Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 156:sta
  1. #31
    Lainaa (juuso_91 @ Heinä. 01 2008,22:12) kirjoitti
    Lainaa (mikkoyli @ Heinä. 01 2008,21:55) kirjoitti
    Omani on myynnissä tai myynkin ehkä 1098S:n, mutta älkää antako sen vaikuttaa jos mielipide kiinnostaa. 999S on minun mielestä oikeasti noista se paras pyörä yleiskäyttöön. Kaikki on laatuosia ja hyvä harmooninen paketti.
    Miten on Mikko, eikö pyörälläsi ole ajettu alle 6000km .Silloinhan se katsottaisiin uudeksi ajoneuvoksi ja verot olisivat kovat. Muuten voisi ehkä tulevaisuudessa kiinnostaakin.
    Ex.
    Ducati 1098 -07
    Ducati 749s -03
    Ducati Monster 750M -99
  2. #32
    Olen tullut siihen tulokseen että ostan 848 jos siihen ilmestyy jotain muuta kuristustapaa kuin kaasukahvasta kuristaminen, jos ei niin ostan 749S sitten luultavasti, tosin isä ja veli painostaa suzukiin Jotenkin se ducati nyt vaan on saatava
  3. #33
    Tosiaan tuli semmonen juttu vielä mieleen että kun mobile.de sivulta kattoo noita vähän käytettyjä 848 niin hintaa noin sen 12-13 tonnia, osaisitteko sanoa edes suunnilleen että paljon tulee sitten veroa päälle jos sieltä semmosen tuotattaisin?
  4. #34
    Laitoin Akukolle privaa.
    Käytetyssä pitää olla yli 6000 km, jotta verotetaan käytettynä. Uuden hinta Suomessa on n. 21.000 €. Tulli voisi olettaa, että käytetyn Suomesta saisi 18.000 €, josta alennettu hinta voisi olla 17.000 € luokkaa. Vero on 20% eli 3400 € ja sille ALV 750 € eli yhteensä 4150 €. Tämä ei ole tarkka laskenta, mutta tuohon saa varautua ja lisäksi kuluja kuten rekisteröintikatsastus 200 €, tuontikulut ym. Jos löytyy Suomesta niin kannattanee ostaa täältä. Autojen tuonnissahan etu tulee lähinnä varusteilla.
    Katsoin muuten 999S:n tilanteen Mobilesta ja ei ollut yhtään 2005/2006 mallista. 1098S:ää oli parikymmentä kohtuu edullisesti 15-17.000 € lähtien. Kannattaa vielä muistaa, että monesti kun Saksassa asuessa kyselin kavereille autoja niin koskaan ei niitä Mobilen halvimpia löytynyt.



    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  5. #35
    kiitos vastauksesta.. tuntus että nuo 749S tulee paljo halvemmaksi tuotattaa tuolta saksasta, sillä mitä oon nettimotosta välillä katellu niin hintapyynnöt on tosi korkeita.. ehkäpä päädyn sit siihen 749, tai onhan tässä syksy ja talvi aikaa miettiä
  6. #36
    Lainaa (juuso_91 @ Heinä. 03 2008,00:06) kirjoitti
    kiitos vastauksesta.. tuntus että nuo 749S tulee paljo halvemmaksi tuotattaa tuolta saksasta, sillä mitä oon nettimotosta välillä katellu niin hintapyynnöt on tosi korkeita.. ehkäpä päädyn sit siihen 749, tai onhan tässä syksy ja talvi aikaa miettiä *
    Saman olen pistänyt merkille, mutta silti ne ajan myötä häviää sieltä. Olisi hauska tietää mitä niistä lopulta maksetaan, jos ne kerran käy kaupaksi. Huomionarvoista on vielä, että ovat keskimäärin aika huonosti varusteltuja. Eli ei löydy tehoputkea, avointa kytkinkoppaa tai muitakaan perinteisiä lisävarusteita. Turhaa varmaan neuvoa, mutta jos nämä lisäkilkkeet kiinnostaa, niin kannattaa miettiä mitä niistä joutuu uutena tai jopa käytettynä maksamaan ja peilailla sitten niitä hintoja.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  7. #37
    Lainaa (juuso_91 @ Heinä. 03 2008,00:06) kirjoitti
    kiitos vastauksesta.. tuntus että nuo 749S tulee paljo halvemmaksi tuotattaa tuolta saksasta, sillä mitä oon nettimotosta välillä katellu niin hintapyynnöt on tosi korkeita.. ehkäpä päädyn sit siihen 749, tai onhan tässä syksy ja talvi aikaa miettiä *
    Katso myös http://www.moto.it.
    Asiointi Italilaisten kanssa saattaa tosin olla melko tuskallista. Rahti maksa sitten vähän enemmän. Tarkemmat hinnat selviää rahtareilta.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  8. #38
    Noista lisäkilkkeiden yms. vaikutuksesta hintaa sen verran, että jos pyörään laittaa paljon hiluja kiinni on aika turha kuvitella saavansa niistä juuri mitään takaisin.

    Sama kuin katselee jotain kovalla rahalla tehtyjä fighter-projekteja, niin niitä laitteita myydään reilusti alle niihin laitettujen osien hinnan ja kaupan päälle tulee vielä runko ja moottorikin.

    Ducatissa nyt on nämä perinteiset termarit ja muut DP-sälät, joilla on toki tietynlainen arvo myös myydessä, koska kyseiset osat ovat muodostuneet jo käsitteeksi näiden pyörien kohdalla.
  9. #39
    Lainaa (dabster @ Heinä. 03 2008,11:18) kirjoitti
    Noista lisäkilkkeiden yms. vaikutuksesta hintaa sen verran, että jos pyörään laittaa paljon hiluja kiinni on aika turha kuvitella saavansa niistä juuri mitään takaisin.
    Näinhän se toki menee jossain määrin, enkä suoranaisesti tästä puhunutkaan. Jos nyt kuitenkin olisin ostamassa käytettyä, niin faktahan se on, että siinä "pitäisi" olla se putki ja jos on muutakin, niin hyvä homma. Kyllä sen pystyy sitten tapauskohtaisesti arvioimaan minkä arvoinen peli on kyseessä. Esimerkiksi kun katsoo nettimoton 749:jä tällä hetkellä, niin Jyrin vanha 749 kyllä todellakin nousee muiden yli juurikin varusteiden takia. Hintahan on ´bout keskitasoa tai vähän yli.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  10. #40
    Haluaisitteko 749 tai 848 omistajat kertoa millaisilla hinnoilla olette teetättäneet näitä isoja huoltoja teidän pyöriinne? Kuulin että melkeen 1000e menis 10 000 huoltoon 749? Vai vaihtelevatko hinnat kuinka paljon eri huoltoliikkeissä?
  11. #41
    Lainaa (bro @ Heinä. 01 2008,16:22) kirjoitti
    848:sta ei kokemuksia, mutta juhannuksena tuli ajettua omalla 749:llä sellanen reilu 210km siirtymä, ois voinu ajaa vaikka puolet lisää. Eli mielestäni sillä ainakin tuollaiset satunnaiset reissut ajaa aivan helposti. Useamman päivän touring-touhuista ei oo kokemuksia, hieman erilaiseen käyttöön hankittu tuo laite.
    Viime lauantaina 450km pyöränä SS 750 -02 ja sunnuntaina 130km lisää... *
  12. #42
    minulla on 5 ducatti menossa,alla nyt viikon vanha 848,edellinen oli 06 999 jonka menin vaihtamaan japsicustomiin mutta ei,meni yöunet,kyllä ducatilla ajo on niin erilaista fiiliksiltään,ei japseissa juurikaan vikaa ole mutta kun ajo ei vain maistu.Ero 848 ja 999 välillä on siinä että 999 vääntää alempaa ja huomaa että moottori on isompi,samoin minua miellyttänyt kytkimen kalkatus puuttuu,minulla on 848 vielä omat putket ja kuulin et vääntö paranee kun tulee toiset putket,ei nytkään väännössä mitään vikaa ole ja pyörä on sisäänajossa joten tuntumaa haetaan vasta.Vakioputkissa on muuten yllättävän räyhäkkäät -repivät soundit,muuten pyörä on ajoltaan huippua,kannattaako ducatti ostaa ylipäätään,pyörähän on teknisesti huippua ja ajoltaan,huollon hinnat on kalliit se on totta,minulla ainakin kaikki ducatit on pelanneet hyvin,joten en näe mitään syytä jos haluaa poiketa massata miksi ei hankkia ducattia,pyörän ainakin kuulee ja löytää parkkipaikoilta .Minusta prätkällä ajo on fiiliskysymys,siksi Ducati. t tl
  13. #43
    menee vähä ohi alkuperäisen aiheen, mutta jos ostaa tuolta desmoworldista http://www.desmorados.com/shop...._id=986 tommosen, niin pitääkö pyörää käyttää dynossa kun on asentanu vai miten sen sit saa niihin 25kw papereihin? Jos joku osais vähän valaista asiaa..
  14. #44
    +1
    Tänään oli koko päivän tuollainen 848 ajossa. Parisataa kilsaa . Ei iske moottorin luonne ja käyttökelpoisuus rivineloseen tottuneelle. Ja muutenkin...



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  15. #45
    Ihan hyviä ja hauskoja pelejä ovat. Jos omaa teknisesti orientoituneen mielen niin kyllä noita modernejakin malleja itse huoltaa. Tosin se vaatii jonkinmoiset investoinnit laitteisiin, eli ei se itse huoltaminenkaan ihan halpaa ole.

    Teho riittää katukäyttöön useimmissa malleissa. Aivan varmasti myös 749:ssä ja 848:ssa. Kilparadalla ei enää oikein 749:llä pärjätä muuten kuin harrasteluokissa hauskanpidon merkeissä. Ratapäivät ovat yhtä juhlaa varsinkin 749:llä. Ajo on erittäin hauskaa.
  16. #46
    999:llä sitten kepittää sebarimiehiä ja muitakin. 150 hv riittää jos on tankomies (minä en ole). 749 ja 848 ovat kuitenkin alle tonnisia ja vielä 2-pyttyisiä niin huipputehoa ei voi olla älyttömiä ettei vääntöalue mene liian kapeaksi. Jos on tottunut tonniseen gixxeriin ja kokeilee 848:a niin on ihme jos sykähdyttää. Ero 1098:ssa ja 999:ssä on huomattava, mutta milloin sitä oikeasti tarvitsee? Itse sanoisin, että joka päivä jos olen aivan rehellinen. Joka kerta kun kiihdyttää tuntuu hyvältä. Mutta laiskemmallakin pärjää ja mikään ei kuitenkaan tunnu syksyllä enää miltään. Katanakin oli tappopeli aikoinaan, 111 hv vuonna 1982. Silloin Tuulilasin testissä kirjoitettiin, että 0-100 4,1 s on useimmille liikaa.



    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  17. #47
    Minä ajoin viime kesänä jonain päivänä 900km. Oli tosi mukavaa, vaikka jaloittelutauko on kyllä tervetullut aina kun keltavalo armahtaa ja käskee tankille 749:llä tuo väli ei ole kovin pitkä.

    Kaupungissa ei tule kyllä ajettua. Ei ole paras mahdollinen ruuhkassaköröttelypyörä. Kylmillä arvostaa kyllä koneen tuottamaa lämpöä mutta helteellä 2 kuumailmapuhallinta ja grilli takapuolen alla on vähän liikaa.

    Oma vain 15t ejettu 749 lähti muuten juuri myyntiin. Toivottavasti asiasta on sopivaa mainita täällä. Orgista tai foorumilta tutulle ihmiselle olisi paljon helpompi myydä, uskaltaa ehkä jopa antaa kokeilla:
    http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=641415
  18. #48
    tosiaan, millanen kulutus näissä ducuissa sitten on? erityisesti kiinnostais tietää paljo 749 kuluttaa suunnilleen, entäs 848, jos jollakin on tietoa ja millään viitsis kertoa mullekkin



  19. #49
    Fast Bikesin sporttipyörätestissä 848 jätettiin tylysti jumboksi. Kehuivat ulkonäköä (valkoisena), hintaa verrattuna 1098:iin ja etenkin moottori sai ylistystä. Miinusta tuli mm. ohjattavuudesta (ei ohjausvaimenninta), alustageometriasta, jarruista ja mukavuudesta.

    848 tuntui testissä hieman "halpismopolta" ja keskeneräiseltä. Ducateissa on totuttu näkemään high end -kilkettä alustassa, jarruissa jne mutta tässä on (ilmeisesti kustannussyistä) tyydytty melko vaatimattomiin ratkaisuihin. Erityisesti jarruteho ja tuntuma ei pärjää kilpailijoille (testissä lisäksi japsit 600cc-1000cc ja RC8). Käytännön asioissa moitittiin ajomukavuutta, lipsuvia jalkatappeja ja surkeita valoja. Lehden mukaan ECU ei anna 848:n keulia kakkosella vaikka teho riittäisi Mukavuusasiat on sitten vähän fiftysixty, matkalehmät erikseen.

    Tehoa mitattu 117hp ja vääntöä 85Nm.

    Kuulemma parantuisi aftermarket osilla huomattavasti. Liekö sitten tuleva s-malli selkeä parannus mm. ajettavuuden, alustan ja jarrujen suhteen?

    Ideas that this is a cheap ticket to getting a bit of Bayliss' Superbike in your garage. It isn't.

    Noh, testit on testejä ja mielipide muiden joukossa.
  20. #50
    ok, ihmetyttää tuo jarrujen moittiminen, sillä veljellä on 1000 gsx r -08 ja oli käyny koeajamassa 848 ja sanoi että jarruissa paljo parempi tuntuma kun omassa pyörässä..
  21. #51
    Motorcycle USA testaili kaksi supersport ja superbike luokan hylkiötä eli 848:n ja 750 GSX-R:n. Ducatin osalta samanlainen trendi näkyy kuin muissakin testeissä eli oikeastaan kaikki muu, erityisesti ulkonäkö, rata-ajo ja moottori, saa kiitosta paitsi kustannussyistä johtuva ohjausiskarin puute ja vanhan mallinen Brembon etujarru. Jos (ja kun) S-malli tulee niin varmaan nuokin asiat on sitten päivitetty.

    Loppuun vielä tehokäppyrät *
  22. #52
    No minusta jo 1098S ja varsinkin 1098 olivat halpismalleja, tehty halvoilla osilla verrattuna ainakin 2006 mallin 999S:ään. Märkäkytkimestä kyllä tykkäisin tai paremmin sanottuna en osaa sitä Ducatin kuivakytkintä arvostaa. 848 on hyvän näköinen ja huipputehoa on useimmille tarpeeksi, mutta halvastihan se on tehty. En edes miettisi, 999S vai 848. Oman 999S:n olen todennäköisesti myynyt, mutta vieläkin etsin keinoa viedä sen ulkomaille odottamaan reissuja. 2004 S-ja R-malleja saa halvalla, mutta en ostaisi myöskään niitä ollenkaan vaan paljon ennemmin 2005-2006. Löytö olisi 2006 999 Xerox-R. Itse tykkään kun on hiilikuitua, titaania tai eloksoitua alumiinia. Alustan osissa jopa minä huomaan minkä tasoinen Öhlins on kyseessä. 1098:ssa taakse saa ainakin kolmenlaista Öhlinsiä ja muut valmistajat päälle. 1098S:stä tuli hyvä kun laittoi Öhlins TTX:n taakse ja Termin koko putki oli jo valmiiksi. Se on nyt tosi hyvä. Saattaa olla halvimmat Öhlinsit tehty muualla kuin Ruotsissa. Mitään Kiinassa tehtyä en ostaisi millään jos tietäisin, että on Kiinassa tehty, ennemmin olen ilman. Siinä mielessä valitettavaa BMW:n uusi hieno 450 enduro kun kone on Kiinassa tehty, mulla se on boikottilistalla.



    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  23. #53
    Sinänsä ihan hauskaa, että noissa testeissä huomautetaan jarruista, vaikka pari vuotta sitten noita samoja jarruja ylistettiin mahtavasta jarrutusvoimasta. Kyllähän ne 1098:n monoblockit varmasti pysäyttävät paremmin, mutta kai nuo tuollaiseen ns. halvempaan vaihtoehtoon kelpaavat. Sinänsä kyllä 848 on ainakin Suomessa hieman ylihintainen suhteessa isoveljeensä, kun eroa ei ole kuin muutama tonni. Ennenhän se meni niin, että 749s maksoi tämän nykyisen 848 perusmallin verran, eli 21k euroa.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  24. #54
    Kyllähän ne nämä Ducut jaksaa aina vaan kiehtoa ja tällä hetkellä 848 vaikuttaa todella kiinnostavalla pyörälle. Pitäisi vaan päästä kokeilemaan kunnolla. Käytettynä näitä ei taida olla tällä hetkellä Suomessa myynnissä ainoatakaan?

    Miten ajoasento vrt. K6/K7 gikser, löytyykö jotakuta joka voisi antaa arvion?



    "Hidas mutta kankee"
  25. #55
    Jotenkin ihmettelen mille segmentille tuo 848 on edes tarkoitettu. Jos minulla olisi pistää fillariin kiinni tuo 21k€, niin tuskin sitä tulisi ainakaan tuohon "pikkuveli"-malliin tuhlattua. Niin kuin mikkoylikin tuossa aikaisemmin mainitsi, niin esim. tuohon hintaan taitaa saada jo 999R:n ja se on hieman eri fillari kuin tuo karvalakkimalli.

    Muutama tonni tosiaan lisää, niin heltiää kuitenkin perusmallin 1098 joka olisi sekin ihan varteenotettava pyörä.
  26. #56
    Lainaa (dabster @ Elo. 19 2008,16:12) kirjoitti
    Jotenkin ihmettelen mille segmentille tuo 848 on edes tarkoitettu. Jos minulla olisi pistää fillariin kiinni tuo 21k€, niin tuskin sitä tulisi ainakaan tuohon "pikkuveli"-malliin tuhlattua. Niin kuin mikkoylikin tuossa aikaisemmin mainitsi, niin esim. tuohon hintaan taitaa saada jo 999R:n ja se on hieman eri fillari kuin tuo karvalakkimalli.

    Muutama tonni tosiaan lisää, niin heltiää kuitenkin perusmallin 1098 joka olisi sekin ihan varteenotettava pyörä.
    Miten paljon tuo perusmallin 1098 eroaa 848:sta jos unohdetaan moottori?

    Eihän kaikki Gikserin omistajatkaan valitse sitä kiloista vaan löytyy meitäkin jolle 750cc ja 150hp on riittävästi
    "Hidas mutta kankee"
  27. #57
    Lainaa (jaksu @ Elo. 19 2008,16:17) kirjoitti
    Miten paljon tuo perusmallin 1098 eroaa 848:sta jos unohdetaan moottori?
    1098:ssa on Brembon monoblockit ja 848:ssa on taas vanhemmista 999:stä tutut jarrut eli jarrutehoa on vähemmän, vaikka varmasti nuo 848:n jarrutkin ovat ihan hyvät. Ohjausiskari uupuu sekä perinteinen kuivakytkin, joka voi monelle puritanistille olla kova paikka. Tuossa ainakin tärkeimmät erot.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  28. #58
    En tiedä tarkalleen, mutta mitä katsoin niin minusta ei ollut juuri mitään muuta samaa kuin ulkonäkö.
    Hieno pyörähän se sinällään on, mutta 1098S TTX:llä on jo uskomattoman hyvä! Jos ajatellaan 1098:a ja 848:a niin ehkä parhaan vastineen rahalle saisi perusmallin 1098:sta kun laittaisi etupäähän kitin ja taakse Öhlinsin TTX:n sekä asentaisi powercommanderin.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  29. #59
    Lainaa (jaksu @ Elo. 19 2008,16:17) kirjoitti
    Lainaa (dabster @ Elo. 19 2008,16:12) kirjoitti
    Jotenkin ihmettelen mille segmentille tuo 848 on edes tarkoitettu. Jos minulla olisi pistää fillariin kiinni tuo 21k€, niin tuskin sitä tulisi ainakaan tuohon "pikkuveli"-malliin tuhlattua. Niin kuin mikkoylikin tuossa aikaisemmin mainitsi, niin esim. tuohon hintaan taitaa saada jo 999R:n ja se on hieman eri fillari kuin tuo karvalakkimalli.

    Muutama tonni tosiaan lisää, niin heltiää kuitenkin perusmallin 1098 joka olisi sekin ihan varteenotettava pyörä.
    Miten paljon tuo perusmallin 1098 eroaa 848:sta jos unohdetaan moottori?

    Eihän kaikki Gikserin omistajatkaan valitse sitä kiloista vaan löytyy meitäkin jolle 750cc ja 150hp on riittävästi
    Eihän noissa perusmalleissa varmasti niin älytöntä eroa ole, mutta jotenkin tuntuu vain tuo 21K€ paljolta tuollaisesta edullisesti kasatusta ducsusta. Tuo oli siis vain henkilökohtainen mielipide, enkä ikipäivänä "päivittäisi" omaani tuohon 848:n, isoveli voisi kyllä tulla kyseeseen jos vaikka rikastuisi joskus ja lakkaisi köyhtymästä


    Ps. Hyvin sulla tehoa irtoaa suitsasta, kun tuossa pari postia ylempänä samanlaisesta mitattiin 122,8 hepoa takanakilta..
  30.  
  31. #60
    Eiköhän 848S ole tulossa aivan lähitulevaisuudessa. 1098S:n tankkiin oli painettu mallit johon tankki käy: 1098, 1098S, 1098R, 848 ja 848S.

    Tuolla lisää, löytyy kuvan ihan kanssa.



Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen