Sivu: 3 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 577:sta
  1. #61
    ^Sehän on ihan ittestäs kiinni, miltä tuntuu. Tonniseen monsteriin minä vaihdoin kun sekä ykkönen, kakkonen että kutonen tuntuivat liian pitkiltä. Se nyt ei mielestäni mitään haittaa jos kutonen on loikkari, onpahan sopiva välitys nopeaan moottoritieajoon, ja aina löytyy laatikosta lyhyempi, mutta jos ykkönen-kakkonen ovat liian pitkiä niin se ärsyttää kun ei taajamaristeyksien ajamiseen löydy sopivaa vaihdetta. Varsinkin kun twini hakkaa ikävästi jos liian pienillä kierroksilla vedättää.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  2. #62
    En vaihtaisi Hyperiin.
    H-D CVO Street Glide, BMW S1000XR, KTM 1290SD ja SA1290R, Kawa H2 ja H2SX SE, pari Ducatia
  3. #63
    Lainaa (mikkoyli @ Touko. 21 2009,22:31) kirjoitti
    En vaihtaisi Hyperiin.
    Miksi ei?

    Muuten ERITTÄIN kiva laite mutta kun tuo risteysajo ym. sellainen on hieman nykivää joten ajattelin että helpottaisiko se rattaan vaihto.

    Tosin ykkönenhän on aika lyhyt jo valmiiksi ja sitten se menisi jo varmaankin liian lyhyeksi...

    Tämän takia kaipaan Hyperin omaavilta mielipiteitä.
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  4. #64
    Minun mielestä välitykset on kohillaan. Jos vaihtaa menee liian lyhyeksi. 999S:ään vaihdoin 14 hampin ja siihen se teki hyvää. 1098:iin en vaihtaisi. Se ruisku on alunperin vähän on-off alhaalta. Itsellä se ongelma poistui jo katin poistolla ja 2-2 Termignoneilla niihin kuuluvan ECU:n kanssa.
    H-D CVO Street Glide, BMW S1000XR, KTM 1290SD ja SA1290R, Kawa H2 ja H2SX SE, pari Ducatia
  5. #65
    RvN
    Lauantaina kävin koeajelulla Hyperin kanssa ja niinkuin hiukan ennakkoon pelkäsin, niin olihan se ihan helvetin kiva ajettava.

    Jos joku pyörä on joskus tuntunut "käteen sopivalta", niin se oli tämä pyörä.
    En tiedä kuinka naurettavalta meno näytti, mutta koeajoa olisi voinut jatkaa pidempäänkin.

    Pitää varmaan kysyä mikkoyliltä neuvotteluvinkkejä koti rintamalle, jos vaikka myisi auton ja ostaisi toisen pyörän.

    No joo, ainakin tiedossa mikä on seuraavan ostoslistalla, kun pyörää lähden vaihtelemaan.
  6. #66
    Kertokaapa mielipiteenne kannattaako tälläisen Hypermotardin osto käytettynä? Miten luotettavia pelejä nämä ja Ducatit yleensäkkin ovat?
    Taloudellisesti se olisi kannattavaa niin ei tarvitsisi toisen pyörän hintaa upottaa välirahaan.
    ducati
  7. #67
    Lainaa (Hannula @ Touko. 20 2009,16:08) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Touko. 08 2009,12:15) kirjoitti
    Lc8:n huoltovälejä on pidennetty. Eka huolto tonnissa ja seuraava vasta 10tkm:n kohdalla jossa sitten tarkastetaan venttiilinvälykset jne. Alkujaan eka venttiilien tarkastus oli jo 1000km:n kohdalla ja seuraava 15tkm:n kohdalla. Moottori kuulemma "hioutuu" vielä 1000km:n jälkeen sen verran että se tarkistus/säätö on todettu turhaksi. Eli 7500km:n kohdalla ei tarvii vielä huoltoon kurvata.
    Tarkistin KTM:ltä, ei pidä paikkansa. LC8:n huoltovälit ovat ennallaan.
    Jahas, paikallinen KTM huolto puhui sitten palturia. Kysyin asiaa vielä pariinkin otteeseen joten väärin ymmärryksestä ei ainakaan ole kyse. Joka tapauksessa 1000km:n kohdalla ei välyksiä tarkastella, alunperin kuulemma oli näin.
    ZX-10R
  8. #68
    Voikos tolla Hypermotardilla ajella hiekkateillä?
  9. #69
    Voi, mutta ei aivan enskan perässä kun lentää soraa...Kuulalaakerisoratietäkin on tullut ajettua ja aika lujaa sillä pystyy menemään. Renkaat mulla on Pirellin supermotorenkaat, joissa on vähän nappulaakin. Ainoa ongelma huonommissa olosuhteissa on jousituksen jäykkyys kun alkaa lyödä käsille ja säädin etupäätä pehmeämmäksi. Ei se silti mikään enska ole mutta soratiellä varmaan samaa tasoa tai parempi kuin KTM superenduro. Tätä mieltä olen siksi, että SE:ssä on painopiste korkeammalla. Siinä on kuitenkin jousitus tieten paljon parempi soratietä vaativampiin olosuhteisiin.
    Kone on tosi mukava. Se jotenkin käy mehevämmin kuin vesijäähdytteiset Ducatit. Mulla mitattiin realistisessa penkissä 88 hv renkaalta ja siihen on nokat, putki ja ECU vaihdettu. Enempikin saisi olla.
    H-D CVO Street Glide, BMW S1000XR, KTM 1290SD ja SA1290R, Kawa H2 ja H2SX SE, pari Ducatia
  10. #70
    Onkos tuossa S-mallissa vaan takaiskari Öhlinssin? Ainakaan kuvien perusteella keula ei näytä Öhlinssiltä.
  11. #71
    Keula ei ole Öhlins, mutta aika hyvä se on. Taisi olla Marzocchi. Perusmallia en ole edes ajanut kun hintaero S:ään oli kohtuullinen. Geometria on vähän outo ja tarvitsee tottumista, alussa ei ollut ainakaan mulla luontevaa ajoa. Ohjausiskari auttaa pieneen rauhattomuuteen.
    H-D CVO Street Glide, BMW S1000XR, KTM 1290SD ja SA1290R, Kawa H2 ja H2SX SE, pari Ducatia
  12. #72
    Nyt on itselläkin Hypermotardikuumetta noin 39 astetta tasaisesti...tuo Monster 696 joutaa varmaan myyntiin on kyl hyvä sirkkeli mut liian ahdas mulle.

    Kertokaas ny omistajat onko näissä mitään huonoa??

    Ja osaisko joku arvioida veron määrää jos tuo Ruotsista ajamattoman (uuden) 1100S:n hintaan 11 tonnia? Riittääkö 4 tonnia verot/alv?
    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n hallituksen jäsen
    Ducati Club Finland ry:n tiedottaja
    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  13. #73
    Kato myös motorapido.co.uk ja tuolta "used bikes". Tarjouksessa hypermotard S 9495£ musta/pun ja mukaan tuohon tulee termin kit! Ei paha mun mielestä.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  14. #74
    No ei ollut paha, onko kellään kokemusta mitä tuonti Englannista maksaa?
    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n hallituksen jäsen
    Ducati Club Finland ry:n tiedottaja
    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  15. #75
    Piti ihan tuolta toisesta topicista lainata noita hyperin huoltohintoja... kyllä mielestäni on aika karuja lukemia jopa kilometrille laskettuna.
    Lainaa (Brocol @ Syys. 12 2009,14:54) kirjoitti
    Hyperissä taisi olla hinnaston mukaan luokkaa 550e 12tkm, 850-950e 24tkm ja 650e 36tkm, huoltoväli siis 12tkm tai kerran vuodessa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  16. #76
    Lainaa (GT78 @ Syys. 13 2009,11:17) kirjoitti
    No ei ollut paha, onko kellään kokemusta mitä tuonti Englannista maksaa?
    noin 500€...
  17. #77
    Lainaa (wekkuli @ Syys. 14 2009,09:26) kirjoitti
    Piti ihan tuolta toisesta topicista lainata noita hyperin huoltohintoja... kyllä mielestäni on aika karuja lukemia jopa kilometrille laskettuna.
    Lainaa (Brocol @ Syys. 12 2009,14:54) kirjoitti
    Hyperissä taisi olla hinnaston mukaan luokkaa 550e 12tkm, 850-950e 24tkm ja 650e 36tkm, huoltoväli siis 12tkm tai kerran vuodessa.
    Tuo 12tkm huolto saattoi olla hieman halvempi, viime viikolla näin nuo kun kyselin vaihtotarjousta Hyperiin. Voisivat kyllä laittaa nettisivullekin nuo hinnat, kerta kiinteitä ovat. Makea peli ajaa mutta melko kallis laitos tuo on ostaa ja ylläpitää. Ehkä sitten jos toisi vaikka Briteistä käytettynä ja huoltaisi itse?

    Aika samantyyppinen Aprilian Dorsoduro kyllä tarjonnee enemmän vastinetta rahalle, hintaeroa n. 10te (Hailac vs. rinnakkaistuoja) eikä 45min koeajojen perusteella aivan mahdottomia eroja, toki Hyperissä parempi alusta. Sekä Hyper että DD kaipaisi kyllä hitusen lisää tehoa (n. 20hv?). Ajamani DD oli vakio ja Hyper S oli jollain Termin 2-1 setillä.
  18. #78
    Keväällä ostin käytetyn Hyperin ja kovin tyytyväinen olen ollut. Ensimmäinen kerta kun ei koko kesän aikana käynyt pyörän vaihto mielessä. Kumminkin tässä 20 vuoden aikana pyörä on vaihtunut suurinpiirtein kerta vuoteen.

    Näillä näkymin Hyperillä jatketaan ensi kesänäkin, tosin ehkä hieman piristettynä kun vakiona tuo moottorin käytös ei ole pienillä kierroksilla kovinkaan mairittelevaa...


    HAUSKA laite tuo ainakin on!!! Ylinopeussakkojakaan ei tarvitse pelätä ihan niin paljon kuin jollain kilokyykyllä. Keulimisesta en puhukkaan sitten mitään...
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  19. #79
    lisää valinnanvaraa tulossa tällekin puolelle:
    http://www.asphaltandrubber.com/rumors....october
    Triumph Street Triple R 2013

    ex
    -Suzuki TS125
    -Ducati Monster 600
    -Ducati Monster 1100
    -Suzuki SV1000N
  20. #80
    Täytyy sanoa, että en kyllä pienempään voisi kuvitella vaihtavani. 1100 ilmajäähy on ihan parhautta. Se vääntö heti alhaalta pistää aina hymyilyttämään!
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  21. #81
    Huolloista edelleen; onko joku tehnyt jo itse/kuullut/lukenut kokemuksia? Millaisia on tehdä, lähinnä varmaan venttiilien välykset/säätö, hihnat, kytkin ja ohjauslaakeri sekä etuhaarukka, muuta vaativampaa? Millaisia erikoistyökaluja tarvitsee? Ilmeisesti huoltokoodin lukija/nollaaja täytyy hankkia. Itsellä tähän mennessä kokemusta huolloista ison pyörän osalta vanhan Bladen venttiilienvälysten tsekkaukseen ja keulaöljyjen (taisi olla Showan keula) vaihtoon asti.

    Onko jotain erityistä mitä kannattaa tarkistaa käytettyä ostaessa?

    Mitkä on parhaita foorumeita tiedonetsintään?
  22. #82
    Kyl tää on paska harrastus kun ei pysty lopettaan... Tuollainen motard on kovasti alkanut kiinnostaan... Ajaako tuolla mielellään semmoisia n. 100 km siirtymiä? Eli soveltuuko ollenkaan matka-ajoon? Vai pelkästään kaupunki kikkailuun?

    Triple on loistava ellei uskomaton pyörä, mut... tällästä se on... Ja kun kerran kukaan ei suoralla kaupalla hae pois niin... Vaihdellaan sitten pyöriä...
    Hullu se on...

    Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
    Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
    Honda CB600 Hornet -07 (ex)
    Honda CRF 250 R 2006
  23. #83
    Lainaa (Triple W @ Syys. 21 2009,23:35) kirjoitti
    Kyl tää on paska harrastus kun ei pysty lopettaan... Tuollainen motard on kovasti alkanut kiinnostaan... Ajaako tuolla mielellään semmoisia n. 100 km siirtymiä? Eli soveltuuko ollenkaan matka-ajoon? Vai pelkästään kaupunki kikkailuun?

    Triple on loistava ellei uskomaton pyörä, mut... tällästä se on... Ja kun kerran kukaan ei suoralla kaupalla hae pois niin... Vaihdellaan sitten pyöriä...
    oikein
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  24. #84
    Lainaa (Triple W @ Syys. 21 2009,23:35) kirjoitti
    Kyl tää on paska harrastus kun ei pysty lopettaan... Tuollainen motard on kovasti alkanut kiinnostaan... Ajaako tuolla mielellään semmoisia n. 100 km siirtymiä? Eli soveltuuko ollenkaan matka-ajoon? Vai pelkästään kaupunki kikkailuun?

    Triple on loistava ellei uskomaton pyörä, mut... tällästä se on... Ja kun kerran kukaan ei suoralla kaupalla hae pois niin... Vaihdellaan sitten pyöriä...
    Kyllä sillä tuon 100 km heittää keposesti. Päijänne tuli kesällä kierrettyä ja taisin Kemorastakin ajella yhdellä perseellä kotia (167 km) eikä sekään tuntunut niin pitkältä matkalta kuin esim. Bleidillä joka oli mun edellinen pyörä. Tankin koko tuossa on kyllä tosi pieni eli n. 12 litraa.
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  25. #85
    Omalla Hyperillä nyt n.3000 km takana ja ei voi kuin kehua. Mutkateillä aivan mieletön laite ja äänet jo vakiona ihan ok varsinkin kunnon moottorijarrutuksissa. Pintakaasulla lievää nykimistä mutta eiköhän tuo korjaannu kun kevääksi vaihtelee putkiston ja ruiskuyksikön. Ohjausiskari myös aivan ehdottomasti hankintalistalla muutenhan tuo on aivan valmis paketti.

    Tuon 100km heittää ihan helposti, omat pisimmät lenkit ollu siellä 400 km:n luokkaa ja ei mitään ongelmia. Tankki on pieni mutta eipä tää mikään matkapyörä olekkaan. Kulutus siellä 5l/100km joten sen parisataa ajelee ihan heittämällä tankillisella.
  26. #86
    Lainaa (Brocol @ Syys. 21 2009,11:40) kirjoitti
    Huolloista edelleen; onko joku tehnyt jo itse/kuullut/lukenut kokemuksia? Millaisia on tehdä, lähinnä varmaan venttiilien välykset/säätö, hihnat, kytkin ja ohjauslaakeri sekä etuhaarukka, muuta vaativampaa? Millaisia erikoistyökaluja tarvitsee? Ilmeisesti huoltokoodin lukija/nollaaja täytyy hankkia. Itsellä tähän mennessä kokemusta huolloista ison pyörän osalta vanhan Bladen venttiilienvälysten tsekkaukseen ja keulaöljyjen (taisi olla Showan keula) vaihtoon asti.

    Onko jotain erityistä mitä kannattaa tarkistaa käytettyä ostaessa?

    Mitkä on parhaita foorumeita tiedonetsintään?
    Ei vissiin porukka ole huoltanut itse?

    Nyt oli tullut myyntiin tuo Hailacin koeajo-HMS. Hinta 14900e. Kk sitten vaihtokauppaa hieroessa välirahaa -08 Bladen lisäksi olisi pitänyt maksaa 7500e, eli tässä valossa vaihtopyörän arvoksi jää hulppeat 7400e. Kauppa se on joka kannattaa. *



  27. #87
    Eipä noita Hypereitä varmaan härmänperälle montaa ole eksynyt..

    Tuossahan jo itse luettelitkin hyviä huoltokohteita, ilmajäähy on venttiilien säädön kannalta helpompi kuin vesijäähy, hihnat vaihtaa itse. Kuivakytkin on helppo tarkastaa/huoltaa/vaihtaa. Koodinlukijasta ei havaintoa.. *

    Amerikan ja englannin foorumeita kannattaa varmaan seurata (sopivat filtterilasit päässä * ) esim. ducati.ms , ducatisti.co.uk , ja Englannin Monster foorumi on ymmärtääkseni aika aktiivinen, ducatimonster.org ; samoja ilma/vesijäähy-sepelimyllyjä nää on kaikki.

    /edit: pöh, eihän toi ducatimonster.org taida mikään englantilainen olla...



    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  28. #88
    ducati.ms ja speedzilla.com. Noiden forumit ovat selkeästi parhaita ainakin superbikejen kohdalla.
    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
  29. #89
    Lainaa (Brocol @ Loka. 15 2009,13:11) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Syys. 21 2009,11:40) kirjoitti
    Huolloista edelleen; onko joku tehnyt jo itse/kuullut/lukenut kokemuksia? Millaisia on tehdä, lähinnä varmaan venttiilien välykset/säätö, hihnat, kytkin ja ohjauslaakeri sekä etuhaarukka, muuta vaativampaa? Millaisia erikoistyökaluja tarvitsee? Ilmeisesti huoltokoodin lukija/nollaaja täytyy hankkia. Itsellä tähän mennessä kokemusta huolloista ison pyörän osalta vanhan Bladen venttiilienvälysten tsekkaukseen ja keulaöljyjen (taisi olla Showan keula) vaihtoon asti.

    Onko jotain erityistä mitä kannattaa tarkistaa käytettyä ostaessa?

    Mitkä on parhaita foorumeita tiedonetsintään?
    Ei vissiin porukka ole huoltanut itse?

    Nyt oli tullut myyntiin tuo Hailacin koeajo-HMS. Hinta 14900e. Kk sitten vaihtokauppaa hieroessa välirahaa -08 Bladen lisäksi olisi pitänyt maksaa 7500e, eli tässä valossa vaihtopyörän arvoksi jää hulppeat 7400e. Kauppa se on joka kannattaa. *
    Et oo tosissas? No en mä sitten edes kehtaa tarjota omaa -09 Tripleä vaihdossa...!
    Hullu se on...

    Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
    Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
    Honda CB600 Hornet -07 (ex)
    Honda CRF 250 R 2006
  30.  
  31. #90
    Onko joku teistä löytänyt takapään pukin sopivaan hintaan, jostakin suomalaisesta kaupasta? Ei se näyttänyt ihan mahottomalta tuolla Realitec shopissa, mutta pyörään kun meni jo aika lailla yli varojen niin tarvii yrittää nyt toistaiseksi puristaa säästöä kaikesta mistä voi.

    Toinen mitä yrittänyt etsiä, on painelevy. Sopivan näköinen malli kyllä löytyisi Ducati-kauppiaaltani, mutta myös sen olisin mielelläni ostanut huomattavasti edullisempaan hintaan. (Edelleen suomesta.)
    Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X
Sivu: 3 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen