Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 259:sta
  1. #61
    Lainaa (villero @ Touko. 27 2008,12:44) kirjoitti
    Lainaa (Terhi @ Touko. 27 2008,10:18) kirjoitti
    Lainaa (Number28 @ Touko. 24 2008,19:20) kirjoitti
    Siinä on vaan sellainen ongelma, että jos vaikka netistä tilaisi erilaiset tulpat Kossiin niin helposti hinta menee samaan vaikka Creative EP-630:n kanssa. Itsellä ollut Spark Plugit ja The Plugit (Koss), niin en kyllä saa edes väljää kypärää päähän. PAremmat on nämä "vanhemmanmalliset" The plugit, koska pyöristetympi malli. Itse ajattelin ostaa nämä Creativen EP-630, kunhan saan pärrän alle ja kypärän ostan kunnollisen.
    Mitä ne kuulokkeet sitten maksaa?
    Spark Plugit 10,95€ (cdon.com +2,90€ posteja) + tulppapaketti vaikka Anttilan Top Tenistä 9,95€. Tai 10,95€ cdon.comista.
    19.90e. Uskoisit nyt vaan, että noissa Kosseissa on selkeästi surkeampi ääni. Moni varhaisteini ehkä nauttii ylikorostuneesta kumeasta bassosta, sekä Kossin merkistä. Silti Creativet mahtuvat paljon helpommin kypärän sisään, eristävät ääntä paremmin ja ovat paljon helpommat käyttää. Multa löytyy Kossin SparkPlugit muutamilla eri tyynyillä sekä Creative EP-630:t.

    Ainakaan minä en ole onnistunut käyttämään Kossejani juuri missään tilanteissa. Aina saa olla hieromassa niitä tyynyjä, jotka eivät kuitenkaan asetu täydellisesti korviin.
    Kosseissa on erittäin hyvä erottelukyky, herkät ja hyvät kuulokkeet. Ja taajuuskorjain on keksitty, löytyy varmaan useimmasta MP3-soittimesta. Väite teinien käyttämisesta = mutuilua!

    Tsekkaa käyttäjien kommentteja Creativesta täältä



    "Never play cowboy in a room full of Indians."
  2. #62
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Mopoko @ Kesä. 11 2008,16:22) kirjoitti
    Millä ihmeellä te saatte mahtuun noi kypärään ja vielä pois ?
    Kun noi kossitkin on ahtaat schubertin kanssa . Noi näyttäis vielä isommalta
    Ei itselläkään lähde potta pois päästä normaalisti vetämällä jos on plugit korvissa. Yleensä vedän plugit ensin pois korvista piuhasta vetämällä, näin tulevat nätisti eivätkä raavi päätä. Ei kylläkään millekään alle 5km matkalle tule tyrkättyä plugeja päähän, kun toi pois ottaminen on vähän kikkailua.
    Superbike #7
  3. #63
    Lainaa (Mk- @ Touko. 24 2008,20:14) kirjoitti
    Onkohan tässä ketjussa tullut mainittua näitä DealExtremestä saatavia in-ear kuulokkeita?

    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4319

    Kokemuksia yhden ketjun verran hopeinen omena foorumilla: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=75&t=107310

    Ei ole ainakaan hinnalla pilattu, ~3 € kotiinkuljetettuna, ja äänenlaatukin on varmaan hintasekseen ihan kohdallaan, mitä tota linkittämääni ketjua olen lueskellut. Noita voisi samalla tilata parit kappaleet, mutta itellä ei ole paypal tiliä, enkä jaksa tommosen takia sitä luoda, joten jää väliin. Muuten kyllä pistisin muutamat tulemaan.
    Tänään tuli pari paria noita postilaatikkoon. Ihan asiallisilta vaikuttivat ja jopa soivat.
    Dixi et animam levavi
  4. #64
    Viikonloppuna tuli hankittua nuo Creative EP-630 -kuulokkeet, kun niitä täällä oli kehuttu. Ja sai kohtuu hintaan Prismasta, niin sai lisää ääsbonusta. Nyt kun vielä pääsis testaileen, että oliko ostamisen arvoiset. Siis tositoimissa... Taivaalta vaan tulee vettä (pahus kun pitääkin olla sokerista ) tai sitten muuten vaan on kiire... pah...
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  5. #65
    tollaset koitin ostaa ja ei ollu mitkään pöllömmät..ainakaan hintaansa nähden.
    hyvin sopi kypärän sisään ja oli tarjoukses 4,90
    clasu
    Trying is the first step towards failure
  6. #66
    Lainaa (vilttu @ Kesä. 16 2008,22:52) kirjoitti
    tollaset koitin ostaa ja ei ollu mitkään pöllömmät..ainakaan hintaansa nähden.
    hyvin sopi kypärän sisään ja oli tarjoukses 4,90
    clasu
    Samanlaisiltahan nuo näyttää kuin esim. Creativen versiot. Kerros sitten, kun pääset tositoimiin, miltä tuntuivat jne. Jossain vaiheesa nuo creativet kuitenkin rikki menee ja sitten pitää ostaa uudet...



    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  7. #67
    TjjR88:n avatar
    Liittyi May 2008
    Pohojois-Pohojammaa,Nivala
    oon ollu tyytyväinen monessaki tilanteessa Creative EP-630 nappeihin.
    -TjjR

    Suzuki "sukisuki" GSX-R 750 -95 ex.
    Suzuki "beast" GSX-R 1000 -04
  8. #68
    Nämä Scullcandy
    Toimii
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  9. #69
    Meikäläiseltä lähtee kanssa ääni noille creativen napeille. Hupun kanssa mukavat ja helpot kypärän alla ja äänenlaatu yllätti positiivisesti. Varsinkin kun hintaa oli hurjat 19.90€ paikallisessa Prismassa. Vaimentaa huminaa yms ihan kohtuullisesti ja kun mukana tulee parit erikokoiset tyynyt, ni on kyllä hintansa arvoinen hankinta

    Vielä kun sais kitkettyä pään heiluttelun ja tankin ilmarumpaloinnin liikennevaloissa
  10. #70
    Lainaa (Kawa LTD @ Kesä. 16 2008,23:58) kirjoitti
    Nämä Scullcandy
    Toimii
    +1

    Erityisen kätevä tuo voluumisäätö piuhassa, voi hiljasemmissa nopeuksissa hieman hiljentää voluumia. Ja paikallaan ollessa helpompi jutella kaverin kanssa.

    Aluksi oli vaikea saada niitä pysymään korvassa kun laittoi kypärän päähän, mutta nykyään se sujuu helpommin. Varmaankin kypärän pehmusteet sen verran muotoutuneet, ja samalla taidot parantuneet.

    5am: Tuttu homma, lisäks kantapäät rummuttaa maata rytmin mukana
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  11. #71
    Lainaa (TjjR88 @ Kesä. 16 2008,23:47) kirjoitti
    oon ollu tyytyväinen monessaki tilanteessa Creative EP-630 nappeihin.
    Luin juuri testiä tekniikan maailma 2/2007, siinä creative ep-635:t jäi ihan ilman tähtiä Toisaalta mitä testeistä jos itse niistä pitää Itselleni tilasin juuri verkkokaupasta AKG:n 324p:t jotka saivat 3 pojoa ja lisäksi näyttävät ainakin kuvassa sellaisilta, jotka eivät paina potan sisällä ts pyöreähköt ja johdon vedonpoistin on pieni. Hintaa näille tuli vähän yli 40€ postilaatikkoon tuotuna. Saa sitten nähdä pidänkö niistä
    Ai niin, melunvaimennuksen pitäisi olla näiiä hyvä, ainakin tämän vertailun parhaasta päästä



    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  12. #72
    Lainaa (Fire @ Kesä. 11 2008,14:28) kirjoitti
    Paremmalla puoliskolla on nyt Sennheiserin CX300.
    Vielä lisää, että Teknarin mukaan noiden Sennheisereiden pitäisi olla kokolailla sama tuote kuin nuo AKG:t, mutta ovh:n mukaan 30€ kalliimmat
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  13. #73
    TjjR88:n avatar
    Liittyi May 2008
    Pohojois-Pohojammaa,Nivala
    OT: jos mie oisin tehny testin niin ois voinu olla että creative ois saanu pojoja =)

    sry to ot
    -TjjR

    Suzuki "sukisuki" GSX-R 750 -95 ex.
    Suzuki "beast" GSX-R 1000 -04
  14. #74
    Lisää testii; sanoisin että lisäpojoja tulee cx300, potan sisälle sopivuudesta. Eikä tuo äänenlaatukaan mikään kovin heikko ole. Enemmän bassoa on ainakin noihin creativen zen:eihin verrattuna. Makuasioita pitääkö siitä sitten..

    Siis paljon varmemmin pitää äänieristyksensä, kuin creat..
    Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
  15. #75
    Lainaa (Fire @ Kesä. 17 2008,16:14) kirjoitti
    Lisää testii; sanoisin että lisäpojoja tulee cx300, potan sisälle sopivuudesta. Eikä tuo äänenlaatukaan mikään kovin heikko ole. Enemmän bassoa on ainakin noihin creativen zen:eihin verrattuna. Makuasioita pitääkö siitä sitten..

    Siis paljon varmemmin pitää äänieristyksensä, kuin creat..
    Jatkan vielä niistä CX300:sta, jotka hankin joku aika sitten (edelleen Gigantin 30pv kokeilu menossa). Jonkin verran kokeilin äänenlaatua musiikilla, ja tuntuu olevan se mitä paketin päällä lukee, bass-driven sound. Suomeksi ääni on tumma ja kolkko. Ei kepeä ja napakka, jollainen kunnon hifisoundi on. Olen toiminut sillä alalla, eli tiedän mitä rahalla saa. En noita hankkisi musiikin kuunteluun, pelkästään. Mutta korvissa ne ovat miellyttävät kypärän alla, vaimentavat ulkopuolelta tulevaa meteliä, ja navigaattorin ohjeet kuuluvat.

    Tietysti jos äänilähteessä on taajuuskorjain, niin äänen voi saada kelvollisemmaksi. Tosin voihan ääni vakionakin joitakin miellyttää.

    Täytyy ehkä vielä tutkia, josko ottaisi jotain muuta kokeiluun.
  16. #76
    AKG:t tuli postilaatikkoon ja hyvältä vaikuttavat. Ääni on ihan ok, joskin terveystarkastusten kuulotestien perusteella tuohon arvioon ei kannata juuri luottaa Melunvaimennus tuntuu hyvältä ja kuulokkeita tuskin juuri tuon pienemmäksi saa.Ainut pikku miinus on se, että niitä on aavistuksen hankala asentaa korvaan, koska jäykkä vedonpoistin puuttuu.Muovinen kookas vedonpoistin onkin juuri se mikä on minulle tehnyt joidenkin tulppien käytöstä potan sisällä liian tuskallista.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  17. #77
    Meidän perhekunnassa on 9 musatulpat (käyttäjiä 2) ja vasta tänä vuonna löysin sellaiset, joita voin umpikypärän kanssa käyttää:

    Philips SHS8000

    Kaapista löytyy kokeiltuna parit eri Kossit, sekä muita tässä threadissa mainittuja, mutta ei - jos on korvanlehdet suht pään myötäiset, niin kypärää laittaessa niiden uloin osa ottaa aina kiinni, enkä voi sietää huonosti istuvia kuulokkeita.

    Näiden Philipsien etuna on, että "pidike" korvan yli saa ne pysymään paikallaan. Ja koska kuuloke ei mene äärettömän syvälle korvaan, niin mitään ärsytystä ei tule - jos vertaa vaikka kossin kuulokkeisiin, jotka menevät hyvin syvälle ja vähänkään paikaltaan liikahtaessaan ärsyttävät korvakäytävää. Näihin kuulokkeisiin on kolmea kokoa pehmukkeet, jotka eristävät ulkopuolisia ääniä. Eivät eristä niin hyvin kuin esim. nämä Kossit, mutta eristävät paremmin kuin Kossit, jos liikahtavat paikoiltaan ennenkuin kypärä on päässä. Äänen laadusta samat kommentit.
    Vihdoinkin musatulpat jota voi oikeasti käyttää ajaessa, hiphiphurei! *
  18. #78
    Expert-ketju lähetti mainoksen, jonka mukaan Kossit saa nyt hintaa 22€ ja mukaan tulee se 10€ arvoinen tulppalajitelma.
  19. #79
    Itellä on kunnon "Pimp my kossit", eli kossin omat tatit mäelle ja silikonikuuset tilalle johon kuumalla neulalla reikä läpi, ja vielä vähän pumpulia "suodattimeksi" sinne reikään. Sitten ite napista se takamötikkä pois ja kuumaliimalla lörötin siihen päälle matalan keon...
    K750 -61
  20. #80
    Lainaa (wille- @ Heinä. 03 2008,09:12) kirjoitti
    Itellä on kunnon "Pimp my kossit", eli kossin omat tatit mäelle ja silikonikuuset tilalle johon kuumalla neulalla reikä läpi, ja vielä vähän pumpulia "suodattimeksi" sinne reikään. Sitten ite napista se takamötikkä pois ja kuumaliimalla lörötin siihen päälle matalan keon...
    Noni, firma pystyyn ja alat .Orgilaisille myymään noita

    Itse huomannut, että nuo Skullcandyn tulppien vaihtopää tahtoo välillä jäädä korvaan kun kuulokkeen vetää pois. Tosin tämä vain silloin, kun kypärän kanssa samaan aikaan lähtee kuuloke korvasta.

    Ilmeisesti käytön myötä löystynyt. Samanlaiset vaihtopäät näyttäisi olevan Philipsillä ja Creativellä ainakin. Mutta vaaraa tuossa ei ole, kun tulppa on vain osittain korvakäytävässä.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  21. #81
    Itte ostin tuossa 2kpl Sennhizer cx-300 kuulokkeita... itselle aivan täydelliset ja Ipodin kanssa kuuluu hyvin, jopa tuplaliitoksella potkua riittää tarpeeksi, ettei välttämättä tarvitse kuunnella pärinää ollenkaan.

    Itselle sopii kuin nakutettu, mutta vaimolla sen vertas pienet käytävät ettei mahdu korviin ollenkaan... möh, no täytyy ruveta modailee...

    Kannattaa käyttää kypärähuppua ni on helpompi vetää kypärä päähän.
    CBR 1000F -89
  22. #82
    Tuli itsekin hankittua Creativen EP-630 tulpat ja saman valmistajan Zen Stone Plus - mp3 soitin ja olen hyvinkin tyytyväinen. Istuvat hyvin korviin ja äänenlaatu on erinomainen.
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  23. #83
    Mulla on kanssa nuo Sennheiserin CX300:t. Ihan OK kuulokkeet, eivätkä hirveästi tee kipiää kypärän alla. Joskus kokeilin Kossin the Plugeja (se alkuperäinen malli) kypärän alla, että olisi saanut kuunnella black sabbathia tvinillä jylistellessään, mutta eihän ne halunneet kivutta mennä Shoein sisään.

    Sonylla oli myös joku tulppamallinen kuuloke, joka oli muodoltaan varsin samankaltainen kuin tuo Sennheiser, mutta ääni ei ollut läheskään yhtä hyvä, ja jossain välissä niistä alkoi piuhasta kuoriutumaan uloin eristekerros sellaisena pehmeänä töhkänä. Ei hyvä...

    Tulppakuulokkeita olen käyttänyt töissä, mopoillessakin silloin tällöin. Yleensä kyllä keskityn "sylinterisinfoniaan" ajaessa.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  24. #84
    Lainaa (Sepe @ Touko. 16 2008,10:44) kirjoitti
    Lainaa (Skumppa @ Touko. 14 2008,21:15) kirjoitti
    Tollasia Kossin plugeja saa välillä jopa kympillä, ja toimivat hyvin, -kunnes brakaavat. Mulla on kahdet levinny jo lähinnä varmaan sen takia että johdot joutuvat kuulokkeen päässä koville kypärän alituisen päähän-ja-pois vatkaamisen ansiosta. Bassokorostus on myös melkoinen. Eli toimivat mutta kulutustavaraa...
    Onhan niillä takuu: The plug. Itsellä ainakin takuu toimi just niin kuin pitääkin, ilman mitään kyselyitä.
    Lapset kuluttaa noita kuulokkeita iPodeissaan hirveetä tahtia ja parit Koss:it meni myös. Toiset ostettu Konepisteestä ja toiset Mustasta Pörssistä (Espoo Sello). Musta Pörssi antoi takuuseen mitään kyselemättä uudet, mutta Konepiste ei suostunut vaihtaan takuuseen. Molemmissa vika, että kuulokeen päässä oleva johto murtunut. Ihan syvältä nuo kaikki kuulokeet, kun ei kestä käyttöä *
    xxx
  25. #85
    Itselläni on Plugit, eikä puolen vuoden käytöllä mitään ongelmia. Loistava ääni ja tulppa on sellainen joka sopii meikäläisen korvaan ja jonka "tiukkuudella" voi säädellä helposti mm. basson tasoa.

    Sopivat HJC:n HQ-1 kypärän kanssa hyvin. Joskus saattaa luiskahtaa nappi hieman pois korvasta kun kypärän vetää päähän, koska siinä on senverran tiukka suuaukko. Kun potan saa nupin ympärille niin kuulokkeita ei edes huomaa. Kuuntelee ihan siedettävillä volyymeilla ja blokkaa jonkinverran ajomelua pois, vaikka saisi olla kyllä enemmänkin vaimentavat kuulon kannalta. Nyt olen pitänyt sitä vain hyvänä asiana, ei mene siellä liikenteessä aivan kuurona lähestyvien vaarallisten objektien varalta.

    Voin suositella.
  26. #86
    Jäsen Terhi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Sep 2005
    Tuusula
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 24 2008,13:44) kirjoitti
    Lainaa (Sepe @ Touko. 16 2008,10:44) kirjoitti
    Lainaa (Skumppa @ Touko. 14 2008,21:15) kirjoitti
    Tollasia Kossin plugeja saa välillä jopa kympillä, ja toimivat hyvin, -kunnes brakaavat. Mulla on kahdet levinny jo lähinnä varmaan sen takia että johdot joutuvat kuulokkeen päässä koville kypärän alituisen päähän-ja-pois vatkaamisen ansiosta. Bassokorostus on myös melkoinen. Eli toimivat mutta kulutustavaraa...
    Onhan niillä takuu: The plug. Itsellä ainakin takuu toimi just niin kuin pitääkin, ilman mitään kyselyitä.
    Lapset kuluttaa noita kuulokkeita iPodeissaan hirveetä tahtia ja parit Koss:it meni myös. Toiset ostettu Konepisteestä ja toiset Mustasta Pörssistä (Espoo Sello). Musta Pörssi antoi takuuseen mitään kyselemättä uudet, mutta Konepiste ei suostunut vaihtaan takuuseen. Molemmissa vika, että kuulokeen päässä oleva johto murtunut. Ihan syvältä nuo kaikki kuulokeet, kun ei kestä käyttöä
    Ei mitkään kestä sen paremmin. Se on PALJON käyttäjästä kiinni. Ite en oo saanut ensimmäisiäkään hajalle, kun mies taas hajottaa kuulokkeet kuin kuulokkeet. Mutta onkin vähän eri tyyli, millä niitä säilytellään ja missä. Onko se taskun pohjalla siten, että tulee joku pätkä johtoa ulos aina, kun kaivaa vaikka avaimia, vai sitten siististi rullattuna soittimen kanssa jossain pussissa.

    Mut eikös toi takuu ollut semmonen ihan älytön, eli sun pitää lähettää ne korjattavaksi. Ne joko korjataan tai saat uudet, mutta... Hommalle tulee toimituskuluja enemmän kuin uusien halvimpien hinta on.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  27. #87
    Vastataan vielä vanhaan aiheeseen...

    Itsekin olen omistanut muutamat Kossin Plugit ja Spark Plugit. Kummatkaan eivät mun kuulan kanssa mahtuneet oikein samaan kypärään vaan irtosivat aina viimeistään ensimmäisessä kiihdytyksessä Kypärän laittaminenkin oli hankalaa kun tulppien kannat jäivät ikävästi korvan ulkopuolelle.

    Sitten hommasin tällaiset.



    Tuntuisi toimivan hienosti, kypärä menee päähän helposti ja äänenlaatukin on ihan kohtalainen, eikä hintakaan (27,50) ole ihan älytön jos nyt ei varsinaisesti halpakaan.



    -J
  28. #88
    Mulla on ihan normaalit Sony-Ericsson puhelimen mukana tulleet nappikuulokkeet. Kypärähuppua kun käyttää niin ei mitään ongelmia. Eivät purista, eivät heilu ja toimivat myös korvatulppina.
    ...
  29. #89
    Mulla on kanssa sama ongelma, että pitäis sopivat kuulokkeet löytää kypärän sisälle. Noita KOSS:in halpis nappeja oon kokeillu, ja tuntuu että korvat menee paskaksi kun kypärän ottaa pois eli siis ei toimi ollenkaan. En muuten tarvitse tollasia kuulokkeita, mutta joskus navigaattoria oon käyttäny kännykän avustuksella, niin siksi pitäisi saada joku mukava nappi korvaan. Onhan tässä koko talvi aikaa etsiskellä sopivaa kuuloketta, tosin ei kovin monia kuulokkeita viitsi ostaa ihan kokeilun takia.
  30.  
  31. #90
    Mikä minun korvissani on vikana!?? * Minulla on ollut Kossin The Plugit, Spark Plugit, Creativen EP-630, Skullcandyn Smokin' Budsit ja vielä jotku Philipsin in-earit.. Yksikään ei ole ollut hyvä ja ekojen päivän käytön jälkeen veri vuotanut.. Ja myös ihan normaalinapit tippuu ihan koko ajan, harmittaa...



    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen