Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 132:sta
  1. #1
    Hankinpa Rockettiin edullisen takarenkaan. Vein pyörän ja renkaan Crossipyörään Kotkaan ja pyysin vaihtamaan sen alle koska vanha oli kulunut loppuun. Kassalla mykistyin, kun lasku oli 116,00 €. Kalle selitti että nämä harmaatuontirenkaat vaihdetaan tuntiveloituksella. Perkele. Mistä tietää mikä on harmaatuontirengas? Onko se erivärinen vai mikä? En pöllö tietenkään älynnyt kysyä tätä hommaa ennen vaihtoa, eikä Kallekaan vaivautunut ilmoittamaan asiasta kun menin liikkeeseen renkaan vaihtoa kysymään ja jätin tämän harmaatuontirenkaan liikkeeseen yöksi. Toivottavasti liike ei nyt saastunut tämän renkaan takia. Täytyy jostakin löytyä halvempi renkaanvaihtopaikka ettei tässä tyhmä eläkeläinen joudu ihan puille paljaille näiden rengasjuttujen kanssa.
  2. #2
    noh, ensikerralla tiedät varmasti kysyä "suomi"renkaan hinnan asennettuna, ja verrata tätä hintaa nettikaupan hintaan+116€ asennus...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  3. #3
    itte noita laitetaan paikalleen ja tasapainotellaan. Kaveriporukalla kannataa hommata vaihtopelit ja keväällä tilaa Epsanjasta kesän kummit.

    Näin ainakin itse..

    lisää juttua aiheesta.
    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  4. #4
    Rockettiin ei ihan jokapoijjaan kannata vaihtaa, saa äkkiä vanteen paskaks...
    F = dp / dt
  5. #5
    Lainaa (wizard11 @ Heinä. 03 2008,17:01) kirjoitti
    Rockettiin ei ihan jokapoijjaan kannata vaihtaa, saa äkkiä vanteen paskaks...
    Mikä siitä tekee hankalaa? Itse kun olen noita liikkeiden hommia katsellut niin tuollaisilla vermeillä ne kumit vaihtaa aika monessa paikassa. Ei sen pitäisi olla rakettitiedettä.
    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  6. #6
    Lainaa (yoda @ Heinä. 03 2008,17:19) kirjoitti
    Lainaa (wizard11 @ Heinä. 03 2008,17:01) kirjoitti
    Rockettiin ei ihan jokapoijjaan kannata vaihtaa, saa äkkiä vanteen paskaks...
    Mikä siitä tekee hankalaa? Itse kun olen noita liikkeiden hommia katsellut niin tuollaisilla vermeillä ne kumit vaihtaa aika monessa paikassa. Ei sen pitäisi olla rakettitiedettä.
    Tätä minäkin ihmettelin. Laskusta päätellen rocketin takarinkulaa vaihtaa ammattimieskin vähintään pari tuntia?
  7. #7
    Lainaa (kotka @ Heinä. 03 2008,16:18) kirjoitti
    Hankinpa Rockettiin edullisen takarenkaan. Kassalla mykistyin, kun lasku oli 116,00 €. Kalle selitti että nämä harmaatuontirenkaat vaihdetaan tuntiveloituksella.
    Tuohon renkaanvaihtoon meni siis kaksi tuntia, sillä jos täällä kansakuntamme kapitaalissa (ainakin käyttämäni huoltoliikkeen) tuntiveloitus on siinä 64€/h, tarttee tuohon tehdä se kaksi tuntia kovasti töitä, että lasku on perusteltavissa. Voisi kuvitella, että Kotkassa päästään pari "jördeä" halvemmalla tuntiveloituksella, kun tilavuokratkin on vissiin vähän edullisemmat, tai tiijä niistä tai mistään muustakaan, mutta...

    No, toisilla kestää, toisilla ei. Silkkaa v.ttuilua koko touhu eli kierrä jatkossa kaukaa moinen pulju.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  8. #8
    kyselisin mitenkä kauan renkaan vaihto oikeesti kestää rockettiin ja pyytäisin laskun kohtuullistamista. Tuossa on petoksen makua, ja sehän on laitonta. Toki omaa tyhmyyttä ettei kysy hintaa ensin. Kannattaa kysyä kaikesta hinta etukäteen, oli sitten miten tahansa pieni huoltotoimenpide.
  9. #9
    Samassa liikkessä oma rengas irtovanteelle 50 €.
    Vein muualle.
    Alta-alle oma rengas, tuntityö.

    Honda-kauppias ei hallitse Trumpetteja ?

    Pitää olla ruuhkaa huoltopuolella kun on varaa karkottaa asiakkaat hinnoittelulla.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  10. #10
    Tuo pari tuntia yhden renkaan kimpussa alkaa jo olla ennätys
    Ilmiselvä petos, jos minulta kysytään...
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #11
    No jopas tuli hintaa. Vaihtelen ja tasapainotan renkaat mökkioloissa ja työkaluissa löytyy jopa lankuista tehtyjä virityksiä. Ei silti mene kahta tuntia vaikka samalla lämmittelee saunaa.
    Yamaha SR 500 -82
    Honda CBR 600 -93
  12. #12
    Mikkelissä oma rengas alta alle 45 euroa *



    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  13. #13
    Lainaa (Skeletor @ Heinä. 03 2008,19:48) kirjoitti
    Mikkelissä oma rengas alta alle 45 euroa *
    Vielä vuosi sitten oli 25e alta alle SR-koneella Mikkelissä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  14. #14
    Tuntuu kyllä minustakin kusetukselta.
  15. #15
    Muutama viikko sitten vein kaksi vannetta missä vanhat kumit päällä. Mulla mukana uusi eturengas ja ko. liikkeestä ostin takarenkaan. Rengastyö noin 10 min. ja hintaa n 15,-€
  16. #16
    Seuraavaksi voisikin haukkua sitten postin tms kun ilkiää periä kuluja tuodessaan renkaan jostain espanjasta tänne suomeen.
    Eivät vissiinkään halua nuo kuljetusfirmat asiakkaita kun noin kusettavat. Siinähän se rengas tulisi muitten tavaroiden mukana.
    Mitä otsikkoon tulee niin se kyllä pitää useimmiten paikkansa monessa muussakin asiassa.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  17. #17
    Lainaa (isojussi @ Heinä. 03 2008,17:24) kirjoitti
    Lainaa (yoda @ Heinä. 03 2008,17:19) kirjoitti
    Lainaa (wizard11 @ Heinä. 03 2008,17:01) kirjoitti
    Rockettiin ei ihan jokapoijjaan kannata vaihtaa, saa äkkiä vanteen paskaks...
    Mikä siitä tekee hankalaa? Itse kun olen noita liikkeiden hommia katsellut niin tuollaisilla vermeillä ne kumit vaihtaa aika monessa paikassa. Ei sen pitäisi olla rakettitiedettä.
    Tätä minäkin ihmettelin. Laskusta päätellen rocketin takarinkulaa vaihtaa ammattimieskin vähintään pari tuntia?
    Levee vanne matala gummi, noita vanteita on jopa rengasliikkeen poijjaat joutuneet ostamaan uusia...
    Kohtuuhinta ainakin on PBssä Raisiossa jotain 20€kpl...



    F = dp / dt
  18. #18
    Siinä sadan metrin päässä olisi ollut öljy-hetki...
    Ainakin viime kesänä (irtovanteelle tosin) maksoi 10€

    Kannattaa harmaatuontikumien kanssa kiertää noi mp-puljut kaukaa...
  19. #19
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 03 2008,20:36) kirjoitti
    Lainaa (Skeletor @ Heinä. 03 2008,19:48) kirjoitti
    Mikkelissä oma rengas alta alle 45 euroa *
    Vielä vuosi sitten oli 25e alta alle SR-koneella Mikkelissä
    Ei oo ollu ainakaan kun minä oon kysyny
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  20. #20
    Eri asiakkaalle eri hinta.
  21. #21
    Lainaa (janza @ Heinä. 03 2008,21:06) kirjoitti
    Siinä sadan metrin päässä olisi ollut öljy-hetki...
    Ainakin viime kesänä (irtovanteelle tosin) maksoi 10€

    Kannattaa harmaatuontikumien kanssa kiertää noi mp-puljut kaukaa...
    Näin on. Sitten jos liikkeestä sen kumin ostaa, niin saa hyvinkin edullisen paketin, mutta kun viet pyörän ja renkaan sinne valmiiksi, niin johan tulee hintaa.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  22. #22
    Nyt multa kyllä menee ohi tämä harmaatuontirengas-käsite, samoja renkaita ne on. Ja mä nostaisin ainakin hirmuisen äläkän jos renkaanvaihdosta ruvettais velottamaan yli satasta. Jumalauta, nopeimmillaan alta-alle eteen ja taakse tasapainotuksineen n.17min (XJ:llä). Ei kai siihen nyt millään saa menemään kahta tuntia, vaikka pitäis kahvitaukoja useemmankin siinä välissä. Tai sitten on kalliit tuntihinnat...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  23. #23
    jostain mp-puljun ilmoituksesta luin, että eivät vaihda kustomeiden yli 200 leveitä renkaita ollenkaan ja jostain toisesta luin, että perivät sellaisista aina tapauskohtaisesti eri hinnan. siis ei ole listahintaa niille. saattaa olla hieman hankalampi vaihtaakin nuita matalia ja leveitä. ne rengaskoneet on kai pääasiassa suunniteltu enemmän näille yleisemmille ja standardeimmille koille 200 mm ja alle, olettaisin. silti ihan sikahinta renkaanvaihdosta ja veisin kans johonkin muualle. jonkin kerhon kautta voisi onnistua edullisemmin, ainakin tsadissa on silleen. sitten on kaveriporukat, joilla on omakustannusvaihtoja.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  24. #24
    Varmaan ollu sällillä minimi veloitus 1h...eli siis jos työhön mennyt aikaa esim. 1,2h = lasku 2h *

    Tätä "menetelmää" käyttää esim. aika moni putkifirma..
    04 Buell xb12s

  25. #25
    Kädettömät saakin maksaa.
    Ite otan aina pois ja 500 metrin päässä firma joka vitosella laittaa uutta päälle, ei tarvi omia laitteita
  26. #26
    Miksei mp-rengasta kukaan vaihdata autorengasliikkeessä? Itse olen vaihdattanut yhden 17" mp-renkaan, no probs. Eikä hintakaan ollut kuin pari kymppiä. Nyt on työlistalla toinen, tällä kertaa 13" maxin rengas (munkki oottelee jo tallissa) niin eiköhän se ole tuo sama autokiekkolafka jossa tälläkin kertaa tulee piipahdettua
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27. #27
    Nyt tyhmä kanssa kysyy.. mikäs ero on harmaatuonti renkaan, ja tavallisen renkaan ero asennuksessa ??
    Toi 119 euroa oli kyllä aika lähellä Suomen ennätystä
    Olisitko markka aikaan maksanut vaihtotyöstä 720 markkaa ?? Vaikka eri ajat ovatkin niin suolaista on.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  28. #28
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    On nykyään melko normi käytäntö että liike joka itse myy ja vaihtaa renkaita veloittaa kalliimman hinnan vaihdosta jos et osta rengasta heiltä vaan tuot sen mukanasi. En tiedä onko tässä tapauksessa liike viitannut harmaatuodulla renkaalla muualta kuin heiltä ostettuun kumiin, en oikein ymmärrä miten renkaasta muuten näkee mistä maasta ja mitä kautta se on ostettu.
    Normi käytäntö alkaa myöskin olemaan että isojen customien ja matkapyörien renkaan vaihto tapahtuu tuntiveloituksella, ollessaan työläämpää ja aikaa vievempää. Jotkut liikkeet jopa kieltäytyvät kunniasta kokonaan.

    Silti olisin nostanut äläkän tuosta veloituksesta, joka kuullostaa kovinkin kohtuuttomalta, etenkin jos/kun asiasta ei asiakasta etukäteen valaistu
    -nomen est omen-
  29. #29
    Tarkkaan kun lukee, niin aiheen aloittajan mukaan hinnoitteluperiaate määräytyi juurikin sen renkaan "alkuperän" vuoksi eikä siksi että Rockettiin tms. olis hankalampi vaihtaa ?
    Jos näin on ollut niin ei voi käsittää *
    .....
  30.  
  31. #30
    20e olen maksanut vaihdosta parin vuoden verran. Tosin olen aina kiikuttanut irtovanteen puljuun.
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen