Sivu: 30 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20282930313240 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 871:stä 900:een 1215:sta
  1. #871
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    Enklannista tilasin PJ Engineering:ltä, heillä on monenkokoista torvea tarjolla. Kuori ei lämpene liikaa jos villa on kunnossa, laitan vielä kuitenkin villan päälle sammutuspeitteestä yhden kerroksen.
    Kuitu Guru MotoMatti sanoi että vanhan kuoren saa elvytettyä hiomalla varovastikunnes ollaan kuidussa (pöly muuttuu mustaksi) mutta kuitua ei saa rikkoa ja vetämällä sitten päälle 2-komponentti kirkaslakkaa.
    No eipä paljon kannata lähteä noita kuoria itse laminoimaan, jos sattuu löytymään sopivan kokoiset valmiina ja kustannut on luokkaa 100 euroa/pari. Toki siinä ei ole sitä itse tekemisen iloa, mutta itse koen hiilarin työstämisen sen verran haastavana, etten aio ruveta itse metritavarasta tekemään. Ja tuo hiominen ja uudelleen lakkaaminen toimii varmaan hyvin naarmuuntuneeseen ja haalistuneeseen pönttöön, mutta jos kuitu on lähtenyt repeytymään ja halkemaan niin vaikea sitä on saada enää laminoitua siististi kasaan.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  2. #872
    Juu kyllä toi hiilikuidun ite laminoiminen tälleen harrastelijalle/ ei laitteita omaavalle taitaa olla kuitenki liika työlästä/ saavutettuun etuun/ työtunteihin nähden liika kallista

    Mulla on noi Termit vielä kuitenkin lakalla pelastettavissa, eli ei ole pintavaurioita niin mää lakkailen noi kuntoon ja liimailen briteistä tilaamat Termin tarrat kylkeen nii on ku uudet laittais

    Perjantaina saan vanteet/ yläkolmion maalauksesta niin vloppuna lyödään paketti sit kasaan... täytyy laittaa sit kuvaa tulemaan tuotteesta! Hieno siitä tulee ja silleen näyttää kuitenki täysin TRX:ltä vaikka palikkaa onkin muuteltu aikalailla.

    edit: tuolta PJ-engineeringiltä tosiaan saa uudet kuoret n.100€ niin eipä kannata ruveta ite turaamaan tuntitolkulla

    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    No eipä paljon kannata lähteä noita kuoria itse laminoimaan, jos sattuu löytymään sopivan kokoiset valmiina ja kustannut on luokkaa 100 euroa/pari. Toki siinä ei ole sitä itse tekemisen iloa, mutta itse koen hiilarin työstämisen sen verran haastavana, etten aio ruveta itse metritavarasta tekemään. Ja tuo hiominen ja uudelleen lakkaaminen toimii varmaan hyvin naarmuuntuneeseen ja haalistuneeseen pönttöön, mutta jos kuitu on lähtenyt repeytymään ja halkemaan niin vaikea sitä on saada enää laminoitua siististi kasaan.
    Viimeksi muokannut: b_tommi; 28.01.2015 klo 23:06.
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  3. #873
    Sellaseen kuntoon sain mopotin tänään

    On siinä vielä hifistelyä, mutta lähinnä isojen palikoiden kiinnitystä...

    No toi takavanne on vielä ihan kehitysasteella, mutta kuhan saan keulan kasaan niin katellaan sitä sitte

    TRX etu.jpgTRX sivu.jpg
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  4. #874
    Hyvälle näyttää, mistä takavanne on peräisin? Saatko samanlaisen myös eteen.
    ja olohuoneessako rakentelet kun on noin siistiä?
    TRX850 -96
    XT500 -80
  5. #875
    Vanne on Ducati/Dymac valmiste Monsteriin

    Voi olla että eteen teettää ainaki hiilikuitukehällä vaikeeta, mutta saahan siihen varmaan mustan alumiinikehäsen pinnavanteen sorvattua

    Kaverin tallissa tota värkkään ja pakko myöntää, että ilo olla ja tehdä, kun kaikki on järjestyksessä ja puhtaana ...mutta on mulla toi 749 kyllä olkkarissa 749R olkkari.jpg


    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    Hyvälle näyttää, mistä takavanne on peräisin? Saatko samanlaisen myös eteen.
    ja olohuoneessako rakentelet kun on noin siistiä?
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  6. #876
    Huhhu, kyllä se kuume vaan nousee!

