Sivu: 2 / 35:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 1035:sta
  1. #31
    Moi,

    Tässä kävi nyt sitten vielä niin, että kun olivat todenneet kansivian niin olivat panneet sen sovitusti nippuun, että saan hakea pyörän kaverin pakulla pois parempia aikoja odottamaan. *

    Jostain syystä olivat kuitenkin saaneet kuningasidean ja koekäyttäneet sen pyörän sillä rikkinäisellä kannella, sillä seurauksella, että kuului pamaus ja nyt on sitten kampuran hammastukset /ratastus paskana myös...

    ...eli enää ei riitä pelkkä kansi...

    Täytyy varmaan vähän selvitellä näitä juttuja heidän kanssaan nyt sitten... katsotaan minkälaiseen ratkaisuun päädytään tässä. Uskon, että joku järkiratkaisu kuitenkin löytyy. Lopputuloshan tässä onnettomassa tapauksessa on kuitenkin se, että pyörä on nyt enemmän rikki, kuin mitä se oli sinne vietäessä.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Jäsenyydet: MMAF
  2. #32
    Uskomattoman huonoa tuuria.

    Mun mielestä pitäisi liikkeen piikkiin mennä tutkia kaikki vauriot mitä koneeseen tuli kyseisestä hölmöilystä ja korjata ne. Eli sun hommaksi jäisi järjen mukaan tuo kansi tai lähinnä sen hankkiminen. Varmista myös, että tarkistavat menikö venoja siinä rytäkässä paskaksi.

    edit: Tuli tuossa mieleen, että kannattaa tsekata myös onko öljypumppu kunnossa, kun kerta epäilivät kansivian johtuvan öljynpuutteesta.



  3. #33
    Joo huonoa tuuria on tosiaan.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Jäsenyydet: MMAF
  4. #34
    Se Tax free TRX on muuten myyty... ostiko joku teistä sen? *
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Jäsenyydet: MMAF
  5. #35
    Sain sovittua asiat yamppisentterin kanssa. Silti voi vähän kestää ennen kun ajokausi jatkuu.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Jäsenyydet: MMAF
  6. #36
    Minkälaiseen sopmukseen päädyitte? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
  7. #37
    Ihan hyvään. Jääköön se heidän ja minun väliseksi kun ollaan näin jukisella foorumilla. Ymmärrät varmaan.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Jäsenyydet: MMAF
  8. #38
    Juu ei siinä mitään. Pääasia että olet tyytyväinen ja toivottavasti eivät sähellä enempää ja saat mopon ajoon mahdollisimman pian.
  9. #39
    Hyvä jutttu!
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  10. #40
    Niin, siis ei se varmaan ajoon tuu ihan heti, korjaamisen kustannukset ->vain osat=4300€ uusilla osilla... työt päälle. Tulis kertaheitolla Euroopan kallein 96 mallin TRX. Eli, jos nyt törmään johonkin vaihtokoneeseen niin ehkä sitten kunnostetaan...

    Ketuttaa vaan et siitä on pieni summa GE:lle jäljellä maksettavana, eikä tota saa seisontaan heidän mukaan, eli ajokyvyttömästä pelistä juoksee liikennevakuutus ja laaja kasko kokoajan *

    Nyt tässä varmaan teen niin, että myyn punakilpisen KTM EXC 400 -04 veke (kun on välilevytyrä, niin en varmaan voi enää enskaa ja crossia ajaa) ja maksan TRXois ja poistan rekisteristä, ja lopulla käsirahalla rupeen hieroo kauppaa jostain uudemmasta katupelistä, Speed Triplestä varmaankin...

    Sit jos joskus saan vaihtokoneen jostain niin teen TRX:stä ratavehkeen ja kurvailen sillä radalla.

    Katsotaan nyt. Nää on vaan tämän hetken suunnitelmia (paitsi KTM myydään kyllä).
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Jäsenyydet: MMAF
  11. #41
    Jaa se kone meni niin romuks. Mitä kaikkea siellä oikein hajos?
  12. #42
    Kansi ja kampiakselin ratastus.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Jäsenyydet: MMAF
  13. #43
    Hei huutonetissä näytti olevan kiertokanki vikainen TDM 850:sen kone myynnissä ainakin eilen tai lauantaina.
  14. #44
    Moi, mä sen taxfree pyörän kävin virosta hakemassa, verot oli sen 1001,- e.
    Nyt pitäis laittaa etupään stefat kuntoon, hain jo jotain ohjeita netistä, mutta onkos hyviä vinkkejä/ohjeita vaihto operaatioon? Ohjeiden mukaan pitäis avata sisältä mutteri, minkäs kokonen avain jatkovarrella pitäis sinne pujotella?
  15. #45
    Ennen kun irrotat iskareita niin löysää niiden alapään pohjassa oleva pultti. Tätä varten iskaria tarvii painaa kasaan ja se on paljon helpompaa kun iskarit on vielä kiinni pyörässä. (Itse en tätä tajunnut ja oli melkoinen äheltäminen iskareiden kasausvaiheessa.) Ja jos tuota pultin löysäämistä ei tee ennen iskareiden avaamista niin homma menee todella hankalaksi ellei satu kotihyllystä löytymään yamahan omaa speciaalityökalua tuohon hommaan.

    Iskareiden sisällä ei ole mitään mutteria tms mikä pitäisi avata. Koko purku onnistuu esim kiintoavaimilla.

    edit: Haynesilta löytyy hyvä opus joskin lontoon murteella ja tarvii todennäköisesti tilata, mutta tilaaminen onnistuu ihan jonkin kirjakaupan kauttakin.



  16. #46
    Se spesiaalityökalu on yhtä kuin metri kierretankoo ja kaks mutskua vastakkain kummassakin päässä...mutskut avainkoko 30mm.
    -------------------------------------------------------
    Porinhylje - Björneborgssäl - Phocidae Arctopolis
  17. #47
    Anyway helpommalla pääsee kun höllää ne pultit valmiiksi
  18. #48
    Juu, mutterimopolla lähtee kuulemma helposti. Ite en kokeillu.

    nim. kaikki vaikeen kautta
    -------------------------------------------------------
    Porinhylje - Björneborgssäl - Phocidae Arctopolis
  19. #49
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Heinä. 02 2008,23:54) kirjoitti
    Juu, mutterimopolla lähtee kuulemma helposti. Ite en kokeillu.

    nim. kaikki vaikeen kautta
    Sorry, mutta nyt on pakko kysyä. Mikä on mutterimopo?
  20. #50


    Eli paineilmakäyttöinen mutterinväännin, mikä hän ny on sitte...
    -------------------------------------------------------
    Porinhylje - Björneborgssäl - Phocidae Arctopolis
  21. #51
    Mietin tässä josko kanssa tilaisi vaan sen Haynesin oppaan ja opettelisi itsekin tekemään jotain muuta kuin istumaan peukalo perseessä. Ajattelin että vaihtaisin nokkaketjun kiristäjän, säätäisin venttiilit ja vaihtaisin tulpat, sekä eturattaan akselin stefan tuossa kun ajokausi alkaa olemaan pulkassa. Tuleeko mieleen jotain muuta mitä kannattaisi samalla tehdä? Normaali öljynvaihto + suodatin + suodatinkotelon molemmat O-renkaat tuohon tietty lisäksi ja ilmanpuhdistimen vaihto.

    Tuollainen projekti tuskin olisi kovinkaan halpa teetettynä jossain?
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  22. #52
    Eipä juuri muuta kuin tarkistaa kaiken mahdollisen ja mahdottoman toiminta ja kunto. Siinä haynesin oppaassa kyl on lista mitä voi ja on syytä tehdä. Minkäs takia oot muuten sitä kiristäjää uusimassa? Jos se ei rikki ole niin tuossa huollon yhteydessä vain tarkistaa, että toimii jouhevasti ja että se jousi on kunnossa. Uusii sitten mikäli huomaa siinä jotain epätoimivuutta.
  23. #53
    Jotenkin kuvittelin sen kuuluvan huolto-ohjelmaan, mutta jos noin on niin kiitoksia tiedosta. Tarkastetaan ensin.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  24. #54
    Lainaa (xs2jammu @ Kesä. 30 2008,13:54) kirjoitti
    Hei huutonetissä näytti olevan kiertokanki vikainen TDM 850:sen kone myynnissä ainakin eilen tai lauantaina.
    Heippa. ebayssä oli koko trx:n ehjä kone, mutta englantilainen myyjä ei suostunu tänne toimittamaan...

    Enpä ole huutonetissä käynykkään.

    TRX / TDM koneet kiinnostaa siis vielä... et jos jollain on.
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Jäsenyydet: MMAF
  25. #55
    Korvannolla Nakkilassa ois näköjääs TDM 900 purkuun tullut, siitä sais konneen varmaankin...
    -------------------------------------------------------
    Porinhylje - Björneborgssäl - Phocidae Arctopolis
  26. #56
    900 TDM:n kone ei taida mennä ihan heittämällä TRX:ään.
  27. #57
    On porukat näköjään laittaneet aiempia 850:sia 750 SuperTenereenkin...että arvelisin olevan kakunpalanen...

    Näköjään TDM:n kone passaa SuperTenereen:
    Vireo juutuupissa

    Eli enpä usko olevan suuria hankaluuksia sovittaa TRX:ään.

    Etid: Tää on vähän OT, mutta tässä artikkelissa on juttua, joka merkillisesti kutkuttaa mielikuvitusta sekä TRX:n että yksipyttyisen XT660 koneen (sopivassa kehikossa) suhteen...



    -------------------------------------------------------
    Porinhylje - Björneborgssäl - Phocidae Arctopolis
  28. #58
    850 tdm:n kone on osapuilleen samanmoinen kuin trx:ssä. 900 tdm:n kone onkin sitten hieman erilaisempi. 850 koneissa kiinnitykset käy muistaakseni aikas mukavasti päikseen, mutta 900 koneessa osa kiinnityksistä on hieman eri kohdissa kuin 850 koneissa. Tämän lisäksi sitten tulee hieman kustannusjuttujua sillä 900 kone on ruiskuvehje ja 850 on kaasareilla joten tarvitaan hieman lisää palikoita, jotta saa koneen toimimaan.

    Onhan tuo mahdollista ja joku on tehnytkin, mutta kovin järkevää hintapolitiikkaa ajatellen se ei taida olla.
  29. #59
    Sikäli muistui kans mieleen että kaasareista pääsisi samalla, jos nyt on päästäkseen. Ja sähköthän näkys olleen tuossa hajottamon pyörässä paikoillaan...

    Jos TRX:n konetta etsii, voi olla että sen myyntimäärät on olleet sen verran pieniä että helpointa lie katella koneeseen hyvät osat ja tehdä remppa.

    Ihme juttu että ovat huollossa saaneet sen noinkin hajalle? Vaikka kyllähän kaikenlaisia huoltoja on ja huoltajia - virheitä sattuu (kuten itellekin tuossa juuri viikonloppuna oli sattua, mutta mä oonkin erikoistunari).
    -------------------------------------------------------
    Porinhylje - Björneborgssäl - Phocidae Arctopolis
  30.  
  31. #60
    Pieni korjaus öljynsyöntiin oman pyöräni osalta. Pari kertaa nyt oon käyttänyt tuota radalla ja öljyä on huvennut noin 0,5 litraa. Eli kun konetta käyttää kunnolla niin alkaa öljyäkin näemmä menemään.

    Muuten radalta hyviä kokemuksia. Täysin riittävät ajo-ominaisuudet on ainakin minun taidoille ja tuntuu todella rauhallisesti käyttäytyvän lähes tilanteessa kuin tilanteessa tuolla radalla.
Sivu: 2 / 35:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen