Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 110:sta
  1. #1
    Kertokaas miten olette ratkaisseet laukkuongelmat ja sitten mielipiteitä laukkujen hinta/laatusuhteesta? Ja mikä olis järkevä ratkaisu mun pyörään?

    Ostin noin 1kk sitten Yamaha YZF 600R (Thundercat) vm.01.

    Tänä kesänä olisi tarkoitus heittää pari parin päivän reissuu johonkin päin Suomee. Ihan sellaisia pyrähdyksiä vaan. Myöhemmin ehkä pidempiä...

    Kun periaatteessa kohtalaisen kokoinen tankkilaukku saattaisi riittää sellaiselle 2pv. reissulle, mutta sitten on todella niukasti kamaa mukana. Lisäksi perälaukku olisi aikas arvokas, kun esim pysähtyy johonkin niin saa kypärän/kypärät sinne.

    Molempi parempi, mutta olen ajatellut n.200-250 eerolla päästä laukkuongelmasta (renkaatkin ostettava piakkoin). Taakse en saa ikänä telinettä ja laukkua tohon hintaan...

    Mitä eroo on monolock ja monokey:llä? Givi, Kappa vai Shad? 42L vai 46L, pilaako 46l laukku pyörän ulkonäön/vaikuttaako ajo-ominaisuuksiin (onko liian iso)?



  2. #2
    Omasta mielestäni kiinteät laukkuratkaisut eivät oikein sovi sporttipyörään. Ostin itse Heldin magneettikiinnitteisen tankkilaukun All Right outletistä päätähuimaavaan hintaan 45. Sinne menee enemmän tavaraa kuin selkäreppuun eikä häiritse rauhallista ajoa. Siihen jos laittaa lisäksi normaalin selkärepun saa helposti viikon-kahden kamat yhdelle hengelle.
  3. #3
    Jälleen kerran, jos yksin matkustat, niin helppo ja huokea (silti hyvä) ratkaisu on Bags-Connection, joko Rearbag (133 €, tilavuus 25 - 38 L), taikka Cargobag (112 €, 52 L).

    *kliketi kliks*
  4. #4
    Mulla on catissa GiVin V46-takalaukku. Mun mielestäni sopii mukavasti ja siihen sai lisäjarruvalonkin lisävarusteena turvallisuutta lisäämään (on muuten mukavan kirkas, vaikka aluksi vähän epäilinkin). Takapenkkiläinen saa laukusta myös selkänojan matkustusmukavuutta lisäämään.

    Koko paketti kustansi 540 euroa, sisältäen telineen, laukun, lisäjarruvalon ja selkänojatyynyn. Eli menee yli tosta 200250 euron budjetista, mutta vastineeksi saa tukevan ja monikäyttöisen laukun. Ilman laukkua ajellessa teline sopii mielestäni catin muotoihin ihan mukavasti, eli ei pistä silmään.

    Edit: Piti vielä sanomani, että tohon laukkuun menee kyllä kaksi kypärää sisälle, kunhan kummassakaan ei ole tuuletusventtiiliä (ainakaan kovin kookasta) päälaella. Huomattiin nimittäin, ettei Arain Viper ja Chaser mahdu yhtäaikaa sisään, koska Chaserissa on liian korkea tuuletusventtiili päällä.



    Life is not a spectator sport!
  5. #5
    Mitenkäs pehmeä laukku takapenkille?

    Kappa näyttäisi valmistavan pätevän näköisiä laukkuja. Itse olen katsellut tuota TK710, mutta tuo TK711 näyttää myös hyvältä.
    Linkit:
    TK710
    TK711

    .Orgin kaupassa tuo TK711 on näköjään 98e. TK710 on 69e (ei myynnissä .Orgissa). Voisi kuvitella, että tuo putkimaisempi on tökerömmän näköinen kyydissä. Joten voipi olla, että itse tilaan tuon kalliimman, mutta nätimmän 11-mallin.

    Kellään kokemuksia näistä laukuista?
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  6. #6
    Ite hommasin tuon Kapan TK710. Ihan pätevältä vaikuttaa poislukien se toisen pään kiristysremmi, jonka Italian poika on kyllä suunnitellu kahvitunnilla Tarkoitus olis käytellä tuota R1:ssä pelkääjän paikalla. En oo vielä ehtiny kokeileen miten hyvin toimii käytännössä, mutta ihan lupaavalta siis vaikuttaa.
    YZF-R1 -08
    FZS1000 -04
    FZS600 -99
  7. #7
    Minulla Tuollaiset Ajavat asiansa! Jos vielä pitää enempi saada tavaraa mukaan, niin sitten vielä tankkilaukku mukaan! Niillä pärjää
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  8. #8
    Käytössä hyväksi havaittu TK710. Mahtuu yllättävän paljon tavaraa... tulee jopa otettua liikaakin vaihtovaatetta mukaan mutta toimii. Ja pysyy tukevasti kiinni.
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
  9. #9
    Sama homma eli TK710 hommattu R1:een. Tuota vetoketjupään "kondomia" ihmettelin kanssa ja meinasin repiä pois mutta olkoon nyt sitten...



    R1 -06
  10. #10
    Moi

    Moneykeyn ja Monolockin ero on seuraava: Monolock boksit on aluperin tarkoitettu skootterikayttoon, Monokey taasen ovat raskaampaa tekoa. Lukitusmekanismi hieman eri (ei juuri).
    Huomaa sana 'alunperin'. Mun ukko teki pitkan ja rankan reissuun Kreikkaan (sis offroad, moottoritiekaahausta ja muutaman rysayksen) ja Monolock boksi on vielakin ehja. Ne ovat halvempia ja itse paadyin ostamaan sellaisen, kun olin todennut samanlaisen kestaneen kaytossa.
    Givi sivusto

    Mun uusi 45l Givi Monolock maksoi Ebayssa £80 postikuluineen. Punnan kurssin huomioon ottaen sieltakin voisit katsoa.
  11. #11
    Lainaa (R1nen @ Touko. 20 2008,14:36) kirjoitti
    Sama homma eli TK710 hommattu R1:een. Tuota vetoketjupään "kondomia" ihmettelin kanssa ja meinasin repiä pois mutta olkoon nyt sitten...
    Miten oot muuten tuo Tk710 laittanu rytköseen kiinni tavaraverkolla vai niillä mukana tulevilla remmeillä? Onko sun rytkönen penkin alta tulevilla putkilla ja jos on niin miten putket lämmittää laukkua/vaatiiko jotain lisäsuojaa? Entäpä onko kokemusta naarmuttaako katetta ja vaatiiko kontaktiviritelmiä alle?
    YZF-R1 -08
    FZS1000 -04
    FZS600 -99
  12. #12
    Lainaa (Köpi @ Touko. 20 2008,10:33) kirjoitti
    Jälleen kerran, jos yksin matkustat, niin helppo ja huokea (silti hyvä) ratkaisu on Bags-Connection, joko Rearbag (133 €, tilavuus 25 - 38 L), taikka Cargobag (112 €, 52 L).
    Hei, tämä oli hyvän kuuloinen vinkki! Pitääpä tutustua itsekin jos vaikka tänä kesänä tulisi Tre:lle eksyttyä. Joku laukkutsydeemi pitää kuitenkin hankkia pientä matkailua varten.
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
  13. #13
    Jos se ajatus on jompi kumpi, niin osta se tankkilaukku, sitä tarvii aina.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  14. #14
    Vältä takalaukkua, jos harrastat moottoritienopeuksia. Kaksi päällä ihan ok, mutta yksin ajaessa takalaukku on hankala. Se on tavallaan purje, joka tuulen voimasta "heittelee" mopoa kovemmissa nopeuksissa. Tankkilaukku on ihan ok. On tästä täällä jauhettukin, mutta jauhetaan vaan lisää, jos on mielenkiintoa.



    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  15. #15
    Itsellä oli 07 kesän reissuilla tavaraverkolla sellainen bägi siinä takapenkin ja perän päällä, hieman vettä ja kuraa väliin niin hienosti hankasi takakatteen ruvelle.
    Jotenkin houkuttelisi kokeilla takapenkin tilalle laittaa kova laukku, silleen että se ei olis ihan niin takana kuin yleensä, reppu selässä ei kovinkaan montaa tonnia viitsi ajaa viikossa.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  16. #16
    Toiset sanoo ,ettei takalaukku sovi ulkonäön puolesta , mutta kyllä se tankkilaukku on vielä rumempi.
  17. #17
    Lainaa (lopu @ Touko. 20 2008,22:58) kirjoitti
    Toiset sanoo ,ettei takalaukku sovi ulkonäön puolesta , mutta kyllä se tankkilaukku on vielä rumempi. *
    Joo, mutta tankkilaukku on painojakauman, ilmavirtojen
    ja sellaisten kannalta pal-jon pa-rem-pi.

