Mahtaakohan kukaan olla törmänny "kreikkalaiseen" pohjapanssariin? Meinaaa, että näyttää aika hyvältä ja saa kiinnitettyä muihinki kaatumarautoihin ku vain suzukin omiin ja givillä nyt ainaki näyttäis olevan aika hyvät. Pohjapanssari löytyy täältä! Mitenköhän välimeren pojilta mahtaa toimitus onnistua...
Kauas on pitkä matka.
-Yamaha XT660Z Tenere-
Olen joskus pyöräfoorumeilla surfaillessani nähnyt takalokarin lyhennyskuvia. En vain enää löydä niitä mistään. Pyörä oli takalokari lyhennyttynä paljon paremman näköinen. Onko kenelläkään kuvia tai linkkiä, josta näkyisi takalokarin lyhennys.
Tällainen:(susrajan suhari @ Kesä. 12 2008,01:20) kirjoitti
Saapi ostaa Ebaysta 135,90 €:
(http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=310058282375)
Ostan sellaisen itselleni ja teen siitä myös muotit, ts. kopioin sen tulevia tarpeita varten.
-Masa
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Enpä ostakaan, kun ensikappaleen (plugin) tekeminen on niin helppoa. Siitä plugista sitten muotti -> monta kappaletta valmiita ketjulokareita.
![]()
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Ilmoittele kunhan saat valmiiksi myynti kappaleet.(Masa @ Kesä. 16 2008,12:18) kirjoitti
Suzuki m1800r
Pitäisi vaihtaa DL650:een nyt ainakin takarengas ja myöhemmin kesällä eturengas. Alkuperäiset renkaat vielä alla, kilsoja 13 tuhatta ja takana keskellä joku pari-kolme milliä vielä pintaa jäljellä.
Ihan katurenkaat laittaisin, Z6:t näkyy olevan ok, mutta miten menee jotkut edullisemmat, kuten Bridgestone BT-45, jonka H-nopeusluokassa saa aika edukkaasti ja kestonkin pitöisi olla hyvä?
Muitakin vastaavia voisi ehdotella!
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Ei ne Z6:t maksa yhtään enempää Reliatecin (Mopo.org nettikauppa) kautta, kuin Bridgestonet muualta. Itse päivitin kuukausi sitten kiekot Z6 -> Z6 ja ne maksoi 249 € Reliatecista. Asennus päälle (kumiveikko.fi), jolloin oltiin yhteensä hinnassa 298 €.(Halti @ Kesä. 23 2008,21:15) kirjoitti
Itseasiassa, jos vaatimustaso renkaille ei ole aivan Z6:n luokkaa ja haluaa ja kenties saa helpoimmin jotkut muut, ei mikään maksa kokeilemasta BS:n katukiekkoja. Melkein mikä tahansa muu kumi, kuin Bridgestonen BW101, vakio eturengas, on parempi kuin alkuperäinen![]()
.
Mun rehellinen mielipide on komeuksen perusteella, että Z6 alle ja murheet loppu siihen. Eturenkaan paineeksi 2,5-2,6 bar ja taakse painosta riippuen 2,8 bar tuntumaan.
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Kylläpä tipahti kypärämelu, kun laitoin ison "tuulilasin" paikoilleen, nyt on hyvä
pitempiäkin taipaleita!
Pitäs vaan rakentaa tuulilasin pyyhkimet ja pissapoika![]()
Suzuki m1800r
Tietääkö kukaan, mikä on se firma, joka ao. katteita myy?(susrajan suhari @ Kesä. 03 2008,11:23) kirjoitti
Itselläni suuria vaikeuksia saada webbailtua ja löydettyä...
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
TÄSSÄ(Masa @ Heinä. 01 2008,11:27) kirjoitti
JVX Production / Dragrace.fi Online Store
Suoniemenkatu 5 D
FIN-33310 Tampere, Finland
Tel. +358 44 7199 537
info@dragrace.fi
www.dragrace.fi
www.dragrace.fi/catalog
Suzuki m1800r
Tänx,
Mulla on kuitenkin 1000-versio ja tuo ao. kikkula on tarkoitettu 650:lle... Mahtaakohan istua ilman erikoisia kikkoja?
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
PITÄS LÖYTYY TONNISEENKIN!
RIMPAUTA FIRMAAN JA KYSÄISE!
Ainaski: DL1000
Tässä minun Strommi
Suzuki m1800r
Vakuuttavaa tekstiä V-Stromista.
Olen ajellut Kawan KLE 500:lla yksinään neljä kesää ja tykännyt kovasti. Nyt on kuitenkin rouva kampeamassa pakkarille ja tuo pyörä jää auttamattomasti pieneksi (siis penkille ei edes fyysisesti mahdu kunnolla kaksi pientä aikuista). Tehot mulle on tuossakin aina riittänyt.
Nyt oon koeajanut 650 V-Stromin (-05) ja uuden BMW F650GS:n. Molemmista tykkäsin kovasti. BMW oli ehkä enemmän nykyisen kaltainen ketteryydeltään, V-Strom tuntui pidemmältä ja pikku mutkissa haastavammalta. Bemarissa myös oli matalilla kierroksilla vääntöä hieman paremmin. V-Strom taas loisti motarilla nykyiseen verrattuna.
Molempiin rouvan kanssa mahduttiin hyvin. Pääasiassa ajelen pienillä asfaltti-teillä, hiekalla vain satunnaisesti.
Ja sitten pitkän jaarittelun jälkeen kysymyksiin...
Onko tuo V-Strom tosiaan kaarteissa hankalampi, vai onko vain tottumis kysymys?
Riittääkö ihan perus 650 V-Strom kantamaan 70+50kg pidempiäkin (IronButt) matkoja, vai tarviiko hommata jotain parannusta perään?
Riittääkö perus pleksi 170cm pitkälle pitämään tuulen pois naamalta?
Kannattaako ostaa Suzukin laukut (sivut,taka,tankki) vai onko tarvikkeena parempaa/halvempaa.
Toiseen noista vaihdan, kunhan uudet -09 versiot tulevat.
Kiitos.
Se 800:nen Bemari on kyllä ohjaukseltaan hieman ripeämpi kuin Vstrom, mutta jos olisi samanlaiset renkaat alla, en usko että esim. mutkatieajossa tulisi eroa. Tosi hyvin taittuu kumpainenkin.
Vstromissa on selkeästi isompi kate, ja ehkä hiukan paremmat tilat kahdelle, joten kaksin matkailuun valitsisin itse edelleen sen, vaikka saksalaisessa onkin vääntöä enemmän.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Miksi Suomen motopuodeissa ei ole uusia(-08) DL1000 V-Stromeja myynnissä?
Per aspera ad lunam!
Ei ole tehdas vielä? tehnyt 1000:sta Euro3 versiota.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Saapas muuten nähdä, tuleeko enää eurokolmosen täyttävää SV/DL-tonnia.(Hsippe @ Elo. 10 2008,14:40) kirjoitti
nimim. - SV800/DL800:sta odotellessa -
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Täällä tuntuu vähän rönsyilevän tuo V-Strom -keskustelu...
Renkaista sen verran, että Euroopan reissulle lähtiessä vaihdoin taakse Pirelli Sport Demon -renkaan, kun edellisessä pyörässä oli siitä hyviä kokemuksia. V-Stromin alla ei moisesta löytynyt kokemuksia netissä, ilmeisesti sopiva koko tullut äskettäin markkinoille. Niin että pitipä sitten itse ottaa riski, ja nyt noin 6000km jälkeen ovat edelleen hyvässä kuosissa. Hieman on pyöreyttä hävinnyt, mutta minkäänlaista kynnystä ei reunoille ole tullut. Arvaan että yli 10 tkm mennään näillä, pintaa on vielä reilusti jäljellä. Ja alle 90 egeä maksoi tarjouksessa, nopeusluokka H. Alkuperäinen etusellakin arvelen edelleen ajavani vielä jonkun tuhat kilsaa, yli 20 tonnia jo mittarissa. Tosin nyt on "sekarengastus", edessä Trailwing ja takana puhdas afalttirengas.
Reissuun lähtiessä laitoin myös Givi/Kappa kaatumaraudat. Niitä en pääse kehumaan ja itse asiassa ne olen jo moposta irrottanut ja palautan liikkeeseen. Mittatarkkuus on huono, voimaa sai käyttää asennuksessa. Moottorin edestä menevä yhdistyspalikka oli hankala saada paikoilleen, kun putkien päät ei oikein kohdanneet. Pahin juttu on alle 5500 rpm:llä sattuva voimakas resonanssi, joka raudoista välittyy koko pyörään ja joka myös nyt sitten oli lopulta murtanut hitsisauman tuossa mainitsemastani puoliskojen yhdistyskohdasta.
Kaikenlaista viritystä nippusiteiden, maalarinteipin ja jopa sikaflexin avulla kokeiltiin resonanssin vaimentamiseksi, ei auttanut. Putkien yhdistyskohtaan tuleva palikka nimittäin rämisi sopivassa vähän yli 100 km/h vauhdissa niin, että hirvitti!
Kyllähän nuo suojaavat isokokoisina katteitakin, mutta pitkät putket saa tosiaan turhan helposti värähtelemään. Ja resonanssitaajuus oli tarkka, plus miinus 100 rpm:ää eikä enää värähdelleet!
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Ai, mulla ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa ao. raudoista. Asennus on ollut helppoa ja kaikki palat on mennyt kuin unelma paikallensa.(Halti @ Elo. 11 2008,10:28) kirjoitti
Minkäänlaista resonanssia ei ole mulla kuulunut. Silloin kuului resonanssiääni, kun alapultti oli löysällä ja se metallinen holkki pääsi helisemään siellä välissä, siis se pultin ympärillä oleva holkki. Katsopa vaan itseltäsi, ettei ole sama homma. Nimittäin kunnolla kiinnitetyt kappan raudat on ihan hiljaiset, ainoa pärinä lähtee pakoputkista.
BRAAAAM,
-Masa
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Tuli vaihdettua äsken uusi stonga!
Huomenna pääsee kokeilemaan jääkö tuppi käteen *
Ajoasento muuttu ainaskin aivan erillaiseksi *...matalammaksi... saa laskea varmaan tuulilasia alemmas.
Entinen stonga oli noin 75cm leveä, uusi on peräti 86cm leveä.
Saas nähdä minkälainen on kurautella sorapätkällä.
Tuli muutama päivä sitten hieman kokeiltua nappularengaiden pitoa kurvissa, oikea ajosaappaan kärki raapas asfalttia... pikkusen säikäytti... joten hyvin ne TKC 80:it pitää myös asfaltilla!
Suzuki m1800r
Minäkin laitoin, melkein heti uutena, Suzuki DR 650:n ohjaustangon. Valmistaja Tomasselli. Myyjä Stormmotor Helsinki. Hinta noin 30 €. Päivääkään en ole katunut.
Nyt alkoi juuri projekti nimeltään 17" etupyörä.
US:n pojjaat on hieronut jo konseptin tästä, kuinka SV1000:n vanne sovitetaan 1000 Strommiin. Ehkäpä se sopii samalla lailla myös DL 65o:iin... Mä olen tekemässä siitä konepiirrustuksia, jotta sen sitten voi julkaista kaikille for free.. Tässä linkki -Click-
Äsken juuri laitoin Ranskaan kyselyn, kuinka saan tilattua tuon katesarjan sieltä. -Linkki-. Mä teen niistä sitten kopioimalla muotit, tietenkin omaan tarkoitukseen...![]()
![]()
![]()
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Kiitos kysymästä,(susrajan suhari @ Syys. 05 2008,00:26) kirjoitti
Voi vietävä sentään... Kohta 3 viikkoa takana ja 5 viikkoa edessä, ettei pääse puikkoihin. Meinaa pää hajotakotona olemiseen.
Onneksi ensviikolla saa jo jalkaa lepuuttaa maassa sen omalla painolla, mutta ei muuta.
Tämä nettibullshitti alkaa tulla jo tutuksi...
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Katteet tilatttu. Saas nähdä, koska JMV-concept pääsee toimittamaan sen.
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Reilu vuosi sitten hankin stormilta DR650 tangon muistaakseni 42€. Mun ajoasento tuli omatuntumana paljon ryhdikkäämmäksi ku 190cm pitkä ku olen.
Aiemmin ketjussa joku kysyi kreikkalaisest pohjasuojasta. Tilasin viimevuonna kevääl ja lähettivät ns. yksityishenkilönä ettei veroja tulis. Hyvin pelas toimitus mitä nyt pahvilaatikko oli kuljetuksessa lähinnä pyöreä ja kaikki nurkat puhki. Itse suoja oli pakattu hyvin kuplamuoviin ja eiköhän sen tarkoitus ole kestää pieniä kolhujakin.
R12GS -14
DL650 -07 ABS
pv50 * -86
Katteista on jopa hyötyä, kun ajelee viileällä ilmalla niin kate ohjaa lämmintä ilmaa jaloille!(Masa @ Syys. 05 2008,11:30) kirjoitti
Suzuki m1800r
Mä yritän vaan vähän tyylitellä sitä pyörää. Pannaan sitten vällyjä enemän, jos paleltaa..(susrajan suhari @ Syys. 05 2008,14:53) kirjoitti
Mulla sama juttu, pituutta 191 ja DR650:n tanko auttaa ajoasentoa asfaltilla pirusti. Hiekalla se haittaa, koska ei pysty niin hyvin nousemaan jalkatapeille seisomaan.kirjoitti
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014