui nyppäsemällä sulake irti ja painamalla takaisin paikalleen. Bensaa kului näppituntumalta keskimäärin ehkä vajaa 7 litraa/100 km, kaupunkiajossa menee liki kymppi ja maantiellä noin 6 l/100 km. Alkuperäinen ketju-ratassetti on 30 tkm:n kohdalla edelleen ok.
1000
Jep, huoltoa on pitkästä aikaa taas talven aikana tehty.
Jarrupalat vaihdoin taakse. Edellisen omistajan jäljiltä olivat kuluneet huomattavasti enemmän kuin edessä. Etupaloilla ajelen vielä ainakin kaksi kesää, ellen enemmänkin.
Paloille tuli hintaa postikuluineen 32 euroa.
![]()
![]()
Vaivasi ohjauslaakerin kunto ja 24tkm huoltoon kuuluvana asiana, otin ja rasvasin osat. Eipä tarvitse taas muutamaan vuoteen tuotakaan tehdä.
Hintaa operaatiolle muodostui: haka-avain 15 eur, 36mm hylsy 6 eur, rasvaa tuubi 2,5 eur.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Tämäkin tuli nyt sitten tehtyä, eli oli tihkunut yhä öljyä venttiilinkannen tiivisteen kohdalta viime kesän ajelujen jäljiltä. Nyt laitoin 2 milliä paksut aluslevyt pulttien alle. Kansi painuu nyt sen verran tiukempaan tiivistettä vasten. Tuleva kesä näyttää, loppuuko öljyn tihkuminen.(Jyppendaal @ Maalis. 22 2009,16:28) kirjoitti
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Viime kesänä alkoi nokkaketju raklattamaan vähän väliä ja se jurppi. Ihan sama oliko kone kylmä tai kuuma, ketju raklatti satunnaisesti milloin missäkin tilanteessa, startissa, ajon aikana, ajon jälkeen tyhjäkäynnillä.
Laitoin äsken APEn manuaalisen kiristimen paikalleen. 44 euroa postikuluineen ebaysta.
Tuosta alkuperäisestä Kawasakin hydraulisesta kiristimestä semmonen kysymys, että tuleeko sen heilua sisään-ulos ihan painelemalla vai pitäisikö sen painua sisään päin vain jos sitä pientä jousta vapauttaa ? Ajettelin vain, että jos tuo minun on jotenkin viallinen, kun se heiluu miten vaan sisään/ulos. Jos se johtus siitä ettei se kunnolla painanu enää nokkaketjun laahainta. Pelkästään ollut sen jousen ja öljynpaineen varassa ketjun kireys ?
![]()
![]()
![]()
Vähän mietitytti kuinka kireällä tuon manuaalisen tulisi olla. Laitoin sen siten, että:
- alkuun kaikki mahdolliset kierteet ulkona kiinni koneeseen,
- jonka jälkeen sormin kiristin niin pitkälle että otti laahaimeen kiinni,
- jonka jälkeen startilla pyörittelin konetta just sen verran että ketju pyöri eteenpäin ja samalla kiristin sormin niin että otti yhä kiinni laahaimeen.
- Tämän jälkeen laitoin koneen tulille ja etsin kohdan missä ketjun raklatus juuri lakkasi kuulumasta.
- Kiristin mutterin paikalleen.
Jospa tuo meni oikein ? Ettei olis liian kireällä eikä löysällä. Äh ajoa vaan ens kuusta alkaen![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Viikonloppuna tuli hulluteltua oikein kunnolla. Joku/jokin sai minut suostuteltua ostamaan lisää kilkkeitä pyörään.
Laitoin äänenvahvistimet pyörään kiinni, mallia Yoshimura R-77. Huoltoahan se on kai tämäkin ?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tätä videota minun ei olisi pitänyt ostopäätöstä jahkaillessa KUUNNELLAVoisin olla satasia rikkaampi tällä hetkellä...
Asennus oli kohtalaisen helppoa, ainoa juttu oli liitoksen tiivistäminen. Käytin siihen tuollasta CRC-nauhaa. Kumma, jos joku on saanut nuo paikalleen ilman mitään tiivistettä ? Vuotaa nimittäin pahasti.
Painoa lähti alkuperäisiin tuutteihin verrattuna yhteensä -6,5 kg. Alkup. painoivat n. 6,2 kg kappale ja nämä yoshit n. 3 kg/kipale. Hirvittävä ero pituudessa. Pyörän takapää keveni ulkonäöllisestikin aika lailla.
Lyhyesti sanottuna saatanan hyvän näköset pöntöt joiden ääni on täynnä voimaa ja uhoa *
Nyt odotellaan sitten Poverkommanderia, niin pääsee lataamaan jännittäviä ruiskukarttoja myllyyn...
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Lelun virittely jatkui menneenä viikonloppuna voimakomentajan asentamisella (PC3 USB).
![]()
Vanhana tietokoneräpeltäjänä siihen piti saada asenneltua kartta jo ennen pyörään laittoa ;)
Ja perfektiovammasena minulle ei tietenkään välttänyt laitteen asennus sinne helpompaan paikkaan katteiden alle, vaan tietenkin se piti saada penkin alle.
Aika ahdas on väli, mistä johto pitää pujottaa ali koneen puolelle, mutta kyllä se siitä mahtui, kun otti osia pois tieltä. Akkukoteloakin piti irrotella, että sain johdon vedettyä pyörän vasemmalta reunalta. Hyvä siitä tuli.
![]()
![]()
![]()
![]()
Laitoin vuosi sitten silikonirasvaa tuohon johtosarjan liittimeen, olipa helppo irrottaa tällä kertaa.
Ja eihän sitä maadoitusjohtoa kätketä minnekään coolantpullon pulttiin, koska se pultti löystyy -> pyörä kuolee. Tehdään johdosta pitempi ja laitetaan se akun maadoituspulttiin.
![]()
Laitoin nyt aluksi Dynojetin sivuilta löytyneen kartan koneeseen. Se on akran slipareille tehty. Kokeilen sillä päristellä, jos ei toimi niin laitan jonkun toisen.
Pitää joskus käyttää jossain dynossa säädättämässä custom-kartta. Kunhan jaksan.
![]()
Hintaa powercommanderille tuli postikuluineen 280 eur. (Vitosta en ottanu, kun se oli kalliimpi. Ja autotunella vielä kalliimpi, enkä minä sitäpaitsi osaa mitään O2-sensoreita juotella putkistoon.)
Lauantaina lähtee pyörä taas tien päälle, jihuu.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
venakopan öljyhikoiluun aion myös kokeilla prikkoja pulttien alle tusinassa. hikoilu on yltynyt häiritseväksi, tipauttaa pakosarjoille öljyä silloin tällöin ja käry on huomattava. voi joutua uuden tiivisteenkin laittamaan, liimaa ja putsaus ainakin.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Käytin mopedia sitten viimeinkin penkissä.
Eikös se ole onnistunut viritys, jos suorituskyky ei tipu kovin paljoa tehtaan antamista lupauksista ;) Joo, mitä lie ois antanut vakiona, se jäänee arvoitukseksi.
Eli MP-Mesta Joensuu suoritti tehtävän ja lähinnä siinä nyt sitten muokattiin Dynojetin karttaa DJ504. 3 - 4 tuhannen kierroksen tienoilla ollut vääntömonttu oikeni jonkin verran. 140 euroa vaihtoi omistajaa.
Jesh, eli tämmöinen tuhannen euron projekti tällä kertaa (Yoshimura R77 slip-ons, PC3 USB, K&N ilmansuodatin + penkitys/säätö).
Oliskohan tuo ollut järkevintä pitää ihan vakiona? No ei, kyllä se nyt pärisee mukavammin.
Tuosta saa ladattua tämän nykyisen kartan, jos jotakuta kiinnostaa kokeilla tai tutkia.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
aika vähän näyttää jns penkki? useita tusinoitakin penkitellessä on ollut isompia mjax hv lukemia.
niin se venakopan tiiviste oli poikki. meni uusiksi, siis tusinassa.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Niin, enpä edes tajunnut kysyä, että mitä toisten zetorit olivat penkanneet samassa dynossa... Kaikkea muuta tuli seposteltua.![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Tuohon tonniin euroja muutama satku lisää ja olisit saanu esim. Yoshin kokoputkiston ja PC-V:n sekä vapaavirtausputsarin ja ammattimiehen säädöt Bikefoxista...oma Zetori kävi siellä ja puhalsi em. kilkkeillä reilun 190 hv takarengastehoja ja huippuvääntöä 169 nm...vuosi sitten käytin K9-Busani samassa penkissä lähes samoilla kamoilla varustettuna ja tulokset olivat hyvin lähellä toisiaan. Ja kyllä muuten toimii kanssa hienosti, vastaa kaasuun viipyilemättä ja terävästi ja myös Alppireissulla toimi ylös aina 2800 m korkeuteen puutumatta kun ajettiin jo lähtiessä sellaiset säädöt sisään...ei oo todellakaan sama kuka säätötyön tekee. Niinkuin kaikissa muissakin ammateissa tekijöillä on hämmästyttävän suuria eroja osaamisessa.![]()
Muisti palaa pätkittäin, oli puhe, että jostain zetorista olivat penkanneet 180 kokoputkistolla.
Jospa tuohon omaan on mennyt vahingossa gen1 Busan kone, kun on niin hengetön ja voimaton ;)
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Vieläkö tämä suositus on voimassa vai onko parempia ehdotuksia?(Hannula @ Touko. 22 2009,14:36) kirjoitti
Hakusessa renkaat, joilla voi ajaa tourinkia ja rataa hitaassa, ja joissa olisi hyvä märkäpito.
BT-021 jotka nyt alla tuntuvat kuluvan aika reippasta tahtia. Eturengaskin laineilla 6tkm jälkeen vaikka paineet olen pitänyt 3-3,1bar.
30tkm huolto olisi myös edessä. Pelkkiä tarkistuksia jotka tulee tehtyä säännöllisesti itsekkin. Ajattelin tehdä itse, mitä olette mieltä? Ei huvittaisi maksaa tyhjästä ja seisottaa päivän pyörää pajalla.
Posti toi ketjurataspaketin, ja ajattelin vaihtaa nyt pelkän eturattaan ja ketjut. Takaratas ei silmämääräisesti ole kulunut yhtään. Takarattaan ajattelin vaihdattaa samalla, kun vien pyörän renkaanvaihtoon. Itselläni ei ole mahdollisuutta juuri nyt rengasta itse irrooittaa ja ketjuilla on kiire. Täysin typerä idea?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Metzeleriltä tuli tälle kaudelle M5 Interact, joka lienee joka suhteessa tuota M3:a parempi. Mulla on sellainen edessä eikä ole valittamista ollut, pieksi ensiasennus-BT014:n (vai mikä se nyt oli) ajotuntumassa mennen tullen. 7000km ajettu ja vielä tuntuu pintaa ja uraa olevan hyvin jäljellä.(SamiN @ Elo. 11 2010,16:44) kirjoitti
Katukäytössä laitan pari kymmenystä enemmän painetta kuin mitä rengasvalmistaja suosittaa, radalla sitten vähemmän.
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06
Metzelerin M5:llä hurautin Euroopan reissun heinäkuussa, kovaa ajoa motarilla , mutkateillä, serpentiineissä, köröttelyä maanteillä ehkä 2 tuhatta, nyt jotain 7 ja puoli donaa ajettu setti ja takanen menee vielä jonkun 500 km ainakin. Loistava pito myös märällä, hyvä ajettava, oiva valinta.![]()
Vaihda vaan takarataskin samalla, on se kulunut siinä missä eturataskin niille vanhoille ketjuille sopivaksi. Ei siinä ole mitään järkeä säästää. Miksi sitä rengasta ei saa irti ?(SamiN @ Elo. 11 2010,16:44) kirjoitti
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
saa kai sen irti, mutta just nyt puuttuu pukit ym kalut mitä siihen hommaan tarttee.(Jyppendaal @ Elo. 11 2010,20:22) kirjoitti
no, kai tuon viikonloppunakin joutaa tehdä. ohan tuo jo seissyt 2 viikoa kun ei noilla vanhoilla ketjuilla ole enää voinut ajaa.
ajattelin vaan, kun edelliseen vaihdoin, niin ei siinäkään takarattaassa ollut kulumaa yhtään vaikka ketjut oli loppu. huomasi kun rattaat laittoi päällekkäin.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
onkohan muuten missään ikuna tehty vertailua noitten penkkien välillä..eli sama pyörä peräjälkeen eri penkeissä ja sais vertailtua lopputulosta.
joskus kun noita katellut niin käynyt mielessä et onko varmin konsti virittää penkki "kuntoon"![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Joku vuosi takaperin kaveri koitti säästää jättämällä sen 40 euron takarattaan hankkimatta ketjujen vaihdon yhteydessä...(SamiN @ Elo. 11 2010,23:53) kirjoitti
No jostain syystä sitten työpaikan pihassa ihmeteltiin, kun ketjuista/rattaista kuuluu ajossa ihme "naksahduksia". Hiljeni kun laittoi takarattaankin uusiksi. Onneksi ei pitempään kerennyt kuluttamaan vanhalla rattaalla uusia ketjujaan. Siinäkin oli ennakkoon puhe että "ei se takaratas oo yhtään kulunut, ihan turhaan vaihdat".
Tuo olis ihan mielenkiintoinen vertailu tuokin.(Tuppervaari @ Elo. 12 2010,01:36) kirjoitti
Ihan turha lienee ainakin verrata toisten muissa penkeissä otettuihin lukuihin omaa. Yhden gen1 busan käyrän olen netistä löytänyt tuolla Joensuussa samassa penkissä ajettuna, n. 155 vakiona oli tullut, eli ainakin siihen nähden mulla on kawassa laiska kone kai.
Tulipahan nyt samalla reissulla todettua, että Speedohealer ainakin toimii; 310 meni penkissä huippuja ilmanvastuksetta.
Täytyy kokeilla laittaa Gipron ATRE paikalleen ensi talvena, niin saa alempien (1-4) vaihteiden väännöt 3-4t kohilla paremmaksi. Toisioläppiä en jaksa lähtee irrottelemaan.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Z6 vaikuttaa myös hyvältä renkaalta vaikka onkin pirun ruma, IMO. Toimii matka-ajossa ja satunnaisessa ratakäytössäkin. Pitoa löytyy sekä kuivalla että sateella. Tuntumaa on reilu 5tkm verran(daxter @ Elo. 11 2010,16:48) kirjoitti
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005
ja toisesta ketjusta siirreetty kysymys tänne:
Kyselisin vähän huolloista... Missä olette huollattaneet pyörää ja mihin hintaan on tullut huolletuksi? 12 tkm huolto olisi nyt ajankohtainen ja etsin lähinnä pääkaupunkiseudulta suhteellisen edullista huoltopaikkaa...![]()
Rocket III
Ex:
FJR 1300
ZRX 1200S
Rocket III
ZRX 1200R
M 1500
ZZR 1400
XJR 1300
ZXR 750
GPZ 750
CB 450
RD 125
no sait ylipuhuttua, joten hain pukin lainaan.(Jyppendaal @ Elo. 12 2010,09:33) kirjoitti
taas kulkee sukkasillaan.
vähän ihmetytti, että toisella puolella on kestovoideltu laakeri ja toisella ei?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Paljonkos niitä kilomeetrejä on kerennyt kertymään että joutuu/pääsee ketjuja vaihteleen?(SamiN @ Elo. 12 2010,22:57) kirjoitti
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
29tkm![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi