Ai kato muistin tuon etäisyyden väärin. Vaikka tulee sitä muitakin mittoja liioteltua![]()
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
750 k2 gixxeri akran kokorännillä(?) ja sliparilla 106 dB ja ei muuta ku appuralta takas vaasaan
Kertokaas miten ei kävis samalla tavalla nyt toukokuun lopus? Killerii ei löydy, mistä sellanen vai saisko kikkailtua muulla tavalla läpi mittauksesta?
Gsx-r 750
Jos 6 dB vähennys meinaa äänenpaineen (vai mikä se on) puolittumista, niin sulla olis sitte vielä siitäkin vedettävä puolet pois. Meinaan että pääset apparan 95dB raja alle. Oikeesti oot yrittäny apparalle jolain kokorännillä, ihan hyvä yrityså
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
No jos oot muuten ennen käynyt rataa ajamassa niin tuolla on yleensä ollut keskiviikkoisin vapaat harjoitukset joissa meluraja on 110db.
Noina päivinä on ambulanssi paikalla ja ajovuorot on jaettu erikseen autot, formulat ja moottoripyörät.
Ekaksi ratakokemukseksi en suosittele missään nimessä.. Vaarallinen rata kaiteineen ja muutenkin ratailuun tutustuminen on turvallisempaa esim. ajotaito 2 kautta.
Toinen mukava yllätys noilla päivillä saattaa olla joku ihana driftaaja tai pommi joka valuttaa öljyt pitkin rataa.
Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
Ex Daytona 675 07
Ex honda hornet 900 05
Ex honda cbr 600f
Ex kawasaki zx6r 98
Kiitos tuestaon tullu kyllä pari kertaa käytyy radalla ja at 2 käyty mut appuraki sen verran kaukana että viikonlopuille jää reissut..ens kesänä ois tarkotus enemmänki kierrellä radoilla ja appura kiinnostaa ja meninpä jo lipunki hankkimaan sinne kesän ekoille päiville et katotaan mitä sitä keksis..
Gsx-r 750
Tuli hommattua 650cc yksimukinen enduropyörä (porattu 700cc) vuosimallia -94. Paikoillaan on Pro Circuit T4 slipari, joka on tarkoitettu kyseiseen pyörään (http://www.procircuit.com/t-4-slip-o...50r-93-99.html). Putkessa on paikoillaan "db killeri", muttan en tiedä onko sillä mitään vaikutusta k.o. putkessa (http://www.procircuit.com/2008-quiet...5-in-base.html).
Nyt on alkanut mietityttämään pyörän aiheuttama melu, joka on ainakin omaan korvaan todella kova. Lisäksi putkesta ei ole mainintaa rekisteriotteessa.
Jos pyörän käyttäisi muutoskatsastuksessa, jossa putki merkataan rekisteriotteeseen, niin menisiköhän alle sallitun melutason? En tarkalleen tiedä mikä sallittu melutaso on yli 20v vanhalle pyörälle (103dB)? Muutoskatsastuksessa kai tehdään joko paikoillaan tehtävä melumittaus tai sitten jos se ei mene läpi, niin sitten voi yrittää vielä ohiajomittausta?
tuossa on tekstiä
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1185.0
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kysyin moottoripyörän pakoputken muutoskatsastamista, maksaa 92€ paikallisella asemalla. Ohiajomittausta eivät voi tehdä.
Puhelimessa sanoi, että eiköhän se läpi mene jos ei nyt älyttömän pahaääninen ole. Voisi sitten huoletta ajella kun on papereissa merkintä vaihdetusta putkesta.
Lauantaina on mahdollisuus melunmittaukseen Superbikersin Superpäivien yhteydessä.
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
Onko kenelläkään kokemusta:
Jos aikoo hankkia kilvellisen 600 pyörän rataharrastusta varten, ei kilpailumielessä niin
mikä pyörä menee orggisäänenvaimentajalla melutesteistä "heittämällä" läpi?
Tarkoitus on hankkia pyörä nelikosta Suzuki, Honda, Kawasaki, Yamaha.
Missä noista vakiopyöristä on paras alusta harrastajakäyttöön.
Vuosia sitten ajoin Motoparkissa vm. 1997 Suzuki GSXR600 vakioalustalla ja vakiokoneella <1.39.
Sitten alkoi katteet raapimaan asfalttiin. Nyt olis tarkoitus uudelleen lähteä fiilistelemään.
Meillä on tollanen k6 600 gikseri vakiona ja se menee ainakin. Ahvenistolla mitattu 94dB
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Ainakin omalla R6R:llä (06) Ahveniston mittaukset näytti vakioputkella, katti paikoillaan, 95-96dB riippuen vähän mittaajasta ja kuun asennoista. Eli ihan siinä rajoilla mentiin ja aina sai jännittää, että pääseekö radalle.
KTM EXC-F 250 Six Days -15
Oman r6 kuiskaillut useasti ahveniston mittariin 94dB. Putkisto on vakio.
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Onko kellään kokemusta meneekö katiton R6 minkäänlaisella vaimentajalla alle 95dB?
Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
Sen verran pitää mökää, että ei taida katittomana mennä.
Katselin kuvia, niin race-peleissä on myös katit paikallaan, jos on Ahveniston 95 dB raja alitettavana.
https://www.flickr.com/photos/holtsu...7669113594916/
https://www.flickr.com/photos/holtsu...7669113594916/
Braaaaap
Kokemusta millaisia desibelejä zx6r:ssä on yoshmimuran rs5 sliparilla (db-killeri kiinni)? Apparalle olis tarkoitus mennä ratailemaan ensimmäistä kertaa. Olisiko kenties jossain Lappeenranta-Hämeenlinna välillä mahdollisuutta päästä mittaamaan?
E: 93db
Viimeksi muokannut: vile; 31.07.2017 klo 00:45.
Nyt kun Apparan päivät lähestyy, niin edellisillä melupäivillä mitattiin Micron kokoputkistolla ja pitkällä änkkärillä killeri paikallaan 94dB ihan kokeilumielessä. Eli mahdollista on. Toki pönttöön oli vaihdettu hiljattain uudet Akran villat.
Orkkis vaimentajassa on todella surkeat villat, ilman kattia ja exuppia meteli on varmaan 10dB kovempi kuin tuossa minun putkessa. Siitäkin saa villat vaihtamalla ison siivun pois, mutta ei varmasti noin mene apparan rajoihin. Eli katti ja exuppi siinä vakioputkessa äänet vaimentaa, joten jos vaihtaa vakiokokoonpanolla kunnon villat änkkäriin niin veikkaisin että menee tuolla läpi.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Tyyppikilvessä 93 db, 4000 kierroksella 100 db, 8000 kierr/ 110 db... Allekirjoituksen vekotin kyseessä.
Moto Guzzi Mandello V100 S -23
Moto Guzzi V85TT -21
Victory Hammer S -10
Moto Morini Corsaro Veloce -07
Honda NX 650 Dominator -93
Honda VFR 750 f -95
Kawasaki GPX 600 R -96
Honda CB 450 twin, -74 ?
Solifer SM -77
Solifer Export -73