Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 183:sta
  1. #31
    Mulla on ollut Motulia, hyvin pysyy ketjuissa. Tosin oli vissiin epäyhteensopivaa ketjuissa olleen alkuperäisen rasvan kans, kun uusina ketjuista lähti kaikki mäkeen. Sen jälkeen uusintakäsittely ja hyvin pysyy. Motorexiakin on purkki jonka sain pyörän mukana, sitä en oo vielä edes kokeillu.
  2. #32
    Lainaa (jukka990 @ Touko. 05 2008,10:22) kirjoitti
    Hondan Pro on ollut yksi parhaista mitä olen kokeillut. Tällä hetkellä Castrolin vaha käytössä, joka tahmeana mössönä kerää todella paljon tavaraa ketjuihin, ei hyvä.
    Toinen kesä Hondan Pro teflonilla. Enää en laita rasvaa ketjuun pölyä keräämään ja paikkoja sotkemaan. Alkuun epäilin, mutta kun ei ole ollut mitään ongelmia, ei ruostumista, ketjun tai rattaiden kulumista tai mitään muutakaan, niin tällä jatkan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  3. #33
    Ensimmäisenä käytin elffiä: njäh, liian nestemäisenä pysyi ja roiski joka paikan mustia täpliä täyteen.

    Sitten castrol chain spray o-r: hyvää kamaa, koko puteli meni eikä muuta pahetta kuin se, että vähän se tuppasi likaa keräämään. Valkoinen väri kertoi kuitenkin kivasti koska tarvitsi lisäillä

    sit alkaa muistikuvat hapertua, mutta ainakin moottoriöljyä olen käyttänyt tossa viime kesänä ja se oli ihan ok, paitsi että roiski. Piti ketjun kuitenkin puhtaana ja hyvinvoivana.

    Nyt uusien o-rengasketjujen kanssa pro hondaa ja voi kyllä sanoa että iha täydellistä kamaa. Roiskuu erittäin vähän ja tuntuu tekevän järeän voitelukalvon ketjulle. Ketju on todella hiljainen ja aine kestää sen joku 300-400km hyvänä ketjussa ja sit uusiks rasvaus. Ainoa ongelma on värittömyys, eli vaikea katsoa koska on koko ketju rasvattu, tosin itse käytän ketjulukkoa merkkinä, mutta jos sitä ei olisi niin vaikea homa olisi...
  4. #34
    Castrolin vahaa käytttänyt. Niinkuin aiemmin mainittiinkin, sotkee ketjut pahasti kun on niin tahmeeta. Mutta pyörä pysyy siistinä. Nyt on kyllä pakko huuhdella öljyllä ketjut, alkaa olla niin tahmaset.



  5. #35
    rasvaillut millä millonkin. vahaa kokeillut pari purkillista ja en voi suositella, pysyy, kerää paskaa, kuivuu, ei lähde pois helposti, lopulta tuhoaa ketjun.

    arkiajossa laitan siivun vaseliinia, peräprutkurasvaa tai vast. myös moottoriöljyä kaadellut välillä, delvac käy tähänkin hyvin ja vaihteistoöljyä, sekin voitelee erittäin hyvin ja jos välittää pyörän siisteydestä, niin kannattaa pyyhkäistä rätillä ketjut ympäri.

    pesuun käyttänyt crc 556 tjn ja wd-40 tai vastaavaa. ne myös voitelevat samalla ja niidenkin kanssa voi ajaa ja pitääkin ajaa jonkin verran ennen kuin kannattaa mitään muuta öljyä ketjulle laittaa - siinä ei pysy muut aineet hetkeen.

    bilteman ketjuöjyspray on hintalaatusuhteeltaan ihan hyvää kamaa. voittaa monet kalliimmat ketjurasvat.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  6. #36
    Muutama vuosi sitten siirryin käyttämään pelkästään auton vaihteisto/peräöljyä...litran purkki riittää täältä ikuisuuteen.

