Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Lähettelin otsikon firmaan palautetta käytettyäni pyörää huollossa heillä, mutta kun mitään ei ole kuulunut takaisin, niin laitetaan sitten tänne:

    Eli pyöräni, Suzuki GSX-R, oli 12tkm määräaikais- sekä etupään putkien huollossa ko liikkeessä to 3.7. - ti 8.7.

    - Vein pyörän sovitusti paikalle torstai aamuna jolloin huollon luvattiin valmistuvan perjataiksi. Todellisuudessa työ valmistui kuitenkin vasta maanantai-iltana noin kello 20:00.

    -Huollon hinnaksi kerrottiin 270€ käydessäni paikanpäällä tiedustelemassa mahdollisia vapaita aikoja tiistaina 1.7. sekä puhelimessa varatessani huollon keskiviikkona 3.7. Pyörää noutaessani hinta olikin 330€, johon en tietenkään suostunut, vaan saimme neuvoteltua hinnan kohdalleen.

    -Työn jälki oli heikkoa. Pyörä oli kauttaaltaan öljyisten tahrojen sotkema, vasemmassa takakatteessa on naarmu ja vasemmassa peilissä on osumajälki josta peilipinta on irronnut. Jälki ei ole nuppineulan päätä suurempi, mutta näkyy kuitenkin selvästi keskellä peiliä.

    Edellämainitut ovat lähinnä kosmeettisia vaurioita, mutta vakavimpana kaikista vasemman etuputken yläkruunun kiinnityspultti, samoin kuin alakruunun toinen pultti oli jätetty löysälle!! Yläpään kuusiokolopultti oli täysin irti, eli pyöri sormin, ja siis myös toinen alapään pultti oli jätetty kiristämättä!! Samoin etupyörän akselin mutteri oli jätetty kiristämättä ja pyöri sormin!! Korjaamokäsikirjan mukaan pitäisi vetää 100Nm tiukkuuteen. Onneksi kuitenkin kaikki neljä varmistuspulttia oli vedetty tiukalle jolloin akseli ei päässyt liikkumaan.

    Sanomattakin lienee selvää, että käytin ko liikkeen huoltopalveluita ensimmäisen ja viimeisen kerran.

    Br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  2. #2
    Duunasko se vanhempi kaveri tän itse vai oliko siellä kesäpoikia silloin hommissa?! Onko muilla kokemuksia ko. lafkasta?
    CBR1100XX ´99
  3. #3
    Muutaman rungonmittauksen siellä teettänyt,edullisesti.Kaikki mennyt just kuin on sovittukin.Eli minulla ei valittamista ja voin vain suositella kaikille ainakin rungonmittaukseen.
    Eilen viimeksi Arhon AVK:lla näin ja saattaapi olla että muutaman varaosasatsinkin häneltä tilaan.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  4. #4
    Ruusuja! ´95 ZXR750 Kawassa oli ongelmaa kaasareiden kanssa. Kierrokset jäivät kantamaan. Soittelin pariin muuhunkin huoltolafkaan. Arho otti pelin työn alle. Kahdessa kaasarissa oli scheissea jotka putsattiin, kaasuvaijerit olivat varsinainen ongelma. Olivat rispaantuneet, joka aiheutti sen ettei palautusvaijeri palauttanut täysin. Ilmanputsari uusittiin samalla. Kustannusarvio alittui ja muutenkin homma toimi.

    Edit. Ei siis ollut kovin kummoinen homma, mutta siihen nähden että eräistä lafkoista ehdotettiin: "kättä taskuun ja uudet suoravetokaasarit koska ei saa varaosia". Voi tietysti olla että väärä diagnoosi johtui puutteellisestä selityksestäni asioiden tilasta mutta Arho tutki kaasarit ja ilmoitti missä vika oli ja sovittiin mitä tehtiin. Kaasareissa ei siis ollut mekaanista kulumaa mikä oli alunperäinen epäilys.



    CBR1100XX ´99
  5. #5
    Ruusuja lähtee täältäkin. Tilasin uuden tuplakuplan kawaan. Kaikki toimi nopeasti ja hyvin.

    Ex -KTM 790 Adventure R
    Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki zx-9r-
  6. #6
    Positiivista palautetta täältäkin; kävin tänään vähän soppailemassa pikkusälää ja kyselemässä tyhmiä.. asiallisesti joristiin siinä ja yllättävän hyvin oli tavaraa suoraan hyllyssä.
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  7. #7
    Mainitaan vielä että eilen käydessäni tilasin pari palikkaa ja tänään oli spostissa ilmoitus että osat on saapuneet. Miellyttävän nopeaa toimintaa.
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  8. #8
    Täältä myös posiitiivista palautetta. Pari kertaa siellä pyörähtäneenä niin asiallinen meininki. Maileihin vastataan ja jos hyllyssä on tavaraa niin hinnoista pystytään jopa neuvottelemaan....

    Toisin kuin monissa muissa "laatuliikkeissä".
    Taitaa olla niin, että ei hirveästi nousukausien aikana kuunnella sitä asiakasta, mutta kohta luulisi jo alkavan löytyä sitä ns.palvelua....



  9. #9
    Kyllä mäki annan ruusuja Arholle. Homma on toiminut vuosia ja tietoa wanhalta rataketulta löytyy. Pienellä yksityisyrittäjällä on tietysti eri puitteet kuin isoilla oolrait-tyylisillä, mutta tietoa ja osaamista monasti enemmän varsinkin vähän vanhemmista prätkistä.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  10. #10
    Joskus jotain ostanut ihan hyvä palvelu ei valittamista
  11. #11
    Hyvää palvelua ja edulliseen hintaan. Eturenkaan sai vaihtotöineen edullisemmin kuin muualta (Michelin Anakee 3) ja asennuksen laatu oli kiitettävää. Suosittelen muillekin ja käyn itse jatkossakin.
    Suzuki GSX 1400 K4
  12. #12
    mikko kirjoitti 2015-07-04 22:10:
    Terve!
    Mulle tuli aika iso lasku siitä katkenneesta mutterista eli se Suzukin
    etuakselin vasemmanpuoleisen pultinpoisto + uudet kierteet teko maksoi
    yhdessä keulaputken purun myötä 162€.
    Vasen keulaputki oli pakkopurkkaa jotta alapään katkennut pultti
    saatiin pylväsporalla porattua pois.
    Olisi erittäin kohteliasta että tulet vastaan tuosta laskusta, sillä
    sehän tapahtui siellä huollossa ja siten olisin voinut vaatia sen
    korjaamista.
    Minimiehdotukseni tulla vastaan on 50% tuosta 162€ laskusta.
    Lisäksi sain laskun renkaan takaisin laitosta ja etuakselin työstä.
    Otan sen täysin omaan piikkiin, sillä siinä ei rikottu mitään vaan
    etuakseli oli jo alunperin sovitusholkkien kanssa haastava. Etuakseli
    sorvattiin ja uudelleen sovitettiin jotta jarrusatulat eivät laahaa
    päällä.
    Terveisin,
    Mikko

    "myynti@mppalvelu.fi" <myynti@mppalvelu.fi> kirjoitti 17.6.2015 kello 5.31:
    mikko kirjoitti 2015-06-16 21:20:

    Terve!
    Eikö olisi helpointa että kiikutan pyörän sinne ja mittaatte oikeat
    mitat letkuihin ja vaihdatte ne?
    Eli letkujen vaihto, jarrupalojen vaihto, etupumppujen huolto ja
    moottoriöljyn ja suodattimen vaihto.
    Magneetto kopan tiiviste vuotaa hiukan. Saisitteko vaihdettua sen
    (leikkaamalla pahvista uuden tiivisteen)?
    Onnistuuko jos tuon aamulla 08:00 ja saan pyörän takaisin about 16:00
    jokinpäivä? Jos onnistuu, niin ehdotatteko päivää.
    Terveisin,
    Mikko

    voit tuoda pyörän maananataina
    "myynti@mppalvelu.fi" <myynti@mppalvelu.fi> kirjoitti 15.6.2015 kello 16.57:
    mikko kirjoitti 2015-06-15 14:54:

    Terve!
    Kiitos vastauksesta!
    Mittasin kahvalta alas ja oikea puoli oli tiukkamitta 66cm ja vasen
    tiukkamitta 88cm.
    (HUOM! Mitat otettu tiukalla mitalla, joten jonkun verran säätövaraa
    pitää ottaa lisää jotta pystyy juoksuttamaan
    Esim. etupumppuja pitkin letkut alas sylintereille. Olisiko hyvä ottaa
    6-8cm lisää molempiin ok?
    Eli vasen 74cm ja oikea 96cm , mitä mieltä olet?
    Tilaan 2 kpl teräspunosletkua, 2 x päät ja tupla banjopultin.
    Yhteensä 91,50€ + postitus (tai voin noutaa mieluummin)
    Paljonko maksaa jos teette vaihdon letkujen osalta sekä jarrupalat
    eteen/taakse ja sylinteritiivisteet eteen?
    Lisäksi olisi keulan huolto eli stefojen vaihto + öljyt.
    Minulla on kaikki tarvikkeet jo eli stefat, jarrupalat eteen/taakse ja
    sylinteritiivisteet hankittu.
    Mikko

    -----Original Message-----
    From: myynti@mppalvelu.fi [mailto:myynti@mppalvelu.fi]
    Sent: 15. kesäkuuta 2015 11:28
    To: Mikko
    Subject: Re: Suzuki GSX 750 ES, 1987
    mikko kirjoitti 2015-06-13 07:05

    Terve!
    Olen aikeissa vaihtaa moottoripyörään teräspunos jarruletkut eteen.
    Pyörä on Suzuki GSX 750 ES vuodelta 1987.
    Eli jos olen ymmärtänyt oikein, niin kyse olisi 3 letkusta
    liittimineen Kahvalta alas ja sitten haaroitus molempiin
    jarrusylintereihin...? Keula on täysin alkuperäinen jarrujen ja
    kahvojen osalta.
    Kyseinen pyörä on rakennettu Caferaser tyyppiseksi ja ottasin kaiken
    mustana ja tai jollain muulla hillityllä värillä, mutta ei kromattuna
    eikä metallinkirkkaana.
    Paljonko tämmöinen tulisi maksamaan?
    Terveisin,
    Mikko

    Moi
    kannattaa mitata letkun pituus kahvalta alas jarrupuristimelle ja
    laitta kahdella letkulla,tulee halvemmaksi
    letkut 29e kpl,päät 15e kpl+rarvii tupla banjopultin ylös
    muistaakseni 3,50e t aj mppalvelusta
    jarruletkut saa myös noutaa
    etupään huolto on 150e
    jarrupalojen vaihto keulahuollon yhteydessä 30e
    takapalojen vaihto 20e
    jarrujen tiivisteiden vaihto aika veloituksella kun ei tiedä miten ruosteiset männät on
    jarruletkujen vaijto työ 40e
    mutta mkokonaishinta selviäis vasta kun on tehty
    t aj
    mppalvelusta

    pulttihan oli jo lähes poikki ennestään ja sehän katkesi itsekseen jännityksestä .

    Tämän sain siis vastaukseksi kaikesta touhuumisesta. Tässä teksissä on vain osa koko asiasta. Minulla oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun asioin ko.liikkeessä. Aivan käsittämätöntä vatulointia, kaveri etsi milloin työkaluja milloin öljypurkkia edes etujarrujen ilmastus ei onnistunut kunnolla. Eturengas jäi kiinnittämättä, jarruöljyt valuivat pitkin pyörää, jarruletkut olivat löysällä, etulamppu irrotettu...yms. Yms. Olin siinä ymmärryksessä että kyseessä on ammattipaja ja työnjälki hyvää - ikävä kyllä pettymys oli todella suuri. Surkea paja, surkeaa duunia vailla mitään vastuuta mitä työnlaatu ja jälki ovat.
  13. #13
    Sii tää lafka tai mies on täys huijari.
    ostin 4.5.2017 Hajabusan (käytetyn) bensapumpun 150€. Joo todella nopeasti tuli, eli 6.5 yritin laittaa sitä paikoilleen, toki koitin ensin että toimiiko. No ei toiminut. (kyseessä siis käytetty vanha osa) Otin sen auki ja putsasin liuottimella sähkömoottoria (pumppua), joka tapauksessa olis pitänyt vaihtaa suodatin ja O-renkaat kun oli kauan seissyt hyllyssä. Ei auttanut. Laitin asiasta viestiä kuvien kera, (oli tervan näköistä töhnää pumpun sisällä).
    Viestiin ei vastannut. Soitin asiasta. Mutisi niitä näitä, selitellen ummet ja lammet. Sanoin että lähetän sen takaisin koska en tee toimimattomalla osalla mitään. Näin tein. Sanoin että olen siihen tyytyväinen että palauttaa tilille sen 150 minkä maksoin. postikulut mun piikkiin.
    No ei sille m.....lle sopinut ne, eli ei hakenut pakettia vaan se palautui takaisin. Ei vastannut enää mun puhelinsoittoon eikä SP viesteihin.
    Tyttöystävä soitti niin vastas. Ihme selityksiä että oli tullut "väärään" postiin wtf, lähetin sen yrityksen osoitteeseen.
    Paketti uudestaan matkaan (tässä vaiheessa oli sit jo mennyt mun piikkiin postikuluja 25€ edestä)
    Se oli sitten noutanut, kun tyttis soitti siitäkin, seurattiin koodilla pakettia ja muistutusviestistä huolimatta ei vielä ollut hakenut. Kuulemma oli taas "väärässä" postissa. Nyt sanottiin että posti sen päättää monne se osoitteen mukaan lähettää.
    Viestejä ol laitettu ei vastaa..
    Ei myöskään rahoja ole kuulunut. (18.6.2017)
    Täytyy ihmetellä että ton hintanen osa ja viittii pelleillä asian kanssa. Kuluttajasuojalaki on yksiselitteinen tässäkin asiassa mutta ei kaveria kiinnosta.
    Seuraavaksi asia meneekin sinne. Alustavan ilmoituksen olen jo tehnyt.
    Tuttavani on poliisi ja kysyin häneltä että periaatteessa voi myös tehdä petos syytteen kun on myynyt toimimattoman osan jne. No sille tielle EI vielä ole menty.

    Ihmetellä vaan täytyy kun käsittääkseni kaveri on itsekkin ollut ainakin motoristi niin viittii kusettaa muita motoristeja..
  14. #14
    En ole nähnyt missään yhtä välinpitämätöntä ja ammattitaidotonta asentajaa. Liike lopettaa toimintansa kuulemma piakkoin, joka on viisas ratkaisu, jos yksinkertaisimmistakaan huoltotöistä ei suoriudu tuhoamatta asiakkaan kalustoa. Selityksiä kyllä löytyy ja käsien levittelyä. Toivottavasti äijä pääsee ehjin nahoin eläkkeelle, ennen kuin onnistuu tärvelemään jonkun lyhytpinnaisemman asiakkaan pyörän.
  15. #15
    Lainaa Ruis kirjoitti Katso viesti
    En ole nähnyt missään yhtä välinpitämätöntä ja ammattitaidotonta asentajaa. Liike lopettaa toimintansa kuulemma piakkoin, joka on viisas ratkaisu, jos yksinkertaisimmistakaan huoltotöistä ei suoriudu tuhoamatta asiakkaan kalustoa. Selityksiä kyllä löytyy ja käsien levittelyä.
    Annatko esimerkin?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  16. #16
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Annatko esimerkin?
    Mun pyörän keulan liukuputkia äijä sai ainakin tuhottua stefojen vaihdossa ihan lahjakkaasti. Oli myös jättänyt toisen putken yläkolmion kiinnityksen auki, mikä oli mukava huomata Motopark-viikonlopun jälkeen.

    Oli pakko viedä keula Motovillelle laitettavaksi, enkä enää muualle aikokaan viedä.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  17. #17
    Tarkkana tämän liikkeen kanssa. Esimerkkinä jos tilaat takahaarukan, taka-akselin+"hilppeet" sekä ketjunkiristimen purkupyörästä niin hän pitää asiallisena lähettää vain toisen puolen kiristimen ja on sitten vailla lisää toisesta. Eli yksiköiden ja monikoiden kanssa tarkkana - vaikka kuvissa olisi molemmat kiristimet. Olisi edes varmistanut tarviiko molemmat osat, mitähän teen yhdellä kiristimellä kun tilaan koko takahaarukan. Postikuluja veloittaa myös enemmän kuin todelliset ovat.

    Näin sitä parin euron takia saadaan asiakkaalle paska maku suuhun.
    Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81
  18. #18
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Itse olen käyttänyt tätä jo kymmeniä vuosia. Tämähän on sellainen "vanhan ajan" huolto, joissa on se hyvä puoli että ne ovat joustavia ja kaikesta voi neuvotella ja hinta on siitä johtuen yleensä sopuisa. Ei mikään "hinnat on tossa seinällä mitä lukee, ota tai jätä"-paikka. Näissä vanhan koulun paikoissa asiakas ja yrittäjä ovat ikään kuin samalla puolen rintamaa ratkomassa ongelmaa, ei niin että "mä maksan ja vaadin". Jos jotain miinusta etsii, niin kulku pyörän kanssa sinne puljuun voisi olla vähän helpompaa. Siinä on niitä hissejä ja mutkia. Keväällä varmaan tulee taas renkaat ja rattaat vaihdatettua tuolla. Mitään osia en ole tuolta tilannut koskaan, vien omat aina.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  19. #19
    Ihan positiivinen kuva jäi paikasta.
    Hetken kyllä piti ympärille katsella että mihköhän sitä tulinkaan.
    Se löytyi mitä olin hakemassa. Paikka vaikuttaa kyllä juuri sellaiselta osataivaalta joihin tälläisten miltei museoikäisten pyörien kanssa pulaavan kannattaa pitää hyvät suhteet.
  20. #20
    Renkaanvaihdosta kysaeisessä lafkassa ei jäänyt käteen kuin päin persettä istuvat sisärit ja lommoinen vanne. Omistaja/Asentaja käsittämätön räpeltäjä, ei minkäänlaista ammattitaitoa... kiroilee ja ähisee.
  21. #21
    Käytin kahdesti (ensimmäisen ja viimeisen kerran) ao. pajan palveluja kun edelliseen mopoon vaihdettiin uudet renkaat. Oli tosiaan melkoista säätämistä. Piti käydä äkkiä odottaessa, onneksi olin paikalla. Ensin takarengas väärään suuntaan. Sitten kääntö ja kun sai sen valmiiksi niin sisärengas pilkistää vanteen reunassa. Kolmannella kerralla onnistui. Eturengas kun tuli valmiiksi niin en enää viitsinyt mainita että sekin on väärään suuntaan, kun sisärengas oli piilossa sentään niin annoin olla.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  22. #22
    Uusia renkaita katselin tuossa ja tämä lafkahan on mm. MPrenkaat-storen yhteistyöasentamo Helsingissä. Voiko työnjälki olla todellakin niin huonoa kuin täällä kirjoitetaan ja silti uskaltavat suositella juuri tätä paikkaa tuotteidensa asentamoksi? Kyllä tieto kulkee nykypäivänä jos ei vahingossa, niin tarkoituksella.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  23. #23
    On se aika hutiloija. Mulla oli vanteet naarmuilla renkaanvaihdon jälkeen.
  24. #24
    Oliko tämä sen vanhemmanpuoleisen savolaisukon paja Pitäjänmäessä?
  25. #25
  26.  
  27. #26
    Vaihdatin renkaat eteen ja taakse sekä jäähy- ja jarrunesteet. Hinta oli sovitun mukainen eikä ongelmia työn jäljessä. Aikataulu tuonnin ja noudon suhteen oli myös joustava.
    Nykyinen
    -11 Kawasaki Versys 650
    Vanhat
    -04 Kawasaki Z750
    -07 Qingqi Zoner 125
    -95 Yamaha XJ600 Diversion
    -07 Qingqi Zoner 125
    -88 Kawasaki GPZ500S