Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 85:een 85:sta
  1. #61
    Kai niistä monet tykkää, kun olivat maahantuojalta loppu ja sovituskappaleetkin myyty. Sovittamaan olisi päässyt parin viikon päästä, olin jo melkein päättänyt mitä ostan ja kävin vain kokeilemassa jos tuo "uusi" tuttavuus olisi ollut jopa parempi. Ostin sitten sen toisen jota pääsi sovittamaankin ja jopa väreissä oli valikoimaa.

    Tuo Carbon RS1 oli hieman rimpulan oloinen, mutta se toinen 1100g painoinen kypärä oli hyvinkin lupaavan oloinen. Ehkä sitten viiden vuoden päästä kun menee taas kypärä vaihtoon ;)
  2. #62
    Moi

    Onko kokemusta Marushin:in kypäristä kellään ?
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  3. #63
    Itseäkin kiinnostais käyttäjäkokemukset tuosta RS2 mallista...?
    Triumph Sprint ST 1050
    ex: Suzuki SV1000s
  4. #64
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Olen kyllä tykännyt. Pari vuotta käytössä ollut 777 eikä vaihtaminen ole käynyt mielessäkään. Sopivuus on aina pään muodosta kiinni. Eli toiset tykkää ja toiset ei.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  5. #65
    Visiirit mielestäni halpoja rimpuloita noissa. Muuten ihan jees kyrpiä
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  6. #66
    Hauska sattuma, mulla on tuo Marushin 999RS. Laitoin www.pinlock.com iin viestiä, että onko heillä saatavana photokromista pinlockkia siihen. Tuli tälläinen vastaus:

    At first thank you very much for your reaction.



    Unfortunately the Pinlock ProtecTINT is not available for your helmet. Since Marushin is bankrupt, I am afraid that the ProtecTINT will never be available for your helmet.
    Että sellasta, eine kypärät tuosta varmasti huonone. Onko kellään hajua mistä voisi saada photokromista pinlockkia Marushin 999rs:ään? Eurobikerilta saa Photokromista visiiriä mutta on vähän kallis.. (99e)


    edit: itse kypärään olen erittäin tyytyväinen! Voin suositella
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  7. #67
    Mulla ollut puoltoista kautta 999 RS ja olen ollut tyytyväinen. Kevyt (1100g) ja hyvin istuva, ainakin meikäläisen nuppiin.
    BMW F650GS Twin
  8. #68
    Lainaa sjobbe kirjoitti Katso viesti
    Visiirit mielestäni halpoja rimpuloita noissa. Muuten ihan jees kyrpiä
    Minulla on kans yksi Marushin kaapissa. Visiiri siitäkin ränkkä. Visiirin kiinnityspalikka lohjennut irti.
    KTM 990 Adventure
  9. #69
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Kannattaa ihan oikeasti kokeilla foorumin haku-toimintoa ennenkuin aloittaa uuden ketjun.

    Marushin
    Marushin
    Marushin
    Marushin
    Marushin RS1
    Marushin RS1 ja RS2
    -nomen est omen-
  10. #70
    Lainaa Banned kirjoitti Katso viesti
    Minulla on kans yksi Marushin kaapissa. Visiiri siitäkin ränkkä. Visiirin kiinnityspalikka lohjennut irti.
    visiirin kiinnitysmekanismeja oli ainakin vielä viime kesänä saatavana Eurobikersista....

    999RS ollut nyt vuoden ja olen ollut oikein tyytyväinen. Tosin nyt alkaa noin 50 tuhannen kilsan jälkeen olla pientä
    löystymisen merkkiä ilmassa. Lienee hyväksyttävä asia jo tässä vaiheessa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #71
    Viime kesän lopulta ollut RS2 fotokromisella visiirillä ja on kyllä ollut hyvä. Kevyt, hiljainen ja mukava. Voin suositella kyllä.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
  12. #72
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Yhdistetty 4 samaa aihetta käsittelevää ketjua yhteen, josta syystä ketju voi näyttää hieman hassulta kun "aloitusviestejä" jää keskelle ketjua.

    Yhdistetty siksi jotta tieto/käyttäjäkokemukset löytyisivät helpommin yhdestä ketjusta kuin ripoteltuna useampaan ketjuun.
    -nomen est omen-
  13. #73
    Tuli lievä WTF ilmiö, kun yritin selvittää tuota Marushinin mallia. Löysin kuvan samanlaisesta potasta, mutta siinä lukee Suomy. Grafiikka on muuten samanlainen. Onko näillä firmoilla jotain yhteyttä keskenään kenties?
    Grafiikka on Bargy Design, joka näyttäisi tekevän Suomylle graffat.

    Suomyn malli on Gun Wind. Kaipa ne tuon osat sitten käy suoraan



    EDIT: Jostakin saksalaiselta palstalta kaivelin, että ovat identtisiä keskenään. Vähän outoa kyllä, että väritystä myöten.
    Viimeksi muokannut: Banned; 11.05.2012 klo 18:04.
    KTM 990 Adventure
  14. #74
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    999RS ollut nyt vuoden ja olen ollut oikein tyytyväinen. Tosin nyt alkaa noin 50 tuhannen kilsan jälkeen olla pientä
    löystymisen merkkiä ilmassa. Lienee hyväksyttävä asia jo tässä vaiheessa.
    Aika paljon olet vuoden aikana työntänyt menemään

    sorry offtopic
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  15. #75
    999rs ostettuna, ja yhen reissun jäljiltä kokemukset positiiviset. Mutta kysymys photokromisesta viriistä. Ostin "Savu,tumma" ja vähän on minusta vaalee, jopa ruskee. Aluks heräs epäily että laittovatko vahingossa sen meripihka värin. Onkos kellään muulla tuota tummaa?

    Toki jos onkin vähän vaalee,niin tuolla pärjää makiasti vielä illallakin. Mutta mietityttää vieläkin että laittovatko väärän viriisin.
  16. #76
    Lainaa rts_333 kirjoitti Katso viesti
    999rs ostettuna, ja yhen reissun jäljiltä kokemukset positiiviset. Mutta kysymys photokromisesta viriistä. Ostin "Savu,tumma" ja vähän on minusta vaalee, jopa ruskee. Aluks heräs epäily että laittovatko vahingossa sen meripihka värin. Onkos kellään muulla tuota tummaa?

    Toki jos onkin vähän vaalee,niin tuolla pärjää makiasti vielä illallakin. Mutta mietityttää vieläkin että laittovatko väärän viriisin.
    Aika vaalea se tummakin versio on, ei tahdo riittää kirkkaimmalla kelillä vaan aurinkolaseja tulee käytetyä sen lisäksi. Niin mulla on menossa jo toinen, kahden kesän jälkeen se ei enää tummunut juurikaan ja ostin uuden.
    Mutta jos se on ruskea, niin oisko se sitten ns. meripihkan värinen?
  17. #77
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Aika vaalea se tummakin versio on, ei tahdo riittää kirkkaimmalla kelillä vaan aurinkolaseja tulee käytetyä sen lisäksi. Niin mulla on menossa jo toinen, kahden kesän jälkeen se ei enää tummunut juurikaan ja ostin uuden.
    Mutta jos se on ruskea, niin oisko se sitten ns. meripihkan värinen?
    Mun rs:ssä on se tummin visiiri ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia edes suoraan vasta-aurinkoon ajettaessa ?
    Mutta iltahämärä ja pilvinen keli tuottaa pikkuriikkistä tiirailun tarvetta kyllä.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  18. #78
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Mun rs:ssä on se tummin visiiri ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia edes suoraan vasta-aurinkoon ajettaessa ?
    Mutta iltahämärä ja pilvinen keli tuottaa pikkuriikkistä tiirailun tarvetta kyllä.
    Siis tummin fotokromaattinen visiiri? Mun mielestä se on aika vaalea... Mulla on toisessa Marushinissa se tummin(musta) normaalivisiiri, se on paljon tummempi kuin tuo toinen.
  19. #79
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Siis tummin fotokromaattinen visiiri? Mun mielestä se on aika vaalea... Mulla on toisessa Marushinissa se tummin(musta) normaalivisiiri, se on paljon tummempi kuin tuo toinen.
    Sori, puhuin nimenomaan tavallisesta tummasta, en fotokromaattisesta.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  20. #80
    Hmm.. ei mun päähän ainakaan tuo Maru tule.. kokkeilin kypärää kun myyjä lupas ottaa takasin jos en tykkää..
    Esiksi.. Meluisa.. Tuulenpyörre sisällä kopassa, roskat silmissä...


    /Kid
  21. #81
    Lainaa kideon kirjoitti Katso viesti
    Hmm.. ei mun päähän ainakaan tuo Maru tule.. kokkeilin kypärää kun myyjä lupas ottaa takasin jos en tykkää..
    Esiksi.. Meluisa.. Tuulenpyörre sisällä kopassa, roskat silmissä...


    /Kid
    Omassa käytössä kolmatta kautta 999rs ja ei mitään ongelmia. Oliko kypärässä paikallaan leuan alle tuleva ohjain. Ja mitä meluun tulee, niin on jopa hiljaisempi kuin shoei xr-1100. Tosin sekään ei ole hiljaisimmasta päästä.
  22. #82
    Mulla kans ollu 999RS Monstra värityksellä jo kaksi kautta käytössä ja olen ollut todella tyytyväinen.
    Kypärä sopii todella hyvin mun päähäni, ja on soppelin kevyt.

    Aikaisemmin käytössä oli musta visiiri, mutta iltaisin oli näkyvyys niin huono, että päätin tälle kaudelle kokeilla
    peilivisiiriä, ja kokemukset siitä on hyvät.

    Ei ole liian tumma, mutta aurinko ei häikäise.
    - Pyörä tykkää että sillä ajetaan -

    *Suzuki GSX-R 750 K1
  23. #83
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Messuilla on tullut Marushinin pottia katseltua, mutta ohuen oloinen rakenne on jotenkin epäilyttänyt, eikä asiaan ole tullut palattua.

    Alla on kuva 999RS:stä, jolla on äskettäin leiskautettu shikaanista ulostullessa highsideri ei niin suuresta nopeudesta. Tämä on ensimmäinen kerta kun näen kypärän joka on oikeasti hajonnut kaatumistilanteessa. Kuidussa on koko paksuudelta n. 15 cm pitkä halkeama, pinta on lähtenyt osumakohdan ympäriltä laajalta alueelta pois ja kuorirakenne on tuolta alueelta melkoisen pehmeänä. Kuski selvisi tällistä olosuhteisiin nähden hyvin, joten kypärä teki kyllä tehtävänsä kunnialla, mutta vielä yksi vähänkään isompi isku tuolle alueelle olisi ollut huono juttu. 999RS on hyvin kevyt kypärä, ja mieleen tulee väkistenkin että keveys on saatu aikaan ohentamalla kuorta pikkasen liikaa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    1000
  24. #84
    Sharpin testeissä nuo marushinit on menestyneet hyvin. Tuo higsiderista tuleva kaatuminen on melkein pahin mahdollinen kypärälle äkkipysähdyksen jälkeen. Tullaan korkealta ja kovaa.

    Voihan kypärän tehdä vaikka titaanista, mutta joustavuudella suojellaan päätä.
  25.  
  26. #85
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Messuilla on tullut Marushinin pottia katseltua, mutta ohuen oloinen rakenne on jotenkin epäilyttänyt, eikä asiaan ole tullut palattua.

    Alla on kuva 999RS:stä, jolla on äskettäin leiskautettu shikaanista ulostullessa highsideri ei niin suuresta nopeudesta. Tämä on ensimmäinen kerta kun näen kypärän joka on oikeasti hajonnut kaatumistilanteessa. Kuidussa on koko paksuudelta n. 15 cm pitkä halkeama, pinta on lähtenyt osumakohdan ympäriltä laajalta alueelta pois ja kuorirakenne on tuolta alueelta melkoisen pehmeänä. Kuski selvisi tällistä olosuhteisiin nähden hyvin, joten kypärä teki kyllä tehtävänsä kunnialla, mutta vielä yksi vähänkään isompi isku tuolle alueelle olisi ollut huono juttu. 999RS on hyvin kevyt kypärä, ja mieleen tulee väkistenkin että keveys on saatu aikaan ohentamalla kuorta pikkasen liikaa.
    Toi mun kypärä otti isoimman osuman vasta radan pinnassa pyöriessä. Laahasi rataan jossain kohtaa samalla kun olkapään titaanisuoja kului meilkein puhki. Näin ainakin luulen käyneen tuntemusten pohjalta. Radallahan jäin oikealle kyljelle makaamaan, mistä sitten käännyin ilmojen pihalla ollessa selälleni. Hyvin kypärä kyllä suojasi, ei edes päänsärkyä tullut. Niskat eivät ole jäykät saati kipeät kuten joskus ennen kaadon jälkeen. Ehkä tästä sitten tuo keveys auttoi.

    Aika rumaksihan tuo kypärä kieltämättä meni. Ulkokuori on huonossa kunnossa, mutta sitten taas sisäpuolelta ei näy mitään vaurioita.

    Hyvä kypärä jota voin suositella, kaatuminen kannattaa puolestaan jättää tekemättä.

    Edellinen hajonnut kypärä itsellä oli schuberth r1. Meni botnian high siderissa viime kesänä. Silloinkin kypärästä lähti pintaa ja tuli saman oloinen noin 7cm pitkä halkeama kuituun. Tässäkin tapauksessa pää kolahti tonttiin vasta radalla pyöriessä jonkun kuperkeikan seurauksena. Päätä särki ja niskat oli sen verran kipeät ettei päätä pystynyt tyynystä ilman käsiä nostamaan. Tällöin myös sisäpuolelta näki pehmusteiden vaurioita. Kuva: https://lh3.googleusercontent.com/-t...2/DSC_1949.JPG

    Paha noita on kuitenkaan suoraan mennä vertaamaan, koska kypärää kohdistuneet voimat voivat olla hyvinkin erilaisia. Tuloksena molemmissa kuitenkin kypärä hajosi ja pää jäi ehjäksi.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123