Saiko sitä ensin kokeilla ilman killeriä?(Tapsa_V @ Touko. 20 2008,17:27) kirjoitti
-hh-
SS 1000 DS
Silmotor hiilikuitusliparit killereillä
20.5 Ahvenisto 95 db
Ducati SS1000DS
Condor A 350
Kawa Z750 -06 Motopark 10.5.2008
Akrapovic slipari ilman killeriä 100 db ja killerin kanssa 97 db.
Kawa 10r -04, vakioputki 94db Ahvenisto 19.5.2008 (meluvallia vasten pakujen välissä)
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Käväsin tossa lenkin yhteydessä Ahvenistolla mittauttamassa melut. Yhdistelmänä Honda CBR 600f ja MIVV gp style slipari, tulos 97db (killerin kanssa), mutta se mitattiin 5500rpm. Eikös sen pitäis ollaa 7000rpm toi kuussatanen? Kysäsin kyllä, mutta käski laittaa tauluun 5500 kierrosta. Lopuksi totesi, että läpi menee. Uskaltaako tohon nyt luottaa, että radalle pääsee![]()
Musta 600 CBR F(armari)
Honda CBR600RR 2006, Leo Vince Oval Evo II Alu db-killerillä
5500rpm 94db
7000rpm 97-98db
Mitattu Hämpyn vuorolla Ahvenistolla 31.5. parkkipaikalla.
Huomiona vielä, että harva slipari meni rajojen alle (97db) ilman killeriä. Osa ei killerin kanssakaan.
YZF600R Thundercat 1998 -> CBR600RR 2006
"Value your freedom, or you will lose it, teaches history. 'Don't bother us with politics', respond those who don't want to learn." -Richard Stallman
Juu tuolla hämpyn päivillä oltiin tiukkoja lakkiaisten takia... vakio rc8 muun muassa ei päässyt ajelemaan. Oma husaberg vakio putkella 97-98db ja kierrokset korva kuulolla. eivät aluksi hyväksyneet kun paukkui liikaa ( kylmä kone ) mutta uuden yrityksen jälkeen radalle päästiin.Motoja kyllä syrjitään noissa mittauksissa.
kyllähän tuo laulava rivi4 kuuluu kauemmas..
Ahvenistolla mitattu:
FZS1000 Akran sliparilla ilman killeriä 99 db.
Edit. killerin kans 94 db. Tosin eka mittauksessa kierrokset oli 5500rpm ja toisessa 5000rpm, joten tuloksia ei voi verrata keskenään.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Vakio 1400 Zetori,
Ahvenistolla Sumppa mittas 93dB
Motoparkissa mitattiin 88,3 dB![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Ahvenistolla 31.5.
Hayabusa K1 + Yoshimura RS-3 kokoputkisto, ilman killereitä tasan 100db
- sama RedBull voimajuomatölkkiviritelmällä 96db (...ja eiku radalle)
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
...siis käytännössä millainen? (Jos vaikka tarvii kans Apparalla)(toimeve @ Kesä. 09 2008,20:58) kirjoitti
-hh-
...no joku pellepeloton paikallisessa mp-liikhessä tekasi ko. systeemin voimajuomatölkistä:(harmaahukka @ Kesä. 10 2008,09:50) kirjoitti
- reikiä poralla pohjaan ja kanteen
- pari pientä viiltoa keskiosaan
- vahvahko rautalanka taitetaan sisälle (ettei tölkki painu kasaan ja tuki koko putkia kun pyörälle antaa happea
- kansiosan reunoihin pienet reiät jekkulankaa varten
- tungetaan tölkki putken päästä sisään, kansiosa ulospäin
- jekkulangalla ristiin rastiin putkenpäähän kiinni
Harmittaa kun en ottanu kuvaa ko. viritelmästä, oli kyllä hauska ja aiheutti lievää hilpeyttä kanssa-ajajissa.
Tuon ko. viritelmän huono puoli oli siinä, että teimme viiltoja melko paljon tölkkiin ja niinhän siinä kävi sitten muutaman kierroksen jälkhen, että pohjaosa halus tulla putkenpäästä pihalle, mutta sinänsä homma toimi. Lopetin kylläki ajamisen varikolle tulon jälkhen kun tuon huomasin, koskapa ei ollu sitä jekku- tai rautalankaa, jolla olisin voinu viritellä uusiksi.
No, nyt sitten kuitenki ostin killerin RS-3:n päähän (löyty hyllystä HuoltoKaksikolta 27 eur Duellin kuvastossa sama, helppo laittaa tarvittaessa paikoilhen ja ottaa pois). Mutta sillä ei kuulemma saa kuin justiinsa siihen 97db rajalle, eli voimajuomatölkki on tehokkaampi
Tällä viritelmällä ei ole takuuta, kuten "pellepeloton" totesi minullekki.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Yhden tällaisen pelle peloton -viritelmän näin silloin 31.5. Apparalla. Ei tosin ollut busa. Katselin, että se putken päästä sojottava juomatölkki ei tule siinä kauaa pysymään eikä sitä enää muutaman setin jälkeen putkessa ollutkaan.(toimeve @ Kesä. 09 2008,20:58) kirjoitti
Ei näin. Ei kivoja siellä radalla nuo rikkinäiset tölkit![]()
YZF600R Thundercat 1998 -> CBR600RR 2006
"Value your freedom, or you will lose it, teaches history. 'Don't bother us with politics', respond those who don't want to learn." -Richard Stallman
Talven vaimentimen avaamisen ja villojen vaihdon jälkeen sulla on varmaan eri villat, kun mun avaamattomassa!(jarim @ Touko. 08 2008,22:20) kirjoitti
+100m/s club finland / 376,61km/h
ZX-10R -07 Acran hiilikuituslipareilla ilman killereitä 94-95dB Motoparkissa (5500rpm).
Ahvenistolla kesällä 2009 93dB (5000rpm) ilman killereitä.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
GSX 1400 K7 Yoshin Cyclone-koko rännillä 95Db@5Krpm @ ahvenisto pari viikkoa sitten.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Ahvenistolla 14.6 Radalle.com:ssa mitattu killerillä tasan 90dB. Ilman killeriä ei mitattu. Viper race cans slipari (stubby 39cm) ja yleismallin killeri. Pyöränä 600f cbr -96.
edit: ainiin ja kierrokset oli 5500rpm.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Vakio XX motoparkki 3.6 88,8
Hieman hilpeyttä aiheutti kun huutelivat että pistä se mopo käyntiin niin saadaan mitattua... ;)
TOMTOM
Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...
Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
Suzuki gsx750 f -03
[url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
VTR SP 1:nen, 5k rpm, Leo Vincen titanium sliparit ja DB-killerit = 95-96dB
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Gsx-r1000 k6, Suzukin/Yoshimuran trioval sliparilla, vai mikä se nyt oli, ilman killeriä motoparkissa 95,6 dB.
Up ja link -> Melunmittausta ratailijoille 22.4.2009
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Yamaha FZ1 Suono CE slipari killerillä 105dB, ilman killeriä ties mitä
- If you risk nothing, you gain nothing -
Tänä vuonna sama kokoonpano 102dB(Miq @ Touko. 20 2008,10:47) kirjoitti
-> villat kaipaa vaihtoa, mut ilmankos kuullostanut jotenkin miehekkäämmältä
Killerillä vain 94dB.
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Haa tälläinenkin!
Appara, Triumph Speed Four, Micron Beta, lyhennetty hieman, ilman killeriä 103dB, killerillä (MIVV) 94dB
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
-06 R6R vakioputki
Ahvenisto, kesä 2009
.orgin päivillä 93/94 (kierrokset 5500)
ducati lady dayssä 95 (kierrokset 7000)
mp69:n päivällä 97/98 (kierrokset 5500)
![]()
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Ihan btv.ilmoituksena,koska olen itse toisinaan järjestelemässä ajoja,ja mittailemassa ääniä ,noilla kaikenmaailman peltitörppö ,työhanska,vessanharja ,toimistonpöydänjalka jne .systeemeillä ei nimenomaan turvallisuus syistä pääse radalle.
Toivottavasti myös muitten järjestävien tahojen puolesta järki kertoo jo vaarasta , männä vuonna keräiltiin kaikennäköistä kampetta radalta.
Eli ns.killerin pitää pysyä kiinni ja kestää myös ajojen ajan.
Valitettavasti *vakioputkella on jouduttu passaamaan tänä vuonna kymmeniä pyöriä kiristyneitten melurajojen vuoksi.
Joten villat/killerit kuntoon ja radalle.![]()
Kawa ZX-10R -04, vakio, 92db mitattu joka kerta.
GAAAAAZ!!!!
Honda CB1300F -05 LeoVince Evo II Oval sliparilla (E-hyväksytty)
Ahvenistolla mitattu (5000rpm)
96dB - ilman db-killeriä
93dB - killerillä
CBR600RR
H-D XL883R
ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65