    TRX:ää tullu kateltua jo vuoden päivät ja kiinnostus onkin jo kova.
    Pyörä vaikuttaa suht koht samalta kuin nykyinen T-Cat, mutta persoonallisemmalla padalla.
    Ei tuossa nykyvehkeessäkään mitään vikaa, mielestäni kone vaan turhan "kisakiree" ja yläviritteinen.

    Koeajolle olis hinku päästä ja samalla vertailla nykyiseen pyörään, vaikka vuorotellen päristellen, toivottavasti Yammusentterin yksilö on vielä keväämmällä myynnissä.
    Taitaa olla JHV 654cc :n yksilö tuo nettimotossa oleva sininen -96??
    On tullut kuolailtua kun on nähtävästi pidempäänkin ollut myynnissä.

    Ja pinnavanteet sopisivat treksiin kuin isä äitiin
  7. #877
    Aivan mahtava tuote, suosittelen

    T-catilla ja TRX:llä ei kyllä mun mielestä ole muuta samaa ku merkki! Tunnelma, äänet ja ajettavuus ja ja ja kaikki trx:n puolesta

    Olen toki hiukan jäävi puhumaan vannoutuneena 2-mukisten kannattajana... mutta silti!

    Jos puhut Hki:n jammusentterin trx:stä niin ainaki omaan makuun on aika paljon fiksattavaa ennenku kehtais esitellä... muutama satku lisää ja vähemmän laitettavaa nettimotosta ...kyllä sillä varmaan sen koeajolenkin kuitenki ajaa...

    Lainaa z4m1 kirjoitti Katso viesti
    Huhhu, kyllä se kuume vaan nousee!

    TRX:ää tullu kateltua jo vuoden päivät ja kiinnostus onkin jo kova.
    Pyörä vaikuttaa suht koht samalta kuin nykyinen T-Cat, mutta persoonallisemmalla padalla.
    Ei tuossa nykyvehkeessäkään mitään vikaa, mielestäni kone vaan turhan "kisakiree" ja yläviritteinen.

    Koeajolle olis hinku päästä ja samalla vertailla nykyiseen pyörään, vaikka vuorotellen päristellen, toivottavasti Yammusentterin yksilö on vielä keväämmällä myynnissä.
    Taitaa olla JHV 654cc :n yksilö tuo nettimotossa oleva sininen -96??
    On tullut kuolailtua kun on nähtävästi pidempäänkin ollut myynnissä.

    Ja pinnavanteet sopisivat treksiin kuin isä äitiin
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  8. #878
    Joo kyllä se mun on se sininen paholainen...
    Tuu koeajolle vain heti ku tiät kuivaa niin saat nauttia mahtavista äänistä ja väännöstä.

    Mä käytin sitä viimme viikonloppuna ja ajoin piänen pätkän ku oli kuivat tiät... On siinä kyllä saundit sellaaset, että tuloo aina hyvä fiilis

    Lainaa z4m1 kirjoitti Katso viesti
    Huhhu, kyllä se kuume vaan nousee!

    TRX:ää tullu kateltua jo vuoden päivät ja kiinnostus onkin jo kova.
    Pyörä vaikuttaa suht koht samalta kuin nykyinen T-Cat, mutta persoonallisemmalla padalla.
    Ei tuossa nykyvehkeessäkään mitään vikaa, mielestäni kone vaan turhan "kisakiree" ja yläviritteinen.

    Koeajolle olis hinku päästä ja samalla vertailla nykyiseen pyörään, vaikka vuorotellen päristellen, toivottavasti Yammusentterin yksilö on vielä keväämmällä myynnissä.
    Taitaa olla JHV 654cc :n yksilö tuo nettimotossa oleva sininen -96??
    On tullut kuolailtua kun on nähtävästi pidempäänkin ollut myynnissä.

    Ja pinnavanteet sopisivat treksiin kuin isä äitiin
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  9. #879
    Tossa yksi foto, ku alkaa teereksi näyttämään jo pärätkältä taas

    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  10. #880
    Itsellänikin on nykyään TRX, laittelen sitä parempaan kuntoon pikkuhiljaa. Tosin onhan se tietty nyt ollut tälläkin viikolla joka päivä ajossa. Yllättävän nautittava pikkupyörä ja tarjoaa todella hyvää vastinetta rahalle. Mistä olette hommanneet slipareita näihin ja mihin hintaan? Entä parempia jarruosia? Oletteko muuten missään palstoilla tai livenä törmänneet todella paljon ajettuihin yksilöihin, mitenköhän ovat kestäneet isompia kilometrilukuja? TDM-puolella löytyy ainakin paljon ajettuja, aika hyvin ovat vissiin sietävät maileja.
  11. #881
    Joo koeajo mielessä kattelin tota jammusentterin vehjettä.
    Nii tosiaan se koeajo pitäs päästä pyöräyttää et sais vähä fiilinkii vehkeestä, jotenki mietityttää toi alusta puoli ettei tuu hirveesti takapakkia Tcattiin nähden (katti kun kuulemma on iha ratakelpoinen jousien ja jarrujen suhteen).

    Ja JHV:lle, tota välimatkaa on kyllä hieman, kun porvoossa päin asustan, että aika ostoaikeissa pitäs tulla kattomaan

    Lainaa b_tommi kirjoitti Katso viesti
    Aivan mahtava tuote, suosittelen

    T-catilla ja TRX:llä ei kyllä mun mielestä ole muuta samaa ku merkki! Tunnelma, äänet ja ajettavuus ja ja ja kaikki trx:n puolesta

    Olen toki hiukan jäävi puhumaan vannoutuneena 2-mukisten kannattajana... mutta silti!

    Jos puhut Hki:n jammusentterin trx:stä niin ainaki omaan makuun on aika paljon fiksattavaa ennenku kehtais esitellä... muutama satku lisää ja vähemmän laitettavaa nettimotosta ...kyllä sillä varmaan sen koeajolenkin kuitenki ajaa...
  12. #882
    Kyllähän TRX antaa tasoitusta alustassa ns. nykysporttipyörille, mutta etuiskarien jouset sekä takaiskarin vaihtamalla saa alustasta paljon jämäkämmän. R6 takaiskari vaatii adapteri-palikan, jotta sopii. Etujarruihin parannusta saa Bluespot-satuloilla, joita löytyy monista Yamaha-malleista purkuosina edukkaasti.

    En usko, että kilometrit sinänsä on ongelma, itsellä on muistaakseni n. 55tkm mittarissa ja koneessa on kyllä minusta ihan tehot tallella. Jakoketjun olen vaihdattanut ja venttiilit säädättänyt omistusaikanani. TRX/TDM-moottorilla on ainakin kovemmassa käytössä taipumusta kuluttaa hieman öljyä. Omassa TRX:sässä öljyä joutuu aika ajoin hieman lisäilemään.

    Jos TRX:n virittäminen kiinnostaa, kannattaa selata tätä Topiccia aiemmilta sivuilta, sillä siellä on paljon asiaa ja yleensä joku aiemmista harrastajista on ratkaissut aiheen, joka itse miehityttää.

    Joka tapauksessa itse olen jumittunut kyseiseen mallin ja kyseessä on kyllä minusta hintaansa nähden sielukas ja luotettava pyörä, jos ei itsetunto ole pyörän tehoista kiinni eikä tarkoitus ole ajaa kisaa radalla.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  13. #883
    Mahtava ja sielukas mopedi! Omaan käyttöön pyörässä olisi voinut olla enemmän kallistusvaraa ja tehoa ja vähemmän painoa ja ja ja ... TRX.jpg
  14. #884
    Tolla mun mopolla on työnnetty öbaut 73tkm ja se kyllä käy, ku kello... Toki nyt toivon, ettei japanialainen mopo ota itteensä ku siihen on ympätty italialaisia osia aikalailla ei mulla kyllä apikoidenkaan kanssa koskaan erimielisyyksiä ole ollut... no ehkä yhden kytkimen, mutta sitä ei lasketa

    Keulan ongelmat on ainakin allekirjoittaneella hoidettu... toki olis päässy varmaan helpommalla ja halvemmalla kun olis vaihtanu vaan sisukset ja öljyt vanhoihin pumppuihin... muttaku on tällanen hifistelijä ja mikään tavallinen ei riitä...

    Ens talvena jos koittais sit työntää öhlinssiä perään... ynnä muuta pientä iltapuhdetta.

    Nyt tarttee vaan saada toi kasaan, että pääsee kohta ajeleen
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  15. #885
    Hieno tuo b_tommi:n "aprilli-TRX"

    Ihan uteliaisuudesta, millainen sovittaminen oli tuossa Millen(?!) keulassa? Ilmeisesti keula kokonaisuudessaan vanteineen jarruineen pääsylkkineen on RSV:stä? Mitä muutoksia ja "erikoisosia" tarvitsi?

    Ja mistä sait osat ja mitä maksoi, jos kehtaat kertoa? Ja rahaahan näihin saa meneen helpolla aina puolet pyörän arvosta..
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  16. #886
    niin saa menemään , kun nää on niin sopuhintaisia.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  17. #887
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Hieno tuo b_tommi:n "aprilli-TRX"

    Ihan uteliaisuudesta, millainen sovittaminen oli tuossa Millen(?!) keulassa? Ilmeisesti keula kokonaisuudessaan vanteineen jarruineen pääsylkkineen on RSV:stä? Mitä muutoksia ja "erikoisosia" tarvitsi?

    Ja mistä sait osat ja mitä maksoi, jos kehtaat kertoa? Ja rahaahan näihin saa meneen helpolla aina puolet pyörän arvosta..
    Yllättävän kivuttomasti toi lopulta meni paikalleen... ohjausakselin tohon joutu sorvauttamaan, kun kummastakaan edellisestä ei ollut apuja... siihe meni n.200€ ja keula (entisestä RSV Mille ratamoposta Keravalta) kaikkiaan makso 600€...

    Ohjausakselin kun sai laakereineen yms. hiluineen niin loppu sovittaminen oli ihan helppo homma,,, stopparitkin hoitu ihan 5mm 6-koloruuvien lisäämisellä alakolmioon

    Loppuihin hifistelyihin (mm. vanteiden, clipareiden, yms. pulverimaalaus) sitten saa menemään kaiken minkä omistaa jos haluaa vanhaa mopoa ku tekee uusiksi niin joka mutterin takaa tulee joku osa minkä ainaki minä haluan vaihtaa taas uuteen

    Loppusummaa pinnavanteen ja vielä asentamattoman takaswingin ym, ym, ym osien kanssa en uskalla ees ajatella, mutta kyllä piitkälti +2000€ kaikkiaan tohon on uponnu... ja mua vaan naurattaa kun sitä ruuvailee (päässä varmaan pahasti vikaa)
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  18. #888
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa b_tommi kirjoitti Katso viesti
    TToki nyt toivon, ettei japanialainen mopo ota itteensä ku siihen on ympätty italialaisia osia aikalailla
    No no... Showa on nousevan auringon maasta. Yhtyminen on sen osalta täydellistä ja kaunista, mut kuka nyt pyöräänsä Bremboja haluaisi?

    Hieno siitä tulee.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #889
    itse sain talven akana laitettua vanhempaan siniseen :
    - R1:n vilkut
    - thundercatin etujarrusatulat ( kai se pääsylinterikin pitää vaihtaa)

    to do:
    - isommat pilot jetit (nyt nypyttää pintakaasulla ajettaessa)
    - Over hormisto odottaa valmistumista (kiilloitettu, uudet carboni kuoret ja vähän supistusta loppupäähän)
    - TPS täppä laitettava päälle syttyboxiin

    Uudempi:
    - kesken
    TRX850 -96
    XT500 -80
  20. #890
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    itse sain talven akana laitettua vanhempaan siniseen :
    - R1:n vilkut
    - thundercatin etujarrusatulat ( kai se pääsylinterikin pitää vaihtaa)

    to do:
    - isommat pilot jetit (nyt nypyttää pintakaasulla ajettaessa)
    - Over hormisto odottaa valmistumista (kiilloitettu, uudet carboni kuoret ja vähän supistusta loppupäähän)
    - TPS täppä laitettava päälle syttyboxiin

    Uudempi:
    - kesken
    Oliko R1 vilkut pulttaa-kiinni vai joutuko askarteleen? Minkä-ikäisestä otit osat?

    Onkos sulla Dynojetit jo?
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  21. #891
    En tiedä minkä ikäisestä ne vilkut on kun sain kaverilta mutta samannäköisiä on uusissa Yamahoissa. Eikä käynyt suoraan, TRX:n reikä on isompi kuin uusissa joten hain semmoiset minivilkkujen adapterilevyt Stormilta joihin sitten veistin ja viilasin sopivankokoisen reiän. sitten pulttasin pitkällä koko varren läpi menevällä pitkällä pultilla ja isolla muovialuslevyllä sen kiinni.
    Ja alkuperäisillä suuttimilla menee
    TRX850 -96
    XT500 -80
  22. #892
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    No no... Showa on nousevan auringon maasta. Yhtyminen on sen osalta täydellistä ja kaunista, mut kuka nyt pyöräänsä Bremboja haluaisi?

    Hieno siitä tulee.
    Nyt on lokari punasena ja kaikki hiilukuidut änkkäreitä myöden lakattu ...aika näyttää, et kuinka lakka pysyy ränneissä kiinni kun tulee kuumuus ja tärinä kuvioihin...

    Nyt tarviis enää askarrella daytonan digi/analoginen nopeusmittari tonne (vara) orkkis mittariston sisälle. Sit sais askarrella palikkakasan takasin kokoon
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  23. #893
    Onkos kukaan ottanut jo pyörää ajoon? Itsellä suunnitelmissa vielä vaihtaa tulpat ja säätää sytkäyksikön parametreista TPS-toimiin, sit vois käydä ottaan kauden ekat kilsat alle.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  24. #894
    No ei oikeen viälä viitti ajella ku on vähä kylymä ja tuata hiakkaa teillä ainaki täälä pohojanmaalla
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  25. #895
    TPS nappula laitettu päälle ja kone tulille. Palkaksi hirvee huuto ja perheen naisväen hevostelukamojen tuulettaminen.
    Ainahan se näin keväällä tuntuu hienolta
    TRX850 -96
    XT500 -80
  26. #896
    Nyt alko ahistamaan kelit niin paljon, että piti saada mopo kasaan ...no on siinä vieläkin pientä hifistelyä, mutta niitä kerkee säätämään tässä kesän kuluessa...

    Tänään illalla ekat savut ja kyllä se hyvältä kuulostaa Mittarin väsääminen meinas katkasta hermon useampaan otteeseen, mutta kyllä siihen eloa tuli

    Nyt sit kädet kyynärpäitä myöden ristiin, että huomenna olis iltapäivällä sen verta kuivaa, että pääsis koittamaan kuinka sähäkästi kääntyy uusilla spekseillä



    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  27. #897
    Hienolta näyttää ja on kyllä hyvällä maulla rakennettu.

    Olisko muuten ollu kuin iso vaiva rakentaa mittaristo ihan kokonaan uusiksi?!
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  28. #898
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Hienolta näyttää ja on kyllä hyvällä maulla rakennettu.

    Olisko muuten ollu kuin iso vaiva rakentaa mittaristo ihan kokonaan uusiksi?!
    Ei se varmasti tekemätön paikka olis ollut ja kävi kyllä mielessäkin... sit ajattelin, että säilytän kuitenkin mahdollisimman oroginaalina kaiken mahdollisen ja päädyin tohon ratkasuun

    Äsken tulin ekalta lenkiltä ja huikean hyvin kaikki toimii... jopa toi kevyt etukeno on juuri oikea mun makuun! Kääntyy herkästi, mutta ei ole levoton
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  29. #899
    Nätti peli. Omakin mielipide on että TRX pitää säilyttää mahd alkuperäisen näköisenä, on se kumminkin persoonallisen näköinen MOOTTORIPYÖRÄ ( tai sitten raiskataan oikein kunnolla..)
    Penkit sulla on vissiin verhoiltu jollain mokkanahan tyylisellä?

    Eilen bongasin FCR39 kaasarit myyntipalstalta.... kaks sekunttia mietin
    TRX850 -96
    XT500 -80
  30.  
  31. #900
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    Nätti peli. Omakin mielipide on että TRX pitää säilyttää mahd alkuperäisen näköisenä, on se kumminkin persoonallisen näköinen MOOTTORIPYÖRÄ ( tai sitten raiskataan oikein kunnolla..)
    Penkit sulla on vissiin verhoiltu jollain mokkanahan tyylisellä?

    Eilen bongasin FCR39 kaasarit myyntipalstalta.... kaks sekunttia mietin
    Penkit on alcantaraa

    Todella miellyttävää käytössä, MUTTA pestessä menee sit tovi ennenku on kuivaa jos vaikka farkuilla on liikkeellä

    Mä tossa jo suunnittelin tohon sellasta race-tyylin bellypania kaveriksi niin sit olis silleen "tasapainoinen" kokonaisuus näkyis kuitenkin tekniikka, mutta hiukan sais "raskaamman" näköseksi myös alakerrasta!

    Jos jollain on tietoa sellasesta niin otetaan ilolla vastaan!
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Sivu: 30 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20282930313240 ... ViimeinenViimeinen