    Ensikokeilussa tosin kiroilin sen alimpaan helvettiin, kun koko renkaan kylki ui öljyssä...ei ymmärtänyt kuinka vähäsen sitä kuuluu laittaa.

    Hyväksi todettu tekniikka:
    -Hammasharja upotetaan öljyyn, annetaan valua ylimääräiset pois, tällä määrällä hangataan ketjun sisäpuoli n.1/4 ketjun pituudesta, eli 4 kertaa.
    -Takapää pukilla motti käyntiin, kutosta silmään ja hiukka jengaa koneeseen; keskipakovoima heittää öljyn ketjun "läpi"
    -Rätillä kuivaten ketju läpi.
    Ei sotke ja onpi notkea ketju.
  7. #37
    Lainaa (Hemppa @ Touko. 05 2008,19:16) kirjoitti
    Muutama vuosi sitten siirryin käyttämään pelkästään auton vaihteisto/peräöljyä...litran purkki riittää täältä ikuisuuteen.

    Ensikokeilussa tosin kiroilin sen alimpaan helvettiin, kun koko renkaan kylki ui öljyssä...ei ymmärtänyt kuinka vähäsen sitä kuuluu laittaa.

    Hyväksi todettu tekniikka:
    -Hammasharja upotetaan öljyyn, annetaan valua ylimääräiset pois, tällä määrällä hangataan ketjun sisäpuoli n.1/4 ketjun pituudesta, eli 4 kertaa.
    -Takapää pukilla motti käyntiin, kutosta silmään ja hiukka jengaa koneeseen; keskipakovoima heittää öljyn ketjun "läpi"
    -Rätillä kuivaten ketju läpi.
    Ei sotke ja onpi notkea ketju.
    Juuri näin! Ja kuumaan ketjuun kun levittää niin öljy levähtää ympäri ketjua kuin itsestään. Määrä on pieni mitä kerralla tarvitaan.
    KTM
  8. #38
    Siirryn ainakin kokeeksi vaihteistoöljyyn, käyttäen yllämainittuja konsteja. Tähän saakka maksanut aerosolista



  9. #39
    Ostin ihan jokerina Shellin omaa ketjuöljyä, harmaa kilikali pullo. Rasva on valkoista pastamaista kökköä, toimii omasta mielestä yllättävän hyvin, ei roisku paljoa ja pysyy hyvin ketjuissa...
    Litranen sisävessa
  10. #40
    Vaihteistoöljyä sutinut pensselillä vuosia ja ainahan toi vanne on hiukan öljyssä, mutta ketjut kestää ja on puhtaat.

    Tosiaan kuumiin ketjuihin ja pyyhkii liiat pois. Jos hifistelemään alkaa tai esim. radalle menossa, niin päräytän myös sen 100-150kmh pukilla takarenkaaseen, että lentää ylimääräiset pois ja sen jälkeen siistii jäljet..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  11. #41
    Lainaa (zuha @ Touko. 05 2008,19:22) kirjoitti
    Lainaa (Hemppa @ Touko. 05 2008,19:16) kirjoitti
    Muutama vuosi sitten siirryin käyttämään pelkästään auton vaihteisto/peräöljyä...litran purkki riittää täältä ikuisuuteen.

    Ensikokeilussa tosin kiroilin sen alimpaan helvettiin, kun koko renkaan kylki ui öljyssä...ei ymmärtänyt kuinka vähäsen sitä kuuluu laittaa.

    Hyväksi todettu tekniikka:
    -Hammasharja upotetaan öljyyn, annetaan valua ylimääräiset pois, tällä määrällä hangataan ketjun sisäpuoli n.1/4 ketjun pituudesta, eli 4 kertaa.
    -Takapää pukilla motti käyntiin, kutosta silmään ja hiukka jengaa koneeseen; keskipakovoima heittää öljyn ketjun "läpi"
    -Rätillä kuivaten ketju läpi.
    Ei sotke ja onpi notkea ketju.
    Juuri näin! Ja kuumaan ketjuun kun levittää niin öljy levähtää ympäri ketjua kuin itsestään. Määrä on pieni mitä kerralla tarvitaan.
    +1
    Et tu, Brute

    - Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
  12. #42
    Lainaa (viltsu81 @ Touko. 07 2008,10:59) kirjoitti
    Ostin ihan jokerina Shellin omaa ketjuöljyä, harmaa kilikali pullo. Rasva on valkoista pastamaista kökköä, toimii omasta mielestä yllättävän hyvin, ei roisku paljoa ja pysyy hyvin ketjuissa...
    Samaa Shellin kamaa käyttänyt kun Shelli on lähikauppa... Ihan hyvin tuntuu toimivan, ei tosiaan leviä pitkin poikin (pahemmin) ja ketjut pysyy sopivan voidellun oloisina pitkäänkin. Ajon jälkeen kuumana toki pyrin spreijaamaan... siis ketjut kuumana... Onkohan se muuten lopulta kauhean tarkkaa miten sen suihkun kohdistaa, olen vaan suihkutellut melko tarkasti sisä(eli ylä-)puoleen ja sinne sekaan se töhnä tuntuu uppoavan sitten kun vähän pyöräyttelee.
    Onko jollain kritiikkiä kyseisestä Shell-tuotteesta??
    Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
    nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
  13. #43
    Mä kävin äsken ostaas Castrolin Chain Waxia.. saas kattoo millasta tököttiä se on.. kilikalipullo ja spraynä tuli ulos.. ketjun pinnalle se tuli semmoseks valkoseks tökötiks.. toivottavasti pysyis kiinnikki
    - I will go on my way from the cradle to the grave. -
  14. #44
    Lainaa (Ni-Go @ Touko. 07 2008,12:40) kirjoitti
    Mä kävin äsken ostaas Castrolin Chain Waxia.. saas kattoo millasta tököttiä se on.. kilikalipullo ja spraynä tuli ulos.. ketjun pinnalle se tuli semmoseks valkoseks tökötiks.. toivottavasti pysyis kiinnikki *
    No varmasti pysyy ja pysyy myös kaikki paska kans siin samal.
    Kawasaki zx-10r
  15. #45
    Lainaa (Ni-Go @ Touko. 07 2008,12:40) kirjoitti
    Mä kävin äsken ostaas Castrolin Chain Waxia.. saas kattoo millasta tököttiä se on.. kilikalipullo ja spraynä tuli ulos.. ketjun pinnalle se tuli semmoseks valkoseks tökötiks.. toivottavasti pysyis kiinnikki
    Tuota käytin yhden kauden. Ei hassumpaa sekään, mutta ei ihan yhtä hyvin voitele kuin öljy - vähän jo makuasia. Nyt saman firman öljyspray ollut vuoden ja muutaman viikon päästä testiin Silkolene. Välipesut 80W-90 peräöljyllä.

    -hh-
  16. #46
    Lainaa (Huoppi @ Touko. 07 2008,12:53) kirjoitti
    Lainaa (Ni-Go @ Touko. 07 2008,12:40) kirjoitti
    Mä kävin äsken ostaas Castrolin Chain Waxia.. saas kattoo millasta tököttiä se on.. kilikalipullo ja spraynä tuli ulos.. ketjun pinnalle se tuli semmoseks valkoseks tökötiks.. toivottavasti pysyis kiinnikki *
    No varmasti pysyy ja pysyy myös kaikki paska kans siin samal.
    Niin totta
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  17. #47
    Lainaa kirjoitti
    Onko jollain kritiikkiä kyseisestä Shell-tuotteesta??
    Tällä ajelin itse tähän saakka. Hyvin voitelee ketjun eikä järkyttävän pahasti roisku. Miinusta tulee siitä, että eturattaan koteloon ja pyörän rakenteesta riippuen muualle lähiympäristöön kertyy aivan törkeä mälli sellaista mustaa purkan tapaista däddää, jonka poistaminen on suorastaan riemukasta. Eittämättä ko. jöötissä on sitten sitä muutakin paskaa joukossa, joka voi hieroskella ketjua ei-toivotulla tavalla. Samoin swingiä, vannetta, takapamppua yms. pitää CRC:llä hoidella riittävän usein tai isomman kerroksen putsaus on tuskaa. Inspiraatio vaihtoehtotuotteiden kokeiluun heräsi oikeastaan viime syksyn Euroopan retkellä, kun erityisesti Sveitsistä, mutta samoin myöskään Italiasta ei meinannut löytyä ehtaa konepyörän ketjurasvaa yhtään mistään, etenkään huoltoasemilta. Sattuman kaupalla saimme puoliksi käytetyn "sprai"-pullon Ducatin huollosta Sondriosta.

    Olen tämän kevään kokeillut pelkästään vaihteisto-ööliä ja ainakin takaosaston puhtaanapito helpottuu suorastaan ratkaisevasti. Voitelun annostelu on minulla vielä tosiaan hakusessa, nyt pieni määrä öljyä näyttää päätyvän voitelun jälkeen myös renkaan kulutuspinnalle. Täytyy kokeilla ainakin vetäistä rätillä voitelun jälkeen ja katsoa onko mitään apua, tiettävästi sinne riittävästi sitä maslaa jää kuitenkin.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  18. #48
    Lainaa (zuha @ Touko. 05 2008,14:55) kirjoitti
    Lainaa (kane80 @ Touko. 05 2008,13:28) kirjoitti
    Taannoin, kun sen ainoan kerran ketjut edellisestä pyörästäni perusteellisesti putsasin ja tuollaisella 80/90 vaihteistoöljyllä öljysin, ekan sateessa ajon jälkeisenä aamuna ketjut olivat pinta ruosteessa. Tätä ei muuten ole tapahtunu ikinä vahoilla tai öljyillä, jotka on tarkoitettu ketjuille. Aamen.
    isot pojat on mulle opettaneet että sateessa ajamisen jälkeen öljytään ketjut * Öljy leviää lämpimään ketjuun mukavasti.
    Kiva kun isot pojat tietää, mutta pointti tuossa minun jutussa oli se, että noi oikeat ketjuille tarkoitetut rasvat myös pysyvät ketjuissa sateella, toiset taas ei.
    Ja ainakin itse joudun tuolla sateissa välillä ajelee, siksi on mukavaa että se öljy pysyy ketjuissa silloinkin.

    Toi ruostuminen itselläni tapahtui vajaan 20 km ajon jälkeen, eli aikas nopeaan se vaihteistoöljy sai päähänsä lähteä. Mutta kukin öljyilköön miten tahtoo ja miten useaan vaan.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  19. #49
    Profi Dry Lube on ainoa jota suostun laittamaan...

    Wurthilla vissiinkin kyllä joku samantyyppinen aine, ja etteikö se Hondankin olis jotain samantyyppistä...enivei...Profi.
  20. #50
    Itse käytän CRC:n Chain Lubea (punavalkoinen 200ml pullo), tarkoitettu ketjuille ja avohammasrattaille -> sitkostettu voitelyöljy ja korroosionsuoja, ei pahemmin sotke paikkoja. Käyttölämpötila -20C - +150C kestää kuumaa / kylmää ja suolavettä. Suurta suorituskykyä ja nopeutta, (esim moottoripyörän ketjut) suihkutuksen jälkeen annetaan aineen vaikuttaa 30min.

    Hyvin tuntuu pelittävän minun mielestä...



    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  21. #51
    Minä oon käyttäny Motulin "road" -spraytä. On ainaki erittäin hyvin kiinni pysyvää tahmaisuutensa johdosta. Tosin kerää pitkällä aikavälillä likaakiin siihen tahmaan, mutta kyllähän noita ketjuja voi aina jokusen tonnin välein putsatakkin.

    Muista ei oo kokemuksia, enkä aio niitä kyllä hankkiakkaan ihan heti...
  22. #52
    Lainaa (NgkR @ Touko. 05 2008,17:53) kirjoitti
    Nyt uusien o-rengasketjujen kanssa pro hondaa ja voi kyllä sanoa että iha täydellistä kamaa.
    Ei saa enää Suomesta sitä Hondan punaista ölyä, jossa teflonit ja molyt seassa. Resepti ja tuote vaihtunut Brandtin kotimaassa teettämään perusöljyyn, vaikka purkki vielä yrittääkin imitoida alkuperäistä.

    Tietty jostain jämyn hyllystä sitä vanhaa ja parempaa voi vielä jokunen purkki löytyä.
  23. #53
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 08 2008,19:13) kirjoitti
    Lainaa (NgkR @ Touko. 05 2008,17:53) kirjoitti
    Nyt uusien o-rengasketjujen kanssa pro hondaa ja voi kyllä sanoa että iha täydellistä kamaa.
    Ei saa enää Suomesta sitä Hondan punaista ölyä, jossa teflonit ja molyt seassa. Resepti ja tuote vaihtunut Brandtin kotimaassa teettämään perusöljyyn, vaikka purkki vielä yrittääkin imitoida alkuperäistä.

    Tietty jostain jämyn hyllystä sitä vanhaa ja parempaa voi vielä jokunen purkki löytyä.
    Ai saakeli, pitääkin ajaa sitten heti piakkoin erääseen liikkeeseen josta tuon tuubin ostin, sillä ei varmasti kestä koko kesää mun käytössä tuo yksi

    En todellakaan ole ostamassa sitä biomallia jos se kerran ei ole samaa Kyllä honda mokasi nyt.

    Tuo mun puteli on siis se korkea punainen jossa lukee että sisältää ptfe:tä ja molyä.

    E. voin paljastaa liikkeen nimen sitten kun saan omani ensin



  24. #54
    Lainaa (killa @ Touko. 07 2008,13:17) kirjoitti
    Miinusta tulee siitä, että eturattaan koteloon ja pyörän rakenteesta riippuen muualle lähiympäristöön kertyy aivan törkeä mälli sellaista mustaa purkan tapaista däddää, jonka poistaminen on suorastaan riemukasta.
    No siitä se siis johtuu! Oon ihmetelly kun parin viimeisen pesu/vahaus kerran aikana on löytyny takahaarukasta ja takavanteesta sellaisia mustia, pieniä läiskiä. Näyttää kaukaa katsoen ihan homeelta (!), ja kun yrittää pyyhkiä pois niin leviää vaan muttei irtoa...
    Litranen sisävessa
  25. #55
    Tuollaista Forten tököttiä on tullut penselillä levitettyä, kun ilmaiseksi purkin sain. On semmosta vaseliinimaista ja hyvin on pysynyt, eikä sotke. Ja onhan noi Forten tuotteet tarkoitettu vain ammattikäyttöön
  26. #56
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 08 2008,19:13) kirjoitti
    Ei saa enää Suomesta sitä Hondan punaista ölyä, jossa teflonit ja molyt seassa. Resepti ja tuote vaihtunut Brandtin kotimaassa teettämään perusöljyyn, vaikka purkki vielä yrittääkin imitoida alkuperäistä.

    Tietty jostain jämyn hyllystä sitä vanhaa ja parempaa voi vielä jokunen purkki löytyä.
    Huomasin aivan saman asian, uus öljy sotkee aivan saatanasti ja ei irtoa millään muulla kuin liuotinpesuaineella! Laitoin maahantuojalle kyselyä miksi tuote muuttunut, mutta ei ole vastausta kuulunut!!! Vanha hondan öljy oli miusta parasta mitä markkinoilla oli!
  27. #57
    Lainaa (viltsu81 @ Touko. 08 2008,20:00) kirjoitti
    No siitä se siis johtuu! Oon ihmetelly kun parin viimeisen pesu/vahaus kerran aikana on löytyny takahaarukasta ja takavanteesta sellaisia mustia, pieniä läiskiä. Näyttää kaukaa katsoen ihan homeelta (!), ja kun yrittää pyyhkiä pois niin leviää vaan muttei irtoa...
    Omasta pyörästä on tuo Shellin vaharähmä tättänä irronnut Castrolin bikepolishilla pyyhkimällä, sekä muovi, että rautaosista.

    Laiska kun olen, niin ei se öljyn kanssa lotraaminen oikein kiinnosta. Helpompi spreijata mäski kettinkiin, ja kerta viikkoon putsata vanne, haarukka jne...

    edit: kirjoitusvihre



    Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
  28. #58
    Lainaa (Halti @ Touko. 05 2008,10:23) kirjoitti
    Menee useempi purkki kesässä?
    Rasvailetkohan turhan ahkerasti? Mulla on nyt kolmas pyörä menossa samalla Bel-Ray -purnukalla, joka muuten on hommattu noin 1993!

    No oli kyllä yksi noin 13 vuoden ajotauko välissä ...

    Joka tapauksessa edelliselläkin (juuri myymälläni) pärrällä tuli 16 tkm eikä koskaan tarvinnut edes ketjuja säätää, vaikka niidenkin todellinen ikä oli mulle tuntematon. Ihan ohuesti voitelen ketjut sisäpuolelta o-renkaiden kohdalta kummankin puolen erikseen. Muuta ei tartte. Ei pahemmin sotkeennu rattaat eikä vanne ja ketjujakaan ei ole tarvinnut ikinä erikseen putsata muuta kuin mitä rätillä olen joskus vetäissyt. Rasvaa leviää taatusti riittävästi myös hampaiden kohdalle. Voiteluväli mulla edellisessä pyörässä noin 400km.

    Ketjujen rasvauksen päätarkoitus on pitää tiivistävät O-renkaat liukkaina.

    Tuo Bel-Ray on kyllä parasta mitä tiedän. Keltaista vaahtoavaa ja tunkeutuvaa ainatta, josta jää haihtumisen jälkeen sitkeä voiteluainekalvo jäljelle. Sopii siten vaikka jalkatappien ja vaihdenivelten tai vaikka auton saranoiden voiteluun.
    Just tällasta Bel-Ray "ruskehtavaa mömmöä" on täälläkkin tullu käytettyä ja kyllä se varmaan ihan hyvää on ku malttais vaan annostella tarpeeks vähän... nyt on kaikki paikat siinä mäskissä joka on muuten vaikee saada pois (koko pyörän perän alus täynnä + haarukka + vanne +++) no joo vanteen oon hoitanu vahaamalla puhtoseks jne kyllä se lähtee mutta ketjua se on kyllä suojannu hyvin kun ei oo tarttenu 7tkm aikana kertaakaan säätää eikä mistää ruosteista ole tietoakaan vaikka oon laittanu vaan jotain 500-800km välein ja ketju ei oo ees vielä sillon ollu mitenkään "kuiva"... (rasvatessa kun aina laitoin varmaan 1000% liikaa! )

    mutta on se vaan nyt nähty että nää spraypullo kamat on niin vaikee saada annosteltua tarpeeks vähäseks että aina on kaikki paikat mäskissä

    joten päätin siirtyä nykyaikaan ja tiedustella PRO-OILERIA josko sillä sais sopivamman määrän annosteltua no sellanen se nyt kuitenki lähtee tulemaan ja siihen ajattelin jotain perä tai laatikko öljyä koittaa

    kun nyt tulee ketjujen/rattaiden vaihto kuitenkin eteen niin putsaan samalla kunnolla koko pelin ja alotan "puhtaalta pöydältä" sitte sen paremmin näkee että lentääkö se laatikkoöljy niin pahasti vai ei! kavereita oon seurannu ja on tuntunu ihan hyvin pysyvän kun ovat hammasharjalla vetäneet (mielestäni erittäin vähän) ketjun pintaan...

    aikanaan kevarin kanssa tuli käytettyä CASTROL CHAIN WAXia ja se ei kyllä sotkenu mitään vannetta eikä mitään muutakaan mutta ei se kyllä suojannutkaan ketjua!!! jouduin kahden kesän aikana ostamaan 2 kertaa uudet ketjut (n.25-30tkm) vaikka sitä mäskiä tuli laitettua niin paljon että oli koneen päässä eturattaan vieressä paikat aina aika täynnä kun kopan avas

    kai se on vähän niin että pitää valita parhaiten pysyvän ja parhaiten voitelevan väliltä sopiva kompromissi kukin voi sitten itse miettiä mitä se on itse en kyllä halua öljyä ainakaan renkaan kulutuspinnalle asti!
    GSXR-1000 Limited
  29. #59
    Lainaa (kane80 @ Touko. 08 2008,13:09) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Touko. 05 2008,14:55) kirjoitti
    Lainaa (kane80 @ Touko. 05 2008,13:28) kirjoitti
    Taannoin, kun sen ainoan kerran ketjut edellisestä pyörästäni perusteellisesti putsasin ja tuollaisella 80/90 vaihteistoöljyllä öljysin, ekan sateessa ajon jälkeisenä aamuna ketjut olivat pinta ruosteessa. Tätä ei muuten ole tapahtunu ikinä vahoilla tai öljyillä, jotka on tarkoitettu ketjuille. Aamen.
    isot pojat on mulle opettaneet että sateessa ajamisen jälkeen öljytään ketjut Öljy leviää lämpimään ketjuun mukavasti.
    Kiva kun isot pojat tietää, mutta pointti tuossa minun jutussa oli se, että noi oikeat ketjuille tarkoitetut rasvat myös pysyvät ketjuissa sateella, toiset taas ei.
    Ja ainakin itse joudun tuolla sateissa välillä ajelee, siksi on mukavaa että se öljy pysyy ketjuissa silloinkin.

    Toi ruostuminen itselläni tapahtui vajaan 20 km ajon jälkeen, eli aikas nopeaan se vaihteistoöljy sai päähänsä lähteä. Mutta kukin öljyilköön miten tahtoo ja miten useaan vaan.
    viime kesänä ivalosta lieksaan kaatosateessa eikä ketjut ole vieläkään ruosteessa ;) Sulla on käynyt niin että vaihteistoöljy on liuottanut ketjujen pinnasta töhnää pois ja korroosiovauriot on tulleet näkyviin.

    Puhdas ja voideltu ketju kestää pitkään, tarramaisia liistereitä käyttäessä tuo kohta puhdas ei täyty koskaan. Mutta on spray töhnissä se hyvä puoli että ne on kätevä levittää, siistimpää kuin öljypurkin kanssa läträäminen.
    KTM
  30.  
  31. #60
    Lainaa (golffari @ Touko. 08 2008,20:08) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 08 2008,19:13) kirjoitti
    Ei saa enää Suomesta sitä Hondan punaista ölyä
    ...
    Huomasin aivan saman asian, uus öljy sotkee aivan saatanasti ja ei irtoa millään muulla kuin liuotinpesuaineella! Laitoin maahantuojalle kyselyä miksi tuote muuttunut, mutta ei ole vastausta kuulunut!!! Vanha hondan öljy oli miusta parasta mitä markkinoilla oli!
    Maailmanpelastus- ja viherpiiperosyistä kuulemma. Edellisen tuotteen molyn ja teflonin linkoaminen tielle ja purkkien lennättäminen jenkeistä ei kuulemma istu nykyiseen meininkiin.

    Tuollaisen selityksen sain kun joskus kyselin sen vanhan tuotteen perään. Voihan se olla että on todellisuudessa vaihdettu vain paremman katteen tms. takia.



Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen