Katso äänestykset tulokset: Ensiapulaukku ja ajovarusteet pakollisiksi?Ajovaru -

Äänestäjät
156. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Molemmat pakolliseksi

18 11,54%
  • Ensiapulaukku pakolliseksi

14 8,97%
  • Ajovarusteet pakolliseksi

37 23,72%
  • Ei molemmatkaan

87 55,77%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
    Noiden pakollisuus voisi pelastaa vuosittain paljon henkiä, ja mielestäni ensiapulaukun osto ei ole monestikaan itsellensä hyödyksi vaan myös autoilijoiden ja muiden moottorpyöräilijöiden turvallisuuden tae, mikäli on metsään tärähtäny!

Kertokaahan mielipiteitä ja muistakaahan perustella?

E: Ja minun mielestäni molemmat olisi hyvä olla pakolliset.. Ymmärrän kyllä, että kesähelteellä on kiva ajella vaikka shortsit jalassa, mutta entä jos kaatuukin.. Vaikka halvat ajovarusteet suojaa paljon varmasti. Eikä luulisi rahasta olevan kiinni.

Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    Lisäksi pakollisena pitäisi olla myös ensiapu koulutus
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
    Lainaa (Paso @ Kesä. 10 2008,21:47) kirjoitti
    Lisäksi pakollisena pitäisi olla myös ensiapu koulutus
    Aivan! Lisäänpä tuon vaihtoehdoksi jos voin. Autokoulussa olisi erittäin hyvin paikallaan.

E: No eipä voinut, mutta ottakaa kantaa tähänkin asiaan

Joko saa laittaa popcorni-hymiön vai sittenkö vasta kun vääntö alkaa?
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Hyvähän se vaan jos keskustelua saadaan
    Lainaa (Risto30vee @ Kesä. 10 2008,21:51) kirjoitti
    Joko saa laittaa popcorni-hymiön vai sittenkö vasta kun vääntö alkaa?
    Pistä vaan, eiköhän se aika pian ala...

Mulle on aivan se ja sama millä kukin ajaa ja onko ea -pakettia mukana...

Ite ajelen käytännössä aina varusteet päällä, selkäpanssari on ainoa, josta tulee aika ajoin tingittyä ihan lyhkösillä reissuilla... SPR :n motoristin EA -paketin just ostin, ei vaan tiedä mihin sen Zetorissa sijottelis

HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Itselläni on mukana ensiapupakkaus ja melkein aina kaikki ajovarusteetkin, mutta silti en kannata pakollisuutta kummallekaan.
    - Engine MC -
    Itseltä löytyy Ea-laukku ja käytän aina pukua. Mutta en minä niitä pakollisiksi laittaisi. Eiköhän noita sääntöjä ole jo ihan tarpeeksi
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Juu kyllä valtaosin täydet vermeet päällä.
    Mutta vähintäänkin yhtä hyödyllistä olisi samalla pakotettava autoilijoille kypärä päähän ja haarniska päälle ...
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
    Lainaa (TeeVee @ Kesä. 10 2008,21:53) kirjoitti
    SPR :n motoristin EA -paketin just ostin, ei vaan tiedä mihin sen Zetorissa sijottelis
    Penkin alla on nippa nappa tilaa ea-laukulle (retki versio, mut kuulemma kaikki tarpeellinen. Sairaanhoitajan tarkastama)
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    EA-laukku voi olla pakollinen, mutta varusteet saa kyllä jokainen valita itse. Laukkua joutu tossa viime viikolla käyttämään, kun satuttiin ensimmäisenä hirvikolari paikalla. Nyt on jo uusi laukku autossa. Toivottavasti ei kuitenkaan toiste kohdille satu.
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
    ympärivuorokautinen ulkonaliikkumiskielto voisi säästää ihmishenkiä myös.. kannattaisiko kukaan tämmöistä?

saahan nuita juttuja jossitella, mutta tämä on ihan omaehtoinen homma . jos jokaisen suomalaisen velvollisuus olisi ajaa moottoripyörällä, ymmärtäisin myös tommosen pakkopullan. jos pelekää kaatumista niin pysyy pois pyörän päältä. piste. jos joku haluu ajaa turvaliivi yllään, airbag-tankkilaukku, turvakaari & 4-piste turvavyöt sekä apupyörät pyörässään, ajakoon perkele. mä en sitä halua.

alkaa tuntua siltä että vapaampaa on elää ilman moottoripyörää mikäli tämä hössötys jatkuu tähän tahtiin.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Varusteet pitäis olla itselläni kunnossa ja EA-laukku melkein aina mukana.

Pakollisia ei missään nimessä kiva joskus käydä kaupassa tai jätskillä ihan shortsit jalassa.

Mut aina kun suunnitelen ajavani yli 60km/h varusteet päälle ja tankkilaukussa EA-pakkaus mukana.
    Lisäksi hyvä löytyä rengaspaikka pullo köyttöä ollut itsellä ja kerran lainannut kanssa motoristille.

Varovaisuutta mitä huutelee pakollisiksi, joku päivä näin on!
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990

EA-laukku kulkee mukana mutta varusteissa en näe syytä minkäänlaiseen pakkoon. Kypäräpakko on ja se riittäkööt.
    Pikemminkin pitäis saada laki ettei prätkää sais ajaa kun tuulipuvussa niin ei ihmiset (ehkä) ajelis niin kovaa (?) kun pienikin kopsahdus sattuis.
    Mitä enemmän pakollisia asioita, sitä hauskempaa joillakin ilmeisesti on.
    Lainaa (Kawa LTD @ Kesä. 10 2008,22:12) kirjoitti
    Lainaa (TeeVee @ Kesä. 10 2008,21:53) kirjoitti
    SPR :n motoristin EA -paketin just ostin, ei vaan tiedä mihin sen Zetorissa sijottelis
    Penkin alla on nippa nappa tilaa ea-laukulle (retki versio, mut kuulemma kaikki tarpeellinen. Sairaanhoitajan tarkastama)
    Ei toivoa että tuota sinne tunkisi, jumanklavita tuon roudaamiseen tarvitaan vähintään perälaukku mitat ovat jotakuinkin 16 X 20 X 10

Mutta pitäs olla kunnon setti... ja sehän riittää Vieläkun osais ja pystyis käyttään niitä sitten jos oikeesti tarvis...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Ei kummatkaan pakollisiksi. Kukin ajakoon sellaisissa vehkeissa, missa haluaa ja mihin on varaa. Jos kantaisin aina ensiapulaukkua pyorassa, joutuisin laittamaan topboxin, silla Monsterin satulan alle ei mahdu mitaan.
    Ajovarusteet soisi olla jokaisella. Ei siinä mitään, jos ittensä tappaa, mutta aina jää joku toinen kaipaamaan sitäkin idioottia, joka uimahousut jalassa nykäisee ojaan. Itse onnistuin saamaan pienen ensiapulaukunkin smoton satulan alle yhdessä työkalujen kanssa eli semmonenkin kulkee nykyään mukana. En silti näe pakollista ensiapulaukkua "listoilla" siksi, ettei monessakaan mopossa sille ole mitään paikkaa tarjolla. Ajovarusteet sen sijaan on aina päällä.
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
    Molemmat yleensä aina mukana. Ei kumpaakaan pakolliseksi, pakollisia juttuja on jo aivan tarpeeksi. Jotain rajaa ylimääräiseen holhoamiseen.
    Road racing aiheinen blogi

Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
    Kuka näitä ideoita suoltaa? Eikö riitä että kaksisataa valopäätä arkadianmäellä miettii miten ihmiset eläisivät eläkkeelle asti ilman sairaslomia. Rajoittavia pykäliä tulee tasaiseen tahtiin ja nyt jo mopoilijat miettii mitä pitäisi määrätä pakolliseksi. Voi......

Jos joku haluaa leikkiä ensihoitajaa niin siitä vaan. Jos sillä hoitsulla ei satu kuitenkaan olemaan teippiä omasta takaa on sitä turha tiirailla mun pyörästä.

Ja mitä siihen ajovarustukseen tulee voitaisiinko sopia että ne suojaa joilla tarvetta suojeluun on. Jos itse ei ymmärrä suojata itseään tarpeen mukaan pitääkö aivot määrätä lailla pakollisiksi? Paljonko on se äo millä saa avata hernekeittopurkin? Mitäs jos sormeen tulee pipi ja joutuu menemään tikattavaksi? Maksaako yhteiskunta tumpelon paikkauksen ja sairasloman vai pitäisikö viedä nurkan taakse ja antaa 9mm burana?

Että pistää hermot tiukalle näitten "ehdotusten" kanssa
    Solifer 4 speed
    Suzuki TS 125
    Honda 450 CB
    Honda 500 four
    Kawasaki 1300 Z
    Suzuki V-Strom 1000
    Triumph Rocket
    KTM 450 EXC
    Ohessa hieman karumpaa tekstiä .....

Suomalaisnuoret tilastojen kärkipäässä

Suomessa tehtiin vuonna 2005 yhteensä 994 itsemurhaa. Näistä 724 oli miesten ja 270 naisten tekemiä. 10*-24-vuotiaista itsemurhaan päätyi 103 lasta ja nuorta, joista tyttöjä tai naisia oli 35 ja poikia tai miehiä 68. Alle 19-vuotiaana itsemurhan tehneistä tyttöjä ja poikia oli lähes saman verran (tytöt 15 ja pojat 16). Vuosittainen itsemurhakuolleisuus on liikenneonnettomuuksiin verrattuna kolminkertainen. Itsemurha on neljänneksi yleisin työikäisten ja toiseksi yleisin 15*-24-vuotiaiden nuorten kuolinsyy. (Tilastokeskus 2006.)
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
    Lainaa (FJR -07 @ Kesä. 11 2008,20:21) kirjoitti
    Ohessa hieman karumpaa tekstiä .....

Suomalaisnuoret tilastojen kärkipäässä

Suomessa tehtiin vuonna 2005 yhteensä 994 itsemurhaa. Näistä 724 oli miesten ja 270 naisten tekemiä. 10*-24-vuotiaista itsemurhaan päätyi 103 lasta ja nuorta, joista tyttöjä tai naisia oli 35 ja poikia tai miehiä 68. Alle 19-vuotiaana itsemurhan tehneistä tyttöjä ja poikia oli lähes saman verran (tytöt 15 ja pojat 16). Vuosittainen itsemurhakuolleisuus on liikenneonnettomuuksiin verrattuna kolminkertainen. Itsemurha on neljänneksi yleisin työikäisten ja toiseksi yleisin 15*-24-vuotiaiden nuorten kuolinsyy. (Tilastokeskus 2006.)
    Pitäiskö jotkut itsemurhan estävät suojavarusteet määrätä kaikille pakolliseksi?

Eli topicciin, Ei pidä holhota yhtään enempää kuin nytkään, se ei muuten lopu koskaan.
    Lainaa (Gecko @ Kesä. 11 2008,16:28) kirjoitti
    Ei kummatkaan pakollisiksi. Kukin ajakoon sellaisissa vehkeissa, missa haluaa ja mihin on varaa.
    Olen täsmälleen samoilla linjoilla. Eiköhän se ole jokaisen oma asia millaisissa varusteissa ajelee. Tietenkin oikea ajovaruste suojaa paremmin onnettomuudessa kuin tavalliset vaatteet, mutta ei mun mielestä ketään voi pakottaa pitämään suojavarusteita. Muutenkin on aika häilyvä käsite mikä lasketaan esim. sopivaksi ajohousuksi. Pitääkö olla gorea, nahkaa vai jotain paksua farkkukangasta? Riittääkö irralliset polvisuojat housujen alla? Missä raja kulkee? Itse ainakin ajelen jatkossakin paikallispäristelyt farkuilla.

On mulla sellainen Lidl:istä ostettu pieni EA-laukku. Jos se mahtuu tuonne mun kustomin sivukopan alle, niin sitten saatan ehkä kuljettaakin sitä mukana. Muusta tapauksessa en kuljeta...

Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
    Olen periaatteesta vastaan kaikkea holhoamista. Fiksut ymmärtää että esim., ajovarusteet on syytä olla hyvät. Jos käytännöstä vaikka kerran elämässään poikkeaisi, en halua että heti on sinitakit sakkoa tyrkkäämässä. Ja ne jotka ei ole fiksuja, darwin iskee oikeaan kohteeseen....
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Lainaa (hondamania @ Kesä. 11 2008,21:13) kirjoitti
    Olen periaatteesta vastaan kaikkea holhoamista. Fiksut ymmärtää että esim., ajovarusteet on syytä olla hyvät. Jos käytännöstä vaikka kerran elämässään poikkeaisi, en halua että heti on sinitakit sakkoa tyrkkäämässä. Ja ne jotka ei ole fiksuja, darwin iskee oikeaan kohteeseen....
    Suomessakin ollaan menossa kohti ruotsalaista pullamössöyhteiskuntaa. Kaiken pitää olla niin kivaa ja sisäsiistiä. Olisi muuten jännä näky kun välimeren lämpimissä maissa olisi pakollista pitää aina suojavarusteita. Ei muuten tummat poijaat ja tyttäret enää ajelisi t-paidassa ja shortseissa...
    Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
    Kaikkiin Suomen saunoihin pitää määrätä rasvasiteet pakollisiksi varusteiksi koska niin moni kaatuu kännissä kiukaaseen.
    Harkintakyky pakolliseksi liikenteeseen sekä viestiketjujen aloittamiseen.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
    No huhhuh.. Täällähän helposti tuomitaan. Minä vaan, että mitä mieltä foorumilaiset on. Ei tämä mikään ehdotus ole eikä tämä mihinkään ole lähdössä, kunhan mielenkiinnosta olen miettinyt mitä moottoripyöräilijät tästä ajattelee. Aivan uskomatonta, miten voi nostaa joidenkin tunnetasoa jos avaa jonkun mitättömän viestiketjun, jolla ei ole mitään merkitystä kuin vain tietää muiden mielipiteitä, mutta kun ei niin ei.
    Lainaa (Number28 @ Kesä. 11 2008,21:59) kirjoitti
    No huhhuh.. Täällähän helposti tuomitaan. Minä vaan, että mitä mieltä foorumilaiset on. Ei tämä mikään ehdotus ole eikä tämä mihinkään ole lähdössä, kunhan mielenkiinnosta olen miettinyt mitä moottoripyöräilijät tästä ajattelee. Aivan uskomatonta, miten voi nostaa joidenkin tunnetasoa jos avaa jonkun mitättömän viestiketjun, jolla ei ole mitään merkitystä kuin vain tietää muiden mielipiteitä, mutta kun ei niin ei.
    Niinhän siinä voi käydä, kun mielipiteitään ilmaisee... Joskus voi äänekäs enemmistö olla eri mieltä ja nyt sait sen selville. Ei siitä kannata sen enempää hermostua.

Itsekin käytän ajovarusteita lähes aina, mutta holhoaminen on . Ensiaputaidoista vielä: mielestäni ensiapukoulutuksen pitäisi olla osa peruskoulun opetussuunnitelmaa. Alkaen ekaluokalla hätäpuhelun soitto-opetuksella ja siitä syventäen niin, että jokainen suomalainen omaisi hyvät perustaidot ensiavussa.
  30.  
    Mitä pakollisempaa sitä parempi. Kaikki pakolliseksi. Heti.

Koska saa alkaa kyylätä?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen