Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Tulipahan tässä joutessain töissä luettua Bike-lehti (7/2008) jossa siis selkäsuojat testissä. Ainakin jutun mukaan testasivat juurikin CE-normin (EN 1621-2) mukasesti iskunkestävyyden. Eli 7 kovaa iskua eri kohtiin panssaria ja läpimenevä voima mitataan. Joskus saa halvalla näemmä hyvääkin, Lidl myy testin kolmanneks sijoittunutta
    Silmäänpistävintä oli että "laatumerkeistä" löytyi sellaisia jotka eivät edes läpäisseet ilmoittamaansa vaativuustasoa lähimainkaan (Alpinestars, BMW, KNOX, Spidi)... noh, testit on testejä mutta kai näistä jotain iloa jollekulle on joka itselleen selkäsuojaa on ostamassa.

    Sija Merkki Ovh

    1 Halvarsson Track 134€
    2 Rukka Outlast 99€
    3 B-Square Backprotector 39,99€ (Lidl)
    --------------------------------------------
    4 BMW Back Protector 2 160€
    5 Spidi Back Warrior -Ei tuoda Suomeen-
    6 Knox Contour 162€
    7 Alpinestars Bionic 139€
    8 Dainese Wave 137€
    9 Sweep Evolution Safety 99€
    10 UFO Vector 81,90-89,90€
    --------------------------------------------
    11 Richa TEAM 10 -Ei tuoda Suomeen-
    12 Biltema Back Protector 29,90€


    Tason 2 läpäisseet suojat: sijat 1-3
    Tason 1 läpäisseet suojat: 4-10
    Hylätyt: 11-12

    Edit: Joku tätä kuitenkin miettii kahvitauolla tänään eli nuo tasojen rajat joilla myös suojiakin mainostetaan on Taso1 (alempi, ts. CE-hyväksynnän minimi) keskiarvona läpäisyvoima ei saa ylittää 18kN:a, yksikään isku ei saa ylittää 24kN. Taso2 vastaavat on 10kN keskiarvolle ja 12kN yksittäisen iskun maksimi.



    2004 Kawasaki Z750
    ex. 1997 Suzuki 600S Bandit
  2. #2
    Itse ostin keväällä tuon Saksan-Siwan 39,90e selkäsuojan ja mukavalta on tuntunut, ei hiosta ollenkaan. Kaipa se suojaa vaikka selkään lentäviltä linnuilta?
  3. #3
    Forcefieldin suojaa ei ollut testissä! Siinä meni uskottavuus Biken testeihin!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  4. #4
    Lainaa (ttuttu @ Heinä. 22 2008,09:19) kirjoitti
    Forcefieldin suojaa ei ollut testissä! Siinä meni uskottavuus Biken testeihin!
    Samaa katsoin itsekin aluksi, mutta;

    Halvarssonin track == forcefield

    Lähde: http://www.rr-export.com/forcefield/


    "Samoin Forcefield alias Halvarsson Track -selkäsuoja voitti Bike-lehden (6/2006) selkäsuojatestin."




    ********************************
    Thriumph Thunderbird 1700 cc (2010)
    ********************************
    Ducati Monster S4R (2004)
    BMW F800 GS (2008)
    ********************************
  5. #5
    En tunne Biken tapaa hankkia testattavia tuotteita, mutta käsittääkseni monet lehdet pyytävät testattavat tuotteet suoraan maahantuojalta -> voipi olla siis myös niin päin että Forcefieldiä ei annettu testiin maahantuojan toimesta.

    Toki yhtä hyvin on myös mahdollista että syystä tai toisesta Bike ei ole huomannut ottaa Forcefieldiä testiin mukaan.

    Eikös kyseisen panssarin maahantuojalla ole ollut tapana hehkuttaa omia tuotteitaan näillä foorumeilla, joten hän varmaan voi kertoa meille onko panssaria edes pyydetty testiin mukaan. Jos ei ole, niin varmastikin ensi Biken yleisönosastossa on heidän laittamansa palaute asiasta
    BMW F650GS / Honda CRF450R

    Kawasaki GPZ500s
    Yamaha TZR 125
    ja liuta mopon raatoja ennen korttia
  6. #6
    Lainaa (mnyka @ Heinä. 22 2008,09:06) kirjoitti
    Itse ostin keväällä tuon Saksan-Siwan 39,90e selkäsuojan ja mukavalta on tuntunut, ei hiosta ollenkaan. Kaipa se suojaa vaikka selkään lentäviltä linnuilta?
    +1

    Harmi vaan, että takki ja reppu selässä tuota ei mahdu enää käyttämään.
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  7. #7
    Lainaa (Kumppari @ Heinä. 22 2008,14:13) kirjoitti
    Harmi vaan, että takki ja reppu selässä tuota ei mahdu enää käyttämään.
    Mulla onnistuu, jos repun hihnat löysällä ja repussa esim. pelkkä kössimaila. Noi veskan omat selkätoppaukset ei kyllä auta ollenkaan. Tarttis varmaan katsoa jotain uutta reppua?
  8. #8
    Lainaa (mnyka @ Heinä. 22 2008,14:42) kirjoitti
    Lainaa (Kumppari @ Heinä. 22 2008,14:13) kirjoitti
    Harmi vaan, että takki ja reppu selässä tuota ei mahdu enää käyttämään.
    Mulla onnistuu, jos repun hihnat löysällä ja repussa esim. pelkkä kössimaila. Noi veskan omat selkätoppaukset ei kyllä auta ollenkaan. Tarttis varmaan katsoa jotain uutta reppua?
    Juu, kun mun reppu on vain tavallinen koulureppu ja hihnat loppuu kesken.
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  9. #9
    pitää varmaan ostaa toi halvardssoni, edellinen selkäsuoja oli ruka, joka on vastaava rakenne, tommonen kumikenno, ja se oli ilmava ja taipuva ja mukava. eikä törrötä niskaan ja ei noussut, nykyinen kovamalli wave2 on kauhee tönkkö. ja kun se nousee, niin yläosa ottaa niskaan, ja tällöin fiilis on vähän semmoinen, että jos pää taittus taaksepäin, niin pää irtoaisi. Pitäs olla joku harusremmi, ettei se nousis.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #10
    Ettei vaan olisi painettu 2006 testi 2008 lehteen...
    "The Slow And Pathetic"
  11. #11
    Lainaa (jaket @ Heinä. 22 2008,15:40) kirjoitti
    pitää varmaan ostaa toi halvardssoni, edellinen selkäsuoja oli ruka, joka on vastaava rakenne, tommonen kumikenno, ja se oli ilmava ja taipuva ja mukava. eikä törrötä niskaan ja ei noussut, nykyinen kovamalli wave2 on kauhee tönkkö. ja kun se nousee, niin yläosa ottaa niskaan, ja tällöin fiilis on vähän semmoinen, että jos pää taittus taaksepäin, niin pää irtoaisi. Pitäs olla joku harusremmi, ettei se nousis.
    Wave 2 ei nouse, kun löysää hihnoja niin, että se on oikeella korkeudella ilman, että vyötärötarra on kiinni.
    buell xb12s -> ktm superduke
  12. #12
    Lainaa (Gepezzi @ Heinä. 22 2008,09:30) kirjoitti
    En tunne Biken tapaa hankkia testattavia tuotteita, mutta käsittääkseni monet lehdet pyytävät testattavat tuotteet suoraan maahantuojalta -> voipi olla siis myös niin päin että Forcefieldiä ei annettu testiin maahantuojan toimesta.

    Toki yhtä hyvin on myös mahdollista että syystä tai toisesta Bike ei ole huomannut ottaa Forcefieldiä testiin mukaan.

    Eikös kyseisen panssarin maahantuojalla ole ollut tapana hehkuttaa omia tuotteitaan näillä foorumeilla, joten hän varmaan voi kertoa meille onko panssaria edes pyydetty testiin mukaan. Jos ei ole, niin varmastikin ensi Biken yleisönosastossa on heidän laittamansa palaute asiasta *
    Forcefieldin-selkäsuojia ei ole koskaan pyydetty Bike-lehden testiin. Syykin on varmaan siinä että Bike on Ruotsalaisena lehtenä tehtyt testit Ruosin toimituksessa. Eli testissä on vain malleja, joita myydään Ruotsissa ja Forcefieldiä siellä edustaa Halvarsson omalla selkäsuojallaan.

    Nykynen Forcefield ei ole enään samanlainen kuin Halvarssonin, vaan se on uudempi kehitysversio samasta aiheesta. Nykyinen Forcefieldin selkäsuoja on suunniteltu menemään seuraavasta uudesta CE-standardista läpi, joka todennäköisesti julkaistaa kaudella 2009/2010. MP08 messuilla myyntiin tullut uusi on vanhaan malliin verrattuna pari milliä paksumpi ja tuntuu kädessä hivenen joustavammalta.

    Biken selkäsuojatestin iskunvaimennus osuuden on tehnyt Brittiläinen SATRA, joka on myöhemmin testannut myös uuden Forcefieldin samalla testi metodilla. Siinä testissä keskimääräinen iskunvaimennus oli 5,13 kN ja pienin mitattu voima selkään oli 4,50 kN, eli parannusta vanhaan on tullut noin 20 %:ia.

    -Tässäpä tätä hehkutusta taas kerrakseen *
  13. #13
    Löytyiskö noita Lidlin selkäsuojia vielä jostain? Pari Lidliä oon käyny kattoo ja hiljasta on ollu
    premier

    emeritus
  14. #14
    Lainaa (ttuttu @ Heinä. 22 2008,09:19) kirjoitti
    Forcefieldin suojaa ei ollut testissä! Siinä meni uskottavuus Biken testeihin!
    Itsekin ihmettelin tuota. Forcefield on varmaan kaikkein suosituin selkäsuoja ainakin täällä orgissa joten varmaan aikalailla suosittu koko Suomessa, sen verran hyvin pärjännyt ulkomaisissa testeissä.
    Kawasaki Z750 -06
    www.saapalvelu.fi
  15. #15
    Lainaa (Kumppari @ Heinä. 22 2008,14:13) kirjoitti
    Lainaa (mnyka @ Heinä. 22 2008,09:06) kirjoitti
    Itse ostin keväällä tuon Saksan-Siwan 39,90e selkäsuojan ja mukavalta on tuntunut, ei hiosta ollenkaan. Kaipa se suojaa vaikka selkään lentäviltä linnuilta?
    +1
    Ei hiosta? Mikähän hikiporsas minä sitten olen kun on tuon kanssa aina selkä märkänä. Muuten kyllä ihan kohtuullisen mukava (ts. kun on näin toisen motoristinuransa alussa alkanut sitä käyttää, ilman ajaminen tuntuu oudolta).
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  16. #16
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Lainaa (premier @ Heinä. 22 2008,18:19) kirjoitti
    Löytyiskö noita Lidlin selkäsuojia vielä jostain? Pari Lidliä oon käyny kattoo ja hiljasta on ollu
    Noilla on Motoristi -päivät yleensä keväällä. Eli ensi keväänä tikkana paikalla- mä ostin nyt yhden ja loisto kapine on ollut. Ensi keväällä täytyy ostaa pojalle oma. Lisäsuosituksena: ajosukat ja lämpimät hanskat , hyvää kamaa.
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  17. #17
    Eroaakohan tuo Forcefieldin irrallinen selkäsuoja (PRO) oleellisesti tuosta olkaimilla olevista...? Olen ajatellut tuon irtosuojan hankkimista IXS:n takin sisällä olevan tilalle. Jos on asiallinen niin voisin ehkä hankkia jopa kaksin kappalein...
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
  18. #18
    Lainaa (Urkki @ Heinä. 23 2008,00:51) kirjoitti
    Ei hiosta? Mikähän hikiporsas minä sitten olen kun on tuon kanssa aina selkä märkänä. Muuten kyllä ihan kohtuullisen mukava (ts. kun on näin toisen motoristinuransa alussa alkanut sitä käyttää, ilman ajaminen tuntuu oudolta).
    Ei kyllä hiosta, jopa muovitakki päällä on paljon kivempi ajella kun toi on selässä. Sama juttu kanssa, että ilman selkäsuojaa on vähän alaston olo
  19. #19
    Lainaa (PPi @ Heinä. 23 2008,07:10) kirjoitti
    Eroaakohan tuo Forcefieldin irrallinen selkäsuoja (PRO) oleellisesti tuosta olkaimilla olevista...? Olen ajatellut tuon irtosuojan hankkimista IXS:n takin sisällä olevan tilalle. Jos on asiallinen niin voisin ehkä hankkia jopa kaksin kappalein...
    Paikollaan pysyminen jää takin varaan ja häntäluuta ei pystytä suojaamaan lyhyemmällä suojalla.

    Silti suosittelen.
    Äkkiä totuin takin sisään pujotettavaan ja enää sitä ei edes huomaa. Muuten ei varmasti tulisi pidettyä.
  20. #20
    Mainitkaa ammatikseen ajava rr kuski, joka EI käytä Dainesen suojaa. Se näistä Biken testeistä...
  21. #21
    Lainaa (Il_duce @ Heinä. 23 2008,09:51) kirjoitti
    Mainitkaa ammatikseen ajava rr kuski, joka EI käytä Dainesen suojaa. Se näistä Biken testeistä... *
    Mainitse ammatikseen ajava rr kuski joka käyttää tollasta Dainesen suojaa...
  22. #22
    Siis sehän pitäis olla jo selvää että nää laatumerkit kuten Dainese ja Alpinestars eivät loista ollenkaan näissä selkäsuojissa, voi olla muissakin suojissa vähän sama juttu.
    Eivät ole oikein pärjänneet ulkomaisissa testeissä.
    Kawasaki Z750 -06
    www.saapalvelu.fi
  23. #23
    Lainaa (MJR @ Heinä. 23 2008,10:05) kirjoitti
    Lainaa (Il_duce @ Heinä. 23 2008,09:51) kirjoitti
    Mainitkaa ammatikseen ajava rr kuski, joka EI käytä Dainesen suojaa. Se näistä Biken testeistä... *
    Mainitse ammatikseen ajava rr kuski joka käyttää tollasta Dainesen suojaa...
    Troy Bayliss
    buell xb12s -> ktm superduke
  24. #24
    Lainaa (mnyka @ Heinä. 23 2008,08:08) kirjoitti
    Lainaa (Urkki @ Heinä. 23 2008,00:51) kirjoitti
    Ei hiosta? Mikähän hikiporsas minä sitten olen kun on tuon kanssa aina selkä märkänä. Muuten kyllä ihan kohtuullisen mukava (ts. kun on näin toisen motoristinuransa alussa alkanut sitä käyttää, ilman ajaminen tuntuu oudolta).
    Ei kyllä hiosta, jopa muovitakki päällä on paljon kivempi ajella kun toi on selässä.
    Miten ihmeessä minä sitten saan sen alta aina ihan hetkessä paidan märäksi (ihan riippumatta siitä onko paita näitä teknisiä lämmönjohtovermeitä vai puuvillaa)? Onko tää joku ajoasentokysymys, että customilla körötellessä ei tuule kaula-aukosta selkään vai mitä?
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  25. #25
    Lainaa (wheel @ Heinä. 24 2008,16:48) kirjoitti
    Lainaa (MJR @ Heinä. 23 2008,10:05) kirjoitti
    Lainaa (Il_duce @ Heinä. 23 2008,09:51) kirjoitti
    Mainitkaa ammatikseen ajava rr kuski, joka EI käytä Dainesen suojaa. Se näistä Biken testeistä... *
    Mainitse ammatikseen ajava rr kuski joka käyttää tollasta Dainesen suojaa...
    Troy Bayliss
    Eiköhän nämä ammattikuskit valitse ajovarusteet sen mukaan keneltä valmistajalta saa parhaat rahat. Ei suinkaan sen takia että ne olisi suojaavimmat.. riittää että ne on hyvät ja sponssirahat tulee
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  26. #26
    Lainaa (mnyka @ Heinä. 22 2008,09:06) kirjoitti
    Itse ostin keväällä tuon Saksan-Siwan 39,90e selkäsuojan ja mukavalta on tuntunut, ei hiosta ollenkaan. Kaipa se suojaa vaikka selkään lentäviltä linnuilta?
    kuin myös keväällä samanlaisen suojan ostin ja lidl:istä ja ei hiosta "pahemmin" ja istuu oikein hyvin päälle hinta/laatu on varmasti kohillaan.



    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  27. #27
    Samanlaisella liidelin suojalla on menty tämä kesä. Silloin kun hiostaa, on koko äijä tasaisen hikinen. Tuntuu mukavan lämpimältä kylmällä kelillä ja kyllä itsellä ainakin repun kanssa pystyy ajeleen. Ilman ei enää oikein uskalla lähteä, sen verran uskon noihin testeihin.
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  28. #28
    Testissä oli kyse nimenomaan iskunkestävyydestä? Ei vissiin otettu huomioon käyttömukavuutta, hengittävyyttä, yms? Tottahan toki yksi ehdottomasti tärkeimmistä kriteereistä on iskun kestävyys enkä lähtis valitsemaan testin jälkipään panssareita, mutta minulla valintaan vaikuttaa myös käyttömukavuus, hengittävyys ja istuvuus. Jos panssari on kova koppura joka ei istu eikä hengitä, niin panssari voisi jäädä naulakkoon.

    Ois kiva lukea testi kokonaisuudessaan. Nettiversiota missään?
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  29. #29
    Tuli testattua Lidl panssaria ja toimi . Selvittiin vain selänvenähdyksellä. Ilman sitä olisin luultavasti "pyörätuoli kaupoilla".
    Hengittävyys siinä on kyllä huono.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (jennica @ Heinä. 25 2008,10:34) kirjoitti
    Ois kiva lukea testi kokonaisuudessaan. Nettiversiota missään?
    Käy kirjastossa lukemassa.
    buell xb12s -> ktm superduke
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen