Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 110:sta
  1. #31
    Cargo-Bag on nyt testattu niin rankkasateessa, kuin 300 mittarivauhdissa (toki ei samaan aikaan).

    Ei ongelmia kummassakaan.
  2. #32
    Onko kellään kokemusta bagsterin whoppa takalaukusta?
    linkki
    Kiinnitys systeemi näyttäis paremmalta kuin noissa Bags Connectionin laukuissa.
  3. #33
    Olen lähdössä viikoksi Norjaan ja ajattelin hankkia ton Kappa TK710:sen. Onko jollain siitä käytännön kokemuksia? Esim. pitääkö hyvin vettä ja saako sen helposti kiinni mopoon missä tulee putki takasatulan alta? Entä mikä idea sillä toisenpään kiristys systeemillä on? Ja takakate kannattaa varmaan suojata kontaktimuovilla kun kuitenkin laukun ja katteen väliin pääsee paskaa niin ei sitten naarmuta katetta pilalle? Vai? Lisäksi ajattelin ottaa repun selkään että saan varmasti ylimääräistä tavaraa mukaan!
    Moision Mopoilija

    Kawasaki Z750 -09
    Kawasaki ZX-6R -05
  4. #34
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on ollu nyt pari kesää Oxfordin Humpback laukut.Tankkilaukku ja tailpack takasatulan päälle. Jos ilman kyytiläistä matkailee, niin ainakin itse olen tuohon yhdistelmään ollut tyytyväinen. Pyörinä ollut SV1000S ja ZX-10R ja mielestäni laukut sopivat hyvin noihin pyöriin. Itse saan noihin mahtumaan reilun viikon tavarat ihan hyvin. Saksassa tuli koitettua, että hyvin pysyy laukut paikallaan vaikka noputta olisi +270km/h. Eikä vesikään päässyt sisään, kun laittoi "kortsun" päälle..
    GAAAAAZ!!!!
  5. #35
    Onko nuo Bags-Connection laukut naarmuttaneet takakatteita? Lähinnä meinasin noita hihnoja,hankaavatko ajossa takakatetta?
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
  6. #36
    Mulla kaikki himppa-vimppa setit pyörässä. Kappan 40 litran sivarit ja takakontti. Lisäksi tankkilaukku.

    kokemuksella voisi sanoa, että kaikki taakse ja korkealle kiinnitetty pilaa pyörän ajo-ominaisuudet. Itse yhtä kokemusta rikkaampana, kun meinasi mopo karata käsistä pidettyäni takalaukkua, en enää aja kovaa mutkatietä niiden kanssa.

    Ulkonäöllä ei kriisitilanteissa ole mitään merkitystä,mutta ajo-ominaisuudet pitää säilyttää. Kun takakontti on kiinni, silloin ajetaan tooodela nätisti. Tankkilaukun kanssa sitten voikin jo vähän irroitella.

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  7. #37
    Lainaa (Tommi_83 @ Loka. 19 2008,21:51) kirjoitti
    Onko nuo Bags-Connection laukut naarmuttaneet takakatteita? Lähinnä meinasin noita hihnoja,hankaavatko ajossa takakatetta?
    Busassa (K08) on takakate melkoisen jyhkeä ja leveä, joten varmuuden vuoksi suojasin sen erillisellä pehmikkeellä (Lousilta metritavarana).
  8. #38
    Mulla oli Catissa Givin takalaukku, johon tosin ei mahtunut kypärä mutta oli muuten hyvän kokoinen ja parin viikon kamat mahtuivat hyvin mukaan - lisäksi oli tankkilaukku. Ajoon ei takalaukku vaikuttanut.
    Banditissa takalaukku kyllä huojutti kaarteessa, joten pyörät käyttäytyivät täysin erilailla.
    Kaunotar ja Kulkuri

    Honda VFR800
  9. #39
    Kävin täältä luettujen hyvien kokemusten perusteella katsastamassa Cargobagin Heinolla ja mukaanhan se sieltä lähti. Ovatkohan ne muuttaneet tuota, sillä tuossa ei tullut mukana ollenkaan sateensuojaa mistä täällä on puhuttu? Bags connectionin sivuiltakaan ei mitään mainintaa tuosta sadesuojasta ole...

    Isoon tilaan kuuluva sisäpussi tuolla oli, joka ilmeisesti on sitten vedenpitävä, ainakin siitä ohjelappusesta voisi näin päätellä.

    Mutta tosi laadukkaalta ja pätevältä tuo vaikuttaa, eikä hintakaan päätä huimaa. Pienen alen jälkeen irtosi 100 €:lla. Viikonloppuna laukku pääsee oikeaan testiin.
    Yamaha FZS 600 '99
  10. #40
    Lainaa (Veron @ Huhti. 23 2009,10:44) kirjoitti
    Kävin täältä luettujen hyvien kokemusten perusteella katsastamassa Cargobagin Heinolla ja mukaanhan se sieltä lähti. Ovatkohan ne muuttaneet tuota, sillä tuossa ei tullut mukana ollenkaan sateensuojaa mistä täällä on puhuttu? Bags connectionin sivuiltakaan ei mitään mainintaa tuosta sadesuojasta ole...

    Isoon tilaan kuuluva sisäpussi tuolla oli, joka ilmeisesti on sitten vedenpitävä, ainakin siitä ohjelappusesta voisi näin päätellä.
    Erikoista, vai mahdammekohan sitten kuitenkin puhua samasta sadesuojasta? Mun omani mukaan ei kuitenkaan tullut mitään sisäkassia...
  11. #41
    Siinä pussissa mikä mukana tuli, oli kaksi tarranauhan pätkää jotka sopi suoraan laukun sisällä oleviin tarranauhan paloihin. Siitä vaan päättelin sen olevan sisäpussi.

    Otin pari kuvaa kännyllä noista.
    http://koti.mbnet.fi/veroni/kuvat/laukku/

    Se pussi on oikeasti musta, kamera vähän vääristää.



    Yamaha FZS 600 '99
  12. #42
    Pieni magneetti kiinnitteinen tankkilaukku on mielestäni kätevin tapa lisätä hieman kuljetus kapasiteettiä. Siihen saa näppärästi päivän aikana tarvittavat kamat (vesipullo, sämpylä, kamera, sandaalit, toinen paita...). Tavaran kuljetuksen olen käyttänyt Thundercatissa ja CBR 600 F:ssä tällaista laukkua Tatonka, jonka olen laittanut poikittain matkustajan paikalle ja liinoilla ja/tai mustekaloilla kiinni. Molemmissa pyörissä on hyvät kahvat ja jalkatapit johon kassin saa kiinni. Kassin reppumekanismi on todella hyvä ja se pitää normaalin vesisateen.

    Pizzaboxien ulkonäkö ja tankkilaukun aiheuttamat pienet hankaumat ovat makuasoita joihin kaikki suhtautuu tavallaan. Jos lukittava tavaratila ei ole välttämättömyys ja tavaran kuljetus satunnnaista unohtaisin noi kovat laukut.
    Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
  13. #43
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Heh. tämähän selittää aika paljon. Itse olen tässä kerännyt energiaa mennä valittamaan heinolle että sadesuoja on aivan liian pieni. Tosiaan, se saattaa olle sisäpussi...

    Perkele että ihminen on tyhymä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  14. #44
    Lainaa (Veron @ Huhti. 23 2009,10:44) kirjoitti
    Kävin täältä luettujen hyvien kokemusten perusteella katsastamassa Cargobagin Heinolla ja mukaanhan se sieltä lähti. Ovatkohan ne muuttaneet tuota, sillä tuossa ei tullut mukana ollenkaan sateensuojaa mistä täällä on puhuttu? Bags connectionin sivuiltakaan ei mitään mainintaa tuosta sadesuojasta ole...
    Oiskohan mulla ollut Bags Connectionin rear bag wide ja ei siinäkään mitään erillistä sadesuojaa. Mukana vain nuo sateensuojaavat sisäkassit ja ei mitään ongelmaa pitää kamat kuivana.

    Edit: Ei kun mulla on speedpack wide



    xxx
  15. #45
    Lainaa (Juutana @ Huhti. 23 2009,15:24) kirjoitti
    Heh. tämähän selittää aika paljon. Itse olen tässä kerännyt energiaa mennä valittamaan heinolle että sadesuoja on aivan liian pieni. Tosiaan, se saattaa olle sisäpussi... *

    Perkele että ihminen on tyhymä.
    Heh. Mietin itse ensin ihan samaa kunnes ne tarranauhat sisäkasseissa ja laukun sisällä paljasti, että sisällehän se kassi kuuluu * Olisi ollut aika noloa, kun olisi mennyt sinne liikkeeseen "...ei tää pe*keleen sadesuoja sovi tähän laukkuun. Mitä vi*un pas*aa te myytte sa*tana..." *
    xxx
  16. #46
    Lainaa (Streethawk @ Huhti. 23 2009,16:25) kirjoitti
    Oiskohan mulla ollut Bags Connectionin rear bag wide ja ei siinäkään mitään erillistä sadesuojaa. Mukana vain nuo sateensuojaavat sisäkassit ja ei mitään ongelmaa pitää kamat kuivana.
    Tämä selittää jo paljon. Tuossa kassin mukana tulleessa lappusessa on kuva ja kuvateksti "The attachment of the waterproof interior bags. (Speedpack/ -wide, Racebag, Rearbag, Traveller HD)". Ja kuva tarranauhoista. Mitään mainintaa ei kuitenkaan ole että Cargobagissä tuota vedenpitävää sisäkassia olisi.

    Mäkin jo ehdin miettiä että pitäiskö tän päivän reissulla käydä tiedustelemassa sitä sadesuojan puutetta, mutta onneksi ei reitti tänään Heinolle päin suunnannut *
    Yamaha FZS 600 '99
  17. #47
    Jäsen Terhi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Sep 2005
    Tuusula
    Onpa se vähän kuskista ja pyörästäkin kiinni, mikä on paras ratkaisu.
    Ite tykkäsin entisen 600F:n kanssa tankkilaukusta.. Siinä tankki oli sen verran matalampi, ettei tankkilaukku häirinnyt mua täytenäkään, vaikka mittaa ei oo ku 163cm. Sitten taas 1000RR:ssä tankkilaukku häiritsee suoraankin ajaessa aika pahasti. Saati sitten jos tarttis mutkia ajella. Tankki vaan on sen varran korkeammalla, tai sitten sarvet kauempana, että se tankkilaukku häiritsee ajamista tosi pahasti. Vaikka kuinka se ois matala..
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  18. #48
    Viikko Cargobagin kanssa Virossa on nyt takana ja kyllähän se pätevä laukku on. Ei ole turhaan Köpi sitä kehuskellut. Vaatteita mahtui vähän liiankin kanssa mukaan ja silti jäi vielä tilaa tuliaisille
    Yamaha FZS 600 '99
  19. #49
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Aloitus vanhaan ketjuun, ei rasitu uudet systeemit

    Taas käännyn arvon raadin puoleen. Olenpa tässä tuuminut, että mustekalat ja putkikassi ei ole paras vaihtoehto tavaroiden kuljettamiseen. Pehmeitä sivulaukkuja funtsin, mutta kun pitäisi olla varmuudella sellainen kampe, että pyörään kuin pyörään sen saa (jos vaikka pukki tois kesällä uuden). Tässä vaiheessa vaihtoehdoksi on siis muodostunut takalaukku, jossa olisi näppärä kiinnitysmekanismi.

    Kävin pikaisesti FC-Moton, Louisin ja Stormin sivuilla, mutta mielestäni en löytänyt mitään varteenotettavaa. RM Heinolla oli Bags-Connectionin kamaa, mutta ne perkeleet pistävät maksamaan laadusta. Googlamalla löytyi esim tämä:

    http://www.sportsbikeshop.co.uk/moto...ent_prod/71208

    Ihan jees kuvissa.

    Siis te, joilla on mielestänne hyvä takalaukkusydeemi, mielellään sellainen laajennettava versio, niin kertokaahan mikä ja mistä. Laajennetaan näkökenttää asian tiimoilta. Kuvakin ois kiva. Jos jollain on überhyvä pehmeä sivulaukkujärjestelmä, joka ei raavi pyörää vituiksi, niin palautetta vain.
    Viimeksi muokannut: JMH; 08.01.2012 klo 02:58.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #50
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei oo tankkilaukun voittanutta! Jos pitää pikkasen raskaampaa kamaa roudata – läppäri esim. Ei haittaa ajamista.
  21. #51
    Kuvan laukku on käytännöllisempi kuin "pelkkä" rulla. Ittekki tuommosta harkinnut, mutta toistaseksi mennään "perinteisellä" systeemilä eli

    - pelkkä tankkilaukku (magneettikiinnitteinen), jos sinne sopii kaikki tarvittava
    - tankkilaukku ja 40 l tai 60 l rulla pitkittäin takana isompaan kuljetustarpeeshen (takateline tukee kun rulla mennee takapenkistä yli)
    - jos vaimo mukana, niin sitten on kovat sivulaukut (a´42 l) vielä lisäksi...ja tuollon siis tuo rulla poikittain takatelinhellä

    Tuota laukkumallia piän sen takia käytännöllisempänä, että jos esim. tunkee tuon 60 litrasen täyteen tarvttavaa vaatetta, kenkää jne jne niin aina se sillä hetkellä päälle pantava on sielä alimmaisena...eli pura koko tsydeemi

    edit: ja kovasta takalaukusta luovuin sen takia, että Busassa se tullee melko korkialle ja vaikuttaa mielestäni ihan liikaa ajo-ominaisuukshin.
    Viimeksi muokannut: toimeve; 08.01.2012 klo 11:18.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  22. #52
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ei oo tankkilaukun voittanutta! Jos pitää pikkasen raskaampaa kamaa roudata – läppäri esim. Ei haittaa ajamista.
    Se tulis sitten lisäksi. Ei sotketa jus tähän mun kysymykseen triidin otsikosta huolimatta.
    Viimeksi muokannut: JMH; 08.01.2012 klo 11:47.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #53
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    http://www.sportsbikeshop.co.uk/moto...ent_prod/58172

    Keskustelen itseni kanssa, tulee vähemmän riitoja.

    Entäs tällainen? Tuossa kuvassa saatu mahtumaan aika pieneen pyrstöön, ja kaikki kaksi kommenttia ovat positiivisia.

    Muoks: nopea laskutoimitus. Kuljetuksineen ~130 ekua ja Heinolta saa Bags Connectionia about samaan hintaan. Vittu, kun on hankalaa. Täytyy lopettaa murehtiminen.
    Viimeksi muokannut: JMH; 08.01.2012 klo 19:19.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #54
    Mulla käytössä Bags Connectionia tankkilaukku se on ainakin muunneltavissa ja mielestäni aika toimiva. Tietysti aika arvokas,mutta eiköhän se vuosien käytön jälkeen hintansa oo tienannut. On mielestäni laadukas tuote. Eiku RM Heinolta laukkua perään tai tankin päälle.
    rengas
  25. #55
    Kriegan vermeet.

    Saapi Vantaalta Tokimotolta.



    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  26. #56
    Jos rahasti on kiinni, niin koita löytää takalaukku ja teline käytettynä. Jos ei löydy, niin parin suomen reissun takia kannattaa ostaa "pehmeä merimieslaukku" takapenkille, ja vaikka bilteman tankkilaukku, jossa on valtavasti kapasiteettiä eikä hinta oo paha.
    Hajapusanisti
  27. #57
    Givi speedpack 2 olisi jouten... kunto hyvä.

    myyntipalstalla olisi ilmoa tästä.
    Viimeksi muokannut: rumakuhelvetti; 09.01.2012 klo 04:33.
  28. #58
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rumakuhelvetti kirjoitti Katso viesti
    Givi speedpack 2 musta... google kuvahaulla löytyy kuvaa.
    mulla olis laukku jouten... satasella lähtis uuteen kotiin.
    Kiitos tarjouksesta. Hinta ei paha, muttei kuvien perusteella ihan mitä haen.

    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Jos rahasti on kiinni, niin koita löytää takalaukku ja teline käytettynä. Jos ei löydy, niin parin suomen reissun takia kannattaa ostaa "pehmeä merimieslaukku" takapenkille, ja vaikka bilteman tankkilaukku, jossa on valtavasti kapasiteettiä eikä hinta oo paha.
    Ei sitä viitsi turhaan maksaa ylimääräistä. Joo, ja teline ei ole vaihtoehto. Bilteman tankkilaukkua katselin, mutta ne magneetit eivät vakuuttaneet, ja se iso versio on sitten jo liian iso (ei tosin turhia maksa).

    Tää homma jo rokkaa vähän. Tässä vain voi joutua liikkeisiin hypistelemään itse tuotteita. Ainakin näyttää siltä. Mulla on visio tuotteesta. Nopea kiinnitys, ja vähän tankkilaukkumainen, vetoketjuilla jatkettavissa ja muotonsa jotenkin pitävä (ei tietty sitä tee jatketussa olotilassa).
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #59
    Jos säkkityyppisestä tykkää, niin linkistä löytyy hyvä ja kohtuuhintainen kassi. Leveä rullattava suuaukko laukun päällä tekee käytön paljon helpommaksi perinteiseen säkkiin verrattuna. Thaimaan reissulla testattu ja uskallan suositella. Kassista on myös isompi ja pienempi malli, mutta tuo 49 litrainen lienee useimmille sopiva.

    http://www.varuste.net/tuotetiedot2....si+L+%2849L%29
    Viimeksi muokannut: J@ck; 23.01.2012 klo 14:02.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  30.  
  31. #60
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Jos säkkityyppisestä tykkää, niin linkistä löytyy hyvä ja kohtuuhintainen kassi. Leveä rullattava suuaukko laukun päällä tekee käytön paljon helpommaksi perinteiseen säkkiin verrattuna. Thaimaan reissulla testattu ja uskallan suositella. Kassista on myös isompi ja pienempi malli, mutta tuo 49 litrainen lienee useimmille sopiva.

    http://www.varuste.net/tuotetiedot2....si+L+%2849L%29
    Pitäs vastaavanlainen löytää, mutta sais olla olkahihnat että saa selkään heitettyä.
    Löytyskö hinta-laatusuhteeltaan hyviä ehdotuksia? Vesitiivis siis...
    Kurapaukutin
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen