Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Lainaa (jaket @ Heinä. 25 2008,10:27) kirjoitti
    tarra bensaa...

    jos huoltamo oli joku vanha paksa, niin niiden tankeissa voi olla vettä. Itselle kävi näin, armottomat käyntihäiriöt kaasarihondassa, otin yhden uimurin irti ja vesipisara se mökötti neulasuuttimessa. no masinolia tankkiin ja ajoa, ja se korjaantu sillä.
    Ja jossain pienellä, syrjässä olevalla asemalla, saattaa bensiini olla seisonut säiliössä ties kuinka kauan ostajien puutteen takia.
    Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
    V2 = Voima + Vääntö
  2. #32
    Itseasiassa teboililla on oma jalostamo Loviisassa, jossa polttoaineet ja voiteluaineet tehdään.
    Siellä vierailulla käyneenä..
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  3. #33
    Lainaa (J.V. @ Heinä. 29 2008,22:46) kirjoitti
    Itseasiassa teboililla on oma jalostamo Loviisassa, jossa polttoaineet ja voiteluaineet tehdään.
    Siellä vierailulla käyneenä..
    Oliko vierailulla hyvät tarjoilut? *

    Voiteluaineet nimittäin tehdään Haminassa ja sekin tehdas on nykyään LLK-Finlandin. Tämä LLK-(jotakin) taas on Lukoilin voiteluainesta vastaava yritys.

    Vuosikertomuksensa mukaan ostavat myymänsä öljytuotteet:
    "Yhtiön myymien öljytuotteiden hankinnasta
    ja logistiikasta vastasi aikaisempien
    vuosien tapaan Oy Teboil Ab:n tytäryhtiö
    Suomen Petrooli Oy. Tuotteita
    hankittiin yhteensä noin 2,2 miljoonaa
    tonnia. Suomen Petrooli Oy osti öljytuotteita
    kotimaiselta jalostamolta sekä
    kansainvälisiltä markkinoilta."

    Veikkaisin, että tämä kotimainen jalostamo ei kuulu Teboil-konserniin...

    Näitä Teboil juttuja tulee välillä oikaistua ihan sen takia, kun moneen on jotenkin uponnut (aiemmin ainakin) se Teboilin suomalaisuus, mitä ainakin aikoinaan yrittivät mainostaa... Nyt kai eivät enää onneksi yritäkään...

    Anteeksi siis varsinaiseen aiheeseen liittymättömyys.
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
  4. #34
    No okei saatto se olla Haminassa, minen muista muuta ku että itään ajettiin helsingistä(jooen ajanut)
    Mut teboilin paja se kuiten oli ja labrat ja kaikki sielä oli
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  5. #35
    Tosiaan 90-luvulla Terra-bensiinin lisäaineet kertyivät 1-pistesuihkutuksella varustetuissa Opel malleissa venttiilin varsiin. Venttiilinvarsiin tuli tervaa muistuttava sitkeä möhnäkerros, joka liimasi venttiileitä jumiin ohjureissa. Tästä seurasi se, että kone ei käynnistynyt kylmänä, kun venttiilit jumittuivat vähän auki.

    Itse tulee tankattua Nesteen 98:lla ja Shellin 99:llä. Joskus joutuu tankkaamaan muutakin, jos ei ole verrari- tai Jyväskylä-speciaalia lähellä.

    Olen ollut huomaavinani pari kertaa koneen nakuttamista, kun siirtyy Shellin 99:stä alempioktaaniseen. Kone risahtaa parissa ekassa risteyksessä. En tiedä onko risahdys kuulunut korvien välistä vai koneesta .
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  6. #36
    Lainaa (Juhana N @ Heinä. 29 2008,20:57) kirjoitti
    Niin, tuossa Nesteen 98E:ssä on etanolia, eli ei täyttä tavaraa. Hahaa. *:;): No mulle on ihan sama minkä ketjun bensaa on kunhan on 98.
    Kaikissahan bensoissa nykyään(ainakin 98:seissa) on etanolia. Koska ns."jakeluvelvoite" tuli voimaan muistaakseni suunnilleen alkuvuodesta.



  7. #37
    nyt vähän OTtä...

    miksi ihmeessä tankkaatte kalliimpaa 98a kun ainakaan itse en ole mitään eroa huomannut saatika ikinä mitään faktaa kuullut että se jotenkin parempaa olisi vakiopeleissä?

    ja mulla kans kone "rouskuttaa" aikalailla! oliskohan huonoa pensaa? eiku ainii sehän olikin ZUZUKI ja ZUZUKIN jakoketjunkiristäjä
    GSXR-1000 Limited
  8. #38
    Eka tankillinen oli Aakkosasemalta ja toka Terraa, niin näinkin suuren, kokonaista kahden tankkauksen "tilaston" perusteella tuo Terra katoaa tankista n. 1 l/100km nopeampaa tahtia - ei hyvä. Nyt on taas Aakkostavaraa tankki täynnä

    Edit: No ehkä sitä tuli myös ajetua "pikkasen" eri tavalla



    - Pyörä myyty jo pois -
  9. #39
    Siinä Terrassa mitään vikaa ole... Tuossa Jänkhän reissulla tuli tehtyä sellainen oikeen empiirinen koe, kun useemman tankkauksen joutui tekemään pienessä ajassa. Alkupätkät 3 ekaa tankillista ajettiin ABC bensoilla(alkoi siis jo ennen reissua tuo ABC setti), sitten laitettiin Nesteen gasot sisään, miltein koko matkaksi ja lopulta palattiin takaisin Terraan... Ei mitään eroa mun kawassa!

    Toki, voihan siellä olla (?) jonkinverran eroja huoltoasemakohtaisesti, mikäli esim bensan joukkoon on päässyt esmes vettä tai muuten on paskaset säiliöt... vai voiko?
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  10. #40
    Lainaa (TeeVee @ Elo. 20 2008,10:00) kirjoitti
    Toki, voihan siellä olla (?) jonkinverran eroja huoltoasemakohtaisesti, mikäli esim bensan joukkoon on päässyt esmes vettä tai muuten on paskaset säiliöt... vai voiko?
    Voi. Siksi bensarekan täyttäessä säiliöitä ko. mittarit pitäisikin sulkea. Näin ennen piti ja näin tehtiinkin, sen huoltoasemalla nuorena miehenä työskennelleenä muistan hyvin. Mittari tosiaan suljettiin ja kyseisestä mittarista ei tankattu noin tuntiin.

    Nykyään moista käytäntöä ei taida olla käytössä missään, en ainakaan valovuosiin ole törmännyt. Paitsi tosiaan viime kesänä Kroatiassa, jolloin paikallisella pikkuasemalla toimittiin juuri em. tavalla ja toivotettiin tervetulleeksi tunnin kuluttua.

    Silloin aikoinaan muistan myös säännöllisesti tarkistelleeni mahdollista vesimäärää maanalaisessa säiliössä. Oli sellanen pitkä mittakeppi, jonka päähän laitettiin jotain kemikaalia. Kepin pää värjäyti punaiseksi sille korkeudelle saakka, jossa vettä oli. Vettä sai olla johonkin tiettyyn korkeuteen asti.

    Säiliön pohjalla on aina vettä ja kun sitä täytetään niin vesi sekoittuu (ei liukene) bensaan ja jos kohdalle sattuu, niin on mahdollista saada melkoista vesi-bensa seosta tankkinsa.
    Vaan ehkäpä tuo bensan ja veden sekoittuminen on jotenkin nykyään estetty, sitä en tiedä...
    Kuitenkin esim. öljylämmitystalossa poltin on pakko laittaa sammuksiin, kun säiliötä tankataan. Kerran unohdin ja hetihän se kostautui.
    1300 Gessu
  11. #41
    Lainaa (zemial @ Heinä. 26 2008,22:58) kirjoitti
    St1:n bensat ovat ainoita joista on oikein testienkin mukaan ollut haittaa moottorille, niistä on aiheutunut vahvaa karstoittumista venttiileihin ym. Tästähän oli pitkä juttu ja testisarja joskus jossain oikeassa lehdessä. Korjasivat kaiketi koostumuksen sen negatiivisen julkisuuden jälkeen. Liekö Teboil mokannut samaan tyyliin ja myynyt itäspeksien mukaista lientä nyt Suomessakin?

    Diesel-autossahan tuo St1:n liemi tuntuu maittavan nykyäänkin noin 0.5l enempi sataselle kuin Nesteen vastaava... mutta liekö tuo vaan ajotietokoneen/ajotapojen aiheuttaman toleranssin piiriin mahtuvaa epätarkkuutta.
    Se oli se vanhin TM:n testi jossa ST1 oli mukana, seuraavasta testistä saivatkin sitten jo täydet viisi tähteä. Peli kuin peli, niin millään bensalla ei ole vielä laitteet olleet toimimatta. On ollut niin kaksitahtisia kuin nelitahtisia, isoja ja pieniä. On tankattu Nesteellä, TB:llä, Shellillä, SEO:lla, Essolla, ST1:llä, ABC:lla...sekä naftaa että bensaa. Huonoa tuuria jos on ollut vettä seassa eli niin sanotut pohjalimat.
    Kronoby Racing Team
  12. #42
    Ymmärtämättä kemiaa perus bensa tulee mistä tulee, mutta lisä aineet on ketjun omia.

    Trusti vapaata Bensiiniä en ole käyttänyt ja kuten mainoksessa sanotaan "en käytä"

    Käytän Fortumin, ABC, ST1 ja Shellin tuotteita...

    Joskus muinoin toi Terrra sisälsi ominaisuuden joka kai liimasi venat - hatara muistikuva isohkon teknisen lehden jostain julkaisusta.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  13.  
  14. #43
    Nää bensajututut vois siirtää ihan huoletta tuonne paskanjauhantaosastolle. Itse olen käyttänyt kaikkien yhtiöiden bensoja, enkä ole huomannut mitään eroa - hyvin kulkee kaikilla bensoilla
    Yömaha FJR - hirmuinen matkapeli
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12