Sivu: 10 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910
Tulokset 271:stä 300:een 300:sta
  1. #271
    Lainaa (zeromark @ Syys. 15 2008,18:01) kirjoitti
    Minkälaisella riskillä keskimäärin YCC-kisoissa vedätte? /z
    Kisoissa pysytty tolpillaan koko kausi, mutta treeneistä ei voi sanoa samaa.

    Lahjaton kun on ja omat kierrosajat parantuneet ~6s. / rata tänä kesänä niin rajat tulevat pikkasen yllättäen vastaan...

    Kaikkihetimullenyt mentaliteetti ja äärimmäinen kilpailuvietti vaikuttavat asiaan aika paljon samalla kun taidoissa vielä hemmetisti parannettavaa. Ensi vuonna pitää tosissaan panostaa enemmän asioiden miettimiseen ja tsekata missä eniten tulee kullakin radalla nopeammilta turpaan, eikä yrittää vaan vetää joka paikkaan hieman kovempaa kierros kierrokselta. Alussa se vielä toimi kun vauhti oli nykyistäkin vaatimattomampaa, se polku taitaa olla nyt kaluttu loppuun

    Onhan tässä talvi aikaa parannella luita ja harmitella kun viimeinen kisa jäi ajamatta...

    #10 / #101



    <br />
  2. #272
    Lainaa (Lauri_S @ Syys. 17 2008,09:16) kirjoitti
    Tällä kertaa en peittänyt ohituksia laisinkaan, vaan yritin vaan jaa omaa linjaa.
    Jahka saadaan tuo kooste oman pyörän kuvauksista, niin näet mikä ero on sillä ajaako aika-ajolinjaa vai linjaa oletuksella, että toinen on tulossa takaa, siihen hevosenkenkään. Jos toinen ajaa aika-ajolinjaa ja itse on iskuetäisyydellä, siinä helppo ajaa vasemmalta eteen. Tällöin oma aika tippuu sen n. 0,5 sek kierrokselta, ehkä jopa enemmän. Jos taas toinen tukkii sen, kuten sinä teit, on sitten parempi ajaa (oletuksella, ettei itsensä takana ole ketään) aivan oikeaan laitaan ja sieltä sisään. Tällöin ulostulonopeus mäkeen on huomattavasti suurempi ja isommatkin pyörät jäävät heittämällä taakse. Tuota taktiikkaa noudatin ja taisi n. 10 ohitusta tulla tuon kisan aikana samassa paikassa. Sinun tapauksessa jarru meni siinä pitkäksi ja pääsit heti kuittaamaan mäessä takaisin. Mutta aivan loistava paikka ohittaa kusiaisella.

    Samoin kahvilan mutka. B-lähdön porukasta n. 90 % ja aika moni edelläni menneistä vetivät sen myös aivan liian oikealle. Siinä pääsee suoraan eteen ajamaan, kuten huomasit. Timo peitti sen aina enkä päässyt siinä sitten Timosta ohi, piti keksiä muut paikat.

    15 kierroksen kisa Motoparkissa meidän tasoisille on siitä mukava, ettei siinä voi vaan koko aikaa ajaa täysillä, loppuu ranteet. Loppu on sitten taktikointia. Odottelin, että väsyit ja sitten isku ja sen jälkeen karkuun. Ekalla kerralla ei toiminut, sitten rokkasi

    Nyt armotonta kuntotreeniä, seuraavaan kisaan enää alle 9 kk aikaa...

    Jukka
  3. #273
    Lainaa (vetomies @ Syys. 17 2008,08:49) kirjoitti
    Eikös tuo liikennevakuutuksen puuttumisen riski realisoidu ainoastaan silloin, jos telot jonkun toisen? Kyllähän sairaala paikkaa ihmiset kasaan normaalilla päivämaksulla, vaikka olisi omaa tyhmyyttään haastanut riitaa grillijonossa?
    No kyllä se realisoituu aika hyvin sillonkin jos telot itsesi ja et saa mistään mitään. No, kelalta saa sairauspäivärahaa joka taitaa olla n.60% palkasta. Sekin tippuu muutaman kuukauden jälkeen vielä pienemmäksi.

    Esim. mun tapaus, olin 5 yötä Töölön tehovalvonnassa (kallista), leikkaus 7h (monta huippukirurgia leikkaamassa, kallista), plus ainakin yli 2 kk vuodeosastolla a 30e vrk. Tähän päälle kun vielä on puol vuotta työkyvytön, voisi tulla äitiä ikävä jos ei olis vakuutusta ollut.

    Huomasin kyllä että Jukka oli jo vastannut mutta halusin vaan kertoa nyt varottavana esimerkkinä että mitä kaikkea sitä voi käydä, ja se liikennevakuutus (mulla ainakin se maksaa n.130e/vuosi) on aika iso pelastus.
    Superstock 600 #77
    www.777rrmotorsport.com
  4. #274
    Kiitti kommenteista ja vakuutuslinjausta tuoreuttavasta terotuksesta..
    Eipä tulis itelle mieleenkään ajella kilpi-vehkeellä ilman "täyttä"-liikennevakuutusta, eikä kilvettömällä ilman maastoliikennevakuutusta tms. joka toimii samalla tavalla vai onko niissä mitään eroa?

    Lainaa (Lauri_S @ Syys. 17 2008,11:16) kirjoitti
    Silti.. Tällä kaudella kaksi kaatoa kielivät siitä että yritystä on ollut. Ensimmäinen kaato kilpipelillä ja lunariin. Ukko jäi onneksi kuntoon. Kaato tapahtui ihan omasta virheestä.
    Lunariin tässä tarkoittaa että vakuutusyhtiö lunasti ajokalustosi sen hetkisestä arvosta kaskosta? Kaato tapahtui ilmeisesti "ajoharjoittelussa _ * * * * * * * * * _-ryhmässä" täytä tilaan "nopea | keski" etkä ollut harjoittelemassa suljetulla tai liikenteeltä eristetyllä alueella kilpailuun?

