Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Moi,

Pyörän hankinta edessä, ja yhtenä vaihtoehtona tarjottiin Kawasakin ZR-7:aa (vm. 2003). Ko. pyörä on kuitenkin sen verran kaukana, ettei koeajo ihan äkkiseltään onnistu. Löytyykö täältä kenties kokemusta pyörästä?
    Pyörä tulisi lähinnä työmatkoihin ja lyhykäisiin matka-ajoihin (2-päällä silloin tällöin). Etupää pyörässä on ilmeisesti melko löysä, mutta mahtaakohan sekään pahasti häiritä tuollaisessa ajelussa... Millainen kone on luonteeltaan? Jotain erityistä huomioitavaa tämän pyörän osalta, kun käytettyä ostaa?

Kiitos vastauksista!
    Pari kesää tuollaisella ajelin, eikä valitettavaa löydy. Löysästä keulasta pääsee eroon jäykemmillä öljyillä. Toimii myös kyytiläisen kanssa ihan kohtuullisesti. Kone on luonteeltaan aika tasapaksu, mutta tarjoaa kuitenkin tehoa mielestäni kohtuullisen kivasti. Käy jossain lähempänä kokeilemassa vastaavaa.
    Z1000 -08
    35 tuhatta tuli ZR-7:lla kurvailtua...eipä moitteen sijaa..(mittarissa oli 65t kun vaihdoin pois, eikä ollut koneessa mitään häikkää koko aikana)..hyvä peruspyörä, tykkäsin kyllä.

Suosittelen, mut koeajo on tietty paikallaan.
    Sininen Kawasaki Z750S
    OK.
    Mites on vara-osien hinnat ja saatavuus?
    Mukava vehje osta pois.ei se keula nyt niin löysä ole.kyllä siihen osia löytyy sumekolta sen kun hakee, eikä ne tollaseen perus pyörään maltaita maksa.ps itsekkin sellaisella aloittanut
    Ootteko ko. pyörästä tuota takapäätä jotenkin siistineet, toisin sanoen tuo vakio-kilpiteline pois ja jotain siivompaa tilalle?
    Meidän ZR-7:n takapäätä siistittiin tuommoisella motohell:istä tilatulla undertaililla.

http://bomber.fi/modules....d=64622

Sitä vähän muokattiin vielä tasoittamalla rekisterikilven kiinnitykselle tarkoitettu mötikkä takavalon alapuolelta.

http://bomber.fi/modules....d=59732
    "Oletko huomannut, että toisinaan pyörä ei kertakaikkiaan ole hyvän näköinen, mistä tahansa kulmasta sitä katsoo?" -Paavo Polttaja, JoeBar2-

Maalauksia:
    http://www.jppaintshop.fi/
    Tuohan on komeata työtä. Mites meinaat vilkut tuohon sijoittaa? Undertrayssä ei taida olla vakiona mitään paikkoja?
    Kiitosta kehuista

Kyllä siihen undertrayhin saa vilkut laitettua, jos ei poista sitä kilven kiinnitykselle tarkoitettua mötikkää. Siihen sivuihin on tarkoitettu vilkut kiinnitettäviksi.

Meidän ratkaisussa vilkut laitettiin takajalkatappien kiinnityspisteiden takapuolella oleviin paikkoihin. En tiedä mitä varten siellä sellaiset paikat oli, mutta vilkut meni niihin ainakin heittämällä, joten sinne ne sitten ruuvattiin.
    Ne näkyvätkin tuossa alemmassa kuvassa.
    "Oletko huomannut, että toisinaan pyörä ei kertakaikkiaan ole hyvän näköinen, mistä tahansa kulmasta sitä katsoo?" -Paavo Polttaja, JoeBar2-

Maalauksia:
    http://www.jppaintshop.fi/
    ZR-7 kokemuksia on kesästä 2000 alkaen kertynyt aika hyvin ja pääosin positiivisia. Pyörä on helppo ja hyvä ajaa, hyvillä renkailla sillä voi kanttaillakin ihan kunnolla. Lujaa jos ajaa niin saattaa vähän ottaa jotkut paikat tien pintaan mutta sitä kannattaa kokeilla jollain moottoriradalla sitten kun on ajellut enemmän. Alusta on vakiona kohtuullisen pehmeä, mutta säätämällä siitä saa katukäyttöön ihan hyvän, myös kyytiläisen kanssa... Itse vaihdoin WP:n takapampun ja etujouset, samalla lisäsin keulan esijännitystä pikkasen. Innostuin ajelemaan radalla enemmän ja sinne vakioalusta on liian pehmeä.
    Radallekin ZR-7 siis sopii oikein hyvin myös vakiona. Eihän sillä muoviluotien vauhdissa pysy jos kuskit osaa ajaa, mutta kyllä sillä ehtii.
    ZR-7 on muuten pyörä jolla on (toistaiseksi) hallussaan 24h radalla ajon ennätys. Rataperse 2005 ajossa tuli 2099km vajaan vuorokauden aikana.
    -t-
    2000_km/24h club,
    3 x rataperse *2004 1725km, 2005 2099km, 2010 2075km.

Kawasaki ZR-7 * *750 *2000 (2000 - 20??),
    Kawasaki Zephyr 750 *1991 (1993 - 2000)
    Tunturi Tiger
    Lainaa (Piippuz @ Touko. 27 2008,16:18) kirjoitti
    Radallekin ZR-7 siis sopii oikein hyvin myös vakiona. Eihän sillä muoviluotien vauhdissa pysy jos kuskit osaa ajaa, mutta kyllä sillä ehtii.
    ZR-7 on muuten pyörä jolla on (toistaiseksi) hallussaan 24h radalla ajon ennätys. Rataperse 2005 ajossa tuli 2099km vajaan vuorokauden aikana.
    -t-
    ^ tuo mies, piippuz, osaa ja jaksaa ajaa lujaa ikivanhalla tekniikalla. voi sanoa, että on nolanut kaikki uudet kilokyykyt, turbot ja muut mahdolliset ajamalla eniten ja koviten.

onhan zr7 ja zr7s vuodelta 1976 peräisin olevaa keskarikawatekniikkaa. osia siihen kyllä löytyy. jos oikeasti innostuu kovaa ajamaan kuten piippuzeta, niin laittelee vastaavat alustasäädöt ja palikat, niin loppu on kuskista kiinni.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Vihdoin tuli ZR-7 pihaan. Ihan mukavalta vehkeeltä vaikuttaa n. 400km jälkeen. Äänet tarttis saada hiukan ärjymmiksi No katsotaan mitä kaikkea tuohon vielä keksii...
    Sain itse ZR-7s:n viisi viikkoa sitten uljaana pihaan ja nyt on kilometrejä kertynyt 4500...ja tuunattu/vahattu/puunattu on ihan kamalasti =)
    Mukava pyörä ajella, kulkee kuin juna, persus ei puunnu läheskään niin kuin muna-asento malleissa.
    Joskus tuntuu, että pyörä on laiska mutta tarpeeks pientä vaihdetta vaan silmään niin kivasti kiihtyy ja vitosellakin menee tosi kivasti vaan kahvaa kääntämällä..
    Vaihdoin itelle lähes suoran tangon ja sain ajo-asentoani laskemaan ja samalla käsien asentoa levenemään, tämä tietenkin tekee ajamisesta raskaampaa aluksi, mutta tuleepa treenattua käsilihaksiakin vähän paremmin..

Pyörän saa vähän ketterämmäksi ja mukavammaksi kun laskee keulaa muutaman sentin..ja perän "siistiminen" tekee paljon koko pyörän olemukselle..
    Tässä pyörässä on paljon mahdollisuuksia omalle tuuningille, juuri sen verran kun tarvetta itselle on.
    Tankillisella ajelee nelisensataa kilsaa, on siis kohtuu taloudellinenkin..

Onnellinen omistaja ja kuvan löydät täältä linkistä
    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
    Jep, tarvii kanssa tuota tangon vaihtamista miettiä.

Ootteko asennelleet jotain sliparia pyöriinne, jos ootte, niin millaset on kokemukset?
    Tyhmä kysymys...
    Ensipyörä kun on kyseessä, niin se on (kait?) ihan normaalia, että moottoripyörässä nuo vaihteet kolahtelee, kun niitä kytkee päälle?
    Varsinkin ykköseltä kakkoselle, kun heittää, niin näin enimmäkseen autoa ajelleena tuntuu, että mikäköhän kivi siellä koneessa pomppailee
    Jep, vaihteiston kolinaan ja rutinaan kandee vaan MP hommassa tottua. Se tuntuu olevan ihan pyöräkohtaista miten paljon rutisee & öljyt vaikuttaa kanssa todella paljon. Tietysti sitä on omasta mopostaan aina niin vainoharhainen että kuvittelee lootan hajoavan hetkenä minä hyvänsä jos pikkasen vastustelee jne.

P.S Ja varsinkin juuri 1&2 väli on se rutisevin, sekä ylös, että alas vaihdettaessa.

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Jep, tällainen kutina mulla vähän olikin. Nyt voi taas nukkua yöt hiukan rauhallisemmin..
    Tai no, mahtaakohan se pyörä nyt varmasti pysyä pystyssä siellä parkissa...
    Ajelin tänään Kouvolasta Kotkaan ZR-7:lla. Täytyy sanoa että olen kyllä positiivisesti yllättyny ko. vehkeestä noilla 60-80 km/h mutkateillä mitä mentiin. Kulkee kuin juna, ja kyyti on kyllä paljon mukavampaa mitä omalla Fazerilla. Pitää omasta fasustakin kyllä nyt tsekata noita jousien säätöjä enemmän kohdilleen. Pehmeempään suuntaan on omaani nyt säädettävä, et pääsis samaan mukavuuteen. ZR-7:lla tuntee jotenki semmosta aitoa moottoripyöräilyn huumaa... Vaikea selittää, mut varmaa on että vaihdellaan tuon kauniimman osapuolen kanssa pyöriä päikseen nyt kyllä useamminkin näillä ajoreissuilla.
    Joo ihan mukavastihan tuo kyllä kulkee, mitä nyt on vajaan tonnin ehtinyt ajelemaan. Tiedossa mulla olikin, että toi keula on aika löysä, mutta että noinkin vetelä. Täytyy kyllä sille jotain keksiä, niin sitten alkaakin olemaan täydellinen pyörä minun ajoihin. No ehkä tuota ulkoasuakin voisi vielä koittaa hiukan ehostaa...
    Lainaa (norsu @ Kesä. 06 2008,10:48) kirjoitti
    Joo ihan mukavastihan tuo kyllä kulkee, mitä nyt on vajaan tonnin ehtinyt ajelemaan. Tiedossa mulla olikin, että toi keula on aika löysä, mutta että noinkin vetelä. Täytyy kyllä sille jotain keksiä, niin sitten alkaakin olemaan täydellinen pyörä minun ajoihin. No ehkä tuota ulkoasuakin voisi vielä koittaa hiukan ehostaa...
    Heitä sinne keulaan jäykemmät öljyt sisään, vois toimia. Tai sitten ihan uutukaiset (jäykemmät) jouset. Mut eka kandee tosiaan kokeilla noilla öljyillä mitä tekee.

Mitäs kaikkee pitäs ottaa huomioon kun käytettyä zr7 ostelee? keskiviikkona ois yhden pyörän katsominen eessä. en tiedä vielä kauheasti moottoripyöristä..
    MUSTA GSX-750 F 2006
    Käsittääkseni tämä on aika pomminvarma vehje ja aika vihreä olin/olen itse pyörien suhteen, kun omani hommasin. Luonnollisesti on varmaan hyvä tarkistaa ettei tiivisteet vuoda missään pyörän/koneen osissa. Itse hain ostaessani pyörää, jolla ei heti oston jälkeen tarvinnut suoraan huoltoon ajella, joten kulutusosia kannattaa tietysti tuolloin tarkemmin syynätä. Kannattaa ehdottomasti koeajaa pyörä ja testaa rauhassa kaikki "liikkuvat" osat, etsi ylimääräisiä kolinoita, löysiä nippeleitä jne.
    Mistään tyyppivioista minulla ei ollut ostaessani mitään hajua, toivottavasti sellaisia ei olekaan =/

Edit:
    Tuolta löytyy jonkin verran asiaa ja keskustelua pyörästä:
    http://www.zr-7.com/

moro,

mistähän mahtaa johtua, kun hiljaisessa vauhdissa/kiihdytyksessä 1llä ja 2lla kuuluu ja tuntuukin kolahduksia jostain eturattaan tienoilta. Onko rattaat ja ketjut kuluneet vai onko pelkoni vaihdelaatikon hajoamisesta aiheellinen? Vaihteet kuitenkin toimivat hyvin ja kovemmassa vauhdissa ei huomaa mitään...
    <p>&quot;Trying is the first step towards a failure&quot; Homer J. Simpson</p>
    Onko ketjut rasvattu?
    jamaha 02 --> riumppi 11

Blue's brother
  25.  
    Lainaa (Muikku @ Kesä. 01 2008,23:00) kirjoitti
    Onnellinen omistaja ja kuvan löydät täältä linkistä
    Kiinnostaisi tietää kilven kiinnityksestä. Onko teline tilattu jostakin vai itse tehty, sekä mistä vilkut on hommattu. Olisiko kuvaa suoraan takaa.