Sivu: 36 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 263435363738 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1051:stä 1080:een 1215:sta
  1. #1051
    Kyllä ei alkuperäiselle välitykselle. Mulla toisessa piikkiä pienempi eturatas (16?) ja toisessa 2 piikkiä isompi takaratas (41) . Tiedä sitten kumpi ompi parempi?
    TRX850 -96
    XT500 -80
  2. #1052
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Mistähän löytäisi edukkaasti ketjut ja rattaat TRX:ään? Vanhat X-rengasketjut ei kestänyt kuin reilut 10tkm, tiedä sitten oliko huonolla voitelulla vai miksi näin.
    Takarattaan vaimenninkilven laakerit ehjät?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  3. #1053
    Olen kyllä kokeillut laakereita aina, kun on ollut takarengas irti, mutta en ole havainnut niissä klappia.

    Kumpi on RHR parempi noista vai onko ihan sama? Mulla on vissiinkin nyt 17/41?

    Monesti motarilla hakee tolla nykyisellä välityksellä kutosta motarilla, mutta taas vakiossa ykkönen on liian pitkä, jonka takia aikanaan tuota välitystä lyhensinkin.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  4. #1054
    Lopputulos on kutakuinkin sama ( vakio 17/39-2,29 16/39- 2,43 17/41-2,41 ).
    Moottoritie ja TRX = NOU NOU
    TRX850 -96
    XT500 -80
  5. #1055
    Joo eipä tuolla näytä olevan käytännön merkitystä ja TRX tosiaan viihtyy asvaltoiduilla mutkateillä paremmin kuin motarilla.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  6. #1056
    Nyt on TRX:sässä uudet DID:n ketjut ja rattaat, yhden lenkin joutui lyhentämään. Väleiksi tuli tuo vielä karvan verran aiempaa tiheämpi 16/39 ja täytyy kyllä sanoa, että jotenkin tuntuu paremmalta kuin vanhemmilla väleillä, vaikka eihän tuossa oikeasti ole kuin marginaalinen ero.

    Ehkä uudet säädetyt ketjut ja rasvatut taka-akselin laakerit vaan rullaa paremmin.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  7. #1057
    Nyt joku on käynyt ostamassa Nettimopon punasen TRX:n pois. Jos nyt pyydetty raha oli oman budjetin ylärajalla, niin oli vahva ehdokas tulevaksi katupyöräksi.

    No vähän kilometrejä siinä oli, toivottavasti meni niitä lisäävälle onnelliselle.
    Testi
  8. #1058
    Trx-ketju on vajunut jo toiselle sivulle. Aika siis päivittää.

    Kesäkuu meni omalta osaltani aika vähillä ajoilla. Syy oli takajarrusatula, joka jumitti niin pahasti, että ainoaksi vaihtoehdoksi jäi työntää männät paineilmalla ulos ja putsata männät ja satulat. En olisi ikinä uskonut, että kesäkäytössä voi mennä satula noin jumiin, ja männät olivat vielä ihan siistin näköisiä.

    Nyt kun jarru ei enää laahaa olen ajanut pari reissua mökille mutkateiden kautta. Tänä viikonloppuna tuli yli 300km mittariin nautiskelua. Oli kyllä hemmetin hienoa ajella, vaikka olikin kuuma ajokamoissa.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  9. #1059
    Nythän siellä on nettimotossa taas yksi yksilö ainakin myynnissä.

    Itsellä eka kesä ilman pyörää tai useampaa sitten vuoden 2006. En tiedä. Ehkä se innostus joskus vielä viriää, mutta nyt ei ole kyllä tehnyt edes mieli ajella.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  10. #1060
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Trx-ketju on vajunut jo toiselle sivulle. Aika siis päivittää.

    Kesäkuu meni omalta osaltani aika vähillä ajoilla. Syy oli takajarrusatula, joka jumitti niin pahasti, että ainoaksi vaihtoehdoksi jäi työntää männät paineilmalla ulos ja putsata männät ja satulat. En olisi ikinä uskonut, että kesäkäytössä voi mennä satula noin jumiin, ja männät olivat vielä ihan siistin näköisiä.

    Nyt kun jarru ei enää laahaa olen ajanut pari reissua mökille mutkateiden kautta. Tänä viikonloppuna tuli yli 300km mittariin nautiskelua. Oli kyllä hemmetin hienoa ajella, vaikka olikin kuuma ajokamoissa.
    Moro Ukko! Vielä se painaa menemään. Sama täällä! t. Krisu
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
    Jäsenyydet: MMAF
  11. #1061
    Nettivaraosassa on mulla myynnissä TRX etukate (Punainen) (sisältää kiinnikkeen) sekä takakate (punamusta). Alkaa tila loppumaan, niin on myytävä pois. Niin ja myös aluperäinen etulokari (punainen).

    Mahdollisesti myös tankki on lähdössä myyntiin, mutta en ole ihan varma. Olis hyvä olla varmaan "varatankki" olemassa jos pannutan tuolla omalla...
    Viimeksi muokannut: evilHR; 05.10.2019 klo 20:03.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
    Jäsenyydet: MMAF
  12. #1062
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Nythän siellä on nettimotossa taas yksi yksilö ainakin myynnissä.

    Itsellä eka kesä ilman pyörää tai useampaa sitten vuoden 2006. En tiedä. Ehkä se innostus joskus vielä viriää, mutta nyt ei ole kyllä tehnyt edes mieli ajella.

    Oletko käynyt lääkärissä?
    Viimeksi muokannut: evilHR; 05.10.2019 klo 20:04.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
    Jäsenyydet: MMAF
  13. #1063
    Hienoa että evilHR ja Twin Tenox ovat heränneet ruususenunestaan.
    Mulla olis muuten ducati Monsterin peltitankki jos Evil haluaa rakennella jotain uutta.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  14. #1064
    Lainaa evilHR kirjoitti Katso viesti
    Moro Ukko! Vielä se painaa menemään. Sama täällä! t. Krisu
    Moro. Painetaan joo. Vähän, mutta nautiskellen ilman kiirettä. Vielä kun saisi nuo kaasarit säädätettyä viimeinkin. Ajelin tossa viikko sitten tallille ja vähän rötäsi kylmänä, kun seokset vissiin vähän rikkaalla. Viime talvena sain jo lambdapaikallisen Overin kiinni, että ois vaan säätöä vailla.

    Mutta tuli hommattua avoautoon uusi moottori, ja pitäisi sitä alkaa rakentamaan kun vie nurkassa tilaa. Saa nähdä milloin Yamaha saa huomiota.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  15. #1065
    Moi, olen Pete ja minusta viime vuoden lopussa TRX omistaja. Aloitin huolto toimenpiteet vasta tässä kuussa ja pikku hiljaa saan sen valmiiks ennen kevättä. Keula huolto oli eka homma ja vaihdoin kaikki liukulaakerit samalla. Etupää tuntuu nyt paljon herkemmältä ja veikkaan ettei pumput ollut huollettu moneen vuoteen. Ostin 99 R6:sen jarrusatulat ja Thunderacen pääsylinterin ja vaihdoin kaikki tiivisteet sun muut niissä. Pyörässä oli jo teräspunosletkut joten jarrut pitäis toimia ihan hyvin nyt. Tankin bensahana myös meni vaihtoon (00 R1) ja siihenkin vaihdoin tiivisteet. Ostin Krisulta etukate eilen ja se on nyt paikalla vanhan ei-orkkiksen tilalla. En tiedä mitä tähän pyörään on käynyt mutta siinä oli joku lasikuitu etukate kiinni ja sen punainen väri ei ollut ihan oikein. Onneks vaihdoin sen koska se oli jo vähän rikki lampun vasen ala-kiinnikeen kohdalla. Seuraavaksi käyn kaasarit läpi ja vaihdan tiivisteet, neula venttiilit, neulat sun muut. Renkaat myös menee vaihtoon ja mulla on jo GPR300 renkaat valmiiks siihen (120/70 etu). Perus huolto jutut kuten tulpat, ilmasuodatin ja öljynvaihto teen vasta myöhemmin. Meinaan vaihtaa rattaat ja ketjukin kun budjetti sallii. Muuten, olen Aussi joten en osaa kirjoittaa täydellisesti mutta yritän kehittää taitoni jatkuvasti.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 21.02.2020 klo 23:10.
  16. #1066
    Hyvinhän tuo suomi taittuu! Kerro ihmeessä kokemuksia pyörästä kun saat sen ajoon, on itselläkin harkinnassa.
    Se maksaa kuka nauttii!
  17. #1067
    Lainaa Jebbe kirjoitti Katso viesti
    Hyvinhän tuo suomi taittuu! Kerro ihmeessä kokemuksia pyörästä kun saat sen ajoon, on itselläkin harkinnassa.
    Kiitos. Täytyy myöntää etten ole aloittanut ihan nollasta kun minun vanhemmat ovat Suomalaisia ja jonkun verran kieli taitoa oli jo hallussa ennen kuin muutin tänne. Mutta silti en osannut kirjoittaa eikä puhua kuin muutama sanaa kerrallaan silloin ja olen oppinut todella paljon 15 vuodessa täällä.
    Kaverilla oli TRX aikoinaan Australiassa ja tiedän että on kiva pyörä ajaa jos on kaikki kunnossa. Orkkis jarrut ei ole koskaan ollut kovin hyviä joten ne meni vaihtoon melkein saman tien. Etupään pumput on vähän liian pehmeät myös oman makuun ja meinaan vaihtaa nekin jossain vaiheessa, esim. Thundercatin keula jos löytyy purkaamosta. Takaiskari muistaakseni on ihan hyvä ja aion pitää sen toistaiseks, se vaan vaatii huoltoa kun on jo niin vanha.
  18. #1068
    https://www.tori.fi/vi/66925385.htm
    Minulla on TRX takaiskari myynnissä jos joku tarvii sellaisen.
  19. #1069
    Tervetuloa PeteJ,
    näyttäisi että Kengurumaassa on keskivertoa enemmän TRX:n päälle ymmärtäviä, ainakin TRX850.com sivujen käyttäjien perusteella.
    Sinäkin näytät asustelevan täällä KehäKessan vaikutuspiirissä, jospa ensikesänä saataisiin kokoontumisajo kun meitä on ainakin kolme täällä
    TRX850 -96
    XT500 -80
  20. #1070
    Joo, kokoontumisajot olis ihan jees!
    Tosiaan en ole ajanut metriäkään mun pyörällä vielä mutta kohta se on ajovalmis ja täysin läpikäyty.
    Ausseissa niitä on paljon koska se oli Yamahaan valikoimassa mallin koko tuotanto ajan. Uutena ne oli ylihinnoitellut mutta käytettynä niistä tuli todella suosittuja. Tilanne olis ihan erilainen jos se tuotanto malli olis ollut yhtä tehokas ja hyvin varusteltu kuin se prototyyppi oli! Edit: kaverilla oli harmaa tuonti (grey import) TRX Japanista ja siinä oli paremmat jarrut ja muistaakseni vähän enemmän tehoakin. Väritys oli mieletön myös.
  21. #1071
    Nyt on vihdoin pyörä valmis ajoon ja paljon on tehty sen jälkeen kun ostin sen. Eka kuva on edellisen omistajan ottama ja seuraavat kuvat otin tänään. Ulkonäkö muuttui vähän mutta toivottavasti ajettavuus on nyt paljon parempi kuin ennen.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 16.03.2020 klo 12:19.
  22. #1072
    Tällä hetkellä mun pyörä näyttää tältä. Ostin uuden pleksin, lyhyemmät takapään koiranluut ja mustat TRX tarroja. Lopputulos on ihan jees mutta ajettavuus on nyt todella hyvä. Mulla on myös solo istuin kate mikä odottaa varastossa toistaiseks. Suunnitelma on maalata katteet jossain vaiheessa, Jarno Saarisen tyyliin.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 23.04.2020 klo 23:52.
  23. #1073
    Tuo on hyvännäköinen peli! Kovasti vain kilometrejä alle kun kelit paranee.
    Se maksaa kuka nauttii!
  24. #1074
    Kiitos, on se kiva vehje ja nyt on ainakin aikaa ajaa kun olen lomautettu töistä. Ainoa ongelma on että lapsetkin on kotona ja mun vapaa-aikaa on paljon vähemmän kuin normaalisti...
  25. #1075
    Moro.

    Hyvä, että muilla pelit rokkaa.

    Mulla tuli pieni ongelma vastaan talvisäilytyksen jälkeen. Tarkoitus oli säätää kaasuttimen neuloja, mutta operaation jälkeen kaasarit alkoi puskemaan bensaa niistä ohuista letkuista, jotka on siellä pohjassa.

    Tämän jälkeen olen purkanut kohokammion ja neulan moneen kertaan irti, vaihtanut neulaventtiilit ja uudet tiivisteet kammion pohjiin ja kattonu kohot jne.

    Edelleen tilanne on se, että pyörä starttaa, käy 10 sekkaa, sammuu ja sitten laskee kaasarit tyhjäksi. Kattelin bensahanan ja ne muovisen lätkän alla olevat air cut valvet myös, mutta en löytänyt niistä mitään vikaa. Alkaa hyvät neuvot loppumaan.....
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  26. #1076
    Kuulostaa niin kuin olis kaksi ongelmia. Kartioruuvit kaasarin pohjassa ei pidä bensaa ja kaasarit ei sitten täytty kun ne tyhjenevät. Jos kohot liikkuu normaalisti, se ei ehkä liity niihin. Olisko pumppu viallinen tai sitten sen alipaineletku viallinen?
  27. #1077
    Lainaa PeteJ kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa niin kuin olis kaksi ongelmia. Kartioruuvit kaasarin pohjassa ei pidä bensaa ja kaasarit ei sitten täytty kun ne tyhjenevät. Jos kohot liikkuu normaalisti, se ei ehkä liity niihin. Olisko pumppu viallinen tai sitten sen alipaineletku viallinen?
    Ne kohojen mukana liikkuvat neulaventtiilit, joissa kuminen kartio kärjessä on siis uusittu.

    Mitenköhän tuon pumpun ja alipaineletkun voisi tsekata/testata? Uusi pumppu ei vissiin ole kauhean kallis.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  28. #1078
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti

    Mulla tuli pieni ongelma vastaan talvisäilytyksen jälkeen. Tarkoitus oli säätää kaasuttimen neuloja, mutta operaation jälkeen kaasarit alkoi puskemaan bensaa niistä ohuista letkuista, jotka on siellä pohjassa.
    Ei kaasarin pohjassa yleensä kai ole muita letkuja kuin tyhjennysruuveilta tulevat letkut. Ja niistä ei valu bensaa ellei tyhjennysruuvit ole auki. Onko kuvamateriaalia tai videota vuototapahtumasta?
  29. #1079
    Tarkoitin kaasarin pohjassa olevat kartio ruuvia. Ne on ainoastaan kohokammion tyhjennystä varten, joten jos bensa vuotaa sieltä se tarkoittaa sen että ruuvit on löysällä tai ei muuten pidä bensaa.
    Se toinen ongelma voi myös johtua siitä bensahanasta koska se on tunnettu tyyppivika tässä pyörässä. Sekin toimii ailpaineella ja jos sen kalvo on kovettanut, bensa ei tule niin paljon kuin pitää. Hana ja bensapumppu voi testaa erikseen jollain alipaineen tuottava työkalulla (esim. jarruneste imulaite) silleen että yrität bensaa kulkemaan johonkin astiaan. Bensahanalle saa korjaussarjat mutten tiedä saako pumpulle mitään. Itse vaihdoin hanan ihan tavalliseen sen takia että olis yksi ongelma kohde vähemmän.
  30.  
  31. #1080
    Täytyy katsoa ne pohjien tyhjennysruuvit. En kyllä muistaakseni niitä aukonut kohokammion pohjia putsatessa, mutta kaikki on mahdollista, kun monta tuntia asentelin bensahuuruissa. Olis toisaalta looginen juttu.

    Jos ei sillä tokene niin tilaan suorilta uuden alipainepumpun. Ei ymmärtääkseni maksa ebayssä montaa kymppiä.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Sivu: 36 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 263435363738 ... ViimeinenViimeinen