Sivu: 38 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 283637383940 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1111:stä 1140:een 1215:sta
  1. #1111
    Lainaa PeteJ kirjoitti Katso viesti
    Mahtavaa että ongelma on ratkaistu!
    Milloin pidetään kokoontumisajot?
    Täytyy nyt kokeilla ensin, että kaikki pelaa ja pyörä on kaikilta osin ajokuntoinen. Viime kesä meni vain noin 1000km ajeluilla, kun pyörä ei oikein vetänyt halutulla tavalla ja takajarrun kanssa sai askarrella, kun laahasi rajusti, piti purkaa lopulta satulasta männät kokonaan pois.

    Alkaa nämäkin pyörät olemaan siinä iässä, että jos on vähällä käytöllä niin tulee jo seisomisesta aiheutuvia ongelmia. Pyörättömät kaveritkaan ei ole halunneet lainata TRXää, vaikka olen avaimia tyrkyttänyt.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  2. #1112
    No hienoa että ongelma ratkesi!

    Nuo ovat vähän kinkkiset kaasuttimet muutenkin.
    Olin tänään taas pojan Monsterilla 60 km lenkillä. Hitto kun tuollainen nakupyörä on kylmä ajaa +10 asteessa! Pienikin kate auttaisi kummasti viimaa vastaan.
  3. #1113
    Jep.

    Tuli eka lyhyt koeajo heitettyä ja täytyy sanoa, että keskikierrosalueen nahkeus on poissa, vetää hienosti ylärekisteriin asti. Myöskin tuntuu, että ei käy enää niin rikkaalla eli kulutuskin voi laskea.

    Nyt vielä pitäis löytää uusi akku vanhan itseensä ottaneen tilalle. Puuilo ja Biltema myy ei-oota, motonetissä vain Yuasaa hintaan 69.90€.Täytyy katsella, mistä saisi järkevämmän hintaisen.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  4. #1114
    Roihupellon Motonetistä saa MTX ja Exide akkuja reippaasti halvemmalla kuin Yuasan vastaava. Ja jos tarvit laturin ennen käyttöönotto, voit lainata semmonen minulta.
    https://www.tori.fi/vi/68717009.htm
    Löysin tän ilmoituksen eilen illalla, ehkä joku täällä tarvii jotain osia siitä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 20.05.2020 klo 17:16.
  5. #1115
    Mulla oli Motonetin MTX, mutta se kesti tasan kaksi kesää eli alle 3tkm. Ilmeisesti pari kennoa pääsi talvella kuivaksi ja sen jälkeen ei ottanut enää latausta vastaan.

    Sain juuri viestiä Biltsusta, että heillä uusi erä akkuja, joten käyn sieltä hakemassa.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  6. #1116
    Kallis akkuakaan ei kestä liian vähän latausta, varsinkin jos heti uutena eivät saa kunnon lataus ennen käyttöä. Joskus kun olen ostanut akun jostain mp kaupasta, kyselin huvin vuoksi että tarviiko lataa ennen kun laitan sen pyörään kiinni ja myyjä sanoi ettei tarvi. Kai ne vaan haluu myydä enemmän akkuja koska tää neuvo vähentää niiden käyttö ikää roimasti.
  7. #1117
    Kolmenkympin akkukin pelittää kohtalaisella hoidolla usein 6-7 vuotta hienosti.
    Joskus taas ei.

    Vanhan luottopatterin, kalliin Yuasan kanssa taas on alkanut nykyisin
    tulla huolestuttavan usein ongelmia.

    "Kuivumiset" ovat toki asia erikseen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #1118
    Normaalisti en ole ikinä lisännyt akkuvettä kennoihin, ei ole tarvinnut. Sen takia tuli puun takaa, että toi MTX:n AGM-akku, mikä se sitten onkaan, meni kerrasta vainaaksi.

    Katotaan, miten Biltsun 12Ah geeli-akku kestää. Yleensä noissa kait lukee, että ei pidä ladata ennen käyttöä, mutta pitäähän se napajännite tsekata ennen käyttöönottoa.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  9. #1119
    Kyllä se on niin että kaikki akut paitsi lithium akut pitää ladata ennen käyttöönottoa. Yuasan omalta sivulta lukee näin:
    Common mistakes with commissioning include:
    – Not following the correct electrolyte filling procedure. Forcing electrolyte into the battery, rather than allowing it to flow naturally, can in extreme cases cause internal damage and premature failure
    – Not allowing enough time for the electrolyte to be fully absorbed. The battery must be left to stand for at least two hours once the battery has been filled.
    – Not top charging prior to instillation. Due to the manufacturing process, motorcycle batteries will not be in a fully charged state prior to commissioning so will require a top charge before instillation. Check your battery’s instructions for the recommended minimum charge time.
  10. #1120
    Ostin hetki sitten geeliakun skootteriin ja sitä ei saanut ohjeiden mukaan ladata, eikä kyllä tarvinnutkaan sillä ylläpitolaturi ei alkanut edes ladata.

    Suurimmat ongelmat tulee, kun jännite tippuu jonnekin 6-8V tienoille, kun akku pääsee tyhjentymään joko talvisäilössä tai jonkun hävikin johdosta. Yleensä tässä kohtaa omat akut ei ole enää ottaneet latausta kunnolla vastaan. Eli kesällä riittävän usein ajoa ja talvella akku irti ja lataukseen, jännitteen tarkistus aika ajoin talvella.

    Tuo MTX:n kennojen tyhjentyminen on edelleen mulle mysteeri. En ole päästänyt akkua tyhjäksi missään vaiheessa.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  11. #1121
    Tilasin netin kautta uuden LED polttimon etulyhtyyn ja täytyy sanoa että muutos oli huikea! Sain hyvän hinnan kun löysin 60% alennuskoodin siihen nettikauppaan.
    Eka kuva mun pyörästä on vanha perinteinen polttimon kanssa ja tokassa näkyy LED polttimolla.
    Mulla on kaksi niitä jos joku haluu toinen niistä, halvalla lähtee!
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  12. #1122
    Lainaa PeteJ kirjoitti Katso viesti
    Tilasin netin kautta uuden LED polttimon etulyhtyyn ja täytyy sanoa että muutos oli huikea! Sain hyvän hinnan kun löysin 60% alennuskoodin siihen nettikauppaan.
    Eka kuva mun pyörästä on vanha perinteinen polttimon kanssa ja tokassa näkyy LED polttimolla.
    Mulla on kaksi niitä jos joku haluu toinen niistä, halvalla lähtee!
    Antaako "vanha" umpio tuon kanssa tarkan valokuvion? Minulla on Rocketissa joku vanha led polttimo ja hajavaloa piisaa.

    Yritin asentaa "sen toisen" XJR:ään, jossa umpio on niin täynnä johtoja ja liittimiä, että jäi yritykseksi, kun ei kerta kaikkiaan mahtunut. Mitenhän joku tällainen toimisi? Ainakin mahtuu olemaan.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  13. #1123
    Mua kiinnostaisi kanssa valokuvio. TRXän alkuperäinen valo on kyllä surkea, niin kuin varmaan suuren osan tuon ajan prätkistä. Ledpolttimo ei varmaan onneksi tee lämpöä, että alkaisi umpio tai johdot sulaa.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  14. #1124
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Ledpolttimo ei varmaan onneksi tee lämpöä, että alkaisi umpio tai johdot sulaa.
    Jäähdytysrivathan tuossa takana olevassa mötikässä on. Eli saattaapi käydä aika kuumana.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  15. #1125
    En ole vielä testannut uuden polttimon pimeässä mutta seinään tuli paljon enemmän valoa eteen kuin normaalilla polttimolla. Niin kuin Cona sanoi, tän pyörän valokuvio on surkea ja veikkaan että tän kanssa tilanne paranee vaikkei olis täydellinen valokuviokaan. Olen omistanut useita moottoripyöriä elämäni aikana ja tässä on helposti surkein valo kaikesta.
    Ja kuumana varmaan käy koska tässä on (valmistajan mukaan) 8000 lumenia tehoa, joten se sisään rakennettu puhallin on varmasti tarpeellinen! Piti muokata umpion takana oleva suojakumi että se saa kunnolla ilmaa.
    Edit: laitoin tällaiset takavalot aikasemmin, nekin on LEDit.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 30.05.2020 klo 14:54.
  16. #1126
    Otapa jossain kohtaa kuva pimeässä vaikka seinää vasten niin näkee vähän millaisen kuvion tuo ledpolttimo tuottaa.

    Itse olen haaveillut ihan ulkonäkösyistä vaihtaa 92-94 Yamaha FZR umpion, jossa linssivalo toisella puolella eli ns. kykloopinsilmä. Harmillisesti noita pyöriä ei ole myyty laman aikana juurikaan, joten ei löydy oikein purkuosana Suomesta.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  17. #1127
    Joo, minäkin meinasin hommata sellainenkin ebay:n kautta mutta ne ovat aika hintavia ja välillä jopa rikkinäisiä.
    Olen todella tyytyväinen tän ratkaisun kanssa ja oli myös helppo asentaa ja edullinen 'upgrade'.
    Toinen LED polttimo lähtee 15 eurolla jos joku kiinnostaa.
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 31.05.2020 klo 13:18.
  18. #1128
    Nyt on koeajo suoritettu kaasariremontin jälkeen. Hienosti vetää punaiselle asti, puutuminen ja kakistelu on poissa. Myöskään pakokaasu ei haise enää rikkaalle.

    Ainoa pieni ongelma on, että ajon aikana tyhjäkäyntikierrokset jäi yli 1500rpm joita säätelin ruuvista pienemmälle.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  19. #1129
    No niin, nyt kävin ottamaan kuvan siitä uudesta LED polttimon valokuviosta. Pyörä on noin kaksi metriä seinästä ja valon määrä, laatu sekä tarkkuus on selkeästi parempi, ainakin minun mielestä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  20. #1130
    ^Siis onko tuo kuva lähivalosta eikä pitkästä? Jos lähivalosta niin eihän siinä ole tietoakaan valokuviosta ja rajauksesta... Valokuvion pitäisi olla joko suora vaakaviiva minkä yläpuolelle ei tule valoa, tai vaihtoehtoisesti ojan puolen reunassa kuvion rajan pitäisi nousta viistosti ylöspäin.

    Edit. Oheisen linkin takaa esimerkkikuvia.

    https://www.am-asennus.fi/wp-content.../08/nov5-1.jpg
  21. #1131
    Laitetaan nyt kysymys tähänkin threadiin. Itellä ollut Takatalosta (salosta) ostettu TRX jo reilun 15 vuotta. Paljoa ei ole alkuperäistä jäljellä, mutta moottoripuoleen ei ole juurikaan koskettu. Viimeiset noin 10 vuotta ollut kovin vähällä ajolla. Pääosin tankillinen tai pari vuodessa.. Nyt taas heräs jonkin näköinen polte ajamisiin ja josko lopulta ne TDMR40:t tai FCR41:t hankkis Kaasarit pitäs joka tapauksessa siivota, tyhjäkäynti on lämpimänä hiukan hukassa. Akrapovicin kokoputki on tällä hetkellä paikassa.
    Mahtaneeko noilla kaasareilla olla juurikaan eroa. Ulkomaisilla foorumeilla ne noiden FCR:ien puolesta liputtaa, mutta taitaa Euroopasta olla Mikunit melkein helpommin hankittavissa ja hieman ehkä edullisemmat.
    Tuntuuko se n. 10hp jollaista tuolla muutoksella arvioidaan saavutettavan.
  22. #1132
    En osaa ottaa kantaa noihin virikaasareihin, mutta olettaisin, että noilla saa eniten löylyä sinne yläkierroksille punarajan tuntumaan.

    TRX:n kaasarit ja ilmanputsarit ovat ehkä yleisin aihe eri foorumeilla keulan päivittämisen lisäksi. En tiedä onko joku tullut johonkin pätevään lopputulemaan, putsarien suhteen, jos asentaa virikaasarit.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  23. #1133
    Tuli nyt hankittua nuo TDMR:t. Pitää vielä käydä säädättämässä. Tophamin vakiosuutin taitaa antaa turhan laihaa seosta.
    Kaasuttimet kun olivat poissa näyttää siltä että edellinen omistaja ron avartanut kanavia. Tiedä sitten onko onnistunut muotoilu vai ei.. Tunnustaako joku omistaneensa Takatalossa Salossa 2000 luvun alussa myynnissä olleen TRX:n jossa oli R6 modattu yläkate. Kiinnostaisi mitä koneelle on tehty...
  24. #1134
    Minulla on suoraveto Mikunit. Ihan yhtä kivat ja tarpeelliset ne on kuin se koko prätkä tallissa
    Turha yrtittää enää ajaa kaupungissa senverran hermostunutta meno on, mutta on se kivaa kun mutkainen latu aukeaa.
    Säilytin alkuperäisen putsarin ja boksin johon porasin 2 kpl 20mm reikää, se mainostettu 10hp taitaisi tulla "race" suodattimilla. En ole säädättänyt, oma Lambda kertoo että vähän paksulla ollaan jatkuvasti.

    5-valve kannessa imupuolen avartaminen taitaa mennä harakoille, päinvastoin kanavan pienentämisellä voisi saada hyötyä kun virtaus nopeutuisi. Venttiilien luota voi siistä purseet ja kohdistella imukurkut ja kannen reiät.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  25. #1135
    Tollaselta se näytti. Ehkä enempi siistityltä kuin oikein työstetyltä.



    Vakio Tophamin 145 suuttimilla oli penkissä ala ja keskikaasullla hiukan rikkaalla kun taas täyskaasu vedätyksessä veti hiukan laihalle.
    Tehot jäi ottamatta kun löi toisen kohon jumiin, jotain skeidaa meni neulan väliin ja
    ruuttas ylivuotoputkesta suoraan pihalle liemet.
    En viitsinyt enää kammioiden avauksen jälkeen vanhaa kiusata, seos enempi kiinnosti ja
    se oli aika lailla kohillaan

    Hyvinhän tuo toimii, herkempi on ajaa taajamassa mutta tasasemmin käy pienilläkin kierroksilla kuin vanhoilla alipaineilla. Ja tuntuu siinä löylyäkin enempi olevan.
  26. #1136
    siis Topham kit se on minullakin ja nyt kiinni ne katusuuttimet, joiden lukuja en muista, ja kiihdytyssuppilot . Lambda näyttää ajossa koko ajan hieman paksuja lukemia, dynossa en ole käynyt eikä tuolla liikenteessä voi torvi levällään vetää eikä varsinkaan kerkee mitään mittareita katsoa

    MoTi sulla on myös vaihdettu takaswingi yksipuoliseksi? Laitahan isompia kuvia laitteesta näkyville.
    Viimeksi muokannut: RHR; 10.07.2020 klo 12:19.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  27. #1137
    Tollanenha se on ollut. Hiukan puoli valmiiksi jäänyt.
    Nyt on Akrapovicin loppu putkikin paikassa. Kiireessä itse tehty 2-1 kollektori ei
    ole oikein hyvä, pitäs sitä hiukan korjata paremmin virtaavaksi.



  28. #1138
    Hyvää pääsiäistä kaikille TRX omistajille.

    Vaikkei se välttämättä ketään kiinnosta niin kirjoittelen vähän omasta pyörästä.

    Ostin oman pyörän vakuutusyhtiöltä muistaakseni 2009, silloin se oli lipattu kyljelleen ja lunastettu. Ensimmäisenä talvena korjattiin luonnollisesti kaatumisvauriot ja pyörä ajokuntoon.

    Seuraavaksi pientä luetteloa modauksista, joita tehty pyörään vuosien aikana, ei ole kronologisessa järjestyksessä ollenkaan..

    Pyörässä oli jo alunperin Over Racing täysputkisto, jossa siis rosterinen kokoputkisto hiilikuituvaimentimin

    -Wirth etujouset orggisiskareihin
    -R6 Bluespot jarrusatulat ja teräspunosletkut eteen
    -R6 takaiskari ja adapteripalikka ja eri koiranluut
    -tuplakupla visiiri
    -lyhyemmät välitykset
    -Ignitech sytytysyksikkö
    -Dynojet suutinsarja (nykyään orggissuuttimet)
    -valkopohjaiset mittaritaulut
    -lasikuituinen seat cover hiilariteipillä päällystettynä
    -piparijarrulevyt eteen

    Talvella 20/21 tehty sen verran, että orggis ajovaloumpio vaihtui FZR kykloppimalliin eli yhdellä linssillä ja taakse tuli ledpolttimot takavaloon

    Olen pyörään muuten tosi tyytyväinen, mutta edelleen pitäis kaasarit säädättää ja sitä varten pyörässä on lambdalle paikka putkessa.

    Toinen modi jota vielä himoitsen on USD-keulan laitto alkuperäisen tilalle. Toisi paljon ulkonäköä ja varmasti myös parantaisi ohjaustuntumaa/keulan reagointia.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  29. #1139
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Vaikkei se välttämättä ketään kiinnosta niin kirjoittelen vähän omasta pyörästä.

    Ostin oman pyörän vakuutusyhtiöltä muistaakseni 2009, silloin se oli lipattu kyljelleen ja lunastettu. Ensimmäisenä talvena korjattiin luonnollisesti kaatumisvauriot ja pyörä ajokuntoon.

    Seuraavaksi pientä luetteloa modauksista, joita tehty pyörään vuosien aikana, ei ole kronologisessa järjestyksessä ollenkaan..

    Pyörässä oli jo alunperin Over Racing täysputkisto, jossa siis rosterinen kokoputkisto hiilikuituvaimentimin
    Moi Cona, minua ainakin kiinnostaa ja tällaista on tosi kiva lukea. Toi Over putkisto on nykyään kultaa arvokkaampi ja maailmalle löytyis vaikka kuinka paljon ostajaa!
    Itse meinasin myydä mun pyörän talvella kun viime vuosi olen ollut lomautettuna. Mutta sitten jotenkin selvisin huonosta raha tilanteesta ja mopo on edelleen minulla, onneks.
    Aloitin vähän aikaa sitten etukate projektin jossa yritän saada tupla pyöreät valot (eka TDM850 mallista) asennettu tarvike 'race' malli katteeseen. On hieman hankalaa mutta pikku hiljaa pääsen eteenpäin.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  30.  
  31. #1140
    Joo, harmillisesti Overin vaimentimiin ei tunnu saavan varaosia. Kaikista eniten kaipaisi uusia kuoria vaimentimiin. Mulla on itsellä 2 osaputkistoa, kun ostin yhdestä purkupyörästä keskiputket ja vaimentimet. Kaikissa noissa on enemmän ja vähemmän kuori saanut osumaa.

    Noita tuplavaloja on näkynytkin maailmalla monessa TRX:ässä ja ovat hyvännäköisiä. Itse halusin tuon linssivalon, jossa siis lähivalo ja kaukovalo eri heijastimella ja verrattuna alkuperäisumpioon nyt tuossa pyörässä on valot! Ja on minusta vielä hyvännäköinen.

    Ihmeen vähän näitä harrastetaan täällä meillä. Tuolla FB-maailmassa juttua rakentelusta tulee koko ajan uutta.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Sivu: 38 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 283637383940 ... ViimeinenViimeinen