Muuten ruma ku helevetti. Tai ainakin mikä hyvänsä Japsi-tonnari.
<p>2002-2014</p>
Se susi-ruma-kotari tuli mulle mieleen...
Ihan OK...näkö on sama kun japseissa mutta ei ole japsi..hmm...oiksohan tossa...seuraava ?
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
älkää sitä ny vielä haukkuko rumaks! Tuossa se nimittäin on parhaimmillaan kun ei oo vilkkuja, peilejä, rekisterikilpeä ja vielä slicksit alla.
Koko mustassa se näyttää kyllä tarkoituksenmukaiselta, mutta ulkonäöllisesti ei tuo mitään uutta. Olen pettynyt. toivottavasti on edes parempi kuin japsit, jottei ainoa ero olisi hintalappu.
omaan silmään aika vakuuttava laitetidä jos tuo nyt markkinoille tulee tossa ois oiva vaihtoehto
600rr
Tod.näk. paras pyörä, mitä on ikinä tehty...
Viisas pääsee vähemmällä!
Vihdoinkin myös Baijerin suunnalta malli joka osoittaa että kyllä sitä sielläkin osataan tehdä "ärrä" pyörä.
Jos ois mitä jois pois, niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
- "Nyt me vihdoin piilotetaan paraleverit, teleleverit ja duoleverit münchenin burgerbräukellariin ja tehdään ihan oikeesti nopee ja hyvä pyörä... niinku japanilaisetkin!"
- "Jätetäänkö vittumaiset vilkut kuitenkin?"
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Niin...missäs muuten on kaikenmaailman para, tele ja yms. leverit kun niiden ylivertaisuutta aina kuitenkin kehutaan? Eli onko Bemari nyt budjettilinjalla, vai oltaisiinko siellä Baijerin päässä vihdoin ymmärretty että pyörää ei kuitenkaan tarvitse joka kerta keksiä uudelleen.(wekkuli @ Touko. 08 2008,21:27) kirjoitti
![]()
-08 Kawasaki ZX-6R
-07 Honda Hornet 600 (ex)
-99 Suzuki GS 500 (ex)
(Skeletor @ Touko. 08 2008,21:40) kirjoitti
Samaa mietin minäkin...entäs sitten ne ylitehostetut ja "lievästi" tunnottomat über hyvät absit?
04 Buell xb12s
Mitäköhän pyörää olet ajanut, kun niin asiantuntevasti tiesit ylitehostetut jarrut "lievästi" tunnottomaksi.(Inkku @ Touko. 08 2008,22:08) kirjoitti
Tuolta kun katselet malleja, niin missähän noissa se tehostin on?
Dixi et animam levavi
Ei kait niitä ole enää missään mallissa, mutta mun 2005-mallisessa K1200 ässässä on.(ek@ @ Touko. 08 2008,23:55) kirjoitti
Tunnottomat ovat, mutta tehokkaat silloin kun sattuvat toimimaan eli 99% ajasta. Ne pari kertaa kun häiriö on ollut päällä ovatkin oleet ikimuistettavia...
Taisi niissä jotain vikoja olla, kun jäivät pois käytöstä.
Ihan aiukuisten oikeasti ne kaikki _Bmw:n pyöriinsä omaksutut jousituskeksinnöt ei ole ihan turhia.
Täytyy varmaan käydä koeajamassa muita matkasportteja ja kokeilla löytyykö parempaa jousitusta jostain muusta. Voipi olla vaikeaa pistää paremmaksi.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
LT:n jälkeen ku eka kerran painoi takajarrua tuli ässässä tunne että prkle tässähän ei ole jarruja ollenkaan(Ekku @ Touko. 09 2008,06:41) kirjoitti
Noh,sitte alkoi jo vähitellen tottua ja tulee jarruteltua etukahvasella,se sentäs toimii
Alusta ja jousitus ESA:n kera on todellaki japsimatkakyykkyjen vaikea päihittää,suorastaan uppee![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Nyt ei kyllä ole valitettavasti 100% varmuutta tuosta ko pärrän mallista, ei näytä edes motopalstalta tahi nettimotostakaan löytyvän. Kahtelin tuonne linkin taakse ja tulin tulokseen että uskoisin pyörän olevan R1200S mutta vm. 02-04. Täytyy ens kerralla vanhukselta kysästä/kyylästä mikä mopo kyseessä.(ek@ @ Touko. 08 2008,23:55) kirjoitti
04 Buell xb12s
Mulla ei ole ainakaan mitään valittaista tehostetuista absijarruista bemussa. 12000 km on nyt sellaisten kanssa menty ja jarrut ne on siinä missä muutkin. Plus että kevyet käyttää, osaintegraali (etukahva vaikuttaa taakse) ja lukkiutumattomat. Mitä taas tulee leverkeulaan, niin tykkään suuresti siitä ettei se niiaa jarrutuksessa.
Sitten mitä kannataa rr-tyyppiseen pyörään laittaa onkin ihan toinen juttu. Se katsokaas riippuu niin paljon pyörän käyttötarkoituksesta.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Aikas hyvän näköinen peli - joku japsi, eikö?
Baijerin paholainen olikin... se siitä traditiosta sitten ainakin tämän mallin kohdalla *
Saas nähdä milloin tätä kutsutaan ko.mallin klassikoksi *![]()
* * * * * * * * * * *
Juurikin näin. Niiavasta keulasta voisi kuvitella vauhdikkaassa mutka-ajossa olevan jopa etua. Keulakulma jyrkkenee ja mutkaan meno helpottuu kun jarruttaa. Vastaavasti tulee vakavuutta lisää kiihdytyksessä.(tapjar @ Touko. 09 2008,08:12) kirjoitti
Itse ainakin tykkään siitä että keula niiaa jarrutuksessa. Painonsiirto eturenkaalle on silloin tehokkaampi ja etujarrulla jarrutus tehostuu (vastaavasti tietty takajarrulla ei sitten teekkään hevon v***a). Se jotenkin ikään kuin kuuluu olennaisena osana siihen mutkatien vuoristoratafiilikseen ja ajonautintoon.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Itse en ole sitä niiaamista kaivannut.(wekkuli @ Touko. 09 2008,08:44) kirjoitti
Pyörä tuntuu hidastuvan ihna riittävän tehokkaasti ilman niiaustakin ja etenkin huonolla alustalla pyörä on niin vakaa että oikein naurattaa. Routapattien yli voi ajella ilman että se aiheuttaisi mitään ylimääräisiä ajolinjan vaihdoksia kuten monella muulla pyörällä ajaessa.
Se että Bmw on ratapyöräänsä valinnut perinteisen keulan johtunee varmaan yksinomaan siitä seikasta, että kun valmis tietotaito kisäkäyttöön on ostettavissa, niin ei kannata käyttää kovin valtavaa budjettia uuden systeemin kehittelyyn, kun tulosta varmaankin pitäisi syntyä kohtuullisen lyhyessä ajassa tai muuten mitään markkinointihyötyä ei saada aikaiseksi.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Kyllä todellisuus sen on osoittanut, että haarukkarakennetta parempaa ratkaisua ei kilpailukäyttöön ole vielä kehitetty. Kyllä sen bemarikin nyt tunnustaa, teot puhuvat enemmän kuin sanat.(Ekku @ Touko. 09 2008,20:07) kirjoitti
Katukäytössä noista erityyppisistä etupyörän jousitusratkaisuista varmasti onkin hyötyä monissa olosuhteissa. Mutta on se vaan hassua, että lähes järjestään on bemari uusista malleista "unohtanut" pois nuo erikoisemmat ratkaisut.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Onkos kovin moni isolla budjetilla toimiva valmistaja viime vuosikymmeninä testannutkaan mitään kovin erikoisia ratkaisuja?(wekkuli @ Touko. 09 2008,21:00) kirjoitti
Bmw näyttää jättäneen nämä "erikoiset" jousitusratkaisut pois halvemmista malleista. Hintakilpailu on kovaa ja uusia asiakkaita on helpompi kalastella perinteisillä ratkaisuilla.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Lahtinen: "sen on jo kapitalistinenkin täremiäs tunnustanu että tyämiähen on paree ajaa paraleverillä".
Hietanen: " jos luaja ols mul praleeverillaittanu, mää olisi ahvena!"
Vanhala: "khihi khihi, parahviiniahvena, Hietanen on parahviiniahvena."
Salo: "mikä etupää siinä on?"
Lahtinen: "mitä luulet, mikä etupääsiinä ny olis, se ompojat sillai että ny alkaa se öölinnsintianuu."
Hietanen: "mää mitään syyllissi kaippa, Lahtisti ja niiamatont leveri mäkaippa".
Juu ai, ja kuka muistaa mikä oli sotamies Lahtisen etunimi?
Tuossapa on ensimmäinen bmw moottoripyöränä joka herättää minussa suurta omistamisen himoa PISTE
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Tyhmänän ihmettelen ... Miten tuo kapistus eroaa uusista jamahoista, hondista ja kavasakeista. Ihan saman näköinen ja ajamatta ei voi oikein kehua/haukkua.
Bokserista on luovuttu. Huono ratkaisu se moottoripyörään on aina ollutkinSuosin V4:ää!
![]()
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
Ysikutosessa Saabissa hyväksi havaittu.(mtkoskin @ Touko. 09 2008,23:58) kirjoitti
Yrjöhan se Lahtinen oli, mut oli alikessu, ei sotamies.
Toi putkikeula varmaan on helpompi säätää kisaan ja eri radoille=halvempaa.
No, mikäs on hinta-arvio moiselle, kun se tulee myyntiin 2009-2010?
Jos tuo ei ole photoshop niin hieno pyörä. Mutta mikä siitä sitten tekee paremman kuin japsikyykyistä? Samalle se ainaskin näyttää.. hintaa voisin kuvitella tulevan vähintään 5 tonnia enemmän. Ja japsitekniikkahan on tunnetusti varmempitoimisempaa - noh, ostaahan ne jotkut ducatejakin ;)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!