Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 85:sta
    Onkos käyttö- tms kokemuksia näistä?
    Hinta ei ois kauhian kova ja kuvioissakin löytyis mun silmää miellyttäviä... (joojoo, voi meitä naisia * )

Kunnollista kypärää olen etsimässä, voiko näitä verratakaan esim Shoein laatuun?

PS. Haulla en löytänyt mitään kovin uutta lisäinfoa...
    XJ600 Diversion
    Moro.

Hieman OT pilkku mutta:

mulle on vaan kaksi kypärää jotka päähäni laittaisin, Shoei ja Arai. Ja tuossa järjestyksessä (henk.koht. mieltymys). Kypärä on ainakin mulle se varuste johon sijoitan ihan ilomielin huomattavan summan rahaa, koska se suojaa huomattavan tärkeää vekotinta. Ja niitä maalauksiakin saa ihan oman mielensä mukaisia. En nyt väitä että Marushin olisi huono kypärä, onhan silläkin jo pitkä valmistushistoria, mutta käy nyt kokeilemassa ainakin useammat kypärät ja kypärämerkit läpi ennenkuin ostat pelkästään muiden kommenttien perusteella.

(Hint: Shoein ja Arain kalleimmat mallit tehdään käsityönä joten niiden saman mallin kypärissä on eroja...)

Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
    Lainaa (Ludvig xiv @ Kesä. 15 2008,00:30) kirjoitti
    Mut ei se mun mielestä kovin halpa ollu.
    En ookkaan nähny niitä hetkeen myynnissä.
    Tästä tuli mieleen ... vuosi oli varmaan -91 ja olin ostamassa kypärää. Olisin kovasti halunnut Marushinin mutta budjetti ei antanut periksi ja jouduin ostamaan halvemman kypärän. Se oli merkiltään Shoei.
    Lainaa (tane @ Kesä. 15 2008,10:39) kirjoitti
    Lainaa (Ludvig xiv @ Kesä. 15 2008,00:30) kirjoitti
    Mut ei se mun mielestä kovin halpa ollu.
    En ookkaan nähny niitä hetkeen myynnissä.
    Tästä tuli mieleen ... vuosi oli varmaan -91 ja olin ostamassa kypärää. Olisin kovasti halunnut Marushinin mutta budjetti ei antanut periksi ja jouduin ostamaan halvemman kypärän. Se oli merkiltään Shoei.
    Heh, ajat muuttuu Tosin kyllähän kallein Marushin on edelleen kalliimpi kuin halvin Shoei. Räärää radoilla vaan sielläkin näkee useammin Araita tai Shoeita kuin Marushineja joka sekin on varmasti hyvä kypärä. Eihän niitä saisi muuten edes myydä?

Marushineja löytyy Eurobaikkerista.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
    Kypäränetsintä-kierros on koko ajan meneillään, harmittavasti työt haittaa harrastamista...
    En ole vielä lyönyt lukkoon mitään valmistajaa, kun en ole ihan kaikkia päässyt vielä sovittamaankaan. Kuitukypärä se nyt jokatapauksessa tulee olemaan. Ja moton ostobudjettiin on varattu rahat myös Hyvään kypärään.

Eihän se kuviointi nyt oikeasti olekaan mikään tärkeä kriteeri, päähän sopiva ja niin turvallinen kuin mahdollista pikemminkin ensimmäisinä valintaperusteina.

Kyselyikäinen kun olen, niin pitää ottaa esille tällainen Shoeita noin 100e halvempi versio, josta kukaan ei tunnu tietävän mitään... Voisi sitten sijoittaa uuteen ajotakkiinkin *

Menen siis sovittamaan ja tiedustelen myyjältä lisää *
    XJ600 Diversion
    Lainaa (Taika @ Kesä. 15 2008,11:23) kirjoitti
    ...Ja moton ostobudjettiin on varattu rahat myös Hyvään kypärään... ...Menen siis sovittamaan ja tiedustelen myyjältä lisää
    Tuossahan ne oleellisimmat. Mua jotenkin näivertää aina kun joku ilmottaa että "mopo oli niin ja niin kallis ja nyt ostin siihen tätä ja tätä" ja heti perään "eiku tää on ihan hyvä tää mun 25vee vanha Mokia kypärä ja uudet on niiiiiin kalliita".... Huh huh...
    Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei Schuberthin S1:n voittanutta ole. Arai ja Shoei ei yksinkertaisesti istu päähäni (Arai Tour-X melkein istuu)...

Marushinin ostin, koska sen design oli houkutteleva, sekä hinta-laatusuhde tuntui olevan kohdallaan. Nyt on Marushinilla tehty Alppireissu takana, eikä voi juuri moittia. Valehtelisin, jos väittäisin sen olevan S1:n tasoinen hiljaisuudessa, muttei se kyllä kaikkein meluisinkaan ole. Tarvikkeena hankkimani peilivisiiri ei tosin tunnu istuvan täysin tiiviisti, mutta ainakin siten ilmastointi toimii hyvin.

Turvallisuutta en toivokaan kokeilevani, vaan luotan silti siihen, ettei se pelkkä ämpärikään ole, jos mälli sattuisi.

Hinnalleen hyvän vastineen tuntuu antavan. Toki edellyttäen, että se istuu käyttäjänsä päähän sopivasti, mutta sehän selviää kokeilemalla.
    Lainaa (tane @ Kesä. 15 2008,10:39) kirjoitti
    Mullapas oli -90 Marushinin kypärä "peili"värityksellä. Olihan laadukas ja kallis potta. Nää
    nykyiset on honkkari laatua verrattuna noihin vanhoihin.
    <br />
    Lainaa (peppoone @ Kesä. 15 2008,22:08) kirjoitti
    Nää
    nykyiset on honkkari laatua verrattuna noihin vanhoihin.
    epäilen.

ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
    Hyvä potta. Mulla oli lasikuituinen ja heitin pois vasta, kun sisukalut alkoi pykiä tosi pahasti eli jotain 7v. Muita on saanu vaihtaa selkeesti lyhemmällä välillä.
    Itellä kokemuksia Marushinista 90-luvun alkupuolelta. Ihan hyvä kypärä, itse asiassa hyvin samanlainen kuin vähän aikaa käyttämäni Arai. Ei ollut mitään valittamista, mitä nyt visiiri huurtui kylmällä säällä. Ja kun sitä raotti sateella, niin vesi valui sisäpintaa pitkin. Pinlocki olisi auttanut silloin, mutta "löysin" tämän vasta myöhemmin.

Olen käyttänyt noiden lisäksi kahta eri avattavaa Nolania ja kahta eri avattavaa Schuberthia. Tämä S1 on huippukypärä enkä tarvitse sillä korvatulppia. Ja aurinkovisiiri on huippu. Mutta häviää kyllä ulkonäössä kaikille umpikypärille.
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
    Hommasin Marushinin (nyt en muista mallia, mutta se mattamusta missä on tiikeri tai joku marsu siinä sivuilla) tässä alkukeväästä ja muuten ihan tyytyväinen, mutta meluaa hieman yli satasen nopeuksissa. Saatta johtua vaihtovisiiristä. Istuu päähän parhaiten sovittamistani kypäristä ja on melkoisen kevytkin. Tyytyväinen oon ollu ostokseen.
    Yamaha XJ600 S (myyty)
    Honda CB750K -82 (projekti)
    Ducati S750ie (ajossa)
    Lainaa (sakutt @ Kesä. 29 2008,15:08) kirjoitti
    Hommasin Marushinin (nyt en muista mallia, mutta se mattamusta missä on tiikeri tai joku marsu siinä sivuilla) tässä alkukeväästä ja muuten ihan tyytyväinen, mutta meluaa hieman yli satasen nopeuksissa. Saatta johtua vaihtovisiiristä. Istuu päähän parhaiten sovittamistani kypäristä ja on melkoisen kevytkin. Tyytyväinen oon ollu ostokseen.
    Ai tällainen?

Tuli ihan itse se jo koeponnistuettuakin... pää edelä asfalttiin ja ihan hyvin kypärä hoiti hommansa. Ostin tilalle toisen Marushinin: molemmissa sama "vika" eli on viisiiri ei istu täydellisesti: meluaa jonkinverran (tulppien kanssa ei mikään ongelma) ja vesi tulee hiukan välistä läpi.
    Ei sitten istunu mun päähän Marushin, harmi kyllä. Olis ollu niiiin hieno punainen tarjolla.
    Nyt kun pyöräkin on vihdoin pihassa * * ja koelenkkejä tehty nykyisellä Shoein kypärällä (humiseepi aika kovin), niin alan kallistua kuitenkin Schuberthin puoleen.

Molemmat S:llä alkavat istuivat mun kupoliin kaikista parhaiten. Ja sovitettuja merkkejä tuli aika monta, jos laskee eri mallisetkin mukaan. Oikein asiantuntevaa avustusta sain kaikissa liikkeissä, joissa kävin joten siitä ei jääny ostosten teko kiinni. Itsekin palvelualalla, eli osaan arvostaa hyvää asiakaspalvelua, joten jos ei apua tule niin äänestän jaloillani..

Ja nyt *
    XJ600 Diversion
    Lainaa (zpete @ Kesä. 29 2008,15:36) kirjoitti
    Lainaa (sakutt @ Kesä. 29 2008,15:08) kirjoitti
    Ai tällainen?

Tuli ihan itse se jo koeponnistuettuakin... pää edelä asfalttiin ja ihan hyvin kypärä hoiti hommansa. Ostin tilalle toisen Marushinin: molemmissa sama "vika" eli on viisiiri ei istu täydellisesti: meluaa jonkinverran (tulppien kanssa ei mikään ongelma) ja vesi tulee hiukan välistä läpi.
    Kävin hakemassa NX888n shivan dragonin, koekypärässä oli sama ongelma ettei visiiri istunut ja siitä vihellys, omassa ei ole ko. ongelmaa ollenkaan.

Tosin huomasin että sitä visiirin voi shimmaa paikalleen ruuvveilla jos se ei istu kunnolla, eli säädä se.

Omalla fillarilla (HM1100S) hattu on oikein hiljainen ainakin 80kmh asti ja leukaventtiilin ilmanvaihto on hyvä, samalla pistin fotokromaattisen visiirin mukaan ettei visiirin kanssa tarvi painia ja kirkkaalla kelillä on tummennusta.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Omaan päähän ei marushin istunut muuten olisin varmaan ostanut semmosen. KBC:ltä löyty semmonen jofa mikä istu mun lanttuun.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
    edellinen kypärä oli agv s-4 ja nykyinen marushinin samura ja kyllä marushin on hiljasempi eikä visiirin kanssa mulla ainakaan mitään ongelmaa ole ollut!
    että shillä lailla...

suzuki rm 250 07
    suzuki gsx-r 1000k6
    suzuki gsx-r 750 98
    suzuki gsx-r 750 91
    yamaha r6 02 rr
    Omaan epämudostuneeseen helmeen istuu testatuista parhaiten HJC:n mallisto. Yleensä mulla potat painaa tuosta ottalohkon kohdilta... Edellinen oli HJC ja uuden kun tuossa just ostin, niin edelleen se HJC vaan parhaiten istuupi. Ja vielä kiva pikku yksityiskohta, tässä uudessa potassa on aurinkolasit sisäpuolella...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
    fotokromaattinen visiiri testattu, toimii niinkuin mainostetaan, sääli ettei ollut sitä tummempaa versiota varastossa mutta tuokin hyvin poisti häikäisyä tänään.

120+ vauhdissa kuuluu pienenpieni vihellys jostain muttei mitenkään häiritsevä.

Ei huono ostos hintaan nähden, ja silmälasien käyttäjänä tuo tummeva visiiri on hyvä keksintö.
    Lainaa (sakuc @ Heinä. 07 2008,23:06) kirjoitti
    fotokromaattinen visiiri testattu, toimii niinkuin mainostetaan, sääli ettei ollut sitä tummempaa versiota varastossa mutta tuokin hyvin poisti häikäisyä tänään.

120+ vauhdissa kuuluu pienenpieni vihellys jostain muttei mitenkään häiritsevä.

Ei huono ostos hintaan nähden, ja silmälasien käyttäjänä tuo tummeva visiiri on hyvä keksintö.
    Mistä niitä saa?
    Mulla on nyt kanssa uusi NX888, visiiri alunperinkin taisi olla hiukan huono ja kiinnikkeet hajosi nyt viikonloppuna lopullisesti. Vois ostaa seuravaksi tuollaisen visiirin...
    www.eurobiker.fi

tuolta hain omani.

Se jota mainostetaan kultaisena fotokromaattisena ei ole, se on vaan keltanen, eli sinuna tilaisin suoraan savu fotokromaattinen joka on tumma.
    Juu täältäkin löytyy MARUSHIN 999NX potta mut en ole oikein tyytyväinen.Motarinopeuksissa silmät vuotaa,sihisee,suhisee,ei ole kovin tiivis ainakaan vaihtovisiirillä eli jostain sieltä ilma pääsee välistä......kaikkee mahollista.Hinta kertoo näköjään kaiken.Kakkospotaksi jää.Eli uutta ostamaan ja se on sitten agv,arai tai shoei.
    Gsx-r 1000 k3
    Lainaa (Gixer79 @ Heinä. 08 2008,01:48) kirjoitti
    Juu täältäkin löytyy MARUSHIN 999NX potta mut en ole oikein tyytyväinen.Motarinopeuksissa silmät vuotaa,sihisee,suhisee,ei ole kovin tiivis ainakaan vaihtovisiirillä eli jostain sieltä ilma pääsee välistä......kaikkee mahollista.Hinta kertoo näköjään kaiken.Kakkospotaksi jää.Eli uutta ostamaan ja se on sitten agv,arai tai shoei.
    Shimmaa sitä visiiriä, iso ristipää ruuvvari, visiiri irti, löysää sivukiinnikkeet, vedä 'kaikki taakse' mitä pystyy ja siitä alat säätää takasinpäin, itellä on ainakin yläreunan huuli ihan tiivis nyt koko visiirin yläreunalta..

Iteltä meni 10min kun vähän askartelin
    Jaa siinä on siis säätö... Näin paljo tullu tutkittua omaa kypärää
    Yamaha XJ600 S (myyty)
    Honda CB750K -82 (projekti)
    Ducati S750ie (ajossa)
    Lainaa (sakuc @ Heinä. 08 2008,13:47) kirjoitti
    Lainaa (Gixer79 @ Heinä. 08 2008,01:48) kirjoitti
    Shimmaa sitä visiiriä, iso ristipää ruuvvari, visiiri irti, löysää sivukiinnikkeet, vedä 'kaikki taakse' mitä pystyy ja siitä alat säätää takasinpäin, itellä on ainakin yläreunan huuli ihan tiivis nyt koko visiirin yläreunalta..

Iteltä meni 10min kun vähän askartelin
    No hemmetti,täytyykin kokeilla säätää tota josko auttas.Tulos on tosin shoein xr1000 potta.
    Gsx-r 1000 k3
    Onko kellään kokemusta Marushinin kypärästä..olis kevyt kypärä..Pitääkö kovaa ääntä?
    kokemusta ei ole, mutta Intian kaverilla on blgissaan juttu
    Kliks

Vähän kiinnostas ittellekkin kakos potaks.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Mulla on parikin noita Marushineja...Schuberthin kaverina.

Molemmat sopii/istuu mun päähän, toisin kuin esim. Arait ja Shoeit...

Marushinin hiljaisuus ei vakuuta, etenkään kun Schuberthiin vertaa, mutta siinä vertailussahan mikään ei vakuuta...

Sharpin testeissähän Marushin on turvallisin merkki...eikä oo ees hinnalla pilattuja...komeitakin ovat...
    Mulla on ollut Marushinin lasikuitukypärä. Pelkkää hyvää sanottavana. Ääntä pitää pyörän katteet. Nakupyörässä melu ei ole/ei ollut Marushinissa ongelma. Kypärä on hyvä.

30.  
    Mitenkäs huurtuminen, ja sitten silmille tuleva veto?

Mulle on ainakin nää kaks aika oleellisia ominaisuuksia.

Silmille ei saisi oikeastaan ollenkaan tulla vetoa, koska nuo on sen verran herkät olleet kaitta aikojen, että pienikin veto saa ne vuotamaan seulana, ja sittenhän ei mitään näje.

Hengityskin on sen verran raskasta jo kosteeta ilmeisesti, että tuolla vanhalla ruukulla menee aivan liian helposti visiiri huuruun.

Jos hiljaisuutta haluaa, niin senhän voi aina hoitaa korvatulpilla. Eli se ei ole kovinkaan oleellista.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen