Sivu: 1 / 55:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 1624:sta
  1. #1
    En nyt heti otsikon mukaista aihetta löytänyt, eli kuinka moni teistä huoltaa itse R1200 GS:nsä? Aikaisemmin olen huoltanut pyöräni itse ja nyt olisi aikomus aloittaa sama tämän gessunkin kanssa. Mulla olisi koneen tekniikkaan liittyen jo muutama kysymys:
    - Mitkä on venttiilin välykset, imu/pako?
    - Mitä öljyjä olette käyttäneet, eikös hyvät täyssynteettiset auton öljytkin käy, kun ei ole märkää kytkintä? Nämähän tietty löytyy manuaalista, mutta kokemuksia kyselen.
    - Tyhmä kysymys: missä tossa on sytytystulpat? Onko se niinkuin luulen, että toinen menee palotilaan siitä kannen päältä ja toinen pytyn alta? Niissä molemmissa on saman näköiset liittimet / yksiköt.
    - Onko monellakin toi huolto DVD? Paljon se maksoi? Ei kukaan haluaisi myydä omaansa?

    Nää nyt on näitä kiva tietää- kysymyksiä, jotka kaikki selviäisi muutakin kautta, mutta olisi mukava tietää muiden omistajien kokemuksia.
  2. #2
    Inlet valve, valve clearance
    Engine cold max 35 °C
    0.15 mm

    Exhaust valve, valve clearance
    Engine cold max 35 °C
    0.3 mm
    *
    *Tightening torques
    Locknut, valve adjusting screw, M6x0.5
    8 Nm *

    Periaatteessahan tuohon käy "normaalit autoöljyt" - tietty luokitusvaatimukset täyttävät sellaiset. Yksi ajaa merkkiliikkeen tarjoilemilla öljyillä. Moni muu kait aivan muilla. Mitään yleistä totuutta ei liene. Yläpäästään paksuhkot öljyt pitävät ilmajäähdytteisen mekaaniset äänet hieman paremmin kurissa.

    Sytystulpat ovat juuri siellä missä kuvasit. Toinen sivulla, toinen alla. Kun irroitat johtoja ole varovainen. Joku onnistui rikkomaan liittimen ja ainakin tuolloin ei varaosana löytynyt kyseistä osaa vaan tarjosivat koko johtosarjaa. Nykyään tilanne lienee parempi.



    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Mites tuo peräöljy.kuulemma vaihtavat nykyään 10000km huollossa.
    Mutta kun proppua ei ole vetopyörästön pohjassa?Runsas 60€ tuntuu kohtuuttomalta ko.toimenpiteestä.
  4. #4
    Lainaa (tonni vetoa @ Kesä. 11 2008,02:58) kirjoitti
    Mites tuo peräöljy.kuulemma vaihtavat nykyään 10000km huollossa.
    Mutta kun proppua ei ole vetopyörästön pohjassa?Runsas 60€ tuntuu kohtuuttomalta ko.toimenpiteestä.
    Tuolla oli jotain ohjeita siihen peräöljyjen vaihtoon.
    http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom...%20Change.html
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 24.09.2014 klo 16:37. Syy: Tupla allekirjoitus
    Pekka
  5. #5
    Mulla jäi muuten yli tollanen Haynesin R1200GS:n opaskirja, kun myin pyörän ennenkuin ehdin tarvita koko kirjaa. Se on siis noin kertaalleen avattu eli uutta vastaavassa kunnossa. Voin sen vaikka kolmellakympillä lähettää kotiin jos jotain kiinnostaa.

    http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H4598

    Laita privaa jos kiinnostaa. Kirja käy siis myös muille R1200-koneille ainakin vuoteen 2006 asti. (ja ei kai viime vuoden gessukaan vielä tuosta eroa mitenkään)
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  6. #6
    Lainaa (juhapee @ Kesä. 11 2008,10:12) kirjoitti
    Mulla jäi muuten yli tollanen Haynesin R1200GS:n opaskirja, kun myin pyörän ennenkuin ehdin tarvita koko kirjaa. Se on siis noin kertaalleen avattu eli uutta vastaavassa kunnossa. Voin sen vaikka kolmellakympillä lähettää kotiin jos jotain kiinnostaa.

    http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H4598

    Laita privaa jos kiinnostaa. Kirja käy siis myös muille R1200-koneille ainakin vuoteen 2006 asti. (ja ei kai viime vuoden gessukaan vielä tuosta eroa mitenkään)
    Taidan pärjätä toistaiseksi ilman korjausopasta. Nuo venttiilinvälykset lienee olennaisimmat tiedot mulle normaalihuoltoa ajatellen.
  7. #7
    Itse olen ajanut Nesteen 20W50 mineraaleilla. Maksaa 10,90€ pönttö. Vaihdanut olen ainakin 5 tuhannen välein. Uskon että jos öljy likaantuu niin täyssynteettinen likaantuu ihan yhtä nopeasti kuin mineraalikin joten tiheämmästä huoltovälistä ei ole mitään haittaa. Monissa prätkäliikkeissä myydään 20W öljyjä ainoastaan mineraaliöljyinä mutta hieman epäilyttää onko Honda tai Bmw merkkinen mineraaliöljy jotenkin parempaa kuin Nesteen. Kytkinlisäaineistuksesta ei ainakaan ole kiinni kun kytkin on kuiva. Vaihteistoonkin menee oma öljy joten auton öljyjä voi huoletta käyttää.

    Peräöljy kannattaa vaihtaa. Täyttö on hankalaa valuttamalla ja itse vahingossa ylitäytin kun täytössä osa meni ohi. Seurauksena öljynpaine nousi ja pullauttai tiivisteen ja perä kävi vuotamaan öljyä. Vaihdoin uuden tiivisteen vaikka perää avatessa näkyi että vanha huulitiiviste oli täysin ehkä. Perän öljyt saa parhaiten truutattua sellaisella öljytruutalla. Siihen sopiva letku ja työntää sen niin pitkälle täyttöreiästä kuin menee ja sitten vain öljyt sisään. Jos meinaa avata perän niin se lähtee kun irrottaa tavanteen, takajarrusatulan sekä noin 10 torxia jotka ovat jarrulevyn takana. Kun vetää perää auki niin välistä tippuu kaksi teräksistä välilevyä. Kannattaa olla varuillaan ja katsoa miten ne siellä on että saa ne takaisin samalla tavoin.

    Tulpanhattujen irrotukseen on oma työkalu mutta varovaisesti toimien lähtee myös ruuvarilla.

    Ilmanputsari lähtee irrottamalla oikean poskipaneelin, sen pienemmän käsin vetämällä lähtevän muovin sekä torxeilla kiinni olevan alumiinisen poskipalan. Tämän jälkeen ruuvarilla painaen lukitus-salvat auki ja imuäänenvaimennin irti. Hiukan ahdasta on saada satutettua ilmanputsari paikoilleen mutta kyllä se menee.

    Jos joku tarvii huoltokirjaa DVD:llä niin laittakaa yksityisviesti.
  8. #8
    Lainaa (janick @ Kesä. 22 2008,11:16) kirjoitti
    Lainaa (juhapee @ Kesä. 11 2008,10:12) kirjoitti
    Mulla jäi muuten yli tollanen Haynesin R1200GS:n opaskirja, kun myin pyörän ennenkuin ehdin tarvita koko kirjaa. Se on siis noin kertaalleen avattu eli uutta vastaavassa kunnossa. Voin sen vaikka kolmellakympillä lähettää kotiin jos jotain kiinnostaa.

    http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H4598

    Laita privaa jos kiinnostaa. Kirja käy siis myös muille R1200-koneille ainakin vuoteen 2006 asti. (ja ei kai viime vuoden gessukaan vielä tuosta eroa mitenkään)
    Taidan pärjätä toistaiseksi ilman korjausopasta. Nuo venttiilinvälykset lienee olennaisimmat tiedot mulle normaalihuoltoa ajatellen.
    Inlet valve clearance, engine cold max 35C, 0.15 mm
    Exhaust valve clearance, engine cold max 35C, 0.3 mm
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  9. #9
    Liittynee asiaan, jos meinaat hommata bemarin laukut. Kuten tunnettua jälleenmyyjänkin pitää syödä ja siksi mikään ei ole asiakkaalle ilmaista. Ei edes lukkojen sarjoitus. On muuten todella kätevää, että laukkuihin pitää ostaa erikseen lukot, koska osa ihmisistä haluaa ilmeisesti käyttää laukkuja ilman lukkoja, jotka pitävät laukut ajaessa pyörässä kiinni. Tällöin voi säästää tukun rahaa ja kiinnittää laukut laukkurautoihin vaikka sukkahousuilla. Eikö olekin kätevää? Itsellä oli just päässyt sukkahousut loppumaan (naapuri kuivattaa ne nykyään kotonaan), joten jouduin ostamaan laukkuihin lukot ihan erikseen. Ja tietysti raudat ja niihin vielä erikseen rautojen kiinnitysruuvit ja tilbehörit. Miettikää nyt, siis vielä erikseen ruuvit ja muut kilkkeet. Näitäkään ei ole pakko ostaa, jos laatikosta löytyy rautoihin just sopiva setti ruuveja ja rungon näpistimiä. Helvetin kätevää. Ja toki kaikki laskutetaan erikseen.

    No nämä lukothan maksavat sellasen reilut 20 euroa kipale ja yhteensä niitä tarvitaan kahdeksan kappaletta kolmeen laukkuun. Jälleenmyyjä ilmoitti vielä, että nämä pitää vielä sarjoittaa mopon avaimeen ja se maksaa yli 20 euroa per lukko. Scheisse! Viimeksi kun tarkistin, niin en ollut lähdössä leireilemään junamatkan päätteeksi, joten aloin kyseenalaistamaan omaisuuteni siirtymistä saksalaisilla ja heidän erillissotilailleen. Joten eikun tuumasta toimeen.

    Kaikki muut sälät rämäytin mopoon kiinni ala bolt-on ja syöksyin sitten lukkojen kimppuun. Pussin päällä luki, että untermensch ei saa koskea pussin sisältöön nicht. Verbotenista en niin välittänyt ja tyhjensin sisällön pöydälle, niin että vieterit lensivät lattialle. Ohjeissa karjahdeltiin saksaksi, mutta kääntöpuolelta todettiin samat asiat onneksi vielä englanniksi. Kätevää totesin ja sytytin pitkän sikarin ohjepapereilla, kun olin tallentanut ne valokuvamuistiini, jossa oli kaitafilmi ihan loppu. Rubikin kuutio odotti pöydällä ja näin sitä mentiin.

    1. Tunge pieni jousi viimeiseen reikään, johon lukkohaitta tulee. Tämä on se haarukan näköinen haitta, joka pitää lukon pesässä. Näkyy tököttävän ensimmäisessä kuvassa.
    2. Täytä kaikki kahdeksan reikää jousilla (ylä- ja alapuolilta) ja tunge haittoja joka koloon. Nyt sinulla on sattumanvaraisesti täytetty lukkopesä, jota kannattaa pitää sormilla kasassa. Kuten jo huomasit, jokaisessa haitassa on luku yhdestä kolmeen. Eli pesän yläpuolella ovat haitat esim 1-2-1-3. Ja alapuolella esim. 3-3-1-2.
    3. Työnnä virta-avain (ei kaljapullonavain) lukkopesän pohjaan. Nyt lähes kaikki haitat nousevat ylös pesästä. Tämä tarkoittaa sitä, ettet osannut arvata oikeaa yhdistelmää ja voit alkaa ryyppäämään ja soittelemaan gyntterille. Tai odotas vähän.
    4. Pidä sormilla haittoja sisässä (jouset yrittävät työntää ne ulos, etenkin alapuolelta) ja vedä avainta yhden haitan verran ulos. Ota haitta pois ja laita se eri pinoon. Kokeile numerojärjestyksessä seuraavaa haittaa (vaihtoehtoja on enää vain kaksi). Työnnä avain pohjaan. Jos haitta ei tule yhtään ulos, on se oikea haitta. Muutoin jäljellä on enää vain yksi vaihtoehto. Merkitse oikea vaihtoehto johonkin mustalla spriitussilla. Sammuneen kaverin otsa käy hyvin, jos se on pahasti rasvoittunut, niin raaputa mäskikerros irti ajokortilla.
    5. Käy näin läpi kaikki haitat ja merkitse kaverin otsaan oikea numerosarja. Siis ne molemmat ylä- ja alapuolelta. Työnnä avain pohjaan ja silittele sekä ihaile haittoja, jotka ovat alistuneet sinun tahtoosi. Niiden kaikkien pitää olla siististi lukkopesässä. Tarkista, että jokainen haitta tulee ulos avaimen poistettuasi. Jokaisella haitalla tulee olla palautinjousi, muutoin lukko saattaa jäädä lukkoon.
    6. Käy asentamassa lukko laukkuun hakkaamalla avaimenperään voimakkaasti, kunnes laukku uskoo kuka on päällikkö. Vastaa puhelimeen ja sano, että rakas kestää vielä hetki ja tuon tuon piimää ja munia kaupasta. Revi lukko kiroillen irti taltalla ja kiroile miksi unohdit rasvata sen. Lyö reilusti rasvaa reikään. Katso ettei kaveri ole sillä välin herännyt ja lähtenyt naisiin salainen numerokoodi otsassaan.
    7. Loput lukot onkin sitten helppo nakki. Mikäli kaverisi ei ole vääntynyt selälleen ja olet lukenut numeroita väärinpäin. Juhli mielessäsi miten viisas olet ja miten ahnaita ryöväreitä BMW:n väki on. Siis perkele. 160 euroa alle tunnin hommasta! Manaa tätä kaverillesikin, joka örähtelee kunnioittavasti saavutuksillesi.
    8. Rasvaa reiät liukuvoiteella ja hakkaa loput lukot vasaralla sisään. Nyt viimein sinua odottaa todisteiden hävitys. Kairaa numerosarja puhelimen näyttöösi tai ajokorttiisi poralla. Kaada bensaa kaverin otsaan ja jahtaa kiljuvaa ystävääsi trasselilla. Kun hän piiloutuu portaiden alle, etsi häntä sytkärillä. Kaveri löytyy, kun otsa syttyy liekkeihin ja sammuta tulipalo lapiolla. Soita ambulanssi.
    9. Pyörän takuu (jos voimassa) on rauennut.

    Kuva osuus. Tässä jonkun tee-se-itse miehen ohjeet vähän samanlaiseen lukkosarjaan.

    http://www.pbase.com/rodneff/keying_bmw_locks

    Jos nämä kuvat ei näy, niin poraa ylempää osoitetta.


    Tässä avain pesässä ja haitat istuvat kiltisti, eivätkä ryhdy tököttämään. Haitan vieressä on ne vieterin reiät. Se ulommainen haitta on se lukkohaitta, joka estää ettei lukot lennä kun ajaa kyttiä karkuun. Advriderissä oli muuten kuva jostain pesästä, jonka haitat joku myyjä oli rälläköinyt tasaiseksi. Se onkin vähän ronskipi tyyli sarjoittaa.


    Koska haittoja on vain kolmea erilaista asentaminen sujuu vaikka kännissä. Huomaa taustalla lattialle pyörivä haitan palautinjousi ala vieteri. Voi hyvinkin olla, että jos asennat yhdenkin haitan väärin, niin pesä saattaa jumahtaa laukkuun pysyvästi kiinni. Tai ainakin alle kolmen kilon lekan tiukkuuteen. Joten omalla vastuulla, ei tarvi tulla sitten itkemään. Silloin vaan reilusti soittoa gyntterille, niin se laittaa sulle uudne pyörän, koska entinen on rikki.



    Ylemmässä lukossa näemme miten hienosti lukko toimii. Haitat työntyvät ulos kun avainta ei ole. Sama tapahtuu, kun väärä avain on lukossa. Eli siitä vaan sitten vaihtamaan ja saattamaan homma laskuun Itä-Saksassa.



    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  10. #10
    Kiitos tästä

    Joka ei tosta oppinut, ei varmaan opikkaan

    Mulle sanoi myyjä pyörää (ja laukkuja) ostaessa, että lukkojen sarjoitus on muutaman tunnin homma. Kuulosti aika uskomattomalta, vaikka niitä lukkoja aika monta onkin.

    Tästä tuli mieleen, että olisko hyvä saada yhteen paikkaan tai vaikkapa yhteen viestiketjuun kerättyä vinkit, mitä kaikkea voi tehdä 1200-gessuun itse, mitä erikoistyökaluja pystyy korvaamaan halvemmilla jne. Takuuaikana varmaankin teetän huollot liikkeessä, mutta kyllä takuun päätyttyä alan tehdä omin päin, maksoi mitä maksoi.

    Vai jokos sellainen viestiketju on olemassa? Muistaakseni R 1150 -sarjalle on ainakin.
    BMW R 1200 GS Adventure
  11. #11
    Lainaa (nostalgia @ Kesä. 30 2008,23:57) kirjoitti
    Juhli mielessäsi miten viisas olet ja miten ahnaita ryöväreitä BMW:n väki on. Siis perkele. 160 euroa alle tunnin hommasta!
    aina nostanut hattua henkilölle, joka ei ole suinpäin antautunut markkinavoimien riepoteltavaksi.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  12. #12
    Voishan se olla hyvä olla omat ketjut olemassa. Tässä tietysti sotkee vähän asiaa, että eri vuosimallien GS:t ja GSA:t ei ole ihan yksi yhteen. Mutta kai ne suurin piirtein ihan samanlaisia on. Sen jo tiedän, ettei ainakaan samat laukkutelineet mene mitenkään GS:n ja GSA:n.

    Vakasti puhuen, sen ensimmäisen lukon sarjoitus kestää pitempään, mutta kun oikea sarjanumero selviää ja tottuu haittojen kanssa pelaamaan, niin hommaa sujuu nopeasti. Mulla oli pahimmat kohdat saada ne pienet haitat pöydästä otettua, kun olivat niin ohuita ja sormet tärisivät krapulassa (vitsi). Otin sitten pinsetit apuun. Parin lukon kohdalla tuli kans tuhrattua niitä laukkuun työnnellessä. Ne muuten menee helposti paikalleen. Vähän se lukkohaitta ottaa työntäessä eka vastaan, mutta loksahtaa sitten paikoilleen. Laukkujen kansissa lukot toimivat eri tavalla, kuin telineissä. Telineet on joko lukossa tai auki. Niistä et saa avainta irti, jos ne on auki. Tämä johtuu tietysti turvallisuussyistä. Laukuissa lukot voit jättää auki, vaikka ne voidaankin sulkea.

    Joka tapauksessa yli 160 euroa tosta hommasta on ihan naurettava summa.



    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  13. #13
    On sinänsä normaalia että suomessa kaikki maksaa... mutta Saksan suurella maaperällä asiat voivat olla toisin.

    Itse ostin Saksassa merkkiliikkeestä alkuperäisen bemun laukun (topcase), hän pyysi multa avaimen ja sarjoitti laukun lukon ilmaiseksi. Laukun ovh huomattavasti halvempi kuin suomessa ja alennukset tulivat helpommin kuin suomessa voisi kuvitellakkaan.
  14. #14
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Minulla kävi tuurintynkä, kun vaihdoin GE:ssun keväällä. Jätin entiset laukut ittelleni ja kuinka ollakkaan uusi avain sopi vanhoihin lukkoihin! *
    Mahtaa myyjää kyrsiä... 160,- sivu suun *
    Noh, mutta osaavat ne muutoin rahastaa. Tilasin pelin takalaukkutelineellä, mut en arvannut (eikä tietty myyjä muistanut kertoa) että takalaukkuteline tarvitsee lisätelineen laukun kiinnitystä varten. Hinta n. 100,-. Ihme ja kumma, vaikka kauppasopimuksessa ei mainittu mitään vaihtopyörän telineen sisältymisestä vaihdokkiin, kuulemma kuuluu vaihtopyörään, sekä teline että em. lisäteline...

    Näin Pohjois-Espoossa!!

    Jäi pikkuisen pa*kan maku suuhun *
    Sopuisa kun oon, ei viitti riidellä, mutta...
    Oon aina sanonu, et kerran voi k*settaa, ostajalla on terveet ja vikkelät jalat näissä asioissa, kun ei oo Alko kysymyksessä = vaihtoehdoissa löytyy....
    Ja vielä kivaa, olivat nahkahousut vaihtaneet navin kiinnitystä, eikä tietty sellaista uutta jalustaa löydy sit mistään, viikolla 30 kuulemma tulee Saksaan ja ehkä enskesän keskiviikkona sit tänne peräpohjolaankin....
    Ois vissiin pitänyt koko navi ostaa uusi ja jättää vanha ilmaiseksi vaihtariin *



    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  15. #15
    Lainaa (nostalgia @ Kesä. 30 2008,23:57) kirjoitti
    No nämä lukothan maksavat sellasen reilut 20 euroa kipale ja yhteensä niitä tarvitaan kahdeksan kappaletta kolmeen laukkuun. Jälleenmyyjä ilmoitti vielä, että nämä pitää vielä sarjoittaa mopon avaimeen ja se maksaa yli 20 euroa per lukko.
    Tilasin laukut Saksasta ja 8 kpl lukkosatsin listahinnaksi oli tarjoukseen merkitty 55 € (josta pois -13 %). Mulle ei kanssa ollut oikein selvää minkälainen systeemi tuo lukitus on ja bemarin sivuilta ja hinnastosta katsomani mukaan luulin siitä jotain vielä puuttuvan ja kun kyselin vielä jotain "haittasarjaa", niin sain vastauksen:
    "Ahh, ok. This is the "BMW Factory" method and its more expensive.
    We take a already coded lockset and code it to your lock.
    Its cheaper and its the same, only that we code it and not the factory.
    "

    Eli koodaamisesta ei veloitettu mitään lisähintaa. Vara-avain olisi vain pitänyt käyttää Saksassa ennen Suomeen toimitusta. Kaikki olisi mennyt hyvin ellei keväällä olisi ollut sitä rekisteröintihässäkkää, minkä vuoksi en ehtinyt ennen kesälomamatkaa hoitaa sarjoitusta kuntoon, vaan piti pelata kaksilla avaimilla. Nyt reissun jälkeen otin lukot irti ja lähetin juhannuksena myyjälle ja näinä päivinä odottelen niitä takaisin.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  16. #16
    Lainaa (cruso @ Heinä. 01 2008,08:27) kirjoitti
    On sinänsä normaalia että suomessa kaikki maksaa... mutta Saksan suurella maaperällä asiat voivat olla toisin.

    Itse ostin Saksassa merkkiliikkeestä alkuperäisen bemun laukun (topcase), hän pyysi multa avaimen ja sarjoitti laukun lukon ilmaiseksi. Laukun ovh huomattavasti halvempi kuin suomessa ja alennukset tulivat helpommin kuin suomessa voisi kuvitellakkaan.
    ootko muuten miettinyt syytä tähän?
    miksi suomilisä?
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  17. #17
    Heh toi nostalgian sepustus on loistava
    - XT 660 R
  18. #18
    Pitäähän maahantuojien/myyjien saada jotain leivän päälle. Kaipa niiden motto on, "Katteet kohdilleen"
  19. #19
    Niin, tähän on se pikakonstikin:

    Otetaan satunnaisella sarjoituksella lukko haittoineen.
    Työnnetään avain lukkoon, jolloin haitat asettuu avaimen mukaiseen asentoon.
    Viilataan haitat lukkopesän tasalle.
    Asennetaan lukko, joka näin säädettynä aukeaa omalla avaimella ja sillä edelliselläkin ja ehkä muutamalla muullakin, mutta so waht.

    FIN_GSer
  20. #20
    Ajattelinpa tähän samaan ketjuun jatkaa kyselyjä. Millä tavalla olette modifioineet GS:äänne? Erityisesti kiinnostaa, onko kellään kokemusta wunderlichin painimista ja nokista, saako niillä lisää vääntöä, tms? Myös kokemukset powercommanderista tai vastaavista ja slipareista kiinnostaa. Kertokaa paraniko vääntö, teho, kaasuun vastaavuus?

    Itse en ole muuta vielä modannut, kuin ruuvannut kiinni gps telineen, säädettävät jalkatapit ja ohjaustangon korotuspalat, muu on vakiota. Tuo koneen piristys/ rakentelu voisi olla mukavaa talvipuhdetta.
  21. #21
    Kuvia 2009 mallin GSA:sta. Uusia ledivilkkuja lukuunottamatta ei mun silmään sattunut muita ulkoisia muutoksia.







    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  22. #22
    KARHU CHALLENGE


    Kaikkien janoisten miesten virvoittava keidas eli Karhu challengen parissa ahkeroiva GS-mies, tarvitsee merkkitehdasta halveksuvilla reissuillaan paljon tajuntaa sumentavia alkoholituotteita. Tällöin pyörän kuljetuskapasiteetilta odotetaan paljon ja mitä pitempi reissu, niin sitä kovempi on odotus. Joku voisi kysyä, etteikö tavis GS-mies voisi ottaa pirtua mukaan ja lantrata siitä itselleen pikku yömyssyä, kun myssy sitä huutaen vaatii? Ei tietenkään, koska GS-mies ei osaa käyttää alkoholia muuhun kuin juomiseen ja siten pirtu on vaarallista ainetta, koska pirtukrapula ei ole leikin asia. Jotenka.

    - Oikeaan sivulaukkuun sopii tismalleen kaksi matkalaukullista Karhua. Hyvä että sormet sopii enää lootien ja sivulaukun väliin (tämä ei voi olla sattumaa).
    - Vasempaan yksi (pakoputkilovi pärkkele).
    - Takapenkille kaksi hihnoilla.

    Keskijalalla seisova GSA ei kaadu, jos Lidlin pihalla nostaa sylistä sivulaukun päälle viisi matkalaukullista kepua, että saa avaimet kaivettua taskusta. Se on muuten komea näky ja aiheuttaa pihalla partioivissa veneenalusmiehissä aina tarvittavaa rispektiä. Mutta kaukana ollaan maksimaalisesta kaljankantokyvystä, joten suosittelen kesäreissuille seuraavaa.


    GS-miehen kevyt kesäleiri

    - Oikeaan laukkuun ne kaksi loodaa ja vasempaan yksi.
    - Takaistuimelle kolme laatikkoa hihnoilla. Jos GS-mies on iso tai selästä läski, laatikoista saa hyvän selkänojan.
    - Molempien sivulaukkujen päälle kaksi laatikkoa hihnoilla.
    - Takalaukun päälle kaksi laatikkoa hihnoilla.

    Näin me saadaan kulkemaan Gessuun 12 laatikollista kaljaa, joka tekee rattoisat 288 kerta-annosta keskiräyhää!!! Kannattaa myös huomioida, että takalaukku on vielä tyhjä, jonka voi täyttää kirkkailla alkoholijuomilla! Kuusinkertainen heilahduskäsi 0/ 0/ 0/ 0/ 0/ 0/ !!!
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  23. #23
    repesinpä tässä karhua litkiessä, kuka testaa?



    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    RSV1000R Factory-04 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  24. #24
    Itse lastasin kerran perusgessun naurettavan pieniin sivu- ja takapönttöihin vaivaiset 3 laatikkoa Saku Guldia, Viron maalla kun oltiin. Tosin jouduin purkamaan puolen litran tölkit pahveistaan, koska säälittävän pikkuruisiin Vario-hempeleisiin ei pahvikeissi mahdu kunnialla.Minut laitettiin asialle koska minulla oli seurueen isoimmat laukut pyörässä - ja arvatkaa kuka oli suosittu kun saavuttiin takaisin leiriin. Tuli siis todistettua, että isommat laukut olis tarpeen, just tämän em. rispektin takia.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  25. #25
    Monet taitaa sortua Hiace-miehiksi noiden vironreissujen ajaksi, mutta ei tosi motoristit. *Kyllä GS:llä voi todennäköisesti hoitaa muutonkin.

    Edit. Ainakin bemulla voi sammuttaa talon palomoto



    It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
  26. #26
    Ja kun töyssyn eli töppäreen jälkeen nokkaan tulee vieno maltaan tuoksu, voi olettaa, että takapaksia avatessa visio on visto. Ei niin, että itse väkijuomia viljelen, työkaverilla oli käynyt.
  27. #27
    Tuli muutama päviä sitten todettua tuo sama 3:n laatikon mahtuminen laukkuihin. Aika passelin kokoiset
    Nuo 9 laatikkoa jäi kyllä sitomatta pyörän ulkopuolelle, vaikka kieltämättä sekin kyllä mielessä kävi!
    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
  28. #28
    Lainaa (jonyman @ Kesä. 05 2009,01:10) kirjoitti
    Nuo 9 laatikkoa jäi kyllä sitomatta pyörän ulkopuolelle, vaikka kieltämättä sekin kyllä mielessä kävi!
    Ikkunasta ulos katsellessa tulee mieleen, että kannattaisikohan noiden "ulossidottavien" olla mieluummin näitä uusia 18kpl muovipakkauksia...?
    Läpimärkinä hajoilevat pahvilootat ja niistä vauhdissa lentelevät tölkit saattavat aiheuttaa sitä kuuluisaa löydetyn rispektin menetystä?
    "Motorrad shall set you free"
    -R.I.
  29. #29
    Ilmastointiteippi on aika kova sana,kun pitää kaljakeissejä rahdata takapaikallla.Nimim.Saksasta asti Voisikohan Niksi-pirkasta löytyä ohjetta,miten sukkahousuja käytetään tuohon?Kaikkeen muuhun niitä jo käytetään.(Ainakin,jos ko.palstaan on uskomista)
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  30.  
  31. #30
    No, onhan sukkahousuille tässäkin asiassa käyttöä. Sidot sukkahousujen 'varpaat' yhteen, survot molemmat puntit täyteen tölkkejä, solmit vyötärön umpeen ja heität 'panosvyöt' ristiin olan yli. Kyllä tuolla lailla kulkee varmasti 2-4 sukkahousullista kaljaa oikein mukavasti. Samalla vielä viilentyvät ajoviimassa. :-)
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Sivu: 1 / 55:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen