Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 120:een 120:sta
  1. #91
    olin tässä kasaamassa 06 vuoden 450cc husabergin konetta ja tuli vastaan pikkunen ongelma. En saa kiksiä millään toimimaan vaan se jumittaa koko ajan. Königille soitin ja kysyin olisiko jotain neuvoa asiaan, mutta ei osannut auttaa, käski vain tuoda koneen liikkeeseen katsottavaksi. Totesi kuitenkin että ollut aika monella muullakin ongelmia kiksin kanssa.

    Löytyykö täältä siis joltain kokemusta kyseisesta asiasta?

    Ja sitten tällänen aloittelijan kysymys, eli miten voi mitata kampiakselin päiden välykset (kaikki eivät ole seppiä syntyessään * )
  2. #92
    Lainaa (Jonkotti @ Huhti. 27 2010,18:36) kirjoitti
    olin tässä kasaamassa 06 vuoden 450cc husabergin konetta ja tuli vastaan pikkunen ongelma. En saa kiksiä millään toimimaan vaan se jumittaa koko ajan. Königille soitin ja kysyin olisiko jotain neuvoa asiaan, mutta ei osannut auttaa, käski vain tuoda koneen liikkeeseen katsottavaksi. Totesi kuitenkin että ollut aika monella muullakin ongelmia kiksin kanssa.

    Löytyykö täältä siis joltain kokemusta kyseisesta asiasta?

    Ja sitten tällänen aloittelijan kysymys, eli miten voi mitata kampiakselin päiden välykset (kaikki eivät ole seppiä syntyessään * )
    Miten ja missä kiksi jumittaa? Oletko kasannut mekanismin huoltomanuaalin mukaan? Onko mahdollista,että "automaattinen" puolipuristin ei toimi ja siitä johtuen kiksi tuntuu jumittavan (tässä oletan 450 olevan rakenteeltaan sama kuin 650)

    Tarkoititko kampiakselin päittäisvälyksen? Itse olen tarkistanut kampiakselin päittäisvälyksen laittamalla pyörän kyljelleen ja liikuttamalla kampiakselia sivusuunnassa. Liikkeen saa heittokellon ja magneettijalan avulla mitattua aika tarkasti.
    -V-M-
  3. #93
    Lainaa (V-MR @ Huhti. 30 2010,23:10) kirjoitti
    Lainaa (Jonkotti @ Huhti. 27 2010,18:36) kirjoitti
    olin tässä kasaamassa 06 vuoden 450cc husabergin konetta ja tuli vastaan pikkunen ongelma. En saa kiksiä millään toimimaan vaan se jumittaa koko ajan. Königille soitin ja kysyin olisiko jotain neuvoa asiaan, mutta ei osannut auttaa, käski vain tuoda koneen liikkeeseen katsottavaksi. Totesi kuitenkin että ollut aika monella muullakin ongelmia kiksin kanssa.

    Löytyykö täältä siis joltain kokemusta kyseisesta asiasta?

    Ja sitten tällänen aloittelijan kysymys, eli miten voi mitata kampiakselin päiden välykset (kaikki eivät ole seppiä syntyessään * )
    Miten ja missä kiksi jumittaa? Oletko kasannut mekanismin huoltomanuaalin mukaan? Onko mahdollista,että "automaattinen" puolipuristin ei toimi ja siitä johtuen kiksi tuntuu jumittavan (tässä oletan 450 olevan rakenteeltaan sama kuin 650)

    Tarkoititko kampiakselin päittäisvälyksen? Itse olen tarkistanut kampiakselin päittäisvälyksen laittamalla pyörän kyljelleen ja liikuttamalla kampiakselia sivusuunnassa. Liikkeen saa heittokellon ja magneettijalan avulla mitattua aika tarkasti.
    -V-M-
    Kone on siis pöydällä ja kaikki kasattu manuaalin mukaan.
    Kiksi ei siis liiku ollenkaan. Jos oikein oon sitä tihrustanu, niin nuo punaisella ympyröidyt ottaa kiinni, vaikka niiden pitäisi kulkea lomittain (?) ja muutamia kertoja kun saanut sen melkeen toimimaan niin liikkunut vain murto-osan siitä mitä pitäisi.
  4. #94
    veikkaan että teit saman virheen mitä itse ekalla kerralla kun itse.

    laita se akseli paikalleen ilman että ratas on kiinne ja kun saat sen paikalleen niin sitte käynnistys polkimella käännät sitä 180 astetta näin opettaa korjaus opaskin. siis tuossa korjaus opus ja siitä sivu 97

    http://husaberg.com/fileadmin/images/downloadpfeil.gif
  5. #95
    Lainaa (miilu @ Touko. 01 2010,21:04) kirjoitti
    veikkaan että teit saman virheen mitä itse ekalla kerralla kun itse.

    laita se akseli paikalleen ilman että ratas on kiinne ja kun saat sen paikalleen niin sitte käynnistys polkimella käännät sitä 180 astetta näin opettaa korjaus opaskin. siis tuossa korjaus opus ja siitä sivu 97

    http://husaberg.com/fileadmin/images/downloadpfeil.gif
    näin oon tehnykki, ei vaan tunnu onnistuvan. Mutta jos sitä vielä menis hakkaamaan päätä seinään, kai se joskus menee paikalleen.
  6. #96
    Onkos tästä jo keskustelua ollut? *MotorcycleUSA

    Mielenkiintoisen oloinen härveli. Harmi vaan, että suomen hinnoittelu on taas kerran yläkanttiin... Mp-Racing
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  7. #97
  8. #98
    Hindenburgeja molemmat
  9. #99
    Tässä on oma mopo alkanut starttaamisen kanssa hankalaksi. Ei tahdo millään lähteä käyntiin kylmänä. Pari kertaa hörähtää sekunniksi pariksi käyntiin ja sitte sammuu. Jos koneen saa lämpimäksi asti niin sitten ei mitään ongelmaa, lähtee niin startista ku kiksillä suht nätisti. Akkuhan näissä vehkeistä on varsin alimitoitettu ja loppuu muutamaan starttiyritykseen eikä kyseinen pyörä ole kovin miellyttävä potkia pitemmän päälle.

    Pyörä on siis fe 650 -05. Täysi koneremppa tehty n.50h sitten ja suhteellisen rauhallisella ajolla ollut. Öljyt vaihdettu aina 5h välein, suodatin joka toinen kerta ja muutenki pidetty hyvin. Juuri venttiilit säädetty, kaasari putsattu ja uus tulppa vaihdettu eikä ongelma tahdo poistua. Olisiko ehdotuksia?
    Mennääs mehtään
  10. #100
    Lainaa Silakkanakki kirjoitti Katso viesti
    Tässä on oma mopo alkanut starttaamisen kanssa hankalaksi. Ei tahdo millään lähteä käyntiin kylmänä. Pari kertaa hörähtää sekunniksi pariksi käyntiin ja sitte sammuu. Jos koneen saa lämpimäksi asti niin sitten ei mitään ongelmaa, lähtee niin startista ku kiksillä suht nätisti. Akkuhan näissä vehkeistä on varsin alimitoitettu ja loppuu muutamaan starttiyritykseen eikä kyseinen pyörä ole kovin miellyttävä potkia pitemmän päälle.

    Pyörä on siis fe 650 -05. Täysi koneremppa tehty n.50h sitten ja suhteellisen rauhallisella ajolla ollut. Öljyt vaihdettu aina 5h välein, suodatin joka toinen kerta ja muutenki pidetty hyvin. Juuri venttiilit säädetty, kaasari putsattu ja uus tulppa vaihdettu eikä ongelma tahdo poistua. Olisiko ehdotuksia?
    Joskus kyllästyin nelarienskalla jokavuotiseen akkujen vaihtamiseen ja korvasin kaikki 4.5-6 mm2 akkupiuhat ja maajohdot 16mm2 kaapeleilla kiinnitettynä kunnollisilla liittimillä + aluslevyjen kanssa ruuveilla. Ilmeisesti jännitehäviöt pienenivät sen verran, että ongelmat loppuivat, eikä akkua tarvitse vaihtaa jatkuvasti.

    Sellainen jäi vielä mainitsematta, että jos nyt olisi alimittaisen akun kanssa ongelmia, niin ostaisin litiumakun: antaa enemmän käynnistysvirtaa ja on huomattavasti alkuperäistä pienempi ja kevyempi. Ainakin katupyörässä on toiminut kuin junan vessa.
    Viimeksi muokannut: vetomies; 11.05.2012 klo 16:05.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #101
    Mitäs on odotettavissa -05 vuoden 650 Husabergiin, jossa on kansi tehty, jyrkempi nokka ja ilman e-hyväksyntää oleva mökäputket + kombo penkitetty ja säädetty, jos tuohon vaihtaisi vakioputken paikalleen? Millaisia säätörumbia odotettavissa vai onko suosiolla penkitysreissu? Ja -05 mallin vakioputket niin lieneekö ääntä tulee yhtään sen vähempää? Entä, jos vaihtaa pelkästään e-hyväksytyt sliparit tai vaikka ihan vakiosliparit putken jatkeeksi. Enskamallista rakenneltu moto kyseessä.

    Mietin tässä mitä tekisi kun tuo putkien syynäys on alkanut vainon lailla niin eihän tuolla viitsi ajella. Äänet kuuluu Kehä 1:ltä Kehä 3:lle saakka.
    Viimeksi muokannut: Pukki; 16.06.2012 klo 04:39.
    Nyt: Triumph Speed Triple
    Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
  12. #102
    Poistettu
    Lainaa Pukki kirjoitti Katso viesti
    Mitäs on odotettavissa -05 vuoden 650 Husabergiin, jossa on kansi tehty, jyrkempi nokka ja ilman e-hyväksyntää oleva mökäputket + kombo penkitetty ja säädetty, jos tuohon vaihtaisi vakioputken paikalleen? Millaisia säätörumbia odotettavissa vai onko suosiolla penkitysreissu? Ja -05 mallin vakioputket niin lieneekö ääntä tulee yhtään sen vähempää? Entä, jos vaihtaa pelkästään e-hyväksytyt sliparit tai vaikka ihan vakiosliparit putken jatkeeksi. Enskamallista rakenneltu moto kyseessä.

    Mietin tässä mitä tekisi kun tuo putkien syynäys on alkanut vainon lailla niin eihän tuolla viitsi ajella. Äänet kuuluu Kehä 1:ltä Kehä 3:lle saakka.
    Vaihdoin omaan nelaricrossiini Akran killerillisen putken vakion tilalle, koska Akra on hiljaisempi. Ei ole dynottu, mutta toimii kuin ennenkin, ääntä vain vähemmän.
  13. #103
    Miten hyvin näihin Husaberggeihin löytyy osia? Mietinnässä on FS 650E 06 700cc Big Bore.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  14. #104
    Mistä kannattaisi alkaa katselemaan osia vanhaan 2000 malliseen 400cc husaberggiin? ois jäähdyttimestä alkaen ostettavaa oikein repullinen.. jos tiedossa hyviä paikkoja niin voisi laittaa linkkiä
    Tekevälle sattuu --toheloiden lohduttautumista--


    R1100S+kit, R100cafe, KTM 660 Rallye, FE401
    RIP: FLH-1200,R80GS,KLR600,K75,Bonneville,GS500

  15. #105
    Lainaa Paavo kirjoitti Katso viesti
    Mistä kannattaisi alkaa katselemaan osia vanhaan 2000 malliseen 400cc husaberggiin? ois jäähdyttimestä alkaen ostettavaa oikein repullinen.. jos tiedossa hyviä paikkoja niin voisi laittaa linkkiä
    Oletko jo Ebayn tarjonnan katsonut ja sitten tietenkin Motokeidas?
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  16. #106
    Kevät alkaa lähentyä uhkaavasti ja pyöräkuume nousee jonkin verran mitä lähemmäs kevättä mennään. Kovasti supermoto kiinnostaisi ja etenkin Husan FS570/650.

    Onko paljon Husan omistajia täällä? Tuntuu olevan kovin vähän keskustelua Husasta täällä
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  17. #107
    Hiljaista on

    Itse ostin FS 570:n vähän kuin heräteostoksena. Katsotaan mitä tulee, kun kelit lämpenee. On se muuten kevyt!
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  18. #108
    Kuulostaa hyvältä, itsekkin olin jossain vaiheessa erittäin kiinnostunut tuosta pyörästä. Mutta valinta meni toiseen merkkiin. Mitä on lukenut niin pyörä on hyvä jne.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  19. #109
    Sorruin KTM sijaan 2011 vuosimallin Husabergin TE 250-2T enskaan Saa nähä mitä tästä tulee kun en ikinä ole omistanut mitään 2T laitetta..

    -Matti
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  20. #110
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Sorruin KTM sijaan 2011 vuosimallin Husabergin TE 250-2T enskaan Saa nähä mitä tästä tulee kun en ikinä ole omistanut mitään 2T laitetta..

    -Matti
    Repullinen sytytystulppia aina mukaan ja tietty tulpanavain.
    Suzuki K6 1000
  21. #111
    Lainaa jetwave kirjoitti Katso viesti
    Repullinen sytytystulppia aina mukaan ja tietty tulpanavain.
    Hehe
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  22. #112
    Poistettu
    No ni, nyvvaan Siuntion MX-radalle kausari ja reenaamaan.
  23. #113
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    No ni, nyvvaan Siuntion MX-radalle kausari ja reenaamaan.
    Juuri maksoin sekä Siuntion että Espoon moottorikerholle jäsenmaksut
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  24. #114
    Multa löytyisi -05 vuoden fe 450e husaberg josta meni kampiakseli poikki. Olen vuoden ettiny inspiraatiota remonttiin mutta en ole vielä löytäny!
    Tartteisko joku varaosapyöräksi sopivalla korvauksella? Sais ajopelinkin jos sijoittaisi n.900e uusiin osiin!
    rakentaja Rane
  25. #115
    Olisko täällä tietoa Husaberg fc501 vm 97 venttiilien välyksistä? Ostin pyörän vähän aikaa sitten ja lähtee huonosti käyntiin nakuttaa ja röpöttää. Kaasutin on vissiin vaihdettu kun eikö tossa pitäisi olla 40mm lortto mutta nyt on 38mm. Mutta jos täältä löytyisi jotain vinkkejä niin laittakaa ihmeessä
  26. #116
    Lainaa Too91 kirjoitti Katso viesti
    Olisko täällä tietoa Husaberg fc501 vm 97 venttiilien välyksistä? Ostin pyörän vähän aikaa sitten ja lähtee huonosti käyntiin nakuttaa ja röpöttää. Kaasutin on vissiin vaihdettu kun eikö tossa pitäisi olla 40mm lortto mutta nyt on 38mm. Mutta jos täältä löytyisi jotain vinkkejä niin laittakaa ihmeessä
    http://www.husaberg.com/uploads/medi...nual_97_GB.pdf

    0.10mm näyttäs olevan
  27. #117
  28. #118
    nyt tuli sitten semmonen ongelma husaan että en käsitä ollenkaan elikkäs vaihdoin männän husaan ja sen jälkeen käynnistin. Kävi todella nätisti ja ajoin noin puoli tuntia sitten sammutin ja sen jälkeen ei enää tule bensaa. Kaasuttimen oon putsannut ja bensaa menee kaasuttimeen mutta ei siitä eteenpäin. Onko sillä imuröörin vieressä olevalla nipalla mikä merkitys siinä, kun siinä on kuusiokolo pultti kierteillä nipan sisällä? Ja jos on muita vinkkejä niin laittakaa ihmeessä pyörä on fc501 vm 97.
  29. #119
    Hakiko joku .orggilaisista tänään tampereen RM Heinolta FE650 mukaansa?

    Piti mennä itse huomenna hakemaan..


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  30.  
  31. #120
    Moi.
    Onko kellään täällä Husaberg FE 450E -09 pyörää? Minkälainen on ajaa metässä harraste enskaa? Millaset huoltovälit tossa on jos ajelee kadulla ja metässä omaksi huvikseen, esim. mäntä kuinka usein? Samoja osiahan tohon käy kuin kotarissa, mutta mites moottorin osat?
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234