Sivu: 40 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3038394041 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1171:stä 1200:een 1215:sta
  1. #1171
    Mielestäni just tuo pyörä oli pari viikkoa sitten Copart:n huutokaupassa.
    Jos on sama pyörä, kuten luulen, niin huutokauppailmoituksen kuvien perusteella oli kyllä hyvässä kunnossa ja vähän ihmetytti miksi muutaman pienen naarmun tms. takia olisi ruttutukkuun mennyt.
  2. #1172
    Kuvissa nätin näköinen tuo sinertävä TRX.

    Btw. Jos jollain nurkissa ehjää tai korjauskelpoista TRX etukatetta niin saa tarjota. Oma pyörä päätti majapaikan pihassa kaatua rankkasateen johdosta kyljelleen.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  3. #1173
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Btw. Jos jollain nurkissa ehjää tai korjauskelpoista TRX etukatetta niin saa tarjota. Oma pyörä päätti majapaikan pihassa kaatua rankkasateen johdosta kyljelleen.
    Mulla on tarvike etukate joka vaatii etuhäkin kiinnikkeita ja liimausta, muuten on ihan hyvässä kunnossa. Saat sen ilmaiseksi jos vaan kelpaa.
  4. #1174
    Lainaa PeteJ kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tarvike etukate joka vaatii etuhäkin kiinnikkeita ja liimausta, muuten on ihan hyvässä kunnossa. Saat sen ilmaiseksi jos vaan kelpaa.
    Kelpaa toki. Tarkastan ensin tallilla yhden varakatteen, onko siinä järkeä alkaa työstämään ja palaan sulle yv.llä.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  5. #1175
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Kelpaa toki. Tarkastan ensin tallilla yhden varakatteen, onko siinä järkeä alkaa työstämään ja palaan sulle yv.llä.
    Ok.
    Tältä mun pyörän kytkin levyt nätti kun vaihdoin niitä eilen. Onneks päätin hoitaa tän homman, kytkin rupesi tuntumaan hieman oudolta ja epätasaiselta.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  6. #1176
    Aika valmiilta näyttää levyt. Itsekin vaihdoin noi pari vuotta sitten, kun tuntui, ettei pito ollut enää paras mahdollinen.

    Kuluukos teillä öljyä? Minulla öljyä on mennyt vuosien saatossa välillä enemmän, välillä vähemmän. Jostain kummasta syystä tuntuu, että jokainen kylmäkäynnistys vie öljyä, mikä ei tunnu loogiselta. Pyörä ei pöläyttele tai muutenkaan oireile, toki voihan olla, että esim männänrenkaat alkaa olla 60tkm kohdalla jo kuoleentuneet.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  7. #1177
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Kuluukos teillä öljyä? Minulla öljyä on mennyt vuosien saatossa välillä enemmän, välillä vähemmän. Jostain kummasta syystä tuntuu, että jokainen kylmäkäynnistys vie öljyä, mikä ei tunnu loogiselta. Pyörä ei pöläyttele tai muutenkaan oireile, toki voihan olla, että esim männänrenkaat alkaa olla 60tkm kohdalla jo kuoleentuneet.
    Minun pyöräkin kuluttaa öljyä aika paljon, varsinkin nyt kun ajan moottoritiellä säännöllisesti.
    Aikasemmin mulla oli niin lyhyet välitykset etten ajanut motarilla kovin usein (16/42 rattaat).
    Tänä vuonna mulla on 17/42 välitykset ja ajan motarilla paljon enemmän, joten öljyn kulutus on noussut roimasti.
    Talvella pitää ehkä vaihtaa männän renkaat ja venttiilivarren tiivisteet koska moottori on muuten hyvässä kunnossa ja ei tarvi sen enempää kunnostusta.
  8. #1178
    Mulla öljynkulutus väheni, kun siirryin motulin esteripohjaiseen öljyyn.

    Mutta voihan olla, että seokset on hippasen rikkaalla ja männänrenkaat päässeet karstoittumaan.

    Eikös vuotavat venavarren kumit näkyisi juuri kylmäkäynnistyksessä, kun öljyä pääsee valumaan männän päälle?!
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  9. #1179
    Ennenvanhaan venttiilikumien kunto paljastui kun kierroksilta löysäsi kaasua, etenkin moottorijarrussa. Sininen pilvi toimi indikaattorina.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #1180
    Imupuolella juuri noin, kun vuoto päätyy alipaineen myötä poltettavaksi. Pakopuolen kumien vuodon oireet ovatkin sitten vaikeammin havaittavia, kun vuotanut öljy saattaa vaan kertyä öljyiseksi karstaksi pakoputkiin. Kylmäkäynnistyspölläytystä siinäkin toki voi esiintyä, jos valuma on päätynyt sylinteriin asti.
  11. #1181
    Juu öljyä kuluu, tosin näillä ajomäärillä aika vähän! Ensimmäisellä TRXllä kun tuli kilsoja enemmän niin joutui lisäämään ja tuli kokeiltua eri merkkejäkin.. ilman sen selvempää tulosta. Sitten tapasin "Käheän Kallen" jolla oli TRX ihan uudesta asti. Hän oli käynyt kiivassanaista keskustelua Arwidsonin miesten kanssa öljyn kulutuksesta ja lopputulema kai oli ollut että :Ne vaan syö öljyä.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  12. #1182
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    Juu öljyä kuluu, tosin näillä ajomäärillä aika vähän! Ensimmäisellä TRXllä kun tuli kilsoja enemmän niin joutui lisäämään ja tuli kokeiltua eri merkkejäkin.. ilman sen selvempää tulosta. Sitten tapasin "Käheän Kallen" jolla oli TRX ihan uudesta asti. Hän oli käynyt kiivassanaista keskustelua Arwidsonin miesten kanssa öljyn kulutuksesta ja lopputulema kai oli ollut että :Ne vaan syö öljyä.
    Eikös Kalle saanut jotain kompensaatiota siitä öljynkulutuksesta, vai muistanko väärin. Kallehan on ollut paremmilla mutkateillä jo 8 vuotta, joten ei pääse kysymään. Tunsin kaverin v.-87 alkaen, tehtiin yhteinen euroopan reissukin aikoinaan, ei tosin ollut TRX alla enää silloin.(vai vielä?)
    Viimeksi muokannut: XJ 900; 10.08.2021 klo 10:59.
  13. #1183
    Muistaakos jengi, paljonko ööliä sai lisäillä normaalisti?

    Mä vedin pari viikkoa sitten 800km roadtrippiä reilusti mutkateitä hinkaten ja mielestäni heitin n. 3 desiä öljyä lisää. Tuo ei nyt varmaan ole vielä mitenkään hälyttävää?!
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  14. #1184
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Muistaakos jengi, paljonko ööliä sai lisäillä normaalisti?

    Mä vedin pari viikkoa sitten 800km roadtrippiä reilusti mutkateitä hinkaten ja mielestäni heitin n. 3 desiä öljyä lisää. Tuo ei nyt varmaan ole vielä mitenkään hälyttävää?!
    Mä en enää tiedä mikä on normaali koska itsekin jouduin lisäämään suunnilleen saman verran just viime aikoina. Vaihdoin öljyt kesäkuussa ja olen ajanut about saman verran kuin sinä ja unohdin tarkistaa sen jälkeen. Viime viikolla tarkistin öljymäärän ja sinne meni noin 3 desiä.
    Aamuisin nyt mun pyörä tekee hirveän 'backfire' pamauksen kun painan käynnistys napin muttei muulloinkaan. Naapurit varmaan luulee että teen sen tahallaan...
  15. #1185
    Nostetaas tämäkin aihe takaisin ensimmäiselle sivulle ajokauden aloituksen kunniaksi.

    Viime kautena tuli itsellä noin 2000km ajoa ja ajokausi päättyi oikeastaan siihen, kun kesälomareissulla pyörä meni rankkasateessa majapaikan pihassa roadtripillä nurin ja mm. etukate otti osumaa.

    Pienen tai keskisuuren ketutuksen jälkeen tuli harsittua pyörä takaisin ajokuntoon. Muuten homma oli ihan osanvaihtoa + katerautaa joutui vähän suoristamaan, mutta etukate on edelleen viimeistelemättä, halkeamat korjattiin sisäpuolelta lasikuidulla eikä tuota nyt huomaa kuin lähempää katsomalla.

    JOS jollain on ehjää etukatetta tarjolla ja miksei myös ehjää etulokasuojaa ja tuplakupla-pleksiä katteeseen niin yhteys allekirjoittaneeseen.

    Peten kanssa tehtiin kauppoja ja mulla on tallilla lasikuituinen ehjä kate, mutta yrityksestä huolimatta en saanut kuidutettua siihen niitä ajovalon ympärille tulevia kiinniketappeja, että olis saanut katteen istumaan sievästi kiinni...

    Ja Ps. jos on osapuutteita niin minulta voi kysellä, varastosta löytyy mm. jalkatappien osia, pakoputkia, orig. katepleksejä, muutama ajovalo-umpio, alkuperäiset etujarrusatulat... varmasti jotain muutakin!
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  16. #1186
    Jatketaan yksinpuhelua. Asensin tänään Yamahaan "uuden" etukatteen, joka tuli Hollannista, matkaan tosin meni 3 viikkoa. Pisteet kuitenkin HPS motorenin Pieterille asiallisesta palvelusta.

    Kesän alussa TRX pätkäisi semi isoilla kierroksilla ja kaasulla ja vaihdoin tulpat. Vanhat oli aika mustat, toinen jopa öljyisen oloinen. Katsellaan josko menisi tuolla...

    Jos jollain tarve punaiselle kuitukatteelle eteen niin voisin tuosta ylimääräisestä luopua. Ajovalon ympärille tulevat kiinnikkeet vaatii vähän säätämistä, jotta tuon saa istumaan katerautaan ja itsellä ei kärsivällisyys riittänyt...

    Sit jos joku olisi entisöimässä tällaista niin löytyy alkuperäisiä osia mm. Hyväkuntoiset äänenvaimentimet.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  17. #1187
    Mulla on ylimääräinen kuitu etulokarin mutta tarvin sen koska mun orkkis on mennyt rikki.
    Poly26 tekee hyvän näköinen lokarin, sen ulkonäkö on aika komea!
    Itse olen laittanut tänä vuonna: FZR600 tuplavalo umpion, R1 takavalo ja Briskin tulpat.
    Sain työpaikan taas joten pystyn satsaamaan pyörään vähän ja kohta tulee paketin Kedolta.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 02.08.2022 klo 22:01.
  18. #1188
    Pete mikä toi rauta sulla etulokarin yläpuolella? Et sit laittanut sitä tuplavalokatetta?
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  19. #1189
    Se on englanniks fork brace mutten ole ihan varma mitä sitä kutsutaan suomeks, ehkä joku keulan jäykistäjäbtai jotain...
    Se tuplavalokate projekti jää vielä varasto hyllyyn toistaiseks, haluan toisen tankin siihen kaveriksi (kun on istuinkate myös odottamassa).
  20. #1190
    Jos joillakin on seuraavat osat ylimääräisenä, voisin ostaa niitä: vaihdepoljin (ehjä), matkustajan penkki (missä kunnossa vaan) ja ilmalaatikon 'snorkel' osa.
  21. #1191
    Aijaijai, viikonloppuna tuli tehtyä kavereiden kanssa sig-sag lenkki PKS-Imatra-PKS. Kyllä se vaan jaksaa aina hymyilyttää kun pääsee mutkateille, tuntuu että talvella laittamani lyhyemmät 20mm nostavat takaiskarin koiranluut olivat kannattava investointi muutenkin kuin kiillon takia (RST). Mutta kyllä se on aivan /C:stä kun joutuu tulemaan valtatietä pitkin, koneen tärinä on pahimmillaan 4-5t/rpm joka sattuu juuri 100-120 kmh alueelle ja vanhan käsille se on kuin moottorisahaa pitelisi, sormet puutuu yms.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  22. #1192
    Sun täytyy laittaa sellaiset custom-vaahtokumitupet...

    Kyllähän ne kädet puutuu jos joutuu pitkään köröttelemään tasaista ja suoraa. Parasta on juurikin ne 3- ja 4-numeroiset mutkatiet, joita juurikin itä-Uudellamaalla on mennessä itään päin. Oikeastaan ainoa huono alue on Loviisan alue. Kannattaa kiertää ylempää Iitin, Kouvolan, Valkealan jne kautta ja kohti Taipalsaarta...
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  23. #1193
    Nurkkia siivoillut. Löytyy muutama TRX osa joista voisi luopua jos jollain tarve.
    Pyramid Hugger(myyty)
    Alakate, sopii alkuperäis käyrien kanssa
    Rungon alumiinikeskikappale
    Viimeksi muokannut: WoTi; 09.01.2023 klo 22:07.
  24. #1194
    Toi alakate kiinnostaa mua, onko sekin Pyramidin tekemä vai jonkun muun? Hinta ja kuva olis hyvä, myös sijainti.
    Viimeksi muokannut: PeteJ; 10.11.2022 klo 22:57.
  25. #1195
  26. #1196
    https://www.facebook.com/YamahaMotor...41170698457773

    me tiedämme että TRX on niin hyvännäköinen pyörä että se kannattaa kopioida vielä vuosienkin jälkeen!
    TRX850 -96
    XT500 -80
  27. #1197
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    https://www.facebook.com/YamahaMotor...41170698457773

    me tiedämme että TRX on niin hyvännäköinen pyörä että se kannattaa kopioida vielä vuosienkin jälkeen!
    Tuossa on kätevä sivu missä tuota pyörää voi tutkia lähemmin. Hieno veto Yamahalta rakentaa tuo.

    https://www.yamaha-motor.eu/gb/en/mo...24-XS850GP-PGD
    .
  28. #1198
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    https://www.facebook.com/YamahaMotor...41170698457773

    me tiedämme että TRX on niin hyvännäköinen pyörä että se kannattaa kopioida vielä vuosienkin jälkeen!
    Kyllä tossa nyt haetaan enemmän YZR500:sta kuin TRX:ää
  29. #1199
    " jonka tuloksena on todella tehokas kone, joka jännittää jokaisella kaasuläppäkierrolla."
    Google kääntäjän mukaan

    Onkohan tuossa vielä se 42tkm venttiiliensäätövälillä oleva kone, jossa kolme imu ja kaksi pakoventtiiliä?
    Kun muinoin vein vastaavalla rakenteelle olevan FZ 750 säädettäväksi, niin korjaamon kaveri nauroi, että "sait sen vielä käyntiin?"

    Kaikki venat kantoivat ja lasku sen mukainen, kun ns. välikannen purut ym. tehtävä tuohon. Mittarissa oli silloin vasta 26tkm. Totesivat vain, että samassa työajassa esim. vastaavan ikäisen Gsxr:n huolto olisi ollut puolet halvempi.

    Yamahalla on pikkaisen pallo hukassa, kun tälläistä kakspyttyistä tuuttaavat markkinoille retrokuosilla.

    Ei tullut hittiä silloinkaan, eikä tule nytkään. Tuolla kuosilla ei uppoa nykyostajiin.
    Viimeksi muokannut: Tsc; 28.10.2023 klo 21:04.
    FLHTCUSE4 S&S T111
  30.  
  31. #1200
    Lainaa Tsc kirjoitti Katso viesti
    " jonka tuloksena on todella tehokas kone, joka jännittää jokaisella kaasuläppäkierrolla."
    Google kääntäjän mukaan


    Yamahalla on pikkaisen pallo hukassa, kun tälläistä kakspyttyistä tuuttaavat markkinoille retrokuosilla.

    Ei tullut hittiä silloinkaan, eikä tule nytkään. Tuolla kuosilla ei uppoa nykyostajiin.
    Tää on kyllä kolmepyttynen. Kellä se pallo on hukassa
Sivu: 40 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3038394041 ViimeinenViimeinen