Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    mietin välityksien vaihtoa 16 tai 17 etuhammasratas 15 tilalle..

    välitys pitenisi, kierrokset laskisivat, tankkausväli kasvaisi.

    miten on tuon nopeusmittarin kanssa, mistä se mittaa sen nopeuden, koneestako???

    näyttääkö nopeus ja trippimittari vaihdon jälkeen jotakin muuta kun pitäisi..

    ja kumpikohan noista olisi parempi vaihtoehto 16 vai 17, kuinka paljon eroa saa yhellä hampaalla..

    onko kukaan miettuíyt samaa asiaa tai jopa toteuttanut sitä
  2. #2
    Itselläni oli tuollainen gsx 750 f vm. 2000 ,ja siinä kyllä nopeus otettiin vaihteistosta.Eli mittarivirhettä kyllä tulee. Sitä en kylläkään osaa sanoa laittaako yhden vai kaksi piikkiä lisää,riippuu tietysti mieltymyksistä.Itse en laittaisi kun yhden piikin enempi,että säilyisi kohtuullinen kiihtyvyys. "äffässä" kyllä on aika tiheä välitys, 6 vaihteella jaksaa vetää punarajalle asti, jossa vauhtia silloin mittarin mukaan n.230 km/h.
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
  3. #3
    Itsellä 100km/h nopeudessa kutosella kierrokset näyttää 4600r/min. Onkohan minulla alkuperäinen ratastus?, mitä muilla näyttää kiekat satasessa? Bensankulutus on luokkaa 4.7-5.0 litraa satasella kaksipäällä rajoitusten mukaan ajettuna.



    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  4. #4
    Tästä tais ollakin vähän aikaa sitten jossain topickissa puhetta. En kyllä sitä enää löytänyt , joten...

    GSX 750F -89 ja mittarinopeus 100km/h jolloin kierrokset ~5000rpm. Mielestäni välitykset saisivat olla pitemmät.

    EDIT: Ja uskoisin omassani olevan vakio välit, vaikka eturattaan kokoa en ole kurkannut.



    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

    Sussu 750F -89
  5. #5
    Mulla on -01 mallisessa takana 45 piikkinen ja edesä tod.näk. 16 tai 17 piikkinen (en ole aukonut koteloa).Mittarivirhe satasen nopeudessa + 16 km/h.Kulutus normi työmatka-ajossa 6,5-7 litraa / 100 km.
    Tilasin jo uuden paketin (17 / 43) ketjuineen päivineen.
    Mutta mitkäs renkaat laittaisitte kyseiseen vekottimeen? radalla käyn ehkä kerran pari kesässä, muuten "tavallista" ajoa..
  6. #6
    Ja nyt luin otsikonkin uusiksi...mulla on siis 750 R eikä äffä.
    mietinkin noita teidän kierroslukemia.....
  7. #7
    Lainaa (akkep @ Kesä. 24 2008,11:40) kirjoitti
    Mulla on -01 mallisessa takana 45 piikkinen ja edesä tod.näk. 16 tai 17 piikkinen (en ole aukonut koteloa).Mittarivirhe satasen nopeudessa + 16 km/h.Kulutus normi työmatka-ajossa 6,5-7 litraa / 100 km.
    Yllättävän paljon vie bensaa?! Itellä perusratastus ja muutenki täysin vakio vehe, syö karvan yli 5 litraa sekolaisella ajolla...


    EDIT: Jaa sulla onki R:ä....



  8. #8
    mulla ollut äffä vm-00 jossa rataspaketti ketjuineen meni vaihtoon, 16 hampainen eteen, isompaa ei saa mahtumaan, ja taakse 42. mittarivirhe melk -20, korjaantui speedohealerilla. gepsin avulla mittarivirhe nollaan ja satasen vauhdissa kiekat 4100. kulutus aika tarkkaan pysyi 4-4,8l välillä. itse ainakin tykkäsin koska aikasemmilla välityksillä huusi kuin pieni eläin. ps. yksi kopan kiinnityspultin valuosa ottaa hieman kiinni eturattaaseen jos laittaa sen 16 hampaisen, siitä selviää pyöröviilalla



  9. #9
    Lainaa (Black Crome @ Kesä. 24 2008,10:50) kirjoitti
    Itsellä 100km/h nopeudessa kutosella kierrokset näyttää 4600r/min. Onkohan minulla alkuperäinen ratastus?, mitä muilla näyttää kiekat satasessa? Bensankulutus on luokkaa 4.7-5.0 litraa satasella kaksipäällä rajoitusten mukaan ajettuna.
    Alkuperäisellä ratastuksella kierroksia on juuri tuo 4600 rpm satasen vauhdissa.
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
  10. #10
    Itselläni on vm-91 750 gsx-f 100km/h vauhdissa 5500r/pm kuuluukohan alkuperäisenä näin tiuhat välitykset? uskoisin olevan org kun on ajettu vain alle 40 tkm.
  11. #11
    niin.. voihan sen takarataksenkin vaihtaa jos eteen ei hyvin mahdu..

    mulla on kans 4600 rpm luokkaa satasella..

    45 piikkinen oli muistaakseni takana vakioratas, oiskohan 42 piikkinen sopiva ettei kuitenkaa syö kiihtyvyyttä liikaa.. 40 takasella pääsis lähellä tuota suskamiehen kierroslukuja

    jos vaihtaa tuon takahampin, kannattaako mun ostaa samalla koko rataspaketti, meinaan.. että uusi ratas syö ketjut.. onko totta??
  12. #12
    Lainaa (gsx-f 750 @ Kesä. 24 2008,19:40) kirjoitti
    45 piikkinen oli muistaakseni takana vakioratas, oiskohan 42 piikkinen sopiva ettei kuitenkaa syö kiihtyvyyttä liikaa..
    Kiihtyyyden puolesta en henk. koht. huolestu, mutta millainenhan on lirutella liikennevaloissa ja muutenkin lähdöissä. Tuppaa vanha kytkin jo nyt ravistelemaan
    Autotallimotoristi
  13. #13
    mitä mieltä suskanmies on nuista sun välityksistä oliko liian raskaat valua liikennevaloissa ja startista lähtö

    mennee liian vaikiaksi..
    jos vaihtaa välit niin pitää kaliproija vielä nopeusmittari.. oudolta tuntuis ajaa kaupungissa kun mittari näyttää kahtakymppiä..
  14. #14
    Lainaa (gsx-f 750 @ Kesä. 24 2008,19:40) kirjoitti
    jos vaihtaa tuon takahampin, kannattaako mun ostaa samalla koko rataspaketti, meinaan.. että uusi ratas syö ketjut.. onko totta??
    On totta! Ketjut ja rattaat vaihdetaan aina paketissa..
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
  15. #15
    Lainaa (itäpyöräilijä @ Kesä. 24 2008,19:37) kirjoitti
    Itselläni on vm-91 750 gsx-f 100km/h vauhdissa 5500r/pm kuuluukohan alkuperäisenä näin tiuhat välitykset? uskoisin olevan org kun on ajettu vain alle 40 tkm.
    En tiedä tuosta "vanhemman" mallin "äffän" kierrosluvusta 100km/h vauhdissa,mut aika kovalta tuntuu tuo 5500 rpm. 40tkm ajettuun "äffään" voi olla hyvinkin jo vaihdettu ketjut + rattaat. 600/750 "äffän" ja 600 gsf banditin alkuperäiset ketjut ovat kyllä aika kehnot,itselläni oli lenkit jumissa jo 25tkm ajon jälkeen.Muiltakin olen samanmoisia kokemuksia kuullut.
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
  16. #16
    Lainaa (gsx-f 750 @ Kesä. 24 2008,20:50) kirjoitti
    mitä mieltä suskanmies on nuista sun välityksistä oliko liian raskaat valua liikennevaloissa ja startista lähtö

    mennee liian vaikiaksi..
    jos vaihtaa välit niin pitää kaliproija vielä nopeusmittari.. oudolta tuntuis ajaa kaupungissa kun mittari näyttää kahtakymppiä..
    tosiaan mittarin mukaan mentiin about 80, todellinen 100, matkamittari myös näyttää liian vähän, huollot venyy. speedohealer helppo laittaa, johdot vain pukitaan väliin, valmiisiin liittimiin. äffää vaivasi laillisilla nopeuksilla ikävät tärinät, jotka puudutti käsiä, ne myös jäi pois.. äffän 1 vaihde tosi hidas muutenkin, mulla ei ainakaan ollut ongelmia valoissa ym. kaupungeissa pörrätessä 3-4 vaihde käytännöllisin jos alle 60 rajoitus.. niin viel, ajoin noin 24tkm uusilla pidemmillä väleillä, pelkästään positiivinen fiilis, tiukoissa ohituksissa pykälä alas jos oikein kiire..



  17. #17
    kuulostaa hyvältä...

    nopeuden saa balanssiin speedohealerilla, säätääkö se nuo kilometritkin samalla vai pitääkö siihen ostaa joku triphealer..
  18. #18
    äffä haistelee nopeutta etuhampikkaan päästä, siel on sellanen magneettihässäkkä ja kopassa anturi jos oikein muistan, matkamittari kulkee yhtämatkaa nopeuden kanssa, eli korjaantuu samalla jos hommaat sen healerin. itse yksikkö on varmaan sama mut johtosarja merkki/ mallikohtainen.
  19. #19
    Lainaa suskamiäs kirjoitti Katso viesti
    mulla ollut äffä vm-00 jossa rataspaketti ketjuineen meni vaihtoon, 16 hampainen eteen, isompaa ei saa mahtumaan, ja taakse 42. mittarivirhe melk -20, korjaantui speedohealerilla. gepsin avulla mittarivirhe nollaan ja satasen vauhdissa kiekat 4100. kulutus aika tarkkaan pysyi 4-4,8l välillä. itse ainakin tykkäsin koska aikasemmilla välityksillä huusi kuin pieni eläin. ps. yksi kopan kiinnityspultin valuosa ottaa hieman kiinni eturattaaseen jos laittaa sen 16 hampaisen, siitä selviää pyöröviilalla

    Mistä yläpultista mahtaa olla kyse,koska itse juuri yritin laittaan 16 piikkistä eteen ja kun kiinnitän eturattaan suojakotelo nii löy takarenkaan lukkoon,kui vaihde olisi päällä
  20. #20
    Lainaa kalis20 kirjoitti Katso viesti
    Mistä yläpultista mahtaa olla kyse,koska itse juuri yritin laittaan 16 piikkistä eteen ja kun kiinnitän eturattaan suojakotelo nii löy takarenkaan lukkoon,kui vaihde olisi päällä
    edit: huomasinki,että tulee pikkusen viilata äffästä jos 16 meinaa eteen. nyt alla 14-45 kiihtyvyys aivan eriluokkaa,mutta nii myös mittarivirhekkin ilman speedohealeria. mitenköhä menis 16-47 väleillä? vääntöä ja kyyhtyvyyttä haluaisin lisää mutta myöskin sitä että voi cruisia kohtuullisilla kierroksilla.
  21. #21
    Tuli vaihdettua 16 piikkinen ratas, ja itse en huomaa kiihtyvyydessä, mitään eroa. Navigaattorin mukaan mittarivirhe meni satasen nopeudessa suurin piirtein pois.
  22.  
  23. #22
    Lainaa Martsi1 kirjoitti Katso viesti
    Tuli vaihdettua 16 piikkinen ratas, ja itse en huomaa kiihtyvyydessä, mitään eroa. Navigaattorin mukaan mittarivirhe meni satasen nopeudessa suurin piirtein pois.
    Itsekkin päädyin toho 16piikkiseen. Mukavempi pitkällä matkalla ajella pikku kierroksilla. Tosin tolla 16 piikkisellä saa vedätettyä enemmän kuin pienemmillä