    Jos tankkilaukun laitat, niin jo aiemmin mainitulta Bags-connectionilta
    löytyy ihan helkutin näppäriä tankkilaukkuja, jotka kiinnitetään
    tankin täyttöaukon kehykseen ruuvattavaan hevosenkengän
    muotoiseen "jalustaan" naps vaan. Ei tartte kikkailla minkään
    hevon*un magneettien kanssa. Omassa mopossani ainakin
    "Engage XL" -mallinen laukku istuu niin, että ei paljoa edes
    kosketa tankkiin, kun etuosa makaa jalustakiinnikkeen päällä
    ja takaosa satulan etuosan päällä. Ei taatusti naarmuta tankkia.
    -- sjm
  18. #18
    Renkaiden suurkuluttaja Tonnijammu:n avatar
    Liittyi Jan 2008
    Kouvola
    MotOrg ry jäsen
    Mä laitoin fzr1000:n Givi:n V46 takaboxin, eikä se ulkonäköön vaikuttanut ainakaan huonontavasti. Boxi plus perälevy maksoi 220 egee ja telineestä maksoin 50 e. Eli 270 euroa koko paketti.
    Täytyy sanoa, että boxi vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin siten huonontavasti, että pyörän perästä tulee maantienopeuksissa hieman "levoton". Pitää siinävaiheessa muistaa, ettei käännä kahvasta liikaa.
    BMW K1200R -08
    ex:KTM 990 SupermotoT 2010
    ex:FJR 1300 -02
    ex:FZR 1000 -89
    "Yeah, you're a legend in your own mind."
  19. #19
    itsellä tuo köpin linkistä löytyvä Rearbag takapenkillä ja edessä ihan normi halppis tankkilaukku, 3vk euroopan turnee meni noilla ilman ongelmia
    Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
    https://kokkonen.zone
  20. #20
    Hyvä, että saatiin tästä mun avauksesta viel hyvää keskustelua, vaikkakin siitä ollaan varmaan monessa mutkassa jo puhuttukin.

    Kova takalaukku mua kiinnostaa lähinnä jo sen vuoksi, että kypärä ym. tavara säilyisi siellä lukkojen takana nätisti esim. kun heittää kaverin töihin niin sais kypärän sinne tms. käyttötapoja miljoona.

    Kuvien perusteella se ulkonäkö ei kovasta laukusta kauheesti kärsi, mutta epäillyttää kuinka se siellä takana halkoo tuulta ja ohjaa pyörää ihan varmaan v****ti. Laukuissahan on jotain suositus nopeuksia mitä ei saisi ylittää (ohjesääntöjä). Tietääkö joku paljonko?

    Tarkoitus olisi heittää tänä kesänä Turun saaristo reitin tai/ja poiketa ahvenamaalla. Uskoisin, että tavaramäärä mahtuu helposti reppuun/tankkilaukkuun.

    Mitä laukkumerkkiä suositte GIVI/KAPPA/SHAD/muu?
  21. #21
    Lainaa (YamahaYZF @ Touko. 22 2008,10:15) kirjoitti
    kärsi, mutta epäillyttää kuinka se siellä takana halkoo tuulta ja ohjaa pyörää ihan varmaan v****ti. Laukuissahan on jotain suositus nopeuksia mitä ei saisi ylittää (ohjesääntöjä). Tietääkö joku paljonko?
    Uudemmissa Givin/Kapan laukuissa on usein tarroja joissa ilmoitetaan suurin suositeltava nopeus k.o. laukkua käytettäessä (muistaakseni 130km/h tjsp.). Kotimaassa liikuttaessa tuolla ei siis ole suurempaa merkitystä (paitsi jos muutenkin harrastaa tuota kuolemansynneistä suurinta, ylinopeutta), mutta saksassa ilmeisesti jopa virkavalta ajoittain valvoo tätä ihan oikeasti, ja antaa sanktiota jos mennään sitä kahtasataa autobaanalla "nopeusrajoitettu" takaboksi pyörään kiinnitettynä.

    Nykyinen Blackbirdini on eka pyörä jossa on kiinteästi asennettu Wingrack Givin (vai olikose kappa, en edes muista) takabokseineen. En oikein ymmärrä miten olen pärjännyt näinkin kauan ilman, kiinteän boksin käytettävyys on jotakin aivan muuta verrattuna erinäisiin reppuihin, pehmeisiin laukkuihin jne. En koskaan ole huomannut että se boksi aiheuttaisi mitään normaalia suurempaa häiriötä ohjattavuuteen, tosin XX on aika raskas laite ja minä olen sisäisestä hoikkuudestani huolimatta melkeinpä yhtä leveä kun takaboksi. Enemmän epävakautta pyörän ohjaukseen aiheuttaa kyllä vääränlainen matkatavaroiden kuormaus (esim raskaimmat tavarat taakse&ylös on huono asia).

    Ulkonäköseikoista sen verran että omissa valinnoissani käytännöllisyys voittaa useimmiten tyyliseikat.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  22. #22
    Lainaa (MarcusB @ Touko. 22 2008,10:35) kirjoitti
    Enemmän epävakautta pyörän ohjaukseen aiheuttaa kyllä vääränlainen matkatavaroiden kuormaus (esim raskaimmat tavarat taakse&ylös on huono asia).
    Joo, GIVIllä on muistaakseni just 130 km/h se suositus.
    Mulla ei catti mielestäni laukkuun reagoi mitenkään, jos siellä on vähän tavaraa. Jos laukku on täynnä, eikä takapenkillä istu ketään, niin silloin huomaa painopisteen siirtyneen taakse- ja ylöspäin. Tuo ei tosin aiheuta hankaluuksia muuten kuin hidasajossa, pujottelussa jne. Itse ratkaisin asian sillä, että lastasin laukun täyteen ja lähdin tyhjälle parkkipaikalle pujottelemaan tolppia (löysin hyvän firman parkkiksen, jossa on lämmitystolppa joka toisen ruudun jälkeen). Harjoitusta, harjoitusta...

    Edit: Niin, huomaahan sen painopisteen siirron silloinkin, kun joku on takapenkillä, mutta silloin taas laukun olemassaolo on mielestäni merkityksetön.



    Life is not a spectator sport!
  23. #23
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    Mulla oli vanhassa pyörässä kiinni Givin takalaukku.
    Hyvin sinne tavaraa meni mutta yksin ajaessa sen kyllä huomasi jos vauhtia oli reippaammin.
    Tuppasi repimään ilmavirran mukana aikalailla.

    Pyörä oli CBR 600F eli jokseenkin samantyyppinen kuin kyseessä oleva jammu.
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
  24. #24
    Lainaa (MarcusB @ Touko. 22 2008,10:35) kirjoitti
    Lainaa (YamahaYZF @ Touko. 22 2008,10:15) kirjoitti
    kärsi, mutta epäillyttää kuinka se siellä takana halkoo tuulta ja ohjaa pyörää ihan varmaan v****ti. Laukuissahan on jotain suositus nopeuksia mitä ei saisi ylittää (ohjesääntöjä). Tietääkö joku paljonko?
    Uudemmissa Givin/Kapan laukuissa on usein tarroja joissa ilmoitetaan suurin suositeltava nopeus k.o. laukkua käytettäessä (muistaakseni 130km/h tjsp.). Kotimaassa liikuttaessa tuolla ei siis ole suurempaa merkitystä (paitsi jos muutenkin harrastaa tuota kuolemansynneistä suurinta, ylinopeutta), mutta saksassa ilmeisesti jopa virkavalta ajoittain valvoo tätä ihan oikeasti, ja antaa sanktiota jos mennään sitä kahtasataa autobaanalla "nopeusrajoitettu" takaboksi pyörään kiinnitettynä.

    Nykyinen Blackbirdini on eka pyörä jossa on kiinteästi asennettu Wingrack Givin (vai olikose kappa, en edes muista) takabokseineen. En oikein ymmärrä miten olen pärjännyt näinkin kauan ilman, kiinteän boksin käytettävyys on jotakin aivan muuta verrattuna erinäisiin reppuihin, pehmeisiin laukkuihin jne. En koskaan ole huomannut että se boksi aiheuttaisi mitään normaalia suurempaa häiriötä ohjattavuuteen, tosin XX on aika raskas laite ja minä olen sisäisestä hoikkuudestani huolimatta melkeinpä yhtä leveä kun takaboksi. Enemmän epävakautta pyörän ohjaukseen aiheuttaa kyllä vääränlainen matkatavaroiden kuormaus (esim raskaimmat tavarat taakse&ylös on huono asia).

    Ulkonäköseikoista sen verran että omissa valinnoissani käytännöllisyys voittaa useimmiten tyyliseikat.

    /MarcusB
    Mulla XX:n kanssa muutama huomio, kolme kovaa givin laukkua wingräkissä, se keskellä ja korkealla oleva oli iso. (mahtui kaksi kypärää sisään.) Takalaukku korkeaalla, liikaa painavaa tavaraa, keuli kaksi päällä tosi herkästi. Sitten matkan aikana löyty oikeat asetelmat eikä enään keulinut liian herkästi. Yli 240 vauhdissa laukut rupesimat värisemää, edelleen kaksi päällä, joten en uskaltanut yli 250 Saksassa vetää. Tuli fiilari, että hammasharjat olisivat pian pitkin autobaanaa.


    Jyrki
  25. #25
    Köpi ja flack (ja toki muutkin). Kertokaas tuosta RearBagistä. Vastustaako se paljon ilmavirtausta laajennettuna? Vaikuttaisi kyllä pätevältä laukulta (etenkin kun on itsessään vedenkestävä), mutta mietityttää tuo korkeus.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  26. #26
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Kävin RM Heinolla kattelemassa Bags Connectionin laukkuja, ja myyjän mukaan mikään noista laukuista ei ole takuuvarmasti vedenpitävä, vaan roiskevesisuojattuja. Jos kunnnon monsuuni iskee eikä kamat ole muovipussissa, niin kastuuhan ne. Näinhän se on kovissakin laukuissa.

    Itse päädyin cargobagiin koska sen ulkonäkö miellytti, siihen mahtuu parin viikon vaatteet ja sen saa aika näppärästi sidottua pyörän päälle. Jos tietää edessä olevan huonompaa keliä, niin vesisuoja päälle (ja tavaraverkolla kiinni, ettei repeä motarille kuten kaverille kävi)
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  27. #27
    Lainaa (Juutana @ Kesä. 04 2008,09:19) kirjoitti
    Kävin RM Heinolla kattelemassa Bags Connectionin laukkuja, ja myyjän mukaan mikään noista laukuista ei ole takuuvarmasti vedenpitävä, vaan roiskevesisuojattuja. Jos kunnnon monsuuni iskee eikä kamat ole muovipussissa, niin kastuuhan ne. Näinhän se on kovissakin laukuissa.
    No niin no. Ainakin omassani on sellaisessa vetoketjutaskussa
    erillinen sadesuoja, jonka voi ottaa esiin ja vetäistä laukun yli.
    Jos on vähänkin liikkeellä, niin tosiaan tarvitaan monsuunisade tai
    todella raju ukkosmyräkkä, että tankkilaukku kastuisi, koska katetussa
    pyörässä tankkilaukkuun ei sade suoraan osu.
    -- sjm
  28. #28
    Hmm.. kätevän näkösiä laukkuja kiitos linkistä!

    Mahtaakohan noista soveltua yläputkisille kyykyille muutakuin tuo yksi malli Speedpack-Wide? Joka on jo hieman turhan hintah...hintava.
    Honda CBR 600 RR -07/Black
    ---
    http://www.bikepics.com/members/roxigin/
  29. #29
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (roxigin @ Kesä. 12 2008,23:35) kirjoitti
    Hmm.. kätevän näkösiä laukkuja kiitos linkistä!

    Mahtaakohan noista soveltua yläputkisille kyykyille muutakuin tuo yksi malli Speedpack-Wide? Joka on jo hieman turhan hintah...hintava.
    No ainakin yläputkisessa VFR:ssä olen tuota cargobagin nähnyt. Ei muuta kun pyörällä liikkeeseen ja kokeilemaan miten bgi istuu pyörän päälle. Ainakin Espoon Heinolla antoivat ottaa laukun ulos kokeiltavaksi.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  30.  
  31. #30
    edellisessä pyörässä oli kova takalaukku kyyditettävät tykkäs ja olihan se mukava just kun sai kypärät piiloon ja kauppa tavarat kulkee mukavasti nyt ajellu repun kanssa kyllä se tekee pyörän paljon enemmän tuuliherkäksi ja epävakaammaksi ääni kiinteälle laukulle
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen