Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Mistähän saisi ostettua/tilattua säänkestävän kello-lämpömittari-yhdistelmän?

    Ollut käytössä Oxford Products Micro Clock joka meni rikki viime talvena altistuttuaan vajaan 10 asteen pakkaselle.

    Nyt olisi jokin vastaava, mutta oikeasti kestävä laite hakusessa. Tulisi käyttöön sekä pyörään että mönkijään eli pitäisi kestää oikeasti pakkasta, kuraa, vettä jne.
    Pitäisi saada myös kellotaulu valaistua.
    MIVVin hiilikuituputket saavat Varaderon ärjymään =)
  2. #2
    Ostin juuri tuollaisen Oxford-vehkeen R.M. Heinolta viime viikolla.

    Kokemuksia:

    - ensimmäinen yksilö oli rikki siten, että kumman tahansa
    namiskan painallus "resetoi" koko vehkeen, ei sitä saanut
    asetettua aikaan tai tehtyä mitään muutakaan.

    - toisen yksilön lämpömittarin lukema on koko ajan noin 4-5
    astetta yli oikean lämpötilan.

    Ei kyllä vakuuta sitten yhtään.
    -- sjm
  3. #3
    Mulla on lidlin polkupyörämittari (~5e) missä on kello ja lämpömittari.. miinuksena mainittakoon että lukemat häviävät 5min päästä näytöstä koska nopeusanturi ei ole käytössä, vaatii napinpainalluksen
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #4
    samanlainen itelki hakusessa.
    Biltemasta eikä Clas Ohlsonilta löytynyt oikeestaan mitään sen tyylistäkään

    Eli vinkkiä vaan tänne, jos löytyy fiksuja suht edullisia kello/lämpömittareita.
  5. #5
    Edelliseen ajokkiin hommasin Motonetistä akvaariolämpömittarin. Periaatteessa samanmoinen pieni digimittari kuin muutkin, mutta se oli oikeasti vedenpitävä.
    Liian korkeita lämpötiloja nuo kaikki kyllä tuppaa näyttämään ainakin katteiden suojassa ollessaan.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #6
    Tuolta löytyy
    Itsellänikin olis tarvetta, oiskohan noita suomessa ?
    Ne on kylläkin pelkkiä kelloja



    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  7. #7
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 21 2008,12:31) kirjoitti
    Tuolta löytyy
    Itsellänikin olis tarvetta, oiskohan noita suomessa ?
    Ne on kylläkin pelkkiä kelloja
    Löytyi myös DIGITALINSTRUMENT 4-IN-1.
    Ei vaan sanota mitään sään tai muun kestävyydestä...
    MIVVin hiilikuituputket saavat Varaderon ärjymään =)
  8. #8
    Stormilla Konalassa on customiin sopiva laite, jossa samassa (valitettavasti kromimaalatussa muovirungossa) on tilat sekä kello että lämppärimittarille hintaan n. 70. Saman tuotteen löytää Louisilta Saksasta: kello & lämppäri yht. n. 20 ja tuo runkoelementti, jonne em.:t saa pudotettua sisään n. 20. lähetyskuluineen alle 60. kokemusta kuukauden ajalta ja onpi toiminut, mitä ainoastaan valitan on juuri tuo runkoelementti.
  9. #9
    Huoh - vein surkeasti liikaa näyttävän mittarin takaisin RM Heinolle,
    purkivat kaupan ja palauttivat rahat (25e) ihan tuosta vaan, pisteet siitä.
    Se Oxfordin mittari ei mua vakuuttanut lainkaan.

    Sitten älysin, että pahus tankkilaukussa (Bags-connection Engage XL)
    on sellainen läpinäkyvällä "kannella" varustettu kännykkätasku siinä
    läpän sisäpuolella. Siellä mittari on säältä suojassa. Ostin sitten jollain
    kympillä Clas Ohlsonilta tuohon taskuun sopivan ihan tavallisen
    sisä/ulkolämpömittarin, jossa on piuhan päässä ulkoanturi.
    Anturin vedin sitten taaemman vetoketjun raosta nuuskimaan ulkoilmaa.

    Kyllä nyt kelpaa.

    Vielä kun pari nippeligizmoa keksii jostain,
    niin alkaa mopon kabiini näyttää tältä:



    Työkavereilla ainakin riittää hupia mun raneilua seuratessaan.
    -- sjm
  10. #10
    Mulla olisi myös tarve pienelle säätä ja tärinää kestävälle lämpömittarille. Onko joku bongannut jossain fiksua ratkaisua. Mielummin digitaalinen ja taustavalolla varustettu. Lähinnä kiinnostaa näin keväällä, että miten keli viilenee.

    http://www.storm-motor.fi/shop....A003030

    Tällänen olisi hyvä. Haluaisin kuitenkin näyttämää pakkasen puolelle sekä hinnassa pilkun paikan eri kohtaan :-)



  11. #11
  12. #12
    Lainaa (pau @ Huhti. 09 2010,15:12) kirjoitti
    Mulla olisi myös tarve pienelle säätä ja tärinää kestävälle lämpömittarille. Onko joku bongannut jossain fiksua ratkaisua. Mielummin digitaalinen ja taustavalolla varustettu. Lähinnä kiinnostaa näin keväällä, että miten keli viilenee.

    http://www.storm-motor.fi/shop....A003030

    Tällänen olisi hyvä. Haluaisin kuitenkin näyttämää pakkasen puolelle sekä hinnassa pilkun paikan eri kohtaan :-)
    Biltemassa on vesitiivis kello/lämpömittari 12,99

    Tuotenro 82539
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  13. #13
    Lainaa (Askemux @ Huhti. 09 2010,23:06) kirjoitti
    Lainaa (pau @ Huhti. 09 2010,15:12) kirjoitti
    Mulla olisi myös tarve pienelle säätä ja tärinää kestävälle lämpömittarille. Onko joku bongannut jossain fiksua ratkaisua. Mielummin digitaalinen ja taustavalolla varustettu. Lähinnä kiinnostaa näin keväällä, että miten keli viilenee.

    http://www.storm-motor.fi/shop....A003030

    Tällänen olisi hyvä. Haluaisin kuitenkin näyttämää pakkasen puolelle sekä hinnassa pilkun paikan eri kohtaan :-)
    Biltemassa on vesitiivis kello/lämpömittari 12,99

    Tuotenro 82539
    Toivottavasti on, sillä se pelkkä analoginen kello piti hyvin vettä vain sisällään
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  14. #14
    Biltemassa kävin etsimässä jo ennen viestin lähettämistä lämpömittareita. Tuota vinkkaamaasi tuotetta en löytänyt silloin hyllystä. Voi olla tosin, että olin vaan puusilmä. Tosin tuossa on mitat 73 x 32 x 17 mm, tahtoisin kernaasti vähän pienemmän. Ja sellaisen joka toimisi 12 V -järjestelmällä, silloin voisi olla taustavalo aina päällä.

    Ja tuolta Takarenkaasta löysin vaan kelloja. Kello on jo pyörässä itsessään olemassa :-).
    Tällainen olisi lähimpänä toiveita. Valo kuitenkin puuttuu.
  15. #15
    Lainaa (pau @ Huhti. 12 2010,12:22) kirjoitti
    Biltemassa kävin etsimässä jo ennen viestin lähettämistä lämpömittareita. Tuota vinkkaamaasi tuotetta en löytänyt silloin hyllystä. Voi olla tosin, että olin vaan puusilmä. Tosin tuossa on mitat 73 x 32 x 17 mm, tahtoisin kernaasti vähän pienemmän. Ja sellaisen joka toimisi 12 V -järjestelmällä, silloin voisi olla taustavalo aina päällä.
    Mä kävin tuon hakemassa, ei siinä paljon häviä jos ei voitakaan -periaatteella.
    Ajaessa handsket käessä on vähä haastavaa osua molempiin nappeihin(joka siis sytyttää taustavalon pariksi sekunniksi), mutta kyllä se onnistuu. Vielä ei tosin ole niin pimeässä ajeltu, että tarttis taustavaloa.
    Ihan kelpo vehje hintaansa nähden. Ja kello + lämpötila näkyy yhtäaikaa, ettei tartte näpytellä. Pienempi olis jo liian pieni.
    ThunderAce
  16. #16
    Hola hola kanssamotoristit... osaako joku auttaa pikkupulassa?
    En löytänyt oikeampaakaan viestiketjua kysymykselleni joten anteeksi jos pikkasen poikkeaa alkuperäisestä..

    Mulla on Suitzan GSX1400seen vaihdettu alkuräinen mittaristo ja siinä on kello (digit.), mutta kele kun en sitten millään muista enää, että kuinka sen tiun saa oikeeseen aikaan.. Hankalaa, kun tarttee aina laskea oikeasta ajasta 3h27min veke *

    Ei siinä ole kuin kaks napuskaa, toisella valitaan kumpaa trippiä haluaa käyttää vaiko kokonaiskilsat ja toisella sitten vaan resetoidaan. Tunnit ja minuutit ei vaan valikoidu sitten millään muutettavaksi.. Menee hermo.. Kun oikeesti se kello on hyvä (mun mielestä) olla siinä helposti näkösällä.

    Kiittää hän jo isosti etukäteen itseään viisaampia..

  17. #17
    Lainaa (Tzuitza10 @ Kesä. 21 2011,22:09) kirjoitti
    Mulla on Suitzan GSX1400seen vaihdettu alkuräinen mittaristo ja siinä on kello (digit.), mutta kele kun en sitten millään muista enää, että kuinka sen tiun saa oikeeseen aikaan.. Hankalaa, kun tarttee aina laskea oikeasta ajasta 3h27min veke *

    Ei siinä ole kuin kaks napuskaa, toisella valitaan kumpaa trippiä haluaa käyttää vaiko kokonaiskilsat ja toisella sitten vaan resetoidaan. Tunnit ja minuutit ei vaan valikoidu sitten millään muutettavaksi.. Menee hermo.. Kun oikeesti se kello on hyvä (mun mielestä) olla siinä helposti näkösällä.

    Kiittää hän jo isosti etukäteen itseään viisaampia..

    Koitas painaa molempia yhtä aikaa josko alkais vilkkumaan.
  18. #18
    Lainaa (Tzuitza10 @ Kesä. 21 2011,22:09) kirjoitti
    Hola hola kanssamotoristit... osaako joku auttaa pikkupulassa?
    En löytänyt oikeampaakaan viestiketjua kysymykselleni joten anteeksi jos pikkasen poikkeaa alkuperäisestä..

    Mulla on Suitzan GSX1400seen vaihdettu alkuräinen mittaristo ja siinä on kello (digit.), mutta kele kun en sitten millään muista enää, että kuinka sen tiun saa oikeeseen aikaan.. Hankalaa, kun tarttee aina laskea oikeasta ajasta 3h27min veke *

    Ei siinä ole kuin kaks napuskaa, toisella valitaan kumpaa trippiä haluaa käyttää vaiko kokonaiskilsat ja toisella sitten vaan resetoidaan. Tunnit ja minuutit ei vaan valikoidu sitten millään muutettavaksi.. Menee hermo.. Kun oikeesti se kello on hyvä (mun mielestä) olla siinä helposti näkösällä.

    Kiittää hän jo isosti etukäteen itseään viisaampia..

    Kokeiles painaa molempia nappeja yhtä aikaa pohjassa kun virrat on päällä.

    edit: hidas..



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  19. #19
    Lainaa (Askemux @ Huhti. 09 2010,23:06) kirjoitti
    Tällänen olisi hyvä. Haluaisin kuitenkin näyttämää pakkasen puolelle sekä hinnassa pilkun paikan eri kohtaan :-)
    Biltemassa on vesitiivis kello/lämpömittari 12,99

    Tuotenro 82539[/QUOTE]
    Viime kesänä mulla oli tommonen ja tais viikon verran toimia.
  20. #20
    Kelloa minäkin olen vanhukseeni kaipaillut - viisarikello pitäisi vanhuksessa olla enkä ole muita löytänyt?

    http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....tankoon

    http://www.allright.eu/products/index.php?tuote=OCT-174



    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

    http://www.vanhamoto.net

    CX500 & K75 & CB500
  21. #21
    Vanha vaaleapohjainen patterilla toimiva rannekello.

    Hihnan irroittaa ja kaksipuoleisella teipillä (sellaisella kunnollisella) tasaiseen paikkaan kiinni.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  22. #22
    Louisilta:

  23. #23
    Onko palstalaisilla suosituksia ulkoilman lämpötilamittarista, jonka saisi stongaan tai mittariston seutuville ?

    Tuo Bilteman 7 cm leveä vaikuttaa aika krouvin kokoiselta....
  24. #24
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Onko palstalaisilla suosituksia ulkoilman lämpötilamittarista, jonka saisi stongaan tai mittariston seutuville ?

    Tuo Bilteman 7 cm leveä vaikuttaa aika krouvin kokoiselta....
    Ei ole antaa suosituksia, mutta Sparewheelillä näytti olevan useampi vaihtoehto.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  25.  
  26. #25
    Tuollaisia akvaariomittareita olen muutaman joskus tilannut ja hyvin pitää vettä. Ovathan nuo upotukseen tarkoitettu. Eikä ole koolla pilattu, Size:47*27*29 mm. Imukuppijalka pois ja kaksipuoliteipillä kiinni. Tuon etuteipin voi poistaa tai teipata päälle, jos babyblue ei sovi mopon väreihin. Patteri oli mukana ja toimii vielä talven kylmäsäilytyksen jälkeenkin.

    Ebay.com ja haku "Digital Submersible Fish Tank Aquarium LCD Thermometer"


    t. Jykä
    HopeasaumaMopo-57,4Speed-74,SM79A-79,GT125-74,
    SR500-84,CX500C-82,FZR1000-89,GPZ500R-87,
    ZZ-R250-92,Transalp-90,KLE500-02,V-Strom650-04,
    KLV1000-05,VN800 Classic-96,Pegaso650Strada-05,TW125-00,TRE1130K -07,XJ6F-13,NC700XD-13 TAMPERE