    Mun ihan yleinen oikeustaju sanoo muuten, että kaskon ei pidäkään korvata kilpailutoiminnan rata-mällejä, koska ne on itse aiheutettu osallistumalla vaaralliseksi luokiteltavaan urheilutoimintaan, jos ne korvattas jonkin syyn-ennakkotapauksen nojalla niin toki käyttäisin sitä mahdollisuutta hyväkseni, kun sen ihan mielellään tuolla liikenteessä pitää kuitenkin voimassa.

    /z
  5. #275
    Lainaa (zeromark @ Syys. 17 2008,13:33) kirjoitti
    Lunariin tässä tarkoittaa että vakuutusyhtiö lunasti ajokalustosi sen hetkisestä arvosta kaskosta? Kaato tapahtui ilmeisesti "ajoharjoittelussa _ * * * * * * * * * _-ryhmässä" täytä tilaan "nopea | keski" etkä ollut harjoittelemassa suljetulla tai liikenteeltä eristetyllä alueella kilpailuun?
    Joo vakuutusyhtiö lunasti korotetulla omavastuulla rata-alueella sattuneen vahingon. Sillä ei olisi ollut mitään merkitystä, että sattuuko vahinko hitaassa, keski vai nopeassa ryhmässä, onko paikalla eak kouluttaja tai joulupukki. Erilliset EAK koulutuspäivät ovat asia erikseen ja niihin en ota mitään kantaa. En ole osallistunut, vetänyt tai valvonut moisia. Oman tietoni varmistin omasta yhtiöstäni jo talvella. Mikäli asia koskettaa juuri sinua, niin suosittelen että asioit oman yhtiösi kanssa. Internetin keskustelupalstoihin ei kannata luottaa ja niillä ei ole mitään painoarvoa jos moposi telot ja alat jälkikäteen selvittelemään asiaa. Kisaa tai aika-ajoa ei vakuutukseni olisi kattanut. Tämän vuoksi mulla oli kawaan lasikuitukatteet jokkista varten, mutta mopo ei selvinnyt sinne asti.. ..ikävä kyllä.. Se oli nimittäin kiva laite..

    -Lauri
  6. #276
    Lainaa (KariFi @ Syys. 17 2008,11:44) kirjoitti
    Tosi hienoa pätkää Laurilta taas, kiitoksia kun laitat jakoon. Nyt kun rata alkaa olemaan pikkaisen tuttu itsellekin, pystyy kyllä tunteen fiiliksen. Siisti lähtö ja eikä kovin ahtaita ohituksiakaan, hienoa hommaa kaikenkaikkiaan.

    Riskitasoon ohuesti liittyen: Mittaakohan kukaan sykettä kisan aikana? Itsellä on ollut sykemittari aina sillointällöin ajoharjoittelupäivillä, 160 näyttää olevan taulussa kun on kuiva keli ja latu vapaa. Ei ihme että loppukierroksilla väsyttää. Voisi kuvitella että kisatilanne ei sitä ainakaan laskisi.
    Syke nousi pelkästään videota kattomalla.. erittäin autenttista olla "puikoissa" .. Antaa reilusti ajattelemisen aihetta. Vakuutukset on Turvasta. Jaksa ruveta mitään kyselemään, eiköhän ne kyselemättäkin lupaamansa pidä nelinkertainen omavastuu tai 15% vahingosta vai miten seoli, kun ei kilpaa tai aika-ajoo radalla aja.
    /z

    edit1: Pääosin menen aika "samalla" tavalla, mutta "kesymmin" .. aiemmin veto pois, myöhemmin veto päälle..mutkien välit veto väännöllä, linjat on olleet useimmiten hevosen kengän molemmin puolin ns. Jukan kuvaamilla ohituslinjoilla, samoin kahvilan mutkassa keskeltä rataa eikä liikaa oikealta. Kahvilan mutkasta pitkää vasenta ei ihan ulkoreunasta, kun se hiekkakin siellä väijjyy .. joka paikassa metri tai toisin paikoin metri tolkulla tilaa ulostuloissa

    edit2: Onko Jyccellä tai missään 1:25-1:30 ajettua Motopark kierrosta videolla, mihinkä noi linjat tosta muuttuu? Ainakin Mossan shikaanin ulostulot oli näyttäviä..



  7. #277
    Lainaa (zeromark @ Syys. 17 2008,15:14) kirjoitti
    edit2: Onko Jyccellä tai missään 1:25-1:30 ajettua Motopark kierrosta videolla, mihinkä noi linjat tosta muuttuu? Ainakin Mossan shikaanin ulostulot oli näyttäviä..
    Wehnän videota löytyy youtubesta. Kyllä se linja aika paljon muuttuu. On ajettava niin paljon tarkemmin ja pienillä linjan muutoksilla on sitten kovassa vauhdissa iso vaikutus. Wehnältä kun kysytään ni minäkin ajan vielä aivan miten sattuu ja siinä se parannuksen paikka onkin.
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  8. #278
    Eli tästä:

    Pari kiekkaa Vehniäisen kyydissä
    Kisakooste Vehniäisen pyörästä


    On sekä kisaa että aika-ajoa / treeniä.
    bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla

    ¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
  9. #279
    Lainaa (jii-äm @ Syys. 17 2008,17:39) kirjoitti
    Eli tästä:

    Pari kiekkaa Vehniäisen kyydissä
    Kisakooste Vehniäisen pyörästä


    On sekä kisaa että aika-ajoa / treeniä.
    kts. joo siinähän niitä Suntuubi Vehniäinen /z

    edit1: sori, olin nähnytkin osan näistä, ei muistanut vaan enää..



  10. #280
    Lainaa (zeromark @ Syys. 17 2008,15:51) kirjoitti
    Lainaa (jii-äm @ Syys. 17 2008,17:39) kirjoitti
    Eli tästä:

    Pari kiekkaa Vehniäisen kyydissä
    Kisakooste Vehniäisen pyörästä


    On sekä kisaa että aika-ajoa / treeniä.
    kts. joo siinähän niitä Suntuubi Vehniäinen /z

    edit1: sori, olin nähnytkin osan näistä, ei muistanut vaan enää..
    Ja vaikka tuntuisi että ajaisi "suurinpiirtein" samoilla linjoilla kun Wehnä, niin kannattaa laittaa jäitä hattuun ja tiedostaa että noi huiput ajaa varmaan 10 cm tarkkuudella noi kierroksensa. Renkaat menee muutaman sentin päästä kanttareista esim. shikaanissa. Sen pääsin Tatun perässä näkemään lähietäisyydeltä ja siinä on sitten ISO ero meidän ajamiseen. Ne kun menee vielä niin pirun paljon kovempaakin *.
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  11. #281
    Lainaa (Jycce12R @ Syys. 17 2008,18:09) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Syys. 17 2008,15:51) kirjoitti
    Lainaa (jii-äm @ Syys. 17 2008,17:39) kirjoitti
    Eli tästä:

    Pari kiekkaa Vehniäisen kyydissä
    Kisakooste Vehniäisen pyörästä


    On sekä kisaa että aika-ajoa / treeniä.
    kts. joo siinähän niitä Suntuubi Vehniäinen /z

    edit1: sori, olin nähnytkin osan näistä, ei muistanut vaan enää..
    Ja vaikka tuntuisi että ajaisi "suurinpiirtein" samoilla linjoilla kun Wehnä, niin kannattaa laittaa jäitä hattuun ja tiedostaa että noi huiput ajaa varmaan 10 cm tarkkuudella noi kierroksensa. Renkaat menee muutaman sentin päästä kanttareista esim. shikaanissa. Sen pääsin Tatun perässä näkemään lähietäisyydeltä ja siinä on sitten ISO ero meidän ajamiseen. Ne kun menee vielä niin pirun paljon kovempaakin *.
    Mulla oli lähinnä ajatus päästä "äimistelemään" eroa 1:37 ja ja vähän alle 1:30 välillä, josta siitäkin on matkaa ihan kärkeen.

    Tässä on mun edellinen itselleni vertailuna käyttämä Motopark kierros, 1:43. Tähänkin pääseminen tuntui joskus aivan utopistiselle. Nyt voi sentään katella noita Laurin videoita ja ajatella, että ei sen ihan poskettoman mahdotonta pitäs olla päästä samaan. * Sen sijaan uskoisin että kun kattelis 1:29 ajoa videolta tuntuis yhtä käsittämättömälle kuin toi Wehnän meno, siitäkään en käsitäis miten se on mahdollista.

    Tämäkin taas löyty: Mossan kyydissä 1:46sia?

    /z



  12. #282
    Lainaa (zeromark @ Syys. 17 2008,17:51) kirjoitti
    Mulla oli lähinnä ajatus päästä "äimistelemään" eroa 1:37 ja ja vähän alle 1:30 välillä, josta siitäkin on matkaa ihan kärkeen.
    Ja sekin ratkaisee aika paljon millä pelillä on ajeltu.

    Sunnuntaihin mennessä pitäisi olla julkaistu videokooste etu- ja takakameroistani selostuksella. Siinä näkee eron välillä 600 vs 1000 cc. Jos ajaa samoja aikoja kusiaisella tonnisen kanssa Motoparkissa, niin ero takasuoran jarrusta shikaaniin on kusiaisen hyväksi n. 1,5-2 sek.

    Jos taas vertailussa on 125 cc, niin pitää olla jo kohtuullisen hyvä kuski joka paukuttaa esim. 1:34 alkuisia kun se taas isommilla pyörillä on huomattavasti helpommin saavutettavissa. Tällöin ajolinjat ovat aivan erilaisia.

    Jukka
  13. #283
    Lainaa kirjoitti
    Ja sekin ratkaisee aika paljon millä pelillä on ajeltu.

    Sunnuntaihin mennessä pitäisi olla julkaistu videokooste etu- ja takakameroistani selostuksella. Siinä näkee eron välillä 600 vs 1000 cc. Jos ajaa samoja aikoja kusiaisella tonnisen kanssa Motoparkissa, niin ero takasuoran jarrusta shikaaniin on kusiaisen hyväksi n. 1,5-2 sek.
    Tuon voi ajatella toisinkin päin, eli 600cc voi olla oikeasti nopeampi pyörä monella harrastelijalla. Luulen että esimerkiksi lauri ajaisi r6r:llä nopeampia aikoja mitä nykyisellä tonnisella.

    Muiden kannalta olisi mukavampaakin, jos lauri vaihtaisi 600cc mopoon.
  14. #284
    Lainaa (paaton @ Syys. 22 2008,14:14) kirjoitti
    Tuon voi ajatella toisinkin päin, eli 600cc voi olla oikeasti nopeampi pyörä monella harrastelijalla. Luulen että esimerkiksi lauri ajaisi r6r:llä nopeampia aikoja mitä nykyisellä tonnisella.

    Muiden kannalta olisi mukavampaakin, jos lauri vaihtaisi 600cc mopoon.
    Nii.. Possujunassa on viihtynyt yksi jos toinenkin tällä kaudella..

    Oisin ostanu kusiaisen jos olis ollu sopiva tarjolla. Olen melko varma että ajaisin sillä kovempaa jokaisella radalla Suomessa. Tästä voi vääntää vastaan tai myöten, mutta mulle tuosta kilosen ultimatetehosta ei ole juuri pätkän vertaa hyötyä. Jarrut on vaan kauheampia ku on kovempi vauhti ja mutkat menee hitaammin. Kaasua ei esim motoparkissa uskalla vääntää pohjaan ku kaks kertaa (kolme jos ei uskalla pukata bussipysäkkiä urku auki).

    Kierrosajat huononi luokkaa pari sekuntia ku tonniseen vaihtoi (eli tuli offsettiä) ja normaali kehitys ajossa on jatkunut about tasaisena. Tästä voi vääntää näppärästi 1000 vs. 600 väittelyn tai jotain muuta ja vedota vaikka ratojen kierrosenkkoihin, mutta tämä onkin oma mielipiteeni. Pohjautuu esim siihen dataan jonka olen kerännyt omista ajoistani. (Sisältää lähes kaikkien ratapäivieni parhaat kierrosajat) Botniaringin jokkiksessa tuo näkyy ehkä parhaiten (pahiten) kun ajoin sekä aika-ajoissa, että kisassa huonomman ajan kuin reeneissä. Kuussatasella kolmatta kertaa koko radalla ajoin reilua sekuntia kovempaa kuin 7:nä päivänä kilosella. *

    Yksittäisessä ohitustilanteessa (esim alastaron la B-lähtö ja motoparkin a-lähtö.. videoita youtubessa ja mp-foorumilla) näkyy hyvin kuinka tonnisella voi kuitatata suoralla takaisin. Useimmiten tämä kuitenkin kostautuu hirveellä kammojarrulla seuraavaan mutkaan. Ohi saattaa päästä mutta se on vain väliaikaista.

    Kusiaisella olen monta tonnista ohittanut ja ei se tehosta ole ollut kiinni. Samoin noita kusiaisia menee kummasti ohi vaikka Hayabusan ottaisin alleni. Lehmä ku lehmä..


    -Lauri
  15. #285
    Lainaa (Lauri_S @ Syys. 22 2008,15:31) kirjoitti
    Nii.. Possujunassa on viihtynyt yksi jos toinenkin tällä kaudella..
    Kappas..

    http://www.mp-foorumi.com/kuvat....92.html




    -Lauri
  16. #286
    Lainaa (Lauri_S @ Syys. 22 2008,15:43) kirjoitti
    Lainaa (Lauri_S @ Syys. 22 2008,15:31) kirjoitti
    Nii.. Possujunassa on viihtynyt yksi jos toinenkin tällä kaudella..
    Kappas..

    http://www.mp-foorumi.com/kuvat....92.html




    -Lauri
    Hatun nosto Laurille että viitsii vielä kisassakin vetää kavereille linjaa *. Mutta katsokaas tätä:

    http://www.mp-foorumi.com/kuvat....45.html

    Kyllä on miehellä muikea ilme... *Mitä se Paula oikein kuiskaili *?
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  17. #287
    Tämä alastaron kuva on minusta hienompi.

    http://www.mp-foorumi.com/kuvat....19.html

    Ja ei, lauri ei ole kaikista hitain, se vaan osaa lähteä viivalta paremmin mitä monet itseään nopeammat.
  18. #288
    Lainaa (paaton @ Syys. 22 2008,19:17) kirjoitti
    Tämä alastaron kuva on minusta hienompi.

    http://www.mp-foorumi.com/kuvat....19.html

    Ja ei, lauri ei ole kaikista hitain, se vaan osaa lähteä viivalta paremmin mitä monet itseään nopeammat.
    Jostain kumman syystä minä roikun aina sitten Laurin perseessä ja loput possujunan vakiokasvot (Penna, Petri jne.) sitten minun perässä.

    Tonninen on kisassa täysin ylivoimainen kusiaista vastaan Kemoralla. Botnia on seuraavaksi v-mäisin. Alastarolla ja Motoparkissa pärjää kohtuullisen hyvin kun siellä on paljon hyviä ohituspaikkoja joiden jälkeen ei heti avaudu suora jossa tonnisen voimaa voi hyödyntää ja pienen raon ehtii repimään.

    Tästä(kin) syystä olen tekemässä heset ja pesoset jossain vaiheessa ja pistän kilpipelin ja kilvettömän lihoiksi ja ostan kilvellisen josta rakennan kilpurin. Enää ei huvita kiertää ratoja 50-70 päivää vuodessa vaan käydä ajamassa kisat ja sitten ajella kylille. Tuollaiseen sopii vallan mainiosti tonninen kilpipeli. Kusiaisella ei jaksa vingutella kadulla, korvat kärsii. Ehkä se kilpi takana sitten hidastaa, ehkä ei. Sen näyttää sitten tulokset parin vuoden vertailujen jälkeen.

    Jukka
  19. #289
    Mikäs on Jukka tilanne sen videon suhteen?
    Nyt: Triumph Speed Triple
    Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
  20. #290
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 23 2008,13:18) kirjoitti
    ... Tonninen on kisassa täysin ylivoimainen kusiaista vastaan Kemoralla. Botnia on seuraavaksi v-mäisin. Alastarolla ja Motoparkissa pärjää kohtuullisen hyvin kun siellä on paljon hyviä ohituspaikkoja joiden jälkeen ei heti avaudu suora jossa tonnisen voimaa voi hyödyntää ja pienen raon ehtii repimään.

    Tästä(kin) syystä olen tekemässä heset ja pesoset jossain vaiheessa ja pistän kilpipelin ja kilvettömän lihoiksi ja ostan kilvellisen josta rakennan kilpurin. Enää ei huvita kiertää ratoja 50-70 päivää vuodessa vaan käydä ajamassa kisat ja sitten ajella kylille. Tuollaiseen sopii vallan mainiosti tonninen kilpipeli. Kusiaisella ei jaksa vingutella kadulla, korvat kärsii. Ehkä se kilpi takana sitten hidastaa, ehkä ei. Sen näyttää sitten tulokset parin vuoden vertailujen jälkeen.
    Mielenkiintoista lajikehitystä!
    Viimeksi toin rengaslämppärit ja pukit mopolla varikolle, mutta ehkä sitä vois sentäs taas pari kertaa kärryn-vuokrata, jos aikoo edes muutaman kisan ajaa.

    Luulen että sun "tuloskunto" paranee kun jätät "harjottelun" kokonaan ja lataat kisohin täysillä, tulee sitten viimestään ehkä niitä kaatojakin?

    /z
  21. #291
    Lainaa (Pukki @ Syys. 23 2008,17:14) kirjoitti
    Mikäs on Jukka tilanne sen videon suhteen?
    Tiedusteluja voi ohjata Mikolle. Oli sen verran hällä kiireitä, etten edes nauhoja vielä toimittanut. Tänään tiputan postiin ja ehkä huomenna tai perjantaina alkaa editoimaan.

    Nollapalkalla editointi johtaa parempien hommien priorisointiin

    Jukka
  22. #292
    Lainaa (zeromark @ Syys. 23 2008,18:24) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 23 2008,13:18) kirjoitti
    ... Tonninen on kisassa täysin ylivoimainen kusiaista vastaan Kemoralla. Botnia on seuraavaksi v-mäisin. Alastarolla ja Motoparkissa pärjää kohtuullisen hyvin kun siellä on paljon hyviä ohituspaikkoja joiden jälkeen ei heti avaudu suora jossa tonnisen voimaa voi hyödyntää ja pienen raon ehtii repimään.

    Tästä(kin) syystä olen tekemässä heset ja pesoset jossain vaiheessa ja pistän kilpipelin ja kilvettömän lihoiksi ja ostan kilvellisen josta rakennan kilpurin. Enää ei huvita kiertää ratoja 50-70 päivää vuodessa vaan käydä ajamassa kisat ja sitten ajella kylille. Tuollaiseen sopii vallan mainiosti tonninen kilpipeli. Kusiaisella ei jaksa vingutella kadulla, korvat kärsii. Ehkä se kilpi takana sitten hidastaa, ehkä ei. Sen näyttää sitten tulokset parin vuoden vertailujen jälkeen.
    Mielenkiintoista lajikehitystä!
    Viimeksi toin rengaslämppärit ja pukit mopolla varikolle, mutta ehkä sitä vois sentäs taas pari kertaa kärryn-vuokrata, jos aikoo edes muutaman kisan ajaa.

    Luulen että sun "tuloskunto" paranee kun jätät "harjottelun" kokonaan ja lataat kisohin täysillä, tulee sitten viimestään ehkä niitä kaatojakin?

    /z
    No, tämän luokan idea oli tehdä hauska luokka, jossa harrastaminen mahdollisimman halpaa. Nyt on sitten omissa ajoissa tultu pisteeseen, että 1-2 sekunnin parantaminen per vuosi edellyttää treenaamisen lisääntymistä. Vauhdin kasvattaminen 5 sekunnilla per kierros lyhentää renkaiden kestoa puoleen = kustannusten kasvua kaksinkertaiseksi.

    Jos haluaisi tiputtaa esim. samalla kalustolla ensi kaudeksi 1:34:sta 1:32:een Motoparkissa ja 1:28:sta 1:26:een Alastarolla, niin pitäisi tuhota ainakin 10 sarjaa renkaita treeneissä ja hauskuus kisassa ei lisääntyisi juurikaan, kalalle ehtisi harvemmin, vielä harvemmin kilpipyörällä Hietsuun elvistelemään ja moni muukin tärkeämpi asia jäisi vähemmälle huomiolle.

    Aivan hyvin voi ottaa tavoitteeksi vaikka palkintosijat ensi kaudella B-lähdöissä kilpipyörällä ilman treenailuja. Hauskuus säilyy ennallaan, kustannusten minimoituessa.

    Tässä kun on sivusta seurannut eri jamppojen menoa, niin aika suuri osa luovuttaa 3-4 vuoden jälkeen viimeistään. Rahat tai terveys loppuu. Mutta jos tavoitteet tiputtaa omalle tasolleen eikä lähde kuuta taivaalta kurkoittelemaan, niin hauskaa voi pitää ihan katupyörällä.

    Jos siis saan neuvoteltua järkevän diilin nykyisestä kisapyörästä ja kilpipyörästä, niin vaihdan sitten uuteen Rytköseen josta sitten katu- ja kisapyörän sekamelska.

    Tarjouksia voi pistää tulemaan kahdesta kaatamattomasta ja huolletusta vehkeestä. Rytkönen vm -04, kilometrejä 24.000, väri punainen. R6R:ssä todellisia kilometrejä + 5.000. Vuosimalli -06, otettu käyttöön kesällä -07. Kaatamaton ja kahdet katteet joista toisia ei ole koskaan edes pistetty pyörään kiinni. Kahdet kaatumasuojat, PP:n jalkatappisarja, Öhlinsin ohjausiskari ja tuplavanteet. Koska ihmiset ovat tyhmiä, myyn mieluummin pyörän ilman ohjausiskaria, toisia katteita ja vanteita. Kun pyörän myy hintaan joka alkaa jollakin numerolla joka 2 numeroa pienempi kuin hinta johon kuuluu kaikki kilkkeet, se menee paremmin kaupaksi ja toiset katteet, iskarit ja vanteet menevät helposti irtotavarana.

    Tarjouksia siis voi pistää tulemaan vaikka spostilla

    jukka piste relander ät pp.inet.fi

    Jos mitään houkuttelevaa ei tule, niin ensi kesä ajellaan radalla R6R:llä ja sitten kadulla Rytkösellä. Kummassakin enemmän käyttöarvoa kuin myyntiarvoa, ainakin omaan napaan asiaa tuijottaen.
  23. #293
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 24 2008,14:03) kirjoitti
    Aivan hyvin voi ottaa tavoitteeksi vaikka palkintosijat ensi kaudella B-lähdöissä kilpipyörällä ilman treenailuja. Hauskuus säilyy ennallaan, kustannusten minimoituessa.
    Hyvä homma!

    Tää pistikin sitten pisteen meikäläisen arpomiselle pitääkö Rata-harratuksen ja kilvettömän takia toi nykyinen rojekti, joka kattaa 4v/50.000km josta 10%-rataa, pistää poikki jo tässä vaiheessa, kun vasta 2v/32500km ja ratakilsat on täynnä. Ei tarvii. Säästyy oppirahojen maksulta ja "lopettamiselta" rahojen sekä kunnon loputtua, kun ottaa suoraan oppia tästä sun ratkaisusta alunperinkin.

    Veikkaan, että taistelet kilvelliselläkin B:n voitosta vain, jos joku vetää A:ssa niin kovia aikoja ettet mahdu indeksiin ja joudu A:han suoraan. Silloin B:ssä tullenee kovaa kahinaa voitosta matopurkissa 1:35-1.37 väliin, jos siellä ens kaudella saa ajaa edes?

    Ens vuoden rykönen olikin ihan mukavan olonen, ainoo mitä jäi ihmettelemään on että ne pitää putket edelleen penkin alla.. mutta eipä tuosta mitään haittaakaan ole. Jos ei tuo 4v-kausi äRRällä olis pahasti vaiheessa (tai siitä sais omansa pois) niin laittasin -09 rykösen ihan vaan vaihtelun vuoksi (joo ei tais olla ensimmäinen ja viimeinen kyykky, onhan se classikki-sarja siellä odottamassa kunhan näistä nykypyöristä tulee museo tavaraa).

    /z



  24. #294
    [QUOTE= (zeromark @ Syys. 24 2008,12:42)]
    Lainaa Moottoripyorailyn_tuki_ry,Syys. 24 2008,14:03 kirjoitti
    Veikkaan, että taistelet kilvelliselläkin B:n voitosta vain, jos joku vetää A:ssa niin kovia aikoja ettet mahdu indeksiin ja joudu A:han suoraan. Silloin B:ssä tullenee kovaa kahinaa voitosta matopurkissa 1:35-1.37 väliin, jos siellä ens kaudella saa ajaa edes?

    Ens vuoden rykönen olikin ihan mukavan olonen, ainoo mitä jäi ihmettelemään on että ne pitää putket edelleen penkin alla.. mutta eipä tuosta mitään haittaakaan ole. Jos ei tuo 4v-kausi äRRällä olis pahasti vaiheessa (tai siitä sais omansa pois) niin laittasin -09 rykösen ihan vaan vaihtelun vuoksi (joo ei tais olla ensimmäinen ja viimeinen kyykky, onhan se classikki-sarja siellä odottamassa kunhan näistä nykypyöristä tulee museo tavaraa).

    /z
    Sen, mitä vauhtia sitten ajellaan ja mitä ei, selviää ensi vuonna. Vuoden 09 Rytköstä en hanki, vaan vuoden 08. Jos sellainen on kelvannut tänä vuonna Vehniäiselle, sellainen saattaa riittää minulle tulevana vuonna. Syy yksinkertainen. Sellaisen saa ylivuotisena aivan eri hintaan kuin "uuden", koska uudesta on tehty selvästi päivitetty versio ja kaikki muut tietysti sellaisen haluaa.

    Ostin muuten huhtikuussa toppavaatteet ja aika halvalla lähti, muistaakseni 70 % oli alennus. Ei tietenkään tämän syksyn värit, mutta kun noita toppa-asujakin tulee osteltua maks kerta vuosikymmenessä, niin köyhälle kelpaa hyvin siinä missä säkillinen uusia uistimia alehintaan tänään saksalaisesta halpahalliurheilukaupasta.

    A-kuski muuten voitti. Minä sain vain partahaukia, Olli veti ahvenen. Huomenna kisa uusiksi.
  25. #295
    Voi olla, että ensi kaudella näette taas yhden uuden kasvon jokkiskisoissa. Siihen vaikuttavat positiivisesti kertomukset, joita on tästäkin threadista saanut lukea.

    Osa teistä on minut jo ratapäivillä veturin kanssa nähnytkin, mutta nyt on alla k4 gixseri, jolla olisi tarkoitus paukuttaa omat vanhat rataenkat historiankirjoihin. Ensi keväänä nähdään sitten miten vauhdit saa kohdalleen ja ketä pystyy haastamaan...

    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  26. #296
    Loistavaa, mukaan vaan
    -Ei kysyvä tieltä eksy...Paitsi täällä!-

    http://janipatronen.blogspot.com/
  27. #297
    Nyt näytti vihdoinkin olevan Motoparkin video tullut jakoon: Tästäpä video

    Jukkahan on suorastaan ollut mun hovikuvaaja Ihan kivaa katsella omaa ajoa videolta. Videoltakin näköjään näkee hyvin noita omia huonoja paikkoja/ajolinjoja, joita on näköjään melkein joka mutkassa... Noh, vajaa 7 kierrosta kisassa opetti kuitenkin tosi paljon. Aika heittämällä pääsee kusiaisesta näkyynsä ohi kun tulee sopivassa imussa mutkasta ulos. Ei sitäkään tuossa kisassa kerennyt tajuamaan.



    Nyt: Triumph Speed Triple
    Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
  28. #298
    Lainaa (Pukki @ Loka. 16 2008,23:46) kirjoitti
    Nyt näytti vihdoinkin olevan Motoparkin video tullut jakoon: Tästäpä video
    Ei muuten maksa tuohon käyttöön soveltuva kamera kuin 200-300e.. Aika pieni kustannus verrattuna vaikka öhlinsin alustaan tai power commanderiin ja penkitykseen.. Editointikaan ei kauheen vaikeeta oo kun ei ole tavoitteet korkealla.

    Mulla on ollu kisoissa kiinni joku mikälie panasonicin sd-kamera ja jessellä kiinni mopossa. Mukava viettää talvea sitten tietokoneen ääressä ja katsella youtubesta kaikkia pieleen menneitä ajolinjoja ;)


    -Lauri
  29. #299
    Nostetaan tätä aihetta hieman. Kausi ajettu ja uusi tulossa. Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa kalusto kilvettömään ja mahdollisesti ajaa ainankin yksi jokkis kapina. Tästä ketjusta löytyikin paljon vinkkejä ja apuja budjettiin ja hieman muuhunkin.

    Pystyisitkö pukki vielä tekemään karkeaa yhteenvetoa koko kauden kuluista mitä sait menemään. Varmasti olisi apua minulle ja muillekkin.

    Lainaa (Pukki @ Heinä. 21 2008,15:23) kirjoitti
    Onkos täällä foorumilla RR:ää tai jopa jokkiksessa ajavia kuskeja?

    Mä olen pyöritellyt tätä ideaa ja olen päättänyt yrittää ajaa ym. luokkaa ensi kesänä. Tällä hetkellä ajopelinä on kilvellinen R1 ja ideana olisi laittaa kilpipeli myyntiin ja saada suunnilleen sillä summalla tarvittava kalusto hommattua. Rahaa aloitukseen olisi laittaa noin 10-12k€. Tähän pitäisi saada hommattua tarvittavat vermeet melki nollasta alkaen eli myös jonkin sortin kärry tarvitaan. Kilpailemiseen sopiva nahkapuku + ajokengät löytyy ja jos SHOEI Raid II:lla saa kisoissa tykittää niin sillä olisi tarkoitus mennä. Eli ajoasu sentään löytyy jo.

    - - - - - - - - - - - -

    Laitteisto:

    Mopoksi olisi tarkoitus hommata 600 kikotin. Käytetty tai uusi. Käytettyjä ja koneeltaan vakioita tuntuisi irtoavan n. 6000€ pintaan ja äkkiseltään se vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta. Näissä hyvänä puolena on se, että mukaan yleensä tulee aika paljon tarpeellista roipetta (kuitukatteet, ohjausiskarit, välityksiä yms.) ja monissa alustaakin on jo paranneltu. Varjopuolena varmaan lienee riski, että koko laite leviää ja sitten maksellaankin varaosia ja huolella.

    Mitäs mieltä ollaan, jos tähän investoisi sen 8k€ - 10k€ niin mikä olisi fiksuin vaihtoehto?

    Muu kalusto:

    Jollakinhan ne laitteet on paikalle roudattava ja kuomullinen peruskärry on tähän saakka ollut vaihtoehtona. Uusia näytti löytyvän halvimmillaan 1000€ pintaan ja käytettynä saisi varmaan halvemmallakin.

    Lisäksi tarvittaneen perustyökaluja sekä muuta varikkohärpäkettä (telttaa, tuolia, huoltopukkia).

    Jos kärry jätetään pois laskuista niin mitä kannattaa alkuun pääsemiseksi hommata?

    Kauden budjetti:

    Tässä on varmaan joku minimi ja kattona on taivas, mutta yritän saada kasaan jonkun järkevän budjetin, jolla kauden voisi päästä läpi.

    - Renkaat. Paljonko menee (5 kilpailustarttia + treenit)? Paljonko ihmiset käy keskimäärin treenamassa per kesä? Mun arvaus on, että 1500€ per kesä saa näihin uppoamaan?
    - Bensat kisa + treenit. Varmaan 300€ per kesä riittänee?
    - Varautuminen pannuttamisiin. Mitä kannattaa olla varaosina?
    - Kulkemiset kisoihin, n.3000km yhteensä (Espoosta), joka tarkoittaa 7l dieseliä sataselle kuluttavalla autolla n. 300€
    - Kulkemiset treeneihin toiset 300€ + ratamaksut = yht. n.600€
    - Majoitukset sissinä teltassa
    - Lisenssit, ilmottautumiset ja liikennevakuutus n. 900€ per kausi

    Näin äkkiseltään kauden budjetiksi ilman varaosia muodostuisi n. 3600€. Ollaanko siellä päinkään?

    - - - - - - - - - - - -

    Varmaan jotain vielä unohtuikin, mutta jospa tästä saisi jotain keskustelua aikaan. Tämä topic voisi varmaan myös toimia jokkikseen tai vaikka kovempiinkin luokkiin meinaaville kuskeille jonkinlaisena aloitusoppaana.

    Ja jos joku ajaa tai on aloittelemassa touhua pk-seudulta käsin niin ota yhteyttä ja voidaan miettiä miten voitaisiin jakaa kustannuksia

    Kuten huomaa, on homma vielä aika alkutekijöissään...
  30.  
  31. #300
    Lainaa (Libertystreet driver @ Tammi. 14 2010,13:01) kirjoitti
    Nostetaan tätä aihetta hieman. Kausi ajettu ja uusi tulossa. Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa kalusto kilvettömään ja mahdollisesti ajaa ainankin yksi jokkis kapina. Tästä ketjusta löytyikin paljon vinkkejä ja apuja budjettiin ja hieman muuhunkin.

    Pystyisitkö pukki vielä tekemään karkeaa yhteenvetoa koko kauden kuluista mitä sait menemään. Varmasti olisi apua minulle ja muillekkin.

    Lainaa (Pukki @ Heinä. 21 2008,15:23) kirjoitti
    Onkos täällä foorumilla RR:ää tai jopa jokkiksessa ajavia kuskeja?

    Mä olen pyöritellyt tätä ideaa ja olen päättänyt yrittää ajaa ym. luokkaa ensi kesänä. Tällä hetkellä ajopelinä on kilvellinen R1 ja ideana olisi laittaa kilpipeli myyntiin ja saada suunnilleen sillä summalla tarvittava kalusto hommattua. Rahaa aloitukseen olisi laittaa noin 10-12k€. Tähän pitäisi saada hommattua tarvittavat vermeet melki nollasta alkaen eli myös jonkin sortin kärry tarvitaan. Kilpailemiseen sopiva nahkapuku + ajokengät löytyy ja jos SHOEI Raid II:lla saa kisoissa tykittää niin sillä olisi tarkoitus mennä. Eli ajoasu sentään löytyy jo.

    - - - - - - - - - - - -

    Laitteisto:

    Mopoksi olisi tarkoitus hommata 600 kikotin. Käytetty tai uusi. Käytettyjä ja koneeltaan vakioita tuntuisi irtoavan n. 6000€ pintaan ja äkkiseltään se vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta. Näissä hyvänä puolena on se, että mukaan yleensä tulee aika paljon tarpeellista roipetta (kuitukatteet, ohjausiskarit, välityksiä yms.) ja monissa alustaakin on jo paranneltu. Varjopuolena varmaan lienee riski, että koko laite leviää ja sitten maksellaankin varaosia ja huolella.

    Mitäs mieltä ollaan, jos tähän investoisi sen 8k€ - 10k€ niin mikä olisi fiksuin vaihtoehto?

    Muu kalusto:

    Jollakinhan ne laitteet on paikalle roudattava ja kuomullinen peruskärry on tähän saakka ollut vaihtoehtona. Uusia näytti löytyvän halvimmillaan 1000€ pintaan ja käytettynä saisi varmaan halvemmallakin.

    Lisäksi tarvittaneen perustyökaluja sekä muuta varikkohärpäkettä (telttaa, tuolia, huoltopukkia).

    Jos kärry jätetään pois laskuista niin mitä kannattaa alkuun pääsemiseksi hommata?

    Kauden budjetti:

    Tässä on varmaan joku minimi ja kattona on taivas, mutta yritän saada kasaan jonkun järkevän budjetin, jolla kauden voisi päästä läpi.

    - Renkaat. Paljonko menee (5 kilpailustarttia + treenit)? Paljonko ihmiset käy keskimäärin treenamassa per kesä? Mun arvaus on, että 1500€ per kesä saa näihin uppoamaan?
    - Bensat kisa + treenit. Varmaan 300€ per kesä riittänee?
    - Varautuminen pannuttamisiin. Mitä kannattaa olla varaosina?
    - Kulkemiset kisoihin, n.3000km yhteensä (Espoosta), joka tarkoittaa 7l dieseliä sataselle kuluttavalla autolla n. 300€
    - Kulkemiset treeneihin toiset 300€ + ratamaksut = yht. n.600€
    - Majoitukset sissinä teltassa
    - Lisenssit, ilmottautumiset ja liikennevakuutus n. 900€ per kausi

    Näin äkkiseltään kauden budjetiksi ilman varaosia muodostuisi n. 3600€. Ollaanko siellä päinkään?

    - - - - - - - - - - - -

    Varmaan jotain vielä unohtuikin, mutta jospa tästä saisi jotain keskustelua aikaan. Tämä topic voisi varmaan myös toimia jokkikseen tai vaikka kovempiinkin luokkiin meinaaville kuskeille jonkinlaisena aloitusoppaana.

    Ja jos joku ajaa tai on aloittelemassa touhua pk-seudulta käsin niin ota yhteyttä ja voidaan miettiä miten voitaisiin jakaa kustannuksia

    Kuten huomaa, on homma vielä aika alkutekijöissään...
    Rankasti on vastaus myöhässä ja budjetit suuntautui jokkiksen sijaan Superbike B:hen, mutta antaa varmaan suuntaa:

    Pakolliset kamat:

    - Pyörä 8k€ (Valmiiksi rakennettu, varaosia mukaan)
    - Työkalut + muut kamat n. 500€ (kompurat sun muut)
    - Kuljetus n. 1500€ - Kuomullinen kärry, jolla pärjää - Paku on parempi
    - Varikkokamat +500€ (Teltat, penkit sun muut viihdykkeet)

    Ratapäivä:

    - 1 pari käytettyjä kumeja n. 100€
    - 20l bensaa n. 30€
    - matkakustannukset
    - safkat
    - ratamaksu n. 60€
    - eli kokonaiskustannus + 200€, jos ei konttaile

    Kisaviikonloppu:

    - Jos vauhtia löytyy, niin parit uudet kumit n. 315€ per setti
    - Kisamaksut
    - Ylimääräinen treenipäivä n. 60€
    - Bensat n. 20l per päivä, eli 3pv. noin 90€
    - Muut kustannukset (majoitus, safkat, matkat)
    - Kisaviikonloppu kustantaa helposti yli tonnin, lähinnä renkaiden takia

    Tuohon sitten päälle lisenssit, vakuutukset ja todennäköiset kaadot.

    Eli jos noita summaa, niin aloittamisen kustannus on kohtuu iso kuljetusvälineineen, työkaluineen, varikkokamoineen ja pyörineen. Kilpailukykyisen setin Superbike B:hen saa halvimmillaan n. 11 000€ (sis. pyörän, työkalut, varikkokamat ja kuljetukseen kärryn).

    Kauden juoksevien kulujen budjetti, jolla jo jotain pieniä kippejäkin korjailee on luokkaa 10 000€. Joutuu jo vähän nihkeilemään renkaiden kanssa ja kaatojen korjauksissa saa käyttää mielikuvitusta. Hyvä budjetti on n. 15 000€.

    Sitä hauskempaa on, mitä enemmän on rahaa laittaa
    Nyt: Triumph Speed Triple
    Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
Sivu: 10 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910