Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 181:stä 185:een 185:sta
  1. #181
    Lainaa (BMWille @ Heinä. 27 2009,20:44) kirjoitti
    Tuohon 164hv kun lisätään n.15% niin saadaan moottoritehoa n.188hv. *A/F säädettiin 13,2. Mielenkiintoista on että Hidas57:n pyörästä lähtee vääntöä n. 5Nm enemmän johtuukohan "hävikki" tuosta meikän putkistosta? vrt akra/sr-racing + tupla ilmanputsarit?
    Aika erilaiset lukuarvoina ja käyrinäkin. Mainittakoon, että oma pyöräni säädettiin normaalia väljemmän db-killerin kanssa, joten huipputeho jäi pieneksi. Vääntöön se sitten antaa pientä etua, ihan persdynollakin.

    Tuota 4500rpm kuoppaa ei ole ollenkaan mun käyrissä. Tehokäyrä on täysin suoraan nouseva välillä 1500-7500, eikä vääntökään notkahda kuopalle käytännössä missään, maksimi 130,4nm. On nuo vaan niin erilaisia, jostain syystä.

    Taitaa tulla vielä kokeiltavaksi Wunderlichin ilmaboximodi ja Akra ilman killereitä. Tuossa on se etu, että kun laittaa korkin sen toisen (uuden) ilmanoton päälle, niin tilanne palautuu nykyistä vastaavaksi. Meinaan jos ei tulos kuitenkaan täysin miellytä. PC-karttahan on sille jo valmiina ja tulokset tiedossa.

    Tuplailmanoton väitetään syövän alavääntöä, enkä olisi siitä luopumassa. No katotaan miten käy.
  2. #182
    Minun testi ajettiin ilman Db-killeriä ja olen poistanut KATinkin ja kun tätä vertaa esim. Yamahan EXUP systeemin toimintaan niin tulos on se että alavääntöä häviää mutta huipputeho kasvaa. Säädettiinkö sinulle tuo A/F suoraksi 13.2 vai pystyykö sitä korjailemalla lisäämään tuota alavääntöä.
  3. #183
    Lainaa (BMWille @ Heinä. 28 2009,17:24) kirjoitti
    Minun testi ajettiin ilman Db-killeriä ja olen poistanut KATinkin *ja kun tätä vertaa esim. Yamahan EXUP systeemin toimintaan niin tulos on se että alavääntöä häviää mutta huipputeho kasvaa. Säädettiinkö sinulle tuo A/F suoraksi 13.2 vai pystyykö sitä korjailemalla lisäämään tuota alavääntöä.
    Ainiin, oli mulla se Akran KAT:kin paikallaan (eli putki 'tukossa'). Sehän on sellainen patruuna ennen vaimenninta, joka on helppo asentaa ja poistaa. Vaikutus tehoon pitäisi olla 1hp luokkaa.

    En tiedä miten tarkalleen A/F säädettiin, mutta kuulemma pienillä kaasun asennoilla 4000rpm saakka painotettiin taloudellisuutta ja muuten haettiin tehoa.

    Sinälläänhän A/F on säädettävissä/kokeiltavissa itsekin, kun lataa tietokoneeseensa PC:n control centerin, jonka niiden sivuilta saa. Eihän sitä arvoa tiedä tarkalleen, mutta seosta voi muokata +/- tietyillä alueilla kokeeksi. Omani on tuolla pienillä kierroksilla säädetty lähes järestään miinussuuntaan, jopa -17%.

    On hyvin yleistä, että erilaisilla putkilla tulee eroa juuri alakierroksilla. Itse lähinnä ihmettelin sitä, että esim Akran sivujen mukaan niiden kokoputki (ilman killeriä) nimenomaan vie alavääntöä, siis ilman PC:tä.

    Jos nyt sen toisen ilmanoton laitan, niin sitten otetaan kaikki ylimääräinen putkesta pois ja katsotaan lopputulos.
  4. #184
    Oi ja voi... juuri kun sai varusteltua oman bemun hienoksi, niin tässä kävikin kuulkaa niin, että paluu Yamaha leiriin tuli väkisin päälle...

    Uutukainen tottelee nimeä V-MAX 2009 *

    Jos jollakulla on tarvetta huippuvarusteltuun K1200R Sporttiin, niin nyt kannattaa ottaa yhteyttä. Tämä yksilö on laitettu juuri siihen kuntoon, mitä sen olisi jo kaupasta ulos rullatessa pitänyt olla ...





    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  5.  
  6. #185
    Onnea, jäämme odottelemaan tarinoita V-maxin tiimoilta. Siinä on varmaan myös kivasti rakenneltavaa, kunhan palikoita alkaa löytymään. Vakion äänet ei ainakaan paljon vakuuta, mutta epäilemättä sopivilla putkilla on sointi kohdallaan. Ja imagohan on eri tasolla kuin näissä bemareissa.
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567