Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 172:sta
  1. #1
    Nyt kun esim apparalla mitataan kaikki, niin verrokkituloksia voisi kerätä vaikka tähän triidiin.

    2005 ZX-6R + Akran slipari:
    Ilman killeriä 101dB
    Killerillä 91dB
  2. #2
    Ahvenisto 5.5.08:
    R1 -04 Akran pöniköillä 95 dB.
    Mittaus katoksen alla, kaikui että korviin koski.
    Ja eikun ajamaan, killeriviritykset jäi laukkuun odottamaan tiukempia mittareita / mittaajia.

    Ahvenisto 19.5 sama kalusto avoimella parkkiksella 94.5 dB.



    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  3. #3
    Aprilia RSV Factory -04

    Akrat --> 94db killereillä ja 99db ilman huiluja.
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + TRX 850 + Tuono Factory + HP2 + zx7r + s4r
  4. #4
    GSX1400R '01 Akran kokorännillä 104dB. Vertailun vuoksi sama ränni vakiomoottorilla 97dB...
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  5. #5
    Tuolta näkee viimekesäisiä mölyn määriä.
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  6. #6
    Lainaa (Muukka @ Touko. 08 2008,22:28) kirjoitti
    Tuolta näkee viimekesäisiä mölyn määriä.
    Vähän huolestuttavia lukemia... Ahvenistoa olisi luvassa kesemmällä... ööö... siis olisi tarkoitus, jos vaan.... Nyt pitää jossakin saada mökömittaus.

    -hh-
  7. #7
    Katoksen alla mittaamalla saa kyllä liian ison tuloksen, kun heijastunut ääni tulee myös mittariin.
  8. #8
    Olisi kyllä ihan paikallaan, jos joku järjestäisi mittaus session niin ei tarvitsisi turhaan radalle ajella toteamaan, ettei radalle ole asiaa. Itseäni lähinnä mietiyttää tuo erillinen huomautus supermotojen vaikeudesta läpäistä testiä...

    Eikö viime kesänä tälläinen mittaus järjestetty .orgin toimesta?
    Olisikohan tätä mahdollista tehdä myös tänä kesänä jo näin keväällä ?

    Tosin itsellä tuo ratkeaa jo tiistaina, kun yritän keulaa affenistolle tunkea.....
  9. #9
    Lainaa (Libertystreet driver @ Touko. 09 2008,13:37) kirjoitti
    Olisi kyllä ihan paikallaan, jos joku järjestäisi mittaus session niin ei tarvitsisi turhaan radalle ajella toteamaan, ettei radalle ole asiaa. Itseäni lähinnä mietiyttää tuo erillinen huomautus supermotojen vaikeudesta läpäistä testiä...

    Eikö viime kesänä tälläinen mittaus järjestetty .orgin toimesta?
    Olisikohan tätä mahdollista tehdä myös tänä kesänä jo näin keväällä ?

    Tosin itsellä tuo ratkeaa jo tiistaina, kun yritän keulaa affenistolle tunkea.....
    Viime vuonna ainakin yksi supermoto sai kenkää Ahvenistolta kesken köröttelyn (kunnanvirkamiehet paikalle). Eittämättä siinä olikin aika muhkeat soundit.

    -hh-
  10. #10
  11. #11
    Kawasaki Zx-6r -03 Devilin hiilikuituslipari + killeri
    Motopark 95 dB
    Ahvenisto 94 dB
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  12. #12
    Lainaa (Muukka @ Touko. 08 2008,22:28) kirjoitti
    Tuolta näkee viimekesäisiä mölyn määriä.
    Cagiva Raptor 650ie pudotti koleassa säässä 3db.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  13. #13
    GSX-R 600 K6 vakioputkella 94 db Ahvenistolla.
  14. #14
    K8 Busa, vakio 88,5db Ahvenistolla 19.5.
  15. #15
    ZX10R-05 akran sliparilla ilman killeriä 95dB Ahvenistolla 12.5.
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  16. #16
    Vakio 750 K7 Gixeri 97,5 dB Ahvenistolla.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  17. #17
    Gixxer 1000 K 6, 97,9 dB Yoshi Japan kokorännillä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  18. #18
    Lainaa (Muukka @ Touko. 08 2008,22:28) kirjoitti
    Tuolta näkee viimekesäisiä mölyn määriä.
    Laitetaas ne suoraan tähän ketjuun:

    Lainaa kirjoitti
    Do dii, melumittauspäivä vol 1 on takana, tässä päivän tulokset merkeittäin (malli, modaukset, melu dB). Mittarina oli kalibroitu Mastech MS6701 IEC651 type 2.

    Päivän aikana tuntui pätevän sellainen nyrkkisääntö, että kokoränni ilman killeriä ja/tai kattia on liian meluisa Motoparkin rajoihin (99 dB). Tähän näkyi olevan poikkeuksena Yoshin TRS-kokorännin jenkkiversio, joka meni kilogikserissä heittämällä rajojen sisäpuolelle.

    <span style='color:red'>HUOM!</span> Tulokset ovat suoraan mittarista, lukemista vähennetään 2 dB ennen päätöstä radalle pääsemisestä. Lukemat ovat noin-arvoja ja useissa tapauksissa arvioitu jonkinlaisen vaihteluvälin keskeltä. Motorg ry ei vastaa tuloksien oikeasuuntaisuudesta millään tavalla.

    <span style='font-size:11pt;line-height:100%'>Aprilia</span>

    Mille '02, vakio, 97,8
    Tuono R '04, vakio, 99 (heikko sade)

    <span style='font-size:11pt;line-height:100%'>Honda</span>

    CBR125R '06, vakio, 83,4
    CBR600F '03, Akran kokoränni, 99 (heikko sade)
    CBR600F '06, vakio, 92,8
    CBR1000RR '05?, Aratan slipari, 100,2
    CBR1000RR '05?, Akra Evolution -kokoränni, 103,2
    CBR1100XX '97, Akran kokoränni, 102
    Hornet 900, Yoshin TRS-slipari, 103,2
    VTR1000F '02, Vance & Hines -slipari, 100,9
    VTR1000F '03, Moriwaki Zero Titanium -kokoränni, 99,9
    VTR1000R SP-1 '00, Devil-kokoränni, 102

    <span style='font-size:11pt;line-height:100%'>Kawasaki</span>

    ZZR1400 '06, vakio, 95,5
    ZX-6R 636 '03, Leo Vince -slipari, 102,4
    ZX-6R 636 '05, Yoshi RS-5 slipari (USA), 105
    ZX-9R '00?, Leo Vince -slipari, 97
    ZX-10R '04, Remus Revolution -slipari, 99
    ZX-12R '00, Muzzyn kokoränni, 107,7
    ZX-12R '01, Akran kokoränni, 105,5

    <span style='font-size:11pt;line-height:100%'>Suzuki</span>

    GSX-R600 '07, vakio, 100,7
    GSX-R750 '06, Yoshin slipari, 102,8
    GSX-R1000 '01, Jardine-kokoränni, 101,7
    GSX-R1000 '03, Leo Vince -slipari, 103,8
    GSX-R1000 '04, Yoshin TRS-kokorännin jenkkiversio, 99
    GSX-R1000 '06, Yoshi Tri-Cone -slipari, 104 (heikko sade)
    GSX-R1000 '07, Racefit-slipari killerillä 107,5
    GSX-R1000 '07, Racefit-slipari ilman killeriä 115
    GSX-R1300 '05, Devil Trophy -bolt on, 97,4
    GSX-R1300 '05, Devil High -kokoränni, 102,5
    GSX-R1300 '04, Yoshin sliparit, 98,7

    <span style='font-size:11pt;line-height:100%'>Yamaha</span>

    Bulldog 1100BT, Akran sliparit, 99
    FZ-1 '06, Mivv GP -slipari ilman killeriä, 114
    FZ-1 '06, Mivv GP -slipari killerillä, 104,7
    FZR1000 '91, Ixil-slipari, 100,5
    R1 '06, Yoshi TRS-sliparit, 105 (kevyt sade)
    R1 '07, vakio, 91,7
    R6 '04, Yoshin TRS-slipari, 104,4
    Thunderace '02, Yoshi RS-3 -slipari, 101
    Thundercat, GPR-slipari, 98,5 (sade)

    <span style='font-size:11pt;line-height:100%'>Muut</span>

    Gagiva Raptor 650, vakio, 89,6
    Husqvarna SM610, Leo Vince -slipari, 99 - 101 (paukkuu)
    Keeway Cooper 50 cross, n. 110
    Triumph 955i Speed Triple '04, Akran slipari, 96,5
    Ducati 1098S '07, Termignoni -kokoränni, 107
    MV Agusta Brutale '06, katti poistettu, 98,2 (heikko sade)
    Hyosung GT650S '05, Bos-slipari, 99 (heikko sade)
    Pyörä: Kadulla KTM 690 SMC & Rataleluna kilvetön Yamaha YZF-R6R

    Exät: BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  19. #19
    Lainaa (Muukka @ Touko. 08 2008,22:28) kirjoitti
    Tuolta näkee viimekesäisiä mölyn määriä.
    Tuolla viime kesänä 98,5 ja eilen ahvenistolla 95,5 samalla kokoopanolla ja samalla mittaajalla... *

    Eli YZF600R GPR:n sliparilla...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  20. #20
    GSX-R1000 K4 Yoshimura TRS-slipari + dB-killer

    Motopark 95 dB
    Ahvenisto 94 dB
    If you know exactly what you are going to do, what is the point of doing it?
  21. #21
    Miten tuo mittaus toteutetaan? Jollakin tietyllä moottorin kierrosluvulla, puolen metrin päästä ja 45° sivulle pakoputken päästä vai ohiajomittauksena?
    Moottoriurheilua/harrastamista kaksipyöräisillä 4,5 vuotiaasta alkaen.
  22. #22
    Lainaa (jvedenpa @ Touko. 20 2008,16:02) kirjoitti
    Miten tuo mittaus toteutetaan? Jollakin tietyllä moottorin kierrosluvulla, puolen metrin päästä ja 45° sivulle pakoputken päästä vai ohiajomittauksena?
    Ja A vai C painotuksella?
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  23. #23
    honda 1000rr -07 yoshimuran putki rs-5...killerillä 93 db
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  24. #24
    Kawasaki Z750 -05

    Leo Vince slipari "rankasti lyhennetty" 112db
    viimekesänä crossi kisoissa mitattu.
    Epäilen onko noin oaljo ei kuulosta noin kovalt.
  25. #25
    Lainaa (betonki @ Touko. 20 2008,16:22) kirjoitti
    honda 1000rr -07 yoshimuran putki rs-5...killerillä 93 db
    Hiljaisempi kuin vakio . Mulla oli -06 RR Motoparkissa viime kesänä 94 dB vakioputkella.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  26. #26
    Yamaha R1 Termignonin putkella:

    Ahvenisto 19.5.
    - 99 dB
    - 96,5 dB killereillä
    ZRX 1100 + KLR 650
  27. #27
    1000k7+yoshimura japan tri-oval carbon (lyhkäne) 98.6db motopark ilman killeriä!!!26.4.08. oli korkeammat melurajat ni en kokeillu killerillä,mut 26.5 kerron mitä anto killerillä.aika mielenkiintosta kun tuon vaimentimen mukana tuli lappunen missä luki et 106db/5500rpm vähän arvellutti mennä tuon kanssa ekaa kertaa mittaukseen



    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  28. #28
    BMW R1150R Laserin Y-putkella ja DuoTech-pönttö sillä avarammalla "suuttimella" 96,5dB

    edit: Niin, eihän kukaan täysjärkinen tollasella radalla aja, mutta ilmoitinpa nyt kuitenkin



    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    Suzuki GSX1300BKA B-King L0
    - Le roi est mort, vive le roi!
    PK-ryhmäajo-ohje
  29. #29
    998 äsken ahvenistolla termignoni 100db ja poeess!!
    PAHVI
  30.  
  31. #30
    Onhan näitä tuloksia ihan hyvä tänne laitella julki, mutta ei noita voi oikein toistensa kanssa keskenään vertailla. Käsittääkseni seuraavat asiat vaikuttaa mittaustulokseen:

    - Missä kunnossa vaimennin on?
    - Mikä keli vallitsee mittaushetkellä?
    - Millainen taustamelu on?
    - Millä painotuksella äänet mitataan (A vai C) ja onko yleensäkään käytetty samaa mittaustapaa?
    - Onko mittauspisteen alla kumimattoa vai ei?
    - Onko ympärillä mitään kiinteitä esteitä mistä ääni voi heijastua?
    - Kuinka korkealla putken pää on maasta?
    - Mitä materiaalia on vaimentajan kuori?
    - Miten on nokka-akselit ajoitettu?
    - Onko seokset pyörästä kohdallaan?

    Jne.

    Paljon siis muuttujia. Esim. kaksi samanmerkkistä, samanikäistä ja samalla putkistolla olevaa pyörää voi antaa aivan täysin erilaisen tuloksen, vaikka mitattaisiin peräkkäin 'samoissa' olosuhteissa.

    Yamaha R6R, -06, -07 ja -08, Micron kokoputkisto ilman killeriä heittelee 100 - 107 dB välillä. -08 antoi 104. Toisella vaimentajalla, hiilikuitukuorella, ja killerillä pääsee alle 98 dB.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen